Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset vol. 3

täti on jo matkalla: eilen alkoi tuhruilu, ja tänään on jatkunut, aika lievänä vielä, mutta tuttuakin tutummat on merkit. ja lämmötkin oli jo aamulla vähän alempana, joten nyt vain odotellaan että täti pääsee perille asti :'( fiilikset on aika maassa

nyt tässä yrittää vain miettiä, että miten menee ensi kierrossa, vieläkö jaksaa panostaa tikkuihin, lämpöjen mittauksiin jne, vai antaako vain mennä omalla painollaan. toisaalta tekisi vain mieli tjottailla, toisaalta mulla on tässä kuussa vanhenevia ovistikkuja, mitkä pitäisi nyt käyttää pois. eli eiköhän ne tikut kannata käyttää, sehän olisi muuten rahanhaaskausta;)
 
Ostin tänään lidlistä(!) omega-3 kapseleita. ehkä hieman epäilyttävää :LOL: se on työpaikan lähikauppa, ja ne saittuivat silmään, ja kun kerta hintakin oli ihan kohdallaan, niin päätinpä sitten kokeilla niitä. mutta totta kai piti vähän yrittää googlata, onko kellään tietoa kyseisistä tuotteista. samalla sitten googlasin kaikkea muutakin, ja tällainen artikkeli tuli vastaan:

"Onko helokkiöljy hyödyllistä?
100 kysymystä ravinnosta
4.2.2008
Antti Aro

Helokkiöljyä myydään kuin lääkettä hintavina kapseleina. Sen terveysvaikutuksista ei ole näyttöä eikä se pysty kilpailemaan tavallisten kasviöljyjen kuten rypsiöljyn kanssa."

Artikkeli on luettavissa täältä:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=skr00049&p_teos=skr&p_selaus=1830

Ei ole tarkoitus masentaa ketään, ja aion itsekin seuravassa kierrossa jatkaa helokkien käyttämistä sillä tuossa artikkelissa ei käsitelty vaikutusta hedelmällisyyteen :D mutta ehkä ihan hyvä saada vähän muutakin näkökulmaa asiaan ;)
 
Hei Unico :wave:

Ompas tosiaan hiljentyny tää pino ku niin moni plussas. Eiköhän me loput nyt tästä otetaan niskasta kiinni ja aleta plussaileen!!!

No, myönnetään, tein tänään testin, kuten arvata saattaa... nega. Toivo tietysti elää ettei se ihan viel näkyis, nyt on dpo13 ja ei ollu herkkä tesi, mut kyl se jotenki on vaan kuitenki uskottava et nega se taas on. Tulis vaan sit jo täti niin olo helpottaa! Yleensä mulla on kp1 jo paljo parempi mieli. :D

Oma gyne on palaillu lomalta ni pääsee taas sen juttusille. Se vähän lupaili että kokeiltas metformiinia mulle ku ei noi kilotkaan taho kadota vaikka (ihan oikeesti) syön tosi terveellisesti ja liikun.

Plussa tuulia kaikille!!!! :heart:
 
Ada
:hug: Pilvilinna, toivotaan että testasit vaan liian aikaisin! Pidän peukkuja!

Mäkin toivotan voimia ja hermoja ja plussia kaikille! Eiköhän tämä palstahiljaisuus tästä vilkastu nyt kun kesän ihanuus taitaa olla ohi.
 
Tsemppiä maikkis!
Mullakin tuhruili silloin useana päivänä ennen kuin sitten loppui ja testasin plussan. Ensin viiva oli heikko, sitten seuraavana päivänä vahva. Eiköhän sullekin niin käy, toivotaan ainakin.

Täällä raskaus etenee ongelmitta. Välillä tosin mietin, että oonkohan edes raskaana. Täytyy luottaa arkoihin, suuriin rintoihin ja poisjääneisiin menkkoihin oireina. Pahoinvointia ei juuri ole. Työt alkavat maanantaina, ja mietinkin, missä vaiheessa ilmoitan Suuresta Ilouutisesta työkavereilleni ja esimiehelleni. Kauaa en pysty suutani kiinni pitämään. :D

Tsemppiä ja hyvää kesänjatkoa kaikille!

Lilla My ja Hollis 9+0
 
Täällä on tosiaan hiljaista...Kaikki tuntuu siirtyneen odotuspuolelle - ihanaa heille, mutta ikävää meille :( . Itse taidan kohta siirtyä tuonne lapsettomuuspuolelle...Ketään tulossa mukaan? Maanantaina yritän puhua itselleni lähetteen tutkimuksiin YTHS:n kautta, koska saan edelleen käyttää YTHS:n palveluita. Työterveyshuolto ei ilmeisestikään suostu lähetettä laittamaan - heille ei nää "gynekologiset asiat" kuulu. Ensin aateltiin, että jos mentäisiin yksityiselle, mutta sitten mä ajattelin, et mä olen niin paljon maksanut veroja enkä muista milloin oisin julkisen puolen terv.huollossa asioinut, joten otetaan nyt sitten kaikki korkojen kanssa takaisin! Laskeskelin, että perustutkimuksiin menisi sellaiset 1000 euroa yksityisellä. Tosin saisihan siitä ne kelan korvaukset vielä, mutta haluaisin käyttää nuo rahat mielummin lohdutusshoppailuun. Ja nyt olen minäkin sitten saanut kuulla sen kuuluisan ohjeistuksen ja "diagnoosin": et tule raskaaksi kun stressaat ja mietit asiaa niin paljon :headwall: ...Ja ihan lähipiiristä tuli tämä kommentti :( Että tällaisin tunnelmin menkkoja odotellessa - tänään jo valui jotain rusehtavaa, kirkasta, juoksevaa nestettä...Toivottavasti muilla on parempi viikonloppu tulossa kun täällä.
 
eipä ole uutisia suuntaan tai toiseen. Olin ihan varma, että tänään menkat alkaisi, sillä edellisten kiertojen pituudet on olleet 22-24 päivää, nyt siis kp 25, ja eilen illalla muutama tippa verta. Olen kyllä 99,9 % varma, että en ole raskaana, torstaina tein testin, ja se oli nega, ja muutenkin sellainen olo. En kyllä tehnyt sitä testiä aamulla, mutta kierto oli kuitenkin aika pitkällä... Ja tiputtelu sen kuin jatkuu, tänään on seitsemäs päivä. Verta ei eilistä lukuunottamatta ole oikeastaan tullut, vaan -anteeksi yksityiskohdat- ruskeaa, juoksevaa nestettä, vähän kuin vadelmaunelmalla. Enää ei tädin saapuminen harmittaisi, vaan nyt se olisi jopa suotavaa, että pääsisi uuteen kiertoon. Pinna alkaa kyllä pikkuhiljaa kiristymään...

Lilla Mylle iloista ja onnellista odotuksen jatkoa, ja kaikille hauskaa viikonloppua!
 
Tähtisäde
Olen taustaillut pisempään kun ei ole tapahtunut mitään, mutta nyt tulee omaa napaa, sori! Eli eilen kävin ekaa kertaa lapsettomuusklinikalla! Normihöpinöiden lisäksi tehtiin UA ja kp13 näkyi vasemmalla puolella kolme vähän kasvanutta munista: 11mm, 10mm ja 8mm. Mun mielestä ne olivat onnettoman pienet, mutta lekuri oli tohkeissaan ja sanoi, että olisi jo vähän ihmetellytkin, ellei tuo annostus olisi mun kokoisella toiminut. No mun mielestä niiden munisten olisi pitänyt olla paaaljon isompia, joten jos multa kysytään niin olisi Clomiannostus voinut paremmikin toimia. Joka tapauksessa alkoi tapahtumaan, sain heti Menopurit ja Pregnylin! Juhuu! Eilen pistin itseeni ihan ensimmäistä kertaa elämässäni ja huomenna laitan toisen Menopurin. Sitten maanantaina menen uudelleen ultraan. Toivottavasti Menopur olisi saanut vauhtia kasvuun! Pistäminen ei sitten ollutkaan niin kamalaa kuin luulin. Ja vaikka pistäminen tavallaan konkretisoi sen, että nyt ollaan ihan oikeissa lapsettomuushoidoissa niin eipä siitä vielä ainakaan mitään kriisiäkään puskenut. Olen niin tyytyväinen, että nyt tosiaan päästiin jo vähän asiaan, eikä vaan syödä vuorotellen tehottomia Clomeja ja Femostoneja, joiden syömisen aikana mitään ei voi edes tapahtua. Onhan tässä nyt pian jo vuosi vaan ihmeteltykin ilman että oltais päästy edes yrittämään. Sellaista täällä. Maanantaina on taas jännät paikat... Mitä mieltä te olette, eiks noi munikset ole aika onnettomat? Onko jollain kokemusta vastaavasta tilanteesta?
 
Ada
:hug: :hug: Maikkikselle ja Vadelmaunelmalle tihkuttelusta! Toivottavasti asiat ratkeavat pian johonkin suuntaan. Ajattelen muuten ihan samalla tavalla Vadelmaunelman kanssa lapsettomuushoidoista ja verotuksesta.

Tähtisäde, en osaa sanoa munisten kokoon mitään, mutta mua huvitti lukiessa sun teksitiä, kun gyne on innoissaan ja potilas epäilee. Mulla menee aina lääkärissä toisin päin :/ . Kuten myös muutenkin elämässä. Paljon onnea hyvistä uutisista ja toivotaan että nyt onnistuisi!

Yritetään jaksaa!
 
Näköjään sitä voi olla 99,9 % väärässä... Tein tunti sitten r-testin, ja se oli positiivinen !?!? :heart: Ei oikein pysty tätä käsittämään... Eilen ja tänään on lämmöt olleet aamulla ylhäällä, ja rinnat kipeät. Välillä vähän väsyttää ja vähän huonoa oloa. Tuhruttelu on vähentynyt, joten aamulla tuli sitten sellainen olo, että josko sitä sitten kuitenkin... Tai jos ei, niin sitten huomenna gynelle soittoa pitkittyneestä tuhruilusta ja tädin katoamisesta. Pakkohan se oli lähteä ostamaan r-testiä, ja ClearBlue antoi positiivisen tuloksen :heart:

Pelottaa ja kauhistuttaa =) Etenkin se, että tuhruilu on edelleen jatkunut, voiko pikkuiselle olla otolliset olosuhteet siitä huolimatta? Lisäksi meillä on normaalia suurempi mahdollisuus, että lapsi ei ole terve, joten sekin huolettaa... Heti huolehtimassa, äippä mikä äippä... ;)

tässä nyt sitten vain odotellaan ja katsotaan mitä tapahtuu
 
Maikkis, mahtavaa!! :heart: =) :flower:

Ihanaa!! Onnea kovasti!

Toivotaan, että se tuhruilu loppuu. Vaikka kyllähän sitä sanotaan että on ihan normaalia alkuraskaudessa, eikä siitä tarvitse huolestua! Mutta tiedän kyllä tunteen kun pelottaa...

:heart: Kvartti ja pikkukaveri 13+5
 
Onnea Maikkis :flower:

Täällä kp1 :'( Mä alan nyt taustaileen, nyt ei vaan jaksa. Täytyy keskittyä muihin asioihin nyt ja katsoa mitä gyne sanoo jatkosta. Meidän tie vie varmaan nyt lapsettomuusklinikalle, jospa sieltä löytyisi apu d :) b
 
Ada
:heart: :flower: Ihanaa Maikkis! Paljon, paljon onnea!!!

:hug: :'( Pilvilinnalle! Toivottavasti uskoa vielä jostain mielen sopukoista löytyy, kun hetken toipuilee. d =) b

Salmiakkitassu: mun parhaalla ystävällä oli juuri samat raskausoireet. Pidän peukkuja!

Me elellään ovisaikaa muuttolaatikoiden keskellä. Ihan hauskaa kun on muutakin ajateltavaa kuin vain seksi ;) . Elääköhän miehet ainaisessa ovistunnelmassa?!
 
pilvilinnalle ja vadelmaunelmalle :hug: tädistä!!! Salmiakkitassulle tsemppiä, ja Adalle ovisonnea, mä täällä puhaltelen plussatuulia kaikille +++++:whistle:

En edelleenkään oikein usko, että olen raskaana, tai että olen edelleen raskaana. Tein aamulla vielä toisen testin, ja ihan selvää plussaa se näytti, joten ei kai se tilanne siitä ole muuttunut. Enempää testejä ei ole, joten ei voi edes sieltä hakea varmistusta :D
 
Täällä näköjään kannattaa käydä silloin tällöin lukasemassa kuulumisia. =)

Onnea Maikkis! :heart:
Vähän kuulostikin siltä, että oli raskauden alun merkkejä. Toivottavasti kaikki menee hyvin! :)

Salmiakkitassu, etköhän säkin liity plussanneiden joukkoon... :)

Mukavaa viikkoa kaikille! Tänään alkoi työt, nyt ruvetaan puurtamaan!

Lilla My ja Hollis 9+4
 
Janis...................30
Hammy................28............................................yk 9
Sitrus79..............28............................................kesästä 2006
Kevätesikko........29................................................. ....2/07
Unico..................28.............................................tauolla (01/07)

Oliva...................27.........................................aloitus syksy 2008
Toivo79...............29...........kp 31/27-55............aloitus syksy 2008

Vadelmaunelma...29...........kp 1/25-26.....................yk 11
Pilvilinna..............29..........kp 1/?..................... ......09/2007
Citrus..................28...........kp 11/28-33...................yk 6
Ada.....................29...........kp 13/24-30........................5/07
Tähtisäde...........29...........kp 16/25-?..........................11/07
Salmiakkitassu....28...........kp 22/28..........................yk 1
Simppu82............27...........kp 27/34(-37)......................yk 5
Zeria............29........kp 31/29-34............n. 2 v
Gilmore...............29............kp 34/30-35....................yk 10
Piglet..................30...........kp 60/28.........................yk 8
JoJo79................28...........kp 66/37..................yk 2
Piip......................29..........kp 94/29-31............syksystä 2006


Kultukimallus.......27..........kp ?/..................lokakuusta 2007
Iines80...............28............kp ?/26-35....................yk 2
Postimestari........30...........kp ?/23-28....................yk 13


Plussanneet:

Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)
Moccamaster (yk1) 5/2008
MemmuLiina (yk 6) 5/2008
Niiskunenä-78 (yk 2) 06/2008
Kvart Över (yk 2 /11) 06/2008
Hazel (n. vuosi) 7/2008
Lilla My (yk 14) 7/2008
Kaa (8/07) 7/2008
maikkis123 (yk 7) 8/2008
 

Yhteistyössä