Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset vol. 3

Paljon onnea Maikkis :heart: :heart: :heart:

Pilvilinna ja Vadelmaunelma :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Ettehän katoa täältä! Minä menen torstaina ultrattavaksi, kp14... Jännittää, miltä näyttää. Ilmeisesti aloitetaan clomit seuraavasta kierrosta, jos nyt ei johtofollikkelia.
 
Tähtisäde
Onnea Maikkis!! Kyllä se nyt on uskottava!! Ja Toivottavasti Salmarin oireet olisivat merkki jostain mukavasta!!

Taas omaa napa: Eli eilen kävin taas ultrassa katsomassa onko Menopurit tehonneet muniksiini. Voitte varmaan arvata: ei ollut. Ihan vähän oli kasvanut, mutta kyllä lekurikin oli ihmeissään, kun muhun ei mikään tehoa. Kroppani on kuin kiveä! Eli pari piikkiä ehdin ottaa ja 1mm oli tullut lisää viikonlopun aikana ja suurimman koko oli nyt 12mm. Niistä kahdesta pienemmästä en edes jaksanut kysyä, ihan sama! Onni kuitenkin, että limis oli kasvanut ja oli nyt 7mm, joten jotain hyötyä oli Menopurista ollut. Nyt sitten jatkan Menopuria joka päivä ma-ke ja torstaina taas ultraan. Lekuri oli sitä mieltä että niiden PITÄISI kasvaa tällä määrällä ja että pääsisin sitten heti ultran jälkeen laittamaan Pregnylin. Koitan kyllä ajatella positiivisesti, mutta kyllähän tää vähän pistää mietteliääksi, että mikä h-vetti mussa on vikana? Ja nyt oli taas sellainen kerta kun lääkäri katsoi mua osaa ottavasti ja kysyi, että haluaisinko jutella tai kysyä häneltä jotain. Melkein antoi Nessua. Eipä tullut kyyneltäkään. En siis ole luovuttanut, enkä luovuta! Mutta huippu lääkäri mulla on!! Vaikka rahaa menee niin, että huh huh!
 
Paljon Onnea Maikkis!!! :flower: Todella hienoa!

Jee! Mulla vihdoin ja viimein alkoi menkat tanaan. Oli huippu pitka kierto jotain 67 paivaa!!! Ei ole ikina ollut nain pitkaa kiertoa. Ihan kuin ois yhet menkat jaanyt suoraan valista. Eli keskiviikolle voi laittaa kp 2. Kiitti.

Ostin tanaan sitten helokkioljya ja kalanmaksaoljya kans.

Nyt pitaa tasta lahtea untenmaille.
 
Pakko tunkea teidän ketjuun kun täällä paljon ollut näköjään puhetta helokkiöljystä =). Itse aloitin niiden ja omega 3 sen syönnin viime kierrossa ja ihme ja kumma kierron pituudeksi tuli vain 26 päivää, kun aikaisemmin ollut 37-48. Taitaa niillä oikeasti olla vaikutusta, vaikka olinkin alkuun tosi kyyninen niiden suhteen. Ovisoireet tuli ihan normaalisti, en tosin älynyt siinä vaiheessa että vois oikesti olla ovis noin aikaisin kun normaalisti olen alkanut ovista bongailla vasta kp20 jälkeen.
 
Mun on ihan pakko tuon Rosettan viestin muistuttamana kertoa, että mullahan oli siis viime kierto ensimmäinen helokkikierto, vaikka aika lyhyeksi sen mun niiden popsiminen jäi, oisinkohan jonkun 5 niitä ehtinyt syödä. Näinköhän niillä oli jotain merkitystä?

Mulla on nyt sitten kotona lähes käyttämätön 60 kpl:n purkki helokkeja, täysin korkkaamaton 100 kpl:n omega-3 purkki, ja 12 kpl viikko sitten tilattuja ovistestejä. Kuten huomaatte, niin olin ihan varma, että täti on tulossa kylään, ja varustauduin seuraavaa kiertoa varten :LOL:
 
Hei kaikille!
Mä en aio tässä kierrossa syödä noita helokkeja, koska mitä ilmeisimmin ne olivat syypäitä siihen, että sain ihan käsittämättömiä finnejä! Sellaisia ihonalaisia paukamia, jotka nousi sitten pintaan tosta noin vaan. Loppuivat heti oviksen jälkeen kun lopetin helokit myös. Mulla on joku sellainen mielikuva, että mä oon joskus aiemminkin syönyt niitä helokkeja ihan vaan "terveyden ja hyvinvoinnin" vuoksi ja silloin ois ollut sama homma. Tilanteeni on sillai surkuhupaisa, että en meinaa edes päästä tutkimuksiin. YTHS on ihan tukossa - saan huomenna soittaa ja kysellä, josko syyskuulle saisin jonkun ajan. Lääkäri ei suostu ns. puhelinaikaan ja laatimaan lähetettä perustutkimuksiin, joista osa ilmeisesti voidaan tehdä YTHS:n omassa labrassa. Eli joudun odottamaan viikkotolkulla (?), että pääsen lääkärille, joka sitten toteaa, että mene labraan, johon sitten taas pääsee kun vaan kävelee sisään ja on lähete :headwall: Kirjoitin oikein nyyhkystoorin työterveyshuoltoon sähköpostilla, mutta sieltä tuli tyly vastaus, että tervetuloa, mutta yksityisesti ja omalla rahalla! Ja nyt tulee huippu: alennuin soittamaan paikalliseen terkkariin ja siellä sanottiin, että en saa edes varata aikaa ennen kuin olen tullut allekirjoittamaan lomakkeita, joissa he saavat oikeuden tilata KAIKKI terveystietoni vuodesta 0 lähtien ja joka paikkakunnalta - yksityiset lääkäriasemat mukaan lukien :headwall: :headwall: Ei Suomessa kyllä ole mitään lapsipulaa ja turhaa ovat höpinät siitä, että akateemiset naiset eivät tee lapsia kun ei ketään näytä kiinnostavan asiaa mitenkään edistää...No, huomenna sitten soitto YTHS:lle ja peukut pystyyn, että opiskelijat älyisi nyt pysyä poissa lekurin vastaanotolta alkusyksyn, vaan minäpä epäilen, että siellä ollaan hankkimassa kiirellistä lähetettä abortteihin niitten kaikenmaailman kesäfestaripanojen jäljiltä ja sukupuolitauteja testailemasssa...Sori tää valitus, mutta ihan oikeasti tuntuu siltä kuin, kuin että ei oo enää muuta vaihtoehtoja kun ottaa visa kouraan ja marssia yksityisklinikalle...
 
Hei naiset! :wave:

Maanantaina pitäis alkaa menkat, tosin saattavat olla sekaisin kun jätti e-pillerit pois.
Laitoin miehen hakemaan mulle apteekista Clearblue testin ;)
Tekis mieli testailla... ehkä huomenna aamulla tai viimeistään maanantaina jos ei täti saavu siihen mennessä. Jännittäviä aikoja tässä eletään! :/ :) :p

 
Tähtisäde
Vadelmaunelma: Kannattaa laittaa visa vinkumaan, jos haluaa toimia NYT. Me tehtiin niin ja kalliiksihan se tulee (tässä kuussa mennyt jo 400? lääkkeisiin ja lääkäriin), mutta palvelua saa kyllä koko rahalla ja asiat etenevät ihan mahtavalla tavalla. Tietysti oma vika, kun kroppa on niin lukossa, että mikään lääkemäärä riitä, mutta palvelu tosiaan pelaa. Ihan syvältähän se on, että toisille lapset ovat "ilmaisia" kun eihän se pupuilu mitään maksa, mutta tasan ei käy onnen lahjat. Kyllä se oma lapsi sitten tuntuu vieläkin paremmalta.

ON: Eilen ultra. Ei auttanut lisämääräkään Menopuria, joten nyt sitten moksahdin sieltä korkealta jo kovaa. Nyt jään hermolomailemaan ja palaan sitten kun aloitetaan Menopurit tupla-annoksilla. Clomit ovat mun kohdalta historiaa. Niitä ei enää käytetä, koska ne oli yhtä tyhjän kanssa. Ensi kuukausi taas taukoa ja Femostonin popsimista ja mahtavia mielialaheilahduksia ja sitten uusi Menopur kuuri.

Oikein paljon plussapuhureita kaikille!!!

ps. Laittakaa mut taustailijoihin, mutta älkää poistako kokonaan. Tulen varppina takaisin uudella innolla!
 
Tein uteliaisuuttani aamulla testin ja ihan nega se oli. Muttamutta uskon että vauva tulee sitten kun sen on aika tulla sekoittamaan meidän maailma :heart:
Ekaa kiertoahan tässä vasta mennään, toiset ovat yrittäneet kuukausikaupalla, toiset jopa vuosia.

Viikonloppuja! :hug:
 
Citrus kyselit olenko uusi täällä. juu uusipa hyvinkin, esittelin itseni tuolla sivulla 71. olen onnistunut olemaan hyvin poissa palstalta loman ajan, mutta nyt tulin lukemaan kaikkien kuulumiset.

Maikkis123, hirmuisesti onnea plussasta! nautihan raskaanaolosta :heart:

vadelmaunelma, varmasti inhottavaa tuollainen odotus. kun olet odottanut jo tähän mennessäkin ihan tarpeeksi. lupaan ainakin omalta osaltani pysyä poissa YTHS:ltä, josko sieltä irtoaisi pieni hetki sinun tilanteesi setvimiseen. pidä mieli korkealla, asiat järjestyvät aivan varmasti, tavalla tai toisella. :hug:

omaa napaa: olen oikein ylpeä itsestäni kuinka hyvin olen lomalla rentoutunut. ihan piti listasta tulla katsomaan kiertopäivät, kun en itse muista :) ovista tikuttelin ja se oli kp22 eli ensi keskiviikkona olisi täti odotettavissa. tulihan nuo päivät hyödynnettyä oikein hyvin ja mies vielä muistutteli aina että hei eikös sun pitäny nostaa jalat kattoon ja maata selälläs tovi, kun itse olin jo matkalla suihkuun... ;) ei ole mitään oireita, eikä toiveetkaan korkealla, mutta eihän sitä koskaan tiedä. testejä ei kaapista löydy enkä sellaista meinaa ostaa ennenkuin ehkä viikon päästä viikonloppuna jos tarve vaatii. lähinnä pelkään sitä vuodon ensimmäistä päivää kun mieli matelee niin pohjalla ettei alemmas pääse ja hirveä epätoivo nousee pintaan. viimeksi piristyin kun juttelin miehen kanssa ja lähdin lenkille, parin tunnin päästä olikin jo aivan onnellisen haikea olo että kyllä me joskus onnistutaan eikä näin alussa pidä panikoitua. nytkin koko kuukauden on ollut erittäin hyvä ja onnellinen mieli, olen nauttinut tästä elämänvaiheesta että lapsi saa tulla jos niin vain meille suodaan. jos vain voisin pikakelata tädin tulopäivän, niin kaikki olisi hyvin. voipihan se johtua ihan hormooneistakin että sinä päivänä on mieli maassa. muuten en kärsi pms-oireista, mutta noina ekoina päivinä huomaan mielialan muutoksia (näin siis jo ennen näitä lapsentekohommia).

toivotan kaikille mukavaa viikonloppua ja onnea yritykseen!
 
No niin, nyt on sitten clomiresepti saatu... KÄvin ultrassa: minulla on Pco ja kp14 johtofollikkeli oli vain sentin kokoinen.... Joten piiiitkä kierto näyttäs olevan tulossa. Seuraavasta kierrosta sitten aloitan nuo clomit.
Toisaalta on helpottunut olo, kun se epätietoisuus siitä, että toimiiko oma kroppa oikein, oli niin rassaavaa - mutta ei ole kivaa sekään, että kroppa tosiaankaan ei toimi oikein... Mistä voi ostaa kärsivällisyyttä? :/

Muuten, onko kenelläkään parempaa tietoa siitä, että minkäkokoinen munasolu yleensä irrotessaan on?
 
Janis...................30
Hammy................28............................................yk 9
Sitrus79..............28................................kesästä 2006
Kevätesikko.........29............................................2/07
Unico..................28...............................tauolla (01/07)

Oliva..................27.........................aloitus syksy 2008
Toivo79.............29......kp 10/27-55..aloitus syksy 2008

Simppu82............27..........kp 1/34-35...................yk 6
JoJo79................28...........kp 9/37..................yk 3
Vadelmaunelma...29...........kp 10/25-26..................yk 11
Pilvilinna..............29..........kp 10/?.....................09/2007
Citrus..................28.........kp 20/28-33...................yk 6
Ada.....................29.........kp 22/24-30...................5/07
Tähtisäde.............29.........kp 25/25-?...................11/07
Salmiakkitassu......28.........kp 31/28........................yk 1
Zeria.............29........kp 40/29-34...........n. 2 v
Gilmore...............29...........kp 43/30-35................yk 10
Piglet..................30...........kp 69/28.......................yk 8
Piip.....................29...........kp 103/29-31..syksystä 2006


Kultukimallus.......27..........kp ?/.............lokakuusta 2007
Iines80...............28............kp ?/26-35....................yk 2
Postimestari........30...........kp ?/23-28....................yk 13


Plussanneet:

Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)
Moccamaster (yk1) 5/2008
MemmuLiina (yk 6) 5/2008
Niiskunenä-78 (yk 2) 06/2008
Kvart Över (yk 2 /11) 06/2008
Hazel (n. vuosi) 7/2008
Lilla My (yk 14) 7/2008
Kaa (8/07) 7/2008
maikkis123 (yk 7) 8/2008
 
huomenta!

otin oikeudekseni päivittää listan, korjailkaa jos jotain meni pieleen. Zeria, Gilmore, Piglet ja Piip menevät ainakin reilusti yli kiertopäivien eli varmaan oikeasti on jo uusi kierto käynnissä tai sitten plussalistaan on odotettavissa jatkoa...

mulla tänään kp 1 ja paha mieli. :'(
 
Täällä ei muuta uutta kuin se, että kiltisti tehdään "kotiläksyt" ;), vaikka eipä tuo näytä "tuloksia" tuottavan ja odotellaan lääkäriaikaa, jonka sainkin hyvin lyhyellä ajalla. Ehkä auttoi kun hoin YTHS:n ajanvarauksessa, että minä kuulun henkilökuntaan enkä opiskelijoihin... ;)No, siellä sitten istutaan samassa odotusaulassa omien opiskelijoiden kanssa...
 
salmiakkitassu, kiitos haleista! se on hetken pettymys kun iskee kp 1, nyt taas nokka kohti uutta yritystä :) mulla ensimmäinen kierto pillerien lopettamisen jälkeen oli 42 pv, eli venyi noin viikolla mun normaalista kierrosta. sen jälkeen kierrot tasottuivat samaan mihin ennen pillereitä. älä huoli, kyllä ne sieltä tulee jos on tullakseen vaikka vähän tämä ensimmäinen kierto venyisikin... tunsitko ovulaatiota?

siitä olen iloinen, että kierto on tasainen ja ovulaationkin bongasin. täytyy vaan jatkaa samaa rataa ja toivoa että jossain kierrossa natsais. outoa näissä kuukautisissa on se, että vuodan kuin seula. käytän kuukuppia ja yleensä riittää että tyhjennän sen aamuin illoin, jopa ensimmäisinä runsaampina päivinä. nyt aamulla tyhjentäessäni, se oli aivan yli äyräiden (ei kuitenkaan ollut päästänyt läpi)... olo on sen mukainen eli melko heikko. mistäköhän tuollainen vuotomäärän muutos voi johtua?

viime hetken tsempitykset kierron loppupäässä jännäileville! :heart:
 
Simppu82,
Mä tuolla aiemmin ketjussa kerroin aroista rinnoista, ehkä ovulaatio oli silloin, ja siinä tapauksessa täti tulisi ensi viikon alussa, eli viikon verran myöhässä. Katsotaan kuinka käy :)
Kaikki nää jutut on niin uusia mulle, kun ei ole koskaan aikaisemmin tullut mietittyä että hmm onkohan nyt ovulaatio? hmm mitäs mun kroppa nyt tuntee? jne. :D

No mutta eteenpäin on elävän mieli! B)

:whistle: Plussatuulia puhaltelen teille kaikille!
 
vuodan nyt kolmatta päivää todella runsaasti, liioittelematta ainakin kaksinverroin kuin normimenkoissa. väkisinkin tuli mieleen että josko minulla olisi ollut kemiallinen raskaus... muutama päivä ennen vuotoa tissit kipeytyivät, ei niin vahvasti että olisin epäillyt raskautta, mutta yleensä tisseissäni ei tapahdu mitään koko kierron aikana joten panin sen merkille. vuoto alkoi tietysti ajallaan, mutta niinhän voi olla kemiallisessakin. testiähän en (onneksi) tehnyt, niin en voi tietää varmasti, mutta vahva epäilys siihen suuntaan on. antaa jopa toivoa, jos olisi jotain päässyt tapahtumaan vaikka ei ihan nappiin vielä mennytkään.

mites salmiakkitassu, onko siellä mitään uutta?

vadelmaunelmalle tsemppiä lääkärikäyntiin!

ps. hiljenikö tämä pino kesän aikana, vai onko aina ollut näin..? :)
 
Heipä hei, palailen lomilta! Tänne saa päivittää kp 13, sieltä ne mensut sitten putkahti ajallaan. Kuten aina. Jokohan kohta uskallan lyhentää tuota kierron pituuttani listalla, kun se on nyt näin yhteistyöhaluiseksi heittäytynyt? (30-31 päivää)

Maikkiksella oli ihania uutisia, onnea! :flower: :heart:

Rosettalla oli helokit purreet, kiva kuulla! Mulla teki ihan saman tempun pitkiin kiertoihin, en ekalla kerralla meinannut uskoa että voi niin aikaisin ovis tulla.

Vadelmaunelma aivan käsittämätön käytäntö teidän terkassa, että pitäisi antaa lupia aiempien tietojen hommaamiseen! Sen nyt tajuan että jos on jo aiemmin samasta asiasta tutkimuksissa käynyt, niin vanhojen tietojen katsominen on järkevää, mutta mitä hiton väliä sillä on oliko jollakin poskiontelontulehdus kaksitoistavuotiaana? Onko tuo kovinkin yleistä että vanhoja tietoja kaipaillaan? Minä olen muuttanut sen verran ahkeraan, että kova olisi homma jos joka paikasta tiedot kerää. En ole kyllä julkista lekuria edes jokaisella asuinpaikkakunnalla käyttänyt, joten en tiedä olisiko niissä kunnissa/kaupungeissa minusta edes mitään merkintää? Kiva että sait kuitenkin ajan!

Simppu nyt taitaa olla aika monelle loma, ja kesällä harvemmin tulee koneella käytyä. Eiköhän tämä pino taas syksyn mittaan vilkastu. Tai siis hiljene, kun kaikki (muut paitsi minä) plussaa, ja siirtyy odotuspuolta vilkastuttamaan. :D
 
Gilmore: Joo, on kyllä kummallinen terveyskeskus! Mä en myöskään ymmärrä, miksi niitä kiinnostaa joskus 80-luvulla sairastettu korvatulehdus niitä kiinnostaa. Ja mäkään en ole julkisella puolella käynyt varmaan 10 vuoteen vaan YTHS, työterveyshuolto ja yksityinen on mua hoitaneet jos on jotain tarvinnut. Samoin joutuisivat kaivelemaan pitkin maita ja mantuja kun ollaan muutettu niin paljon. Mutta onneksi on tuo YTHS ja pääsin sinne. Nyt on labralähetteet kourassa meillä molemmilla ja eka gyneaika syyskuun lopulla. Voivat kuulemma jotain simppeleitä juttuja tehdä jo YTHS:llä ja sitten eteenpäin...Clomeista puhuttiin jo nyt, vaikka mä en kyllä ymmärrä, millä perusteella niitä määrätään ja mihin jos kierto ok ja ovuloi...No, kait ne tietää. Muuten yritän tässä orientoitua töihin - niin täytyyhän sitä yliopistollekin joskus palata ja uudet opiskelijat kolkuttelee kohta ovia...
 

Yhteistyössä