Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset vol. 3

Vadelmaunelma toivottavasti oireillesi on oikein mukava syy :) Pidän peukkuja!

Taisi mennä minulla ovuloimatta tämä kierto... Alkas nyt ne menkat, että sais ottaa clomit käyttöön. Mutta en ihmettele, jos menee parikin viikkoo ennen kuin alkaa :/

JoJo kysyi, mitä clomit on. Ne on tablettilääke, jota käytetään, jos munasolu ei irtoa. Eli käytetään irrottamaan munasolua. Lääkkeen nimi on Clomifen tai Clomhexal.

 
Voi kyllä taittaa sittenkin taas olla tulossa suru-uutisia. Tuhruttaa jo ja tänään aamuvirtsasta tehty testi näytti negaa :headwall: Ainoa toivo on se, että tulee vain tuhrua ja että on vasta dpo 12...Mutta pahaa pelkään, että huomenna hanat aukeaa. Tää mun keho kun käy kellon lailla....
 
Vadelmaunelma paljon haleja :hug: Toivotaan viela kumminkin parasta.

Kiitos Citrus vastauksesta. Toivottavasti Ada on jo paassyt muuttokuorman purkamaan.

Kyllapas tanne on tullut hiljaista.

Voiko helokit vieda halut? Kun on tuntunut etta ei ollenkaan haluttanut tassa kierrossa :| Enka ma mitaan ovista ole bongannut. Seuraavassa kierrossa sitten tikut esiin jos ei muuta. Mitas niita poppakonsteja oli ovikseen saamiseen ja huomaamiseen? Ma tiedan vain sen greippimehun.
 
JoJo oviksen bongailussa tietysti lämpöjen mittailu ja kohdunnapukan ja limojen tarkkailu on kai niitä yleisimpiä, mutta näitä varmaan jo teetkin? Mä en ton greippimehun lisäksi tiedä myöskään muita.

Ja en oo helokeista tuollaista huomannu. :p Mutta tää iänikunen oviksen bongailu ja ajotuksesta stressailu toimii kyllä siinä asiassa ihan liiankin hyvin...
 
Ikävä kyllä on pakko taas ilmoittaa, että on jälleen kp1 ja alkaa yk12 :'( Kuulin tänään lääkäriltä ekojen kokeiden tuloksia: vernkuva, kilpirauhashormoni ja prolaktiini ok. Yritin saada lähetettä, että oltaisiin otettu ennen gyneaikaa vielä fsh ja progesteroni, jotka kertoisi ovuloinko oikeasti ja keltarauhashormonin tasosta. YTHS:n lääkäri ei kuitenkaan suostunut. Vähän ihmettelen. Sanoi, että gyne ehkä ottaa ne tai sitten ei vaan määrää ehkä suoraan clomit. Olen kyllä pettynyt. Noi on kuitenkin ihan peruskokeita...Ja kun ne ois ehtineet vielä ottaa tämän uuden kierron aikana, koska gyneaika on vasta syyskuun lopulla. Harkitsemme sittenkin loikkaa yksityiselle...Mies antaa huomenna omat "tuotoksensa" tutkittaviksi...Pettynyt olen. En tahdo oikein jaksaa tätä. En jaksa odottaa, en kestä tätä epäselvyyttä. :headwall:
 
:hug: Vadelmaunelmalle ja kaikille muillekin surullisille :|

Arki on alkanut, hui kun se onkin tylsää kesäloman jälkeen... Noh, ei se auta kuin jaksaa.

Olen siemaillut greippimehua ja syön raskausmonivitamiinia saadakseni riittävästi foolihappoa. Salaatin ja kasvisten syöntiä olen myös lisännyt. Kuinkas te muut ?

Viime kierrossa nännien arkuus ja jöpöttäminen olivat ehkä ovulaatio-oireita, tässä kierrossa ei ole ollut arkuutta, mutta voi olla että nännipihat ovat olleet hieman suuremmat nyt parina päivänä ja rinnatkin täyteläisemmät, tai sitten vain kuvittelen...

En ole ajatellut ostaa ovulaatiotestejä, enkä halua mittailla lämpöjä. Tiedä sitten jos jossain vaiheessa mieli muuttuu...
 
Ada
:hug: Vadelmaunelma! Niiiin väärin!

JoJo kysyi muutosta. Tulin juuri pitämään tänne taukoa sen purkamisesta. Olen ihan hajalla, kun kaikki on hukassa, eikä täällä voi remontin takia purkaa mitään keittiön tavaroita. Mulla on yksi emalimuki kaikkien kuumien juomien mukina ja skumppalasi kaikelle kylmälle. Mitään lautasia ei tarvita, koska ruokaa ei voi valmistaa. Uusi jääkaappi meillä oli kaksi päivää, kunnes se todettiin rikkinäiseksi ja vietiin pois. Pyykinpesukone on jostain syystä käyttökiellossa, makuuhuoneen ovella on pitkä sojottava ruuvijärjestelmä, johon lyö jalan joka ilta pimeässä. Niin ja valaistus on järjestetty pääosin raksavaloilla. Eli ei tämä ihan valmis ole.

Onneksi huomenna on taas perjantai! Hyvää viikonlopun odotusta kaikille!
 
Paasinpa sisalle. Piti noin kymmenen kertaa kirjottaa salasana ennen kuin onnistui. :headwall: Onneks on perjantai.

Viela isommat halit Vadelmaunelmalle :hug:

Ada sun talohan kuulostaa oikein kivalta... Ootteko sen vasta rakentanut? Vai onko vaan remppa kesken? Onnea uuteen kotiin kumminkin. :flower:

Salmiakkitassu syon foolihappoa ja helokkeja joissa on kalanmaksaoljya mukana. En ole mitenkaan lisannyt kasvisten syontia, syon niita muutenkin ihan tarpeeksi paljon.

Gilmore en kayta FF, en edes tieda mita se tarkoittaa. :ashamed: En ole lampoja mitannut. Limaa olen yrittanyt tarkkailla mutta en ole huomannut mitaan. Ja mites sita kohdunapukkaa tarkkaillaan? Ma en selvastikaan ole perilla naista asioista. :whistle: Pitaa paremmin tutustua. hmm...

Toivottavasti Kvar Overilla on kaikki hyvin. Hyvaa jatkoa!

Taalla tulee vetta kuin Esterin peesta. Jossain pain tata maata tulviikin. Olin pyoralla toissa ja kastuin taysin kun tulin kotiin. Housut ja takki oli markia kuin suoraan pyykkikoneesta, ennen linkousta.

Oikein hyvaa viikonloppua!
 
Ada
Lauantai 6.9.2008
Janis...................30
Hammy................28............................................yk 9
Sitrus79..............28................................kesästä 2006
Kevätesikko.........29............................................2/07
Unico..................28...............................tauolla (01/07)

Oliva..................27.........................aloitus syksy 2008
Toivo79.............29......kp 23/27-55..aloitus syksy 2008

Vadelmaunelma...29...........kp 3/25-26..................yk 12
Piglet..................30...........kp 8/28.......................yk 9
Ada.....................29.........kp 10/24-30...................5/07
Salmiakkitassu......28.........kp 16/28........................yk 2
Simppu82............27..........kp 18/34-35...................yk 6
JoJo79................28...........kp 26/37..................yk 3
Pilvilinna..............29..........kp 27/?.....................09/2007
Gilmore...............29...........kp 28/30-35................yk 11
Citrus..................28.........kp 35/28-33...................yk 6
Tähtisäde.............29.........kp 42/25-?...................11/07
Zeria.............29........kp 57/29-34...........n. 2 v

Piip.....................29...........kp ?/29-31..syksystä 2006
Kultukimallus.......27..........kp ?/.............lokakuusta 2007
Iines80...............28............kp ?/26-35....................yk 2
Postimestari........30...........kp ?/23-28....................yk 13


Plussanneet:

Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)
Moccamaster (yk1) 5/2008
MemmuLiina (yk 6) 5/2008
Niiskunenä-78 (yk 2) 06/2008
Kvart Över (yk 2 /11) 06/2008
Hazel (n. vuosi) 7/2008
Lilla My (yk 14) 7/2008
Kaa (8/07) 7/2008
Maikkis123 (yk 7) 8/2008
 
Ada
:D Heippa Kvartti, kivaa kun kävit moikkaamassa meitä! Olen päättänyt ehtiä odotuspuolelle vielä ennen kuin te kaikki ihanat tutut synnytätte! Toivottavasti se tapahtuu teidän tämän odotuksen aikana, mutta jos ei, niin sitten seuraavaan rundiin ;) . Kahden viikon päästä on aika lääkärille.

Musta tuntuu, että kierrot menevät nopeammin, kun kiertopäivälistaa ei päivitetä ihan joka päivä. Ellen olisi tänään päivittänyt, ei olisi tullut mieleen aloittaa tikuttamista. Tai oikeammin, alkaa etsiä ovistikkuja muuttoröykkiöstä. Ne ovat varmaan jossain työkalupakissa... Ei me olla JoJo rakennettu tätä asuntoa, eikä me edes tehdä mitään valtavaa remonttia. Lähinnä me pidetään remonttitarvikkeita joka paikassa levällään. Koska ne on niin söpöjä :whistle: . Toivottavasti tulee poika, isillä on täällä lelut jo valmiina lattioilla.

Citruksella on varsin jännittävät ajat menossa. Onnea ja hermoja :heart: !
 
Janis...................30
Hammy................28............................................yk 9
Sitrus79..............28................................kesästä 2006
Kevätesikko.........29............................................2/07
Unico..................28...............................tauolla (01/07)

Oliva..................27.........................aloitus syksy 2008
Toivo79.............29......kp 25/27-55..aloitus syksy 2008

Vadelmaunelma...29...........kp 5/25-26..................yk 12
Piglet..................30...........kp 10/28.......................yk 9
Ada.....................29.........kp 12/24-30...................5/07
Salmiakkitassu......28.........kp 18/28........................yk 2
Simppu82............27..........kp 20/34-35...................yk 6
JoJo79................28...........kp 28/37..................yk 3
Pilvilinna..............29..........kp 29/?.....................09/2007
Gilmore...............29...........kp 30/30-35................yk 11
Citrus..................28.........kp 37/28-33...................yk 6
Tähtisäde.............29.........kp 44/25-?...................11/07
Zeria.............29........kp 59/29-34...........n. 2 v

Piip.....................29...........kp ?/29-31..syksystä 2006
Kultukimallus.......27..........kp ?/.............lokakuusta 2007
Iines80...............28............kp ?/26-35....................yk 2
Postimestari........30...........kp ?/23-28....................yk 13


Plussanneet:

Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)
Moccamaster (yk1) 5/2008
MemmuLiina (yk 6) 5/2008
Niiskunenä-78 (yk 2) 06/2008
Kvart Över (yk 2 /11) 06/2008
Hazel (n. vuosi) 7/2008
Lilla My (yk 14) 7/2008
Kaa (8/07) 7/2008
Maikkis123 (yk 7) 8/2008
 
vadelmaunelmalle :hug:, ja muillekin lohtua tarvitseville.

mites salmiakkitassu onko ovisaika tehokkaasti hyödynnetty? ;) pääset kuitenkin jännäilemään ennen mua, kun mulla vasta kahden viikon päästä kiertopäivät täynnä.

sain eilen illalla ovistestiin plussan ja nyt on vihloo masua samoin kuin tädin hyökätessä. kivaa, että kierto on näin tasainen, tuntuu että kroppa toimii! en ole ennen miehelle ilmaissut tärppipäiviä kun en halua asettaa hänelle turhia suorituspaineita. eilen kuitenkin sanoin ovisplussasta ja hän ihan innostui että nyt täytyy sitten harjoitella ahkerasti! mukavaa etten intoile yksin...

eiköhän plussata nyt oikein joukolla, täytyyhän tuohon listaan saada tasapuolisuuden nimissä pari plussaa syyskuullekin. iloa kaikkien päivään! :heart:



 
Moi!

Simppu82,
Me oltais oikeestaan saatu olla miehen kanssa aktiivisempia viime viikolla :| Mutta mulla oli pitkiä päiviä ja iski syysflunssa molemmille, höh. Mutta saatiin me sentään vähän heiluteltua peittoja :D ja heilutellaan nyt tälläkin viikolla, jos vaikka olis kierto myöhässä, niin kuin viimeksi ;)

Hieno homma että miehesi suhtautuu myös suurella innolla vauvaan :heart:
Niin onneksi tuo minunkin ukko kulta :)

Mukavaa uutta viikkoa kaikille! :) ja plussatuulia tietenkin +++++++ :whistle:
 
Kiitos kaikille myötätunnosta taas jälleen kerran jyränneen "niagaran" johdosta...Me päätettiin, että otetaan nyt YTHS:ltä nuo perustutkimukset ja varataan samalla aika yksityiselle klinikalle. Ei kait ole muuta vaihtoehtoa. Nyt vain piinaillaan miehen simppatestien tuloksia - niitä lupailtiin tämän viikon lopulla! Omalla kohdalla on huomannut ainakin sen, että kun on jo vuosi mennyt ilman yhden yhtäkään edes haamua, niin ei jaksa enää toivoa eikä oikein innosta petipuuhatkaan. Heh, tiedän, että ainakaan sitten en 100% tule raskaaksi, jos ei edes seksiä harrasta, mutta kuitenkin. Kun ei ole, mitä toivoa...Ja äkkäi myös kaikki vauvauutiset on alkaneet tuntua ihan hirveiltä. En haluaisi kuulla niitä ja pelkään koko ajan, että taas tule joku MUU kuin minä ja hehkuu onneaan. Tiedän kyllä, että se ei oo multa pois, mutta tulen vaan niin surulliseksi kun se en ole minä myös...
 
Vadelmaunelma :hug: Ilmottaudun sun kanssa samaan veneeseen, nyt vuoden jälkeen alkaa olla takki aika tyhjä. Julkisella ei oikein oo mitään tarjota meillekään, koska mulla on ollut niitä kemiallisia, joten yksityiselle on tarkoitus suunnistaa testeihin jahka saan tädin taas tämän kierron kunniaksi kyläilemään. Mitä testejä sulta otetaan YTHS:llä? Millä kierron päivillä meet otattaan ne alkukierron kokeet?

Hmm... onkohan liian masentavaa vauvakuumeilijoille kun me jauhetaan hoidoista tällä puolella. Pitäisköhän tässä jo valahtaa tuonne "alakertaan" lapsettomien puolelle?
 
Gilmore: Älkää vaihtako, mä ainakin haluan lukea ja vielä en oo valmis siirtymään tonne muualle. Ainakaan ennen kun lupa jatkaa tulee. Mä käyn täällä vakoilemassa teitä mut en oo kirjoitellut kun ei oo oikein mitään kerrottavaa.
Okei hermot menee kun jonkin sortin vuotoa on ollut melki koko ajan viikon verran ilman mitään tummaa hmm... no nyt on pitkästä aikaa enemmän ja niin tietty kun kerta sain aikaiseksi mennä tohtoriin näyttämään niin sitten ei tiputa. No aika näättää.
Alkanut ahdistaa et ei koskaan vaikka ei oo ees saanut yrittää, mutta se edeltävä aika oli kuitenkin melko pitkä niin ja kun ei saa mitään asian eteen tehdä niin omiaan lisäämään ahdistusta mulla ainakin enemmän. Kun ei oikeasti tiedä mitä tulevassa on ja onko koskaan.

Plussa onnea teille kaikille!
 
Hei taas pitkästä aikaa. Ei oo jaksanu kirjotella ku ei oo mitään tapahtunu. Clomit ei tepsiny tässä kierrossa ja nyt onki kp1. Nyt mennään viel yks kerta tupla-annoksella, samalla varailen ensimmäistä aikaa klinikalle. Kai se on siirryttävä pikkuhiljaa ihan oikealle lapsettomuusklinikalle kun ollaan nyt sit vuoden yrittämisen jälkeen virallisesti lapsettomia. Onneks on jo aika hyvin tutkittu mikä mättää niin päästään varmaan siellä nopeasti asiaan.

Suuren suuret voimahalit kaikille niitä tarvitseville. :hug:
 
Ada
:hug: Pilvilinna, Unico ja Gilmore!

Mäkään en ole valmis valahtamaan lapsettomuuspuolelle, koska mulla ei vielä ole lapseton olo. Tosin, ei mulla kyllä lapsiakaan ole, että siinä mielessä on, mutta ei ihan toivoton. Täällä mennään ovisajan nosteessa ja pakkohan tässä vaan on uskoa. Olen aloittanut uuden joogan ja huomaan sen vaikutukset ainakin ovislimoihin ja tuntemuksiin. Ja onhan tämä meidän ketjukin osoittanut sen, että osalla voi raskautumiseen mennä yli vuosi, ilman että se olisi silti pomminvarma lapsettomuustuomio.

Voimia kaikille!
 
Heips tännekin puolelle. Teitä kovasti odotellaan jo odottajiin, älkää "vajotko" minnekään. Niinhän se vain on, että välillä menee raskautumiseen se vuosi tai enemmänkin ja ilman haamun haamua ja sitten se vaan tulee aivan yllätyksenä. Enpä olisi sitä itse uskonut vielä vähän aikaa sitten, mutta niin kävi. Voimia ja haleja :heart:
 
Gilmore: Multa YTHS:n lääkäri otatti verenkuvan, prolaktiinin ja kilpirauhasarvot sekä virtsasta klamydian. Käsittääkseni nuo voi ottaa milloin hyvänsä, mutta sitten fsh ja progesteroni pitää ottaa tiettyinä kierron päivinä: fsh kierron alkupuolella ja progesteroni loppupuolella - en tiedä tarkemmin. YTHS kuitenkin kieltäytyy ottamasta noita fsh ja progesteronia, vaikka ne oikeasti kertoisivat, ovuloinko vai enkö - ovistestit osoittaa vaan lh-huipun eivätkä sitä, että irtoaako se munasolu vai ei...Käsittääkseni progesteroni kertoo sitten siitä...? Vai menikö nyt ihan mettään??? Lisäksi YTHS:llä oltiin heti tunkemassa clomireseptiä kouraan. No nyt on varattuna yksityiselle lapsettomuusklinikalle aika loppukuuksi. Sanoivat jo puhelimessa, että ultraavat heti. Et jos on vaan mahdollisuus, niin kannattaa ottaa irti YTHS:stä kaikki mahdollinen. Siellä hoito on lähinnä clomien syöttämistä. Nyt vain toivoisin, että nuo miehen simppatestin tulokset tulisi mahdollisimman pian. Odottavan aika on niin pitkä...Ja toivon myös, että jos jotain ongelmaa on, niin päästäisiin mahdollisimman pian aloittamaan hoidot. Huokaillen eteenpäin...Yritän piristyä ajattelemalla tulevan viikonlopun pikalomaa Euroopassa, mutta en jaksa oikein siitäkään innostua kun vaan mietin tätä. Vaikka toisaalta tiedän, että se tekee varmaan tosi hyvää päästä pois ja nähdä iha muita maisemia...
 

Yhteistyössä