Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset vol. 3

Moikkis!
Voimahali :hug: vadelmaunelma, Gilmore, Pilvilinna, Unico ja kaikki muutkin surumieliset :hug: Älkää missään nimssä kadotko tältä palstalta (paitsi odottajiin!) :)

Täällä ei tapahdu mitään. Nyt tiistaina on kp40 (seuraava päivittäjä jos jaksais korjata listaan, kun on jäänyt parin päivän heitto sinne) ja ootan tätiä kuin kuuta nousevaa, että vihdoin sais alottaa ne clomit. Kp14 ultrassa gynehän uumoili pitkää kiertoa, ja niin näyttää toteutuneen, mutta alkais jo riittää.... En oo saanut ovisplussaa tikkuun, joten tuskin olen ovuloinut.

Mutta kaipa ne menkat on tulossa kun olin viikonloppuna niin mahdottoman kiukkuinen että oksat pois. Tosin aiemmin en ole tuollaisia pms-oireita havainnut itselläni, mutta ei tuota ärtyneisyyttä oikein mikään muukaan selitä.
 
Hei!

Minähän olen aika keltanokka täällä, mutta sanonpa mielipiteeni. Eli ollaan vaan kaikki täällä palstalla jos siltä tuntuu. Kaikki on vähän eri tilanteissa, toiset yrittäneet vasta hetken ja toiset pidemmän aikaa. Mutta kyllä me tänne mahdutaan kaikki mielipiteinemme ja kokemuksinemme. Ajatellaan että kirjava joukko on vain rikkaus :) Eikös juu?

-flunssainen :snotty: salmari-
 
Juu, ei täältä olla mihkään katoamassa. Ei oo vaan niin jaksanu kirjotella ku ei tosiaan oo ollu mitään kirjoteltavaa, lueskellu lähinnä muiden juttuja. Tää on kyl ollu alusta asti ihan mun lempparipino, tääl on hyvä henki vaikka monet on ihan eri tilanteissa. Ei mua yhtään huvita mennä höpötteleen tonne lapsettomuuspuolelle., joten jatkan täällä. Huomenna alotan taas clomit, tupla-annos, HUH ku jännittää kuin paljo niitä mollukoita taas tulee. Toivottavasti korkeintaan kaks. Oli se niin kivuliasta ku kerran tuli kolme. Muuten on mieli aika rauhallinen ja seesteinen, suru on jotenki menny tästä hommasta ohi. Pahin vaihe oli varmaan muutama kuukausi sitten, ku tajus että tää todellakin ottaa aikansa ja kaveri samalla raskautu ekasta kerrasta. Se vaan jotenki otti niin koville et halus ottaa taukoa vähän enempi tästä hommasta. Tuntu niin tylyltä ku oltiin sen kans jo puol vuotta jännätty mun kohtaloa ja sit se vaan mainitsee että nyt me alotetaan yrittään ja seuraavalla kerralla olikin sit jo raskaana. Nyt osaan olla taas ilonen siitäkin asiasta :)

Kaikille kauheesti tsempityksiä ja plussia :heart: Olis mukava saada taas plussa tähän pinoon. B)
 
Tulin pitkästä aikaa tänne puolelle piipahtamaan, minähän olen jo mennyt vajoamaan lapsettomuuspuolelle. :wave: Ihan ekaksi kaikille rutistuksen tarpeessa oleville iso yhteinen :hug: ! Toisilla raskaaksi tuleminen vaan kestää, niin kuin tässäkin pinossa on tullut todistetuksi, toisilla taas tärppäämättömyyden taustalla on selvä syy. Itsehän siis kuulun tuohon jälkimmäiseen kastiin. Alkoi oikeasti ahdistaa, kun kerta toisensa jälkeen ei tärpännyt, ja kun tutkimuksiin päästiin ja syy selvisi, olo helpottui ja rauhottui. Tilanne tietysti olisi ollut ihan toinen, jos tuomio olisi ollut vieläkin tylympi eikä mahdollisuuksia raskautumiseen olisi ollenkaan. Nythän mulla on "vaan" röörit tukossa ja IVF ainoa mahdollisuus, mutta mahdollisuus kuitenkin.

Hoidot meillä alkaa vihdoin tästä kierrosta ensi viikolla. Tulen sitten tänne ensipinoonikin raportoimaan miten kävi.

Voikaa hyvin kaikki, ja erityisesti Unicolle jätti :hug: kun joudut odottelemaan lupaa saada edes yrittää. Varmasti turhauttavaa. :(
 
Ada


Juu olen samaa mieltä Salmiakkitassun kanssa. Kaikki kokemukset ja kaikki tuntemukset mahtuvat tänne. Silti olen välillä ajatellut, että viedäänkö me tahkoajat alkuhuumailijoilta fiilis. Mutta ei kai se ihana alkuhuumaus niin helpolla mene. Toivottavasti kaikki voi huumailla ihan niin paljon kuin huumauttaa, ilman että tarvitsee sympatiseerata liikaa muita. Käytinköhän huuma-sanaa riittävän monta kertaa :D .

:flower: =) Ihanaa, nyt Kevätesikko pidetään peukkuja hoitojen suhteen! Kyllä se nyt lähtee onnistumaan!

Mä jätin tikuttamisen tässä kierrossa (en löytänyt tikkuja työkalupakista, mutta löysin pyöränavaimen ja ripsien kihartimen). Päätin, että joka toinen päivä meininki täytyy riittää. Vaikka me ollaan opittu nauramaan vauvatehtailulle, ei sille jaksa nauraa joka päivä. Ja aina kun olen tikuttanut, on ovisplussa ilmestynyt juuri kaikkein väsyneimpänä ja kireimpänä päivänä. Pelaan onnenpyörää, yleensä olen pärjännyt siinä surkeasti, mutta eihän lotossakaan voita ihan joka lauantai ;) .
 
:ashamed: Tää nyt on vähän noloa, mutta avaudutaan kuitenkin :p
Siis... nännit on taas niin niin tosi arat, ihan niin kuin viime kierrossakin oli parina päivänä. Hmmm... onkohan mulla ovis vasta nyt? Viime kierrossa tuli menkat 11 päivää tän nänniarkuuden jälkeen. Ööö... en siis oikeen tiedä pitääkö tuo 28 päivän kierto mun kohdalla paikkaansa...
 
Janis...................30
Hammy................28............................................yk 9
Sitrus79..............28................................kesästä 2006
Kevätesikko.........29............................................2/07
Unico..................28...............................tauolla (01/07)
Maikkis123......................................................taustalla

Oliva..................27.........................aloitus syksy 2008
Toivo79.............29......kp 28/27-55..aloitus syksy 2008

Citrus..................28.........kp 1/?.............................yk 7
Pilvilinna..............29..........kp 3/?.....................09/2007
Vadelmaunelma...29...........kp 8/25-26..................yk 12
Piglet..................30...........kp 13/28.......................yk 9
Ada.....................29.........kp 15/24-30...................5/07
Salmiakkitassu......28.........kp 21/28........................yk 2
Simppu82............27..........kp 23/34-35...................yk 6
JoJo79................28...........kp 31/37..................yk 3
Gilmore...............29...........kp 33/30-35................yk 11

Tähtisäde.............29.........kp ?/25-?...................11/07
Zeria.............29........kp ?/29-34...........n. 2 v
Piip.....................29...........kp ?/29-31..syksystä 2006
Kultukimallus.......27..........kp ?/.............lokakuusta 2007
Iines80...............28............kp ?/26-35....................yk 2
Postimestari........30...........kp ?/23-28....................yk 13


Plussanneet:

Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)
Moccamaster (yk1) 5/2008
MemmuLiina (yk 6) 5/2008
Niiskunenä-78 (yk 2) 06/2008
Kvart Över (yk 2 /11) 06/2008
Hazel (n. vuosi) 7/2008
Lilla My (yk 14) 7/2008
Kaa (8/07) 7/2008
 
salmiakkitassu, voihan se hyvin olla vasta nytkin. onko sulla ennen pillereitä (en nyt muista olitko syönyt pillereitä.. ) ollut säännöllinen 28 päivän kierto? ovistikut on siinä mielessä kivat, että ne antaa tukea omille tuntemuksille. mutta toki niistä voi aiheutua stressiäkin. enpä osaa sanoa muuta kuin, että varmuuden välttämiseksi laittakaa peitot heilumaan :)

minusta on mukavaa että täällä kirjoittaa erilaisissa tilanteissa olevat. toki ymmärrän että jotain pidempään yrittänyttä voi ahdistaa kaikenlaiset 'voi ei yk3 eikä vieläkään tärpännyt' -valitukset. uskon kuitenkin että kaikille on tilaa täällä. :heart:
 
palaan tänne takaisin... reilu viikko sitten alkuraskauden ultrassa ei näkynyt sikiötä, ja lääkäri käski seurata tilannetta viikon-parin päästä. eilen olin päivystyksessä vuodon ja kipujen takia, ja vaikka km se ei ollut, totesi lääkäri, että kyseessä lienee tuulimuna, ultrassa pitäisi näillä viikoilla (rv 8+) jo elämää. mulla aloitettiin saman tien lääkitys kohdun tyhjentämiseksi, ja nyt tässä sitten odotellaan lääkkeiden vaikuttamista.

fiilikset on surulliset, mutta samalla myös helpottuneet, kun tarpeeksi pitkään jatkunut epätietoisuus on poissa. lisäksi itseä lohduttaa se tieto, että ainakin mun kohdalla raskautuminen on mahdollista, ja seuraavien normaalien kuukautisten jälkeen saa aloittaa yrittämisen uudestaan, jos siltä tuntuu. ja eiköhän se tunnu, ehkä meidän kevätvauva vain muuttuu syysvauvaksi!
:heart:

mut saa siis poistaa plussanneiden pinosta, ja lisätä kuumeilijoihin, toistaiseksi vain taustailemaan, mutta kyllä sekin tilanne tästä vielä muuttuu.
 
Joo älkää nyt hyvät ihmiset hylätkö tätä ketjua! Käyn aina teidän jutut lukemassa, vaikka harvemmin tulee nykyään kommentoitua. Siis odotuspuolelle toki kaikki ja sassiin, että silloin ei haittaa vaikka tää pino kuihtuisi kokonaan pois :)

Oman navan alla Pikku Bangkok potkiskelee jo kovasti ja odottelen pelon ja ilon sekaisin tuntein vajaan parin viikon päässä olevaa rakenneultraa. Jos sieltä tulee hyviä uutisia niin ehkä sitä uskaltaisi ihan tosissaan alkaa iloitsemaan tästä ihmeestä.

:heart: Kvartti ja B 18+2
 
:( Maikkis123, Olen pahoillani :hug:




Simppu82,

Mulla on aina ollut säännölliset kuukautiset, ne on tulleet aina ajallaan. MUTTA muistankohan nyt tuon kierron pituuden väärin? Se saattaa olla niin...tai sitten kierto hakee rytmiään nyt kun e-pillerit on lopetettu. Kuinkas vanha sitä onkaan kun on syönyt e-pillereitä 12 vuotta. OMG!
:eek: Tosin on siinä ollut paussejakin välissä.
Pitäisköhän kaivella jos löytäis vanhoja kalentereja varastosta, että mitä se kuukautiskierto oikeasti on ollut...
Niin ja se mietityttää, että voiko kuukautiskiero olla sellainen että ensin menee 21 päivää, sitten on ovulaatio ja 11 päivää niin alkaa vuoto? (näin luulen sen menneen viime kierrossa, silloin menkat 4 päivää myöhässä oletetusta 28 päivästä)

Mä hössötän :ashamed: Vauvakuume on valtava!
 
Oon tosi pahoillani maikkis :hug:

Mun kohdalle voi tälle päivälle vaihtaa kp1/?, yk7.
Hanat siis aukesivat tänään, ja ensimmäistä kertaa koko yrityksen aikana en edes ole pettynyt, kun osasin tätä niin jo odottaakin. Nyt clomit käyttöön, ja sitten tiedän kyllä että pettymys tulee olemaan kova, jos ne eivät auta.
Tuohon kierron pituuteen mulle voi laittaa kysymysmerkin, kun se on vaan venynyt ja venynyt, tai no nyt oli "vain" 41 päivää.

salmiakkitassu mun käsittääkseni aivan hyvin voi olla ovis esim kp21 ja siitä 11 päivän päästä menkat. Olen käsittänyt, että enemmänkin vakio on ns luteaalivaihe, eli aika ovulaatiosta vuotoon, kuin kierron pituus. Tämä päti mulla silloin kun keväällä sain ovistestit plussaamaan. Ovisplussasta vuotoon kesti noin 14 päivää, ja tuo tosiaan on yksilöllistä joten voi sinulla olla esim. 11 päivää. Onko sinulla jo ovistestit käytössä?
 
Voi Maikkis ja Citrus :hug: Jaksamista molemmille. Maikkis: En osaa edes kuvitella, miltä susta nyt tuntuu... Saitko muuten yhtään saikkua, että saisit vaan olla rauhassa ja surra? Salmiakkitassu: Mulla ainakin oviksen ajankohta heittelee siten, että aikaisimmillaan se on ollut jo kp12 ja viimeistään kp17. Luteaali on kuitenkin aina tuo sama eli 11-12pv eli sinällään menkat eivät ole tulleet liian "aikaisin" tai liian "myöhään". Tosin parissa kierrossas luteaali on ollut muistaaksni 13 tai 14 päivää. Mutta vakio mulla on 11-12pv ja oviksen perusteella pystyn kertomaan, milloin menkat tulee - ikävä kyllä... :headwall: Mulla on hirmu rankka viikko takana, olen ihan puhki. Mua särkee joka paikkaan ja olen ihan väsynyt. Aion raahautua nukkumaan ja odotan viikonlopun minilomaa Euroopassa...Ja kyllä minä aion täällä roikkua, mutta mietin kanssa sitä, että ahdistuuko muut kun ainakin minä olen nykyisin niin "negatiivinen" - tosin vain itseni suhteen, en muiden. Ja ei kait tässä niin kauaa mitään hätää ole kunhan ei jouduta muuttamaan pinon nimeksi "Lähes nelikymppiset ekakertalaiset" ;) .
 
Kiitos kaikille tukemisesta. olen koettanut sen pahemmin olla ajattelematta asiaa, ja aika hyvin olen onnistunut. saikkua sain onneksi ihan kivasti, töihin menen vasta tiistaina. eipä musta olisi mitään iloa siellä töissä ollutkaan... jo ennen km:n alkamista kaupungilla liikkuessa oli itkussa pitelemistä, kun kaikkialla näkyi pyöristyneitä massuja ja äitejä vaunujen kanssa, joten en edes osaa kuvitella mitä se mahtaa nyt sitten olla. meidän kummipojalla on kohta synttärit, ja niille on vuoden lopussa tulossa toinen, joten nyt jo vähän kauhulla odotan niitä juhlia, se saattaa olla vähän arka paikka. mutta tätä elämä on, ja nyt on vain luotettava siihen, että uusi plussa saadaan pian testiin, ja yritettävä olla antamatta peloille jalansijaa.

oikein mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Heippa! Sopisiko joukkoon liittyä reilun viikon päästä 29 täyttävä, hirmuisen kamalasta vauvakuumeesta kärsivä? =)

Tällä hetkellä yk1 ja kp 26/26-29. Kaikenmoisia oireita ollut viikon verran. Liekö oikeita vai kovasti tahtovan mielikuvituksen aiheuttamaa... :LOL:
Tänään aamulla luulin tätösen jo tulleen, mutta vielä ei mitään. Voisi pysyä poissa =)
 
Janis...................30
Hammy................28............................................yk 9
Sitrus79..............28................................kesästä 2006
Kevätesikko.........29............................................2/07
Unico..................28...............................tauolla (01/07)
Maikkis123......................................................taustalla

Oliva..................27.........................aloitus syksy 2008
Toivo79.............29......kp 30/27-55..aloitus syksy 2008

Citrus..................28.........kp 3/?.............................yk 7
Pilvilinna..............29..........kp 5/?.....................09/2007
Vadelmaunelma...29.........kp 10/25-26..................yk 12
Piglet..................30...........kp 15/28.......................yk 9
Ada.....................29.........kp 17/24-30...................5/07
Salmiakkitassu......28.........kp 23/28........................yk 2
Simppu82............27..........kp 25/34-35...................yk 6
delfis...................29..........kp 27/26-29....................yk1
JoJo79................28...........kp 33/37..................yk 3
Gilmore...............29...........kp 35/30-35................yk 11

Tähtisäde.............29.........kp ?/25-?...................11/07
Zeria.............29........kp ?/29-34...........n. 2 v
Piip.....................29...........kp ?/29-31..syksystä 2006
Kultukimallus.......27..........kp ?/.............lokakuusta 2007
Iines80...............28............kp ?/26-35....................yk 2
Postimestari........30...........kp ?/23-28....................yk 13


Plussanneet:

Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)
Moccamaster (yk1) 5/2008
MemmuLiina (yk 6) 5/2008
Niiskunenä-78 (yk 2) 06/2008
Kvart Över (yk 2 /11) 06/2008
Hazel (n. vuosi) 7/2008
Lilla My (yk 14) 7/2008
Kaa (8/07) 7/2008
 
simppu82 Kiitos paljon. Plussapuhureita sulle. =)

On tää hirveetä tää odottaminen. Tänään ensimmäistä päivää etovaa oloa ja kyökkäilyä. Tunne että täti tulossa. Se tosin on kestänyt jo yli viikon. Aamulla ja illasta voimakkaimmillaan. Lämmöt on myös viikon ollut yli 36.8 (norm 36.2-3) Jos täti ei ole tullakseen, niin ensi viikon aikana sitten testaamaan =)
 

Yhteistyössä