Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset vol. 3

Ada
:wave: Voi, ihanaa matkaa Kvartille! Kun palaat, täällä on jo ihan kevät... vai oliko tämä nyt se pidempi reissu? Ehkä tämä olikin se lyhyempi... Anteeksi en muista. Lyhyt tai pitkä, kevät saisi silti tulla.

:hug: Voi helkkari Hammy! Mua vähän auttoi, kun kävin katsomassa tuolta "tietopaketti" pinosta päiväkohtaisia onnistumisprosentteja. Ne muistutti mua siitä, että vaikka molempien kropat toimisi ja ajotus menisi nappiin, niin tuuriakin tarvitaan aika paljon. Ehkä se auttaa sinuakin. Varsinkin jos tulee kovin viallinen olo... Oikeastaan tuo oli aikamoista paskaa. Vauvakuumeeseen auttaa vauva! Ja kyllä se vauva meille kaikille tulee, mutta tässä odotellessakin pitäisi pysyä jotenkin tolkuissaan ;) .

Jani on musta lipevä yök!

Omasta olosta sen verran, että rinnat on muuttuneet. Pidän sitä hyvänä merkkinä, koska kahtena edelliseen kiertona niissä ei ole tapahtunut mitään muutoksia ja ovistestit näytti vaan haamuja. Olen siitä päätellyt, että ovikset jäi tulematta, mutta nyt ehkä tuli. En tikuttanut, koska babyplussa ei toimittanut testejä ajoissa. tai ei ole vieläkään toimittanut. Pitäisi jaksaa reklamoida. Ärsyttää vaan kun maailmassa saa muutenkin ihan tarpeeksi reklamoida. Kiva kuitenkin, että tässä vauvaprojektissa on taas jotain valoa.
 
Hammy ja Memmu :hug: :hug: :hug: PALJON!

Oikein hyvää ja rentouttavaa matkaa Kvartille B) B) B)

Tervetuloa Tähtisäde :flower: Hyvä että tänne tulee uutta porukkaa. Plussa tuulia sinnekin!!!!

Minä sitten eilen menin ostamaan sen kuukupin ja olen nyt muutaman kerran sen kanssa ollu. Vaikeeta se kyl on, mut uskon että siihen harjaantuu. Tai oikeestaan se on vaan kauheen vaikee saada tarpeeks syvälle (leikkasin jo antenniakin lyhemmäksi), mut sit ku se on siellä ni tädin todella unohtaa! :heart: :heart: Meinasin tänään jo unohtaa tyhjentää sen. :LOL:

 
Ada
...Yritin tehdä töitä ja siirtää vauva-ajatukset muualle. Tuli tällainen artikkelinpätkä vastaan. Ei kokeilla tätä!!! Jookosta ;)

Varsin jännittävä, ja monelle ehkä yllättäväkin tieto on se,
että takavuosina sammakoita käytettiin raskaustesteissä.
Vuonna 1927 Lancelot Hogben tutki kynsisammakon aivolisäkkeen
hormonieritystä ja hän tuli keksineeksi ensimmäisen
ihmiseen soveltuvan raskaustestin. Koe tehdään rokottamalla
sammakon ihon alle naisen virtsaa, ja jos nainen on
raskaana, niin sammakko alkaa ovuloida munasoluja. Kokeessa
voidaan käyttää myös urossammakkoa: se vapauttaa
siittiöitä viemärisuoleensa. Koe onnistuu myös meidän
kotoisella rupikonnallamme, ja niinpä vielä 1960-luvulla
sairaaloissamme oli rupikonnauroksia testaustarpeisiin. Sittemmin
kehitetyt immunologiset menetelmät syrjäyttivät
tämän laajassa käytössä olleen raskaustestin.
 
Ada
Torstai 10.4.

Janis...................30
Hazel..................28
Tähtisäde...........29........................................... ......11/07
Sitrus79..............28..........................................kesä stä 2006
Gilmore...............29...........kp 31/.............................yk 6
Kvart Över..........28...........kp 5/30........................tauolla

Toivo79...............28...........kp 16/27-34.......aloitus syksy 2008
Oliva...................27....................................aloitus syksy 2008
JoJo79................28.....................................aloitus kesä 2008

Hammy................28............kp 2/29......................yk 5
Drömma..............29............kp 3/28.............syyskuusta 2007
Pilvilinna.............29............kp 5/?........................yk 6
Moccamaster.......27...........kp 5/33-34(-37)...........yk1
Lilla My................28...........kp 6/29-31..................yk 12
Vadelmaunelma..28...........kp 11/25-26....................yk 6
Piglet..................30...........kp 14/28.........................yk 6
Kaa.....................29............kp 15/32........................yk 4
Iines80...............28............kp 17/26-35...................yk 2
Postimestari........30...........kp 18/23-28...................yk 13
Unico..................28............kp 19/25-37...................yk 16
MemmuLiina........26...........kp 23/28-34.................yk 5
Ada.....................29............kp 23/26-30.......toukokuusta 2007
Citrus..................28............kp 27/28.......................yk 2
Piip......................29............kp 31/29-30.........syksystä 2006
Kevätesikko........28............kp 35/28-34.................yk 14
Kultukimallus.......27...........kp 85/..................lokakuusta 2007



Plussanneet:

Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Matarena (yk 9)
Nanna81 (yk 14)
Siilura (yk 3)
Novelle78 (yk 14)

Onnea tähän päivään Piipille ja Kevätesikolle :heart: !!!
 
Voi harmiharmi Unico. :hug: Onko tuhru ruskeaa? Löysitkö oviksen tässä kierrossa?

Mulla ei vielä mitään. Ei mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan. Ehkäpä kierto taas vaan pitenee. En vielä ala rääkätä rupisammakkoani.

Kiitos Ada! :heart:
 
Tähtisäde
Lueskelin täältä jostain, että Clomien saanti on ollut viime aikoina kortilla. Päätin sitten, että menenpä heti kysymään niitä apteekista, että kun aloitan niiden syönnin joskus parin viikon päästä niin varmasti saan ne siihen mennessä. No äsken kun katsoin reseptiä tarkemmin niin lääkäri on määrännyt mulle Clomihexal-nimistä lääkettä, ei siis Clomifemia. Täällä puhutaan aina vaan Clomeista, joten kumpia te olette syöneet? Yritin googlettaa tuota Clomihexalia, niin eipä edes löytynyt yhtään suomenkielistä saittia... WTF? Osaako kukaan viisaampi kertoa?
 
Kaa
Taas olen taustaillut ja lueskellut, mutta en ole jättänyt merkkiä käynnistäni. Kadonnut en siis ole. Kohta mennään kierron puoliväliä ja jotain voisi tapahtua. Toivottavasti tapahtuu. Hauskana asiana olen huomannut miehen suhtautumisen tähän yritykseen... ei ole aiemmin suurempia puhunut asiasta. Eilen tuli kuitenkin kommentti "nyt saa määrä korvata laadun...". Osaatte kyllä arvata mitä lause koski... :LOL: Noh, laatu on kyllä ihan jees, määrää voisikin lisätä. Eli aktiivisempaa kuukautta meille suunniteli. :D Katsellaan onko sillä vaikutusta. Muita paljastavia lauseita (ja nyt ANTEEKSI, tulee liian yksityiskohtainen tunnustus!): petipuuhien jälkeen on huolissaan siitä, että hänen kallisarvoinen lastinsa ei meikäläisessä pysy sisällä. "Ei ne ulos saa tulla, sisällähän niiden kuuluu olla!".

Jooh, sori... :LOL: :saint:
 
En malta millään pysyä poissa näiltä sivuilta. Yritän kovasti olla jännittämättä, mutta silti jännitän ihan hirveästi.

Järki sanoo, ettei kannattaisi innostua, kun sen verran pitkään olen jo saanut pettyä. Mutta toisaalta tämä on eka kerta, kun multa tuli varsin lupaavia uutisia munasolu-ultrasta. Ennen se on aina vaikuttanut olevan ok, mutta ei mikään superhyvä.

Voi, Unico, ymmärrän kyllä matalat fiilikset. Kai tekin kohta alatte jo ottamaan selvää, mistä kiikastaa? (Oliko vähän johdatteleva kysymys?) Se toi mulle ainakin uutta uskoa.

Kaa, jalat ylös ja hölskyttelyä puolelta toiselle. Ne simpat, jotka sen jälkeen tulevat pois, saavat tullakin. :) Vaikka eihän tosta tietenkään mitään apua ole. Olen vaan itekin säälinyt niitä, jota jäävät siihen "oviaukkoon", ja yrittänyt aina antaa niillekin mahdollisuuden...
 
Tähtisäde
Kiitos piip ja toivo79! Samaa sanoivat apteekissa. Mutta jos näitä lääkkeitä on teille määrätty, niin hakekaa ne ihmeessä ajoissa apteekista. Sen lisäksi, että Clomifemiä ei ole saanut mistään niin myös tämä Clomhexalin saanti on hieman hankalaa ilmeisesti. Tilasivat mullekin erikseen sitä.

Monilla näyttää olevan ovisaika näihin aikoihin. Ottakaa ilo irti edes siitä plussasta!! Mulla kun ei tuota ovista tapahdu ollenkaan ja vaikka olen tässä kierrossa huvikseni alkanut kokeilla tikutusta niin eipä taida tummaa viivaa tulla. Tosin vaalea viiva tulee kuitenkin, että pitää pupuilla varmuuden vuoksi ihan pupuilun ilosta. =) Ja alavatsassa kyllä nipistelee, että kai siellä jotakin tapahtuu. Lääkärin mukaan mulla on munasarjat täynnä rakkuloita, joten ilmeisesti ne siellä nipistelevät kun koittavat poksahtaa, mutta eivät siihen kykene. Ressukat!

Unico: Kysyn nyt, kun olen vielä uusi täällä pinossa, että oletteko te käyneet missään tutkimuksissa asiasta?

Kaa: En tiedä miten aktiivisia muilla on miehet keskustelemaan ja yhdessä jännittämään tästä aiheesta, mutta oma mieheni ainakin ottaa hyvin lungisti, enkä hänelle viitsi edes kauheasti paasata koko asiasta. Kun sain oman diagnoosini niin mieheni sanoi, että "aha...ok... no, kyllä me lapsi saadaan, älä nyt stressaa". Joten hieno homma, että miehesi ainakin nyt on herännyt olemaan mukana asiassa. Käytä hyväksesi kaikki se laadusta tingitty määrä. ;) Eihän se kenenkään mielestä ole kiva lasta "tehtailla", mutta joskus vaaditaan kai vähän sitäkin.
 
Tähtisäde: Meillä kun tolle miehelle olen puhunut nini se on sillee aoittan mukana mut sille ei mee päähän et tuo raskautuminen on mahollista vain sinä yhtenä hetkenä kuukaudessa. Kysäsin tossa yhessä välissä et onko tietoa niiin ei ollu.

piip: Toivottavasti sinne tulee hyviä uutisia :)

Ei ole vielä tutkittu, ja eikä vielä aikaa varattukaan, miettii et kohta vois varailla. Mutta meillä on tää yksi mutta tässä miksi tuo ajan varaaminen on venynyt. Tässä muutaman viikon sisällä selviää pitääkö vauvahaaveesta luopua, joksikin aikaa, siksi ei ole vieä aikaa varattu. Toivossa on hyvä elää ettei tartis, ja olokin vaikuttaa paremmalta, mut aika näyttää mitä lääkäri sanoo. Tuo luopuminen siksi jos aikovat myrkyttää minut sellasillä pillereillä minkä aikana ei saa tulla raskaaksi eikä vielä piitkään sen jälkeenkään niin ei sillon hyödytä olla keskella tutkimuksia. Tosin sillon vois olla ainakin sitten jotain osviittaa miksi ei tuu kun saa taas alkaa, mut jos tolle tauolle joutuu niin ei kait se haittaa sitä ettei pääsis heti kun on taas lupa alkaa niin tutkittavaksi kun nyt on kuitenkin takana enemmänkin yritystä. Täällä kyllä ollaan vielä peukut pystyssä et vointi paranis tarpeeksi, ilman vahvempia.
 
Heippaa hei!

Välillä näytän virtuaalista naamaani minäkin. Tänään on jo kp 31, eli periaatteessa kuukau...äh, täti voisi tulla jo huomenna, mutta minusta en ole vielä edes ovuloinut??? Voi perkule jos tästä tulee joku megalomaaninen vuoden pituinen kierto...

Uusille tervetuloa! :flower:

Peukuttelen Unicon voinnin paranemiselle!
 

Yhteistyössä