Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset Vol 2.

Piip: En usko et panadol pitää näitä kurissa :( Täytyy neuvotella, kun saan tän 20 päivän kuurin syötyä, et mitäs sitten jos ei oo auttanut... Ja jos on lihas päräistä niin luulis et jumppa auttaa, mut se tuntuu pahentavan (mut silti yritän jos kuitenkin)

Kiki80: niin juu, tosiaan jos on toi pidempi niin sit sais kyllä tärpätä muuten oon pulassa... ;) menkat tulee väärään aikaan :):( Noin limat on kyllä hankalia. Varsinkin kun enimmäkseen ne pongaa housuistansa :LOL:

Nanna81: :hug: Ja voimia odotteluun! Eikö siellä ole muita lääkäreitä ketä sen vois tehä? Ettei oo vaan yhdestä kiinni?
Ada: En mä enää eilen siitä puhunut mitään, menin vaan kaikkuun ;)... :heart: Ihana toi kanamuna vertaus :LOL: tuli niin hyvälle mielelle heti aamutuimaan ;) (vaikkei huono ollut ensinkään, hymyn nosti)

Gilmore: Mikäli ymmärsin jotain niin voi limoa vaikka oliskinmennyt ovis, mut toisaalta mä en oo yhtään varma millon se on / on ollut / vai onko, No aika näyttää. -onnea sinne ovis plussasta :) Ja toivottavasti saat miehen siihen kuntoonet se jaksaa ;) hiukan kuumelääkettä ja niin päin pois parempi olo ja menoksi (juuh tiietään kuulostaa julmalta)

Tiistai 18.12.2007

Janis...................30
Hammy...............28
Kiki80..................27
Vadelmaunelma..28........................................Tauolla
Sitrus79..............28........................................kesästä 2006

Toivo79...............28...........kp 25/27-30........aloitus syksy 2008
Oliva...................27............kp 56/ ?............aloitus syksy 2008

Susanna78..........29............ kp 6/25-31......yk4
Kevätesikko........28...........kp 10/28-34..............yk 11
Tähtisilmä...........27...........kp 10/36.................yk 8
Novelle78............29..........kp 14 /27-28..............yk13
Ada.....................28...........kp 14/26-30..............toukokuusta 2007
Unico..................27............kp 17/27-30..............yk 12
Matarena............29...........kp 18/25-29................yk 9
Gilmore...............29...........kp 20/31-35................yk 4
Nanna81.............26...........kp 22/26-33................yk 13
Siilura..................28...........kp 30/40 (?)..............yk 2
Postimestari.........29..........kp 30/23-28................yk 8
Piip......................28...........kp 31/26....................syksystä 2006
Pilvilinna.............28............kp 74/41-43..............yk 2

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Kaa (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Kvart över (yk 9)

No niin, askartelin tuon tämän päivän listan valmiiksi ihan kokeillakseni osaanko :D Sanokaa jos tuli pahoja huteja.

Mata hari - tyyppinen vonkaus ei eilen illalla ottanut onnistuakseen, kun mies raukka taisi nähdä seireeninsäkin kahtena. Harmittaa kyllä, mutta onneksi lämmöt oli vielä tänäänkin alhaalla (siis minun, ei miehen) , joten ovis ei vielä ole ohitettu. Voihan olla, että olen onnistunut vihdoinkin löytämään sellaisen ovistestimerkin, jossa viivan pitää olla ihan oikeasti tasan yhtä vahva tai vahvempi, ennen kun se merkkaa plussaa. Odotukset on kovat tämän päivän testille, ja tietysti kamppaan sen toipilaan petiin (tai siis pedissähän se jo on) ilman vastaväitteitä. Mitäköhän simpat tykkää kuumeesta, eivät varmaan hyvää? Ja mietikääpäs daamit, mitäs tuumisitte jos kärvistilisitte karmeassa kuumeessa ja tuskissa sängyn pohjalla, ja mies tulisi vonkaamaan petipuuhia. :D Saattaisi tulla sanomista....

Unico tuossa jo hyvin kirjoittikin tästä ajoittamisen iänikuisesta hankaluudesta. Eipä se hääviä ole vongata jotakuta väkisin punkkaan, eikä se pakkien saaminen järin mieltä ylennä, vaikka syykin olisi niin hyvä kuin nyt. Ja kun ei haluaisi painostaa... Mutta silti, joulu on ihmeiden aikaa, mutta neitseelliseen sikiämiseen en ihan silti taida uskoa, joten tarttis tehrä jotain.

Onko kellään muuten kokemuksia siitä Donna-ovulaatiotestistä, joka tehdään syljestä? Kiehtoisi siinä mielessä, että sitten ei tarvitsisi jalat ristissä pantata vessassa käyntiä, mutta toisaalta epäilyttää kykyni tulkita jotain saniaiskuvioita mikroskoopilla. Pitemmän päälle tulisi tietysti halvemmaksikin kuin tikut, kun kahden kuukauden tikkupaketin hinnalla saa laitteen joka kestää pari vuotta. Tosin itsehän en sellaista tarvitse, koska plussaan tässä kuussa. :whistle: No just joo...

Tuota listaa kirjoittaessa muuten huomasin, että aika monella alkaa olla jännät paikat käsillä. Raportoikaas! Jos ei muusta niin vaikka jouluvalmisteluista. Meillä alkaakin sitten illalla varsinainen jouluvalmistelu, mies varokoot :kieh: .

Gilmore: Tsemppiä testiin, ja toivottavasti mies on paremmassa kunnossa ja jaksaa olla mukana! Tohon et mitä jos olis ite kuumeessa ;) hmm... Mä voisin kyllä olla ihan mukana jos ukko hoitas sen isomman osan, eli saisin olla ite selällään ;)
juuh jos tää jouluntaika antas meille ne plussat... Hitto kun jäi joulupukille kirjoittamatta... Vieläköhän ehtis? Tai jos lähettäs telepaattisien viestin ja toivomuksen r-testistä ja vuoden vaihteessa siihen ilmaantuvasta plussasta :D
Tää kävi just kaupassa ja ajatteli ostella joulu sapuskoita valmiiksi ja värin hiuksiin ;) nooh väri unohtu j puolet sapuskoisat ;) on onneksi on aikaa...

Tiistai 18.12.2007

Hammy...............28
Sitrus79..............28........................................kesäst ä 2006

Postimestari.........29..........kp 4/23-28................yk 9
Piip......................28...........kp 31/26....................syksystä 2006
Pilvilinna.............28............kp 74/41-43..............yk 2

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Kaa (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Kvart över (yk 9)

heippa!
Kavin vaan paivittamassa omat tietoni ja palailen tasta taas taka-alalle. Tsemppia viimehetken jouluvalmisteluihin

:xmas: :xmas:

Heippa taas! Raskaana en siis ole, tuli käytyä gynellä. Katto ultralla että menkat on ehkä tuloillaan joulun aikoihin. Verikoekki otettiin ja siitä tutkitaan prolaktiini, saan sitten tammikuussa tiedon oonko ovuloinu. Seuraavaan kiertoon sain sitten terolutit kiertoa tasaamaan ja clomifenit otetaan käyttöön keväällä jos näyttää ettei ovista tapahdu. Noi kp:t vois varmaan mun kohalta ottaa kokonaan pois, turha niitä on seurata ku kierto mitä sattuu. Ehkä ne sitten terolutien myötä palaa inhimillisiksi. Nyt on kyllä vähän sellanen epäkelpo olo ku käteen lykätään reseptiä reseptin perään.

Nyt täytyy vaan kaivaa jostain joulumieli esiin ja nauttia siitä.

Onnea kaikille jännäilijöille :flower:

Gilmore HYVIN pikaista paranemista miehelle, että jaksaisi tänään osallistua projektiin.
Täällä tosiaan jännät ajat, mutta fiilikset silti aika maassa. Kaverilta sain sähköpostia, että 7 kuukauden yrityksen jälkeen oli tärpännyt ja nyt on onnellisesti ohitettu jo ensimmäisen raskauskolmannes. Onnittelin tietysti, mutta kyllä se silti masentaa, kun itsellä ei sitten millään tahdo onnistua. Täytyis jaksaa tässä vielä pari päivää taas aktiivista yritystä, eilen kyllä meni sekin ihan pieleen ja itkuksi erinäisistä syistä. Mutta tänään oli vielä lämmöt alhaalla, joten mitään ei ole vielä menetetty.

Koittakaahan muutkin jaksella ovisbongailuja. Auttaiskohan pieni joulushoppailu vaikka tähän kohtaan :flower:

Tiistai 18.12.2007

Hammy...............28

Pilvilinna.............28............kp mitä lie...................yk 2
Postimestari.........29..........kp 4/23-28................yk 9

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Kaa (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Kvart över (yk 9)

Otin omat kp:t pois ja hilasin itteeni ylemmäks :wave:

Niin, korjaukseni vielä, eli prolaktiinitesti otettiin jotta voidaan tutkia onko mulla pco. Menee ihan puurot ja vellit sekasin ku tuli niin paljon asiaa gynellä. Positiivista asiaa oli se, että olen kuitenkin ehkä saattanu ainakin ovuloida, koska toisesta muniksesta (joka oli terve) näkyi ehkä keltarauhashormonia. Anteeks taas kerran omanapaisuuteni, mutta on vaan nyt purettava kaikki asiat jotta ne omassakin päässä selkitytyy. Ihana ku on tää palsta. :hug: kaikille

Ja novelle78: kyllä se sullekin se tuhiseva nyytti vielä suodaan! Niin kuin meille kaikille!

Köh köh :snotty: Tämä intoutui piiitkästä aikaa eilen taas hilautumaan salille spinningiin, ja kotiin päästyään havaitsi orastavan kurkkukivun. Just kun pääsin kehumaan että olen ollut kipeänä viimeks herra ties koska, (keväällä?), niin nyt kurkku on kuin raastinrauta ja olo ihan nuutunut. Taisin olla niin kylmissäni siellä pyörän selässä että ihan vilustuin... :LOL:

Miehellä on synttärit tulollaan, mitäköhän se meinais jos sais lahjaksi petipuuhia näin ovulaation lähestymisen kunniaksi... :saint: :LOL: No ehkä kuitenkin jotain muuta kivaa keksin sille kun käväisen kaupungilla.

Mä voisin kyllä ostaa itselleni joululahjaksi lumitykin ja lumettaa vähän tätä ankeaa maisemaa. Hitsit kun kaipaan kunnon talvea. :'(

Voi kiitos teille ihanille tsemppauksesta, Unico ja Pilvilinna. Onkin jo paremmat fiilikset näin illan tullen. Kyllä se vielä meille kaikille joku päivä onni hymyilee tässäkin asiassa, ihan varmasti.

Tänään ovistesti näytti plussaa, ja sitä hyödynnettiin. Kiva saada johonkin testiin noita plussia! Huomenna mies onkin matkalla, mikä on ajotuksen kannalta harmi, mutta jos sitten torstaina ehtis vielä lisätä mahiksia tämän kierron osalta.

Voi itku Pilvilinna, mitä uutisia! Toivottavasti ne terot sitten auttaisi tuohon, ei varmasti ole kiva tollainen kierto. Mä olin jo ihan varma että raskaana oot.. :heart: :hug: Ja toivotaan, ettei sitä PCO:ta ole, eikös se hankaloita asioita aika paljon?

Ada
:hug: Pilvilinna ja Postimestari. Toivottavasti säästyt Pilvilinna siltä pco:lta! Pidetään peukkuja!!!

Novella vaikuttaa hyvältä. Ihanaa, että sait plussan ovistestiin ja simpat oikeaan osoitteeseen! Toivottavasti Gilmoren mies voi jo paremmin ja jaksaa ;) .

Mä tein eilen illalla suunnittelemattoman ovistestin pitkästä aikaa. Se oli lähes plussa, tai plussa... taas se viivan ohuus hämää mua. Juoksin sitten peiton alle ja onnistuin saamaan aikaan vain riidan :headwall: . Täytyy toivoa, että tämä kierto olisi normipituinen (ja eilinen haamu), silloin eilisellä ei olisi merkitystä. Mutta kyllä ketuttaa! Millähän nuijalla raskautumisen aakkoset pitäisi miehille opettaa, että menisi pitkäaikaiseen muistiin, eikä vaan "kyllärakas"-muistiin?!

Pilvilinna: Miten sen näkee prolaktiinista onko pco?

Kevätesikko: Lumi oli skyllä kova sana ;) Tänään näkyi huurteessa oleva kimmeltävä asfaltti kun työt loppu, oli sekin ihan hienon näköinen mut ei se lunta voita.

Novelle78: toivottavasti tärppää kun on ovis pongattu ja oikein ajoitettu :D

Ada: :hug: Voimia miehen kanssa ;) niinpä, kalenteri käyttöön seinälle ja siihen merkkaat et tollon ja tollon jatollon ainakin pitää touhuilla :D Mun piti tuo toteuttaa ens vuodelle, mut oon hukannut sen kalenterin jonnekkin ;) joka siis oli jo hommattuna...

Joo, hyvä idea tuo kalenteri miehelle! Sieltä Fertilityfriendistä taitaisi ainakin VIP-kokeilukuukauden aikana saada printattua arvioituja ovisaikoja valmiiksi vaikka koko ensi vuodelle. Siitä vaan seinälle, ja miehelle vielä ympyröitynä, että näille ja näille päiville et sitten suunnittele mitään työmatkoja, sairastumisia tai muitakaan esteitä :kieh:

Pilvilinnalle tsemppiä tutkimuksiin. Itse yritän jo etukäteen suhtautua "katsastukseen" niin, että jos jotain ongelmaa sitten löytyy, niin nykymenetelmillä apuakin saa hyvin. Mutta toivottavasti ei sitä pco:ta tosiaan olis sulla.

Ada, uutta yritystä tänään vaan petipuolelle. Kyllä se vielä voi hyvinkin ehtiä oikeille ajoille.

Keskiviikko 19.12.2007

Hammy...............28

Toivo79...............28...........kp 26/27-30........aloitus syksy 2008
Oliva...................27............kp 57/ ?............aloitus syksy 2008

Postimestari.........29..........kp 5/23-28................yk 9
Susanna78..........29............ kp 7/25-31......yk4
Kevätesikko........28...........kp 11/28-34..............yk 11
Tähtisilmä...........27...........kp 11/36.................yk 8
Novelle78............29..........kp 16 /27-28..............yk13
Ada.....................28...........kp 16/26-30..............toukokuusta 2007
Unico..................27............kp 18/27-30..............yk 12
Matarena............29...........kp 19/25-29................yk 9
Gilmore...............29...........kp 21/31-35................yk 4
Nanna81.............26...........kp 23/26-33................yk 13
Siilura..................28...........kp 31/40 (?)..............yk 2
Piip......................28...........kp 32/26....................syksystä 2006

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Kaa (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Kvart över (yk 9)

Huomenia!

Listailin taas tuossa tämän päivän lukuja, ilmoitelkaa jos joku kaipaa korjailuja. Mitäs Siiluralle muuten kuuluu, siellähän on jo piinailu päällä? Ja Nannallakin ainakin alkamassa.

Pilvilinnalle :hug: noiden kiertojen kanssa jaksamiseen. Tekisi kyllä mieli tehdä kananmunaisku vanhan terveystiedon opettajan kotiovelle: "Kuukautiskierto on 28 päivää. Ovulaatio on 14. päivä. Tulette välittömästi raskaaksi jos edes ajattelette seksiä ilman triplaehkäisyä, oli kierto sitten missä vaiheessa tahansa. Kuukautistenkin aikana voi tulla raskaaksi." No voiskin! :kieh: Eipä kai se ole ihmekään, jos noilla opeilla miehetkin kuvittelee, että päivien laskeminen, lämpöjen mittailu ja ovistikut on turhaa naisten vouhotusta, koska sitähän onnistuu koska vaan.

Ihana tuo Adan pitkäkestoinen ja 'kyllärakas'-muistijaottelu. Taitaa meiltäkin löytyä esimerkki sellaisista. Ada minkä merkkisiä ovistikkuja käytät? Minulla tuo plussa oli kyllä ihan tasavahvoilla, identtisillä viivoilla, joten ehkäpä se sinun eilinen testisi oli vaan haamu, ja ehditte vielä hyvin mukaan!

).( Oma napa: eilen oli sitten ovistikussa (tai no se on kyllä kasettimallinen) kaksi yhtä vahvaa viivaa. Onnistuin vonkaamaan miespolon kaikkia ihmisoikeussopimuksia rikkoen hyödyntämään tilannetta. Mutta tänään aamulla lämmöt oli edelleen alhaalla, joten nyt tietysti mietittyttää, onko ovis vasta tänään tai huomenna. Testipaketissa lupaillaan ovista 24-48 h LH-huipusta, mutta mistäs minä tiedän oliko se LH huippu vaikkapa toissapäivänä heti sen jälkeen kun olin testannut ne lähestulkoon yhtä vahvat viivat - vai oliko se vasta hetkeä ennen kun testasin eilen iltapäivällä. Siinä on jo 24 tunnin aikaero. Mies saa varmaan keuhkokuumeen jälkitautina jos vielä joutuu kärsimään hyvän asian edestä. :D Ei hitto tätäkin touhua. Ehkäpä ensi kuu pitää meilläkin ottaa välikuukautena, ja vähän höllätä pipoa tämän asian suhteen.

Gallup: Mites muiden ovistikuttelu, onko teillä yleensä ollut ovis samana päivänä kun olette saaneet kaksi viivaa, vaiko vasta seuraavana, tai jopa sitäseuraavana?

Ääh, huomenta...
Huoh täällä pähkäillää olemista ;) taas hiukan tuskaa... No onneksi on muuta tehtävää odotellessa lopumista :)
Joulun kauppa listaa yritän koota. Mitä kaikkea siihen tulee... Iso kasa on jo huoh, miksi sitä muka tarvitsee niin paljon... Mietin van et mitäs raikasta/rehuja tarttis. Suklaata on jo hommattu :p se tärkein :D

Gilmore: Saiskin niitä yhtä vahvoja viivoja sinne tikkuun :)

Kiitos kaikille myötätunnosta :hug: Toivotaan ettei sieltä tule "pco-tuomiota". Luulen että jos sellainen on, niin ainakaan se ei olisi pahimmasta päästä, koska gyne sanoi että olen kyllä saattanut tässäkin kierrossa ovuloida.

Unico: mä olen kyllä vähän pihalla ku noita hormoneja tuntuu olevan niin monenlaisia. Mutta ymmärsin asian niin, että jos prolaktiini on korkealla ilman että on raskaana, olisi se pco tai epäily siitä. En nyt ole ihan varma miten se lopulta diagnosoidaan varmasti. Mä käyn vaan testeissä ja luotan siihen että gyne kertoo mitä pitää tehä B)

Hyvä homma kyl yksityisellä puolella että asia selvitetään näin pian. Tai pian ja pian, onhan mulla ollu epäsäännölliset kuukautiset aina. Eipä vaan oo ennen haitannu...

Mutta nyt kokka kohti joulua ja lomaa. Enää pari työpäivää ja sitte voi alkaa jo tosissaan tunnelmoida. Tosin pari lahjaa pitää käydä vielä ostamassa, ei vaan yhtään huvittas lähtee tonne tungokseen hikoilemaan. Kumpa aina muistais ostaa ne lahjat ajoissa, joka vuosi tulee sitä manattua. Mutta sama pää kesät talvet B)

Kaa
Alkuperäinen kirjoittaja Gilmore:
Tekisi kyllä mieli tehdä kananmunaisku vanhan terveystiedon opettajan kotiovelle: "Kuukautiskierto on 28 päivää. Ovulaatio on 14. päivä. Tulette välittömästi raskaaksi jos edes ajattelette seksiä ilman triplaehkäisyä, oli kierto sitten missä vaiheessa tahansa. Kuukautistenkin aikana voi tulla raskaaksi." No voiskin! :kieh: Eipä kai se ole ihmekään, jos noilla opeilla miehetkin kuvittelee, että päivien laskeminen, lämpöjen mittailu ja ovistikut on turhaa naisten vouhotusta, koska sitähän onnistuu koska vaan.
Ihana aamunaloitus! Nauraa käkätin täällä puoliunessa ja virkistyin hyvinkin. :D

Mie Ite: Parin tunnin päästä onkin sitten tuo jälkitarkastus. Pitääkin muistaa kysyä, mitä ultrassa näkyy. En ole aikaisemmin tajunnutkaan sellaista... että lääkäri näkee ihan normiultrassakin limaklavon kunnon ja munasarjat. Kivaa! Täytyy udella missä mennään ja näkyykö pienen pientä munarakkulaa valmistumassa. :heart:

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Keskiviikko 19.12.2007

Hammy...............28

Toivo79...............28...........kp 26/27-30........aloitus syksy 2008
Oliva...................27............kp 57/ ?............aloitus syksy 2008

Postimestari.........29..........kp 5/23-28................yk 9
Susanna78..........29............ kp 7/25-31......yk4
Kevätesikko........28...........kp 11/28-34..............yk 11
Tähtisilmä...........27...........kp 11/36.................yk 8
Novelle78............29..........kp 15 /27-28..............yk13
Ada.....................28...........kp 15/26-30..............toukokuusta 2007
Unico..................27............kp 18/27-30..............yk 12
Matarena............29...........kp 19/25-29................yk 9
Gilmore...............29...........kp 21/31-35................yk 4
Nanna81.............26...........kp 23/26-33................yk 13
Siilura..................28...........kp 31/40 (?)..............yk 2
Piip......................28...........kp 32/26....................syksystä 2006

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Kaa (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Kvart över (yk 9)

Päivitin uusiksi, kun itselle (ja minusta myös Adalle) oli lipsahtanut yksi päivä liikaa kiertoa.

Yhteistyössä