Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset Vol 2.

Vielä jouluvalmisteluista: Itse olen valmistautunut joulua varten hankkimalla hienon Petteri Punakuono -lookin. Varsinainen joulunalusräkätauti jyllää täällä. :xmas:

No joo, pakko myöntää että jotenkin vaan tuo lumen puuttuminen vähän latistaa joulutunnelmaa, pitäis keksiä uusi tapa lähestyä tätä lumettomuutta. :ashamed:

Kevätesikko, olen samaa mieltä!

Mutta olen ollut myös työntekijänä palvelualalla sellaisessa tilanteessa, että työtoveri ilmoitti pari päivää työsopimuksen kirjoittamisen jälkeen olevansa raskaana, ja me muut työntekijät tunnettiin se kyllä nahoissamme!

Itse ajattelen juuri, että kyllä minullakin on oikeus saada lapsia työstä riippumatta, eikä se tarkoita sitä, etteikö minua kiinnosta enä jatkaa työtäni ja uraani sen jälkeenkin! Tai mistä sitä ikinä tietää :kieh:

Kauheasti joutuu kaikkea pohtimaan näitten elämän peruskysmysten äärellä! :D

Hammy Jos teistä tuntuu et vois alkaa kokeilemaan jos :D eikä odottaa sitä yhtä kiertoa, niin antaa palaa vaan... :) ehtii sen sitten kertomaan, ja ei ainakaan tarvi harmitella et miksi miksi ei alopitettu josilloin jos joutuu odottelemaankin sitä plussaa kauemmin :D Mut jos tärppääkin heti, niin sulla on kuitenkin koeaika takana ja työ mihin palata takas :D

Joulu tuleepi kohta... On jo joulu luukki eli hiukset kirkuu punaisina :) ja suklaata varattu kaappi täyteen... sunnuntaina pitäs hakea ruokatavarat joulua varten. toivottavasti sillon saapi vielä kinkun, jos sitä ei nyt jaksa hakea, tosin se onjäässä et pitää vissiin orjentoitua se hakemaan... Joululauja kuunnellen, toivoen et ens j ouluna ois pikkuinen nyytti mukana touhuissa...

Hammy: Toi on kyllä asia, jota varmasti tulee mietittyä. Työnantaja ei voi olettaa, että kukaan naispuolinen työntekijä ei ikinä jää äitiyslomalle, eikä myöskään voi olettaa sitä sulta. Voit ajatella asiaa siltä kantilta, että potisiko työnantaja huonoa omaatuntoa, jos vaikka joutuisi lomauttamaan sinut? EI! Joten miksi sinunkaan tarvitsisi potea huonoa omaatuntoa siitä, että suunnittelet oman haaveesi toteuttamista ja mahdollisesti joudut kertomaan ilouutiset työnantajallesi. =) Mun mielestä saat ajatella itseäsi, aivan samalla tavalla työnantaja tekisi vastaavassa tilanteessa! Itse olen ollut vakityöpaikassa nelisen vuotta, ja ajattelin aluksi, että en voi alkaa tekemään lapsia vielä. Ajattelin, että ihmiset pitävät mua sitten laskelmoivana jne... Ajattelin jopa niin naiivisesti, että en voi pettää ihmisiä, joilta olen saanut niin upean työpaikan... Nyt kun olen ajattelut asiaa, niin olisi pitänyt alkaa "lapsiurakkaan" jo aiemmin. Joten ymmärrän kyllä miksi mietit moisia, mutta kehoittaisin toimimaan eri tavalla kuin itse toimin.

Sitten vielä omat kuulumiset... Hommasin ovistikkuja! Ihan kivaa puuhaa ainakin kun on vasta eka tikutusbongauskierros. Todennäköisesti kyllästyn tohon tikutukseen heti, jos ei tästä kierrosta tärppää...

Piipille ja Kaalle haluasin tähän lopuksi lähettää :hug:

pilvilinna: Mä olen kanssa lukenut, että terolutit voi estää oviksen silloin kp 15-24, jolloin ilmeisesti säkin syöt ne. Mulla on 3 kuurin satsi niitä ja huomenna viimeinen pilleri tokasta satsista.

Kysyin silloin siltä gyneltä, että mitäs, kun mullahan ovis on tullut vasta joskus kp 20 jälkeen ... (kun kierto oli vähän yli 40 päivää). Siihen hän sanoi, että näillä teroluteilla oviksen pitäisi tulla aiemmin, mutta ei voi luvata, että se mulla tulis ekan satsin jälkeen, kun kierto on niin sekaisin. No eihän sellaista tietenkään voi luvata kukaan.

Tikuilla en löytänyt ovista eli ei sitä mulla varmaan ollut nyt ollenkaan. Niin käsitin, että ei se sitten enää kp 15 jälkeen tule, jos ei ole sitä ennen tullut. Mulla on nyt kp 23 ja huomasin, että tänään valkovuoto oli jo muuttunut ruskeeksi. Menkat sit on alkamassa. Viimeksi ne alkoi kuitenkin vasta 5 päivänä vikasta pilleristä. Tuhru alkoi kyllä pari päivää ennen sitä.

Toivottavasti nyt sitten ens kiertoon tulis jo oviskin. En ole kovin luottavainen, kun noi mun menkat ja kierrot on olleet niin outoja. Mutta kyllä mä uskon, että ne Terolutit ei ainakaan haitaksi ole. Koska mulla oli niissä ekoissa kierroissa ovis jotain kp 50 ja sit 27, niin on kai oletettavaa, että niissä oli jotain "vikaa". Olen lukenut, että jotkut jättää Terolutit ottamatta ja yrittää tikuttaa ovista ja aloittavat vasta sitten Terolutit sen jälkeen. Mun mielestä siinä ei ainakaan mulla olis järkeä, koska silloin kierto ei ikinä tasaannu ja vaikka sais ovistikkuun plussan, ei se munasolu välttämättä irtoa. Luotan lääkäriin ennemmin kuin itseeni näissä asioissa.

Mulle ei ainakaan ole tullut mitään sivuvaikutuksia niistä Teroluteista.

pilvilinna: Sulla oli muuten aika toimelias gyne! Saitko säkin 3 kk kuurin? Miten sulla edetään eli milloin ne sit tutkii ovuloitko? Joko Terolutien aikaan vai? On noissa Teroluteissa ainakin se hyvä puoli, että pääsee nopeemmin seuraavaan kiertoon. Jos vaan jotain myös tapahtuis =)

Hammy: Eipä sitä kannata työpaikan takia lykätä perheen perustamista. Ymmärrän kyllä sun huolen, mutta jälkikäteen se varmaan tuntuu aika turhalta.

Hammy, viisaan ja paikkaansapitävän karman lain mukaan ennustan:

- Jos lopetat ehkäisyn nyt, tulet heti raskaaksi ja joudut tuntemaan syyllisyyttä siitä, että jäät pian mieleisestä työpaikasta lomalle.

- Jos pidät renkaan vielä yhden kierron ajan, et tule sitten millään raskaaksi ja naureskelet/ahdistelet jälkeenpäin, että työpaikan vuoksi halusit viivästyttää projektia vielä lisää!

Kummankos valitset? :xmas:

Ada
Harmin paikka Piip :hug: . Mutta taidat suhtautua asiaan todella hyvin. Olen samaa mieltä siitä, ettei pco voi kovin räikeä olla, jos sitä ei aikaisemmin huomattu. Ihmettelen kyllä, kuinka ne miehet pystyy antamaan simppanäytteitä terveyskeskusten vessoissa. Jos itse joutuisin samaan tilanteeseen, pitäisi varmaan ottaa eväät mukaan ja vapaata töistä ja odottaa että kotiudun vessaan :LOL: . En tiedä, tuntuu aika mahdottomalta ajatukselta.

Mutta miehet onkin aika mahdottomia otuksia! Me ollaan pidetty kotona menestyksekkäitä rauhanneuvotteluita ja mies sai mut taas uskomaan, ettei tässä kierrossa onnistumisen suhteen kannata missään nimessä heittää kirvestä kaivoon. Niinpä kävin hakemassa sen kirveen takaisin.

Hammy oli kysellyt mielipiteitä työ/äitiysloma-asiaan. Mun mielipide on aika räikeä ja varmaan yksioikoinen. Olen nimittäin sitä mieltä, että työ on työtä. Jos työpaikoilla ei osata nähdä raskautta uuden elämän alkusoittona (eli hienoimpana kuviteltavissa olevana asiana), vaan järjestelyhankaluutena, niin silloin työpaikalla on etäännytty itse elämästä. Ja sellaista etääntymisenkulttuuria ei tarvitse tukea omalla toiminnallaan. Jos päätätte hankkia nyt sen vauvan (mikä tosiaan lähes kolmekymppisten karmanlain mukaan onnistuisi käden käänteessä), niin kaikki mahdolliset soraäänet voi silloin laittaa vaikka silppuriin.

Tosin mä itse en ole sellaisella alalla, joka menisi kamalalla vauhdilla eteenpäin ja mistä saattaisi tippua kelkasta. Siksi en ehkä pysty ymmärtämään joidenkin työpaikkojen paineita. Uralla etenemistäkin mä yritän kokoajan hidastaa, jotten joutuisi liian noviisina tehtäviin, joita tiedän pystyväni hoitamaan paremmin vasta vähän seestyneempänä. kamala sana!

Huomenta! Pikaisesti tulin ilmoittamaan että olen joulun ajan poissa palstoilta mikäli en sitte jossain pääse koneelle livahtamaan =) . Joten onnelista joulua ja hyvää uutta vuotta kaikille! Toivottavasti plussajono on kasvanut kun palailen takas!

Kiitos kaikille vastauksista! Aina tekee hyvä kuulla muittenkin mielipiteitä, etenkin kun yhtäkkiä miehellä ei ole taas sanoa juuta eikä jaata tähän asiaan. En silti osaa tehdä päätöstä! No, huomenna se sitten on päätettävä, katsotaan mikä mieli on silloin...

Viimeinen työpäivä ennen joululomaa pyörähtää käyntiin, ihanaa!

Jälleen toivottelen rauhalliset joulut kaikille! :heart:

Kiki80 Niin, mä ymmärsin että eka kierto menee ihan vaan kierron tasaamisessa. Muutama kuukausi syön sitten teroluteja ja tutkitaan ovuloinko. Toivon että ne vähän nopeuttas kropan toimintaa ja ehkä se oviskin sitte tajuaa että aikasemmin pitäs tulla. Musta kuitenki tuntuu että kyllä mä useimmissa kierroissa kuitenki ovuloin, ja niin se gyneki usko että nyt jopa tässä superhyperpitkässä kierrossa olis jossain vaiheessa jotain tapahtunut ja menkkojen pitäis kohta tulla... mutta eipä kuulu ei! Mut tosiaan ihanaa ajatella että kierto ainaski nopeutuu muutamaksi kuukaudeksi niin ei sitten tartte koko aikaa ajatella olis raskaana :heart:

Mikäköhän toi ihme tuhru sulla kiki oli? Onkohan sulla nyt kroppa päättäny tosissaan lyhentää kiertoa?

Mut nyt on vika työpäivä ja mä ajattelin alkaa siivoileen toimistoa joulukuntoon ja laittaa työt sille mallille että niitä ei joululomalla tartte miettiä :xmas:

Hammylle vielä kommenttia: Anna mennä vaan sen raskautumisen kanssa. Mun mielestä näissä vauvan hankkimisasioissa pitää olla itsekäs ja yrittää tehä niitä just silloin kun tuntee olevansa siihen valmis. Lapsen hankkiminen on elämää ja kyllä se jokaisen työnantajan pitäisi ymmärtää. Ymmärrän kyllä pähkäilysi, mutta tehtiin me naiset niin tai näin, niin aina väärinpäin :hug: (siis joidenkin mielestä)

Heissan tytöt!

Olen sairastellut kotosalla tässä muutaman päivän, enkä ole jaksanut edes konetta avata. Työterkkarilla ottivat kaikenmaailman verikokeet kun olin niin väsynyt ja kalpea. Sieltä löytyi alhainen hemoglobiini ja virustauti, että olihan siinä syitä. Raskaustesti verestä oli nega, eli tästä kierrosta saa varmaan lopettaa toivomisen :ashamed:.

Toi hemoglobiini on mulla alkanut tökkiä vasta nyt pillereiden lopettamisen jälkeen. Ennen on aina ollut ihan superhyvä. Nyt on varmaan menkat runastuneet ja onhan niitä ollut liian useinkin tässä. Täytyy napsia lisärautaa nyt, että jaksaa peuhata miehen kanssa :kieh: . Mies kysyikin eilen, että ollaanko me lopetettu yrittäminen, kun en ole sitä jahdannut enää muutamaan päivään. Mä valaisin sille, että nyt odotellaan menkkoja ja että kerron sitten kun taas yritetään tosissaan. Et sillä välillä vaan yritetään leikistään. :)

Se omasta navasta, kiva ollut lukea teidän kuulumisia, toivotaan Piip, että sun pco on vaan ihan lievä ja että miehen simpat on kunnossa.

Kaikille muille palstalaisille HYVÄÄ JA RENTOUTTAVAA JOULUA, sovitaan, että aloitetaan vuosi 2008 oikeen plussa aallolla!!! :hug:

Mä pahoittelen kun tulen ihan palstan ulkopuolelta nuorikkona kommentoimaan mutta Hammyn kysymys koskee itseänikin niin kovasti.

Aloitin itsekin kuukausi sitten työpaikassa jossa voin edetä tulevaisuudessa vaikka vientijohtajaksi (tällä hetkellä olen vienti koordinaattori) jos teen kovasti töitä, mutta tiedän että urakehitystäni hidastaa se fakta että haluan jo nyt mahdollisimman pian lapsia.

Monien mielestä olen niin nuori ettei minulla olisi vielä mitään kiirettä mutta olen elämässäni siinä tilanteessa että nyytti olisi enemmän kuin täydellinen lisäys niin miksi yrittäisi toiveitani toteuttaa?

Minusta sinun kannattaisi vaan antaa sen vauvan tulla jos on tullakseen sillä eihän se kuukausi kauheasti sitä tilannetta muuta sitten kun kerrot mahdollisesta raskautumisesta :)

Kovasti plussatuulia teillekin kolmekymppisille kuumeilijoille, palaan takas tuonne hiekkalaatikko-osastolle :xmas:

Täälläpä on tänään vähän hiljasta. Taidatte kaikki olla jo joulutohinoissa. Se onkin varmasti hyväksi kaiken yrittämisen keskellä keskittyä välillä muihin juttuihin. Odotellaan välillä muutakin kuin ovista tai menkkoja!

Minä lähden kohta joululomalle, ja varmaan seuraavan reilun viikon aikana vähempi istun koneen äärellä, se olis ainakin tavotteena. Hyvää joulunaikaa kaikille! Ja jo etukäteen uuden vuoden toivomuksena plussatuulia puhallan kaikille :whistle:

Täällä alkaa työaskareet olemaan siinä pisteessä että tunnin päästä pääsen varmaankin jo siirtymään jouluilemaan. Kyllä sitä onkin tullut painettua hommia... Käyn varmaan ainakin huomisen päivän vielä ihan kierroksilla ennen kuin onnistun rentoutumaan.

Rauhallista, maukasta ja tunnelmallista joulua kaikille! Toivotaan että pikkuiset joulutontut tuovat kaikille plussia tullessaan!

Pilvilinna: Nyt alkoi sit kai menkat jo kp 24 eli vikana Terolut-päivänä. Mitähän tää meinaa :x Viimeks meni siis 5 päivää vikasta. Kyllä sulla varmaan on ollut ovis ja menkat tulossa, jos gyne niin meinas. Mullakin oli se eka kierto yli 70 päivää, mut ovis tapahtui ja menkat tuli just niin kuin gyne ennusti. Satuin menee gynelle just sillee, et se näki oviksen olevan tuloillaan. Miksei sit voinu raskautua siitä!!?? kova oli yritys ;)

Hejssan alla! Täällä sitä voidaan hyvin ja odotellaan jännityksellä minä päivänä menkat alkaa! Joulun viettoon ois tarkoitus suunnistaa maalle ja olla molempien kotona kun ollaan samalta paikkakunnalta kotoisin. Veljen ja siskojen lapsetkin on paikalla joten säpinää on luvassa! HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!!!

Tulin toivottelemaan kaikille hyvää joulun odotusta ja rauhallista joulua!

Pakko vielä kommentoida Hammy tota työpaikka/vauva-asiaa. Mulla oli juuri tuo asia mielessä viimeisessä kierrossa jossa raskauduin...

Hakuun tuli (juuri ennen ovispäiviä) työpaikka, jota olen odottanut avautuvaksi alkusyksystä lähtien. Mietin silloin olisiko pitänyt siirtää yritystä eteenpäin. Asiat mylleri sekavasti mielessä. Työpaikka oli juuri se mitä olin haaveillut samoin kuin vauva-asia. Toisaalta oli yhtä epätodennäköistä tai todennäköistä -miten päin sen vain halusi ajatella- että saisin työpaikan ja raskautuisin tai päinvastoin. Tuntuu, että näitä asioita ei voi laskelmoida ja sen enempää suunnitella millään lailla. Mitä tahansa voi tapahtua, milloin vain.

Olen ikionnellinen kuitenkin, että raskauduin siinä kierrossa. Hakupaperit ovat vetämässä ja tiedän että ko työpaikan hakuprosessi viivästyy niin paljon, että jos vaikka pääsisinkin ko työpaikkaan, niin en ehtisi olla edes tod.näk. edes koeaikaa loppuun kun jäisin äitiyslomalle... Mutta asioilla on tapana järjestyä, vaikkakin se onkin kuinka kliseemäisesti sanottu.

Mulla on tällä hetkellä vakiduuni, joten en jää mitenkään "tyhjänpäälle" vaikka en uutta paikka saiskaan. (se on käyny kyllä mielessä, että jos saisin uuden paikan, otan sen vastaan ja irtisanoudun entisestä niin miten kävisi kun ilmoittaisin vielä koeajalla jääväni pois jo hetken päästä uudesta paikasta...) Kaikesta huolimatta en toivo mitään niin paljon kuin, että raskaus etenisi normaalisti ja kaikki menisi hyvin loppuun asti.

Nuo työpaikka vastaan vauva-asiat on aina semmosta jossittelua. Olen tullut siihen tulokseen, että niitä ei kannata sen enempää miettiä ja jossitella. Jos haluat ja olet valmis yrittämään lasta niin se on melkeinpä ainut varma asia. Työnantajalle ei varmaankaan ole koskaan hyvää ajankohtaa päästää hyvää työntekijää äitiyslomalle. Niin se vaan menee. Jos työnantajasi saisi päättää koska jäät äitiyslomalle, niin olisiko sellaista hetkeä koskaan? Tuskinpa, työt tuskin kesken loppuvat. Auttaako se jos aloitat yrityksen vasta kuukauden päästä? Tai kahden kuukauden? Se siirtäisi äitiyslomaasi vain saman verran, olettaen että raskautuisit heti ekalla yrityksellä.

Viestini oli tosi sekava ja pitkä :ashamed: , toivottavasti sait kiinni edes vähästä mitä tarkoitin. Tiedän vaan miltä tuntuu kun nuo asiat myllertää mielessä, se on tosi sekavaa. Toivottavasti löydät vastauksen.

:hug:

:heart: Oikein hyvää joulua kaikille! :heart:

Lauantai 22.12.2007

Janis...................30
Hammy...............28
Kiki80..................27
Vadelmaunelma..28........................................Tauolla
Sitrus79..............28........................................kesäst ä 2006

Toivo79...............28...........kp 29/27-30........aloitus syksy 2008
Oliva...................27............kp 60/ ?............aloitus syksy 2008
Pilvilinna.............28............kp mitä lie...................yk 2

Postimestari.........29..........kp 8/23-28................yk 9
Susanna78..........29............ kp 10/25-31......yk4
Kevätesikko........28...........kp 14/28-34..............yk 11
Tähtisilmä...........27...........kp 14/36.................yk 8
Novelle78............29..........kp 18/27-28..............yk13
Ada.....................28...........kp 18/26-30..............toukokuusta 2007
Unico..................27............kp 21/27-30..............yk 12
Matarena............29...........kp 22/25-29................yk 9
Gilmore...............29...........kp 24/31-35................yk 4
Nanna81.............26...........kp 26/26-33................yk 13
Siilura..................28...........kp 34/40 (?)..............yk 2
Piip......................28...........kp 35/26....................syksystä 2006

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Kaa (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Kvart över (yk 9)

kiki80: Voi harmi, ja kun ajoistuskin oli varmistettu... Tsemppiä ja joulumieltä kuitenkin!

Iloista ja rauhallista ja onnellista joulua kaikille!

Tänne... Huoh taas tuhruaa siihen malliin et ei oo tosi, eilen jo olin taasen hädässä et joko ne nyt alkaa kun reissussa oltiin ja ei mulla mitään mukana. No hämäs niin kuin viimekierrossakin, eli eipä taida tästä mitään tulla... huoh. Jos ei nyt jokin uuden vuoden taika tuu pölähtämään :) Mahassa kipuilee kuitenkin nyt jo et huh huh... No katellaan sitten taas keväämmällä kuis käy ja taidan mä sinne tohtoriin yrittää...

Hei kaikille!

Mä olen juuri palaillut tuolta Kaakkois-Aasiasta takaisin Suomeen...Ja nyt ei kun uutta yritystä alkuun. Eli nyt on kp6/25-26 ja yk2. Ja onnittelut Kvartille :flower: Taisin sitten onnistua viemään ainakin yhden tädin mukanani tuonne kaukomaille...Ja Hammy: älä mieti liikaa työasioita ja mahdollista työn vaihtoa. Ymmärrän, mistä puhut, koska olen itse paininut samojen kysymysten kanssa. Niin ja lykännyt tätä vauvahaavettani yli vuodella sen vuoksi. Ja että kannattiko? No, sain toki haluamani työn ja kuvittelin, että nyt voin sitten ryhtyä vauvayritykseen. Nyt olisi taas tarjolla uusia mielenkiintoisia lisävastuita ja olen jo vastannutkin yhteen niistä myöntävästi. Ajattelin, että turha sanoa ei, koska eihän mitään varmuutta raskautumisesta ole. Katuisin kyllä sitäkin, että en ottaisi uusia työjuttuja "siltä varalta", koska enhän oikeasti tiedä tulenko raskaaksi vai en. Tiedän, että mahdollinen raskautuminen (mitä ihan oikeasti toivon!!!) hankaloittaa tilannetta, mutta työn vuoksi en enää aio vauvaunelmaa lykätä...Alkaa jo ikäkin painaa. Ja tämä ikä on nyt vain ihan subjektiivinen tuntemus. Nimim. kolmenkympin kriisiä pukkaa. Mutta nyt oikein hyvää joulua kaikille!

Yhteistyössä