Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset Vol 2.

Vadelmaunelma, toi 46 kiloa kuulostaa kyllä kovin alhaiselta... Mä oon joskus lukenut, että naisen tulisi painaa ainakin lähelle 50 kiloa, jotta hormonitoiminta pysyisi tasaisena. Onko sulla joku syy tuohon laihtumiseen? Siis oletko laihduttanut ihan tarkoituksella?

Olen tosin lukenut myös, että naisen masentuneisuus olisi esteenä raskautumiselle. Tosta ainakin voi olla vähän eri mieltä, sillä mä en ainakaan oo ollut ikinä yhtä masentunut kun viime kierrossa olin. Ja silti siis raskauduin.

Mutta sun kannattaisi varmaan kysellä joltain ammattilaiselta tuosta painostasi, varsinkin jos ihan vahingossa olet noin paljon laihtunut, olisi varmaan hyvä selvittää, ettei mikään ole vialla? :hug:

Vadelmaunelma: Painosta, oonjostain lukenut et liika laihuuskin hankaloittaa raskaaksi tulemista siis jos se painoindeksi on alle normaalin, laskeppa se niin oot himpun verran viisaampi ;) JaNopea painonpudotuskin voi hankaloittaa. En nyt vaan muista mistä nää tiedon muruset on tarttuneet muhun.

Kaa
Juup, liian alhainen painoideksi muuttaa aivolisäkkeen ja täten sukuhormonien toimintaa ja voi häiriöittää pahastikkin hedelmöittymistä. Sama juttu nopean laihdutuksen kanssa.

Tuolle painollesi pituuteni pitäisi olla korkeintaan 165 cm. Ja silloinkin olisit äärettömän hoikka.

Unico, pahoittelut :hug: Mutta uusi kierto, uusi vuosi ja uudet kujeet!

Vadelmalunelma, multa oli täti vuoden verran hukuksissa liian alhaisen painon vuoksi, tai oikeastaan rasvaprosentin vuoksi. Painoindeksi oli kuitenkin koko ajan (hiukan) yli 18, joten sikäli oltiin ihan oikeilla jäljillä, mutta aika luiseva olin kyllä. Hormonitoiminta on jo koko lailla sekaisin siinä vaiheessa kun menkat jää pois, joten kyllä niissä ehtii jo paljon vialla olla, ennen kun tilanne on niin paha että kierto häiriintyy. Minulla kierto palautui, kun hommasin muutaman lisäkilon. Ei tarvittu mitään lääkitystä tai muuta.

Ada
:hug: Voi harmi Unico! Olisiko tässä nyt kuitenkin se hyvä puoli, että ehditte puuhaamaan uuden yrityskierron otollisina päivinä ennen sun ihanaa matkaa? Ja pääset nauttimaan uuden vuoden kuohuvia ;) .

:hug: Unicolle!

Täällä punotaan sotasuunnitelmaa uudenvuodenpirskeisiin, joihin olen sopinut miehen kanssa meneväni. =) Sainkin jo viime kierron venyessä hyviä vinkkejä pikkujouluihin ja voin nyt soveltaa niitä uudenvuoden juhlintaan, eli miten selviän juomatta ilman, että muut huomaavat...

Muistelin tässä taaksepäin, että tässä kierrossa tikutin sen megaovisplussan, joka ei jättänyt epäilyn varaa. Ajoitus oli sen ansiosta kohdallaan. Aloitin ovisaikaan syömään jättihelokkikapseleita ja jo usean kierron ajan olen popsinut bevitaa, missä on paljon foolihappoa. Greippimehuakin litkin hieman. Hormoniehkäisyt jätin jo maaliskuussa pois. Koko kierron olen ollut tosi kiireinen pitkien työpäivien takia, enkä kovin usein ehtinyt miettiä mahdollista tärppiä.

Jos tonttu pysyy nyt kyydissä, niin viimeisilläni olisin sitten elokuun helteitten ajan, huh... Plussaa ajoituksessa on se, että voisin pitää kesälomat heinäkuussa ennen äippälomalle jääntiä. B)

Heisan kaikki!

Täällä täti kurvasi pihaan sopivasti joulun alla. Oikeastaan olen iloinen, sillä jos kierrot tästä eteenpäin pysyvät näin normaalin pituisina, olisi se aika helpotus. Tässä olisi uusi päivitetty rivi:

Siilura..................28...........kp 7/32..............yk 3

Nyt peukut pystyyn Matarena että teillä on tärpännyt :D. Minä vielä varmaan uskallan muutaman lasin nauttia viiniä uutena vuonna. Noi otolliset päivät on tulossa vasta sen jälkeen.

Toivottavasti kaikilla oli rentouttava ja mukava joulu. :xmas: Me selvittiin tämä joulu ilman hirveätä stressiä.

Ada
Torstai 27.12.2007

Janis...................30
Hammy...............28
Kiki80..................27
Sitrus79..............28........................................kesäst ä 2006

Toivo79...............28...........kp 34/27-30........aloitus syksy 2008
Oliva...................27............kp 65/ ?............aloitus syksy 2008
Pilvilinna.............28............kp mitä lie...................yk 2

Unico..................27............kp 2/27-30..............yk 13
Kaa....................29...........kp 2/32.....................yk 1
Siilura..................28...........kp 8/32.................yk 3
Vadelmaunelma..28...........kp10/25-26...... yk2
Postimestari.........29..........kp 13/23-28................yk 9
Susanna78..........29............ kp 15/25-31......yk4
Kevätesikko........28...........kp 19/28-34..............yk 11
Tähtisilmä...........27...........kp 19/36.................yk 8
Novelle78............29..........kp 23/27-28..............yk13
Ada.....................28...........kp 23/26-30..............toukokuusta 2007
Gilmore...............29...........kp 29/31-35................yk 4
Nanna81.............26...........kp 31/26-33................yk 13
Piip......................28...........kp 40/26....................syksystä 2006

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Kvart över (yk 9)
Materena (yk 9)

Onnea Matarena! Ihana oli palata joulunvietosta ja lukea heti näin mukavia uutisia! :heart: :heart: :heart:

Päivitämpäs myös itteni nyt listaan kun täti tuli jouluvierailulle. katotaan nyt mihin se kierto sitten asettuu kun otetaan terolutit käyttöön.

orstai 27.12.2007

Hammy...............28

Toivo79...............28...........kp 34/27-30........aloitus syksy 2008
Oliva...................27............kp 65/ ?............aloitus syksy 2008
Pilvilinna.............28............kp 4/?...................yk 3

Unico..................27............kp 2/27-30..............yk 13
Kaa....................29...........kp 2/32.....................yk 1
Siilura..................28...........kp 8/32.................yk 3
Vadelmaunelma..28...........kp10/25-26...... yk2
Postimestari.........29..........kp 13/23-28................yk 9
Susanna78..........29............ kp 15/25-31......yk4
Kevätesikko........28...........kp 19/28-34..............yk 11
Tähtisilmä...........27...........kp 19/36.................yk 8
Novelle78............29..........kp 23/27-28..............yk13
Ada.....................28...........kp 23/26-30..............toukokuusta 2007
Gilmore...............29...........kp 29/31-35................yk 4
Nanna81.............26...........kp 31/26-33................yk 13
Piip......................28...........kp 40/26....................syksystä 2006

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Kvart över (yk 9)
Materena (yk 9)

Kiitokset vielä uudestaan kaikille onnitteluista!

Pidän nyt sormet ja varpaat ristissä, että vuotoa ei ilmaannu. Tän kierron veikkasin olevan oviksen perusteella 27pv pitkä ja tänään on kp27. Menin testaamaan hätähousuna ajoissa heti kun tuntui kummalta, vaikka kiertopäivät ei vielä olleet täynnä...

Ostin tänään vielä uusia Apteekin omia r-testejä, kun nyt oon testannut vaan Mammaksin herkillä puikkotesteillä. On jotenkin niin pöllähtänyt olo että täytyy testailla vielä, jotta tämän uskoo todeksi... :heart:

Ada
:hug: Pilvilinnalle!!!

Voi sentään Matarena, kuinka jännittävään tilanteeseen olet hankkiutunut ;) ! Toivottavasti Apteekin testi näyttää jo kunnon plussan ja saat täyden varmuuden matkalaisen mukana olosta! :heart: :flower: Pidän peukkuja ja varpaita!!!

Mulle tuli aamulla melkein pakottava tarve testata, mutta ei! Mun tapauksessa ajoissa testaamisesta on tullut aina lopulta paha mieli, kuten myös oikeaan aikaan testaamisesta ja kaikista muistakin mahdollisista testaamisista mihin aikaan kiertoa hyvänsä :headwall: .

:attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: pystytin tuon perinteisen tätimuurin! Yritetään pysyä toiveikkaina, vai mitä Nanna :heart: !

Kiitos Ada! Mutta ei tässä mitään ku sitä osattiin odottaa. Huojentuneena voi nyt taas alkaa uutta yritystä kunhan täti suvaitsee poistua paikalta. Mä lupaan ajaa sen niin kauas kuin pippuri kasvaa, jotta pysyisi poissa tästä meidän pinosta kokonaan.

Heipähei! Joulu on juhlittu ja uusi vuosi edessä. Olen vielä täällä maalla kun mulla on sunnuntaihin saakka vapaata. Mies meni pariks päiväks kaupunkiin töihin ja tulee taas huomenna tänne. Mulla ei vieläkään oo menkat alkanu joten ekaa kertaa näyttää luomukierto venähtävän pitkäksi. Raskaana en voi olla kun on kumia käytetty (kumpa olisinkin). No täytyy toivoo että kierto kuitenkin ehtis tässä vajaan vuoden aikana asettua uomiinsa kun syksyllä aloitamme yrittämisen.

Kiltti olin kai ollut tai me molemmat miehen kanssa tuli niin monta hyvää ja hienoa lahjaa. Onnea kaikille joille pukki toi lahjoista suurimman eli "positiiviset" uutiset.

Plussa tuulia! Jännääjille, uudenvuoden taika toimikoot!

Juuh positiivista ehkä se juts et on mahkuja ennen reissua saada jotain aikaan :D Mut toisaalta hirvittää kun siinä lääkkeessä malariaa vastaa lukee että ehkäisystä on huolehdittävä luotettavasti 3kuukautta lopettamisen jälkeen. KOLME kuukautta... No eipä meillä mitään ehkäisyä ole käytetty... eikä taideta ottaa tuurilla seilataan ja toivotaan. Toistaiseksi ei oireita siitä mömmöstä ;) Matka kuume vaan iskee, on tää hirveetä kun on kaks kuumetta yhtä aikaa päällä :D no toiseen saa kohta helpotusta (Joskin sitä enne pitänee listaan päivittää jotain muutakin ;))
Jotenkin kummat nää menkat, mut kyllä mää nää jo menkoiksi tunnistan enkä enää tuhruiksi, häälyvät siinä rajoilla... Mietin vaan et nytkö vasta alkaa olla kaikki ylimääräiset hormoonit poissa, kun kierto alkaa elää ja menkkojen määrä elää ja alkaa hiukan tuhrua isommalla, odotan mielenkiinnolla millon räjähtää kunnolla... Mut eikös ne tutkimuksetkin kestä aika kauan? Et sinne vois varata aikaa vaikka periaatteessa ne ei varmaan ala mitään hoitoa ennen kun siitä malaria lääkkeestä on kulunut tarpeeksi aikaa, mut olis ainaki tutkittu. :D Ja pääsisi sit heti hommiin...

Mitäs teidän uuteen vuoteen kuuluu? Mitä perinteitä ja viettotapoja?

Siitä painosta piti tulla kommentoimaan. Niin onhan se sillai alhainen ja painoindeksin mukaan (laskin sen nyt sitten) on lievää alipainoa. No, mitein mitä teen sen kanssa. Surffailin vähän ja jossain muualla taas väitettiin, että ei vaikuta raskautumiseen, jos menkat tulee kuten pitää. No, kattellaan. Mitään järkeviä syitä painon tiputukseen mulla ei oikeastaan ole ollut. Lähinnä pukkaa tuo teiniajan syömishäiriö päälle - tosin lievempänä. Ilmenee tällä hetkellä lähinnä ylettömän terveellisenä syömisenä ja ahkerana urheiluna. Meiltä ei esimerkiksi löydy jääkaapista mehuja ja tavallisia makeutettuja jogurtteja (= sokeripommeja), ei valeaa leipää, e sipsejä eikä yleensä muitakaan herkkuja. Tosin nyt on tietysti jouluna, mutta en jaksa itse makeasta innostua. Varmaan sitä kolmenkympin kriisiäkin tämä on osittain, niin luulen. Oon nyt lukioaikaisissa mitoissani. En tiedä, voiko siitä sittenkään olla ylpeä kun en ole sitä 17 tai 18 vaan kohta 29v... :/ Ja Unicolle laitan kohta privaattina matkajuttuja kun en viitsi muita palstalaisia niillä vaivata - tai aiheuttaa pienoista matkakateutta ;)

No niin, testasin kolmatta kertaa tänä aamuna ja nyt oli jo kohtalaisen vahva viiva mammaksin herkässa puikkotestissä ja pikkuruinen haamu myös Apteekin r-testissä. Kaipa sitä uskaltaa jo tämän uskoa todeksi, kolmas kerta toden sanoo? Lämmöt oli aamulla vielä 37,2 eikä tätioireita ole. Jos uskaltaisin jo kurkkia odotuspuolelle... Kyllä tämmöinen höperöksi tekee. =)

Myötäisiä plussatuulia kaikille!! :heart:

Ada
Perjantai 28.12.2007

Hammy...............28

Toivo79...............28...........kp 35/27-30........aloitus syksy 2008
Oliva...................27............kp 66/ ?............aloitus syksy 2008
Pilvilinna.............28............kp 5/?...................yk 3
Unico..................27............kp 3/27-30..............yk 13
Kaa....................29...........kp 3/32.....................yk 1
Nanna81.............26...........kp 2/26-33................yk 14
Siilura..................28...........kp 9/32.................yk 3
Vadelmaunelma..28...........kp11/25-26...... yk2
Postimestari.........29..........kp 14/23-28................yk 9
Susanna78..........29............ kp 16/25-31......yk4
Kevätesikko........28...........kp 20/28-34..............yk 11
Tähtisilmä...........27...........kp 20/36.................yk 8
Novelle78............29..........kp 24/27-28..............yk13
Ada.....................28...........kp 24/26-30........toukokuusta 2007
Gilmore...............29...........kp 30/31-35...............yk 4
Piip......................28...........kp 41/26....................syksystä 2006

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)