Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset Vol 2.

Onnea vielä toistamiseen, Kvart över!! Olen oikeasti ja aidosti puolestasi onnellinen, annat meille muillekin palstoilla pitkään roikkuneille toivoa että tultais perässä. :)

Mulle valkeni tänään yks ehkä olennainen juttu tässä vauvatouhussa: Nimittäin mulla on usein kiertoja, joissa vuoto jää todella niukaksi. Esim. nyt tässä meneillään olevassa mulla oli vuotoa vain ekana päivänä normaalisti, mutta tokana ja nyt kolmantena päivänä on niin niukkaa, että hyvä kun saan tamponin ulos. Eikös toi nyt vähän niinkuin vois merkata että kohtu ei kehitä kunnon limakalvoja?

mun piti ihan talta palstatauolta tulla onnittelemaan Kvarttia halin kanssa :flower: :flower: :flower: :heart: :heart: Ihanaa kun sulla vihdoin onnisti! mitas jos se onkin ollut meikalainen, joka on ollut koko pinon kirous?? heti kun olen viikon poissa niin pitkaan yrittaneet alkavat plussailla, ehka olen viela vahan aikaa pois et myos loput pitkaan yrittaneet plussaisivat B)
Ja tervetuloa uudet, mukavaa etta porukka alkaa korvautua kun ollaan jo monta "menetetty" odottavien puolelle, vaikka kivojahan ne plussat ovat :xmas: Viela kerran onnittelut!

Kevätesikko: mulla on ollut samanlaista nämä ekat pillerittömät kierrot, eli tosi niukkaa. Mutta mulla on ollut kohdun limakalvo ihan hyvä, kun olen nyt pari kertaa jo käynyt gynellä. Molemmilla kerroilla se on ollut 7-8 mm. Että ei kai noi kaksi asiaa ole sitten yhteydessä.

Ada: mullakin on vuodot niukemmat nyt kuin pillereitä syödessä. Nykyisin menkat kestääkin vain 3-4 päivää, eli pari päivää on poistunu... Kuvittelin asian menevän juuri toiste päin, ja olin varautunut alyttömiin vuotoihin. Kärsin nuorempana myös aivan älyttömistä menkkakivuista ennen kuin aloin popsia pillereitä. Onneksi kivut ja parin päivän oksennus-sessiot eivät kuitenkaan ole palanneet. Mutta jos tää kaikki vaikuttaa oleellisesti raskaaks tulemiseen, niin voisin kyllä ottaa noi menkkakärsimyksetkin vastaan... :D

Susanna78: Mull asamaa taustaa, pilereiden suhteen ennen opli ihan törkeet menkka kivut (nooh viimemenkoissa alkoi olla kipujen suhteen jo tuttua) Mutta oli myö shirveän runsaat mitä ei ole vielä ilmaantunut. Täällä on pää pehmennyt jo ajat sitten tähän juttuun ja välillämuihinkin , tylyä tiputtaa sut maan pinnalle ;)

kiki80: Tsemppiä jos ne tikut ei näyttäskään ja onnais päästä mukaan imuun...

Postis, kuvittelet vaan ;) Sua odotamme takaisin ;) tai ainakin kertomaan et nyt se plussa tuli :D

Huomenia. Vielä noista menkoista. Mulla noi mitä on pillereiden jälkeen ollut, ovat kaikki olleet superniukkoja. Gyne sanoi mulle pillereiden jälkeen, että menkat palaa samanlaisiksi ja kivut kanssa (kun sanoin, että oli joskus aika kivuliaat). Odotin siis kauhulla. Eiköhän ne hormoonit siellä vaan kummittele, mitä on tullu popsittua.

Olitte pohtineet milloin mennä tutkimuksiin, jos ei tärppiä ala tulemaan. Itse haluaisin toisaalta varata ajan heti kun vuosi tulee täyteen, mutta toisaalta pelkään sitä kaikkea. Että miten kestän, jos joutuu joihinkin rankkoihinkin hoitoihin. Pelkään etten jaksaisi sitä henkisesti. Varmaan jos ei ole mitään ongelmia esim. kierron kanssa, niin kannattaa odotella vuosi. Voihan se yritys kestää pitempään ihan "luonnollisistakin" syistä, että ajoitus esim. menee pieleen. Esim. meillä mies tuli kipeeksi eilen. En sitten viittiny tänään tehdä ovistikkua ollenkaan....Nappasin vaan terolut-pillerin. Vähän hirvittää sekin, että nyt taas syön hormoneja, mutta ei kai sitä voi muuta kuin luottaa lääkäriin. Kyllähän ne enemmän tietää näistä asioista kuin minä.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille. Kiva, että ollaan saatu uusia kirjoittelijoita, kun pari menetettiin :'( =) (hyvä niin kuitenkin)

Huomenta vaan. Mullakin menkat pillereiden jälkeen on olleet vähän niukemmat ja lyhytkestoisemmat kuin pillereiden kanssa. Ikävä kyllä ne menkkakivut, jotka oli kovia silloin aikanaan ennen pillereiden aloittamista (kauan sitten 90-luvulla...), on palanneet. Eka päivä on aina ihan hirvee, pakko ottaa Buranaa, vaikka sitä muuten yritänkin vältellä nyt, mutta kun ei mikään Panadol auta.

Vielä tutkimuksiin menosta. Kyllä yritän saada aikaiseksi heti alkuvuodesta tutkimusaikaa varata, vaikka se ei kivaa olekaan. Olis niin toivonut, ettei siihen tarviis mennä. Ja onhan tässä vielä vähän toivoa! Meilläkään ei ihan joka kierrossa ole ollut mahdollista ajoittaa yrityksiä oikein molempien työmatkojen takia. Mutta liian monta yritystä on ihan varmasti oikein ajoitettu. No, ens viikolla taas lisätään tahtia! Meilläkään ei tosiaan vois kuvitella, että jakais koko kierron ajan joka toinen päivä puuhailla. :heart:

Vielä menkoista: Mulla ei niukkuus ainakaan voi johtua pillereiden jälkivaikutuksista, kun ne on jätetty pois jo muutama vuosi sitten. Ja niukkuudella tarkoitin sitä, että ainoastaan yhtenä päivänä tuli tuli vuotoa, sen jälkeen tuskin ollenkaan. Ei se mun kohdalla ole normaalia, vaikka niin välillä käykin, normaalisti mulla vuoto kestää 5 päivää ja ihan normaalisti vuotaa. Mutta ei enempää vuodoista. :p

Onko teillä paljon jouluvaloja ja -koristeita? Minä rakastan jouluvaloja yli kaiken, ne tuo varsinkin nyt lumettomana aikana valoa tähän jatkuvaan pimeyteen. En kylläkään tykkää ollenkaan sinisistä tai vihreistä valoista, mutta makunsa kullakin. :) Keittiöön laitoin joulukapan, terassilla ja etupihalla on jouluvalot. Ja kynttilöitä tykkään poltella iltaisin, olen oikea kynttiläfriikki. :D

Kevätesikko: Mulle sanoi gyne joskus muutama vuosi sitten, kun hämmästelin kahden päivän menkkoja, että niitä välillä voi tulla, koska kaikista kierroista ei ovuloi. En silloin niin kiinnittänyt huomiota muuta kuin siihen "ihan normaalia"-kohtaan, mutta tietysti nykyisellään kiinnostaisi tarkemmin tietää, tarkoittaako lyhyt kierto ovuloimattomuutta. Muutaman saman suuntaisen kommentin olen keskustelupalstoilta lukenut, mutta en osaa kyllä mitään linkkiä tai muuta faktaa antaa aiheesta. Tietäisikö joku muu tarkemmin?

Kevätesikko: Täällä on vaatimattomasti joulu valoja :D (joka tarkoittaa sitä että keittiössä on vain ikkunassa 3, olkkarissa valoverkko ja katon rajassa kiertää valot + parissa kipossa, eteisessä kiertää katonrajassa + on eläviä kynttilöitä, työhuoneessa vasta valoverkko tarkoitus killua lisää, makkarissa vain yhdet. Veskissä ei vielä ollenkaan :eek: )
Koristeita ei oo hirveesti vielä saanut laitettua, vai toi meijän pipari kalenteri on seinällä :D Ai juu on meillä jouluverhot keittiössä :D

Novelle täällä samanlaisia ajatuksia kun siellä.... Mutta ole onnellinen jos burana auttaa. Nää viimeset menkat mitkä tuli oli mulla ihan ghrveet sen yhen päivän kivuiltaan vedin napaan buranat ja panadolit ja jos oli koko ajan pienessä liikkeessä oli siedettävä olo, onneksi sattu koti päivälle, Toinen oli työpäivä mut hiukan helpompi vaikka klääkkeitä kului. Huoh...

Unico: Äkkiä sitten jouluvalot myös vessaan niin on sielläkin tunnelmaa! :D

Mullakin äityi menkkakivut tässä kierrossa järkyttäviksi, tosin onneksi vain ekana päivänä. Vedin buranaa naamaan niin paljon, että pelkäsin jo tekeväni itselleni mahahaavaa. Pillerit silloin aikoinaan vei kivut pois melkein kokonaan, jotenkin olen taas alkanut kaivata niitä aikoja... :headwall:

Mullakin on nykyään ollut tosi niukat menkkavuodot jotain 1-4 päivää, ennen pillereitä oli ehkä 4-5 päivää, ei siis kovin pitkästi silloinkaan, mutta ei ainakaan ollut noita 1-2 päivän menkkoja ollenkaan mitä nyt.

Tutkimukseen menon ajankohdasta oli puhetta, mulla tulee vuosi täyteen vasta joskus loppukeväällä, lyhyitä kiertoja kun on niin yk on jo 9... Ehkä sitten jos ei vielä ole tärpännyt niin voisi mennä, mutten ainakaan vielä näe asialle kiirettä.

Mitäs muuta tänne, ovista odotellessa. Aamulämmöt oli vielä 36,3 ja mies palasi työreissusta, joten nyt taas lämpöä makuuhuoneeseen. :heart: Eiköhän se ovis osu ihan tuonne pe-la tienoille.

Kvartti: mulla noista sun konsteista on kokeilematta vielä jättihelokkikapselit, pitäisköhän kokeilla? Saako niitä apteekista vai kauppojen luontaistuotehyllyistä?

Ai niin, kävin moikkaamassa kaveria, joka sai vauvan viime kesäkuussa. Ihana pikku-vaavi heillä, oi joi... Kaveri kertoi, että he olivat pitkään yrittäneet ja kun sitten lopettivat varsinaisen yrityksen, niin sitten tärppäsi. Kesävauvan kanssa oli kuulemma ollut hankalaa, kun lapsi ei kesähelteissä saanut nukuttua kunnolla, eikä sitten myös äitikään... Synnytystarina oli oma lukunsa. Mutta ei mua näin vähällä saa kuitenkaan peloteltua, pastellinsävyiset lasit vain silmillä. :D

kevätesikko: Mulle terkasta sanoivat puhelimessa et vaiks kuin sattuu niin yritä liikkua. No kontaten sitten mentiin kun muuten olis kaksinkerroin menny, niin helpompi. Ja mulla on jumppapallo niin sen päällä mahalla vellasin niin kyllä se lääkkeiden kanssa sen olon siedettävämmäksi teki, mut jos kovin kauan oli paikoillaan niin kipu palas.

Matarena: Mä oon ostanut omat jättihelokkini luontaistuote kaupasta ;) Mut mä en oo päässy siihen maksimi annokseen mikä olis 2 aamull aja illalla, kun aamusta en voi ottaa (muut lääkkeet) ja päivällä en muista. välillä miettinyt et pitäskö hommata sellanen vanhuksilla käytössä oleva läääkelokerikko :LOL: Et muistas ottaa kaikki ajallansa... Mut ehkä niin kauan kun kyse on kuitenkin vitamiineistä tyms niin pysyn ilman, kunhan uo lääkkeet muistaa suurinpiirtein ajallaan napaan vetää :)

Voih! Auttakaa rakkaat palstalaiset, pitäsköhän tässä mennä jo lekurin puheille? Haaleaakinhaaleamman haamun sain pregent stick-testillä, mutta kp:t jo siis 68/n.40. Sitä piti siis valossa käännellä että näky viiva. Tässä kierrossa jo aikasemmin sain rfsu:lla ja aconilla viivanpaikat/haamun. Noh, siitä on jo kuukausi ja sen jälkeen testit ollu puhtaita negoja, kunnes nyt tänään |O Joskus viis vuotta sitten on kierto ollu näin pitkä ku lopetin sillon pillerit, nyt en siis ole niitä enään syöny sen jälkeen ja kierto on suunnilleen pysyny n.40, paitsi viime kierto 52! Oireitakin on täs pari viikkoa ollu, kuten oikealla puolella alavatsaa sellanen tunne niin ku siel olis kivi ja rinnat on välillä ollu arat, puhumattakaan itsenäisyyspäivän itkunpurskahduksesta ihan mitättömästä asiasta. Kiva jos joku jaksaa antaa mielipiteensä ja anteeksi omanapaisuuteni.... :ashamed:

Pilvilinna! Kuullostaa hyvältä!!! Mene ihmeessä käymään vaikka työterveyshuollossa että ottavat verikokeen. Voihan sulla olla käyny kuten Cokelle, ettei vaan näy virtsassa.
Toi kivi oikealla puolella (just hyvä kuvaus!) tuntuu mulla ainakin lähes koko ajan. Varsinkin kun nousee tuolilta tai tekee jonkun äkkiäisen liikkeen. Ja tissitkin on täällä arat, varsinkin kainaloiden puolelta.

Voi kumpa siellä olisi plussa!!! :heart:

Matarena, mä ostin ne kapselit Sokokselta luontaistuotepuolelta. Toi on sellainen jättipurkki, mutta ei se muistaakseni kovin kallis ollut. Ja siitä riittää, koska kuten Unicollakin on käynyt, en mäkään todellakaan joka päivä muista neljää ottaa. Aamulla oon ottanut aina kaksi ja sitten toiset kaksi päivällä jos oon muistanut.

Kiitos rohkaisuista :heart: Toiveet olla kyllä ihan nollassa mulla, mutta katellaan. Ajattelin nyt pari päivää odottaa josko viiva vahvistuisi, jos ei vahvistu ni viim. maanantaina soitan labraan josko sielä vois käydä testailemassa.

Kavrtti: mitenkäs sulla odottaminen sujuu? Aivan ihana juttu kyl oikeesti että plussasit :heart: Sulla tota yrittämistä on jo pidempi aika. Täällä pidetään kaikki varpaat ja peukut pystyssä jotta kaikki sujuu sulla hyvin.

Ja kiitos Unico positiivisuudesta :hug:

Toivottavasti pilvilinnalla on sielä asukki! Joillainhan ei tosiaan kuulemma näy ikinä virtsasta...

Me ei saatu niin hyviä uutisia tänään. Ei vielä päästy leikkausjonoon vaan pitää tehdä kaikki tutkimukset uusiksi ks:n puolella. Verikokeita myöten. Ja sen aukiolotutkimuksen myös haluavat tehdä vaikka sanoin ettei ollu onnistunu ja oli tosi kipee toimenpide. Toi aukiolotutkimus menee helmikuulle, ja vasta sen jälkeen lääkärin vo.

Ajattelin tulla kurkkaamaan mitä tänne puolelle kuuluu ja heti ilokseni huomasin, että Kvart Över oli plussannut - HURJASTI ONNEA :heart: !

Niin se aika vaan on vierähtänyt. Mulla olisi laskettu aika huomenna, mutta toistaiseksi en edes tiedä, miltä kivulias supistus tuntuu :/ . Viimeisen viikon ajan olo on ollut melkein epätoivoinen, kun kovasti sen vauvan jo haluaisin syliini.

Onnea yritykseen teille kaikille :hug: ! Ilmoittelen sitten joskus, kun masuasukki on saapunut ulkomaailmaan, että kumman merkkinen sieltä sitten tuli :xmas: :heart: .

Iloista joulun odotusta!

Schätzchen 39+6 :wave:

Kaa
Voihan itku, tajusin juuri että tämän pinon nimi on Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset. Mites kun mulla se kolme-nolla iskee ensi vuonna... lempataanko mut pihalle? Etu- vai takaoven kautta? Juuh, nyt on pakko plussata ennen sitä! :D

Kaa
Ja sitten ihan asiaakin.

Tuosta vuodon runsaudesta ja niukkuudesta on ollut paljon puhetta. Nuorempana, kun en vielä pillereitä syönyt, menkat olivat jokakuinen pelonaihe. Kivut olivat todella kovat, kaksi päivää vaan makasin kippurassa ja popsin vahvoja särkylääkkeitä. Tuskaa. Sitten aloitin pillerit ja söin niitä kymmenisen vuotta. Sen jälkeen odotin kauhulla ensimmäisiä luomumenkkoja ja niitä ipuja. Hyvin ovat siis mieleen jääneet... :eek: Mutta ei, vuoto on ollut melko niukkaa ja kipujakaan ei suuremmin ole. Pinetä jomotusta ja vihlomista, mutta ei mitään niin pahaa kuin silloin teini-iässä. Onneksi.

Joulusta. En ole tehnyt mitään jouluista muutosta kotiimme. Monesta syystä. Väsymys ja pieni alakuloisuus tuon km:n takia. Sitä paitsi: emme ole jouluna kotona, joten miksipä koristelemaan? Huono tekosyy kyllä. Syy on ihan tässä alakuloisessa mielessä... kylläpä se siitä lähtee nousuun jossain vaiheessa.

Moi! Mulla on kauhee villitys nyt katella huuto.netissä myynnissä olevia vauvan vaatteita ja tekis mieli huutaa sieltä vaikka mitä, mut sanokaa pidättekö mua ihan hulluna jos huutaisin sieltä jotai ihan vaan varastoon?!?

nanna81: :hug: Ja voimia odotteluun!

Schätzchen: Onko siitä jo niin kauan kun sää plussasit ;) Onnea matkaan! Tuuhan kertomaan miten sujui ;)

Kaa: Sulle käy samallalalilla kun Cokelle, joka just joku aika mietti samaa ;) Sää tietty plussaat :D Mulla on pari vuotta vielä aikaa pysyä pinossa :) Voimia ja joulu mieltä sinne!

toivo79: Ootko varma set haluat vielä kun vaavi syntyy niin samanlaisia :D Mut jos oot varma ja on tilaa ylimääräistä niin anna mennä vaan.
(mä en uskalla yhtään ylimääräistä hommata enne kun on varma tieto plussasta ja siitäkin aikaa nim. Varastossa vaunut, pinnasänky, hoitopöytä yms... Mut ne on kin perinkö kamaa omasta lapsuudesta niitä ei lasketa)

Yhteistyössä