Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset Vol 2.

toivo79: Taustailen tätä teiän ketjua säännöllisesti ku toivon liittyväni tänne lähiaikoina. :) Hulluahan se on ostaa vauvanvaatteita varastoon, mutta mullakin on jo pari vaikka oon vielä tuolla "ei vielä yritystä" -pinossa. Sitä se teettää ku vauvakuume iskee ja lujaa.. :LOL:

Heippa, tätäkin aihetta on palstoilla varmasti käsitelty, mutta ajattelin nyt kysyä "omiltani".

Eli: onko teillä ihan normi se, että ovulaation jälkeen ruumiinläpö kohoaa puoliastetta (tai enemmänkin) ja jatkuu sitten näin seuraaviin kuukautisiin asti? Itse olen lukenut monesta paikasta, että näin asia on, mutta omalla kohdallani ei kyllä ole aina mennyt noin. voihan tietysti olla, että lämpötilan nousu on niin pieni, etten ole kiinnittänyt siihen huomiota. Mitään virallista kirjaa en ole asiasta pitänyt, ehkä kannattaisi.
Olen vaan tässä kierrossa kovasti yrittänyt tuota ovista bongata, koska viime kierto km:n jälkeen oli tyyliin 18 päivää, enkä usko tuolloin ovuloineeni ollenkaan. Mun kierrot kun on yleensä pitkänpuoleisia. Nyt on kuitenkin kierron 20 pvn: jälkeen lämmöt ollut 37:ää, joten ehkä ovis on siis tapahtunut.

Itse vaan yleensä fyysisesti reagoin siihen, jos lämmöt on 37:ää ja luulisin huomanneeni jos tätä tapahtuisi aina noin kaksi viikkoa joka kierrosta. Tiedä häntä sitten, kertokaa te viisaammat :)

Hyvää viikonlopun odotusta kaikille palstalaisille ja kiitos, että olette olemassa :hug:

Siilura: Mittailin viime kierron aamulämpöjä ja mulla oli kp10 aikaan puolen asteen lämmön nousu jota luulin oviksen aiheuttamaksi. Ovis oli kuitenkin menkkojen mukaan kp14-15 niin että lämpö silloin laski hiukan ja sen jälkeen nousi tasaisesti 0-0,1 astetta päivässä kunnes oli n.37,2 loppukierron ajan. Alkukierrossa lämpö oli n.36,5 astetta.

Nyt oon taas mittaillut ja eilisaamuna lämpö oli 36,3 ja tänä aamuna 36,9, eli ovis on ehkä nyt. Ovistikku näytti tänään kapeaa vahvaa testiviivaa, joten veikkaan että näillä päivillä se on käsillä.

Siilura: Mulla lämmöt alkukierrossa 36,4-36,5 ja oviksen jälkeen nousee 36,9-37,0. Tässä kolmannessa yrityskierrossa taas sama juttu. En nyt joka päivä ole mittaillu, mutta selvältä se näyttää. Oviksia en muuten sen kummemmin ole bongaillu, koska mahakipujen perusteella olen sen mielestäni saanut todettua ilman kummempia metsästyksiä. Mutta siitä huolimatta, että mielestäni olen huomannut ovikseni, ei tärppiä ole käyny. Eli sehän sitten saattaa tarkoittaa sitäkin, että oviskivutkin on kuviteltuja... =)

Mä olen muuten oppinu ihan älyttömästi naisen anatomiasta, kuukautisista, oviksesta, oireista, raskaudesta yms... viimeisen kuukauden aikana, kun olen lukenut taustalla teidän ja muiden keskustelijoiden kirjoituksia. On kyllä hyvä juttu, että olen löytänyt teiät, koska uutta tietoa asioista on tosiaan tullu säkkikaupalla!!! Kiitos niistä teille kaikille!!!

Siilura: Onko sulla ollut säännölistä toi mittaaminen? ja säännölliset tavat.
Lukenut olen et sillai siitä sais varmiten tietoa. (josta syytä en ole kokeillut koska ei ole säännöllistä elämää :D)

Ada
Torstai 13.12.2007

Janis...................30
Hammy...............28
Kiki80..................27
Vadelmaunelma..28........................................Tauolla
Sitrus79..............28........................................kesäst ä 2006

Toivo79...............28...........kp 20/27-30........aloitus syksy 2008
Oliva...................27............kp 51/ ?............aloitus syksy 2008

Kevätesikko........28...........kp 5/28-34..............yk 11
Tähtisilmä...........27...........kp 5/36.................yk 8
Novelle78............29..........kp 9/27-28..............yk13
Ada.....................28...........kp 9/26-30..............toukokuusta 2007
Unico..................27............kp 12/27-30..............yk 12
Matarena............29...........kp 13/25-29................yk 9
Gilmore...............29...........kp 15/31-35................yk 4
Nanna81.............26...........kp 17/26-33................yk 13
Siilura..................28...........kp 25/40 (?)..............yk 2
Postimestari.........29..........kp 25/23-28................yk 8
Susanna78..........29............kp 26/30-31.............yk 3
Piip......................28...........kp 26/26....................syksystä 2006
Pilvilinna.............28............kp 69/41-43..............yk 2

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Kaa (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Kvart över (yk 9)

Piipin päivät on tainnut mennä sekaisin?! Kierron kesto?

Ada
.Tuo olikin vaikea, kun piti osata lisätä kaksi päivää. Ilmoittakaa, jos meni väärin.

:D Pilvilinnalla vaikuttaa hyvältä! Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Voi harmi Nanna, että joudutte taas odottamaan ja käymään ruljanssin läpi uudelleen! Toivottavasti kärsivällisyys pian palkitaan!

Siilura, mä en ole myöskään huomannut lämpöjen nousua oviksen jälkeen. Varmaan koska en ole myöskään mitannut ;). Mutta ennen tätiä huomaan kyllä lämmön romahduksen. Ehkä kyttäys on silloin tarkempaa..

Kiitos ajoitus/yritys keskustelusta, sain siitä näkökulmaa. Olen ehkä suhtautunut tähän liian idealistisesti. Täytyy ottaa tarmokkaampi asenne.

Onneksi huomenna on perjantai! Monesti sitä loppuviikosta katsoo kollegojaan ja miettii, että turpa kiinni hullut
:headwall: ! Mutta maanantaina niiden kanssa on taas kiva juoda kahvia ;) ... yleensä. Onko kenelläkään samoja tunnelmia?

Ada: Eipä täällä oo tollaisia tunteita kolleekoita kohtaan ;) No toisaalta niitä näkee joskus harvoin. Siis kun on vuorotyössä niin vaihtuu työkaverit kun kierrossa on kuitenkin vajaa sata tyyppiä ;) niin ei ehi kyllästymään...

Täällä on huomenna rankka päivä tiedossa, melkein uuteen paikkaan pitäs mennä säätämään... hiukan hirvittää, mut eiköhän se siitä selviä... Ja jännätä vieläkö loppuvuoden työvuorot muuttuvat :D, mun puolesta sais jäädä noin nyt ne alkaa oleen musta aika kivat...

Moikat kaikille...

Olen ollut taustalla ihan tarkoituksella ja väli kuukausi on ollut vauva haaveissa...oli taukoa sekä seksissä että stressaamisessa yleensä...tosin sen verran kuitenkin itseäni tutkailin, jotta elämäni ensimmäistä kertaa käytin ovistikkuja ja jopa bongasinkin oviksen, mutta tosiaan siemeniä ei laitettu liikkeelle...

Toisaalta ollut ihan vapauttavaa, kun ei tarvinu piinailla ollenkaan...

Nyt sitten täysi "höyry" päälle ja uutta energiaa on kerätty...mahdollinen ovis osunee tosi hyvään aikaan eli vuoden vaihteeseen, joten täällä on alettu kovasti "uuden vuoden vahinkoa" suunnitelemaan ja tekemään...jotenki on paljon pirteämpi olo kun on pitänyt kuukauden tauon tähän kaikkeen...

Nyt sitten tietoni on jo kp 5/36

Valitettavasti ei ole aikaa ja energiaa lukea kaikkia viestejä, mutta oikein paljon onnea iloisista uutisista ja tsemppiä meille kaikille tulevaan!!!

Ada
Meillä oli sitten samanlainen taukokierto viimeksi Tähtisilmä :wave:

Unico, meitä on pieni porukka töissä ja ollaan hyvässä ja pahassa kokoajan toistemme rampeilla skeittaamassa ;) . Olen myös pannut merkille, että monet ihmiset (itseni mukaan lukien), on yleisesti pahalla tuulella tähän aikaan vuodesta ja väärinkäsityksiä syntyy kuin itsestään.

...syntyisipä vauvojakin...

Mistä tuli mieleen, että mun veikkaus meidän ketjun ensimmäiseksi vauvaksi, on tyttö! No, pian me varmaan kuullaan
:heart:

Nanna: miksi ihmeessä kaikki testit pitää tehdä uudestaan? Onko teillä tehty ne jo jossain yksityisellä. Tsemppiä teille!

Pilvilinna: koska aiot tehdä uusintatestin? Viivahan pitäisi vahvistua pian eli hormonimäärät tuplaantuu kahdessa päivässä. Tulethan heti raportoimaan tänne =)

Noista lämmön mittauksista en osaa sanoa mitään, kun en ole kokeillut. Mutta hyvin epävarmaahan sen luulisi olevan, koska lämpöön voi vaikuttaa niin moni seikka. Itse olin eilen kuumeessa. En kyllä mitannut, mutta hytisin peiton alla vaatteet päällä. Tuskin se oviskaan oli :whistle:

Voi herran pieksut ja piian henkselit, mullahan on ovis kohta! Adalle valtaisa kiitos herättävästä listasta, vasta tuota lukiessa tajusin, että perkule joo, onhan mulla yleensä niitä "lyhyempiäkin" kiertoja kun viime kierros, 47 päivää. Hyvin menee ovisbongailu tosiaan, olin asennoitunut siihen että ovis on sitten joskus parin viikon päästä. Aamulla ihmettelin hiukan liukkaita kelejä. :LOL: Pitäisköhän huomenna ihan piruillessaan napata kaupoilta mukaan ovistestejä?

Siilura: Mulla on alkukierron lämmöt 36,5-36,6 kun mittaan töihinmenoaikaan aamulla. Ovispäivänä ne on sitten 36,3-36,4 ja oviksen jälkeen 36,9-37,1 kunnes penteleet tipahtavat menkkojen tullessa 36,7 asteeseen - josta sitten mensujen aikana takaisin 36,5-36,6 ja taaaaaas alusta.

Lämmöt toimii kyllä kuin kello, mutta ainoastaan mikäli mittauskin toimii kuin kello, eli samaan aikaan samassa paikassa samalla tavalla. Viikonloppuisin noihin lämpöihin ei ole mitään luottamista, kun nukun pidempään, joten jos potentiaaliset ovispäivät sattuu viikonlopulle, laitan kellon herättämään mittausta varten ja jatkan sitten unia. Jep, olen pösilö. Ainoa harhauttava lämpökierto sattui, kun vanha mittari hajosi, ja jouduin ostamaan uuden, joka näytti 0,2 astetta vähemmän kuin vanha.

Muistakaa lähettää joulukortit viimeistään huomenna! Tiesittekö muuten, että se merkki tuoksuu piparilta, kun rapsuttaa? :heart:

Kaa
Olen mitannut lämpöjä tasan yhden puolikkaan kierron. Mittasin aamuisin suusta, aina samasta paikasta, hieman eri aikoina kuitenkin ( kolmivuorotyö ).

Ennen ovulaatiota lämmöt olivat 35.5-35.8 astetta ja päivä ennen ovislimoja 35.2 astetta, ovispäivänä 35.3 astetta, seuraavana päivänä myös 35.3 astetta.Sen jälkeen lämmöt nousivat yli 36.2 asteeseen ja pysyivät siellä. Plussa tuloksena.

Ada: Noi päivät on periaatteessa ihan oikein tähän kiertoon. Ne on merkattu nyt siihen sen mukaan, milloin todennäköisesti tuli ovis (todella aikaiseen!). Sitten "löysin" oviksen uudestaan neljä päivää myöhemmin, joten en odota tätiä vielä niin innolla kuin listasta voisi päätellä.

Siilura: Se lämmönvaihtelu on ihan fysiologinen seikka ja tapahtuu kyllä, jos ovulaatiokin on. Peruslämpö on tosin eri ihmisillä eri, joten vain sitä muutosta kannattaa tutkia, ei lämpöä sinänsä. Ja mittaus pitää tehdä samaan aikaan aamuisin ennen kuin on noussut.

Kyllä mäkin huomaan lämmön nousun 37:ään, mutta se ovulaatiolämmönnousu ei aiheuta mulle sairauden tunnetta. Jostain syystä on näin! Mutta ilatlämmöistä ei siis kannata yrittää tulkita mitään, vaikka olen itsekin siihen joskus syyllistynyt... Silloin lämpö on ihan rehellisesti kai lämpöä ja saa ottaa vapaapäivän. =)

Toivo: Voithan tietysti ostaakin jo, mutta ettei aiheuttaisi painetta/stressiä? Minulla voisi aiheuttaa. Nyt ainakin voisi pistää viheksi jos olisin kaksi vuotta sitten saanut tahtoni läpi ja meille olisi ostettu vanha kehto kirpparilta.

Voi ei! Nyt noi on vaihtaneet elokuisten pinon odotuspuolella eloMASSUIKSI!!!! Pakko ilmeisesti perustaa kohta se lähes kolmekymmpiset sinne puolelle kans, en kyllä suostu mihinkään #(%?"*+:n MASSUihin liittymään... :D

Olitte lämmöistä puhuneet. Mulla noi lämmöt on menneet aina ihan miten sattuu. FF:iä oon käyttänyt, eikä se läheskään aina ole mulle lämmöistä tunnistanut ovista. Viime kierrossa se ei tunnistanut sitä vaikka tikutin sen ja merkkasin, sanoi vaan että saattaa mahdollisesti olla ollut kp16. Viikko sitten, kun menkkoja odottelin, oli aamulämmöt 37,0, mutta nyt tänään esim 36,6, eli ei kovinkaan korkeat. Alkukierrosta nuo oli jotain 36,3:n luokkaa. Eli se ero ei kaikilla ole kovinkaan suuri.

Mä en kestä tota lässymassua... ;)

Täällä on taas aika varmuudella bongattu ovis, ovistikku näytti eilen illalla niin vahvaa ja paksua plussaa, jotta en oo ennen nähnykkään. Hyökkäsin miehen kimppuun "hyvät" mielessäni... :D Kierrosta pitäisi tulla 27pv pitkä, joten jännäily menee juuri yli joulun. Selviääpä tämä kierto ainakin ennen uudenvuoden juhlintaa. Mulla on tosin viime päivinä ollut yleistuntemuksena, että meille tulisi tärppi vasta keväällä, kun alkaa valo lisääntyä. Jää nähtäväksi...

:hug: Kvartille, osanottoni massuryhmästä! ;)

Huomenta. Plääh kun oli eilen pitkä ja raskas työpäivä. Ei jaksanut illalla tännekään tulla kirjottelemaan.

Osallistuakseni lämpökeskusteluun...En ole vielä kovin kauaa mittaillut, mutta näyttäisi menevän mulla niin, että ennen ovista lämmöt on 36,2-36,6 tasolla ja oviksen jälkeen lähtee nousuun (ei mitään selvää 0,5 asteen hyppäystä kuitenkaan) ja oviksen jälkeen ovat vähitellen 36,6-37,1. Sitten ennen menkkoja näyttäisi vähitellen lähtevän taas laskuun, mistä sitten tietääkin, että ei ollut (taaskaan) tärpännyt. Eli aika samojakin lämpöjä saattaa tulla tuossa 36,6 tienoilla sekä ennen että jälkeen oviksen, mutta kun jaksaa mittailla joka aamu heti herättyään, niin kyllä sen käyrän nousun huomaa selvästi. Mutta esim. matkustelu ja vieraassa paikassa nukkuminen tuntuu vaikuttavan lämpöjän nostavasti mulla. FF on käytössä mullakin nyt toista kiertoa, ja se bongasi oviksen kyllä heti, vaikka lämmön nousu lähtikin hitaanlaisesti liikkeelle viime kierrossa.

Toki lämpöihin aikuttavat muutkin kuin fysiologiset syyt. Esim. jos on vaikka epäsäännöllinen vuorokausirytmi, säännöllinen päivittäinen mittaaminen ei ehkä tuota tulosta. Myös huoneen lämpötila vaikuttaa, kuten myös väsymys ja pienet vilustumiset. Toisilla lämmöt varmaan kertovat asian selvemmin kuin mitkään tikut, toisilla taas toisinpäin.

Pilvilinna, mun teoria on tällainen: Viivanpaikat olivat sulla vain viivanpaikkoja, etkä ollut silloin raskaana. Sitten ovis tulikin tosi myöhään ja tulit raskaaksi. Sait sen haamun ihan oikein. Se on ollut joko kemiallinen tai sitten toinen testi ei vaan vielä näytä plussaa, mutta olet silti raskaana. toivotaan jälkimmäistä! Sinuna kävisin ehkä jo veritestissä. joka tapauksessa luulisi tädin tulevan jo sinne, jollet ole raskaana.

Teitkö mitään ovishavaintoja tässä kierrossa? Testasitko samalla merkillä? Aamupissasta molemmilla kerroilla?

on: Panin jo kupin paikoilleen. Ehkä se estää kovimman sotkun, vaikkei se todellakaan pidä mulla juuri lankaan ensimmäisinä vuotopäivinä. Laitankohan mä sen sisään oikein? Mun kaveri sanoi, että se ei voi vuotaa, koska se aiheuttaa ilmatyhjiön asetettaessa. Yritän kyllä tehdä ihan sääntöjen mukaan kaiken, mutta silti se pääsee mulla liikkumaan ja päästää reunan ohi nestettä.

Äskenkin kun laitoin sen paikoilleen, jouduin hetken päästä jännittämään vähän alavatsalihaksia. Kuppipa lähtikin silloin työntymään ulos! Jouduin käydä asettamassa sen uudelleen. Mulla oli ihan hurjan paljon valkovuotoa, siinä kupissa oli sitä tosi paljon. Johtuisikohan ulospuskeminen siitä?

Piip Kiitos hyvästä teoriasta, näin minäkin ajattelen. Ne viivanpaikat todella oli viivanpaikkoja aikasemmin. Mutta niin, oviksesta ei tietoa onko ollu, kosteat kelit jatkuu koko ajan. Toi toissapäivänen (pregent stick) haamu oli kyllä kans TODELLA hailakka, ei sitä kukaan muu olis nähny. Eikä mulla siitä kyllä yhtään noussu edes sellanen fiilis että raskaanakaan ollaan. Tänään tein Apteekin omalla testillä tyylipuhtaan negan. Joo, ajattelin itekki tota veritestiä, mutta varasinkin nyt ajan mun lempparigynelle tiistaiksi. Se on todella ihana;) Mun piti vasta vuodenvaihteen jälkeen mennä tarkistuttaan tilanne ku kesällä se ultras munasarjoista rakkulamaisuutta, mutta kait sitä voi mennä jo nyt. Kiva saada selvyys hommaan ennen joulua. Testailen kotitesteillä vielä siihen asti jos ei tätiä tule. Se omasta navasta taas. Mun ku piti taukoilla palstalta ja lopettaa tää vouhkaaminen :headwall:

Moik!

Kiitos kaikille lämpötarinoista, nyt mulla on strategia hiottuna ensi kierrolle, kun tässä en oikein usko että tällä kertaatärppää. Harmittaa vaan, että nämä kierrot on sitä 35-40 päivää, ottaisin mielellään sellaisen 28 pvän normikierron ;). Ajattelin kokeilla tuota lämpöjen mittaamista, otan sen just sellaisena oman kroppani toiminnan opetteluna, en minään vimmaisena oviksen bongaamisena. Me kuitenkin yritetetään tuulettaa sänkyvaatteita joka toinen päivä siinä suunnilleen kp 10 - 25.

Mä alan paremmin ymmärtää myös niitä jotka haluaa ottaa breikin tästä kaikesta. Välillä kun olen oikein synkällä päällä tekee mieli lopettaa koko hullutus ja hankkia sellainen muistinmenetys koko asiasta kun jossain Jim Carreyn leffassa oli. Sitten toisaalta taas ajattelen, että tämä kuuluu elämään, ei kait elämässä mikään ole "oikeudenmukaista" ja sitä vaan täytyy yrittää nauttia siitä mitä itsellä on. Kuten esimerkiksi rakastava mies joka ylipäätään haluaa perustaa perheen. Monella ei välttämättä ole näinkään hyvä tilanne. Ja jos tästä ei kertakaikkiaan tule mitään, niin perustan kääpiöpinseri kennelin, se on varma!!

Hyvää viikonloppua siskot ja pidetään häntä pystyssä :hug:

Siilura Hyvin pohdittu. Kuinka sitä ei osaa nauttia siitä mitä on, aina kaipaa jotain... niinku esim. me asuttiin monta vuotta tosi tylsällä alueella. Kaverit ja palvelut oli tosi kaukana ja alueella asu vaan just kotoa muuttaneita teinejä, jotka mekasti ja riehu kauheesti. Sillon haaveiltiin päivittäin että päästään asumaan mukavampaan paikkaan ja nyt ku asutaan ni eihän sitä enää ees tajuu arvostaa. Ja huom en mitenkään arvostele teinejä (itekki ollu) Ei vaan ite viihytty siellä.

Mullahan on siis kaikki aivan mainiosti! Ihana mies ja kavereita ja perhesuhteet mitä parhaimmat. Mun ei pitäs yhtään valittaa! Muistutetaan toisiamme välillä noista elämän ihanista asioista ja halikaamme rakkaitamme tänään kun menemme kotiin :heart:

Yhteistyössä