Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset Vol 2.

:heart: Onnea Susanna!! :heart:

Kaikille tädin yllättämille yhteisesti iso :hug: !

Adalle vielä onnittelut ovisplussasta! ;) Ja tsemppiä odotteluun!

Kaikille tämän hetken jännääjille hirmu paljon onnea ja tätimuuri pystyyn! :attn: :attn: :)

Ja ihan kaikille mukavaa alkanutta viikkoa!

Tervetuloa Drömma!

Tulinpa vain kurkkimaan, mitä tänne tänään kuuluu.

odottelen kovasti keskiviikkoa, jolloin käyn ekaa kertaa juttelemassa terveydenhoitajan kanssa tästä, ettei raskautuminen ota onnistuakseen. Kiva vähän kuulla samalla, millä tavalla ja millä tahdilla asioiden voi odottaa etenevän tuolla julkisella puolella. Toivottavasti ei ole aivan toivottoman pitkää odotusta. Jos on, täytyy harkita yksityistä klinikkaa. Onko teillä palstalaisilla minkälaisia kokemuksia tutkimusten etenemisestä tai mitä olette tutuilta kuulleet?

Novelle: Minulla on kyllä kokemusta, mutta kun siirryin itse yksityiseltä julkiselle niin ne viivästyivät kaikki tutkimukset sen takia. Tai siis ne alotettiin aivan alusta. Hyvällä tuurillahan pääset nopeestikki alkuun. Parit verikokeet otetaan ja mieheltä näyte. Sitte on tuo aukiolotutkimus ja ainaki meillä on siinä yhteydessä jo lääkärin kanssa keskustelut.

Nyt muuten siis sain sen aukiolotutkimusajan ens kierron alkuun!

Novelle: tsemppiä tutkimusten aloittamiseen. Toivottavasti pääsette nopeasti alkuun ja sitten toivottuja tuloksia :heart:

Tämä meidän ketju on siitä mukava, että kaikki on kuitenkin vähän eri tilanteessa, joten tulee monenlaisia kokemuksia. Kiva, että hiljan odotuspuolle siirtyneetkään eivät ole jättäneet meitä. Eli tämä on paras ketju =)

Onnea rutkasti Susannalle! :flower:

Edelleen pitää kiirettä niin töissä kuin vapaallakin, mutta yritän silti aina tulla tänne lukemaan kuulumiset!

Täällä pärähti kp1 ja yk 2 tänään käyntiin. Ensimmäinen kuukausi meni kaikkea mahdollista jännitellessä ja omaa kehoa kuunnellessa. Nyt olen hieman rauhallisemmin mielin lähdössä toiseen kierrokseen. katselin juuri kalenteria ja kielsin miestä lähtemästä kuun lopulla työmatkalle, koska juuri silloin olisi ovulaation ajankohta!

Hyvää loppuviikkoa kaikille, tämä palaa ahertamaan!

Moikka,

Ei voi muuta kuin todeta, että oikeilla jäljillä olet, Kiki! Hurjan hyvin täällä on päässyt mukaan :)

Tänne ei mitään uutta. Tai no, pöhkön lailla töitä. Vietän hyvin ansaittua lounastaukoa (10 min koneen ääressä syöden voileipää) ja koitan latautua henkisesti loppuviikkoonkin vielä. Kiva olla ihan lopussa jo tiistaina, varsinkin kun lauantaina ja mahd. sunnuntainakin jatketaan töiden parissa :p Mutta tätiä ei ole kuulunut, vaikka kuinka olen huhuillut.

Minun kohdalleni voisi joku seuraavan kerran päivittäessään vaihtaa kiertopäiväksi 4/? ja iäksi 29. Söin ensimmäisen clomin eilen. Palaan palstalle jossain vaiheessa, kun olen haukannut hieman rohkeutta. Juuri nyt tuntuu, kuin koko elämän paino yrittäisi litistää minua kasaan.

:heart: piip

Tiistai 15.1.2008
Janis...................30
Hammy...............28.....kp1/28......................yk 2
Kiki80..................27
Sitrus79..............28........................................kesäst ä 2006

Toivo79...............28...........kp 19/27-34........aloitus syksy 2008
Oliva...................27............kp 84/ ?............aloitus syksy 2008

Vadelmaunelma..28...........kp 4/25-26...... yk3
Postimestari.........29..........kp 7/23-28................yk 10
Kevätesikko........28...........kp 8/28-34..............yk 12
Gilmore...............29...........kp 12/31-35...............yk 5
Novelle78............29..........kp 12/27-28..............tammikuusta 2007
Ada.....................28...........kp 15/26-30........toukokuusta 2007
Pilvilinna.............28..........kp 23/?...................yk 3
Nanna81.............26...........kp 20/26-33................yk 14
Unico..................28............kp 21/27-30..............yk 13
Kaa....................29.............kp 21/32.....................yk 1
Siilura..................28...........kp 27/32.................yk 3
Tähtisilmä...........27...........kp 38/36.................yk 8
Piip......................29...........kp 4/?....................syksystä 2006
MemmuLiina...26......kp 33/28.......yk 2

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Kvart över (yk 9)
Matarena (yk 9)
Susanna78 (yk 4)

Saa nähdä mitä tästä tulee kun lähden itse tätä listaa päivittelemään! Laitoin omaksi kierrokseni tuon 28, mikä ainakin toistaiseksi näytti pitävän paikkansa...

Ada
Novelelle onnea huomiseen! Vieläkin mua vähän kiukuttaa, kun ajattelen tuota Nannan hoitosoppaa. Ihan älytöntä jo taloudellisessakin mielessä tuollainen jo tehtyjen tutkimusten uusiminen :eek: !

Harmitushali Hammylle ja kohti uusia vauvaharjoituksia. Näin tänään pari viikkoisen vauvan ja oli se kyllä niin hieno! Vauvan näkeminen oli virkistävää siinäkin mielessä, että muistin taas, kunka mahtavasta asiasta tässä kaikessa tikkuihin pissaamisessa olikaan kyse.

MemmuLiinalle kärsivällisyyttä ja rutkasti onnea!

:hug: Piip! Toivotaan tosiaan, että clomit muuttaisivat asioiden suuntaa! Olemme täällä, mukavaa että palailet :heart: .

Mulla on edessäni työvuori. En tiedä kuinka pääsen sen herraksi. Tai siis tiedän, tekemällä työtä, mutta vähän kyllä huolestuttaa tämä paine ja stressi, joka ihan varmasti vaikuttaa kroppaan ja sen toimintaan. Ellei Kvartin stressiraskautumisesimerkkiä olisi, saattaisin jo nyt julistaa, että mitään plussia ei tänne ole tästä kierrossa odotettavissa. Mutta ehkä tämä on myös sitä maailman painoa... menenpä suklaakaapille miettimään uudelleen :ashamed:

Ada
...tämän ketjun hihhulisiipi löysi kiinnostavan jutun tuosta etusivulta ja tuli heti piinaamaan teitä näillä ;) En tiedä onko tästä apua, mutta ei tästä varmaan myöskään sairastu.

Ayurveda menetelmä.
ruotsinkielisellä foorumilla kerrottiin tällaisessta menetelmästä ja ajattelin nyt jakaa sen teidän kanssa.
se on vuosisatoja vanha intialainen menetelmä raskausmahdollisuuksien edistämiseksi, ja jos ei muuta efectiä ole niin ainakin se vaikuttaa helpolta ja hauskalta ja terveelliseltä menetelmältä.
enjoy!

1. tasaa kiertosi.joogaa ovulaation jälkeen ja ennen kuukautisia. Kuukautisten aikaan prioriteeraa lepoa ja lämpöä.
Heti kuukautisten jälkeen nauti terveellistä ja ravitsevaa soppaa.

2.Anna lisä tukea sisäsynnyttimille päivittäisellä lämpöisellä öljyhieronnalla alavatsalla pyörivin liikkein. hieronnan jälkeen ota lämmin kylpy tai suihku.

3. Syö hedelmällisyyttä stimuloivaa ruokaa kuten Manteleita, kurpitsan siemeniä, maitoa, merilevää, granaattiomenoita ja greippiä.
käytä voimakkaita yrttejä kuten punaapiloita, nokkosia ja vadelman lehtiä.

4. Lisää ruuansulatustoimintaa tyhjentämällä ruuansulatuselimiä kuukausia ennen yritystä. Syö kevyitä aterioita kuten soppaa, hedelmiä ja vihanneksia.

5. Tee säännöllinen päivärutiini johon sisältyy säännölliset nukkuma-ajat, ateriat ja meditaatio ainakin kerran päivässä.

6. Eliminoi niin monta stressaavaa asiaa päivässä kuin mahdollista.

7. Paranna verenkiertoa liikkumalla päivittäin. jooga on olennainen osa Ayurveista rutiinia.

Vinkit ja varoitukset:

* Juo juomio jotka sisältävät aloe vera mehua ja ruusuvettä, sekä teetä jossa on kaalia, lakritsaa ja inkivääriä.

* lisää verenkiertoa kuukautisten aikana asettamalla lämmin viljapussi tai kuumavesipullo vatsalle.

*Vältä kylmiä juomia kuukautisten aikana.

*Vältä ruokia ja juomia jotka saattavat haitata tai heikentää ruuansulatusta kuten kahvia ja kaakaota ovulaatiosta kuukautisiin.

Ada: NuvaRing on ehkäisyrengas, sellainen muovinen, pehmeä. Toimii siis samalla periaatteella kuin e-pillerit. Se laitetaan emättimeen 3 viikoksi ja otetaan pois eli on taukoviikko, jonka aikana tulevat menkat. Hormonimäärä alhaisempi kuin pillereissä ja sitä erittyy tasaisesti eikä tarvitse muistaa ottaa päivittäistä pilleriä. NuvaRingin voi ottaa pois yhdynnän ajaksi, jos se tuntuu ikävältä. Kun NuvaRing on oikein asennettuna sitä ei tunne - siis yleensä kuin ehkä yhdynnässä tai muuten pitää korjata asentoa.

Mietin edelleen ovistestien hankintaa. Mutta joo, ei oikeastaan tuntunut pahalta. Itse olen myös kääntänyt ajattelua jotenkin tähän suuntaan: eipähän tarvi olla viimeisillään "paksuna" kesähelteillä, kuka selllaista nyt jaksaisi ;) ? Paljon mukavempihan se on vaikka syksyvauva saada ja sitten viettää kotona lämpimässä sadepäiviä vaavin kanssa... Tai jos ei vielä lähiaikoina tärppää, niin sitten ajattelen joulua: voisiko olla mukavampaa lahjaa kuin oma pieni enkeli? Jos se vaikka tulisi vähän ennen joulua, että voisi sitten viettää iki-ihanaa pikkuperhejoulua ;) Näin se mieli pysyy virkeänä ja on orientoitunut kohti uusia tavoitteita :p . Ja noista ihmisten kommenteista: kaikenlaisia viisastelijoita on tosiaan liikenteessä. Ette uskokaan, millaisia kommenteja me ollaan saatu siitä, että meillä ei ole lapsia...On ilmeisesti olemassa joku tietty "aikaraami" jonka sisällä naimisissa olevien tulee "normaalisti" saada lapsia...Huh...Me sentään ollaan oltu tähän asti ihan vapaaehtoisesti eli omasta tahdosta lapsettomia, mutta mitä ilmeisimmin sitä(kin) on paheksuttu ja kummasteltu vähintäänkin. Ja ikävältä on tuntunut. En sitten tiedä, miten ikävältä se sitten tuntuukaan jos tuleekin se tilanne, että emme voi saada lainkaan lapsia ja lapsettomuus muuttuu tahattomaksi :/ Yksi parhaimpia on se,että mun ois kuulemma pitänyt ehtiä ennen mun siskoa!!! :LOL: Ja mä onneton kun en siis tiennyt, että kyseessä oli kilpajuoksu...Vähän olin suu auki, että anteeksi kuinka???Voimia kaikille ja intoa vauvapuuhiin!

Onnea hurjasti Susannalle!

Ja halit kaikille muille :hug:

Itse olen tässä kierrossa lähinnä taustaillut koska emme päässeet oviksen aikaan edes yrittämään. Ihan hyvää tekee vähän hidastaa tätä kuumeilua välillä ;)

Plussatuulia!! :whistle: ++++++++++++

Onnea hurjasti Susannalle!

Ja halit kaikille muille :hug:

Itse olen tässä kierrossa lähinnä taustaillut koska emme päässeet oviksen aikaan edes yrittämään. Ihan hyvää tekee vähän hidastaa tätä kuumeilua välillä ;)

Plussatuulia!! :whistle: ++++++++++++

Nonniin, sain terv.hoitajalta lähetteitä tutkimuksiin ja lääkäriajan helmikuulle. Huh, kun tuntuu, että tuli nyt kerralla monta asiaa yhteensovitettavaksi aikataulullisesti. Ja samalla tuli ajatus, ettei ole yhtään kiva, että joutuu tätä maailman luonnollisinta asiaa tällä tavalla vaikean kautta edistämään. Voi, kun voisi vähän helpommin tulla raskaaksi :headwall:
Edetään nyt sitten vaihe kerrallaan, apua ilmiselvästi on ainakin tarjolla.

Heimoi :)

Kp 2/28-32 menossa :) Ei muuta kun uutta yritystä sitten vaan :) Jos vaan jossain kohtaa näkis miehenkin... Eilen se meni nukkumaan, kun jäin tekemään töitä ja aamulla olen tullut seiskaan ja menee varmaan kahdeksaan asti. *huoh* Toivossa elän, ettei tällasta olis kovin montaa viikkoa edessä :/

Plussatuulia teille kaikille :heart:

Onko täällä ketään jolla ois tietoa paljonko se 4 d ultra maksais Tampereella? Semmoisen kyllä haluan kanssa sitten kun aika on. Oli yhdessä pinossa joku laittanut oman vaavinsa 4 d kuvan, aivan ylisuloinen. Täällä vielä malttamattomana odotellaan odottamisen alkua eli tarkoitus ois alkaa yrittäminen kesällä/alkusyksystä. Tosiaan aika on kulunut kuin siivillä siitä kun ensi kerran löysin tieni tänne viime kesänä, joten kaippa noi kuukaudet tuosta hurahtaa... olen vaan niin malttamaton. Täytyy tyytyä noiden kahden kissanpalleron hoivaamiseen siihen asti. Tuttavapiirissä on taas kaks pariskuntaa joille syntyy molemmille kesällä vauva. Taitaa pukata sitä kliseistä kolmenkympin kriisiä täällä päin kun ikää 28.

Novelle: hyvä, että saitte asiat liikkeelle, vaikka ei se varmaan ainoastaan kivalta tunnu lähteä tutkimuksiin. Mutta lopputulos jos on oma lapsi sitten hoitojen avulla, niin kyllähän se kruunaa kaiken :heart: Ja voihan se tärpätä ihan luonnollisestikin. Tiedän yhden pariskunnan, jotka olivat menossa tutkimuksiin vuoden yrittämisen jälkeen, mutta ei tarvinnut mennä, kun tulikin sitten raskaaksi muuten.

Memmuliina: millä alalla olet, kun sulla on noin pitkiä työpäiviä? Et kai vaan talous...

Yritin jo eilen kirjoittaa, mutta viesti katosi jonnekin. Toivottavasti parempi onni tällä kertaa.
Vadelmaunelma taisikin jo kertoa, mikä NuvaRing on, itse voisin vielä lisätä vähän kehuja: se on varsin helppo ehkäisytapa, olen niin lahopäinen, etten ikinä muistaisi ottaa pilleriä joka päivä. Toivottavasti ei kuulosta verkostomarkkinoinnilta, mutta olin siihen renkaaseen tosi tyytyväinen silloin kun ehkäisy vielä oli tarpeen =). Huono puoli on tietysti tämä kierron sekoittuminen jälkikäteen, mutta sellaista kai usein seuraa perinteisistä pillereistäkin.
Kiki muistaakseni kysyi Primolutista. Käsittääkseni se on jokseenkin sama kuin terolut, mutta olisikohan voimakkaampi? Ainakin sen käyttö raskausaikana on kielletty, toisin kuin terojen. Pitääkin kysellä lääkäriltä ensi kerralla.
Itse edelleen odottelen Primolut-kuurin jälkeistä vuotoa ja kärvistelen PMS-oireissa, olo on pullataikinamaisen turvonnut ja kiukkuinen. Kauhuissani lueskelin muista ketjuista, että tätä odottelua voi kestää pari viikkoa! Apua... Kärsivällisyyttä koetellaan...
Voimia kaikille. Onneksi päivät alkavat jo pidentyä ja kohta on jo kevät ja keväällähän niitä lapsia tehdään, eikö vaan? :D

Moi! Ajattelin vaan kysyä että onko teillä ollut luomuna voimakkaampia PMS oireita kuin pillereiden aikaan. Itsellä on turvotusta ja tuntuu että kaikki asiat ärsyttää. Olen kuin perseeseen ammuttu karhu suoraan sanottuna.

Ada
Torstai 17.1.2008

Janis...................30
Hammy...............28.....kp3/28......................yk 2
Kiki80..................27
Sitrus79..............28........................................kesäst ä 2006

Toivo79...............28...........kp 21/27-34........aloitus syksy 2008
Oliva...................27............kp 86/ ?............aloitus syksy 2008

MemmuLiina...26......kp 3/28-32.......yk 3
Vadelmaunelma..28...........kp 6/25-26...... yk3
Piip......................29...........kp 6/?....................syksystä 2006
Postimestari.........29..........kp 9/23-28................yk 10