Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset Vol 2.

Tädin piti tulla eilen, muttei näy vielä tänäänkään.
Ei ollut testejä kotona, joten kävin hakemassa matkalla töihin. Katsotaan sitten aamulla, jos tätiä ei ole näkynyt... Kääks. Alkaa melkein hirvittää.

Niin ja kiitos kaikille tervetulotoivotuksista!

Ada
Lauantai 12.1.2008

Janis...................30
Hammy...............28
Kiki80..................27
Sitrus79..............28........................................kesäst ä 2006

Toivo79...............28...........kp 16/27-34........aloitus syksy 2008
Oliva...................27............kp 81/ ?............aloitus syksy 2008

Postimestari.........29..........kp 4/23-28................yk 10
Kevätesikko........28...........kp 5/28-34..............yk 12
Gilmore...............29...........kp 9/31-35...............yk 5
Novelle78............29..........kp 9/27-28..............tammikuusta 2007
Ada.....................28...........kp 12/26-30........toukokuusta 2007
Pilvilinna.............28..........kp 20/?...................yk 3
Nanna81.............26...........kp 17/26-33................yk 14
Unico..................28............kp 18/27-30..............yk 13
Kaa....................29.............kp 18/32.....................yk 1
Siilura..................28...........kp 24/32.................yk 3
Vadelmaunelma..28...........kp26/25-26...... yk2
Tähtisilmä...........27...........kp 35/36.................yk 8
Piip......................28...........kp 56/26....................syksystä 2006
MemmuLiina...26............kp 29/28.......yk 2

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Kvart över (yk 9)
Matarena (yk 9)
Susanna78 (yk 4)

Laitoin Susannan plussalistalle ja arvailin MemmuLiinan tietoja ;)
.meniköhän ne suunnilleen oikein?

Ensinnäkin Susanna78 lle oikein paljon onnea! :heart: Ihania uutisia, tulipas oikein hyvä mieli.

Tervetuloa pinoon MemmuLiina, aika lupaavalta näyttää sinullakin nuo päivät. Pidän peukkuja!

Nanna81lle ovisplussaonnittelut, itsekin pohdiskelen täällä tuon digimittarin ostamista. Gallup: onko kukaan koittanut sitä Donna-ovismittaria? Kuulostaa niin ihanan helpolta ottaa testi syljestä, että vähän houkuttelee... Luultavasti hirveän tulkinnanvarainen tosin.

Kiki80lle pahoittelut tädistä:hug: .

Novelle78n kanssa samaa mieltä: vaikka on harmi että niin moni on ehtinyt hoitoihin asti, niin hyvä että löytyy sitten asiasta tietäviä. Kyllähän ne mietityttää niitäkin joilla ne eivät ihan vielä ole ajankohtaisia, ja tieto on aina parempi kun joku "suuri tuntematon", joka odottaa, kun vuosi tulee täyteen. Niin että jauhakaa ihmeessä!

Vadelmaunelma pahoittelut pinkkitädistä :hug:, ehkä se on tosiaan se Nuvaring joka tuota aiheuttaa. Jos on, niin toivotaan, että seuraavaan kiertoon tasoittuu. Tai eihän sitä vielä tiedä vaikka olisi joku mukavampikin selitys?

Kevätesikko: en ole Facebookiin eksynyt, enkä toistaiseksi aiokaan. Lähipiiriin on sattunut niin monta ikävää kokemusta naamakirjasta (häiriköintejä, kuvien levittelyä ilman lupaa, kiusallisia tilanteita kun "kaveripyyntöjä" ei huvittaisi kaikilta puolitutuilta hyväksyä), että parempi kun olen mummo ja pysyn poissa. Vai pitäisiköhän liittyä siihen Hatebookiin, jossa ei kerätä kavereita vaan inhokkeja? :D

).( Omaan napaan ei ihmeitä, alkukiertoa taivalletaan. Tosin FF:n mukaan mulla oli ovis jo kp 6, ehhehe. Meidän makkarin termostaatti korjattiin vihdoin ja viimein, ja kun torppa lämpeni parilla asteella, niin lämpeni akkakin 0,3:lla asteella, ja BÄNG!, ovishan se pakosti silloin on, eiks niin? :LOL:

Tein tänään aamulla testin, mutta en millään jaksanut alkaa testailemaan heti ekasta aamupissasta, kun se oli niin aikaisin aamulla. Menin jatkamaan uniani, ja sitten kun heräsin uusiksi hiukan virkeämpänä, niin tein testin. Ja viivoja siinä on kyllä edelleenkin kaksin kappalein. Tosin se kontrolliviiva on edelleenkin tummempi. Mutta jos huomen aamulla jaksais testata ihan ekasta aamupissasta, niin kyl se viiva varmaan tummempi taas on. Kyl mä nyt uskon tän pikkuhiljaa todeksi... =)

Memmuliina: Miltä tilanne näyttää? Pidän peukkuja TOSI ylhäällä!!! b :) d

Moikka! Täällä sitä viikonlopua vietellään. ).( Oisin halunnu kysyä teiltä että ootteko huomannu pillereiden lopettamisen jälkeen että mieliala kohentuis selvästi ja sitä että tekee enemmän mieli pöllytellä peittoja näin luomuna eläessä ja varsinkin oviksen aikaan?

Susanna: Ei se viiva siitä sitten mihinkään katoa, kun kerta kaksi kertaa olet jo testannut :) Ei ole täällä tätiä vieläkään. Testi odottaa wc:ssä aamua, että jos ei ole tätiä näkynyt, niin aamulla on testin paikka. Ilmoilen sitten, kuinka kävi :) Ja KIITOS kannustuksista!

UP UP UP UP UP UP!

Testi tosiaan aamupissasta tehty, ja kyllä se nyt on uskottava, että raskaana ollaan!!! Selkeä viiva pärähti testiin.

Kiitos teille kaikille tuesta, tsemppauksesta ja yhteisestä jännäämisestä! Olette huippuja! :hug: :hug: :hug: :hug:

Täällä menossa kp2/25-26 eli täti tulla tupsahti sitten ihan ajoissa, mikä on sinällään helpotus, että kierto ei siis mennyt sekaisin nuva ring -tauosta. En tavallaan oikein osaa ja kehtaa olla pettynyt, koska vasta yk2 oli kyseessä. Eli eikun vaan uutta kiertoa taas - ja tämä on siis se lyhyen kierron hyvä puoli: pääsee nopeammin uuteen yritykseen ;) . Nyt pähkäilen tosin ovulaatiotestien hankintaa. Mikähän olisi hyvä (=tuottaisi selviä tuloksia, ei mitään arvailuja)? Harkitsen vakaasti clear bluen digitaalista...Vai olisiko sittenkin joku liuskatesti hyvä? Suositelkaa jotain -erityisesti te, jotka ootte plussia täällä saaneet!

Ada
Lauantai 12.1.2008

Janis...................30
Hammy...............28
Kiki80..................27
Sitrus79..............28........................................kesäst ä 2006

Toivo79...............28...........kp 17/27-34........aloitus syksy 2008
Oliva...................27............kp 82/ ?............aloitus syksy 2008

Vadelmaunelma..28...........kp2/25-26...... yk3
Postimestari.........29..........kp 5/23-28................yk 10
Kevätesikko........28...........kp 6/28-34..............yk 12
Gilmore...............29...........kp 10/31-35...............yk 5
Novelle78............29..........kp 10/27-28..............tammikuusta 2007
Ada.....................28...........kp 13/26-30........toukokuusta 2007
Pilvilinna.............28..........kp 21/?...................yk 3
Nanna81.............26...........kp 18/26-33................yk 14
Unico..................28............kp 19/27-30..............yk 13
Kaa....................29.............kp 19/32.....................yk 1
Siilura..................28...........kp 25/32.................yk 3
Tähtisilmä...........27...........kp 36/36.................yk 8
Piip......................28...........kp 57/26....................syksystä 2006
MemmuLiina...26............kp 31/28.......yk 2

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Renee (yk 1)
Coke (yk 4)
Kvart över (yk 9)
Matarena (yk 9)
Susanna78 (yk 4)

Ada
:hug: Vadelmaunelmalle! Olisi kyllä täysin ymmärrettävää olla pettynyt. Mutta hyvä, jos täti ei masentanut! Olen itse käyttänyt tämän kierron babyplussan ovistestejä (liuskoja) ja olen ihan tyytyväinen. Etenkin kun tänään sain tänään ovisplussan :p . Jee! Ja peittoja on pöllytelty. Tuli tosin niin kiire, että en ehtinyt loikoilemaan jalat ilmassa, mutta ehkä niistä veijareista edes se ratkaiseva yksi löysi tiensä perille. Täytyy toivoa.

Jouduin eilen todella typerän keskustelun todistajaksi. Siinä kaksi äitiä kehui kilpaa, kuinka nopeasti heillä on raskautuminen tärpännyt. Kummallakin se oli käynyt sormia napauttamalla. Ja kumpikin oli sitä mieltä, että oli itse tullut toista nopeammin raskaaksi. Ensimmäisen kerran oli todella vaikeaa vain kuunnella.

MemmuLiinalle plussatuulta!!!

Toivo: olen käynyt kahdessa paikassa: Suomen terveystalossa ja Pihlajalinnassa. Suomen terveystalossa maksoi 120 euroa ja Pihlajalinnassa alle 50 euroa (en muista tarkkaa). Nuo molemmat on hintoja sen KELA-korvauksen jälkeen. Molemmissa kävin valittamassa, kun menkat jäi pois e-pillerien jälkeen ja molemmissa gyne teki ultran ja normaalin sisätutkimuksen. Terveystalossa gynellä oli kova kiire ja ja olin siellä varmaan hätäseen 15 min. En ollut tyytyväinen palveluun ja vielä kun hinta oli noin huima. Pihlajalinnassa oli tosi mukava gyne ja olin vastaanotolla varmaan n. 30 min. Hinta oli varmaan halpa sen takia, että hän oli vasta erikoistumassa, mutta kyllä mun mielestä vaikutti vähintään yhtä pätevältä kuin se Terveystalon gyne... Eli voit varmaan arvata kumpaa suosittelisin =)

Kiitos vaan sympatioista. Ei mulla ole menkat vielä edes alkaneet, mutta mulla on aina alkaneet tuhrulla, niin kuin nyt. Mulla kun on nää menkat aika oudot, jos niitä on ollenkaan. Ja nämähän nyt tulevat Terolutien takia (=tyhjennysvuoto). Ja tosi typerää edes toivoa tärppiä, kun ei luultavasti ollut edes ovista, mutta silti pillasin tänään oikein kunnolla lenkkipolulla...

Onnea muuten Susanna! Kiva, että joillain tärppää.

Ada: enpä olisi halunnut olla mukana tuossa keskustelussa :eek:

Iltoja ja pahoittelut myöhäisestä raporteista hengessä mukana jännänneille :)

Testiin ilmestyi vain yksi viiva aamulla. Aamupäivällä tuli aivan pieni tippa verta ja sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään. Eli menkat tulossa kai joskus. Ihme homma, tosin vasta toka luomukierto, mut eka oli tasan 28 päivää ja nyt mennään yli. Jos ei tällä viikkoa tapahdu mitään, testailen uusiks ja jos sittenkään ei näy mitään, varaan ajan gynelle. Olen tullut vainoharhaiseksi kohdunulkoisen jälkeen. Ei ole varaa menettää toista torvea :(

Kerron kuulumisia jossain kohtaa viikkoa, tosin hirveä viikko alkamassa töiden puolesta. Mukavaa viikkoa teille!

Voi harmi Memmuliina :hug: ! Mulla heitteli silloin aikoinaan muutamat ensimmäiset luomumenkat ihan omiaan, joten voihan se olla ettei mitään syytä huoleen ole. Mutta tietysti siitä gynellä käynnistä ei haittaakaan ole, ja saapahan mielenrauhan. Pontta työviikkoon, ylihuomenna on jo viikonlopun aatonaaton toissapäivä!

Adalle onnea ovisplussasta! Melkoisiin mammoihin olet kyllä törmännyt, mutta kaipa sitä jotkut kilpailee kaikella. No, jospa siitä ilonsa saa niin mikäs siinä. En varmaan olisi malttanut olla hiljaa.

Vadelmaunelmalle pahoittelut tädistä :hug: ja pontta uuteen kiertoon!

Kikille jaksamista, välillä tekee ihan hyvääkin vähän pillata. Ja eipä sitä pää valitettavasti ainakaan mulla toimi niin loogisesti, että osaisin olla elätellä toivoa sillain sopivan varovasti... Aina sitä vähäsen tipahtaa. :hug:

Täällä ei ihmeempää, neuvottelen itseni kanssa siitä ostanko tässä kierrossa ovistestejä vai en. Emme vielä ole päässeet yhteisymmärrykseen. :D

Ada
:hug: MemmuLiinalle yhdestä viivasta. Ollaan kuitenkin toiveikkaita vielä.

Voimia kaikille alkavaan viikkoon! Toivottavasti Gilmoren neuvottelut sujuu sopuisasti eikä tule riitaa ovistesteistä ;) .

Toivon kysymykseen pillereiden lopettamisesta. Mielialan kohoamisesta en tiedä, mutta selkeästi enemmän tekee mieli peittoja heilutella varsinkin oviksen aikoihin, joskus muulloinkin. Enpä tosiaan kaipaa pillereitä! Vaikka mukavan kivuttomat menkat ne sai aikaan nykyiseen verrattuna.

Voi Ada, aika kamalaa olisi kuunnella tuolaisia keskusteluja lasten alkuun laittamisesta. Tekisi mieli vähintäänkin ravistella tuollaisia tyyppejä! Mutta joillekin se raskaaksi tuleminen on vaan helmpompaa kuin toisille, valitettavasti.

MemmuLiinalle :hug: , toivottavasti kierrot vähitellen tasaantuu. Muutaman kuukauden se voi helpostikin ottaa, eikä heti kannata huolestua.

Kiki80, pillaaminen on varmasti tuttua monelle tässä lapsiprojektissa. Kai ne hormoonitkin siihen vaikuttaa. Ja kun kyse on niin isosta asiasta elämässä, se herättää väistämättäkin välillä myös suuria tunteita. En olis itse uskonut viime vuonna tähän aikaan, miten raskas vuodesta tuleekaan, ja miten kuukaudet voi yhtäaikaa kulua niin toivottoman hitaasti ja yrityskertoja kuitenkin kertyä niin toivottoman nopeasti ilman tulosta. Jaksamista sinulle.

Vadelmaunelmalle :hug: tädin saapumisesta, onneksi se ei niin kovasti kuitekaan sinua harmistuttanut. Hyviä ajoituksia uuteen kiertoon!

Voi ei noita Adan kertomia naisia! Kauheita! Ymmärrän helposti, että oli tekemistä itsensä hiljaisena pitämisessä! Jotkut ihmiset on kyllä täysiä ääliöitä.

Facebookista, mä oon ihan koukussa! Tai no, aluksi olin kyllä enemmän, nykyään käyn vain pari-kolme kertaa päivässä tarkistamassa tilanteen.. Siellä on sellainen peli kuin Knighthood, johon just nyt oon erityisen addiktoitunut... Aikamoista ajanhukkaahan tuo on, mutta ihan mukavaa. Ei mulla varsinaisesti sen vuoksi ole (ainakaan vielä!) jäänyt mitään oikeita juttuja tekemättä. Ja oon löytänyt paljon vanhoja kadonneita kavereita sieltä. Oon asunut ulkomailla muutamaan otteeseen, on ollut tosi kiva törmätä niihin kamuihin sieltä, joihin on yhteys katkennut tai jäänyt tosi vähälle.

Memmuliinalle ja Vadelmaunelmalle :hug:

Hei, mahtuuko mukaan vielä yksi lähes kolmekymppinen? Keväällä tulee 30 täyteen, enkä vielä suostu kankeamaan itseäni tuonne kolmekymppisten puolelle :D.
Olen tätä pinoa jo jonkun aikaa seurannut, kun meilläkin ensimmäistä lasta on ryhdytty urakoimaan. Ja niin olemme mekin joutuneet huomaamaan, ettei se lasten teko ihan helppoa olekaan :eek: . Mistähän ne oikein siellä ylästeen terveystiedon tunneilla puhui?...
Lopetin NuvaRingin käytön syksyllä (ja samalla aloitimme tämän enemmän tai vähemmän aktiivisen yrittämisen) ja muutamat luomukuukautiset tuli ihan ajallaan, kunnes sitten eivät tulleetkaan ollenkaan. Ja testit näyttivät sinnikkäästi vain yhtä viivaa. Höh. Ilmeisesti NuvaRingin jälkimainingit sekoittivat systeemiä. No, nyt on ensimmäinen Primolut-kuuri lopussa, toivottavasti sillä saadaan kierto kuriin ja vipinää munasoluihin ja päästään jatkamaan yrityksiä :) . Tuskastuttavan hidasta tämä odottelu kyllä on.
Hyvää viikkoa kaikille! Ja niitä plussia tietysti!

Ada
Tervetuloa joukkoon Drömma!

Mä en muuten tiedä mikä se NuvaRing on? E-pilleri? En ole syönyt pillereitä niin pitkään aikaan, että olen tainnut tippua kärryiltä.

Kvartti, mä olen myös facebookin ahkera seurailija. Aluksi se oli jotenkin helpompaa, kun kaveriporukat pysyi pienempinä, mutta nykyään mun on vaikea pysyä kaikkien lampaalla heittelyiden perässä. En ole pelannut tuota peliä, pitäisi ehkä tutustua.

En ole vielä pystynyt unohtamaan sitä ärsyttävää tärppäyskilpailukeskustelua. Mutta olen hiljaisena kostona tuumaillut, että jos suhtautuu elämään kilpailuna, käy se varmasti todella raskaaksi. Elämä on kyllä niin kelmi, että varmasti tulee aika paljon myös takkiin. Olen kyllä tyytyväinen että pidin pääni kiinni, sillä suusta olisi tullut varmasti sammakkoyhdyskunta ;) .

Voi harmi Matarena pahoinvoinnista! Toivottavasti syöminen auttaa. Onnea ultraan!

Yhteistyössä