Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset syyskuussa

  • Viestiketjun aloittaja Ada
  • Ensimmäinen viesti
Synttärionnittelut delfis täältäkin!

(.) Mulla on ollu joku semmonen jännä öllötys muutaman päivän. Toisaalta on vähän sellanen ilkeä olo, mut kuitenki voi syödä. Hirveästi ei tee mieli syödä mut kuuntelee vaan kahvitauolla muita ja mättää ohimennen leipää kurkusta alas ;) Onneks ei vielä *koputan puuta* kummemmin ole pahoinvointia ollutkaan - toivon kovasti ettei tulekaan...

Eilen meinas vähän hermot mennä, olin tosi poikki tallihommissa, sit suutuin miehelle, kun se ei tule auttamaan.. Tottakai sen pitää osata tulla auttamaan, vaikkei pyydetä :ashamed:

Odessa80 6+3
 
Delfikselle paljon onnea, on syytäkin juhlia :) :) :flower:

Unico: Kiitos vinkistä! Täytyy pistää tuollainen uusi kikka korvan taakse kun tällä kertaa ei ole kuin isona riesana kurkku/kova yskä. Eli tukkoisuutta ei ole ollenkaan vaan voimaton olo kovasta yskästä ja siten nukkumattomuuden vuoksi :(

Tänään on iltapäivä mennyt itkeskellessä ihmejutuille.. Ainoat ihmiset kenelle on sanottu tästä, ei uskaltaneet onnitella eikä sanoa yhtään mitään "kun voi hyvin mennä kesken teillä tuo".. Voi että sapettaa, ettei saa olla iloinen - kyllähän se suru on valtava jos se keskenmenee ja vauvaa on toivonut, suhtautuu siihen kuinka vain noin puheissa.. aghr

IhanaOmena 6+ (onko se nyt sitten 0 vai 1, en tiedä miten nuo lasketaan :ashamed: )
 
Paljon onnea Delfis, paljon onnea vaan!!! :flower:

Harmi, etta ei osattu iloita sun ilouutisista IhanaOmena. Aika tokerosti sanottu. Toivottavasti loput ovat sitten iloisimpia uutisista. Eihan silla ole mitaan valia milla viikolla sen ilmoittaa.

Odessa muista ottaa rauhallisesti tallihommissa ja muissakin isoissa toissa. Toivotaan, etta saastyt pahoinvoinnilta. Nain kavi mulle, mutta aklo olo oli alussa.

Piip kylla sita hyvinkin voi tuntea kun vauva kaantyy ja jos se on nostanut pepun ylos niin kylla sen selvasti nakee. Ma ainakin tunnen kuinka paine kasvaa jossainpain mahaa ja ihan selvasti vauva kaantyy. Voi myos supistella noilla viikoilla.

Piki en tajunnutkaan, etta olet ollut jo noin kauan kotona. Mulla taitais tulla jo tekemisen puute. Et ole enaa kauan yksin ja sitten onkin jo paljon tekemista. :heart:

Ma oon ihan tokkerossa. Taas hyvin huonosti nukuttu yo takana. Olin hereilla klo 2-5 ja sitten nukuin noin 1.5h ennen kuin piti toihin lahtea. :headwall: Kellon tarkasti oon herannyt klo 2 viimeisen viikon, mutta yleensa nukahdan heti takaisin. Toivottavasti tama ei kovin kauan jatku. Ei tammosta jaksa. Mainitsin tasta katilolle, ei silla oikein ollut mitaan neuvoja. :kieh: Kaski kayttamaan "lavender" oljya tyynyyn.

Muuten oli hyva kaynti. Kaikki veriarvot oli superhyvat. Verenpaine on aina ollut kohdillaan. Vauvakin on oikeassa asennossa syntymaan. :heart: Nyt ei kuulemma enaa kaantyisi vaarinpain. Syke oli 135 - 140. Kylla sielta poika tulee, sen olen paattanyt. :whistle: Pissassa oli kylla valkosoluja. Arveli virtsatientulehdusta joko alkavaa tai paattyvaa. Taytyykin tarkkailla itse tilannetta. Niin Delfis mainitsin ne teravat kivut, niin todennakoisimmin vauva on osunut hermoon, jos kipu kestaa vain hetken. Niin ja taa sf-mitta oli 31cm silla kuvitteellisella mittanauhalla. :LOL:

JoJo 30+4
 
IhanaOmena, toihan pitäs olla oma mure eikä muiden, jos ajoissa kertoo...

Odessa, kyllä ne miehet oppii ajatusten lukijoiksi kun tarpeeksi hepuleita saa ;)

JoJo tarkkaa puuhaa sit se kuvittellinen mittanauha ;)

Yöks olo tuli nyt sitten illallekkin, nukkumaan pitäs, mut ei 0oikein uskalla mennä pitkälleen, kohta on kyllä pakko kun ei jaksa ja yököttää. Kävin sitte verikokeissa ja meillä oli puhe et ei haluta seulottavaksi kun en oikeasti tiiä mitä mä sillä tiedolla teen ja kun se ei ole varmaa. No siellä verikokeissa oli kumminkin se seulonta koe, sanoin labralle et juu ihan sama mitä otetaan mut mulle ei tartte sit vastausta kertoa niin ei se sitten ottanutkaan sitä. Et ihan hyvä kun tuli avattua suunsa, mä en halua lisä ressia jos siinä jotain oliskin ja toisaalta mä en myöskään halua istukka enkä lapsivesipunktioon niin silä ei mulle ole nyt mitään informatiivista arvoa millä tekisin jotain.
Maha taas kun ilmapallo ja kipuillut illan mittaan se kyllä hiukka huolestuttaa, sikäli mikäli pitäs sinne makuulle päästä et se rauhoittus.
Kuuluukohan muuten iltalämpöily tähän raskauteen itsessään vai oonkohan mä tulossa oikeasti kipeäksi.
örp mut jos toi mahansisus pysys siellä missä pitää ja lähtis kokeileen ainakin sitä pötköttelyä, ämpäri vieressä ;)
 
Unico Jaksamisia sulle pahoinvointiin. Kyllä tuo lämpö taitaa asiaan kuulua. Mulla oli pari-kolme viikkoa jatkuvasti lämmöt 37 asteen tienoilla, vähän alle tai vähän yli. Muuten kun tuo on normaalisti jotain 36.4.

Täällä ei pahoinvointia, mahaa vaan nipistää, vihloo ja turvottaa. Eilen jumpassa ajattelin, että nyt jos joku osaa katsoa, niin varmasti hoksaa turvonneen masuni.

 
pikainen kommentti vadelmaunelmalle: mahtavaa että hcg nousussa ja kaikki hyvin! itse kävin varhaisultrassa muistaakseni rv 7+2 (syke näkyi vahvasti), mutta olen kuullut että jopa viikkoa aiemmin olisi näkynyt. toisaalta jos vain hermosi kestävät, niin kannattaisi ehkä odottaa siihen 5.10. ultraan. päivät kyllä matelevat... voimia odotteluun!
 
päpsy no hyvä ei tarvii sitä miettiä kun se on tossa 37,5 - 37,6. Nyt saat sitten jännätä koska joku kysyy siellä jumpassa tai jossain et miten on ;)

Voi juma huono päivä taas tänään, tuntuu et joka paikkaa kolottaa (ei oneksi välttämättä johtu raskaudesta) ja särkee ettei tie miten päin olis. Mut jotain positiivistakin, ei särje enää mahaa niin kun eilenillalla teki ja sain jopa himppasen nukuttuakin :) Mut silti väsyttää hirmuisesti. Ja tänään on toistaiseksi vielä kaikki syödyt artikkelit pysyneet sisällä :) wow (mut sitä ei tiä kuis kauan :LOL: )

Unico ja toukkis 9+0 wow
 
Hei, kun täällä on flunssailtu, niin mullahan "alkoi raskaus" hirveällä flunssalla! En tiedä liittyikö asiaan, mutta kuitenkin! Kuumetta oli ihan vähän, enimmillään 37,5 ja aamuisin ei välttämättä mitään. Mutta hirmu väsy ja vetämätön olo oli, ja missään vaiheessa ei ollut tukkoinen olo! Mutta kova kurkkukipu oli ja se muuttui kovaksi yskäksi!

Odessa80 6+4
 
Hei kaikille pitkästä aikaa! En tiedä muistaako mua enää kukaan :D Kävin täällä kurkkimassa teidän kuulumisia ja huomasin ilokseni että Vadelmaunelma on raskautunut, lämmin onnitteluhalaus täältä! :) Delfiskin on jo loppusuoralla raskaudessa, vautsi :)

Ihanaa syksyä kaikille! toivottelee salmis ja poika pian 4kk :)
 
salmis, teilläkin jo niin iso :) miten on lähtenyt meneen? mitkä tarvikkeet on in? ;)

odessa, toivottavasti tuo sun olos paranis

täällä taas ihan veto pois ja yöks yöks yöks huoh. ei kivaa. No mut hei tiiättekö ;) mun mahassa asuu joku kellä pumppu paukuttaa166 kertaa minuutissa ;) vähän söpöä mä en siis kärsi turhaan, nyt jaksaa taas kyllä kärsiä, ja sain kyllä helpotus ohjeitakin lääkäriltä. Mut hiukka nousee hattuun et siellä ihan oikeesti on eloa :) =) tällä on ihan pöhkö olo =)
 
Ada
:wave: Heippahei,
ilmoitelkaa jos multa menee jotain etusivun päivitysasioita ohi niin tiedän korjailla ja lisäillä.

Mulla on ollut rankka viikko töissä ja nyt tiedän miltä supistukset tuntuu. Kaikki on kuitenkin hyvin nyt kun on perjantai ja lepoa edessä pari päivää. Ryhdyn lueskelemaan viikon kuulumisia. Mukavaa perjantai-iltaa kaikille!!

:heart: Ada 28+6
 
Ada
Okei, nyt tiedän, että Delfiksellä on ollut suuri juhlapäivä. Onnea, onnea, onnea :flower: ! Ja Vadelmaunelmaa on koeteltu vuodolla. Onneksi kuitenkin veritestin tulos on hyvä :flower: !!!

Pää on vähän ontto, joten kolmantena asiana jäi mieleen Piipin merinovalampaat :LOL: . En ole tiennyt, että niitäkin kohdellaan huonosti :eek: . Täytyypä käydä vähän opiskelemassa aiheesta. Tiedätkö Piip villaisille vaippahousuille jotain edullisempaa vaihtoehtoa kuin Ruskovillat?

Mites te rv 30 poksuttelijat - oletteko saaneet äitiyspakkausta tai jotain kirjelmiä kelalta?
 
Ada, Jaksuja huilailuun!

Mites käyttääkö kukaan firefoxia? Mulla se näyttää meinaan nää sivut ihan outoina mut ie ok (muuten vaan en siitä tykkää). Pitää vaan käyttää sitä kun muuten ei oo mitään ideaa selata näit sivui :)
täällä hiukan prempi taas mut yök lentää aina ajoittain, mut josko se helpottas kun sai lääkettä siihen ja sit taas selviäis kunnialla töihin asti. Hillitön väsy on kyllä seurana, mut eiköhän se tästä jossain välissä helpota.
 
Kiva kuulla salmiksen ja pojan kuulumisia =) :heart: . Onko siitä tosiaan jo 4kk? :eek:

Unico oikeastaan ajateltiin kokeilla yhdellä autolla pärjäämistä, kun tulee tuo toinen auto niin kalliiksi. Eikä sitä kuitenkaan koko aikaa tarvitse, sisko ja miun porukat asuu vielä kauempana kaupungista kuin me ja asutaan tässä matkan varrella niin niiden kyydilläkin pääsee kun sovitaan. Meiltä on matkaa keskustaan 20km. Tuosta firefoxista, meillä käytetään pelkästään sitä ja en tiedä, miltä nää sivut vois sitten näyttää ie:llä. Eli ainakin tässä toimii ihan ok. Onnea muuten hyvistä masukuulumisista lääkärikäynnillä! :flower:

JoJo toivottavasti unettomuus helpottaisi, tai saisit edes päivällä nukuttua. Jaksuja! :hug:

Ai niin, Delfistä piti onnitella, eli hurjasti onnea näin jälkikäteen :flower: :ashamed:

Ada muista nyt ottaa ihan rauhallisesti, niin ei ala enempää supistelemaan :whistle: . Tarvittaessa oot sitten vaikka kotona ;) . Miulla on tosiaan supistellu enemmän tai vähemmän jo pari kk, onneksi ei montaakaan kertaa kivuliaasti. On ollut sitten pakko rauhoittua ja mm. antaa miehen nostaa pyykkikoppa yms. mikä on aika vaikeaa välillä, kun oon sellainen "minä itse" -tyyppi joka ei osaa pyytää apua saati sitten ottaa sitä vastaan... Nyt vähän harmittaa, kun ei tullut enempää liikuttua silloin, kun vielä pystyi vähän vauhdikkaammin kävelemään :headwall: . Nykyisin supistaa jo silloin, kun nousee istumasta :/

Vieläköhän viitsisi tehdä sellaiset 'villapöpät' minkä ohjeen joku tänne joskus linkitti...

Nyt pitää lähteä kauppaan, tänään syödään pitkästä aikaa uunijuureksia, kun pitää leivinuunia lämmittää :p

Piki ja pikkuinen 36+ (poksista)
 
Poks poks 11+0 :heart:

Huomenna ois se ultra. Jännittää niin paljon, että huh huh. Miestä taitaa vielä enemmän jännittää. Toivottavasti sieltä yksiöstä asukas löytyy ja toivottavasti kaikki ois asukkaalla kunnossa. Vähän jännittää kyllä tuo verikokeen ottokin. En ymmärrä, että miten se on niin ruvennut jännittää ja pelottaa. Oon mä joskus vertakin luovuttanut, eikä se tuntunut lainkaan pahalta. Nyt kun otetaan muutama putki verta, niin hyvä kun taju ei mee, kun niin häijyy tekee. Ihme jutttu.. ja sama homma se kun sormenpäästä otetaan näyte. Ei lainkaan kivaa.
 
päpsy, onnea ultraan !

Täällä menny taas ihan höpöksi koko päivä muka veto pois tai sit nälkä ja kun syö niin huilia ja sit taas nälkä :LOL: ja jossain välissä tekee sit taas pahaakin. Mut oksentelu on jäänyt siihen aamuiseen kertaan et päivän selvinny ilman :D nyt tietty kun sanon tän niin kohta on pää pytyssä, toivottavasti ei.
Jos huomenna selviäis edes pihalle vähäksi aikaa, ja ties mitä muuta no toivossa on hyvä elää ja kattoo sit päivä kerrallaan :)
 
Hellurei ja hyvää maanantaita! Maanantai on mulle nykyisin paljon kivempi asia kuin ennen, koska silloin on vain yksi päivä aikaa siihen, että alkaa taas uusi raskausviikko. Ja sitten ollaan taas viikkoa lähempänä synnytystä. :)

Kiitos JoJolle vastauksesta. En vieläkään tiedä, oliko se sitten supistusta vai vauva pylly pystyssä, mutta varmaan jotain ihan normaalia. Muuten on vaavi ollut kovin hiljainen viikonlopun ajan, ei ole kai potkinutkaan niin selvästi. Tosin ehken ole ehtinyt ja jaksanut niin hyvin tuota kuulostellakaan. Ne liikkeet ovat yleensä sen verran pieniä, että voivat mennä ihan ohikin, jos en eriseen keskity. Mutta maha on viime aikoina kasvanut niin valltavaksi, että täytyy vaan uskoa, että siellä se pikkuinenkin valtaa tilaa ja voimistuu.

Heh, nyt on ruvennut vähän huvittamaan, kun olin silloin viikon 12 paikkeilla niin huolissani siitä, ettei mulla vielä ollut vauvamahaa. Nyt on, ja olen ruvennut miettimään, että tämähän kasvaa tästä aina vaan eli jopa viiden kuukauden ajan! Huu, siitä tulee kyllä iso.

Olit ihan oikeassa Unico, kyllähän se hieroja tiesi mitä teki. Sain hieronnan kyljelläni maaten. Se oli ihan mukava asento näin hierottavan kannalta, tosin hierojalle se saattaa olla vähän vaativampi kuin mahamakuu. Toivotaan, Unico, että sulla se paha olo helpottaisi ainakin nyt noiden lääkkeiden kanssa! Kuulostaa niin hurjalta. Oletko sairaslomalla? Ja ONNEA :flower: siitä kun kuulit sydänäänet! Se on kyllä niin ihana kokemus. Olipa pikkuisella vilkas pulssi!

Piki, jos teet ne villapöpät, niin kannattaa ottaa huomioon, että se on tosi pienikokoinen malli. Joillekin vastasyntyneillekään ei mene ne pienimmät kivasti päälle. Ota siis huomioon oman pikkuisesi painoarvio kokoa päättäessäsi... =) Ihanaa, että teillä on leivinuuni! Meillä on kans joskus, kun päästään vähän erilaiseen asumismuotoon. Ja siitten on mys ulkosauna. Nyt ei ole saunaa ollenkaan, ei koko yhtiössä, nyyh!

Onnea ultraan päpsylle!

Ada, otathan lugnisti töissä. Ei maailma kuitenkaan ehdi valmiiksi tulla ennen kuin jäät äippälomalle. En muuten itsekään tiedä ihan koko totuutta niistä merinolampaista. Tiedän vaan, että sitä villaa leikattaessa pitäisi olla puudutukset lampailla, mutta niitä ei aina anneta. En ole paljonkaan katsonut villapöksyjä myytävänä, koska saan varmaan kaikki vaipat tutuilta. Näköjään Ruskovillalla maksavat 20-25 euroa/kpl (ja jos oikein muistan, bebesissä myytävänä olleet olivat samaa luokkaa). Itse tehtynä ei maksa varmaan yksi vaippa vitosta enempää, joten sitä kannattaa ainakin harkita. Täältä http://www.babyidea.fi/vauvanhoidosta/villahousu.html saa näköjään vähän halvemmalla nuo lyhytlahkeiset, mutta muuten nuo näyttävät samaa luokkaa maksavan.

Mutta nyt täytyykin mennä. Hyvää viikon alkua kaikille!

:heart: piip 18+6
 
Ultrakuulumisia:
Pavun koko 44 mm, normaali niskaturvotus, kaikki ok. Laskettu aika 17.4.2010 ja tänään rv 11+2. Päivän heitti omista laskuista ja viikon heitto neuvolan laskentoihin. Oli tosi hienoa nähdä papu ja siellä se nosti käden pystöön ja vilkutti meille :heart: Isännys oli mukana ja kalpeana kuin kalkkilaivan kapteeni, kauhea jännitys päällä =) Jos nyt vähän helpottais. Iltapäivällä verikokeisiin.

 
Huomenta täältäkin!

Täällä oli keskustelua firefoxista, mä käytän pelkästään sitä ja ihan normaalisti ovat sivut toimineet. Niin kotikoneella kuin työkoneellakin.

Täällä sama juttu kuin piip tuossa mainitsi, että maanantait ei ole enää yhtään niin kamalia päiviä, vaikka mulla ei ihan maanantaina vaihdu viikot niin kuitenkin aina lähempänä sitä seuraavaa viikkoa.

Mä niin kovasti odotan että tää pahoinvointi loppuis. Odotan sitä viikkoa 16, koska siitä on sanottu että silloin helpottaa. Tänä aamuna manasin jo miehelle että jos ei silloinkaan helpota niin haastan kaikki lääkärit oikeuteen jotka mulle niin on "luvannut". :LOL:
Eli siis pahoinvointia vieläkin ilmassa.

Oikeastaan muuten ei varmaan olis enää kummempi olo, mutta mun suuhun on pesiytynyt aivan järkyttävä maku. Se tulee heti kun on hetkenkin syömättä ja tuo maku saa mut voimaan pahoin. Mä haluan tuon maun pois!

Apua, nyt alkaa palaveri. Pitää rientää sinne, kirjoittelen sen jälkeen lisää. :D

- Hapsiainen 13+5
 
piip nyt vapailla. Katotaan kunmeen töihin et lentääkö oksu ja mitä sitten töissä sanotaan kun viimeksi ilmoitin etten tuu niin vastaan otto oli et eksää nyt ihan varmasti vois tulla ja ootko varma. Ja jos nyt sit töissä ykää ja käskevät kotiin niin voi hyvin kysyä et voisiteko päättää mitä halautte... (sama kai se mulle missä oksennan mut ei työle kun en mä sit mitää tee jos oksu lentää). Ihanaa et hieronta oli nappi kokemus :)

päpsy, Ihania ultra kuulumisia!

En mä tiä mikä mun firefoxissa oli kun paripäivää kiututteli :D nyt onneksi toimii...

Hapsiainen, voimia sinne sen pahoinvoinnin kanssa, ei ole kivaa. tää seuraa sun toipumista perästä ja toivoo et kans selviäis jossain välissä tästä...

Jaahas, täällä meinaa alkaa toi pulssi nousemaan itelläkin. No täytyy toivoa et pysyis kohtuuden rajoissa eikä hireästi kiusaisi mua.
 
Pikaisesti lukaisin läpi ja vielä pikaisemmin kommentoin muutamaan juttuun.

Vadelmaunelma, kannattaa kyllä odotella ainakin 6+, mielellään 7+ viikolle sen ultran kanssa. Näkyy sitten varmasti se syke. Liian aikaisin jos käy eikä siellä näykään sykettä niin sitten vaan tulee turhaa murhetta kunnes se näkyy. Eli suosittelen että odottelet vielä ihan hetken. Uskon vahvasti että sulla kyllä on siellä elämää. Ja onnellinen olen puolestasi!! :heart:

Hahtuvahousut on ihan parhaat vaippahousut! Mä oon itse tehnyt Tallinnasta ostetusta (lähes ilmaisesta) hahtuvasta tällä ohjeella:
http://www.kestovaippainfo.fi/tsi/vaipat/21/
Housujen teko kestää n. kaksi iltaa ja hyvin pitävät! Tarpeeksi pitää vaan olla imuja eli sitten kun pääsette käyttämään niin älkää heti lannistuko jos tulee läpi. Nyt kun tiedän tarvittavan imun määrän niin ei oo kertaakaan tullut pisut läpi. :D Tein äskettäin yhdet pitkälahkeiset tuolla ohjeella ja ne on ihan mahtavat nyt kun on vähän viileämpää. Ei tarvitse pelätä että vauva kylmettyy vaikka istuskelee hiekkalaatikolla maassa.
 

Yhteistyössä