Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset syyskuussa

  • Viestiketjun aloittaja Ada
  • Ensimmäinen viesti
Heips kaikille!
Tulin sitten tänne odottajien puolelle, kun tuo plussa suostui mullekin ilmaantumaan :) Mulla on menossa viikko 5+6. Oireina ei ole vielä ollut mitään muita kuin onnellinen mieli ja erittäin arat rinnat. Ainiin, ja vaivaahan myös kova yskä - ei meinaa pystyä nukkumaan. Toivon todella että flunssa nyt poistuu tästä vähitellen taka-alalle..

Lueskelin hetken taaksepäin keskustelua, niin Vadelmaunelmalle erityisesti toivon kovasti peukutuksia!

Itsellä ihan kummallinen fiilis kokoajan - sitä kun on tottunut aina tekemään kuten toivotaan niin jo nyt tuntuu vaikealta kuinka tällaisia uutisia töissä "joutuu" kertomaan. Koitan sinnitellä mahdollisimman pitkälle ennen kuin paljastan töissä. Milloin te olette päättäneet kertoa vai huomattiinko ehkä joillakin jo ennen kuin ajatteli ottaa puheeksi?
 
Peukkuja Vadelmaunelmalle! Onneksi vuoto on nyt loppunut. En oikein tiedä, mikä tuo hematooma on, mutta toivottavasti se on sitä eikä se ole yhtään vakavaa. :xmas: Tuosta hcg:n mittauksesta vaan mietin, että malttaisitkohan millään odottaa sen toisen näytteen antamisen kanssa päivän enemmän. olen ymmärtänyt, että arvo ei välttämättä päivittäin nouse, vaan aina välillä vaan kahden päivän välein, ja olisi hirveää jos tulos näyttäisi vakavammalta kuin olisikaan. Vaan enhän näistä paljon tiedä, voin olla väärässäkin. Kyllähän ne varmasti siellä klinikallakin ottavat tuollaiset huomioon... Opiskelijat olivat tänään varmaan tyytyväisiä. =) Hyvä että vapaa järjestyy sulle tarvittaessa noin helposti.

Onnea Delfiksellekin tasalukupoksuista! Nyt onkin sitten jo viimeinen neljännes.

Ja Piki, harkkasuppareita, jee!

Ada, sivusto on syönyt kirjoitukseni viime aikoina vaan yhden kerran. Mutta jos sitä käy usein, niin suosittelen myös tuota (oliko se nyt) JoJon mainitsemaa keinoa, eli valitse teksti (tai paina ctrl+a, mulla ei jostain syystä tässä toimi) ja ctr+c ennen lähetystä. Silloin voit palauttaa tekstin ctrl+v:llä, jos se katoaa.

Unico kyseli vauvanvaatteista aiemmin.Tämä on tietysti ihan makuasia, mutta koska olen vannoutunut luonnonkuitujen suosija, aion (ehkä vielä voimakkaammin) suosia niitä myös lapsella. Sitä materiaalia kannattaa joka tapauksessa miettiä siltä kannalta, että vauvalla on herkkä iho, ja hiostava pinta tuo allergiat helpommin esiin kuin hengttävä.

Hui, mikä myrsky ulkona on! Kuulin juuri, kun jonkun pyörä romahti tuossa ikkunan alla kumoon. Olikohan omani...
 
päpsy, täällä on tullu jo aikasessa vaiheessa kanssa et tissit turvoksissa et ei meinaa rintsikat pysyä kuosissa ja tissit tursuaa (onneksi trikoo paidat käytössä niin ne ei vielä ahista) Ja oikein ei sun kaikista tarvi luopua harrastuksistasi, vaan molempi joustaa ja hyvä tässä vaiheesa tehä selväksi.

odessa, toivottaavasti selviät vähällä pahallaololla! No sulla on sitten kunnon uutiset kun ei porukka hoksa et sulla onkin jo pikkanen kyydissä ;)

delfis, onnea viikoista!

Hapsiainen onnea lenkistä :D toivottavasti nousu johteinen olo jatkuu

Vadelmaunelma! Siellä kunnon piina päivät menossa, toivotaan parasta etä edes toinen on kyydissä vielä ja paljonjaksuja ja voimia odottaa vastauksia! tää peukuttaa vastauksen olla puolesta!

Piki hui säkin jo nin pitkällä jotenkin nyt vasta pomppas perille asti. Hyvin oot saanut vaavin kamoja tehtyä :)

IhanaOmena kiva kun löysit tiesi tänne :) täähän on hyvä uutinen :D myös siellä töissä älä muuta ees ajattele. Mä ns jouduin paljastamaan kun oli niin huono olo et katsoin viisaammaksi kertoa totuudenja se oli oikea ratkaisu koska samantien rajattiin työtehtäviä. Tosin siihen sit kuuluu et jos tulee vastaan mitä ei saa sanoa pitää sit nakittaa se työkaverille ja kertoa syy. Et pikkuhiljaa se tieto sit leviää kumminkin ja aikaisemmin kun olisin halunnut mut parempi kai noin kunhan toukkis pysyisi mukana loppuun saakka.

Kiitti niistä vaatevinkeistä kuulostellaan edelleen :)

Tää on oikeesti joutunut funtsaamaan ja kokemaan ei ole vain yhdenlaista pahoinvointia/oksentelua mulla on mennyt että välillä kun oksentaa on ihan sippi ja veto pois ei puhettakaan et pääsis mihinkän liikkeelle tänä aamuna kävin pysyssä ainaki 3 kertaa ja kevyesti pääs töihin eikä ollu sen kummempaa kun hirveä nälkä kun aamupala jäi osin sinne pois mut muuten oli ihan jees miikä oli mulle ihan ihme. Nyt sisi odotellen kuis käy ja mikä iskee et ihan päiväkerrallaa ja hetkikerrallaan pitää mennä ja kuulostella. Tosi kiva kun töistä sanotaa et noi on tärkeitä niistä ei saa olla pois ja jos et pystykkään niin ei kiva homma kun en mä ainakaan hallitse itseäni niin hyvin et voin valita millon on ok olo ja millon kaamea kyllä se tekee ihan mun oma kroppa ja ei mulla oo sanan valtaa... Mut mennään kaikesta huolimatta omaa kroppaa kuunnellen mitä se jaksaa ja mitä ei (kun nää hemmetin sateet tuo sit muut onkelmat esiin mitkä ei liity raskauteen tai no liittyy kun ei voi vetää särkylääkkeitä mut muuten ;)) Itseään kuunnelleen niin luulen et pärjään parhaiten ja lepo sillon kun kroppa huutaa ja sit selitellään tai haetaan sairaslomalappu niin pääsee vähimmällä selittelyllä. Tällästä tänne jahimuinen romaani taas tuli...

Piip noista luonnon kuiduista ihan villaa ja puuvillaa? vai mitä ja mistä saa? Mä ajattelin viiä mummulle lankaa ja kysyä kutpsko se jotain pikkuselle (tai ainakin vaippa pökiä) mut just kun vie langan niin saa valita mitä se on et oliskohan ihan villalanka hyvä muhunkin vai kutittaakohan se liikaa?
 
Heippa

vadelmaunelmalle :hug: ja voimia elämän suuriin ihmeisiin.

OnneaRoseship, Citrus ja IhanaOmena!

Piip juu kannattaa antaa miehelle tehtäväksi vaunut, mäkin annoin ja on hän niitä kovasti kattellut, mutta nyt on päädytty Brion Happy vaunuihin, ovat keveät ja näppärät kaupungissa, mutta väristä tulee riitaa...kyllä ihminen voi ihmeasioista kilahdella. Tätä se on ollut mun raskausaika, ihme hermokohtauksia ja purkauksia...pannaan hormoneiden piikkiin..
:kieh:

juu ja vähän huolta mahassa. Mun nivuskipu ei ehkä olekaan nivuskipua vaan jotain ihmeellistä muuta, neuvolassa ei oikein osannut sanoa mitä mahtaa olla ja ehkä lääkäri tutkii sen. Kipu on vaan vasemmalla puolella ja ei ole nivusissa vaan ylempänä ja syvemmällä, jopa pissatessa sattuu. Ihme homma. Ja onko teillä kokemusta tämmösestä, vauva liikkuu supernopeasti aivan kuin saisi sähköiskun mahaan, tämä tuntemus on ihan hetkellinen mutta jotenkin pelottava. Neuvolasta sanoivat että yhteys synnärille jos moisia tulee lisää, mutta onko kellään kokemusta tämmösestä, vauva ikäänkuin ravistelisi itseään?

ihme hommia

muutenkin taas on näitä huolipäiviä, että onko kaikki niinkuin pitää..voi tätä aikaa

voimia typyt

La Mer ja vkolla 30 + 2 mennään
 
Onnea ja tervetuloa IhanaOmena :flower:

La Mer toivottavasti kipujen syy selviää ja eikä ole mitään vakavaa. Miten se vauvan liike tuntuu, täriseekö vaavi vai ponnahtaako yhtäkkiä suoraksi? Tärinä ainakin yleensä tulee siitä, kun vauva pissaa. Noita pikaojennuksia on tullut täälläkin ja aika hurjalta tuntuu välillä, kun alkaa vauvalla olemaan jo voimaa. Eilenkin illalla oikein säikähdin, kun yhtäkkiä toinen suoristautui :eek:
 
Tervetuloa IhanaOmena! Plussia vain satelee. Ihanaa! Toivottavasti yskasi lakkaa pian.

Vadelmaunelmalle paljon tsemppia. En oikein osaa sanoa mitaan. Toivottavasti kaikki on hyvin.

LaMer oiskohan sulla jo rv 31, koska ma oon 30+2 ja LA viikko sun jalkeen. :whistle: On sulla ihme kipuja. Toivottavasti selkeytyy pian.

Hapsiainen kiva kun olet paassyt liikkelle. Ehka alussa on hyvakin ottaa iisisti ettei rehki liikaa ja sitten menee taas takapakkia.

Pikillakin jo harkkasuppareita! Kuinka kauan olet jo ollut kotona? Kivasti olet saanut ommeltua. Oispa mullakin ompelukone :(

Unico Noi vauvanvaatteet tuottaa mullekin paanvaivaa. En ole oikein ostanut mitaan, mutta sain ison kassillisen ja elan toivossa, etta kaikki tuo vaatteita lahjaksi. :whistle: En oikein tieda paljon vauvalle pitaa pukea paalle. Toivottavasti siella synnytysvalmennuksessa kerrotaan tai sitten kysyn katilolta. Ja tarviiko synnytykseen valmistautua? Kai sita ois hyva tietaa mita tapahtuu ja kivunlievityksesta, jne... Pitaakin lukea ne Salomen antamat linkit.

Delfis onnittelut isoista poksuista ja synttareista. Makin poksun ite 30v lokakuussa. Mehan mennaan ihan tasatahtia! :D

Papsy aivan oikein. Pida isanta tiukassa remmissa jo alusta alkaen. :LOL: Onhan aidillakin oikeus omaan aikaan ja harrastuksiin. Kun nyt jo alkaa selvittamaan asioita niin ei tule ikavia yllatyksia. Sanoiko mies mitaan illalla?

Taalla nukutaan aika huonosti. Monta kertaa yossa heraan ja on aika tukalat oltavat. Mun on pitanyt ostaa semmoinen pitka tyyny jo viikkoja. Nyt alkaa olla nalkakin yolla tai heti kun heraan. Tuntuu, etta oireet menee takaisin alkuun, kun on nalka ja vasy. Huomenna vapaa, toivottavasti saa nukuttua. Torstaina katilo, taas.
 
Piki80 Apua, siankarvoja! :LOL: Kieltämättä olen huomannut että mun mahaan on tullut outo karvapeite ja ne karvat on ihan sikinsokin, ehkä se on syy miks mahaa kutittaa. :LOL: (Vai onko tuo karvapeite muka ollut aina mun mahassa, en ainakaan myönnä, mullahan on enempi vatsakarvoja kun miehellä :LOL: )

Ja liikkumista varovasti tässä tosiaan yritetään. Eilen en käynyt kävelemässä ollenkaan. Olikin taas vähän uneliaampi ilta ja jouduin yökkäilemäänkin useammin. Mitään ei onneksi tullut vaan pelkkkää yökkimistä se on. Inhottavaa kyllä sekin.
Tänä aamuna sitten tulikin kesken aamutouhujen yllätysykäsy keskelle keittiönlattiaa. :eek: Ei varoitellut yhtään, joten en ehtinyt tehdä mitään asian eteen. Sen jälkeen sitten oloa on etonut vähän enempi, mutta pikkuhiljaa nyt napostellen yritän käynnistää tän päivän.
Töihin tulin, kun pääseehän täältä sitten pois.

Onnittelut ja tervetuloa IhanaOmenalle! :flower:

Nyt siirryn töiden pariin. Sais edes nuo laskut tehtyä jos sattuu että huono olo yllättää.

Vointeja kaikille!

- Hapsiainen 13+0
 
Onnea ja oikein paljon tervetuloa, IhanaOmena! Sanoisin, että nyt on hyvä hetki alkaa opetella sellaista elämää, jossa ei tee aina niin kuin luulee toisten toivovan... ;) Et todennäköisesti ole ensimmäinen etkä viimeinen ihminen, joka töistäsi jää äitiyslomalle. Sano sitten kun siltä tuntuu, jos työ ei sinällään aiheuta riskejä raskaudelle. Olikohan se niin, että viimeistään 2 kk ennen laskettua aikaa täytyy kuitenkin kertoa työnantajalle. Mutta jos näet pomoasi töissä, niin eiköhän hän sen tuossa vaiheessa osaa jo arvatakin. Jos kävisi niin ikävästi, että yt:t alkaisivat, kannattaisi sanoa mahdollisiman pian, koska ymmärtääkseni se säästää irtisanomiselta.

Unico, luonnonkuituja ovat kaikki paitsi keinokuidut, ja niitä on paljon. Siis ilmiselvät (lampaan-)villa ja muiden eläinten karva (alpakka, angora, mohair tai vaikkapa kamelinkarva), nahka, silkki, puuvilla, bambu, pellava, rami ja hamppu (tätä en varmaan vauvan ihoa vasten laittaisi, karkeaa). Viskoosi on hyvä luonnonmateriaali, joka muistuttaa keinokuituja mukavuusominaisuuksiltaan, esim. rypistymättömyydessä. Tästä listasta jäi varmaan paljon pois, mutta nuo tulivat nyt mieleen.

Luonnonkuiduissa on monenlaisia. Esim. villa on aivan ykkönen ominaisuuksiltaan: se on luontaisesti puhdistuva eikä siksi kaipaa pesua usein (tuuletus riittää). Se on lämmin kosteanakin. Riippuu ihan kuidun käsittelystä, kutittaako se - esim. merinovilla ei varmasti kutita kuin villa-allergikkoja, mutta harmi kyllä merinolampaiden kohteluun liittyy paljon eettisiä ongelmia, minkä vuoksi itse suosin mahdollisimman paljon tavallista villaa.

Esim. villavaippahousuja suositellaan tekemään villasta, jota ei ole superwash-käsitelty, eli langasta, joka huopuu. Parhaat villapöksyjen tekoaineet taitavat olla kiertämättömät ja kertaamattomat villat eli hahtuvat, joita myydään lähinnä erikoisliikkeissä ja voi tilata myös netistä (Pirtin kehräämön hahtuva on minun suosikkiani). Marketeista saa yleensä vain Novitan lankoja, joista itse voisin koittaa vaippahousuihin esim. sitä Puro-lankaa. Huopanen-langasta en perusta yhtään, mutta nämä ovat makuasioita. Vaippahousuiksi tarkoitetussa langassa kannattaa joka tapauksessa olla käsinpesumerkki ja sen pitäisi olla 100-prosenttista villaa. Villavaippahousuja huolletaan liottamalla niitä pesujen jälkeen lanoliinissa, jota saa esim. Ruohonjuuresta. Hyvät villavaippahousut eivät ainakaan lanoliinikäsittelyn jälkeen kutita vauvaa.

Muihin kuin vaippoihin voi sitten valita konepestävääkin villaa, mutta kannattaa hypistellä sitä kädessä vähän ennen ostopäätöstä. Pehmeää suosittelen vauvalle, mutta ikävä kyllä monet oikein pehmeät langat nyppyyntyvät käytössä aika paljon. Nämä oppii kokeilemalla...

Tuikitavallinen puuvilla on ihana materiaali, mutta jos se kastuu, se pysyy myös märkänä. Siksi se voi olla ikävä ihoa vasten esim. päiväunilla, jos on tullut puetuksi lapselle vähän liikaa.

Bambu on todella hyvä, pehmeä, ekologinen, antibakteerinen kuitu. Ainakin omasta mielestäni pysyy kuivempanakin kuin puuvilla.

Silkki on tietysti ihana - kesällä viileä, talvella lämmin. Silkkivillasekoite on tosi hyvä neuloksissa. Silkkiä ei kai koskaan voi laittaa pesukoneeseen.

Tuossa nyt pieniä tiedon rippeitä. Minulla on tapana tarkastaa kaikista ostamistani tekstiileistä ensiksi materiaali ja sitten pesuohje. Sillä pääsee alkuun.

La mer, onpa hurjan kuuloisia kipuja!

Ja JoJo, toivottavasti olo helpottaa! Harmi, että nukut huonosti. Mutta kohtahan kai olet jo lomalla. Alkaako se siellä myös 30 päivää ennen laskettua aikaa?

Hapsiainen, noita karvoja taitaa tulla aika monelle. Jaksuja!


:heart: piip 18+1
 
Oikein paljon onnea plussasta ja tervetuloa tänne odotuspuolelle Ihana Omena :flower: :heart:

Voiii! Sais kyllä jo helpottaa sun pahoinvoinnit Unico! :hug:

La Mer mulla on kans ollu vauvalla tuota nykivää ja nopeeta liikettä. Kestääkö ne teillä kauan. Meillä ihan muutaman sekunnin kerrallaan. Kysyin siitä neuvolassa ja sanoi, että sillon just vauva pissaa ja sen jälkeen sitä puistattaa :D Oli masu hauskannäkönen toissailtana kun vauvalla oli hikka ja siihen päälle tuli puistatukset. Kunnon hyppivä tärinamaha! :LOL:

JoJo oon kattellu ihan samaa :D Ollaan samiksia. Harmi, että sullaki tuo nukkuminen on huonoa. Täällä kans pikkunen jo painaa sisuskaluja kivasti ja tuntuu, että kyljellään nukkuminenkaan ei oo kivaa. Mä sain kaverilta ihan alkuaikoina sellasen pitkulatyynyn. Sen ku pistää jalkojen väliin kyljellä, niin helpottaa se vähän. Mutta sitten tämä riehuva jälkeläinen pitää huolen siitä, että ei tarvi äipän kauheesti nukkua. Jos ei pikkunen riehu, sit pissattaa :whistle:

Hapsiainen täällä kans on karvamaha :D Ihmettelin alkuaikoina, sitä kasvun tahtia.

Voi hurja kuinka aika rientää.... piip on kans pian yli puolenvälin =)

Delfis ja Vili 30+1
 
Piip ootko jotenkin perehtynyt naihin kuituihin? Sielta tulee tekstia kuin apteekinhyllylta. :D Taalla saa aloittaa aitiysloman aikaisintaan rv29, mutta saa jatkaa vaikka vauvan syntymaan asti. Itse lopetan 4 viikkoa ennen LA.

Hapsiainen harmi etta sun pahoinvointi ei ota laantuakseen.

Jep taallakin loytyy mahakarvoja. Jossain valossa se nayttaa ihan kauheelta peitteelta. Jos sen tarkoitus on pitaa vauva lampimana?!

Hyvin rikkonainen yo takana. Olin hereilla noin klo 4-7 ja miehen toihinlahdon jalkeen "nukuin" klo 10 asti. Tana yona piti kayda paahtoleipa syomassa. Oli niin pirunmoinen nalka. Paras kai olisi tuoda jotain sangyn viereen. Eipa tassa ole viela tanaan paljon ehtinyt tehda. Otetaan nyt hitaasti ja rauhallisesti kun voidaan. Ehka leivon viela tanaan.

Yolla ja aamulla oli tosi teravia kipuja oikealla puolella. Sattui tosi paljon. Ei pystynyt asentoa vaihtamaan ollenkaan. Huomenna siis katilo, jos se osais sanoa mitaan.

JoJo 30+3
 
Täällä on tunnelmat asteen helpottuneet. Sain tänään maanantaina otetun hcg-arvon ja se oli oikein loistava eli olen edelleen raskaana, vaikkka oireita ei ole kyllä tullut nimeksikään. Vähän rauhoitti tämä tieto. Nyt vielä kertaalleen joko huomenna tai perjantaina uusi mittaus, jotta nähdään, mitä maanantain niagaran jälkeen on tapahtunut. Eilen illalla tuli vielä n. ruokalusikallinen kirkasta verta ja yöllä noin puoli teelusikallista. Ja kaikki siis täysin kivuttomasti, tuntuu vaan että nyt jotain valahtaa. Tämä siis viittaisi siihen, että kyse on hematoomasta, joka siis on verihyytymä tai ikään kuin mustelma. Tämä tullut todennäköisesti siitä, että IVF/ICSI -hoidossahan munasolut kerätään sellaisella neulalla alakerran kautta munasarjoista ja siihen "reikään" sitten saattaa tällainen muodostua. Jotenkin näin sen ymmärsin. Tämä on nyt sinällään vaaratonta, MUTTA jos se on suuri ja tulee vauhdilla, on vaarana, että kaikki muu tulee mukana. En siis tiedä, miten kauan on mahdollista, että vuoto saattaa yllättää. Jäin nyt kokonaan kotiin töihin ja teen töitä kotisohvalta käsin. Lepäily ja kaiken rasituksen välttäminen saattaa edesauttaa sitä, että loput hematoomasta tulee "rauhallisesti", vähittäin ulos eikä kertarysäyksellä. Mutta jännittelen edelleen.

Mulla on muuten ultra 5.10, mutta lääkäri sanoi, että voisin käydä täällä omalla paikkaunnalla gynellä jo ennen sitä. Eli milloin kannattaisi mennä, jos haluaisi nähdä sykettäkin jo? Tänään on huimat rv.5+2.

Vadelmaunelma ja toistaiseksi rv5+2
 
Piip, kiitos tietopaketista varsinkin ton villan suhteen. (mä oon luullut et viskoosi on tekokuitu) Saakoan sitä vaippavillahousu lankaa :D siis hahtuva kait niin sieltä ruohonjuuresta? kyselen nyt sulta kun tunnut olevan ihan perillä. No onneksi tässä on aikaa selvitellä kaikkia juttuja.

La Mer hui siis tuleeko se kipu ensin ja sit vauva liikkuu vai toisinpäin. Toivottavasti saat selvyyden siihen

Hapsiainen toivottavasti toi nyt vaan huijaa ja alkaa vähenemään oikeasti

JoJo tuu sit kertoon vaate kokemuksia. Tsemppiä et saisit vielä nukuttua

On nää päivät kummia kun olot vaihtelevat... Välillä jees välillä ei mikään onnistu ja kun tekee mieli alat kokkaamaan niin väkisin saa syödä sen sit kun ei enää uppoa huoh. ja pytty kutsuu epäsäännöllisesti oliskin helppoa jos olis et kun aamun yökkät lopupäivä on ok tai jotenkin ees säännönmukainen. Ehkä tää taas tästä. Onkohan se muuten kun työpävistä selviää ja saa vapaalla luvan huilata niin jotenkin sit tuo tuplana tuon huonon olon ja oksentelun meinaan töistä nyt kohtuu kunnialla selvinnyt kun sinne päässyt (mitä nyt syömisistä kiukutellut) mut sit kun on koko päivä kotona niin on paha olo koko ajan tai suurimman osan ajasta.
tänkin viestin matkaan saaminen kesti sen vaatimattomat 3 tuntia nyt ainakin ;)


Vadelmaunelma
hieno homma ! :flower: :flower: :flower:
 
Voi kuinka hienoa Vadelmaunelma! :heart: Osaavat siellä gynellä varmasti vastata, millä viikolla sykkeet näkyy. Muistelisin, että omassa kuukausipinossa monet kävi ekassa ultrassa varmistamassa sykkeet viikolla 6+. Me käytiin vasta 8+2 (muistaakseni) :D
 
Tervetuloa Ihana Omena ja onnea plussasta!

Ja paljon peukutuksia Vadelmaunelmalle, että kaikki menee nyt hyvin! Ota nyt vaan rennosti siellä kotosalla.

Ja paljon jaksamista teille, jotka kärsivät pahoinvoinnista! :hug: Mullakin on nyt ollut pahoinvointia, mutta se on ollut aika lievää ainakin vielä.. Väsymys on enemmänkin vaivannut.

Eka neuvolakin mulla jo oli. Siellä oli ihan kivaa, ja hoitaja vaikutti mukavalta. Laskettua aikaa siirrettiin eteenpäin niin kuin mä kyll arvelinkin. Eli nyt se laittoi lasketuksi ajaksi 15.5., kun se menkkojen mukaan olisi 5.5. Mutta sain ekan positiivisen testin vasta 11.9. Se aika sitten tarkentuu kai siellä ultrassa.

Ultraankin sain ajan, mutta siihen on aikaa vielä kuukausi. Tuntuu, ettei millään jaksa odottaa niin kauaa... Aika tuntuu muutenkin kulkevan niin hitaasti. :attn: Mielestäni oon ollut raskaana jo vaikka kuinka kauan, mutta oikeesti plussasta ei oo mennyt vielä edes kahta viikkoa...

En malttaisi odottaa, että olisin "kunnolla" raskaana. Maha alkaisi kasvaa ja saisi kertoa kaikille! Mutta kai se siitä, pikku hiljaa :LOL:

Pamina taas 6+4
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista :)

Viikon kovasti köhineenä ja yöt valvoneena raahauduin tänään lääkärille. Enää ei ollutkaan niin yksinkertaista hakea vahvimmat lääkkeet ja tulla kotiin paranemaan vaan lääkäri sanoi että nyt hoidetaan ensisijaisesti tietenkin raskautta ja vauvaa, ja sun flunssaa koitetaan sitten hillitä sen mukaa mitä mahdollisuuksia.. :heart: Hmm.. no se tarkotti sitä että otettiin verenkuva ja kuunneltiin tarkkaan keuhkoja ihan sillä laitteella vaan koska keuhkokuvia ei oteta "turhaan" raskaana olevalta. Myös lääkkeeksi tuli astmalääkkeet koska samaa vaikuttavaa ainetta sisältävä yskänlääke, joka on supertehokas keuhko-ongelmiin, on nieltynä vauvalle ehkä vaarallinen. Eli kuivat oli lääkkeet tällä kertaa mutta täytyy toivoa josko se hellittäisi? puuh.. Sain myös yhden kovemman lääkkeen syötäväksi "omalla vastuulla" mutta arvatkaa syönkö kun lääkäri lisäsi että jos tulee keskenmeno niin ei se tietenkään 100% varmuudella tämä lääke olisi ollut..
 
IhanaOmena, toivottavasti saat flunssas kuriin ja olon helpommaksi :hug:

(ja tää leimataan ties miksi mutta kerta kiellon päälle jos oot nenästä tukossa niinkokeile ihmeessä sarvikuonoa se vois kuvitella olevan turvallinen koska nenää huuhdotaan suolavedellä ja saa st tukkosta aukeamaan. Ja tästä en mee vanomaan raskauden aikana toisin ainakin minä oon syönyt valkosipulia muutenkin mut valkosipulin kynsi/kynnestä verestetään jokapuolelta sopiva palanen ja laitetaan pumpulissa nenä ja pidetään niin kauan kun pystyy avaa kanssa aika hyvin )

täällä jää taas kaikki ihana vapaapäivän aktiviteetti pois, haluais jo liike kannalle mut mitää ei jaksa kun töissä käydä verikokeetkin on jäänyt käymättä täytyy huomenna skarpata niitten kanssa. On olo et jaksaa ei jaksa jaksaa ei jaksa et jätin kauppareissun väliin ukkoseni lähti asialle onneksi. mahassa pyörii eikä osaa päättää mikä on oikea suunta huoh... huomenna taas kokeileen tosiaan sinne töihin josko menis paremmin...
 
Vadelmaunelma: :flower: Hyvältä näyttää. Sulla taitaa olla tuo annettu ultra-aika n. viikolla 7. Jos haluat mennä sitä ennen ultraan, niin ei ehkä ole takeita, että sykettä löytyy. Me oltiin vasta viikolla 8+jotain varhaisultrassa. Kyllä syke voi jo viikolla 6 näkyä, mutta meille ainakin terkkari sanoi, ettei se ole varmaa silloin. Mutta ainakin pienenpieni alkio on mahdollista nähdä ja ruskuaispussi. Ehkä saisit myös tietää alkioiden määrän, mutta niistäkään ei välttämättä tuolloin vielä lukumäärää erota.

JoJo: En ole tekstiilialan ammattilainen, jos sitä ajattelit. =) Mutta olen aktiivinen harrastaja, ja kummasti tuota tietoa on vuosien varrella tarttunut mukaan. Enemmänkin voisi tietysti tietää.

Unico: Ainakin Helsingin Ruohonjuuressa myydään myös hahtuvaa, tosin muistaakseni se on siellä aika pienissä erissä ja kalliimpaa kuin muualla. Mukana seuraa vaippahousuohje. Mutta halvempaa toki kuin jos vaippahousut valmiina ostaisi! Ruohonjuurellahan on myös verkkokauppa, joten sieltäkin kannattaa katsoa, jos se sopii paremmin.
 
Hyvä juttu, Vadelmaunelma! Meillä näkyi syke viikolla 6+3, mutta viikot varmistuivat vasta myöhemmin, kun ei saanut vielä kunnolla mitattua pikkuista. Muutaman päivän aiemmin voisit siis saada helpotusta, mutta ei se syke ( tai sykkeet) välttämättä silloinkaan vielä erotu. Odottavan aika on pitkä, siis jaksuja sinne :hug:

JoJo oikeastaan olen ollut kotona jo maaliskuulta asti kotona pahoinvoinnin, lomautuksien, kesäloman ja selkä- /häntäluukipujen takia :ashamed: Heinäkuussa kävin yhteensä 5 työvuoroa tekemässä ja sitten loppukuusta jäin sairaslomalle. Työmotivaatiokin on ollut enemmän tai vähemmän hukassa jo viime syksystä lähtien, ellei aiemminkin... ja alkuun tämä kotona olo olikin tosi mukavaa, kun sai levätä sen alkuraskauden älyttömän väsymyksen pois. Mieskin piti kesälomia kolmessa erässä, niin oli yhteistä aikaa. Ollaan nyt yritetty myydä kakkosautoa pois ja sitten olenkin nalkissa täällä kotona :whistle: . Ellen vie miestä ensin töihin ja ota autoa käyttöön, jolloin mies pitäisi vielä hakeakin. Täällä kulkee arkisin yksi linja-auto aamulla kaupunkiin ja iltapäivällä ruhtinaalliset kaksi vuoroa takaisin :xmas:

Nyt vois yrittää nukkumaanmenoa, josko tuo makaronilaatikko olisi jo tarpeeksi painunut ettei nouse kurkkuun :/ kevyt iltapala :ashamed:

Piki ja pikkuinen 35+5
 
joo jojo tosiaan mullahan on jo vko 31 menossa, ei ite edes perässä pysy! :whistle: juu sain neuvolasta lähetteen nyt kättärille, että tutkivat mikä tuo tärinä ja kipu oikeen on. Hyvä pointti Delfis ja piki että vaavi pissii, silloinhan niitä väristyksiä tulee. Ne tosiaan kestävät vain muutaman sekunnin. No hyvä että tutkivat että tietää mistä mikäkin johtuu ettei tartte ite alkaa mitään kuvittelemaan...

mä en ymmärrä mihin nuo vaatteet ja kaikki muu tavara mahtuu? Ollaan saatu kivasti vanhoja vaatteita ja ongelmana on vaan että mihin ne sijoittaa pikku kaksiossa? Aikamoista! Voi kun sais vain jäädä mammalomalle (16.10 vika pv) ja vois rakennella pesää! :) toisaalta kyllä surettaa myös jäädä töistä pois, mulla on semmoi tilanne etten mene sinne enää takaisin vaan jatkan loman jälkeen toisessa paikassa, joten herkkää on!

jeps eli

La Mer vko 31 + 3
 
JoJo harmi kun nyt uni niin vähissä... :( Tulehan kertomaan mitä kätilö sanoi. Mulla myös väliin vihloo jompaa kumpaa puolta.

Ihanalle Omenalle pikaista paranemista. Otat oikein iisisti.

Pamina se aika menee loppujen lopuks älytöntä vauhtia ja kohta huomaat, että masu on valtava :D Täällä jo alkaa odottelut, että sais pikkusen vierelle tuhisemaan ja masun ns. omaan käyttöön =)

Unico voimia sen pahoinvoinnin kanssa! Luulis, että kohta helpottaa ja pääset nauttimaan raskauden keskivaiheesta. Se olikin sitä helpointa aikaa. Näin lopussa mulla iski ällöolo, kun Vili painaa vatsalaukkua ja palleaa. Ei paljoa pysty kerralla syömään ja sekin vähä tuntuu jäävän johki nielun ja vatsalaukun välille :D

La Mer olipa hyvä, että sait ajan kättärille. Heti kun selviää, kerrohan oliko se tuota pissimistä. Täällä sama ongelma noiden vauvan tarvikkeiden kanssa. Sillä on kohta enemmän vaatteita kun äidillään. :LOL:

(.) Nyt se sitten on saavutettu! Mennään puolessa välissä 6kymppiä! Eli tunti sitten tuli 30vee täyteen. :eek: Jaiks! 3 tunnin päästä kampaajalle ja illalla kullan kanssa syömään. Eli aika rauhassa tulee vietettyä tämä päivä. Jotain pikkutarjottavaa ajatelin leipoa, jos yllätysvieraita tulee.

Mukavaa syyspäivää kaikille!
Delfis ja Vili Vilkas
30+2 :heart:
 
Synttärionnittelut delfis! Perässä tullaan sitten keväällä. Kaikin puolin perässä. :D

).( Täällä etoo ja etoo. Ärsyttää, koko ajan palan tunne kurkussa, en uskalla yskäistä kun tiedän että oksupoksuhan sieltä sitten tulee. Jotenkin kun sais taas päivän käynnistymään. Mä en saa syötyä muuten mitään oikeeta ruokaa, pelkkiä hedelmiä, vähän leipää, jogurttia ja viilejä. Mutta kai sekin on parempi kun ei mitään.

Nyt taidan lähteä kysymään tuolta työpaikkaruokalasta aamupuuroa. Se tekis mahalle hyvää ja ehkä muutenkin tähän mun yksipuoleiseen ruokavalioon..

- Hapsiainen 13+1

 
:flower: :eek: Paaljoon onneeaa vaan, paaljoon onneeaa vaan, paaljoon onneeaa Delfis, paaljoon onneeaa vaan! :eek: :flower:
(Tuo hämmästyneen näköinen tyyppi oli tällä kertaa vaan suu ammollaan laulamassa.) Vietä oikein kivat synttärit!

Hapsiainen, tuo oli munkin ruokavalio pääpiirteissään kaikkein voimakkaimman pahoinvoinnin aikaan. Pakotin välillä tosin alas jotain lämmintäkin ruokaa, mutta mulla ei tullutkaan oksennusta vaan oli vaan ällö ja kuvottava olo. Lämmin ruoka elotti,mutta sen jälkeen oli yleensä vähän aikaa parempi olo. Viiliä söin monta purkkia päivässä. Lisäksi maistuivat jäiset marjat ja mehujää ja peruna melkein missä vaan muodossa. Sinunkin olosi kuuluisi kyllä jo pikkuhiljaa helpottaa. Toivottavasti se tekee sen ihan lähipäivinä.

Piki, toivotaan, että kivut ovat ihan vaarattomia ja ehkäpä jopa löytäisit niihin jonkun avun!

Mulla kävi hassu juttu illalla. Osaisittekos kokeneemmat sanoa, mitä se oli? Makasin sängyllä selälläni ja kuulostelin, potkisiko pikkuinen. Ensin oli ihan hiljaista, mutta sitten tunsin monta kevyttä monotusta sarjana vähän navan vasemmalla puolella. Herkuttelin niillä siinä, mutta sitten tuntui jotain outoa, enkä tiedä, mitä se oli. Pohdin miehelle, että voinko tuntea, kun vauva kääntyy, vai mikä nyt myllertää. Paine vasemmalla puolella tuntui kasvavan, vatsa ikään kuin kovettui siitää kohden ja pullistui. Mies sanoi näkevänsä ihan selvästi, että vatsa on vasemmalta puolelta ihan pullollaan ja toiselta puolelta litteä. Saman tunsin minäkin. Se oli niin aika pitkään, kunnes ehkä vartin kuluessa (karkea arvio) oli itsekseen rentoutunut ja tasoittunut hieman.

Jäin siis miettimään, että saattoiko se olla jonkinlainen harkkasupistus. En oikein käsitä, miltä ne tuntuvat ja voiko niitä jo nyt olla. Vai menikö vauva vaan johonkin outoon asentoon? Onko mulla kohtu vasemmalle kallellaan? Mitä muuta se voisi olla?

Samalla kysyn vielä hierojasta. Mulla on huomenna hieroja (varasin jumiutuneen lapaluunseudun takia), ja mietin, että missä asennossa mua voi nyt hieroa. Voiko yläselkää ja hartioita hieroa niin, että olen mahallaan? Makaan vielä joskus mahallani, kun se ei mielestäni tunnu mitenkään pahalta eikä sitä ole tietääkseni missään kiellettykään, jos ei tee pahaa.

:heart: piip 18+2
 
piip, oukei tarvii kävästä jo varoiksi kun seuraavan kerran jaksaa kaupungissä hippaloida kattoos onko tän paikan ruohonjuuressa :)

piki, sä ajattelit alkaa sit autonkuljettajaksi :) saako kysyä jos te tarvitte niin miksi ootte myymässä toisa autoa tuollaisten kulkuyhteyksien kohilla pois?

La Mer sulla enää hetki mamaloman alkuun, sulla on kyllä sitten monet muutokset tulossa. Hyvä et pääset lisätutkimuksiin.

delfis Paljon onnea :D :flower:

hapsiainen, parempihan toikin kun ei mitään. Jaksuja ton kanssa.

Piip voisin kuvitella et hirojaosaa sanao missä asennossa voihieroa, voiko vielä mahallaan, ja toinen hyvä asentohan on etukenossa tukea vasten pääsee aikahyvin rennoksi.

Täällä ei oo tosikaan yleensä mulla on tulu ylös yskimällä ja sen jälkeen nyt lens suoraan eväät ylös ja vielä kesken syönnin ääh. No toisaalta oon nyt saanut jo pikkasen jugua perään ja toistaiseksi sisällä. Himppasen ällöttävää. No katotaan miten lounaan kanssa käy ajattelin syyä porkkana laatikkoa :D ainakin vielä tuntuu että se maistuu ;) eilen muru alko kokkaamaan mun pyynnöstä mun pyytämää sapuskaa ja en saanut sitä sit syötyä kun osan :( huoh no ei ihan hirvee olo joten päivällä kaunpungin kautta töihin pakko hinata ittensä niihin verikokeisiin pikkuhiljaa...

Unico ja Toukkis 8+6
 
Synttärionnea Delfikselle!:flower:

Odessa No niinpäs ollaankin, ihan samoissa.. :) Juu kyllä mullakin sitä turvotusta riittää. Varsinkin iltapäivällä housut kiristää ihan kamalasti. sen takia oonkin siirtynyt töissä hameisiin, ettei tarvii housut aika tässä istua. :LOL:

Pamina ja pikkup 6+5
 

Yhteistyössä