Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset syyskuussa

  • Viestiketjun aloittaja Ada
  • Ensimmäinen viesti
:heart: :heart:
Paljon onnea rosehipille! Ihanaa, miten hyvin kaikki sujui. Taidat olla sellainen "hyvä synnyttäjä", jota miehet alitajuisesti etsivät. Terveisiä pienelle tytölle!
:heart: :heart:
 
delfis, se kertomatta oleminen onnistuu vain jos nitiä ei nää ennen joulua :LOL: muuten täytyy väsätä se aikaisemmin.

vadelmaunelma, peukut ja varpaat pystyssä et olis jotain muuta. Ei ne sua esim siihen virtsakokeeseen laittanut siten? (tällä tulee selkä kipeäksi jos makaa mahallaan tai on pitkään pystyssä jaloillaan, + valkovuotoa on täällä ainakin vähän väliä pökät täys)

piip,
sitten jos ja kun perehdyt noihin vaunuihin niin vinkkaahan jos tulee pyöriä etreen lähinnä et saakohan vanhoihin vaunuihin vaihtopyöriä. tää ajatteli laittaa miehen suunnittelemaan kaukalon ei tarvi vaivata itteään sillä.

rosehip onnea paljon! pienestäpunatukkaisesta tytöstä! Ihana kun synytys meni hyvin!

Täällä ihan väsynyt ja veski kutsuu edelleen ei tosin niin usein kun eilen mut yököttää kyllä kokoajan, ehkä tän kanssa voi oppia elämään ja pääsee taa kohta normaaliin elämään yökkäillen tosin mutta :) toivossa on hyvä elää...
 
Tää taas funtsii. Onko teillä ollut ihon kuivumista enemmänkun yleensä? Täällä tuntuu et käsiä saa rasvata minkä ehtii ja siltikin tuntuvat kuivilta.
(tää sai jopa keiteltyä ruokaa ja jotain syötyäkin :))
 
Rosehip oikein paljon onnea! :flower:

Täällä pahoinvointi vaan jatkuu. Joka toinen yö menee valvoessa ja oksentaessa ja sen päälle menee sitten seuraava päiväkin samassa touhussa. Välillä on sitten helpompia päiviä, silloin pysyy ruoat sisällä, yökkyyttää vaan.
Oikeesti alkasin haluamaan jo tämän loppumista. Seitsemän viikkoa tässä koomaisessa olotilassa riittäis jo mulle.
En ole saanut tehtyä kotona koko aikana yhtään mitään, asunto on ihan kamala kaaos. Makaan vaan sohvalla tai sängyssä ja välillä juoksen vessassa.
Haluaisin pikkuhiljaa päästä palaamaan jo työelämäänkin, en tiedä kuinka edes kehtaan enää maanantaina soittaa pomolle jos tilanne on vieläkin sama. :(
Jopas mä valitan. Ups. :D

Tänään tuli postissa sitten nuo pahoinvointirannekkeet. Ajattelin että kaikkea on kokeiltava, mutta eipä nuo tunnu tehoavan. Tosin en mä uskalla niitä ottaa enää ranteesta poiskaan kun pelkään vielä kamalampaa oloa. :LOL:

Eilen oli lääkärineuvola ja siellä oli varsin kummallinen lääkäri. Kysyi mun oloa ja sitten kun kerroin tämän voinnin niin se jäi katsomaan suu auki mua ja kysyi että kuinka se on mahdollista että niin kauan olen voinut huonosti. Sitten sanoin että eikö tuo nyt ole kuitenkin aika yleistäkin että raskauksissa voidaan huonosti.
Sitten kerroin näistä sairaslomista niin totesi siihen että eikö mun työpaikalla voi oksentaa. :O Ööö, kyllähän siellä voi oksentaa, mutta ilmeisesti tämä lääkärineitonen ei ymmärtänyt sitä että voin pahoin niin teen sitä todellakin lähes koko päivän, eikä musta ole työntekijäksi siinä välissä. Vetää voimat aika hyvin loppuun tämä ainainen yökkäily.

Tuo lääkäri ei siis jatkanut sairaslomaani, joten jos maanantaina on edelleen etova olo niin kai se on taas soitettava omalääkärille. Oli vaan sen omalääkärin kanssa puhe että neuvolalääkäri voi katsoa tilanteen jo ensi viikon suhteen etukäteen ja jatkaa sairaslomaa jos sille tuntuu niin ei tarvitse sitten erikseen soitella maanantaina.

Että tällaista siis tänne. Nyt pesulle ja sitten takaisin vilttien alle.

Hyvää viikonloppua kaikille!

- Hapsiainen 12+2
 
hapsiainen, voimia paljon sinne! Toivottavasti helpottaa ja pääset kokeilemaan töitä. toivottavasti ne rannekkeet alkaa auttaa :)
jaa että työssä oksentaa ei voi hyvää päivää. Mun mielestä aika monessa paikassa ei voi. Meillä tulee varmasti passitus kotiin jos töissä alan ykäämään ja työkaverit kiertää kaukaa ;)
 
Onnea Onnea Rosehip! :flower: Ihanan helpon kuuloinen synnytys. Sita toivoessa :D Paljon onnea koko perheelle!

Olipas Hapsiaisella outo laakari. Ihme neuvoja. Ei meilla toissa ainakaan kovin kauaa oksentavaa katottais. Toivottavasti rannekkeet auttaa. Kaverikin kaytti niita. En tieda paljon auttoivat.

Vadelmaunelma kuten kaikki muutkin ovat sanoneet niin kaikilla on kaikenlaisia oireita ja alaselan ja -mahan kivut ovat hyvin yleisia. Valkovuoto on ainakin normaalia ja kaikki me taalla ollaan oltu "pikkuhousu vahdissa" aina kun on lorahtanut. Todella tonkkoa toimintaa neuvolasta. Toivotaan, etta kaikki siella on hyvin.

Piip itse myos huomasin, etta odotuspuolelle on helpompi kirjoittaa kuin kuumeilupuolelle. Mekin ollaan kantoliinaa mietitty, mutta en viela oikein tieda. Isot rattaat saadaan ja niilla mennaan kevaaseen asti ja sitten ostetaan pienemmat.

Taas tuli pari vauvaunta nahtya. Sain pojan ja toin hanet kotiin. Mikaan ei ollut valmista. Laitoin vauvan jonnekin alas ja sen jalkeen en hanta loytanyt. Juoksin koko talon lapi huutaen "vauva, vauva"! Toinen uni oli etta sain tyton ja synnytys oli tosi helppo. Makasin vaan omalla sohvalla ja parilla ponnistuksella tytto syntyi. Siina ihmettelin, etta miksi TV:ssa kaikki aina huutaa niin kamalasti! Mutta unohdin kertoa kenellekaan, etta olin synnyttanyt. Kaksi kertaa olen ollut myos merirosvo! :LOL: Ihanat naa hormonit...

Tanaan alkaa Tanssii Tahtien Kanssa. Pari viikkoa sitten alkoi X Factor, vahan niinku Idols, mutta ei ylaikarajaa ja saa olla myos ryhmia. Nama kun alkaa niin tietaa, etta on syksy! Ne on aina samaan aikaan lauantai-illalla. Ei mitaan jarkea. Toinen vain aina tallennukseen. Ajatella ennen kuin voittajat loytyy, mulla on vauva! Toivottavasti ei tarvitse olla synnyttamassa lauantaina! :LOL:

JoJo 29+5
 
Ada
:flower: :heart: :snotty: :heart: :flower: Rosehip, paljon onnea Sinulle, miehellesi ja pienelle punertavatukkaiselle tytölle!! Kiitos synnytyskertomuksesta, itken täällä sitä varmaan viikkoja :D .

:hug: Voimia kovasti Vadelmaunelmalle onnen ja pelon vuoristoradalle! Oman vaatimattomattoman kokemuksen mukaan, kipu on alkuraskaudessa hyvä merkki. Ihana uutinen, että myös Kevätesikko on matkalla tälle puolen. Muistan sinut oikein hyvin! Kunpa vaan oltaisi me vanhat vauvakuumepuolen hinaajat tiedetty silloin epätoivon ahjoissamme, että tulee vielä päivä kun ollaan tällä puolen. Samalla haluan lähettää vilpittömästi ja sydämeni pohjasta tärppionnea niille, joiden on taottava vielä kuumeilu- tai lapsettomuuspuolen ahjoa!!! Itse vetäydyin ihan samasta syystä kuumepuolelta kuin Piipkin ja ajattelen samalla tavalla jälkeen päin sitä aikaa - ei katkeruudella, vaan jotenkin sen ymmärää, miksi odottaminen oli juuri meille hyvästä ja miksi vauvan kuuluukin syntyä vasta juuri joulukuussa. Mulla lähestyy ensimmäinen laskettuaika ihan pian. Olen ajatellut sitä, mutta se ei tunnu ollenkaan pahalta. Tietysti asia olisi aivan eri, jos ei olisi nyt onnellisesti raskaana.

Hyvää jatkoa vielä Pilvilinnalle!

Anteeksi, että taas jää kommentoimatta suuri osa kirjoituksianne! Siitä huolimatta haluan toivottaa kaikille mukavaa viikonloppua!!!

Ada poks 28
 
Ada
:headwall: :headwall: :headwall: voi ärsytys!!!!!!! En saa nyt muutettua Rosehipin tietoja etusivulle, koska mun hiiri on rikki tai siitä on pattertit loppumassa... Menen juomaan vähän teetä ja yritän uusilla hermoilla myöhemmin...
 
Onnea Pilvilinnalle ja Rosehipille :flower: Nauttikaa äitiydestä =) Kiitos myös kaikille saamistani onnitteluista ja rauhoitteluista. Juu, kieltämättä suhtauduin itsekin aika epäilevästi neuvolatädin "diagnoosiin". Saa nähdä mitä hommasta tulee, kun tämä samainen täti on se mun neuvolatäti :/ Mulla on siis vaan aikaisemman työn kautta vähän jännä käsitys neuvolan terkkareista ja tämäkin kuulosti puhelimessa sellaiselta neuvolatädin stereotypiakuvalta eli hössötti ihan hirveästi ja puhui lässyttämällä...Juu.

No, onneksi suvussa on useampia lääkäreitä ja lääketieteen opiskelijoita, joten otin puhelimen kouraan ja kerroin tilanteesta yhdelle jo valmistuneelle, joka hoitaa myös raskaana olevia jonkun verran ja synnyttäviä. Sain muuten ihan erilaiset arviot tilanteesta ja lääkärikälyni osasi ihan toisella tapaa kysellä puhelimessa kivuista ja niiden paikantumisesta. Neuvoi myös, mistä oireista pitää huolestua jne. Tuli kyllä paljon huojentuneempi olo. Nyt alan toivoa, että joku näistä sukulaisista innostuisi erikoistumaan vaikka lastentauteihin niin voisi saada aina täsmäapua. Tosin sitten nämä sukulaiset, jotka vielä opiskelee, on sikäli kilttejä, että kysyvät välillä aina professoreilta tai yliopistosairaalan muilta lääkäreiltä, jos eivät itse tiedä. Sillai täytyy kait olla onnellinen, että lääkäriapua löytyy ihan lähipiiristä.
 
Vadelmaunelma, toivottavasti se neuovolatäti sitten on oikeesti sellanen et sitä jaksaa :D mä en oo vielä tavannut vissiin sitä mun oikeaa tätiä muutakun puhelimessa. Onneksi sait parempaa ja rauhoittavaa tietoa jaksuja ja onnea sinne matkaan!
 
Unohdin aiemmin kiittää Salomea noista linkeistä! Siis kiitos! :flower: En ehtinyt vielä tutustua niiden sisältöön, mutta nyt aion.

Ada, olen miettinyt ihan samoja juttuja. Jo ennen kuin tulin raskaaksi, ajattelin haikeana, että vaikka lapsettomuus oli elämäni tähän saakka rankin kokemus, en antaisi sitä pois. Nyt en ainakaan antaisi. Tuntuu, että opin siinä niin paljon itsestäni ja parisuhteestani, ja se todella lähensi meitä parina. Ja tuntuu oikein järkevältä, että lapsi tulee vasta nyt. En olisi osannut tämän paremmin suunnitella - ja oikeastaan, enhän osannutkaan.

Kun jälkeenpäin näin, että olit saanut keskenmenon, mietin, sanoisinko siitä jotain. En osannut avata suutani (sormiani?). Nyt, kun otit asian puheeksi, haluan sanoa pahotteluni. :hug: Ihanaa, että olet uudestaan raskaana (ja aika pitkälläkin) nyt, kun ensimmäinen laskettu aika lähestyy, vaikka ei se sitä haikeutta varmasti pois vie.

Hyvää viikonloppua kaikille!

:heart: piip
 
Tulin pikaisesti ilmoittamaan, että olemme tänään kotiutuneet laskettuna päivänä 15.9. syntyneen suloisen tyttövauvan kanssa :heart: Kaikki on mennyt hyvin ja synnytys oli positiivinen kokemus. Mutta enempää en nyt ehdi, kun pieni tuolla jo kutsuu.

Nopeasti ehdin huomata, että rosehipiä on myös syytä onnitella: onnea hirmuisesti pienestä tytöstä! :heart:

Ja vadelmaunelmalle valtavasti onnea plussasta! :heart:

Palaan joskus paremmalla ajalla lukemaan/kirjoittamaan enemmän :)
 
Citrukselle ja miehelle onnittelut pikkuprinsessasta! :heart: :flower:

Olipas hyvä, että Vadelmaunelma sait helpotusta huoleen. =) Muista, että tarvittaessa saa vaihtaa neuvolatätiä.

hapsiainen voimia sen pahoinvoinnin kanssa. Lepäät sen minkä tarve vaatii. Mä olin kans saikulla useamman viikon tuon pahoinvoinnin takia. Se jatkui viikolle 16+ saakka. Oli kyllä outo lääkäri, kun ihmetteli pahoinvoinnin ajankohtaa.

JoJo en voinu kun revetä sun unille :LOL: Itellä niin samankaltaisia. Yhdessä mun unessa oltiin vauvan kanssa kaverin verstaalla. Vauva nukahti ja lähdettiin kotiin. Monen tunnin jälkeen alettiin ihmettelemään kun vauva nii hiljaa. Eipä ollukkaa vauvaa kotona, kun oltiin unohdettu se verstaalle :D Hyvät vanhemmat!

Ada kiva kun kävit kertomassa kuulumisia. Ihana asenne kyllä sinulla :) Samoin myös Piipillä. Olette ihania ja vahvoja naisia :) :heart:

Tänne ei mitään uutta =) Vili riehuu edelleen lähes yötä päivää. Nukkuminen on aika pätkittäistä. Kyselinki jo neuvolalääkäriltäkin, että onko tuommonen vilkkaus normaalia. Kuulemma ei haittaakaan ole. Mukavaa lauantai-iltaa kaikille!

Delfis ja Vili Vilpertti
29+4 :heart:
 
Onnea plussasta kevätesikko ja tsemppiä myös sinulle ultran odotteluun.

Vadelmaunelma minulla oli myös selkäkipuja alkuraskaudessa, verisen tuhruvuodon yhteydessä. Pääsin 2 kertaa varhaisultraankin, kun oikein taistelin neuvolatädin kanssa... täti vaihtuikin sitten toiseen, kun selvisi, että ne ultrat olisi kuuluneet tehdä ilman mitään muttia. Vuoto oli onneksi vaaratonta, samoin kivut jotka johtuivat kahdesta muutaman cm:n kokoisesta munasarjakystasta. Toivottavasti myös sinulla kaikki on hyvin ja vahvat oireet johtuisivat kahdesta ihanasta kyytiläisestä :heart: :heart:

Hyvää jatkoa Pilvilinnalle ja perheelle, hienoa että olette toipunut ikävästä synnytyskokemuksesta ja vauvakin tuntuu jo rakkaalta :heart:

Hurjasti onnea rosehip ja Citrus, mahtaa olla tosi ihanaa kun tylleröt ovat jo kotona :flower: :heart: . Kiitos rosehipille vielä synnytyskertomuksesta, kiva että meni kuin unelma ja että maitoakin ilmeisesti tulee hyvin :D

Pamina kerroin äidilleni heti plussasta seuraavana päivänä ja miehen vanhemmille nt-ultran jälkeen pääsiäisenä. Kavereille taidettiin kertoa jossain siinä välillä ja töihin kerroin heti, koska työtehtäviä piti muuttaa raskauden vuoksi.

Delfis, sinulla taitaa mennä vähän yläkäyrällä tuo sf-mitta, vai? :D Siis meikäläisellä oli 34+5 sf 31cm... ja tasan keskikäyrällä. Oletko itse miten pitkä, mie oon 177cm ja silti tuntuu että vauvan jalat on kohta kurkussa... ja odota vaan, kohta ei tunnu enää kutittelulta vaan kunnon potkuilta kylkiluissa, oikein rutisee välillä :eek: . Ja nuo liikkeet, ei sitten tarvii ainakaan huolehtia kun ei ole pitkiä hiljaisia jaksoja :whistle:

Voimia pahoinvoinnin kanssa Hapsiainen ja muut :hug: Kumma että lääkäri pimittää sairaslomia, minulla riitti kun soitin että vain paikallaan silmät kiinni ollessa pystyin olemaan oksentamatta, muuten kuvotus oli ihan jatkuvaa ja voimakasta. Jossain 15 viikon tietämillä alkoi helpottaa, ja ruoka maistui ehkä 19. viikolta eteenpäin.

Jaksuja nannalle työ- ja kotiasioiden kanssa, oikein hävettää kun itse olen välillä ihan naatti vaikka saan periaatteessa levätä ihan niin paljon kuin vain tarvitsee, kun ei ole töitä eikä muita lapsia huolehdittavana.

Tervetuloa taas takaisin, la mer :LOL:

Kiva että salomella on kivut rauhoittuneet =)

JoJo tosi hyviä unia :LOL: mie näin yhtenä yönä, että vauva tarttui sormeen kiinni mahanahkan läpi :D ja sitten me miehen kanssa leikattiin se vauva kyljen kautta ulos, kun haluttiin jo nähdä se... se oli niin söpönen kunnes tajuttiin, että se on vielä liian pieni ja pitää laittaa vielä takaisin kasvamaan :kieh: Heräsin siihen, kun napanuoran ja muiden tarpeellisten osien liittäminen kävi liian hankalaksi :LOL: . Vauva oli tainnut vähän potkia tuohon kylkeen, josta se muka leikattiin ja se tuntui sitten unessakin.

Tänään alkoi vihdoin virallinen äitiysloma! Ihan oudolta tuntuu, että on jo näin pitkällä. Vaunun ompelujutut alkaa olla tehtyinä, tosin tajusin että voishan tuon kuomun vielä vuorata vaikka jollain tekoturkiksella. En vaan taida enää jaksaa... pinnasängyn pehmusteet on vähän edistyneet ja ainakin ne olis kiva saada valmiiksi. Ostin vaunuihin taljan ja turvakaukalo+jalusta tulivat pari päivää sitten. Aika keskeneräistä täällä vielä on, tietokonepöytä odottaa ompeluhommien loppumista ja siirtoa ompelupöydän paikalle, imetystä varten hommattu nojatuoli odottaa tietokoneen paikalle pääsyä yms. Jos nyt joka päivä saisi jotain pientä tehtyä, niin ehkä tässä vielä keretään, ellei tule yllärilähtöä :whistle:

Piki ja pikkuinen 35+ POKS :heart:
 
Onnea Citrus! Siellakin tytto, voi ihanaa. Olipas tytto tasmallinen kun laskettuna paivana syntyi. Onnea koko perheelle! Tulehan kertomaan synnytystarinaa niin saa taas itkea kunhan kerkeat.

Delfis ja Piki teillakin on ollut hyvat unet. Toivottavasti nama ei ole enneunia meille kenellekaan. :eek: :LOL: Pikille myos onnittelut aippalomasta ja poksuista. Ei sullakaan enaa kauan mene.

Vadelmaunelmallahan on kivasti laakareita lahipiirissa. Saa varmasti aina jonkun kiinni ja vastauksen. Varmaan parempaa tietoa kuin tokerolta katilolta.

Nyt "vaan" suihkuun, kun saunaa ei ole :(
 
:flower: Onnea Citrus! :flower: Ihana kuulla, että kaikki meni hyvin. Voi, mikä iso kaipuu iskee, kun näitä vauvauutisia lukee. Miksei aika voisi ihan hetken lentää?

Piki, onnea lomalaiselle! Ihan hienostihan siellä tuntuvat jo asiat olevan. Meillä on täällä remontti käynnissä kuten Delfikselläkin. Olen asettanut sen valmistumiselle takarajaksi joulun. :xmas: Sen jälkeen on ehkä vähän aikaa miettiä vauvatarvikkeitakin.
 
Ei tää ole enää tottakaan!!!
Taas tämä teki sen :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: Just sain kommentoitua ja kerrottua kuulumisia ja pätks kaikki teksti jossain hevon jeerassa :kieh: :kieh: :kieh: .

Sitten taas pikapika kertaus.
Onnea Rosehip :flower: !
Vadelmaunelma: Onneksi sait tietävämmältä taholta parempia uutisia. Aika ajattelematon neuvolatäti ku tommosia menee laukomaan! Minulla oli kans ensimmäiset kuukauden poikaa odottaessa jumalattomat alaselkäkivut ja menkkajuilinnat. Ultrissaki hypättiin tiheään tahtiin niiden takia, mutta kaikki meni onneksi hyvin. Nyt tällä toisella ei ole ollut, eli olisiko jotain hormonien aiheuttamaa kohdun kasvua/löystymistä tms...
Päpsy: Onnea kaksinumeroisista!
Piip: Työasioita juuri mietin. Sain asiat onneksi selviteltyä.

Nyt takaisin siivoamaan. Tänään on pojun 1v. synttärit osa 1 =) . Kamala hätä saada kaikki valmiiksi ennen kuin vieraat tulee.

Nanna 18+0 (HUIH :eek: )

*muoks* Näköjään oli jäänyt tämä vika sivu kokonaan lukematta! Citrukselle myös suuren suuret onnittelut pienestä tytöstä :flower: .
 
Onnea Citrus vauvasta :flower:

Päpsy78 Sulla on sentään enää pari viikkoa, et tohtii kertoa - mulla on vielä 6 viikkoa :whistle:

Eilen olin hepan kanssa valmennuksessa. Vähän pelotti, että miten pystyy ratsastamaan, kuitenkin oli lopulta aika raskas tunti. Mutta ei onneksi tuntunut missää pahalta, vaikka töitä tehtiin ja kovasti. Silti mietin, että pitäisikö valmentautuminen jättää jo pois, ne ei kuitenkaan ihan kevyitä ole... Kauhean vaikeaa, kun ei voi valmentajalle vielä sanoa, et sori, mä otan nyt vähän kevyemmin, ettei salamatkustajalle tule paha olo :x

Odessa80 5+6
 
Kiitos kaikille onnitteluista! :heart: Täällä menee tyttösen kanssa hienosti, ollaan tuon meiän isin kans ihan hänen lumoissaan. Hän on kyllä tähän asti ollut niin kiltti pikkuneiti. Täällä ei juuri itkeskelläkään, tosin äippä on aika hanakasti lykkäämässä tissiä suuhun, kun neitonen vingahtaa, että voi johtua ihan siitäkin. :D Huomenna meillä onkin eka neuvola ja eka kerta, kun mennään tytön kanssa käymään ulkona, iik!

Citrukselle miljoonasti onnea neitokaisesta!! Hauskaa, kun meidän typyköiden syntymät meni näin lähekkäin toisiaan! :) Jos jaksat kirjoitella, olis hauska lukea synnytyksestä ja muustakin!

Seuraavana vuorossa sitten meitin lokakuiset Elektra ja Piki. :) MItäköhän Elektralle kuuluu? Piki nauti äitiyslomasta!!

Kaikille tasapuolisesti onnellista odotusta! Nauttikaa niistä masuista! Mulla on jo vähän ikävä omaani, mutta ehkäpä joskus vielä saan olla raskaana. :)

Palailen taas!

Rosehip ja typykkä 6 vrk
 
Kiva kuulla etta Rosehipilla ja perheella menee noin kivasti.

Nanna itse aina kopion tekstin ennen kuin lahetan sen just silta varalta jos se haviaa bittiavaruuteen. Jossain ketjussa sanottiin, etta ctrl+z (tai joku tammonen yhdistelma) pitais tuoda tekstin takaisin. En ole itse kokeillut. Onnea teidan synttarisankarille! :flower:

Odessa en kylla tieda kuinka hyvin ratsastus sopii raskaana oleville. Ei ainakaan lopussa varmaan saa/pysty enaa.

Papsylle tervetuloa kaksnumeroisten sarjaan! Mun mielesta oli aina ihanaa kertoa uutiset ja nahda heidan reaktiot. Pian se kaksi viikkoa menee.

Tsempit Unicolle ja muille huonoon oloon! :hug: Muistakaa mika se palkinto on :heart:

JoJo 30 POKS :eek: POKS :eek: POKS :eek:

Pitanee ruveta lukemaan synnytyksesta ja mita sen jalkeen tapahtuu. Tuntuu, etta olen vain lukenut raskausajan materiaalia.
 

Yhteistyössä