Kiva kun kävit,
Pilvilinna, ja hyvää jatkoa! Harmi, että synnytyskokemus oli vaikea, mutta hyvä, ettei masennusjakso jäänyt tuon pidemmäksi. Liekö vaikealla synnytyksellä ja masennuksella jotain tekemistä keskenäänkin.
On ihan hyvä irtautua, kun siltä tuntuu. Itselleni jäi aiemmin hiukan paha omatunto, kun lopetin palstailun vauvakuumepuolella ilman että mainitsin siitä mitään. Jotenkin olin jo addiktoinut itseni siihen vauvakuume-sivuun niin pahasti, etten enää voinut avata koko sivua, kun olin päättänyt, että taustailu on tarpeellista. Olen yleensä siinä määrin tunnollinen, että haluan saattaa asiat päätepisteeseen. Tuolla kertaa tein poikkeuksen.
Minulle tämä odotuspuolella kirjoittaminen on tuonut paljon enemmän kuin vauvakuumeilu. Asia hallitsi silloin liikaa mieltäni ja aiheen ympärillä pyöriminen ahdisti minua, mutta nyt voin lisätä odotuksenaikaista onnea jakamalla sitä täällä teidän kanssanne. Ehkä sitten jaan mielummin iloja kuin suruja muiden kanssa, mene ja tiedä. Lapsettomien kavereiden, ja niiden lapsellistenkin, kanssa yritän kuitenkin mahdollisuuksien mukaan puhua aika paljon muistakin aiheista kuin vauvoista, koska muitakin aiheita maailmassa vielä on (siellä jossain sumun takana
). Tämä on ihana pakopaikka, jossa keskittyä juuri lähinnä omaan ja muiden muotoa muuttavaan napaan.
Nanna, uskon kyllä, että on rankkaa! Toivottavasti paranette pian ja hampaatkin puhkeavat eivätkä itketä turhaan. Mitä tarkoitit tuolla päätöksellä, että mitä loppujen lopuksi tahdot tehdä? Oliko se jotain töihin liittyvää?
La Mer, kyllä sulle jostain liivit löytyy! Kävitkö erikoisliikkeissä? Tai kannattaisiko siirtyä jo äitiysmalleihin, sillä niitä on isoja kokoja? Niissä on ihania, joustavia liivejä, jotka saattavat käydä sittenkin, kun maito nousee. Sulla ei ole enää kauhean paljon jäljellä, joten ei tuo 10 kg minusta kuulosta mitenkään poikkeuksellisen paljolta. Moni saa niitä kiloja vähän reilummin kuin suositellaan, mutta osalta ne myös lähtevät tosi nopeasti synnytyksen/imetyksen myötä pois. Älä stressaa tuota!
Mä en ole vaunuja vielä juurikaan pohtinut. Tuntuu, etten jaksa keskittyä niihin, kun niissä on niin monta liikkuvaa osaa. :ashamed: Sen sijaan olen yrittänyt perehtyä kestovaippoihin, joissa tuntuu niitä osia myös olevan aika paljon. Yhtenä päivänä oivalsin, että voisin panna miehen miettimään vaunuja. Eikös ne ole vähän sellaiset vempeleet, joita miehet vertailevat mielellään? Makuasioista pääsemme aina sopuun, se on sentään hyvä. Ainoa, mikä vielä estää minua esittelemästä tätä ideaa miehelle, on, että vähän vielä haaveilen sellaisista retrovaunuista kuin nyt vaikka
Pikilläkin on. Jos päästän miehen tekemään nettivertailuita, meille tulee kyllä joku tämän tai ensi vuoden malli.
Olen ylipäätään ajatellut opetella käyttämään kantoliinaa mahdollisimman paljon ja käyttää niitä vaunuja sitten hyvänä apuna silloin, kun en/emme jaksa kantaa. Siksi vaatimusten vaunuille ei ehkä kaiken kaikkiaan pitäisi olla korkeat. Kauppareissuillahan vaunut ovat varmasti ihan ehdottomat ja ehkä, jos haluan lähteä vaan nukuttamaan vauvaa ulos. Meillä ei ole parveketta, enkä usko, että uskallan jättää vauvaa nukkumaan tuonne yhteiselle pihalle yksin, joten varmaan etupäässä opetellaan nukkumaan päikkäreitäkin sängyssä.
Uuh,
Delfis, ei varmaan kivaa tuo kutittelu! Varmasti siinä on vitsit vähissä.
:heart: piip 14+3