(Lähes/ja) kolmekymppiset ekakertalaiset, VOL6

Hyvää Ystävänpäivää :heart: Tänään ollut aivan upea auringonpaiste ja olin ulkoilemassa merenjäällä.. =) Vähän raitista ilmaa ja muuta ajateltavaa

Sharona: mulla lukee ovitstesteis kans et 10-18 välil ja ei aamupissasta..ja joka päivä pitää testaa samaan aikaan. Lisäksi ei saa juoda vettä 2 h ennen ku tekee testin..ettei tuu liaan laimeeta. Jos se on liian laimee, ni voi näyttää väärin negaa.

Hlemmur: ettei ois vaan ?? :D

Halit ja plussatuulia kaikille :whistle:
 
Hyvää ystävänpäivää kaikille ihanaisille!! :flower:

Sharona Hui minkä kuulosta oli sun aukiolotutkimus! :eek: Mut onneks nyt tehty ja hyviä uutisia! =) Jospa toisen putken avautuminen ja putkien huuhtelu puhaltais kunnon plussapuhurin...

Clado Onnittelut jättimunisesta!! :D Onpas kyl oikeesti valtavan kokosia noi munarakkulat kun aattelee... Kun itse munasarja on, mitä....5-10cm (?) en tarkkaan tiiä, ja sitten siihen pullistuu 3 cm pallero.

Oon ollu koko viikonlopun reissussa, niin en oo päässy kirjotteleen. Ja mun ovistesteri toimii!!! JIPII!!! Samalla iloitsen, että ilmeisesti oma kroppakin sit toimii, kun oon niin epäilly, etten ovuloi ollenkaan. Sain tänään plussan ja pe-la välisenä yönä oli plussaa enteilevä tulos, joka tarkottaa, että ovis on 1-3 päivän päästä. :D

Pupuiltu on torstai-iltana, lauantaiyönä, sunnuntaiaamuna ja nyt illalla. Höm, perjantai ois ollu hyvä ajoituksen kannalta, mut mahdoton reissun takia, kun majoitus kaveripariskunnan kanssa samas huoneessa!! Mitähän ne ois sanonu, jos ois todennu, että "voisitteko hetkeks poistuu, tilanne nyt vaatii pikaisen simppojen luovutuksen". :LOL: Ja ehkä hiukan liikaa pupuiltu, mut viikonloppusin tuo miekkonen, varsinkin jos on krapulan puolelle lipsahtanu, niin vaatii "hoivaa", kun se kuulemma auttaa.... :LOL: Jospa siel kuiteski ois kehittyny tarpeeks simppoja muniksen kaveriks.

Heh, ällövaroitus seuraavaan: Tsekkasin tuossa äsken myös simppoja tuol donnatestillä... että näkyykö siel mitään :saint: Tippa vaan linssille ja tiirailemaan mikroskoopilla :LOL: Jotain pikkuruisia jyväsiä siel näky, ei kyl ihan tarpeeks oo suurennusta tarkempaan analyysiin, harmi. Mitään liikettä ei näkyny, mut ei siis tarkkuus ei varmaan riittäny. Lisäks kun pikkutippa jäähtyy niin nopeesti, niin oiskohan ne paleltunu kuoliaaks tms. Meil on töis mikroskooppeja vaik kuinka paljon, arvaa kiinnostaisko viedä näyte ja kattoo onko siel elämää!! Heh, oon hullu, tiedän! B) Saisin varmaan potkut jos kiinni jäisin.... :D

Sorry oma napa...
 
Maanantai 15.2.2010

[/url]

Katinka-82.........27........kp 5/35-42........................yk 8
Kaapo80.............29.......kp 7/25-37........................yk 10
Siiris80...............29........kp 8/32-34........................yk 5
Agaetis...............29.......kp 10/27-31.......................yk 4
Manuliina.......................kp 12/25-31.......................yk 6
Sharona.............29........kp 12/28-34......................1v6kk
Cladoceran........29........kp 16/33-38......................yk 12
Ritu82................27........kp 17/28-32......................yk 2
Iitukka80...........30........kp 18/28............................yk 2
Joyan.................29........kp 21/28-33......................yk 7
Nosen................30........kp 23/28-35......................yk 2
Hlemmur............27........kp 32/?..............................yk 6
Sintti -79............30........kp 40/26-30......................yk 5
Opal.................. 29........kp 46/29-41......................yk 6



Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Myrtle.................27






Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09
Pikkumangusti (yk 4) 12/09
OddMolly (yk 2) 01/10
Valeska (yk 3) 2/2010
Vadelmaunelma
Pinklady81 2/2010
danuli79 (yk 11) 2/2010


 
Eilen illalla kun tulin töistä kotiin, mies oli tehnyt mulle ruokaa, jopa perunamuussi oli sydämen muodossa :heart:

Nyt on pakko avautua... Sitten juotiin lasilliset punaviiniä ja sillä oli uutisia.. Yksi parhaimmista ystävistään (oli täällä viime vkl) ja vaimonsa ovat raskaana. He menivät naimisiin 1,5kk ennen meitä, ja ihanaahan se on, mutta se vaimo ei ole halunnut lasta vielä, vaikka mies onkin kuumeillut jo pidempään.
Ovat käyttäneet siis "varotoimia" kun tämä vaimo ei ole halunnut tulla raskaaksi.
Nyt sillä sitten on kuukautiset myöhässä ja teki 2 testiä, positiivisia. Oli käynyt verikokeissa 2 kertaa = negatiivinen. Nyt sitten 17pvää myöhässä ja verikoekin vihdoin positiivinen.
Mulla meinas tulla itku... :ashamed: Hävetti oikein oma suhtautuminen kun mies oli ystävänsä puolesta niin onnellinen. En vaan voinut olla katkerana miettimättä miksi heille onni suodaan, vaikka ei edes halunnut vauvaa vielä!!!

Mutta asiasta kukkaruukkuun, se on kyllä aika outoa, että verikoe oli, jopa 2 kertaa nega, vaikka pissitesti näytti positiivista. Mun siskollahan oli sama, se sai niitä haamuja testeillä ja verikoe sairaalassa oli nega vaikka raskaana olikin (todisteena on nyt 4kk vanha poika). Outoa kerrassaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ritu82:
Onpas kyl oikeesti valtavan kokosia noi munarakkulat kun aattelee... Kun itse munasarja on, mitä....5-10cm (?) en tarkkaan tiiä, ja sitten siihen pullistuu 3 cm pallero.
Oon miettinyt ihan samaa, että ei oo kyllä ihme, jos vähän tuntuu. Nyt on kyllä myönnettävä, että tällä kertaa todellakin tuntui.. :D Enemmänkin on ihme, ettei ovista aina tunnu.

Sharonan mies on kyllä sulkku :heart: :heart: Ja voihan paski noitten uutisten kanssa. Luulen, että mäkin oisin ollut kyllä ihan paskana... On se vaan niiiiin väärin! Toivotaan, että pääset itekin samaan kyytiin nämä pari viikkoa perässä! :hug: :flower:
 
Tää on ihan perseestä taas tää touhu. Tätiä ei näy vaikka olisi pitänyt viikonloppuna tulla. Alavatsassa oikealla on ihmeellinen kipukohta, ollut 2 päivää - en tiedä onko munasarjoissa vai kenties jossain suolistossa (umpisuoli?). Nännit on niin kipeät että ei mitään tolkkua. Mistähän nämä kivut nyt oikein johtuu? Ei minulle viime kerroilla ainakaan teroista mitään tämmöisiä ole tullut. Eikä nämä ole mitään menkkaoireita. Olisin heti juoksemassa vessaan R-testi ojossa ellen tietäisi, että raskauden mahdollisuus on poissuljettu ultrauksen ja sen jälkeisen terokuurin perusteella.
 
Hlemmur Kyl mäkin komppaan Cladoa ja jos ei tätiä kohtapuoliin kuulu, niin testiä kehiin...Ihmeitä voi sattua! :D Kyl tää biologia on kummaa, kun ei voi ennustaa. Jaksamisia!

Sharona Voi ei, ikävä kuulla tuollasia paskauutisia.... :hug: Ei oo reilua tommonen!
 
Voi ei Sharona...ymmärrän sua tosi hyvin..kyllä varmasti tuntuu epäoikeudenmukaiselta tollaset uutiset..Toisaalta pitää vaan yrittää ajatella miten ihanaa on että itse haluaa ja osaa arvostaa sitä lahjaa enemmän kun mitään mutta sitten kun sen saa. Sun mies on kyllä ihana kun kokkailee sulle =)

Hlemmur: Mä kyllä kans testaisin ihan just in case..koska mitä vaan voi tapahtua

Onko kukaan kuullu näistä meidän loppukiertolaisista Sintti ja Opal ? Ootteko testaillu
:D

Mulla tuli eilen taas seksin jälkeen ihan vähän vaaleanpunaista kun pyyhki...piti siis oikeen tihrustaa paperista..mutta kyl se oli haaleeta vaaleenpunasta..ja siis just loppui menkat pari päivää sitten. Mä en tajuu..mullahan tuli viimekierrossakin joskus ovisviikolla verta seksin jälkeen ja se oli sillon ihan selkee punainen raita kun pyyhkäsi, ei muuta. Ja nyt sit taas tämä. Tulin jo tosi huolestuneeks että mitä hemmettiä tää nyt on...kun ei mulla muuten tiputtele mitenkään että mistä voi johuta. Pitää varmaan mennä gynelle jos ei lopu. Sitä on nyt ollu parina peräkkäisenä kk:tna nää 2 kertaa..ei koskaan aiemmin. Outoa :ashamed: Onko kellään ollut vastaavaa tai ideaa mistä toi vois johtuu..Mietin et onko limakalvot vaan jotenkin hankautunu tai kohdunkaula..mut silti tuntuu jotenkin oudolta.
 
Myöhästyneet ystävänpäivätoivotukset! :heart:

Teillä on kyllä hauskat jutut, jättimuniksia ja vaikka mitä - eikä vielä oo edes pääsiäinen :D

Tsemppiä Sharonalle tähän kiertoon, kun putketkin on "rassattu auki"! Mulle ois kyllä tullu itku tossa sun tilanteessa, eikä ois nieleskelemään pystyny. Välillä on vaikee ymmärtää et miks nallekarkit ei aina mee tasan... :hug:

Ja Ritu, oon ehdottomasti sitä mieltä, että otat simpat töihin mukaan ja laitat mikroskoopin alle! Sit tuut kertomaan mitä näkyi..

Jep jep, mulla oli tänään ihme tuntemuksia alavatsassa.. Aamulla menkkakipua - tosin lievänä - noin pari tuntia ja sen jälkeen katos kipu ja tuntui kuin siellä ois jotain. Aamupäivällä sit oli muutamia nippauksia ja vihlasuja. Lisäksi haju- ja makuaistit on herkistyneet, mutta arvon kanssakuumeilijat... kaikkia näitä PMS-oireita mulla on ennenkin joskus ollut. Eli ei mennä asioiden edelle - kovin paljoa :ashamed: Ajallisesti on vaikee sanoa milloin iso-O oli, mutta tod.näk. viime viikon ma-to. Ei auta kun odotella. Mitään tuhruttelua ei oo näkynyt.
 
Tiistai 16.2.2010

[/url]

Katinka-82.........27........kp 6/35-42........................yk 8
Kaapo80.............29.......kp 8/25-37.........................yk 10
Siiris80...............29........kp 9/32-34........................yk 5
Agaetis...............29.......kp 11/27-31.......................yk 4
Manuliina.......................kp 13/25-31.......................yk 6
Sharona.............29........kp 13/28-34......................1v6kk
Cladoceran........29........kp 17/33-38........................yk 12
Ritu82................27........kp 18/28-32......................yk 2
Iitukka80...........30........kp 19/28............................yk 2
Joyan.................29........kp 22/28-33.......................yk 7
Nosen................30........kp 24/28-35........................yk 2
Hlemmur............27........kp 33/?...............................yk 6
Sintti -79............30........kp 41/26-30.......................yk 5
Opal.................. 29........kp 47/29-41........................yk 6



Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Myrtle.................27






Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09
Pikkumangusti (yk 4) 12/09
OddMolly (yk 2) 01/10
Valeska (yk 3) 2/2010
Vadelmaunelma
Pinklady81 2/2010
danuli79 (yk 11) 2/2010


 
Nyt pikaisesti vain omaa napaa. Sain viimein Terveystalon gynen mielipiteen gynekäynnin ajoittamisesta. Heidän mukaansa kannattaa ajoittaa käynti noin kierron puoliväliin eli 28 päivän kierrolla noin päiviin 14-15 ajatuksena luultavasti ovulaation ajankohta. No ihanhan se ei noin mene näin pitkällä kierrolla kuin mikä minulla on, joten aika on nyt varattu kp:lle 19 (hirveetä säätämistä ). Mie niin käyn huutamaan jos miun ovulaatio on paljon normaalia aikaisemmassa :kieh: , olisi ihan miun tyypillistä tuuria. Kuukautisetkin on sopivasti mulimenin jälkeen ollut johain ihan muuta kuin tähän asti... Mutta pitäkää peukkuja, että ovis ajoittuu tässä kierrossa siihen noin kp 20 paikkeille.
 
Kipu oikealla alhaalla jatkuu. Ja täti on hukassa. Käväisin kipuni kanssa päivystyksessä ja minulta otettiin verikokeet (tulehdusarvot) umpisuoli-vaihtoehdon poissulkemiseksi. Sen tulokset kuulen iltapäivällä. Hoitaja oli kuitenkin sitä mieltä, että todennäköisesti kipu on munasarjassa. Sain puhelinajan tutulle gynelle huomiseksi, että voin häneltä kysyä tästä kivusta ja siitä, miksei vuoto ole alkanut vaikka teroista on jo 5 pv aikaa.

Jotenkin tuntuu että ramppaan nykyään ihan yhtenään tuolla lääkärissä...
 
Juuuuhuuuuu, O+ pamahti aamulla testiin, eikä ole epäilystäkään onko vahvempi kuin kontrolli-viiva, todellakin on! :D Mutta että miten se näin ajoissa tuli, kun viime kuussa oli vasta kp. tuhat ? Jee, silti.
Nyt pitäis malttaa pysyä housuissaan vielä työpäivän ajan, ja vasta sitten käydä tositoimiin :LOL:
 
No on tämä nyt ihme hommaa. Sen hoitajan piti soittaa mulle verikokeiden tuloksia tänään mutta eipä soittanut, ja nyt se paikka on jo kiinni joten ei enää soitakaan. Kiva kiva. Ja nyt kipu on voimistunut niin että alkaa oikeasti ahdistaa, ja kummitella yhä enemmän umpisuolen tulehdus mielessä. Kai tässä pitää kärvistellä aamuun ja soittaa sitten sinne. Jos olen vielä hengissä silloin... :eek:
 
Voi Hlemmur :hug: Hakeudu sitten kiiruusti päivystykseen jos kipu vielä kovenee! Sinuna kyllä tekisin myös sen raskaustestin, ei aina ole 100% varmaa, että ultrassa näkyisi esim. just tapahtunut ovulaatio! Toivottavasti kaikki on hyvin :hug: :hug:
 
Hlemmur Kannattaa kylla menna paivystykseen jos se yltyy! Mullakin kavi mielessa, etta mitas jos sulla on ollu ovis just ennen sita ultraa ja sen takia ei lotynyt follia?
Mullahan oli silloin 10v. sitten tilanne, etta herasin aamulla alavatsaan kohdistuviin kipuihin, ja se vaan ylty iltaa kohden. Menin paivystykseen ja sain lahetteen sairaalan paivystykseen, jossa sitten epailivat umpisuolta, sain ihanat sairaalavaatteet niskaan ja ilmoituksen, etta leikkaus parin tunnin sisalla. Eihan siella mikaan umppari ollu tulehtunut, poistivat kuitenkin kun turha uloke kerran on, ja samalla hokasivat tutkia lahiympariston ja loytyikin kysta munasarjasta, joka siis leikattiin myos.

Kannattaa siis ihmeessa menna jos se oikeasti on kipea - Ei savua ilman tulta!

 
Omaa napaa paivitys:

Meilla onkin tanaan ollut tiukka aikataulu, tultiin skootterilla toista kotiin ja kumpikin puoliks kylmettyneina akkia sankyyn ja velvollisuudet alta pois, kun miehella oli tapaaminen viela kuudelta :LOL:
Puoliks nauraen tuo tuli suoritettua, mutta saahan se olla hauskaa! :D

P.S Kerroinko jo, etta miehen aiti oli nahny unta jossa saadaan kolmoset...?
Mietin vaan kun tuli tuo ovis + tosi ajoissa, paa sarkee oikein kunnolla, ja molempia puolia julmii niin, etta luulis irtoavan useampikin munaskuukkeli... :LOL:
 

Yhteistyössä