(Lähes/ja) kolmekymppiset ekakertalaiset, VOL6

Alkuperäinen kirjoittaja Hlemmur:
Mun lääkäri ei pitänyt sitä aukiolotutkimusta tärkeänä. Minulle ei ole siis sitä tehty. Olisi kuulemma kannattanut, jos minulla olisi joskus ollut jotain tulehdusta tms. tuolla, mutta kun ei ole ollut. Eri lääkäreillä on kai melko erilainen mielipide tästä asiasta...
Ja toiset lääkärit ei suostu antamaan mitään apuja ennen kuin se on tehty. Munkin lääkäri pitää sitä yhtenä tärkeimmistä tutkimuksista jos vauvaa ei kuulu. Ja siis voihan niitä kiinnikkeitä syntyä ilman tulehduksiakin...

Voithan sä kysyä sitä nytkin?

Täällä peukut pystyssä Danulille, koko päivän olen yrittänyt käydä kurkkimassa joko on lisää uutisia. :heart: Ja tosiaan, kyllä sitä hyvin mielellään suo sen plussan pisimpään yrittäneille, vaikka kyllä sitä oikeasti alkaa jo itsekin kaivata.

Mutta ei tällä kertaa siis tänne suunnalle sitä suotu, ei ole minun plussakuuni tämä. Se on nimittäin kp 1 ja mitä lie jo yk:t. En enää pysy edes itse perässä, mutta onneksi tuo lista sen aina kertoo. Kiitos sen ylläpidosta Sharonalle.

Niin tosiaan, nuo tutkimukset on jänniä ja varsinkin se kuinka paljon lääkäreiden mielipiteet niistä vaihtelee. Onneksi täältä saa hyviä vinkkejä siihen, mistä vaihtoehdoista kannattaa lääkärin kanssa keskustella. Itse nyt mietin, että mikä se nyt olisi oikea aika mennä sinne gynelle, joko ensi viikolla, joka on vasta kp 7 vaiko vasta lähempänä ovista. Pystyykö sillä ensimmäisellä 20 minuutin ajalla mitään vielä tekemään (esim. ultraamaan) vai keskustellaanko siellä vasta toimenpiteistä? Ehkä ne tietäisi tuolla Terveystalon vastaanotossa. Ehkä pitää sinne soittaa vielä ennen tuota ensi viikon aikaa.

Täällähän on tapahtunut vaikka mitä ihanaa :heart: ONNEA DANULI!!!!!!!!!!1 :heart: :flower: :flower: :flower: :flower: :heart: Niin siistiä!! Aivan mahtavaa =)
En voi uskoa että näyttää väärin negaa jos on testiajan sisällä ja kun oot vielä testannut 2 kertaa. Kysyin kerran apteekista voiko olla niin ja sieltä ainakin vakuuttivat että ei voi näyttää väärää negaa jos testiajan sisällä katsottu tulos.

Sori mä en oo pystyny kirjotteleen pariin päivään, mulla alkoi tädin lisäksi aivan törkee yrjö-ripuli-kuumetauti..ilmeisesti Noroviruksen aiheuttama..tavaraa lensi molemmista päistä 10 h puolen tunnin välein..ajattelin jo että jos ois joku vanhus niin tohon kuolisi..oli sen verran paha tauti..eilenkin vielä oksensin mutta nyt on jo vähän normaalimpi olo niin tulin heti tänne tsekkaileen kuulumisia ja ihania kuulumisia onkin :D

Kiitos kaikille ihanille tsempeistä ja lohdutuksista kun täti taas saapui. Oli kyllä masentunut olo mutta myös helpottunut että toi megakierron syy selvis. Ny oon jo positiivisin mielin kohti uutta kiertoa ja eilen tuli postilaatikosta 7 kpl. ovistestejä, eli jännityksellä testaan tässä kierrossa missä ja milloin se ovis luuraa :D

Kaapo, nyt vaan ovistesti kehiin jos et oo niitä vielä koittanut ja paljon tsemppiä! Ja on just tärkeetä että on sellaisia asioita mistä nauttii..niinkun harrastukset että saa ajatuksia myös muualle. Paljon tsemppiä sulle :hug:

Siiris: Olen mä tikkuja käyttänyt, mutta ehkä kaksi kiertoa kokonaan, muilla kierroilla en viittiny koko kiertoa ku tiesin ettei ovista pystytä hyödyntää. Eilen tuli postista isokasa ovistestejä, mutta en ole vielä päättänyt käytänkö niitä, kun näyttää siltä ettei pystytä ovistä tässä kierrossa hyödyntämään...

Kaapo: No voihan harmi..meillä on vähän sama juttu..muutamassa kierrossa on käynyt niin että mies on huidellut työmatkoilla juuri niinä päivinä..ja nyt kun toi mu viimekierto oli ilmeisesti ovuloimaton niin ajattelin nyt kuitenkin testata..ja toivoa myös että mies on paikalla tärkeinä päivinä..meillä ainakin tässä kuussa näyttäis siltä. Niin ja Kaapo, kannattaa kyl miettiä jos hakeutuis testeihin, niin saa ainakin selvyyden. Itse oon ajatellu että jos täs nyt viel menee puoli vuotta niin sitten kyllä hakeudun testeihin..ihan just in case. Halit ja paljon tsemppejä.

Heips tytöt!

Kiitos valtavasti Onnitteluista! :heart: Sharona kai mut plussanneisiin jo uskaltaa laittaa, vaik ees vähäks aikaa ;) pessimisti luonne ei jätä rauhaan, eikä noi menkkajuilinnat. Viime yönä heräsin siihen kun mahaan sattu ihan hulluna, oli pakko lähtee kävelee ympäri kämppää, ja sit se lopulta hellitti, mä olin jo ihan varma et nyt aukes hanat, mut ei. Sitkeä sorttia :whistle: Aamul tein noil samoil testeil ja cittarin testi näytti selkeimmän positiivisen, niis mammaksin liuskois (herkäs ja tavallisis) oli hailakat viivat edelleen. Päivän piti töissä sinnitellä, ku jo 7 menin, niin en päässy sitä ennen mihinkään apteekkiin. Äsken kävin ostaa pari clearbluen testiä, luulin ostaneeni digitaalisia, mut ne oli tavallisia. No tekasin yhen äsken, ja siihen tuli selkee plussa ihan oikeestaan heti, ennen testiviivaa, et kai sitä ainakin vois just nyt kuvitella olevansa raskaana, huomisesta en tiedä, mut just nyt luulen että olen raskaana :)

Oon täs kierros ruvennu syömään perusvitskujen lisäks e-vitaminia ja juomaan aloeverajuomaa. En tiedä auttoks noi, ehkä paras neuvo oli et ku ovisplussan saa, niin jos siitä on edellisenä päivänä peittoja heilutellu, tai siis pari päivää ennen ovista, niin ois kaikista paras. Me ollaan viimeaikoina heiluteltu peittoja oikeestaan vaan kun ovisplussan oon saanu.

Kaapo se oli nätisti sanottu, mitä kirjotit! :heart: Toki sitä plussaa kaikille toivoo, mut oli se itestäkin jotenkin tosi ihanaa kun joku pitkään yrittänyt saa plussan. Toki niitä kaikille toivon tasapuolisesti! Mut ku tietää ite miten ikävää se on aina pettyy ku täti pyyhkäsee paikalle, tosin ei se vähennä sitä pettymistä oli niitä 1 tai 100.

Nyt kaikki joukolla plussaamaan, haluun seuraan ;) Mä roikun tääl viel jos sopii, ehkä kurkin vähän odottajien puolelle, kyselen kokemuksii noist kivuist, mut roikkusin täälläkin jos vaan sopii?

Katinka :hug: tädistä! Mä kans pähkäilin ton gynelle menemisen kanssa, mut ei siinä auta ku vaan mennä! ;) Ite aattlin kans et lähempänä ovista, et näkee sen, niin ei tarvii turhasta maksaa, mut ei se mun käynti ollu viel lähellä ovista. Mun valintakriteeri gynelle oli, et sillä oli 30min ajat, mut mulla meni siel 40min, oon kova tyttö höpöttää :D Luulen et 20min kerkee ultraaja suunnittelee jatkoa. Jossain paikoissa on vaan 15 min ajat, ne on kyl musta liian vähän! Tiedän et toi on hankalaa päättää, toivon että löydät sopivan ratkaisun.

Sharona Tsemppiä huomisille!

En löytänyt suomeksi juuri yhtään tietoa huomisesta toimenpiteestä, mutta englanniksi löytyi tämä:

"The woman usually remains on the table for a few minutes to recover from the cramping caused by injection of the contrast."

Just.

Ja tämä:

"The results of the test can be immediately available. The x-ray pictures can usually be reviewed with the woman several minutes after the procedure is done."

Mietin vaan, että miksiköhän mun täytyy odottaa se kolme viikkoa??

Alkuperäinen kirjoittaja Sharona:
Ja siis voihan niitä kiinnikkeitä syntyä ilman tulehduksiakin...

Voithan sä kysyä sitä nytkin?
Joo onhan se tietysti mahdollista että jotain on tukossa. Mutta lääkärin mielestä se tutkimus olisi silti vähän turhahko. Varsinkin kun minun kohdalla tiedetään tasan tarkkaan miksen raskaudu, ja se vika on munarakkuloissa. Kyllä se aukiolotutkimuskin minulle tehdään sitten jos clomit ja myöhemmin metut ei aleta tehoamaan ja joudun järeämpiin hoitoihin.

oih! Lisää plussanneita! Ihanaa danuli!!! :flower: :flower: :heart:

Yhdyn unicon sanoihin, että ekat viikot täälläkin oltiin varmoja, että ämenkat sieltä vielä tulee. Menkkajuilinnat loppui muistaakseni rv7-8 kieppeillä meillä. :)

Muille +++++++++++++++++ :whistle:

Danuli, olen niin iloinen sun puolesta!! Ja ne vatsakivut kuuluvat asiaan, huoli pois! :heart:

Mä kävin tänään gynellä papa-testissä. Samalla kerroin vauvahaaveista. Mulle gyne ainakin ehti hyvin tehdä ultrauksen parissakymmenessä minuutissa. Kaikki kuulemma näyttää juts sille kuin pitääkin, esteitä raskautumiselle ei kuulemma näy. Ei muuta kuin kunnolla puuhaan kiinni, sanoi gyne... Oli iso helpotus jo tuokin, vaikkei pelkällä ultralla toki kaikkia ongelmia voi bongata!

Sharona
, tsemppiä huomiseen! Mahtava juttu, että pääsette taas askeleen eteenpäin!

Lisää plussia plikat!! B)

Sharona: Tsemppiä huomiselle..kannattaa ottaa särkylääke ennen tota toimenpidettä..netistä ainakin kun hain niin löytyi suosituksia että kandee ottaa särkylääke etukäteen. Tässä yksi linkki: http://www.laakarikeskusyhtyma.fi/palvelut/?file=content_exec&id=616&submenu=114
Halit

Danuli: niin siistii sä oot plusannut..jeee...tottaikai saat täälläkin keskustella..mutta pian me kaikki porskutellaan sinne toiselle puolelle..toivotaan niin =) Heh mulla on varmaan joku lukihäiriö mut en ikinä nää mitää sun kirjotusvirheitä :LOL: Itelle tulee niitä varmaan kans..mut no hätä pääasia et viesti välittyy..

Kaapo kiitos toiveestasi :ashamed: :) Pidetään peukkuja, että plussataan kaikki asap, ekaksi Sharona, sitten meikä ja sitten teikä ja niin edelleen kunnes lista tyhjenee. Ja mua ei haittaa jos joku "kiilaa jonossa", mutta on kyllä totta että erityisen hyvältä tuntuu kun joku pitkään odottanut vihdoin plussaa :heart: Onnea Danulille vielä kerran!

Tarttis varmaan hakea noita e-vitamiineja. Mitä ihmeen aloeverajuomaa??? :D Mäki haluun, kuulostaa jännältä.

Hitsi vie... mulla toi aukiolotutkimus ei toiminut, mutta ehkä tuo Sharonalle tehtävä "vähän ronskimpi versio" tuo tarvittavan buustin ja seuraava plussa napsahtaa sinne! :D Etköhän sä tosta hengissä selviä, vaikka aika jännältä kuulostaakin. On kyllä edelleen tosi outo meininki teillä siellä sekä tutkimusten että tulosten suhteen.

Katinka voi ei... :( taas. :hug: höh.... Mä sanoisin kans et parikyt minuuttia riittää hyvin ultraukseen. Mä ainaki pääsin clomiseurantaultran kanssa johonkin "väliin", eli vapaita aikoja ei ollut, mutta suostuivat ottamaan silti. :) Siitä vaan pyytämään ultraa! Mä menisin siinä oviksen paikkeilla (joko just ennen tai jälkeen), niin sitten ainakin näkis mikä on tilanne ovuloinnin ja limakalvon paksuuden suhteen. Mutta perushommat taitaa näkyä koska vaan.

Agaetis Hyvä, ettei löytynyt mitään ultrassa! Mäkin kävin viime kesäkuussa siellä ultrassa utelemassa, että onko kaikki ok ja se helpotti epäietoisuutta tosi paljon. Toivotaan, että plussaat pian. :)

ON: täällä odotellaan edelleen lauantaista seurantaultraa ja ovista. Ei vielä mitään merkkejä, mutta harjoitukset sais luvan alkaa about tänään. :D

Perjantai 12.2.2010

[/url]

Katinka-82.........27........kp 2/35-42........................yk 8
Kaapo80.............29.......kp 4/25-37........................yk 10
Siiris80...............29........kp 5/32-34........................yk 5
Agaetis...............29.......kp 7/27-31........................yk 4
Manuliina.......................kp 9/25-31........................yk 6
Sharona.............29........kp 9/28-34.......................1v6kk
Cladoceran........29........kp 13/33-38......................yk 12
Ritu82................27........kp 14/28-32......................yk 2
Iitukka80...........30........kp 15/28............................yk 2
Joyan.................29........kp 18/28-33......................yk 7
Nosen................30........kp 20/28-35......................yk 2
Hlemmur............27........kp 29/?..............................yk 6
Sintti -79............30........kp 37/26-30......................yk 5
Opal.................. 29........kp 43/29-41......................yk 6

Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Myrtle.................27

Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09
Pikkumangusti (yk 4) 12/09
OddMolly (yk 2) 01/10
Valeska (yk 3) 2/2010
Vadelmaunelma
Pinklady81 2/2010
danuli79 (yk 11) 2/2010

Katinka :hug: :flower:
Voitais perustaa kohta yhdistys: (Paska)Tädin Uhrit Ry. :kieh:

Kiitos tsempityksestä, kyllähän mä sen kestän kun nainen! :D
Siiris Mulle ei tehdä tuota tutkimusta, vaan se toinen versio. Tuo tehdään nesteellä ja tarkoitus on ultrata kuplien kulkua. Mulle tehdään varjoaineella ja otetaan röntgen-kuvia.. :x Sain kyllä sieltä 4 pilleriä, kipulääkkeitä, sanoivat, että täytyy ottaa 2 illalla ennen nukkumaanmenoa ja 2 ennen toimenpidettä. En ihan suostunut noudattamaan ohjeita, sillä mulla on se aika päivällä, ja naproksiini on kuin burana, ei niistä eilen illalla otetuista olis ollu mitään hyötyä enää tänään päivällä. Ehkä eri asia jos olis saanu ajan aamulle.

Danuli :heart: Oon niin iloinen kun plussasit! =) Ja en mä ainakaan sun kirjoitusvirheitä ole koskaan huomannut, vaikka enpä kyllä luekaan "äikänopena" teitin juttujanne. :D (Ja varmaan osaan itse kaikki kirjoitusvirheet) Ja saat jäädä tänne tsemppaamaan meitä muita!! :flower:

Kaapo Älä luovuta! Onhan noita "vahinkoja" käyny useammassa perheessä, että ei olla juuri silloin päästy pupuilemaan kun olis pitänyt, ja silti napsahtanut. :flower:

Mäkin ostin taas O-tikut eilen, kun olen pitänyt jo ainakin kaksi (tai yhden) kierron taukoa. Meillä on nyt ollut seksikielto tuon tutkimuksen takia, sanoivat, ettei pupuilla saa ollenkaan kierron alusta, vasta tutkimuksen jälkeen. :D Mies ei pidä tuosta säännöstä. :D

Clado Koskas sulle tehtiin se tutkimus?

Unico ja Delfis ihana kuulla et muillakin on ollut näitä inhoja kipuja, helpottaa kovasti kun tietää ettei oo ollut ainut jolla näitä esiintyy. Mulla kun takaraivossa on aina ollut ajatus, et jos raskaaks tulen, niin se on kuitenkin kohdunulkonen, ku mulla oli se oireeton klamydia joku parivuotta. Pyysin gynee soittaa eilen, ja se sano et ultrataan parin viikon päästä (mulla oli sille varattu sillon aika aukiolotutkimukseen ;) ) eihän siin ultras viel ihmeit näe, mut sen et onks sikiöpussi oikeessa paikassa, koska noi kohdun ulkoset on vissiin hyvä todeta hyvissä ajoin. Että mua jännittää! Sori muuten kun höpötön näitä täällä, kuulus varmaan tonne odotuspuolelle enemmän, mut tää on niin kotonen pino, ja paras :heart:

Clado mul on laktoosi-intorelanssi, ja kaveri suositteli aloeverajuomaa, sen serkku on joku jälleenmyyjä. Ja kun vissiin se auttas raskautumiseenkin, jotenkin korjaamalla elimistön ph:ta oikeaan suuntaan, niin mähän heti ostin, vaik olikin ihan pirun kallista :kieh: Mut en tiedä auttoko, ku just edellisten menkkojen aikana sen alotin, ja tää oli siis eka kierto ku sitä join. Kaverilla on endoa ja taipumusta kystiin, epäsäännölliset menkat ym. ja se kans nyt on raskaana, lääkärikin oli sitä ihmetyllyt et miten on raskautunut ku sillä on monta kystaa nytkin, pahimmillaan lähes tennispallon kokosii ;) Et en sit tiedä onko toi ihme ainetta, mut mä huomasin jo alkukierrosta et valkkarin suhteen oli jotenkin erilaista, koostumus oli erilainen tai jotain. Et suosittelen lämpimästi tota juomaa, voin merkinkin antaa jos joku haluu. Join sellasta omenan ja karpalon makusta, ja se oli oikeesti hyvää, mieskin joi sitä :) E-vitamini idean sain täältä ainakin vadelmaunelma sitä muistaakseni mainitsi.

Kerrohan Sharona sit kuin toi sun ilkeeltä kuulostava tutkimus meni!

Agaetis ihanaa että sait hyviä uutisia gyneltä! Nyt ei kun peittojen heilutteluun! ;) Mä luulen et mulla autto se kun sain muuta stressatavaa, et millo on ovis et siitä viikon päästä ekat labrakokeet, ja millo alkaa vuotaa et pääsen varaa aikaa aukiolotutkimukseen, itse raskautumiskyttäilyt jäi ehkä vähän taka-alalle. :)

Tää lähtee nyt salille, ku kerrankin pääsee keskellä päivää kun on vapaapäivä :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Sharona putket katottiin sillon ku käytiin siellä väestöliitolla, eli 7.1. :p Toivottavasti selviät/selvisit kohtuullisella koitoksella sun versiosta! b:)d

Danuli, pistäs merkkiä kehiin! Tiedän yhden tyypin, joka kärsii kans noista kystista ja vois olla kiitollinen vinkeistä! ;)

Oon kuullut tuosta Aloesta kaverilta, joka aloitti maahantuonnin jokunen aika sitten, hän myös ylisti sitä, ja lopetti kokonaan päivätyönsä aloittaakseen sen maahantuonnin, ja jakelun Suomessa. Itse en ole kertaakaan kokeillut, tai siis täällähän myydään kaikenlaisia aloe-juomia erimakuisina ihan normiruokakaupoissakin, jopa pizza- ja kebab-paikoissa, ja n.1,5v sitten olinkin ihan koukussa niihin, mutta sillon siis ei ollut puhettakaan mistään terveysvaikutuksista, ja luulen, että kyseinen juoma olikin enemmän sokeria... :D

Tämä löytyi googlesta:
http://www.mtv3.fi/helmi/hyvinvointi/artikkeli.shtml/498674?hyvinvointi-voin_hyvin-ravinto

Yhteistyössä