(Lähes/ja) kolmekymppiset ekakertalaiset, VOL6

Alkuperäinen kirjoittaja Katinka-82:
Itseäni ainakin helpottaisi, jos pääsisi kaikkiin tutkimuksiin, ja saisi varmuuden joko siihen, että jotain vikaa on ja hoidon siihen tai sitten tiedon, että vikaa ei ole.
Näinhän se menee, että epätietoisuus on kamalinta. Minä kärsin siitä melkein puoli vuotta, kun tiesin että minussa on jotain vikana mutta en tiennyt mitä. Nyt ei tarvitse elää enää epätietoisuudessa, kun minun PCO-diagnoosini on tehty ja miehen simpat tutkittu, eli tiedämme tosi hyvin että missä mennään.

Alkuperäinen kirjoittaja Katinka-82:
Kaveri puolestaan kertoi, että kunnalliselle ei täällä kannata mennä, sillä siihen että pääsee noihin aukiolotutkimuksiin ja ultraan ja verikokeisiin voi mennä kaikkinensa vuosi, sillä sieltä saa lähetteen aina yhteen juttuun kerrallaan ja sitäkin aikaa saa odotella 3-4 kk. Ei sovi minun mielenterveydelleni.
Kunnallisella ei kyllä varmasti saa asiaansa etenemään! Siellä (ainakaan meidän paikkakunnalla) ei aleta tehdä mitään ennen kuin 1 v yrittämistä on täynnä. Minä saan onneksi mennä yths:lle, ei maksa juuri mitään eikä tarvitse juuri jonotellakaan. Pisin jonotus oli sille käynnille, jossa tuli PCO diagnoosi (3 viikkoa). Meillä on "vasta" 8,5 kk yritystä täynnä, niin minusta on jo ehditty ottaa verikokeet ja paritkin ultrat, miehen simpat tutkittu, hoitopäätös syntynyt ja tero + clomireseptit taskussa. Jos käyttäisin kunnallista, en olisi edennyt asiassani vielä tässä vaiheessa mihinkään.

Se mun lääkäri sanoi että kunnallisella eivät olisi vielä alkaneet hoitamaan, periaatteen vuoksi (se 1 v periaate) mutta hän ei nähnyt mitään syytä odotella, koska minulla on ilmiselvä PCO ja jatkuvasti ovuloimattomuutta eikä se odottelulla mihinkään mene.

Kiitos kaikille onnittelijoille!! :heart: Mulla on vieläkin ihan epäuskoinen olo, kun ei musta oikein tunnu, että oisin raskaana. Flunssaoireet ja se vähäinenkin yökötys tuntuu olevan menossa pois. :| Tietty se oireilu on yksilöllistä, mutta entä jos tää enteilee keskenmenoa...? Äh, pitää vaan koittaa miettiä muita asioita, niin aikahan sen sitten näyttää.

Joyan, 9 päivää tätiä ei tosiaankaan kuulosta kovin ihanalta. :hug: Toivottavasti noin pitkiä visiittejä ei tuu jatkossa!

Agaetis, juu, yritän olla murehtimatta niistä oireista... Mullakin eniten oireita oli ekassa kierrossa pillereiden jälkeen, enkä todellakaan ollu raskaana silloin. :D Nyt kaikki vaan sitte plussaamaan! b=)d

Murmelin, oi, uusi kissavauva kuulostaa ihanalta! :heart:

danuli79, kiitos lohduttavasta esimerkistä! :) Toivottavasti se täti pysyy poissa!

Siiris80, kyllä sun täytyy vielä plussata, kun sulla on kaikki oireetkin! :D

Ritu82 & Nosen, hyvähän se ois koittaa olla liikaa miettimättä vauva-asioita, ettei siinä kasaa itselleen turhia paineita. Vaikka helpommin sanottu kuin tehty! Itellä oli tässä kierrossa niin paljon muuta ajateltavaa ja muutenkin mietin, että ei varmasti tärpännyt. Mutta niin vaan tuli se plussa sieltä. :)

Hlemmur, hyvä juttu, että simpat on kunnossa! :)

Sharona, mahtavat partyt kyllä järjestit! Mies on varmasti tosi onnellinen! Harmi vaan se laukku... :/

Katinka-82, niin, kyllähän se varmasti lisää mielenrauhaa, kun tietää, että onko vikaa vai ei. Mä olin julkisella puolella myoomien takia parikin kertaa ultrattavana ym. tutkimuksissa viime vuonna, niin oli hirveen helpottavaa kuulla, että raskaudelle ei oo mitään fyysistä estettä/hidastetta. Endoakin mulla oltiin aikasemmin epäilty, mutta sitten kävi ilmi, ettei sitä ollu. Julkisen hitaudesta sen verran, että ainakin myoomien tutkiminen eteni aika hitaasti, vaikka mulla oli kipujakin. Jos ne kivut ois yltyny tosi koviksi, niin ois pitäny alkaa soittelemaan sinne, niin ehkä ois saanu tähystysaikaa aikaistettua sitten.

Mukavaa viikkoa kaikille! :)

Onnea onnea molemmille plussille :flower:
Toivottavasti tässäkin ketjussa nyt sitten pääsee muutki perässä =)

Unicon tavoin käyn täällä aina silloin tällöin kurkkimassa, että missä mennään ;)

Odessa80 26+1

Oho! johan puhalsi oikea helmikuinen plussapuhuri! Jihuu :) :heart: Onnittelut Valeska ja Pinklady!! Raskautuminen tästäkin pinosta on siis mahdollista! :D Nyt muut vaan sitten perästä.

Ite just tajusin, että jos nää clomit yhtään lyhentää kiertoa ja jos sattuisi tärppi käymään niin sitten olenkin hankaluuksissa. Sovin nimittäin niin, että helmikuun vikana lauantaina on tarkoitus juhlia meikän pyöreitä ja onkin sitten aikas selitteleminen jos ei omissa juhlissaan meinaa mitään juoda... :x hmmm... voiko omat bileet perua??? ;)

Mutta ei pidä jossitella turhia. Katsellaan nyt mitä tuleman pitää!

Moikka kaikille! Wow, onnittelut myös Pinkladylle :flower: ihanaa kun tulee plussia..se valaa toivoa meihin muihinkin.

Mulla tuli täti vierailulle tänään :'( Eli saa päivittää kp. 1 / yk. 5 .
Täytyy kyl sanoa että oli aivan uskomattomat oireet...kunnon hormonihäiriö...Huomasin heti aamulla että nyt on jotain tapahtumassa kun kaikki näpyt oli hävinnyt naamasta ja ajovalot oli pois päältä..sit alkoikin mahakivut ja iltapäivällä oli jo täti riemunpunaisena vastassa...damn. Mutta oon ihan helpottunut että tuli joku ratkaisu..toi megakierto oli todella raastavaa. Nyt ei muuta kun uuteen nousuun. Tilasin jo viimeviikolla ovis ja raskaustestejä lisää. Jos on jotain hyviä vinkkejä niihin ovistesteihin niin otetaan vastaan :D

Valeska: älä nyt yhtään stressaa..vaan nauti :heart: Kaikki menee ihan varmasti hyvin

Hlemmur: Hienoa että miehen simppatestit oli kunnossa. Nyt vaan uutta yritystä kehiin

Clado: joo, toivotaan parasta, mikä oiskaan täydellisin synttärilahja :heart:

Kirjottelin tos pitkät pätkät ja nyt ne hävis, voi kökkö! :kieh: Yritin viel kopsaa niit, mut ku meil on macin kone niin täs kopsaaminen ei oo samanlaista ku normi pc:ssä, ja mä painan aina väärää nappia! Mut siis Pinkladylle paljon onnea plussasta! :flower: Turhaa jännitit testin tekoa! Nyt vaan tarrasukkia mukaan!

Siiris :hug: tädin tulosta! Tsemppiä uuteen kiertoon ja oviksen bongailuun! Sen suosittelen et luet ne ovistestiohjeet hyvin, ku eritesteis on vähän eri ohjeet, ja testaa joka päivä suht samaan aikaan, niin ei mee LH-huippu sivusuun.

Katinkasuosittelen yksityiselle m,enoa, saat mielenrauhan ja vastauksia kysymyksiin. Julkisella kaikki etenee niin hitaasti. Tosin yksityinen sit maksaa, mut mitä sitä ei maksaiskaan tän asian eteen ;) Meilläpäin julkinen velvottaa et labrat on otettu etukäteen, et pääsee sit julkiseen jonoon. Toivon että sulle sattuu mukava gyne, kun kerran mul oli yksityisellä ihan sellanen joka sano et tasan vuosi pitää yrittää et mihinkään tutkimuksiin pääsee, en kyl hällä käyny sen koommin ;)

Clado toivotaan maailman parasta synttärilahjaa, bileiden epäonnistumisesta huolimatta ;)

Tääl menkkajuilinnat jatkuu, mä en ymmärrä mis se täti kuppaa, tulis nyt jos on pakko tulla. Ei ees tyhruta vielä, mut välil noi kivut on niin ilkeet, et vaik ne kestää vaan pari minsa, nii tekis mieli ottaa särkylääke. Mun tilaamat testit ei viel tullu :| Oisin niin halunnu huomenna sen negan testaa..

Onnea valtavasti Valeskalle ja Pinkladylle!!

Täällä on viikonloppu juhlittu meikän kolmekymppisiä, ja maanantai alkoi siivouspäivällä, ja juoksulenkillä. Huh. Nyt alkaa jo olla ihan ok olo. Suosittelen kaikille ongelmien kanssa painiville yksityistä puolta, jos vaan rahatilanne antaa myöten. Sinnepä menen itsekin, jos ei ala ovista paukahtamaan testiin.

Tsemppiä Siiris ja Clado sekä muut kanssataistelijat!!

Palaan jälleen tädin kynnyksellä kertoon omat juttuni, mutta käyn kyllä lukemassa teidän tilanteita täällä säännöllisesti. Häntä pystyyn leidies!!! :heart: :heart:

Pinklady, onnea!!! Johan niitä plussia alkaa ropista! :heart:

Nyt vielä danulille plussa heti, kun testit saapuvat!!! :)

Siiris, onneksi pääsit epätietoisuudesta, mutta harmi vaan, että tädin kautta.. :hug:

Sharona
, ihanaa, että yllätys onnistui ja miehesi nautti syntymäpäivistään!

Pinklady Paljon onnea plussasta!! :heart: :flower: Taitaa tästä helmikuusta tulla tosiaan Plussakuu, kuten joku jo ennustikin :D

Siiris Pahoittelut tädistä! Mut onneks tuli nyt kuitenkin päätös megakierrolle... :hug:

danuli Joo täs ovista yritän bongailla jossain vaiheessa... MUTTA nyt lähti uus vaihe käyntiin, kun kävin apoteekissa "leluostoksilla"!! :LOL: Ei siis ollu tarkotus ovistestejä viel hommata, mut hermot petti ja miehen aiemmasta vastustuksesta huolimatta suuntasin apteekin hyllyjen väliin... :D Meinasin ostaa tikkuja, mut hinta hiukan järkytti, apteekin omat testit 7 kpl 38 e! Joku toinen merkki oli 18 e/5 kpl... Tyyristä. Sit siinä pisti silmään sellanen kestotesti, donnatest, joka tehään syljestä. Olin hiukan yllättynyt, mut siihen viereen ilmaantunut punasteleva farmaseuttiopiskelijapoika kyl ei siitä mitään pahaa tienny sanoo, niin osin sit sen. Hintaa 48 e. Elämä on. Kohta tesutan ekaa kertaa!! Jännää.... =)

Onko kellään kokemuksia tuosta donnasta? Heh, mun aloittelijan tuurilla tuo on tietty ihan p**ka ja meni rahat hukkaan... :LOL: Heti kotona tietty guugletin tuon ja enimmäkseen hyviä kokemuksia oli ollut muilla. Toi siis on ohjekirjasen mukaan minimikroskooppi, jolla katsellaan jotain estrogeenin aikaansaamia kiteytymiä tms. ja sen perusteella ovista ennustellaan.

Sharona Kuulosti onnistuneilta pippaloilta! =) Harmi että laukku hävis... Nää on näitä bileitten varjopuolia :|

Nega oli ovistesti, kuten tässä vaiheessa kuuluukin... Joop, sit vaan katsellaan, josko se siitä plussaksi kehittyisi... =) Ihkua, kun ton kanssa voi leikkiä vaikka monta kertaa päiväsä eikä se siitä häiriinny. Oviksen lähestyessä ohjeen mukaan pitää testata vähintään kaks kertaa päivässä.... Tulispa se pian! Heh, se siitä ajatuksien muualle suuntaamisesta :LOL:

Ritu juu hermoille käy joskus noin ;) mäkin aattelin ensin etten sorru ovitesteihin, mut niin siinä sit kävi et niit oli PAKKO ostaa ku alko kierrot heittelee :D Ite käytän prismasta saatavii fertestejä, siin on 14 liuskatestii ja ne maksaa noin 13-14?, olen tykänny noista testeistä. Tollasesta sylkiovistestistä mulla ei oo kokemusta. Toivotaan etä se toimii, onhan se kiva etä sillä voi "leikki" millon vaan ja monta kertaa ;) Toivotaan että plussaa näyttää!

Kiitos tsempityksestä, mut kyl mä luulen et täti pian kurvaa, ärsyttää vaan ku se koisaa ihan hulluna. Yölläkin heräsin kaks kertaa siihen et oli sellaset menkkakivut et huhhuh, mut ei ei mitään ei ees tuhrua, outoa. No kyllä se kohta saapaa, ei voi noist merkeist muutakaan tulkita...

Mutta toivotaan että teille muille tää ois plussakuu! Hyvältä ainakin alku näyttää! :)

No voihan harmistus Siiris, mutta nyt sait kuitenkin päätöksen megakierrolle, joten eikun uusin kujein seuraavaan kiertoon. Täältä tullaan perässä luultavasti tänään tai huomenna, aamulämmöt oli jo muutaman kymmenyksen eilistä alempana.

Varasin muuten eilen ajan sinne yksityiselle gynelle vai pitäisikö tämän kaupungin osalta sanoa "yksityiselle". Tuossa Terveystalolla on ainoat yksityiset gynen palvelut ja niillekin on aikoja näköjään kolmena päivänä kuukaudessa. Siellä on kaksi lekuria, joista toinen on kunnalliselta eläkkeelle jäänyt ylilääkäri (mies) ja toinen kunnallisella sairaalassa nykyisinkin toimiva lääkäri (nainen). Varasin nyt ajan tuolle naiselle, olen hiukan ennakkoluuloinen eläkeiässä olevaa miestä kohtaan. Paljon hän on nähnyt, mutta on varmasti olemassa vaara, että hänen ajatuksensa ei ole tältä vuosituhannelta. HYI MINUA! Plus olen mielummin naisten ronkittavana kuin miesten ja ehkäpä tuon naislääkärin kautta saisi nyt suoraan lähetteen sinne sairaalan polille, jossa tutkimukset ilmeisesti tehdään. Toivossa on hyvä elää. Aika meni nyt kuitenkin melkein kahden viikon päähän joten ihmeitä ei varmasti ehdi tehdä vielä seuraavassakaan kierrossa. Mutta kaikki on aina eteenpäin, eikö? Toivottavasti hän vain ottaa minut tosissaan. Olen kyllä päättänyt mennä sinne sillä asenteella, että nyt on pakko ottaa tosissaan ja haluan kaikki tutkimukset enkä mitään arvailuja.

Onnea Pinksulle plussasta ja tsemppiä Ritulle oviksen metsästykseen. Toivottavasti sen löydät!

*Muoks: Nyt varmuuden vuoksi varasin kuitenkin ajan myös sille miestohtorille ensi viikolle (toivottavasti täti on vierailunsa sitten jo päättänyt). Ystäväni oli sitä mieltä, että nimenomaan se mies olisi hyvä lääkäri ja kuuntelija ja nainen jotain ihan muuta. Näin siinä aina käy, pitäisi lähes aina toimia vastoin omaa intuitiota.

valeska ja pinklady, onnea plussista!!! :flower: :flower: :flower: Ja tervetuloa tonne toiselle puolen ketjuun kun siltä tuntuu.

Alkuun joutuneille iso :hug: :hug: :hug:

Jaksuja kaikille! ja Plussa puhureita tähän nyt lisään toivotellaan!

Täällä jälleen talvi flunssa päällään... Toivottavasti te säästytte tältä!

Alkuperäinen kirjoittaja Unico:
Täällä jälleen talvi flunssa päällään... Toivottavasti te säästytte tältä!
En minä ainakaan säästynyt... Tässä on pari päivää jo kulutettu kilokaupalla nenäliinoja... |O

Kävin ostamassa clomit jo. Ne oli kalliita! Tuntuu hullulta kun pikku purkin pohjalla on muutama hassu pieni vaaleanpunainen nappi ja hinta melkein 60 euroa.

Paljon onnea plussanneille!!! :flower: :flower: :flower: On kyllä ihanaa saada tähänkin pinoon plussia. Niitä tulee liian vähän. Samalla myös haaveet omasta plussasta vähenee. Täällä alkoi arki tädille. Tänään siis kp1. En tiiä miten tästä nyt taas selviää, kai se vaan on pakko, kun tietää, että tästä kymmenennestäkään kierrosta ei plussata. Ei taida taaskaan osua aikataulut yksiin oviksen kanssa. :'(

Nyt alkaa olla sellainen fiilis, että multa loppu jaksaminen. Lapsettomia siis ollaan ja täytyy etsiä elämisen ilot jostain muusta asiasta. Olen jo miettinyt uuden harrastuksen aloittamista ja kuntoiluun panostamista. Nyt buranaa naamaan, sillä on sen verran kovat kivut.

Tiistai 9.2.2010

[/url]

Kaapo80.............29.......kp 1/25-37........................yk 10
Siiris80...............29........kp 2/32-34........................yk 5
Agaetis...............29.......kp 4/27-31........................yk 4
Manuliina.......................kp 6/25-31........................yk 6
Sharona.............29........kp 6/28-34........................1v6kk
Nosen................30........kp 17/28-35......................yk 2
Cladoceran........29........kp 10/33-38.........................yk 12
Ritu82................27........kp 11/28-32.........................yk 2
Iitukka80...........30........kp 12/28..............................yk 2
Joyan.................29........kp 15/28-33.......................yk 7
Hlemmur............27........kp 26/?...............................yk 6
Katinka-82.........27........kp 32/35-42.......................yk 7
danuli79.............30.......kp 32/25-32........................yk 11
Sintti -79............30........kp 34/26-30........................yk 5
Opal.................. 29........kp 40/29-41........................yk 6

Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Myrtle.................27

Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09
Pikkumangusti (yk 4) 12/09
OddMolly (yk 2) 01/10
Valeska (yk 3) 2/2010
Vadelmaunelma
Pinklady81 2/2010

danuli Mistäs sen tietää vaikka täti jättäis tulematta ja oireisto kuuluiskin erääseen toiseen oireyhtymään B) Vielä toivo elää...!

Katinka Kunpa ois mukava lääkäri! Tsemppiä! Itellä aina muutenkin niin ikävä mennä gynelle, niin sit vielä jos lääkäri on epäkohtelias/muuten asenne ei kohdallaan, niin aaargh! :kieh: Ei tosiaan oo kauheesti valinnanvaraa teilläpäin, käyt vaikka molemmilla jos ei ensimmäisen kanssa natsaa :D

Jeps, taidan hilpasta jumppaamaan illan ratoks, niin saan muuta ajateltavaa. Ja pysyn hetken erossa kaapissa vaanivasta suklaarasiasta... :LOL:

Kaapo :hug: pahoittelut tädistä! Ikävää jos alkaa tuntua hiukan epätoivoiselta! Jospa se siitä kun pahin pettymys on poistunut! Ja kannattaahan sitä mennä tutkimuksiin, jos ei vaavia ala kuulua, kyl mä uskon et erilaisii hoitoi ja keinoi on! Tsemppiä ja pää pystyyn!

Katinka Hyvä että sait varattuu ajan! Toivottavasti pääset sille miehelle, vaik itelläkin on ennakkoluulot miesgynejä kohtaan, niin on niis varmaan tosi hyviä lääkäreitä, ja työtään ne vaan tekee! ;)

Mun piti huomenna testata, mut himputit testiti eivät olleet tulleet! Aloin selvittää asiaa, ja huomasin et tiedoissa oli mun vanha osote, en tiedä miten se sinne oli eksynyt, ku tilasin tuolta vasta ekaa kertaa, ja varmasti laitoin uuden osotteen sinne. No niit testei on varmaan turha ootella, onneks en tilannu kauheesti :) Ois vaan ollu se nega kiva testaa huomenna, ku ei tuota tätiä vielä kuulu. No täytyy keksii se testi jostain muualta, kaapissa ku ei oo ees ovistestejä :$

Hlemmur :LOL: En enää puhu sulle. Paitsi jos oot kiltisti jatkossa. :D

Joo, kävin täällä jo aikaisin aamulla päivittämässä listaa, mutta koneesta kuoli akku kesken kaiken ja sitten olikin juostava töihin. :kieh:

Soittelinpa eilen ja tänään oikein urakalla sinne klinikalle, ja meni hermotkin muutamaan otteeseen! Siis ihan järkyttävän törkeetä touhua. Ensin sanoivat aamulla, että täytyy soittaa toiseen numeroon klo.13 jälkeen, sitten sanoivat että soitin väärään paikkaan, ja pitää soittaa siihen alkuperäiseen numeroon klo.8-12 välillä........... |O |O |O |O |O

No tänään sitten paremmalla onnella, ja sain ajan siihen järkkytutkimukseen perjantaille, vapaapäivän kunniaksi. Samalla mun piti myöskin varata aika tuloksien saamiseksi, ja KAPPASPERK*LE, se onkin sitten maaliskuun 5. |O :xmas: :x :/ :p :$ :| :kieh: :eek: |O

Siis me ollaan nyt oltu "tutkimuksissa" Marraskuun alusta, ja tässä ei ole selvinnyt vielä yhtään mitään, ei edes niinkin perusasiaa, että onko putket tukossa. Mitenköhän tässä oikeasti selviää järjissään? Siis miten voi rontgen kuvan tulkitseminen kestää melkein kuukauden!?

Joooooooo.

Yhteistyössä