Näinhän se menee, että epätietoisuus on kamalinta. Minä kärsin siitä melkein puoli vuotta, kun tiesin että minussa on jotain vikana mutta en tiennyt mitä. Nyt ei tarvitse elää enää epätietoisuudessa, kun minun PCO-diagnoosini on tehty ja miehen simpat tutkittu, eli tiedämme tosi hyvin että missä mennään.Alkuperäinen kirjoittaja Katinka-82:Itseäni ainakin helpottaisi, jos pääsisi kaikkiin tutkimuksiin, ja saisi varmuuden joko siihen, että jotain vikaa on ja hoidon siihen tai sitten tiedon, että vikaa ei ole.
Kunnallisella ei kyllä varmasti saa asiaansa etenemään! Siellä (ainakaan meidän paikkakunnalla) ei aleta tehdä mitään ennen kuin 1 v yrittämistä on täynnä. Minä saan onneksi mennä yths:lle, ei maksa juuri mitään eikä tarvitse juuri jonotellakaan. Pisin jonotus oli sille käynnille, jossa tuli PCO diagnoosi (3 viikkoa). Meillä on "vasta" 8,5 kk yritystä täynnä, niin minusta on jo ehditty ottaa verikokeet ja paritkin ultrat, miehen simpat tutkittu, hoitopäätös syntynyt ja tero + clomireseptit taskussa. Jos käyttäisin kunnallista, en olisi edennyt asiassani vielä tässä vaiheessa mihinkään.Alkuperäinen kirjoittaja Katinka-82:Kaveri puolestaan kertoi, että kunnalliselle ei täällä kannata mennä, sillä siihen että pääsee noihin aukiolotutkimuksiin ja ultraan ja verikokeisiin voi mennä kaikkinensa vuosi, sillä sieltä saa lähetteen aina yhteen juttuun kerrallaan ja sitäkin aikaa saa odotella 3-4 kk. Ei sovi minun mielenterveydelleni.
Se mun lääkäri sanoi että kunnallisella eivät olisi vielä alkaneet hoitamaan, periaatteen vuoksi (se 1 v periaate) mutta hän ei nähnyt mitään syytä odotella, koska minulla on ilmiselvä PCO ja jatkuvasti ovuloimattomuutta eikä se odottelulla mihinkään mene.