(Lähes/ja) kolmekymppiset ekakertalaiset, VOL6

Sharona: Tsemppii siihen testiin :flower:

Tosta aloeverasta..kuullostaa kyl tosi hyvältä..ite oon sitä joskus juonut kk:n..oli aika karmeeta litkua ja en huomannut mitään vaikutusta..siitä on siis aikaa ja sillon söin e-pillereitä..eli ostin sitä vaan ns. yleiseen hyvinvointiin. Oli muistaakseni aika kallistakin. Mutta kannataahan sitä kokeilla..kaikki me toimitaan erilailla ja tosiaan ei ole kokemuksia raskautumiseen..näemmä voivat olla erinomaisen hyvät :D

Mulla alkaa äklöolo helpottaan..toisaalta on ollut hyvä kun aika on mennyt sairastaessa ja pahoinvoivana niin ei oo ehtinyt miettiin liikaa vauvajuttuja...heh vaikka karmee tauti onkn ollut. Reilu viikonpäästä saan alkaa tikuttaan ovista..voi olla että ovis ajoittuu juuri kun lähdetään sinne lomalle..tai kun ollaan lomalla :D

Danuli: Älähän turhia hätäile vaan nauti..ihanaa kun oot raskaana :heart:
 
Tosta papasta vielä..mä kävin siinä muistaakseni noin vuosi sitten kun söin vielä pillereitä ja sanoin että ollaan ehkä pian lopettamas niitä , niin se tehtiin mulle sit samantien. Kaikki oli ok, tai siis ne ei ikinä soittanu tuloksista..sanoivat vaan että soittavat jos on jotain ja eivät ikinä soittaneet...eli oisko siinä papassa jo tullut sit jotain perusjuttuja esille jotka estäis raskautumisen ? Osaako kukaan sanoo
 
Onnea Danuli!

Mäkin hengissä :whistle: . Aika kamala olo koko ajan. Aamuisin kova pahoinvointi, pakko syödä heti jotain, kun nousee. Päätä särkee ja rinnat niin kipeät, että rintsikatkin "sattuu". Maanantaina soittelen neuvola-aikaa.
 
Siiris, papalla katotaan lähinnä kohdunkaulan syöpää ja muita solumuutoksia. Se on hyvä tehdä ennen raskautumista, koska papaa ei voida ottaa raskaana ollessa tai heti sen jälkeen. Rakenteellisia juttuja mulla katottiin sillä ultralla. Sillä näki, että kohtu ja munasarjat ovat kunnossa ja että munarakkuloita kehittyy. Tokikaan se ei kaikkia ongelmia löydä, mutta antaa hyvää suuntaa siitä missä mennään.
 
No niiiiiin. Että sellainen tutkimus. Oli ne pelottelut siitä kivuliaisuudesta ihan paikallaan, oli meinaa paljon pahempaa kun kuvittelinkaan! :x
Ne laittoi sellaisen härpäkkeen sisälle kohdunsuusta (lukittuu siihen paikalleen, ja siitä menee 2 putkea läpi kohtuun) joka jo itsessään oli T_O_D_E_L_L_A epämiellyttävää, lähes tuskaista, mutta sitten vielä vetivät toisen putken kautta ruiskulla ilmat pihalle!!!! Se vasta sattuikin, ja tekivät vielä varmuuden vuoksi kolmeen kertaan. Jumagegga.
Sitten menikin toisesta putkesta varjoaineet sisään ja aloittivat kuvien ottamisen. Järkyttävät 15min, kun ei pystynyt lainkaan rentouttaa, sattui se härpäke vaan koko ajan.

No, sainpas ne tuloksetkin kyllä ihan heti, se hoitaja puhelimessa ei vaan jaksanu selittää ilmeisesti, että se maaliskuun aika onkin näiden kaikkien kokeiden yhteenveto (tulokset kokeista kiertää siis kaikilla niiden lääkäreillä, ja jokainen antaa oman näkemyksensä) ja silloin siis kertovat mitkä hoitokeinot otetaan käyttöön.

Niistä kuvista: Ensimmäisessä kuvassa näytti vahvasti siltä, että oikea putki on tukossa. Ainostaan kohtu ja vasen munanjohdin näkyivät selkeästi varjoaineen täyttäminä. Se lääkärikin sanoi, että oli melko varma, että se mun 10v takainen leikkaus on vaurioittanut oikeaa munanjohdinta, mutta sitten sekin "aukes" ja päästi varjoaineen läpi! :)
Tais olla siis vain vähän tiukassa :D
Eli lopputulos: Hyvältä näyttää, putket ei ainakaan estä raskautumista.

nyt siis vaan pelko hiipii mieleen, kun on kaikki tutkittu, ja vikaa ei löydy: Selittämätön lapsettomuus.... :'(
 
huhhuh Sharona! Aika kokemus... satuitko kysymään, että miks ne ei tee sitä hssg:a vaan ton?? :eek: ihmeellistä kyllä. Mutta pääasia on kuitenkin, että putket on auki! siis ymmärsinkö oikein, että toi tutkimus aukas sen oikeen putken? Jos näin on, niin sittenhän sun mahikset tuplaantuu, kun on molemmat putket käytössä toisen sijaan. :D

Täälläpä tuli jo o-plussa!!! Jihuu!! :heart: On niistä clomeista ainakin se apu, että, o-tulis jo viikkoa ennen ku luomukierroissa! Aiotaan kyllä tänään vähän jumpata, silläkin uhalla, että huomenna tulee seurantaultrassa panokieltoa :LOL:

Jouduin huomiseksikin vähäksi aikaa töihin. Ihan perseestä, kun just aamulla hehkuttelin, että vihdoin saan huomenna aamulla nukkua pitkään ja tänään vedellä vähän skumppaa tai pari olutta... mutta ei. Pitää mennä esitelmöimään ja sekin englanniksi. klumps :x en edes muista koska oon viimeksi puhunut englantia.
 
Clado Teki kauheasti mieli, ja suunnittelin kyllä kysyväni, mutta sitten alkoi jännittää niin pirusti, että unohdin oman nimenikin! :D :D Luin jostain, että tuo röntgen olis tarkempi, ja sitten ajattelin, että kun ne lopuksi laittoi mut kävelemään ympäriinsä 15min ennen viimeistä kuvaa, ja se selitti, että sillä tutkitaan, onko siellä arpikudosta joka estää raskautumisen (jos se varjoaine ei siis leviä elimien keskelle), että varmaan onkin tarkempi, kun Suomessa sitä käytetään kai "tarkempiin tutkimuksiin" vai oliko se "tarvittaessa HSSG:n jälkeen" mutta mulla oli vikassakin kuvassa kaikki normaalia, siellä se aine jylläs maksan ja pernan kainalossa :LOL:

Luultavasti aukas sen putken, kun siinä ekassa kuvassa tosiaan näytti, ettei sitä putkea ole olemassakaan, vaikka se vasuri oli täynnä varjoainetta! Löysin just yhden keskustelun, missä 8/10 naisesta oli raskautunut heti aukiolotutkimuksen jälkeen, ja Clado KRÖHÖM, jos sulle tehtiin se tutkimus viime kuussa:

Lainaus:

Hei. Kävin tutkimuksessa keskussairaalassa, koska lasta oli yritetty toista vuotta, olikohan se nyt tammikuussa kun kävin siellä, nyt olen raskaana 37 vkolla. Eli toisella kierrolla tutkimuksesta raskauduin! Suosittelen kyllä kovasti. :)

****************************************************

Silloin sanoivat että vastaavanlaisen tutkimuksen jälkeen kannattaa yrittää todenteolla sillä tutkimus "avaa kanavat" pariksi kuukaudeksi jonka jälkeen ne taas menee kiinni (jos ne aikaisemminkin oli kiinni). Näin tosiaan tapahtui, tulin raskaaksi 2 kk tutkimuksen jälkeen


****************************************************

yllätys oli kuitenkin aikamoinen kun samasta kierrosta testasin sitten plussan! sitä ennen yritystä kerkes olla 2.5 vuotta eikä ikinä yhtään plussaa, mutta nyt sitten se onni potkas!


****************************************************
Lasta yritettiin 2 vuotta. Menin aukiolotutkimukseen ja tulin heti raskaaksi. Lääkäri sanoi ettei ole sattumaa, se voi auttaa. Eikä ollut tukossa edes johtimet.


****************************************************
Woooohoooo!

Jee, Onnea O+'sta! :flower: Hitto sun juttujas, kikattelen aina niitä lueskellessa ja koirakin alkaa kattoo kieroon. :D
Toivottavasti saatte kolmoset, vähintään!
Ja hyvin se englanti sujuu, älä jännitä! Mun 8v. siskon tyttö laittoi postissa mulle ystävänpäiväkortin englanniksi, että: "flanseskoki" ymmärtää. :heart:

P.S joku hullu laulaa oopperaa kadulla täysillä - I love Amsterdam.
 
Hei tänks Sharona, oot ihan huippu! :D :flower:

Se huono puoli tässä on, että mun pitää jotenkin luistaa mun omista kolmekymppisjuhlista, jos nyt tärppää. Juhlat ois tarkotus pitää tosiaan kahden viikon päästä lauantaina, vaikka ite päivä onkin jo ens viikolla :whistle:
 
Sharona aika huisin kuulosta toimintaa sulla tänään, pitää kyl olla aika kova kivunsieto, koolosti sen verran kivuliaalta! Mut hienoo ettei putket oo tukos! :) Toivotaan että sulla auttas toi tutkimus, ja oisit kohta raskaana!

Clado onnittelut ovisplussasta, nyt ei kun peitot heilumaan! ;) Toivotaan et clomit ja aukiolotutkimus yhdes auttas, ja kohta plussaisit, ja saisit ihanan kolmekymmpislahjan, vaikka juhlinta ei sit sujuiskaan alkoholin merkeissä ;)

Nii siit aloeverasta, niin on kai paljon erilaisii, mut tää on foreverin aloeverajuoma, löytyy noilla sanoilla googlesta. Itse oon juonu niitten aloevera berry nectaria ja maustamatonta, toi berry nectar on oikeesti hyvää :) Otan sitä aamusin tyhjään mahaan 30ml raakana. Jos haluu voi ottaa yhteensä 3x30ml päivässä, mut vähitellen, kun kropan pitää ensin tottuu tohon. Mut itelle toi 30ml riitti ihan hyvin, joskus jos mahaan oikein koski otin toiset 30ml illalla. Yks pullo maksaa 30?, ja siit saa noin yhden kuukauden annokset, jos ottaa ton verran ku mä join. Enää en sitä juo, ku ei sitä vissiin raskaana suositella, ainakaan jos elimistö ei oo kauheesti siihen tottunu, ja mä join sitä vaan yhden kuukauden. Kaveri kellä on kysta on juonu sitä vuosia, ja juo nytkin raskaana ollessakin.

Tää lähtee nyt katsoo maajusseja telkusta :)
 
Lauantai 13.2.2010

[/url]

Katinka-82.........27........kp 3/35-42........................yk 8
Kaapo80.............29.......kp 5/25-37........................yk 10
Siiris80...............29........kp 6/32-34........................yk 5
Agaetis...............29.......kp 8/27-31........................yk 4
Manuliina.......................kp 10/25-31.......................yk 6
Sharona.............29........kp 10/28-34......................1v6kk
Cladoceran........29........kp 14/33-38......................yk 12
Ritu82................27........kp 15/28-32......................yk 2
Iitukka80...........30........kp 16/28............................yk 2
Joyan.................29........kp 19/28-33......................yk 7
Nosen................30........kp 21/28-35......................yk 2
Hlemmur............27........kp 30/?..............................yk 6
Sintti -79............30........kp 38/26-30......................yk 5
Opal.................. 29........kp 44/29-41......................yk 6



Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Myrtle.................27






Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09
Pikkumangusti (yk 4) 12/09
OddMolly (yk 2) 01/10
Valeska (yk 3) 2/2010
Vadelmaunelma
Pinklady81 2/2010
danuli79 (yk 11) 2/2010


 
Clado Tsemppiä luentoon ja varsinkin seurantaultraan!! Jännäääääää! B)

Mulla on aika oudosti asiat. Eilen illalla pikkuhiljaa alkoi tuntua kipua ympäri sisäelimiä, siis joka paikassa. Se paheni vaan iltaa kohden, mutta ajattelin, että ehkä se on normaalia, ja menee yön aikana ohi. Huonosti nukuttu yö takana, mutta kipu on vieläkin kylässä.... En tiedä pitäiskö vaan odotella sen menevän ohi, vai soitella jo johonkin ja kysellä mitä tässä pitäis tehdä.
Taidan odotella... Toivottavasti mun sisäelimet ei oo allergisiä sille varjoaineelle!
 
Soita Sharona ihmeessä johonkin! Jos se vaikka on aiheuttanut jonkun tulehduksen, saavat sen sit mahdollisimman nopeesti kuriin! Tai sitten rauhoittavat mieltäsi sanomalla, että kaikki ok. Mutta mun mielestä kannattaa varmuuden vuoksi soittaa. Pikaisia paranemisia! :hug:
 
Sharona, mäkin soittaisin sinuna ja kysyisin neuvoa. Antoiko ne eilen mitään osviittaa, että voisi tulla jälkikolotuksia? Onko sulla muuten kipea olo?

Luento meni kait hyvin, vaikka en kyllä tiedä yhtään mitä puhuin... :D Aikataulussa pysyin ja se lienee pääasia. Ja sitten tärkeämmät uutiset:

Ultrassa oli yksi oikein komea kolmesenttinen jättimuna! :D :heart: Sieltä se räjähtää pikkusimppoja varten kohtapuoliin. Ei tullut panokieltoa ja simpat on tuutattu odottelemaan eilen illalla. Tänään tulee vieraita, mutta tilaisuuden tullen saattaa olla, että iltasella päästään varmistelemaan. ;)

Vasemmassa munasarjassa ei näkynyt elämää, en tiedä mitä se tarkoittaa, mutta tuosta jättimunasta oon tosi iloinen. :saint: Täytyy ilmoitella väestöliittoon lekurille sitten tuloksia alkuviikosta, niin se varmaan kertoo sit jotain.

Täytyy lähteä valmistelemaan illaksi lasagnea. Vanhavanha ystävä ja miehensä tulee yökylään, eikä oo nähty pitkiin pitkiin aikoihin. Se on kivaa se. Ihanaista viikonloppua kaikille laskiaisen ja ystävänpäivän merkeissä! :heart:
 
Clado Onnea paljon jättimunasta! :D Nyt pitäis olla kyllä hyvät mahikset kun röörit auki ja jättimunis! :D :flower: Sanotte vaan kamuille, että nyt teidän on pakko keskustella keittiön kraanan asennosta kahden kesken makkarissa hetki. :LOL:

Meitsi valmistautuu työpäivään, alkaa kivut vähän helpottaa, enkä soittanut mihinkään, kun en edes tiedä mihin olisin soittanu...? Lauantaisin kun ei siellä out-patient-klinikalla mikään oo auki. Onneks on vain 5h tänään ja sama huomenna, ja palkaksi saa 2 vapaapäivää viikolla, joten ei haittaakaan.
Lämmötkin laski jo, en tosiaan tajua mikä ne nosti, säikähdin vaan pahanpäiväisesti, ettei ois perkele O tullu ajoissa, ja olis sitten mennyt kyllä niin ohi kun vaan voi. Täytyy iltasella alkaa varmistelee, ja taukoa ei pidetä ennen kuin lämmöt nousee! Hahaa, tulee ainakin viikon seksiputki! :heart:
 
Ageatis: Kiitos valaisusta :D


Sharona: oi kamala mikä testi..onneksi se on ohi ja hienoo että putki aukesi..Niin ja jos oikeesti kipee olo jatkuu niin soita sinne..voihan olla että elimistö nostaa pienen vastareaktion niille aineille ja sitäkautta lämmön.


Sharona ja Clado : nyt ei muutakun ahkerasit peiton heilutteluun molemmat..Toivon niiiiiiiiiiin lujaa että nyt teillä kummallakin tärppää..pitää peukkuja teille!!!

Viikonloppuja kaikille.. =)
 
Pitkästä aikaa tulin kurkkimaan teidän kuulumisianne... Onpas täällä puhaltanut oikea plussapuhuri!

Tuhannesti onnea plussanneille :flower: :flower: :flower: ja kovasti tsemppiä tädin piinaamille. Toivottavasti plussatuulet jatkuvat ja te loputkin pääsette siirtymään kuumeilijoista odottavien puolelle. Ja tosiaan, ne menkkajomotukset raskauden alussa kuuluvat asiaan. Itselläni jomotteli uhkaavasti viikolle 6+0 asti.

+++++++++++++++++++++ :whistle:

Sipsunen & Nalle 15+0 :heart:
 
Sunnuntai 14.2.2010

[/url]

Katinka-82.........27........kp 4/35-42........................yk 8
Kaapo80.............29.......kp 6/25-37........................yk 10
Siiris80...............29........kp 7/32-34........................yk 5
Agaetis...............29.......kp 9/27-31........................yk 4
Manuliina.......................kp 11/25-31.......................yk 6
Sharona.............29........kp 11/28-34......................1v6kk
Cladoceran........29........kp 15/33-38......................yk 12
Ritu82................27........kp 16/28-32......................yk 2
Iitukka80...........30........kp 17/28............................yk 2
Joyan.................29........kp 20/28-33......................yk 7
Nosen................30........kp 22/28-35......................yk 2
Hlemmur............27........kp 31/?..............................yk 6
Sintti -79............30........kp 39/26-30......................yk 5
Opal.................. 29........kp 45/29-41......................yk 6



Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Myrtle.................27






Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09
Pikkumangusti (yk 4) 12/09
OddMolly (yk 2) 01/10
Valeska (yk 3) 2/2010
Vadelmaunelma
Pinklady81 2/2010
danuli79 (yk 11) 2/2010


 
:heart: Ihanaa ystävänpäivää :heart:

Aion tänään aloittaa jo O-bongailun, että on jotain millä piinata itseään :D Muistan jostain lukeneeni, että o-testiä ei kannata tehdä aamupissasta, vaan vasta klo.10 jälkeen? Muistaako muut tämmöistä?

 
Hyvää ystävänpäivää ja laskiaista kaikille.

Hui kauhistus sentään minkälaiseen testiin sinut Sharona laittoivat. Mutta nyt on putket auki joten jospa mahdollisuudet nyt tuplaantuisivat. Ja hyvältä kyllä kuullostaa tuo, miten monet ovat aukiolotutkimuksen jälkeen plussanneet. :heart: En jaksa nyt selailla taaksepäin, mutta olikos sinullakin Sharona niin, että muniskivut tuntuivat aina jommallakummalla puolella. Oliko se sama vai eri puoli kuin se nyt auennut munajohdin?

Ja ihan huippua Clado, että ovis on noin ajoissa ja vielä supermunalla! (kuullostipa härskiltä :LOL: ) Tahtoo kans lyhyen kierron ja toditettavasti tapahtuvan oviksen.

Ja sipsunen, miten sinä jo noin pitkälle olet ehtinyt, ei enää montaa viikkoa puoliväliin. Uskomatonta ja ihanaa!

ON: Soittelin tuossa perjantaina sinne Terveystalolle ja yritin selvittää milloinka minun sinne gynelle nyt oikeasti kannattaisi mennä. Sille kiltille miehelle minulla on aika ensi viikolla, mutta silloin on vasta kp 7, joten siinä ei vielä mitään munisten kasvusta oikein pääse sanomaan. Seuraavalla viikolla olisi sitten aika sille naiselle, josta en ole kuullut niin mairittelevia arvioita, mutta silloin olisi kp 12. Silloin ehkä jo näkisi jotain kehitystä. Seuraavalla viikolla olisi vielä mahdollisuus yhdelle eri lääkärille (kp 19) mikä hyvin todennäköisesti on näistä lähinnä ovista, joka siis meikäläisellä tapahtuu siinä kp 20-28 paikkeilla. Tämä kolmaskin on mies mutta hän on ilmeisesti semmoinen eläkkeelle jäänyt eri paikkakuntia kiertävä tapaus. Vaikeeta siis on, mutta lupasivat nyt selvittää maanantaina gynen mielipiteen ja soittaa sitten minulle. Mutta uskomattoman surkea gynevalikoima on tämänkinkokoisessa kaupungissa. Lääkäri vaihtuu joka viikko ja puolet heistä on eläkkeellä jo.

No mutta eiköhän tuokin tuosta selviä. Nyt kaikki vaan joukolla pulkkamäkeen tai ainakin ulkoilemaan. B)
 
Katinka onpas teillä tosiaan vaihtoehdot. Jos muuta kriteeriä ei olis, niin valkkaisin ite ton kp 19 käynnin. Siinä sit näkis joko puhkeevan tai puhjenneen rakkulan. :) Toivottavasti saat mieleisesi ajan.

Sharona mä oon jossain ohjeessa (varmaan mammaksin) törmännyt aikaohjeeseen, että tarttis testata klo 10 ja 18 välillä, mutta ei aamupissasta. Tärkeintä on varmaan se, että oli aika mikä vaan, niin se olis joka päivä kutakuinkin samaan aikaan ja 4 h pidätyksen jälkeen, ettei lh-piikki pääse livahtamaan ohi. Suosittelen kyllä jotain piinattavaa... :p tylsäksihän tää muuten menee.

Meillä kävi vieraita ja niillä on kanssa toistaiseksi tulokseton vauvaprojekti menossa. Musta tuntu kovin oudolta, kun ei se mun kaveri oo mitään ovista bongaillut! Odottanut vaan yli vuoden jo. Ja kaiken lisäksi niillä oli clomit ja luget molemmat käytöstä, eikä ne olleet saaneet mitään ohjeita o-bongailuun tai seurantaultriin tai mihinkään??? Ihme menoa... :/

ON: Jättimuna varmaan pullahti eilen, kun niin teki kipeää siinä iltasella noin puolen tunnin ajan. :D Päästiin sitten puoliltaöin vielä varmistelemaan, joten nyt olen ainakin 100% varma, että ajoitus on ollut täysin kohdillaan. Tuli jumpattua noin 20 h ennen ovista ja sitten 3 tuntia jälkeen. Nih. Nyt sitten vaan odotellaan "rauhassa". :heart:

Hlemmur joko? :) Mun kokemuksella clomit toimii. Pidetään peukut sullekin!
 

Yhteistyössä