Kysely naisille: Pidätkö kotitöitä tekevää miestä vähemmän miehekkäänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peyote
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En todellakaan, päinvastoin. Mua kiehtoo miehet jotka on kotiaskareissa ahkeria ja muutenkin sellaisia siistejä ja kohteliaita. Päinvastaisesta tulee mieleen joku epäsiisti possu. :x

Mun mielestä mies on Mies, kun se tekee mitä haluaa (laillisuuden nimissä siis). Meidän isäntäkin on aina mun kanssa samaa mieltä, paitsi silloin, kun se on eri mieltä. Näillä perusteilla meidän isäntä leipoo pullaakin, jos haluaa... vaikka en pyydäkään. Ja jos pyydän, niin ei se aina ryhdy toimeen :D

En varmasti voisi seurustella pitkään tai suunnitella eläväni miehen kanssa, joka ei osallistuisi ihan normaaleihin arjen askareihin. Mutta ei se nyt mitenkään miehekästä tai seksikästä tietenkään ole. Kyllä rasvaista öljykattilaa hiessä vääntävä mies on eroottisempi, kuin pölyhuiskan kanssa kirjahyllyä puhdistava mies.

Mutta miksi siivoamisen pitäisi olla maskuliinista?! Eikö maskuliinisuutta voi näyttää jollain tosella hetkellä, kuin juuri silloin?

[QUOTE="vieras";27970289]En pidä. Minusta kokkaava mies on seksikäs! Se miten heittelee mausteet sekaan ja siitä syntyy taivaallista ruokaa. :D Se miten se avaa viinipullon ja tuo mulle maisteltavaksi, kattaa pöydän... Mulla on muusikkomies ja näyttää ihanalta kun sillä on kiemurteleva penska kainalossa, eikä se yhtään ole avuton sen kanssa. Se osaa kaikenlaista. En tykkää avuttomista miehistä ollenkaan.[/QUOTE]

Tässä on usein se, missä mennään vipuun. Siis kokkaava mies joka tekee taivaallista ruokaa, on tottakai ihana. Tietenkin on hellyyttävää ja ihanaa nähdä oma mies lapsen kanssa leikkimässä sohvalla ja hassuttelemassa.

Mutta ei pehmeä mies silti intohimoa sytytä. Olen pettänyt miestäni 4 kertaa (eri miestä kylläkin) ja aina kohdalle on sattunut "mulkku". Just sellainen paha poika, jota on erittäin vaikea kuvitella leikkimässä lapsen kanssa piilosta kesällä.

Avo- tai aviomiehekseni olen silti valinnut "pehmeitä" miehiä. Tai se kaksi mitä niitä pidempiaikaisia minulla on ollut.

Muistaakseni aihetta on tutkittu ja ainakin jossain iltalehdessä on ollut tästä juttua. Että siis naiset pyrkivät valitsemaan lastensa isäksi turvallisen, hyvän ja hellän miehen. Seksiä ja intohimoa he toivovat taas pahojen poikien kanssa.

[QUOTE="vieras";27970771]Tässä on usein se, missä mennään vipuun. Siis kokkaava mies joka tekee taivaallista ruokaa, on tottakai ihana. Tietenkin on hellyyttävää ja ihanaa nähdä oma mies lapsen kanssa leikkimässä sohvalla ja hassuttelemassa.

Mutta ei pehmeä mies silti intohimoa sytytä. Olen pettänyt miestäni 4 kertaa (eri miestä kylläkin) ja aina kohdalle on sattunut "mulkku". Just sellainen paha poika, jota on erittäin vaikea kuvitella leikkimässä lapsen kanssa piilosta kesällä.

Avo- tai aviomiehekseni olen silti valinnut "pehmeitä" miehiä. Tai se kaksi mitä niitä pidempiaikaisia minulla on ollut.

Muistaakseni aihetta on tutkittu ja ainakin jossain iltalehdessä on ollut tästä juttua. Että siis naiset pyrkivät valitsemaan lastensa isäksi turvallisen, hyvän ja hellän miehen. Seksiä ja intohimoa he toivovat taas pahojen poikien kanssa.[/QUOTE]
Taidan sitten olla se poikkeus. Kyllä jossain tv-sarjassa voi paha poikakin sytyttää, ja liian tylsä hahmo on liian tylsä. Mutta todellisessa elämässä en juurikaan ihastu mulkkuihin - sitä vähemmän mitä vanhemmaksi tulen. Ja ihastumisella en nyt tarkoita mitään rakastumista, vaan sitä kiinnostuksen tunnetta, jota kuitenkin täytyy hieman olla, että voisi seksiäkin harrastaa. Olen huomannut, että mukavat miehet ovat usein myös kiinnostavia ja seksikkäitä. Eikä ne miehet kyllä mitään "pehmeitä" ole olleet. Ei sinällään ole ihme jos ulkopuoliset kiinnostaa, kun omaa miestä kuvaa moisella adjektiivilla :whistle:.

[QUOTE="vieras";27970771]Tässä on usein se, missä mennään vipuun. Siis kokkaava mies joka tekee taivaallista ruokaa, on tottakai ihana. Tietenkin on hellyyttävää ja ihanaa nähdä oma mies lapsen kanssa leikkimässä sohvalla ja hassuttelemassa.

Muistaakseni aihetta on tutkittu ja ainakin jossain iltalehdessä on ollut tästä juttua. Että siis naiset pyrkivät valitsemaan lastensa isäksi turvallisen, hyvän ja hellän miehen. Seksiä ja intohimoa he toivovat taas pahojen poikien kanssa.[/QUOTE]

Minusta mies, joka ei osoita hellyyttä omaa jälkikasvuaan kohtaan, on jotenkin viallinen ja luonnonoikku. Sellainen, jonka kanssa ei kannattaisi mielellään lisääntyä edes.

En tiedä mitä tarkoitat tuolla pehmeydellä, mutta mun mielestä sellainen mies jolla on selkärankaa ja joka haluaa tehdä oikein, ei ole pehmeä. Mä miellän pehmeäksi sellaisen, joka ei seiso omilla jaloillaan.

Ja sitten, inhottava ajatus tuo, että haluaisi seksiä, eli lisääntyä jonkun toisen miehen kanssa ja sitten huijaisi toisen miehen kasvattamaan ne lapset. :(

No en pidä. Mies tekee samat kotityöt kun minäkin aina kun on kotona ja enemmänkin. Mä en esim ole koskaan meillä pessyt lattioita ja imuroinut ehkä.. 2 kertaa? Hölmö olisi jos joutuisi tekemään kaiken itse ja opettaa samalla lapsille että vaimon kuuluu jynssätä vessanpytty kaikkien jäljiltä.

Mun mielestä vetävä mies on, ajattelevainen, epäitsekäs, rakastava ja reipas jokaisessa tylsässäkin jutussa.

Vittu mitä utopisia paskalistoja. Tommosten listojen takia just naiset on kusessa. Sitten halutaan joku urpo nähdä tuollaisena vaikka väkisin, vaikka olis täysi paska. Ja siinäpä se soppa olis...

Oleppa vittu ite reioas jokaisessa tylsässäkin jutussa. Ja vielä 10 vuotta sen jälkeen kun on tavattu. Helppohan se alkuun on olla mielin kielin...

Olet varmaan just semmonen nainen, että puheet on puheita. Mut sitten kun tulee joku moottoripyöräilevä älykääpiö niin antaudut alta aika yksikön.

Vittu mitä utopisia paskalistoja. Tommosten listojen takia just naiset on kusessa. Sitten halutaan joku urpo nähdä tuollaisena vaikka väkisin, vaikka olis täysi paska. Ja siinäpä se soppa olis...

Oleppa vittu ite reioas jokaisessa tylsässäkin jutussa. Ja vielä 10 vuotta sen jälkeen kun on tavattu. Helppohan se alkuun on olla mielin kielin...

Olet varmaan just semmonen nainen, että puheet on puheita. Mut sitten kun tulee joku moottoripyöräilevä älykääpiö niin antaudut alta aika yksikön.

Ööh, paskalista...? Siis tuossa oli lueteltu, että ajattelevainen, epäitsekäs, rakastava ja reipas. Voi kamalaa, hui hui, onpas paljon vaadittu ja kerrassaan paska lista. Ei pysty ei kykene. :xmas:

Minä kyllä jokseenkin uskon tuohon "pahat pojat"-juttuun. Mutta kyllä nuo pajat pojat, jotka yleensä ovat muutenkin hieman pudokkaita, vetoavat todennäköisemmin vähän yksinkertaisempiin naisiin. Sellaisiin, jotka ajattelee haarovälillä. Mutta tottakai tämmöisiä fantasioita voi olla ihan kellä vaan.

Mutta siis sinällään "paha poika"-tapauksia voi olla monenlaisia. Joillekkin se on yläastetyylin raggari, kenties "aikuisena" joku moottoripyöräjengiläinen tai muu rikollinen. Joillekkin se voi olla häikäilemätön liikemies, jolla kuitenkin on siis jonkinmoista sivistystäkin. Jollekkin se voi olla hedonistinen boheemi, joka käyttää naisia hyväkseen liukuhihnalta...

En. Tosin mieluiten maksan jonkun toisen tekemään ikävät kotihommat niin me voidaan matkoilla vain...laiskuutta meillä

Eihän se mitään laiskuutta ole vaan sitä että panostaa oikeisiin asioihin. Jos rahaa tulee muista asioista niin paljon, että on varaa palkata jonkun muun tekemään kotihommia, niin siitä vaan. Itsellä tuo ei ole aina realismia, tosin kyllä täällä 2-3 krt vuodessa käy siivooja.

[QUOTE="vieras";27971059]Motoristit on IHANIA!! Mun oma moottoripyöräilevä mies osaa hoitaa myös kotityöt, kuvitella! :)[/QUOTE]

Jos miestä määrittelee sana "motoristi", on pakko olla aika kapee tapaus. Moottoripyöräilevä mies. Niin edellistä vuosituhatta. Eikö tommonen hupiluonnontuhoominen oo jo aika mautonta.

[QUOTE="vieras";27971059]Motoristit on IHANIA!! Mun oma moottoripyöräilevä mies osaa hoitaa myös kotityöt, kuvitella! :)[/QUOTE]

Mä en tajua noita yleistyksiä, että kotitöitä tekevä ja normaalista elämästä huolehtiva mies olisi joku nyhverö, ja sellaiset "kovan" miehen statusta kantavat olisivat jotain niskuroivia kunkkuja kotona. :D

Mä en tiedä sellasia, enempi kai ne kokovartalomadot luimuilee myös kotitöistä ja haluaa vaan hengailla. Tai sit niistä vaan tulee sellanen kuva.

Mun veli on niin ihana, kun se on sellanen lähemmäs 190cm kalju ja tummapiirteinen/-kulmainen kovan näköinen nuorimies, mut kotona se leipoo pullaa, siivoaa, hoitaa lapsia ja suunnittelee äidin kanssa sisustusta. :D :heart:

Mä en tajua noita yleistyksiä, että kotitöitä tekevä ja normaalista elämästä huolehtiva mies olisi joku nyhverö, ja sellaiset "kovan" miehen statusta kantavat olisivat jotain niskuroivia kunkkuja kotona. :D

Mä en tiedä sellasia, enempi kai ne kokovartalomadot luimuilee myös kotitöistä ja haluaa vaan hengailla. Tai sit niistä vaan tulee sellanen kuva.

Mun veli on niin ihana, kun se on sellanen lähemmäs 190cm kalju ja tummapiirteinen/-kulmainen kovan näköinen nuorimies, mut kotona se leipoo pullaa, siivoaa, hoitaa lapsia ja suunnittelee äidin kanssa sisustusta. :D :heart:

Oi. Sehän se just on se juttu, että tarmokas on tarmokas ja lapanen on lapanen. Ei silloin tartte lapasen näköinenkään olla.

En. Mun mies näyttää syötävän seksikkäälle, kun tekee kotitöitä tai sillon, kun sattuu huvittamaan noi kotityöt. On tiskannu joskus marraskuussa ja sen jälkeen ei ole tehny mitään. Että, ehkäpä tämän vuoden marraskuussa taas repäsee ja tekee :laugh:.

Teen yleensä itse, koska muuten tää kämppä olis kuin kaatopaikka. Eikä siltikään välttämättä tapahtuis mitään.

Haha, onko nainen, naisellinen kun tekee kotitöitä??

Ei, koska yleensä naiset puunaa ja tekee hommia pinna kireenä, naama norsun vitulla ja kulmat syvillä kurtuilla. Raivokkaita liikkeitä, pihinää, kiroilua, puhinaa, liioteltua kolistelua ja ratkeillaan muuten vaan liitoksistaan noitten hommien ajan :laugh:.

Mä itse tykkään, että miehen pitää olla sillä asenteella, että häneltä onnistuu kaikki. Jos joku homma ei sitten vaan onnistu, niin korvaa sen sitten muilla osaamisillaan. Mua innostaa sellainen kätevyys ja aikaansaavuus ja sellainen, että kaikki hommat pystyy jotenkin tekemään. Vaikka ei olisi niin kauhean hyväkään, niin kuitenkin yrittää ja haluaa suoriutua, siitä tykkään.

Niin ettei mun koskaan tarvitsisi olla huolissaan, miten mies pärjää. Ettei mun tarttis olla miehelle mikään suojelija tai hoitaja. Mies ei myöskään saa olla mikään pikkuapuri, jota pitää koko ajan neuvoa ja käskeä, vaan pitää itse haluta tehdä jotain.

Tykkään jos mies osaa jotain myös nikkaroida. Mitä enemmän asioita mies osaa ja hallitsee, sen mielenkiintoisempi mies.

Toimiiko tämä, Peyote, myös toisinpäin? Olet sillä asenteella itsekin liikkeellä, että sinulta onnistuu kaikki -autonrenkaiden vaihdosta hiustukkojen pois ottamiseen kylpyhuoneen viemäristä, halkojen hakkuuseen? Etkä tietenkään myös itsekään oleta, että mies olisi sinulle joku suojelija, vai mitä? ;)

Yhteistyössä