Kysely naisille: Pidätkö kotitöitä tekevää miestä vähemmän miehekkäänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peyote
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pidän mutta en kerro sitä kenellekään, koska olen laiska enkä jaksa tehdä kotitöitä. Haaveilen seksuaalisesti maskuliinisesta miehestä, joka ei suostu kotitöihin.

Vastaus otsikkoon; En todellakaan. On hyvä että mies jo omillaan asuessaan osaa pitää kämppänsä ojennuksessa ja tehdä itselleen ruokaa. Saatika sit kun on vaimo ja lapset, tommoisesta miehestä on paljon hyötyä.
Kyllä miehekkyys jotenkin näkyy siinä miten itsensä "kantaa", vaikea kysymys..

En, ihan oikeasti mielestäni on seksikästä kun mies tiskaa tai imuroi. Minulle toimisi ihan täysin sellainen pikkuessu ja kodin kiillotus, saattaisin käydä kimppuun.

Toisaalta kyllä tykkään joistakin naisiksikin pukeutuneista miehistä kovasti, esim. Frank n Furterista ja Halloweenina silmät eivät meinanneet irrota naispoliisiksi pukeutuneesta baarimikosta :vampire:.

No en pidä. Mies tekee samat kotityöt kun minäkin aina kun on kotona ja enemmänkin. Mä en esim ole koskaan meillä pessyt lattioita ja imuroinut ehkä.. 2 kertaa? Hölmö olisi jos joutuisi tekemään kaiken itse ja opettaa samalla lapsille että vaimon kuuluu jynssätä vessanpytty kaikkien jäljiltä.

Mun mielestä vetävä mies on, ajattelevainen, epäitsekäs, rakastava ja reipas jokaisessa tylsässäkin jutussa.

• Tykkää
Reactions: Minna77
Tietenkin meistä naisista on mukavaa kun mies tekee kotitöitä, hoitaa lapsia ja on pehmeä. Tällä on kuitenkin kääntöpuolensa, eli se että menetämme seksuaalisen kiinnostuksemme tuollaista miestä kohtaan.

Kotitöitä tekevä mies on ihana ja rakastava :) Sellainen nyt tulee ensimmäisenä mieleen. Jos nyt puhutaan tuosta toisesta keskustelusta (taidat siihen vähän viitata), niin ei kyllä pidä paikkansa. Enemmänkin jos mies on tossun alla oleva hiirulainen, joka ei osaa puekutua ja vastaa kaikkeen piipittävällä äänellä "kyllä kulta, makaa sinä vain siinä ja rentoudu, niin minä kastelen tässä kukkia ja leivon pullaa".

Jos mies ei tekisi kotitöitä, niin kyllä siinä hermot olisi kireellä ja kokisin, ettei minua rakasteta sen vertaa, että voisi jotain kotitöitä tehdä.

Kotityöt eivät vaikuta miehekkyyteen, yleensäkään en hyväksy töiden tai harrastusten jakamista sukupuolen mukaan, saa tehdä mitä kiinnostaa. Kotityöthän ovat toki velvollisuus. Kyllä katoaisi tehokkaasti halut jotain sohvalla makaajaa katsellessa.

Mä itse tykkään, että miehen pitää olla sillä asenteella, että häneltä onnistuu kaikki. Jos joku homma ei sitten vaan onnistu, niin korvaa sen sitten muilla osaamisillaan. Mua innostaa sellainen kätevyys ja aikaansaavuus ja sellainen, että kaikki hommat pystyy jotenkin tekemään. Vaikka ei olisi niin kauhean hyväkään, niin kuitenkin yrittää ja haluaa suoriutua, siitä tykkään.

Niin ettei mun koskaan tarvitsisi olla huolissaan, miten mies pärjää. Ettei mun tarttis olla miehelle mikään suojelija tai hoitaja. Mies ei myöskään saa olla mikään pikkuapuri, jota pitää koko ajan neuvoa ja käskeä, vaan pitää itse haluta tehdä jotain.

Tykkään jos mies osaa jotain myös nikkaroida. Mitä enemmän asioita mies osaa ja hallitsee, sen mielenkiintoisempi mies.

En suostuisi elämään miehen kanssa joka ei osallistu kotitöihin. Onneksi olen löytänyt oman elämänkumppanini, joka jakaa ilot ja murheet yhtä hyvin kuin kotityötkin.

[QUOTE="iinu";27970122]Tietenkin meistä naisista on mukavaa kun mies tekee kotitöitä, hoitaa lapsia ja on pehmeä. Tällä on kuitenkin kääntöpuolensa, eli se että menetämme seksuaalisen kiinnostuksemme tuollaista miestä kohtaan.[/QUOTE]

No äläpä yleistä. Mulla on ihan päinvastainen näkökanta. Mitä vähemmän mies osallistuu kotitöihin, sitä vähemmän mua kiinnostaa petipuuhat. Ihan jo senkin takia, ettei enää jaksa riehua makkarissa, jos jatkuvasti saa puunata lasten ja miesten jäljiltä ilman, että mies yhtään osallistuu. Kertoo paljon kunnioituksen puutteesta, ja se on major turn-off.

Millainen mies noin muutenkin on sinun silmissäsi miehekäs ja mielenkiintoinen ja vetovoimainen?

En todellakaan pidä, vaan päinvastoin. Mies, joka piiloutuisi mieheyden taakse kun tulee aika imuroida tai tehdä ruokaa, olisi vastenmielinen ilmestys.

Pidän miehestä, jolla on hyvä itseluottamus (mutta se ei mene ylimielisyyden puolelle) ja joka sen itseluottamuksen ansiosta voi tiskata, käyttää vauvan neuvolassa tuoda minulle tampaxeja kaupasta. Lisänä siihen vielä sopivasti huumorintajua, älykkyyttä ja kiva ulkonäkö niin avot, minun aviomieheni :heart:

• Tykkää
Reactions: Minna77 ja Zilla
En, ja kiinnittänkin aina uuteen tyyppiin tutustuessa huomiota asunnon siisteystasoon, asenteeseen kotitöitä ja äitiään kohtaan jne.

Eikä se vähennä miehen seksikkyyttä, sillä normaali eläminen eli jälkiensä siivoaminen ja puhtaudesta huolehtiminen ei poissulje miehekkyyttä ja itsevarmaa asennetta.
Miksi jotkut automaattisesti kuvittelee, että sen max. 30min päivässä huomaamatta kotitöitä tekevä mies on joku neiti, joka essu päällä hännystelee naistaan?

Pidän kotitöitä tekevää miestä ehdottomasti miehekkäämpänä ja seksikkäämpänä kuin kotitöistä kieltäytyvää tai niiden suhteen taitamatonta miestä. Erityisesti ruoanlaittotaito ja yleinen siisteys vievät multa jalat alta :heart:

Sellanen olisi aika epäseksikästä, jos miehen ego horjuisi jostain kotitöiden tekemisestä.

Mä "vaadin" tiettyä vahvuutta ja dominoivaa asennetta mieheltä halutakseni häntä, mutta kotityöt eivät kuulu siihen, niillä ei ole vaikutusta.
Paitsi laiskottelu rupeaa ärsyttämään, eikä ärsyttävä ainakaan kiihota.

[QUOTE="iinu";27970122]Tietenkin meistä naisista on mukavaa kun mies tekee kotitöitä, hoitaa lapsia ja on pehmeä. Tällä on kuitenkin kääntöpuolensa, eli se että menetämme seksuaalisen kiinnostuksemme tuollaista miestä kohtaan.[/QUOTE]

Mun mies on kaikkea tuota, enkä ole menettänyt yhtään seksuaalista mielenkiintoa häntä kohtaan, päinvastoin.

Jos hän ei tekisi kotitöitä, ei huolehtis lapsista ja vain röhjöttäis sohvalla passattavana olisi hän minun mielestä kuin lapsi ja lasta kohtaan en todellakaan tunne minkäänlaista seksuaalista mielenkiintoa.

Sellanen olisi aika epäseksikästä, jos miehen ego horjuisi jostain kotitöiden tekemisestä.

Mä "vaadin" tiettyä vahvuutta ja dominoivaa asennetta mieheltä halutakseni häntä, mutta kotityöt eivät kuulu siihen, niillä ei ole vaikutusta.
Paitsi laiskottelu rupeaa ärsyttämään, eikä ärsyttävä ainakaan kiihota.

Tarkoitatko jotain sellaista, päinvastaista kuin suhde, jossa nainen on ikäänkuin miehensä äiti?

Yhteistyössä