Kymppilumitalven hoidoista plussanneet!

Ihan ekaksi :hug: Tytille, ei ole sanoja siihen.
Olen käynyt lukemassa viestejä, mutta tosi saamaton vastailemaan, väsy on niin järkky...tietysti nämä pallerot vievät oman osansa ja sitten esikon yökiukut, tekee pitkään ja hartaasti niitä hamapita ja sitten se äijä siinä vieressä....kuorsaa!!! no saahan maistaa omaa lääkettään muutaman kk päästä kun maha alkaa painaa ja mäkin taas kuorsaan :LOL: niin ja tietysti nykyään pitää se pari kertaa yössä käydä veskissäkin.....huoh esikon kohdalla ei tarvinnut ravata.....
Doppleria tullut ahkerasti käytettyä, ehkä sitä taas lukenut liikaa kaikke negatiivista
:/ no tänään sitten sain vihdoinkin bongattua molemmat pallerot ihan peräperään etsimättä, toinen vasemalla lantiossa sain ihan sykkeetkin laskettua toista sataa veteli ja esikon kohdalla oli näin ja hän on tyttö, toinen vilkas ja liikkuva...en tiedä.....no mutta fiilis on vain että jos nämä terveenä ja elossa pysyvät loppuun asti, niin poika ja tyttö olis mun intuition mukaan tulossa, esikko piti paikkaansa...
Ensi viikolla olisi se nt-ultra....hiukan pelottaa....
Mutta nyt tarttee taas hiukopalaa ottaa....
Pa-mi ja pallerot 10+1
 
nimi..................ikä.....hoito/paikka...................syn.saira ala........tyttö/poika


RouvaPapunen...27........1.icsi/ovumia..................VKS
AaVee...............27.......1.ivf................................K_PKS
Meriharakka.......36........2.icsi/ovumia..................Satks
Heni..................25.....2.ICSI 1.PAS/AvaTre...........SeKS
jipsis.................40.....luomu (hoitoja odotellessa)....NKL....poika
nonnii................33......6.ICSI/KYS....................KYS....kaksoset
katjuzka...........34.......luomu,3 icsiä /AvaTre..........Seks
Sannis..............35.......luomu, 1.IVF/1.PAS/Felicitas....................NKL (la 5.11.)

Kiva lista, lisäsin itselleni vielä tuon lasketunajan tuohon synnärin perään. Ois kiva tietää muidenkin la:t.
Meillä on seuraava ultra vasta 18.6. - huokaus!

S&S 14+5
 
nimi..................ikä.....hoito/paikka...................syn.saira ala........tyttö/poika


RouvaPapunen...27........1.icsi/ovumia..................VKS
AaVee...............27.......1.ivf................................K_PKS
Meriharakka.......36........2.icsi/ovumia..................Satks
Heni..................25.....2.ICSI 1.PAS/AvaTre...........SeKS
jipsis.................40.....luomu (hoitoja odotellessa)....NKL....poika
nonnii................33......6.ICSI/KYS....................KYS....kaksoset
katjuzka...........34.......luomu,3 icsiä /AvaTre..........Seks (la 31.12)
Sannis..............35.......luomu, 1.IVF/1.PAS/Felicitas....................NKL (la 5.11.)
 
nimi.............ikä.....hoito/paikka.............syn.sairaala.....tyttö/poika


RouvaPapunen...27........1.icsi/ovumia..................VKS
AaVee...............27.......1.ivf................................K_PKS
Meriharakka.......36........2.icsi/ovumia..................Satks
Heni..................25.....2.ICSI 1.PAS/AvaTre...........SeKS
jipsis.................40.....luomu (hoitoja odotellessa)....NKL....poika
nonnii................33......6.ICSI/KYS...............KYS....kaksoset (la 3.11)
katjuzka...........34.......luomu,3 icsiä /AvaTre..........Seks (la 31.12)
Sannis............35.....luomu, 1.IVF/1.PAS/Felicitas..........NKL (la 5.11.)
 
nimi.............ikä.....hoito/paikka.............syn.sairaala.....tyt tö/poika


RouvaPapunen...27........1.icsi/ovumia..................VKS
AaVee...............27.......1.ivf................................K_PKS
Meriharakka.......36........2.icsi/ovumia..................Satks
Heni..................25.....2.ICSI 1.PAS/AvaTre...........SeKS
jipsis.................40.....luomu (hoitoja odotellessa)....NKL....poika
nonnii................33......6.ICSI/KYS...............KYS....kaksoset (la 3.11)
katjuzka...........34.......luomu,3 icsiä /AvaTre..........Seks (la 31.12)
Sannis............35.....luomu, 1.IVF/1.PAS/Felicitas..........NKL (la 5.11.)
Nipsu..............36......2.icsi/OYS...................OYS (la 3.12.)
 
nimi.............ikä.....hoito/paikka.............syn.sairaala.....tyttö/poika


RouvaPapunen...27........1.icsi/ovumia..................VKS
AaVee...............27.......1.ivf................................K_PKS
Meriharakka.......36........2.icsi/ovumia..................Satks
Heni..................25.....2.ICSI 1.PAS/AvaTre...........SeKS
jipsis.................40.....luomu (hoitoja odotellessa)....NKL....poika
nonnii................33......6.ICSI/KYS...............KYS....kaksoset (la 3.11)
katjuzka...........34.......luomu,3 icsiä /AvaTre..........Seks (la 31.12)
Sannis............35.....luomu, 1.IVF/1.PAS/Felicitas..........NKL (la 5.11.)
Kirma..............32......3ivf.........................................KSKS (la 16.10)

Olen täältä tuppulasta, sen verran koitan yksityisyyttä pitää, että klinikka jää mainitsematta. Täällä kun on vaan tuo yksi, minut tunnistaa jo noittenkin tietojen perusteella, klinikka antaisi satavarmuuden asiasta. Vaikka onhan tuo kyllä puheissa tullut jo ilmi..

 
nimi.............ikä.....hoito/paikka.............syn.sairaala.....tyt tö/poika


RouvaPapunen...27........1.icsi/ovumia..................VKS
AaVee...............27.......1.ivf................................K_PKS (la 30.11.)
Meriharakka.......36........2.icsi/ovumia..................Satks
Heni..................25.....2.ICSI 1.PAS/AvaTre...........SeKS
jipsis.................40.....luomu (hoitoja odotellessa)....NKL....poika
nonnii................33......6.ICSI/KYS...............KYS....kaksoset (la 3.11)
katjuzka...........34.......luomu,3 icsiä /AvaTre..........Seks (la 31.12)
Sannis............35.....luomu, 1.IVF/1.PAS/Felicitas..........NKL (la 5.11.)
Kirma..............32......3ivf.........................................KSK S (la 16.10)
 
Kyllä tämä odottavan aika on pitkä. Maanantaina olis np-ultra mutta ei millään jaksais oottaa! Mä haluun sen ultran ja mä haluun sen nyt! :LOL:

Mies ilmoitti ostavansa mulle synttärilahjaksi 4D-ultran yksityiselle! Pääsen sit ku viikkoja on sen verran, et sukupuolenkin pitäisi selvitä. :heart:

Tänään on muuten ollu ihan jees päivä. Pahaa oloa oli vaan vähän tuossa aamulla ku ei ollu aamupalaa syöny. Sit oonki onnistunu syömään 2 tunnin välen ja paha olo ei tod oo ollu sellasta ku esim eilen. Mikä on tosi kiva juttu. :) Pitäis varmaan lähtee kuoriin appelsiinia ettei ruokailuväli tuu liian pitkäksi.

Tietty sekin voi olla, et oon koko päivän odottanu ku kuuta nousevaa mun kampaaja aikaa! Ihanaa päästä hemmoteltavaksi. :) Tosin meidän Äiti käy samalla kampaajalla ja tää kampaaja oli kyselly miksei mua näy tallilla enää niin eiköhän meidän Äiti ollu sit menny paljastaan et oon raskaana. No annettakoon Äitille anteeksi. Hän kun niin kovasti odottelee ensimmäistä lastenlastaan. :) :heart:
 
Kymppi hoitojen puolelta tungeksis kyselemään.. anteeksi vaan..

Sellaista olisin kysellyt, että mitenkä teillä on jatkunut lääkkeet plussan jälkeen? Minullahan on käytössä zumenon, prednisolon ja luget. Hoitaja sanoi et kaikki jatkuu samalla annoksella ekaan ultraan asti. Viimeksi zumenon vain purettiin ennen ekaa ultraa pois.. Tämä jäi nyt mietityttämään...

Ja toinen kyssäri: onko punktio rv2 vai siirtopäivä?

Itse olen haamun tehnyt, mutta en vielä uskalla tänne puolelle siirtyä, kun viimeksi kävi surullisesti...
 
nimi.............ikä.....hoito/paikka.............syn.sairaala.....tyttö/poika


RouvaPapunen...27........1.icsi/ovumia..................VKS
AaVee...............27.......1.ivf................................K_PKS (la 30.11.)
Meriharakka.......36........2.icsi/ovumia..................Satks
Heni..................25.....2.ICSI 1.PAS/AvaTre...........SeKS
jipsis.................40.....luomu (hoitoja odotellessa)....NKL....poika
nonnii................33......6.ICSI/KYS...............KYS....kaksoset (la 3.11)
katjuzka...........34.......luomu,3 icsiä /AvaTre..........Seks (la 31.12)
Sannis............35.....luomu, 1.IVF/1.PAS/Felicitas..........NKL (la 5.11.)
Kirma..............32......3ivf.........................................KSK S (la 16.10)
Mullu...............41.....3.ICSIn 2. PAS............poika (la 21.10)

Kiva lista, kiitos aloituksesta Rouva Papunen! En laita hoitopaikkaa ja syn. sairaalaa kun kerta ulkomailla ollaan.

 
tytti olen niin pahoillani ettei pikkuisenne jaksanut jatkaa. Voimia kovasti surun työstämiseen ja jatkon suunnitteluun!! Toivon kovin että teillä pian onnistaa.

------------
Edelleen voimat vähissä kunnon kommentointiin, väsymys vaivaa ja kaiken kukkuraksi iski kevätflunssa. Läksin eilen töistä kotiin kesken päivän ja olen tänään pysytellyt visusti pehkuissa. Toivottavasti voimat palaavat nyt loppuviikon vapaille. Ensi viikon torstaina on eka kätilökäynti (vastaisikohan neuvolaa?), toivon että sydänäänet kuunneltais vaikka muuten se taitaa olla vaan sellainen keskustelukäynti.

Toivon että saan vapailla aikaiseksi kommentoida kuulumisianne. Oikein mukavaa helatorstaita kaikille!
Mullu nuhanenä 16+6
 
Riksu82 Onnittelut haamusta. Toivotaan ja uskotaan, että viiva vahvistuu. Ja sit kun siltä tuntuu niin tervetuloa mukaan odottajien puolelle! :)

Tuohon sun kyssäriin viikoista. Mulle OYSissa sanottiin, et punktio on 2+0 ja punktio sit 2+2 (tai kuinka monta päivää sit solut on kasvanukaan siinä vaiheessa). Mutta sit täällä omassa sairaalassa lapsettomuuslääkäri laski asian niin, että hedelmöittyminen on tapahtunu vasta punktiosta seuraavana päivänä eli punktion jälkeinen päivä on vasta 2+0. Mulle ainakin laskettuaikakin on laitettu tuon punktion jälkeisen päivän mukaan. Eli kai se on ihan sama kumman laskutavan ottaa käyttöön. Tuskin se vauva kuitenkaan päivän tarkkuudella masusta ulos tulee. =)
 
nimi.............ikä.....hoito/paikka.............syn.sairaala.....tyttö/poika


RouvaPapunen...27........1.icsi/ovumia..................VKS
AaVee...............27.......1.ivf................................K_PKS (la 30.11.)
Meriharakka.......36........2.icsi/ovumia..................Satks
Heni..................25.....2.ICSI 1.PAS/AvaTre...........SeKS
jipsis.................40.....luomu (hoitoja odotellessa)....NKL....poika
nonnii................33......6.ICSI/KYS...............KYS....kaksoset (la 3.11)
katjuzka...........34.......luomu,3 icsiä /AvaTre..........Seks (la 31.12)
Sannis............35.....luomu, 1.IVF/1.PAS/Felicitas..........NKL (la 5.11.)
Kirma..............32......3ivf.........................................KSK S (la 16.10)
Mullu...............41.....3.ICSIn 2. PAS............poika (la 21.10)
Maricce............31......3.IVF/TAYS..................TAYS (la 2.11.)


 
nimi.............ikä.....hoito/paikka.............syn.sairaala.....tyttö/poika


RouvaPapunen...27........1.icsi/ovumia..................VKS
AaVee...............27.......1.ivf................................K_PKS (la 30.11.)
Meriharakka.......36........2.icsi/ovumia..................Satks
Heni..................25.....2.ICSI 1.PAS/AvaTre...........SeKS
jipsis..........40..luomu (hoitoja odotellessa)....NKL....poika (la 27.10)
nonnii................33......6.ICSI/KYS...............KYS....kaksoset (la 3.11)
katjuzka...........34.......luomu,3 icsiä /AvaTre..........Seks (la 31.12)
Sannis............35.....luomu, 1.IVF/1.PAS/Felicitas..........NKL (la 5.11.)
Kirma..............32......3ivf.........................................KSK S (la 16.10)
Mullu...............41.....3.ICSIn 2. PAS............poika (la 21.10)


 
Lisäsinpä vielä la:n listaan. Tosiaan, kiitos RP:lle aloituksesta! Sanniksen kanssa ollaan niin lähekkäin, että tiedä vaikka törmättäisiin Naikkarilla tuossa syssymmällä... :)

katjuzka, onnittelut sykkeestä! Kyllä se lääkäri varmaan tiesi, mitä näki eli kaikki on varmaan niin kuin pitääkin. Mutta niinhän se taitaa olla, ettei niistä raskausajan huolista pääse täysin eroon ennen kuin nyytin saa syliin. Aina vaan tuntuu putkahtelevan ajatuksiin uusia huolenaiheita, näin ainakin itsellä :) .

kirma, todellakin, doppler on mahtava kapistus. Harmi toisaalta, kun tuli sinulla ehkä jossain määrin turha hankinta, mutta aivan ihanaa silti, että aloit tuntea liikkeitä :heart: . Voi että, itse olen iltaisin yrittänyt kuulostella niiltä tienoin, josta sykekin yleensä kuuluu, mutta taitavat tuntemukset olla vaan vatsan möyrinää :) . 4D oli kyllä uskomaton ja antoi kyllä ihan uutta perspekstiiviä tuohon masuasukkiin, aivan epätodellinen fiilis tuli, kun katseli livekuvaa näytöltä ja yritti käsittää, että tuo kuva on omasta masustani :heart: . Ja tietty 4D antaa lisäinfoa rakenteista normaaliultraan nähden. Meillä on vielä toinen 4D luvassa varsinaisen rakenneultran yhteydessä...odotan innolla!

pa-mi, kiva kuulla palleroiden bongailuista, tuplien kanssa varmaan ihan oma lajinsa. Tsemppiä nt-ultran odotteluun!

Mullu, voi harmi, yritähän lepäillä ja toipua pöpöstä! Koskahan se paljon mainostettu energinen keskiraskaus oikein alkaa? Itsekin luulin jo, että väsymys oli ohi, mutta höpö höpö, viimeiset pari päivää on taas mennyt zombiena. Kerrohan meille sitten kätilökäynnin kokemuksista, kiinnostaa kuulla käytännöistä muualla.

AaVeelle ja Sannikselle myös tsempitykset tuskailuun ennen seuraavia ultria. AaVeella kuitenkin jo ensi viikolla, yritä kestää, äkkiä ne päivät loppujen lopuksi kumminkin menee :) .

riksu82, onnea haamusta, pidetään oikein paljon peukkuja, että vahvistuu!

Omaan seuraavaan ultraan vajaa pari viikkoa, siihen sinnitellessä. Kävin muuten nyt ihan sovittelemassa äitiysvaatteita ja kyllä oli tuskaa - oikeastaan löysin vain yhdet istuvat housut ja niillekin löytyisi käyttöä ehkä enempi syksyllä. Tänään kurkkasin muutaman ranskalaisen nettikaupan tarjontaa ja kuvissa ainakin näytti tosi nätiltä eikä hintatasokaan ollut ollenkaan paha ja kansainväliset mittataulukotkin löytyi, joista voi vähän vertailla. Täytyy miettiä vielä - jos päädyn tilaamaan, tulen sitten kertomaan kokemuksista :) .

Oikein rentouttavaa helatorstaita kaikille!

jipsis 16+1
 
Helatorstain iltaa kaikille!
jipsis - jos samalla kaavalla menee kuin esikosta, niin syntyy hyvissä ajoin ennen laskettua aikaa eli saatetaan siis olla samaan aikaan mestoilla :) Esikko syntyi rv38.

Aurinkoista loppu viikkoa kaikille! Lienen poissa linjoilta aina maanantaihin saakka, kun huomenna tulee pojan samanikäinen serkkutyttö yökylään ja la mennään juhlimaan miehen siskon 40v päiviä. Sunnuntai taitaa mennä lokoillessa ja toipuessa, mieskin kun lähti tänään etelän aurinkoon poikien golf-reissulle :D

S&S 14+6 (huomenna on *POKS* 15)
 
nimi.............ikä.....hoito/paikka.............syn.sairaala.....tyt tö/poika


RouvaPapunen...27........1.icsi/ovumia..................VKS
AaVee...............27.......1.ivf................................K_PKS (la 30.11.)
Meriharakka.......36........2.icsi/ovumia..................Satks
Heni..................25.....2.ICSI 1.PAS/AvaTre...........SeKS
jipsis..........40..luomu (hoitoja odotellessa)....NKL....poika (la 27.10)
nonnii................33......6.ICSI/KYS...............KYS....kaksoset (la 3.11)
katjuzka...........34.......luomu,3 icsiä /AvaTre..........Seks (la 31.12)
Sannis............35.....luomu, 1.IVF/1.PAS/Felicitas..........NKL (la 5.11.)
Kirma..............32......3ivf.........................................KSK S (la 16.10)
Mullu...............41.....3.ICSIn 2. PAS............poika (la 21.10)
Annabell-77....33......1.ICSI/Väestöliitto.........TYKS (la 25.10)
 
Täällä on taas tullut niin surullisia kuin iloisiakin uutisia...

Kateellinen olen kyllä Kirmalle :) joka jo saa nautiskella vauvelin liikkeistä... :) Täällä ei vielä mitään tuntemuksia, vaikka kuinka on yrittänyt fiilistellä. :ashamed:

Järkyttävää väsymystä ja migreeneitä lukuunottamatta olo on niinkuin ei raskaana olisikaan... Toki masu on kasvanut ;)

Annabell-77 16+4
(laitoin jo aikaisemmin et poks 17, mut eihän nyt olekkaan maanantai B) )
 
Hei, varovaisesti uskaltauduin tänne tuolta kympin hoidoista nyt, kun sydämen syke nähty. Vaikka kun eilen tätä ketjua lueskelin niin iski kyllä valtava epävarmuus uudestaan, sen verran huonoa onnea plussan saaneilla täällä on ollut. Paljon voimia menettäneille! :hug:

Lyhyesti taustaa. Ollaan 40 v. , matkassa toisen icsin tuoresiirto, ulkona nukkuu ekan icsin tuoresiirto 1 v. Lasta yritetty sitä ennen 4-5 vuotta, ensin luomuna, sitten yritetty hoitoihin, joita ei voitu aloittaakaan kun tuli 1,5 vuoden viivytys monista syistä mm. mulla epäiltiin kohtusyöpää, sain lääkeallergian Metforminille ja maksa-arvot nousi taivaisiin ja ne piti saada kuntoon, pco:ta kuriin jne. Kun varsinaiset hoidot voitiin vihdoin aloittaa niin ollaan oltu todella onnekkaita vaikka ekasta icsistä ei jäänytkään mitään pakkaseen ja yksi luokittelematon alkio siirrettiin, eikä toivoa annettu mutta jaksoi loppuun asti. Ja nyt 2. icsistä myös raskaus alulla.

Olen ollut nyt aika paniikissa, koska olen voinut todella huonosti verrattuna ekaan raskauteen. Joku oli täällä hyvin kuvannut, ihan kuin olisi ympärivuorokautinen krapula. Mutta ultrassa siis toistaiseksi kaikki ok.

Migreenistä, joku kyseli hormonaalisesta migreenistä. En ole eläissäni sairastanut migreeniä mutta ekassa raskaudessani rv.10 podin muutaman päivän päänsärkyä, kunnes meni tosi pahaksi ja lopulta lähti tunto toisesta kädestä ja toinen puoli kasvoista ns. "halvaantui" eli valahti alas. Mies viemään terkkarille ja sieltä ambulanssilla kiiruusti sairaalaan, kun verenpaineetkin oli tippunut jo 90/60, epäilivät aivoverenvuotoa. Neurologit ottivat luuydinnäytteitä ja vaikka mitä tutkittiin. Lopulta todettiin elämäni ensimmäiseksi migreenikohtaukseksi, jonka epäiltiin johtuvan hormonihoidoilla aikaansaadusta raskaudesta ja kropan hormoniheitoista. Olin yön yli sairaalassa, jonkun edesmenneen naistenklinikan proffan raskaille suunnittelemassa tipassa ja kaikki tunnottomuudet palautuivat ennalleen ja pääsin aamulla pois. Lisäksi sain mukaani nappeja, jotka soveltuvat raskaille, jos päänsärkyä tulee uudestaan niin se pitää ampua niillä alas ennen kuin äityy noin pahaksi. Kerran jouduin raskauden aikana käyttämään ja sen jlk. ei mitään. Eli teillä joilla on migreenitaipumusta niin olisi varmaan hyvä selvittää, että mitä tehdä ja mitä lääkkeitä ottaa raskaana ollessa etukäteen sillä mun hormonaalinen migreenikohtaus oli kyllä niin paha, että luuli että nyt tuli lähtö.

Välilevynpullistumista ja liitoskivuistakin mulla pari vinkkiä, kun niistä joku kysyi mutta palaan niihin, koska nyt pitää mennä - ulkona herättiin.

Salvia 7+0 poks
 
Tervetuloa Salvia!

Minä sitten sain eilen jonku yllättävän virta piikin ja siivosin ulkovaraston (joka on sellanen normi makkarin kokoinen). Raijasin sieltä kaikki kamat pihalle. Kävin kaikki kamat läpi ja järjestin jätettävät tavarat uudelleen hyllyille ja keräsin miehelle kasan jonka se voi viedä hyötykäyttöasemalle.

Sitten haravoin takapihan (etupiha oli onneksi jo haravoitu). Keräsin kaikki roskat mitä haravoinnista tulee ja pussitin ne. Taas miehelle hommia kun saa viedä ne pois. Pitäis varmaan hankkia sellanen komposti pihalle...

Olin edellisiltana pessy kaikki meidän toppatakit ja tuulettanu villakangastakit. Laitoi ne kaikki pukupusseihin ja varastoon. Samalla meni talvikengätkin varastoon. Sit vielä siivosin koko kämpän. Alotin puolelta päivin ja lopetin illalla kahdeksan jälkeen. Olin hiukka väsynyt ja kipee (lihakset siis). Tänä aamuna ei tahtonu päästä käveleen. :)

Mut ulkoilma saa pahan olon pois niin mikäs tuolla oli helteessä olla ja tehä hommia. :)

Tänään konttorilla normaali "krapula" taas iskeny päälle. Huoh..

Ai niin ja tuohon eiliseen vielä. Hoidinhan mä siinä väleissä aina koirien lenkitykset ja kerkesin aamulla käydä katsomassa kouluratsastuskisojakin paikallisella ratsastusseuralla. :)

AaVee & Baby 11+3
 
nimi.............ikä.....hoito/paikka.............syn.sairaala.....tyt tö/poika

RouvaPapunen...27........1.icsi/ovumia..................VKS
AaVee...............27.......1.ivf................................K_PKS (la 30.11.)
Meriharakka.......36........2.icsi/ovumia..................Satks
Heni..................25.....2.ICSI 1.PAS/AvaTre...........SeKS
jipsis..........40..luomu (hoitoja odotellessa)....NKL....poika (la 27.10)
nonnii................33......6.ICSI/KYS...............KYS....kaksoset (la 3.11)
katjuzka...........34.......luomu,3 icsiä /AvaTre..........Seks (la 31.12)
Sannis............35.....luomu, 1.IVF/1.PAS/Felicitas..........NKL (la 5.11.)
Kirma..............32......3ivf.........................................KSK S (la 16.10)
Mullu...............41.....3.ICSIn 2. PAS............poika (la 21.10)
Annabell-77....33......1.ICSI/Väestöliitto.........TYKS (la 25.10)
stigu124........38.......2.ICSI/Gra...........................Jor (la 12.12.)



AaVee Hyvät hyssykät minkä pyörremyrskyn olet eilen teillä tehnyt!! Vissiin keräsit viikkokaupalla sitä virtaa, kun ei pahoinvoinnilta pystynyt puuhaamaan!! :eek:
Tervetuloa Salvialle!
ON: Keskiviikona kävin ultrassa ja pienellä oli ihan aamujumppa menossa :heart: Pienet kädetkin erottui heilumassa :heart: :heart: Kyllä helpotti. Oli hyvin kehittynyt ja vastasi viikkoja. Siitä rohkaistuneena kerrottiin isovanhemmille, kun nähtiin ke/to, ja lapsillekin että tulee uusi vauva. Reaktiot oli aika hillittyjä, on tässä kumminkin kerrottu yritettävän. Anoppi ei oikein korvaa lotkauttanut, oma äiti sentään halasi ja onnitteli kunnolla. Kai ne vähän ihmettelee että mihin sitä kolmatta "tarvitaan", kun itsellä heillä ollut kaksi lasta "vain" molemmilla.
Otin mammahousut käyttöön eilen, kun ei muut kesähousut menneet päälle :D Napin kohdalta kiristää. Ei varmaan vielä kohtu iso ole, mutta se on se imetysvararavinto, mikä kertyy tuohon päälle. Mutta mieluummin resorivyötärö kuin kiristävä nappi.
 
Kauheeta kun on aikaa vierähtäny siitä kun sain viimeksi kunnolla kommentoitua... sori! Jospa nyt...

katjuzka tervetuloa mukaan! Iso onnentoivotus ylläripylläriraskaudesta! Hienoa että sykekin on jo näkynyt :flower:

Heni samoin onnittelut plussasta! :flower:

Salvia hienoa että ICSIstä taas onnisti! Melkoista kivikkoa on kyllä matkallanne ollut, toivottavasti kaikki sujuu nyt hyvin.

Annabell kiitos ultraonnitteluista! Joo mun mielestä täälläkin maha pömpähtää kunnolla näkyviin mammavaatteissa. Töissä oon jo pitäny niitä oikeestaan päivittäin mutta kukaan ei ole vielä kommentoinu - ihan hyvä niin.

AaVee varhaisultrasta sain kyllä kuvan ilmaiseksi mukaani, se oli lapsettomuusklinikalla. Mutta noista muista infotaan että rahat menee henkilökunnan koulutusrahastoon. No, menköön vaikka kahvirahastoon - ne ei kauheesti niistä pyydä, ja kun käyntimaksuja ei muuten ole, niin antaa mennä. Olitpa ollut melkoinen tehotornado, lähetäpäs energiaasi tännekin ;) Tsemppiä maanantain np-ultraan!

Irene samoin sinne kiitos onnitteluista! Mä olen vähän katsellut yhdistelmävaunuja, mutta nyt alkoi arveluttamaan, kun ei niissä olisi niin paljon tilaa talvivauvan maata. Tosin mietin josko kävisi hakemassa Emmaljungat Ruotsin puolelta, sieltä voisi saada huomattavasti halvemmalla. Mullakin on välillä ollut epäuskoinen olo että onko sitä nyt raskaana kuitenkaan, vaikka massu pömpöttääkin. Mut tää kontrollien välinen aika tuntuu olevan niin "tyhjäkäyntiä" kun ei varmuudella tiedä miten masuasukki voi.

Duffy kiitos se oli tosiaan bonusta että sukupuolen sai tietää jo nyt! Mutta luuraillaan sitä sitten vielä rakenneultrassakin, joka on 31.5. Vielä en arvaa hankkia vaatteita, mutta ostin parit lehdet missä on neuleohjeita vauvanvaatteille, niitä voisi sitten pikkuhiljaa alkaa väkertämään. Mahtavaa että olet jo tuntenut liikkeitä! Mulla on vähän tuntunut iltaisin nukkumaan käydessä muljuamista, mutta en ole osannut varmaksi sanoa onko se ilmaa vai pikkuinen... Onnittelut myöskin neuvolakäynnistä, hyvältä kuulostaa toukka taitaa olla jo melkoinen monottelija :) Toivottavasti rautakuuri tehoaa aiheuttamatta vatsavaivoja! Ja juu, tunneherkkyyttä on täälläkin. Nyt vilustumista potiessa katoin jonku "Supernanny"-jakson telkkarista ja kyynelehdin :D

kirma ihana massu sulla! Munkin massua on kuvattu mutta mies haluu pitää ne kuvat ihan privaattina, joten täytyy kunnioittaa sitä toivomusta. Me ollaan niin uteliaita että haluttiin tietää sukupuoli - vaikka sanotaankin ettei sitä ultrassa 100% varmaksi nää - mutta yritetään satsata "täsmähankintoihin". Mulla ei oo muuten vielä mitään havaintoa missä kohtaa kohtua istukka mulla on, se katotaan kuulema vasta rakenneultrassa. Hyvä kun kotidoppleri on poistanut huoliasi! Kyssäriisi: Se synnytyssairaala infoaa kolmesti raskauden aikana tulevia vanhempia, nyt oli ohjelmassa raskauden ajan tutkimukset, ruokavalio ja elämäntavat, liikunta, raskauden aikana mahdollisesti tulevat vaivat, seksi ja läheisyys raskauden aikana, ja synnytyksen aikainen sairaalassaolo. Kotisynnytysmahdollisuudestakin kerrottiin.

jipsis Jee teillekin poika tulossa! Meillekin kumpi vaan olisi ollut yhtä tervetullut, ja mulla oli jotenkin enempi tyttöolo, mutta kyllä poikakin on ihana! Meillä alkoi heti pojannimien pähkäilyt, ja sepä onkin ollut vaikeaa! Vilustuminen tuntuu onneksi olevan jo aika hyvin ohi, vaikka nokka onkin vielä melkosen tukossa.

Ovis meillä mies vielä harkitsee ekalle kätilökäynnille mukaan tuloa, kun sanoi jälkeenpäin omalääkärikäynnin olleen hänen osaltaan vähän ajanhukkaa. Ultriin tulee kyllä mielellään mukaan jos vaan töiltään pääsee.

meriharakka onnittelut hienoista np-ultranäkymistä! On se vaan niin mieltä huojentavaa kun näkee että pienellä on kaikki hyvin. Hyvä myös että pääsit pahoinvoinnista ja voit nauttia raskaudesta täysillä! :heart:

stigu onnittelut hienoista ultranäkymistä! Mun mielestä ultria ei voi olla yhtään liikaa, kyllä sitä niin haluaa nähdä että masuasukilla on kaikki hyvin!

Maricce sitä seesteistä ja energistä keskiraskautta täälläkin odotellaan... Ihan kamala kommentti neuvolan tädiltä :eek: Onneksi sait silloin sydänäänet kuulumaan!! Onnittelut pikku kummipojasta! :flower:

Sannis onnittelut hyvistä lääkärineuvolakuulumisista! Hyvä toi teidän esikon kommentti :D Mullakin tulee olemaan sokerirasitus lähisuvun sairastelujen takia, mutta siihen pitää mennä vasta heinäkuussa.

pa-mi onnittelut ultranäkymistä! Siellä ne tuplat tekee tilaa... Toivottavasti jaksat kivut, ne tuntuu välillä yhtäkin odottaessa tosi ilkeiltä. Tsemppiä tulevaan nt-ultraan, ainakin pikkuiset kuulostaa voivan hyvin dopplerisi mukaan!

Nipsu onnittelut hienoista np-ultranäkymistä! :heart:

nonnii matala verenpaine on mullakin ollu kiusana, vaikkakin vaan yhtä odotan. Viime sunnuntain kävelylenkki piti lyhentää aiotusta kun rupes taas päässä huippaamaan niin.

bittersweet samoin onnittelut np-ultrasta! Joo voiskin olla hyvä jos odotusaikanakin pääsis käymään lapsettomuuteen erikoistuneissa paikoissa, varmasti huolet ymmärrettäisiin ihan toisella tavalla. Ja se kiitollisuus siitä että tähänkin asti on päästy - ja että pelkoja riittää ennen kuin nyytti on sylissä.

(.) Räkätauti jotakuinkin ohi, mutta nyppii kun helatorstaivapaat meni puihin toipuessa. Ilmatkaan ei oo suosineet, joten jos ois ollu puhtia olis ollu hyvin aikaa käydä vierashuoneen rojuja läpi ja alkaa jo nyt miettimään sitä vauvanhuonekuntoon. Tarttis varmaan saada AaVeen kaltainen pyörremyrskykohtaus jotta sais jotain aikaseks. Muuten ei ihmeempiä kuulu, torstaina toivottavasti kuunnellaan sydänäänet niin saa taas pikkumiehen voinnista jotain osviittaa.

Mullu 17+2
 
nimi.............ikä.....hoito/paikka.............syn.sairaala.....tyt tö/poika

RouvaPapunen...27........1.icsi/ovumia..................VKS
AaVee...............27.......1.ivf................................K_PKS (la 30.11.)
Meriharakka.......36........2.icsi/ovumia..................Satks
Heni..................25.....2.ICSI 1.PAS/AvaTre...........SeKS
jipsis..........40..luomu (hoitoja odotellessa)....NKL....poika (la 27.10)
nonnii................33......6.ICSI/KYS...............KYS....kaksoset (la 3.11)
katjuzka...........34.......luomu,3 icsiä /AvaTre..........Seks (la 31.12)
Sannis............35.....luomu, 1.IVF/1.PAS/Felicitas..........NKL (la 5.11.)
Kirma..............32......3ivf.........................................KSK S (la 16.10)
Mullu...............41.....3.ICSIn 2. PAS............poika (la 21.10)
Annabell-77....33......1.ICSI/Väestöliitto.........TYKS (la 25.10)
stigu124........38.......2.ICSI/Gra...........................Jor (la 12.12.)
Irene.............29.......1. IVF/ICSI 2.PAS/Ovumia....Tays (la 01.11)


Onpas tänne tullut tekstiä. En edes kaikkia kerkeä nyt lukemaan. Meillä on ollut nettiyhteys nyt viikon verran poikki, joten olen pihalla kuin lumiukko :kieh: !

Mullu: Juu mä olen tehnyt noita vaunuvertailuja ja tosi isoja eroja on sen kopan koossa, vaihtelua on aina 80 - 95 cm:n. Me olemme päättäneet, että tilaamme vaunut Saksasta sitten kun merkki ja malli on selvillä. On meinaan hinnoissa sen verran isoja eroja.

Sä kuvasit hyvin tota mahdollista babyn liikehdintää, muljuamiseksi. Mulla on ihan sama juttu ja en ole ihan varmaa, että mitä se on tuntuu kuitenkin siltä, että suoli kääntyisi ympäri :D! Luin jostain, että sen pitäisi tuntua perhosen siiven hipaisulta ja kuullostaahan se hienommaltakin kuin muljuaminen, mutta mulla se on kaukana mistään perhosen siivistä :LOL: !

Noh, täytyy taas mennä. Leppoisaa sunnuntaipäivää kaikille mammoille :wave: !

Irene ja töpseli 15+6 (JES, huomenna POKSUU TAAS)
 
Olin näköjään tippunut listalta, joten laitetaanpas uudestaan:

Nimi.............ikä.....hoito/paikka.............syn.sairaala.....tyt tö/poika

RouvaPapunen...27........1.icsi/ovumia..................VKS
AaVee...............27.......1.ivf................................K_PKS (la 30.11.)
Meriharakka.......36........2.icsi/ovumia..................Satks
Heni..................25.....2.ICSI 1.PAS/AvaTre...........SeKS
jipsis..........40..luomu (hoitoja odotellessa)....NKL....poika (la 27.10)
nonnii................33......6.ICSI/KYS...............KYS....kaksoset (la 3.11)
katjuzka...........34.......luomu,3 icsiä /AvaTre..........Seks (la 31.12)
Sannis............35.....luomu, 1.IVF/1.PAS/Felicitas..........NKL (la 5.11.)
Kirma..............32......3ivf.........................................KSK S (la 16.10)
Mullu...............41.....3.ICSIn 2. PAS............poika (la 21.10)
Annabell-77....33......1.ICSI/Väestöliitto.........TYKS (la 25.10)
stigu124........38.......2.ICSI/Gra...........................Jor (la 12.12.)
Irene.............29.......1. IVF/ICSI 2.PAS/Ovumia....Tays (la 01.11)
Nipsu.............36.......2 ICSI...................................Oys (la 3.12.)

En ole ehtinyt juurikaan koneella käydä, nytkin lukaisin nopeasti viimeiset kirjoitukset.. Esikolla niin kauhea koivunsiitepölyallergia, että oksat pois :(
Menee aika poitsun viihdyttämisessä, kun on niin kiukkuinen.. Silmät kutiaa ja on punaiset, nenä on tukossa ja pää täynnä kutiavia näppyjä :(
Virallista diagnoosia ei ole (prick -testit vasta syksyllä ), mutta allergioihin perehtyneen lastenlääkärin mielestä oireet niin selvät, että saatiin iso liuta lääkkeitä (atarax, aerius, avamys....)
Keleistä ei voi oikein nauttia, kun siitepölymäärät nousee tälläisella keleillä suuriksi, että voin vaan toivoa, että tulispa jo vesisateet :headwall:
Kirjuuttelen toisella kertaa lisää.. oma olo ihan ok, repäisykipuja ja nälkä useammin kuin aiemmin.. siinäpä ne.

Mukavaa toukokuun puoltaväliä kaikille!

Nipsu + muru 11+2 :heart:
 
Heissan! Np-ultrasta tultu. Siellä kaikki hyvin. Turvotusta mitattiin 1,1mm-1,2mm eli turvotukset oli ok. Kävin myös niissä verikokeissa. Niitä tuloksia saa sit odotella 1-2 viikkoa. Uskon kuitenkin, et kaikki on ok. :) Sydämen sykkeet nähtiin ja kuultiin oikein hyvin. Kovasti sydän jumputti. :heart: Mittaa Babylle oli tullut jo 6cm. :) Sen verran oli Baby ottanut kasvupyrähdystä, että vastasi viikkoja 12+1.

AaVee & Baby 11+6
 

Yhteistyössä