Kymppilumitalven hoidoista plussanneet!

Hugsy :hug: Olen niin pahoillani puolestasi! Sinä joudut käymään sen tilanteen läpi mitä me kaikki pelkäämme! Voimia sinulle ja miehellesi!
Kaikille uusille onnittelut plussista!!! Ja tervettuloa mukaan!!
AaVee ja Ovis: Mulla alkoi pahoinvointi ja huono-olo viikko siittä kun raskaustesti näytti plussaa. Se paheni viikko viikolta ja sitten oksensinkin puolitoista viikkoa rajusti, jopa öisin, mutta onneksi Viikon 10 lopussa se yllättäen loppui ja nyt olo on ollut tosi hyvä, eikä pahoinvointia enää ole. Edelleen hampaidenpesu saa kyökkimään, mutta se on onneksi pieni vaiva!!! Kyllä se teilläkin taatusti helpottaa kohta!!
(.) Tänään oli np-ultra ja olin tietysti kauhusta kankeenani ihan hugsy ikävän kohtalon takia. Onneksi kaikki oli hyvin!! Kaveri oli parasta-aikaa päiväunilla, eikä meinannu liikkua asennostaan, että olisi saanut mitattua niskan. Yllättävästi kaveri alkaa muistuttaan jo ihmisenalkua, vaikka mittaa ei vielä olekkaan paljoa. Muutamassa viikossa tapahtuu paljon muutoksia, viikolla 9 kaveri oli vielä aika eilieenin näkönen!=D Nyt kai sitä täytyy viimeinkin uskoa että sitä ollaan vahvasti raskaana!!! Ja voi vihdoinkin henkäistä ja alkaa nauttia tästä tunteesta, varsinkin kun olo alkaa oleen taas "normaali"!!
Iloisin terveisin Meriharakka ja Toivounelma 12+0
 
hugsy :'( :hug: olen niin pahoillani puolestanne! Raskaita aikoja joudutte nyt käymään läpi. Toivon teille kovasti voimia ja mahdollisimman pikaista toipumista! Suuntaat jo katsetta tulevaan, sydämestäni toivon teille pikaista onnistumista ja terveen nyytin syliin asti! :heart:

(.) En ole vielä ihan reissusta ja muista kiireistä toipunut, ja tuntuu että väsymys on palannut. Sukulaisreissu meni ilman että kukaan huomasi massua ;) onnistuin sen siis peittämään tarpeeksi hyvin, mutta tieto on nyt kuitenkin leviämässä, kun eräs sukulainen kysyi ihan suoraan meidän hoitotilanteesta - jatketaanko edelleen, vai onko hoidot loppuneet. En voinut olla sanomatta että on tässä kolmaskin mahdollisuus =) (Mies sanoi että oisin voinu vaan sanoa että hoidot on loppu, mutta enhän nyt sillä tavalla raaskinut sanoa. Hän haluaisi että vasta rakenneultran jälkeen kerron avoimemmin. Yritän kunnioittaa sitä toivetta, vaikka aika suupaltti olenkin.)
Torstaina on synnytyssairaalalla eka vanhempaintilaisuus, muuten ei ihmeempiä tapahdu. Tavalliset vaatteet ei enää pahemmin mahdu, onneksi nyt on noita mammavaatteita vähän.
Tulen piakkoin kommentoimaan kuulumisianne kun olo on vähän pirteämpi. Öitä!

Mullu 15+5
 
Tervetuloa uusille odottajille :wave: !

Meriharakalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart: ! Ja onneksi olosi on jo kohentunut.

Toivottavasti Aavee sun 24/7 krapula alkaa myös pian hellittämään! Itse kärsin siitä kaksi viikkoa ja jo siinä ajassa tuskastuin olotilaan.

Onko teillä muilla välillä sellaista normaalia oloa, että ihan kuin ei olisi raskaana ollenkaan? :kieh:
Mulla on nyt ollut muutamana päivänä ja jotenkin on alkanut jännittään, että onko kaikki ok. Maha ei juurikaan ole kasvanut, mutta voihan olla, että mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, joten selitys saatta löytyä siitä. Millonkahan sitä osais täysillä nauttia tästä, ehkä sitten kun liikkeet alkaa tuntumaan. Tää on vaan jotenkin taas niin turhauttavaa.

Irene ja töpseli 14+2
 
hugsy :hug: Voi ei, nuo on sellaisia uutisia mitä kukaan ei haluaisi kuulla ja kaikki pelkäävät. Voimia teille.

Ovis Mun allergialääke on Rinomar-merkkistä, mulla on sitä joskus aikaisemmin ollut, lääkäri kysyi mitä olen aiemmin käyttänyt ja tarkisti sitten että pitäisi olla tuon ok. Ilmeisesti monet muutkin merkit on ok, mutta riippuu kai vähän raskauden vaiheestakin milloin käy.
meriharakka Mullakin paha olo alkoi viikko plussatestin jälkeen, kesti ensin päivittäin iltaa kohta pahentuen viikon verran ja nyt ollut joinain päivinä hyvä olo ja taas seuraavana etoo. Mutta mulla aina tosiaan iltapäivästä iltaa kohti pahentuen, täytyy liittyä jotenkin ruuansulatukseen, ei tyhjään mahaan kuten aamupahoinvointi ilmeisesti.
Irene80 Mulla on normaali olo toistaiseksi koko ajan, jos tuota pientä etovaa oloa ei ota huomioon ja sekään ei ole jokapäiväistä enää. Vatsassa ei tunnu mitään, housut ei kiristä ja rupesin taas panikoimaan, että jos sikiö on joteskin hiipunut? :( Juu, vasta viikko sitten näkyi se syke ultrassa, mutta silti. Ja sitten kun pitää mennä vielä ensi viikolla uudestaan ultraan eli ekasta ultrasta kahden viikon päästä, niin tuli mieleen, että ei kai vain jokin ollut vialla??? Onko muut käyneet kaksi kertaa varhaisultrassa (yksityisellä hoidoissa olleet)? En tajunnut kysyä, että miksi pitää tulla uudestaan :headwall: Sikiö oli viime viikolla vasta sen noin 7mm ja minä en ainakaan erottanut kuin epämääräisen möykyn, ei edes katkaravun muotoista, joten nyt panikoin, ettei ole joku epämuodostunut nesteen täyttämä sikiö kyseessä. Voi itkut, miten sitä ei voi vain luottaa että kaikki on ok? :headwall: En aikaisemmissa raskauksissa (luomut) edes tajunnut tällaisia miettiä, sen kun vaan tyytyväisenä odotteli mahan kasvua... Voi niitä viattomia aikoja! :ashamed:

stigu 8+2
 
irene täällä myös oireeton olo :) mut syömisen jälkeen iskee ihan tajuton väsymys se on ainut merkki :)

hugsy voi ei :hug: olkaa toistenne tukena...

ja tervetuloa uusille =)

Mulla on niin tyttöolo...en tiedä miksi mut nimikin on keksitty tytölle,kun pojalle ei aio millään keksiä :D ja tiedän sit että poika sieltä kuitenkin tulee kun tytölle on jo nimi :D

ihana keväinen ilma :) toivottavasti pysyykin tälläisenä :) pian asunkin sitten mökillä :)

RP+villi-eikka 14+1
 
Stigu Mä kävin vaan kerran varhaisultrassa viikoilla 7+1 ja mulla alkio oli sillon 10mm sykkeet löyty. Mä oon kyllä ollu hoidoissa julkisella joten siksi varmaan vain yksi ultra. Eiköhän siellä oo kaikki hyvin. :heart:

RouvaPapunen Mulla on kans ihan tyttöolo. Me ollaan puhuttu jo miehen kanssa pari vuotta, et meille tulee poika ja sille on sen samaiset pari vuotta ollu nimikin. Ja mä oon jotenki aina olettanu, et saan pojan. En tiiä miksi. Mutta nyt. Tää on niin tyttöfiilis. Onneksi tytöllekin on jo nimi. Saa siis tulla ihan kumpi vain. Nimet löytyy jo! :LOL:

Mä kuolen pahoinvointiin. Mikään ei tunnu auttavan. :( Ja väsykin on kokoajan... töissä pitäis jaksaa. Saishan sitä saikkua ku soittais. Mut jotenki ei kehtaa ku siirron jälkeen olin yhteensä 3 viikkoa saikulla ja siihen perään mulla oli heti talviloma kolme viikkoo eli olin yht. 6 viikkoo pois töistä ja nyt tokaa viikkoo takas... Onneksi mies on raskaudessa niin hyvin mukana, et se käyttää välillä koiria ja tekee ruokaa yms.

AaVee & Baby 10+1
 
Moi,

pääsin tänään taysin lapsettomuusplille, kun yöllä alkoi kovat selkäkivut. Ultrattiin ja kaksi oli alunperin kiinnittynyt. Toisessa ei nähty sykettä ja toisessa näkyi syke. Tänään rv 6+1 ja lääkärin mukaan vastasi viikkoja. Mutta en saanut mitän kokotietoja, niin kuin te kaikki muut....

Onko teillä näkynyt jotain muutakin kuin sydämen syke noilla viikoilla ultrassa? Näin itsekin kun sellainen harmaa alua siinä heilui, mutta ei siinä kyllä mitään muuta näkynyt. Eikä lääkäri mitään sanonut, että hyvä syke tms, totesi vaan, että kaikki hyvin viikkoihin nähden. Silti mä huoledin ja ajattelen kaikkia sen sanomisia, että miksiköhän se ei kertonut kokoa jos muillekin on kerrottu. En mä osaa rentoutua...

Sitten niistä kivuista. Toinen ilmeisesti mennyt kesken ja sen takia sattuu selkään.Lääkäri sanoi, että jos vuoto alkaa niin se voi viedä toisenkin mukanaan. Sekin holestuttaa...

Anteeksi nyt tämä sepustus omasta navasta. Miten sitä oppisi ajattelemaan edes vähän positiivisesti? Meillä on takana kaksi tuulimunaraskautta, joten onhan tämäkin jo voitto sinänsä, että syke on nähty. Meidän soluilla siis voi saada aikaan muutakin kuin tuulimunia.

Tytti the hermoilija
 
Moikka vaan kaikille :wave: olen kyllä käynyt lukemassa juttujanne, mutta en ole jaksanut kommentoida kun päällä on jatkuvasti kaamea väsymys ja huono olo :x Milloin ihmeessä alkaa se energinen ja seesteinen keskiraskaus mitä mulle on lupailtu????

Kaikille uusille onnea plussasta ja tervetuloa mukaan :flower:

hugsy :hug: Toivon että teille on paljon lohtua ja tukea toisistanne. Olen niin pahoillani teidän puolesta, ei taaskaan ole sanoja millä lohduttaa. :'(

Joku kyseli, että monta alkuraskaudenultraa tehtiin. Meillä TAYS:sissa ultrattiin ainakin eka kerran 7+ ja sitten vielä 9+ ennen kuin sai ilmoittautua neuvolaan. Mitään erikoista syytä siihen ei ollut, ekassa ultrassa oli vahva syke ja alkio vastasi viikkoja. Ja niin teki myös tokassa, silloin nähtiin myös jo liikeet. Lääkäri vain halusi varmistua että meillä vihdoin menee kaikki hyvin. Ja tytti mie ainakin ihan kysymällä kysyin tuon koon siellä TAYS:sissa kun ei se lääkäri heti sitä tajunnut kertoa. Siis kysyvä ei tieltä eksy =)

RouvaPapunen ja AaVee Täällä on aivan poika olo :LOL: En ymmärrä mistä se tulee, koska minulle on aivan sama kumpi sieltä tulee, kunhan vain on suurinpiirtein ihmisen näköinen ja toivottavasti suurinpiirtein terve. Enkä koskaan ole ns. haaveillut kummastakaan, vain vauvasta. Mutta jostain syystä minusta vaan tuntuu, että se on poika. Aika näyttää kuinka väärässä mie sitten olenkaan :LOL:

Omanapa: sain vihdoin 13+2 kuulumaan sydänäänet kotidopplerilla :heart: Kyllä oli ihanaa kuunnella sitä junan tuksutusta B) Aika vilkas kaveri vaan, aina livahtaa pakoon kun huomaa, että häntä kuunnellaan.
Minulla on ollut tuolla kohdunsuulla kipuja, sellaisia aivan kuin piikillä pistettäisiin yhtäkkiä. Soitin niistä neuvollaan sitten kun olivat aivan uusi juttu eikä aikaisemmin tuollaisia ole ollut. Neuvolan tädin ainoa kommentti oli: "saatta se sinne olla kuollutkin, katsotaan sitten kun tulet viikon päästä. Kiitos ja näkemiin." Juu, olin hieman että :eek: Että kiitoksia vaan tästä mielenrauhasta!!!! Onneksi juts sinä iltana sain sitten nuo sydänäänet ekaa kertaa kuulumaan!

Vatsa pömpöttää jo ihan näkyvästi. Pitäisi saada aikaiseksi viedä kasa housuja ompelijalle joka saa muuttaa ne raskaushousuiksi. Mutta kun tää väsymys on niiiiiin kaiken kattavaa, ei jaksaisi yhtään mitään... Ehkä ensi viikolla =)

Huomenna sitten toinen neuvola. Onneksi paino ei ole noussut vaan laskenut. Ei pääse täti siitä naputtamaan :xmas: Sokerit pissasta kyllä otetaan ja olen aivan varma, että rasitukseen tulee lähete...

Maricce ja Onni/Minni rv 14+1
 
tytti82 Hienoa että yksi syke löytyi, mutta onpa toisaalta kurjaa jos toinen on hiipunut. Olit kyllä epäilystesi kanssa oikeassa että jotain mätää oli. Mulla oli se eka ultra rv 7+2 ja en mikään sen sykeliikkeen lisäksi erottanut kuin harmaata massaa mustana näkyvässä kohtuonkalossa. Ruskuaispussi näkyi pyöreänä selvänä muotona.
AaVee Kylläpä sua koetellaan tuon pahoinvoinnin kanssa... Mutta kiitos lohdun sanoista! Pitäisi tosiaan uskoa että kaikki ok, kun ei ole kipuja eikä vuotoja.
Maricce Kiitos noista varhaisultratiedoista. Noin varmaan meilläkin, että haluaa vain varmistua että kehitys etenee. Mullakin ensi viikon ultrassa sitten 9+2 viikot ja vinhaa jos liikettä jo näkyisi!

stigu 8+2
 
hugsy, jos vielä pystyt käymään täällä..niin olen tosi pahoilani tuosta tilanteestasi. Varmasti jokainen meistä, sinun kaohdallesi sattui se mitä tässä eniten pelkää :'(
Toivon, että selviätte tästä painajaisesta ja pääsette aloittamaan uuden yrityksen ja rutkasti paremmalla onnella :hug:

---

tytti82, meillä oli sitten melko samanlaiset tilanteet. Minulla kun myös oli se toinenkin alkio kiinnittynyt, mutta elämää siitä ei löytynyt.
Polin lääkäri pelotteli tulevasta keskenmenosta, että vuoto vie sitten mennessään sen elävänkin. Ja mä olin kauhuissani ja odotin jatkuvassa paineessa millon se alkaa. Mutta klinikan lääkäri ei edes maininnut mitä sille toiselle tulee tapahtumaan, kysyin sitten ja se sanoi että se vaan surkastuu sieltä pois.
Vielä np-ultrassakin se toinen näkyi tuolla ja nyt lääkäri sanoi, että se tulee joko synnytyksen mukana tai sitten vauva kasvaessaan painaa sen kasaan ja se surkastuu.
Että koita olla murehtimatta siitä, vaikka hankalaa se onkin.
Ja onhan sitten niitäkin, joilla toinen tosiaankin tulee vuodon kanssa pois, mutta toinen pysyy tiiviisti matkassa, vadelmaunelmalla ainakin oli niin.
Myös minulla eka ultrassa, 6+2, alkio oli vaan läntti siinä kuvassa. Jos sait valokuvan siitä mukaan ja jos lääkäri on mitannut alkion, niin siinä kuvan reunassa lukee se mitta.
Positiivista ajattelua en osaa sinulle neuvoa, itseltäni se onnistuu vieläkin vaan ajoittain, vaikka viikot on jo pitkällä. Tämä on se meidän kohtalo, luultavasti onni alkaa vasta sitten kun vauva on saatu syliin.
Mutta toisen puolesta iloitseminen on helpompaa ja minä olenkin puolestasi tosi onnellinen, olet viimein täällä :D Parempaa jatkoa ja kerro kuulumisia!

irene80, mun on pakko masentaa, mutta minulla ainakin liikeitten tuntuminen taas vaihteeksi lisäsi tätä ressiä :ashamed: , jos mahdollista :ashamed: Nauttimiseen en ole vielä päässyt. Jos sitten rakenneultran jälkeen...
Mutta nyt sitä miettii, että miks pieni liikkui eilen niin kovasti ja tänään ei ole tuntunut mitään, viimeviikolla oli mahassa vilkasta, tämä viikkoa on ollut liian rauhallinen. Mä olen jo kerran käynyt paniikkineuvolassakin kuuntelemassa sykkeet :ashamed: *nolo, nolo, nolo*
Että ei tämä todellakaan ole helpottunut. Mutta luulen, että kun sinä alat tuntea liikeitä, tunnet niitä säännöllisesti ja että ne voimistuu viikko viikolta.
Mulla tuo istukka vaan kasvaa ja vahvistuu tuossa edessä, se vaimentaa kaikki pienen tönäisyt ja potkuharjoitukset, edelleen tunnen vaan möyrintää. Pikkupotkuja tuntuu vaan tosi alhaalla ja ylhäällä ja tosi harvoin taitaa pikkunen olla noissa kohdissa, ettei rummuttaisi istukkaa. Onko muta joilla istukka edessä, sannis taisi olla, vai?

maricce :eek: :eek: Järkyttävän kommentin olet kyllä saanut!! Kauheeta!
Jos lohduttaa niin minulla on ollut myös noita viiltelyjä, teräviä pistoja, tiesin heti mitä tarkoitat. Nyt ne ovat onneksi loppuneet. En tiedä mitä meinaavat. Mutta minähän kävin tarkastuttamassa kohdunsuun sillon supistelujen takia ja kiinni oli, että eivät ne ainakaan siihen liity.
Ihanaa, sulla neuvola. Tällä hetkellä se on kaikista kivoin paikka!

AaVee, no minä olin 6vkoa hyperin takia sairaslomalla, sitten viikko töissä ja sitten alkoi ne supistukset ja taas kotiin. Että elä suotta rasita itseäs jos kovin huonolle tuntuu. Mieti kuin hepposista syistä jotkut hakee s-lomaa, meillä kaikilla on nyt kaikista tärkein syy pysyä kunnossa!

stigu123, nyt kun meet seuraavaan ultraan niin pikkunen näyttää taas paljon paremmalta :heart: Minä hyppäsin hyperin takia melkein joka viikko ultrattavana, ota siitä ilosta kaikki irti :D

mullu, huh, teillähän tavataan sairaalassa jo hyvissä ajoin! Mitä siellä tehdään, onko tietoa? Voi kun meilläkin olis tuommosia tapaamisia..mutta toisaalta, sairaalaankin on matkaa 160km, että ehkä siksi eivät järjestä mitään "hauskaa", olis vaan kaupunkilaisille.

meriharakka, onnea sinulle kuulumisista! Kevensi varmasti taas mieltä :) Tuo on ihanaa, kun se piikunen siellä kohtukodissaan elää jo ihan omaa elämäänsä, nukkuu kun sille tuntuu. Ja sitten pitää potkia hereille :D

Uusille kovasti tervetuloa remmiin :wave:
Ja nipsulle peukutuksia ultraan!

(.) Meikä sortui :ashamed: :ashamed: Mä en kestä tätä jatkuvaa painetta ja tarkkailua, kuulostelen koko ajan tuntuuko mahassa liikettä, vessareissun jälkeen yöllä on hankalaa saada unen päästä kiinni kun jään odottamaan muljahtelua. Ja mies niin kärsimättömänä odottaa millon liikkeet tuntuisi sen kädelle. Mutta kun se vietävän limasäkki on tuossa patjana välissä :headwall: :headwall:
Oikeastaan mun pitäis olla iloinen, että on just tuossa, se olis voinut kiinnittyä myös taakse ja siellä on se myoma. Jos se olis tarrannut siihen, se olis ollut meikäläiselle menoa. Pelottaa ajatellakin :|
Niin mä siis tilasin dopplerin :ashamed: Näin pitkillä viikoilla :ashamed: Perustelin sen itelleni, että kun meillä on jo suuremmat hankinnat tehtynä ja enkö mä voi itteäni vähän palkita tästä kaikesta. Synttäritkin oli, se on mun lahja itelleni. Ja hermoilijat hoi, raskauskeijussa oli doppleri alessa :attn: Nyt sitten pääsee mieskin kuulemaan sykkeet, tulee sillekin vähän todemmaksi tämä raskaus. Toivottavasti posti tuo sen vaan ennen viikonloppua.

kirma 16+5

Linkitän tähän nyt vielä tuon raskauskeijun, kun kattokaa kuin ihania bola-koruja..http://www.raskauskeiju.fi/index.php?tr=20
mä haaveilen tuommosesta säihkyvästä.. Kestääköhän vaan nuo kivet, etteivät tipu?
 
Meriharakka onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Irene sama vika täällä, en vieläkään uskalla täysillä nauttia tästä kakkosen odotuksesta. Huoli painaa koko ajan, enkä edes tiedä miksi. Liekö joulukuinen tuulimuna liian tuoreessa muistissa.

Stigu ja Heni onnittelut ja tervetuloa odottajien puolelle!

RouvaPapunen jostain muistan kuulleeni, että tytöillä on nopeampi syke kuin pojilla. Piti ainakin paikkansa esikon kohdalla, matalat sykkeet = poika, siskolla korkeat sykkeet = tyttö :)

AaVeelle edelleen jaksuja pahoinvoinnin ja väsyn kanssa.

tytti me käytiin varhaisultrassa rv 6+1 ja silloin näkyi ainoastaan syke, eikä juurikaan muuta. Koko vastasi viikkoja. Np-ultrassa 11+6 näkyi jo huomattavasti enemmän, kun sikiö muistutti jo ihmisen alkua :) Pidän peukut ja varpaat pystyssä, että teidän pienokainen pysyy matkassa loppuun asti!

Maricce jaksuja sinullekin väsyn kanssa. Olipas aikamoinen toteamus terkkarilta, ei tainnut ajatella ollenkaan mitä suustansa päästi. Todella ajattelematonta. Onneksi sait sykkeet kuitenkin kuulumaan!

Nipsulle onnea ultraan!

(.) Tänään oli lääkärineuvola ja kaikki kunnossa. Mun hemppari on peräti 146 eli ei todellakaan tarvetta lisäraudalle :LOL: Pienen sykkeetkin löytyi heti ja junan jytke kuullosti hienolta. Syke paukutteli siellä 158-160 välissä eli täälläkin tyttöolo nostaa päätään. Olisi toisaalta kyllä hienoa saada myös toinen poika esikolle kaveriksi vaikka nuori herra totesikin, että "kyllä siskonkin kanssa voi painia!".
Ensi viikolla menen perjantaina sokerirasitustestiin, kun suvussa rasitetta ja siskolla oli raskausajan diabetes. Esikosta arvot olivat ok, mutta nyt siis tarkistetaan kahdesti. Seuraavaksi sitten varailemaan rakenneultraa, meille ei kutsua siihen automaattisesti tule.

Ai niin, uusi la on nyt sitten virallisesti 5.11. eli aikaistui viisi päivää.

Aurinkoista päivää kaikille & jaksuja!
Sannis & surprise 13+6 (huomenna poksuu jo 14!)
 
Nipsulle oikein paljon tsemppiä tämän päiväiseen ultraan :heart: !

Stigu, varmaan tuo ultraus on vaan klinikan oma tapa ja oisivathan he ensimmäisellä kerralla sanoneet, jos olisi ollut jotain epäilyttävää. Joten varmasti kaikki on pikkuisella hyvin.

No olipas Maricce töykeä kommentti, eivät varmaan ymmärrä kuinka paha mieli tuollaisesta voi tulla :kieh: ! Noista kohdun tuntemuksista on jotkut aiemmissakin pinoissa puhuneet, kuulemma tuntuu kuin sukkapuikolla pistettäisi, varmaan kuuluu siis asiaan.
On varmaan ihana kotonakin nyt kuunnella sitä sydämmen jumpsutusta.

kirma, kai se vaan on sitten niin, että ihan sama millä viikoilla on niin aina sitä hermoilee :D ! Ihanaa kuulla, että en ole ainoa ja varmaan nämä tuntemukset kestävät loppuun asti. Ukkokultani ei oikein ymmärrä tätä hermoilua ja ihan hyvä vaan, että ei kahden tarvitse hermoilla eikä hän varmaan osaa kuvitellakkaan, että jotain voisi mennä enää pieleen. Taidan hengailla täällä palstoilla liikaa kun tulee luettua kaikenlaista :kieh: !

Tytti, ihanaa kuitenkin, että yksi sydän löytyi :heart: . Ja tervetuloa tänne hermoilijoiden kerhoon :D !

Sanniksella oli hyviä neuvolakuulumisia. Onpas sulla hyvä hemppa. Mulla tais ekalla käynnillä olla 129 ja se jälkeen ei ole mitattukaan, joten en tiedä mihin suuntaa on menossa.


Omaan napaan ei mitään ihmeellistä, lukuun ottamatta jatkuvaa panikointia :D! Mutta ihanan nopeasti on viikot lähteny pyöriin alun kangertelujen jälkeen.

Irene ja töpseli 14+3
 
Täällä kans toinen ultra takana, ja hienosti oliot olivat mukana molemmat, toinen päivää edellä ja toinen päivän jälessä. Maha alkaa tunkemaan ulospäin ja närästys on tullut sitten urakalla kehiin.... :x Aivan kamalia repäisykipuja tässä raskaudessa...en tiedä onko sillä tekemistä että niitä on se kaksi....mutta tuntuu että sisuskalut paukkuu ja repeilee.

Aurinkoa kaikille, Pa-mi ja pallerot 9+2
 
Kiitos kaikille lohduttavista sanoista. Edelleen silloin tällöin käyn kuulumisianne lukemassa ja olen iloinen että ei enempää ikäviä uutisia ole tullut.

Jokuhan porukasta aina tippuu, tällä kertaa me. Minulla on onneksi maailman ihanin mies, joka jaksaa lohduttaa vaikka itsekin suree :heart:

Lääkärin mukaan matkassa on ollut vain tosi huono tuuri, on kuulemma erittäin epätodennäköistä että toista kertaa kävisi näin. Joten kun tästä selvitään ja toivutaan, niin yritetään kyllä uudestaan.

Haleja kaikille ja hyviä vointeja. :heart:
 
Nopeasti vaan omaa napaa:
NP-ultra meni hyvin, muru oli n. 3 cm pitkä :heart: ja niskaturvotusta oli 1.3 mm, lääkärin mukaan normaalia.
Nyt sitten odotellaan että viikko 12 täyttyy, sittenpä pikkuhiljaa alamme julkistamaan tämän muillekin, kuin aivan lähipiirille.
Mukavaa tulevaa Äitienpäivää kaikille :heart:

Nipsu + muru 10+0
 
Nipsu Hyvä, että ultrassa oli kaikki hyvin!

Eikö oo ihanaa ku on viikonloppu! Tänään vielä edessä yksi urheilutapahtuma mihin osallistutan työporukan kanssa. Sit sunnuntaina Äitienpäivä. Mä saan kuulemma lahjaksi vapautuksen koirien aamupissalenkistä sunnuntaina. Mikä on ihana lahja ku ei kerta vielä oo Baby maailmassa mutta karvaiset lapset on. :) :heart:

Meinaatteko te viettää mitenkään Lapsettomien lauantaita?
 
Kirma oltiin viimeksi näköjään samaan aikaan langoilla, mutta muistit oikein eli mullakin istukka ylhäällä edessä. Tuleepi siis vaikuttamaan liikeiden tuntuun. Esikoisesta istukka oli myös ylhäällä, mutta taka-vasemmalla :D

Nipsu hienoa, että kaikki oli hyvin :heart:

(.) Tänään poksuu 14+0 :) Perjantain kunniaksi oli onneksi helpompi työpäivä ja kun olin Hesan keskustassa palaveeraamassa, niin käytin samalla tilaisuuden hyväkseni ja kävin Stockalla ja H&M:llä ostamassa muutaman mammisvaatteen. Esikolta oli vielä vanhat tallella, joten hirmuisesti en tarvinnut. Vähän uutta kuitenkin :)
Ihanaa viikonloppua ja hyvää äitienpäivää äideille ja äidiksi tuleville!

Sannis & surprise 14+0
 
(.) Huh huh =) Nyt on sitten pahoinvointi iskeny päälle oikein kunnolla...kaikki lämmin ruoka oksettaa, mutta vihannekset,hedelmät,jogurtti,mehut ja muut kylmät juomat menee puoli pakolla alas...takuuta vaan ei oo, että pysyis sisällä. Viimeset kolme päivää oon voinu pahoin ympärivuorokauden ja viimeyönä aloin oksentaan kolmen aikaan ja oksensin viiteen asti...huoh. Kahtena viimesenä päivänä on ollut myös kovia kipuja alaselässä ja alavatsassa menkkamaista jomotusta, kivut ollu niin kovia että, oon joutunu turvautumaan panadoliin. Olin vähän huolissani noista kivuista ja soitin Avalle niin ne tuumas, että kuuluu asiaan koska nyt vasta kohdussa alkaa tapahtua ja se suurenee.

Tänään olis kummitytön ristiäiset, ei taida herkut ja muut pöperöt maistua =)

Mites muut, onko oireita?

Heni & :heart: 5+2tai3
 
HITON PALSTA SÖI MUN TEKSTIN :kieh:

Siis uudestaan lyhyesti meitin kuulumiset:

Me saatiin tänään uusi kummipoika :heart: Sisko siis synnytti tänään aamulla klo. 7.18 terveen punatukkaisen pojan, 3,5 kg ja 50 cm :heart: näin äitienpäivän kunniaksi.
Sisko soitti yöllä et nyt tuli lähtö, äkkiä tänne. Minä siis menin hoitamaan heidän esikoistaan ja mies lähti viemään siskoa ja hänen miestään Tampereelle TAYS:siin. Äiti ja vauva voivat molemmat hyvin ja synnytys oli helppo ja nopea.

Meillä puolestaan riittää täällä toimintaa ja vilskettä kun tuo reilun vuoden ikäinen likka painelee ympäri taloa. No hyvää harjoitusta tulevaisuuden varalle :LOL:

Mulla on TAAS flunssa ja välillä mua pelottaa, että tuo meidän papunen tulee tuolta ulos kun mä yskin niin kauheasti :eek: Kun yskän puuska tullee, niin rupeaa vatsaakin vihlomaan tai siis tulee sellaisia viiltokipuja. Ei hauskaa varsinkaan yöllä. Sittei tiedä kumpaa tekisi, yskisi vai huutaisko kivusta.

Maricce ja Onni/Minni rv 14+5
 
pa-mille ja nipsulle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Henille jaksamista huonon olon kanssa :hug: ! Toivottavasti pian helpottaa!

Mariccelle onnittelut kummipojasta :heart: !

Tänne on iskenyt karmea räkätauti, aivan hirveetä :snotty: ! Muistelisin, että kirma sä käytit alkuaikoina jotain nenäsuihketta? Oliko se ihan vaan nasolinia? Tarttis meinaan jotain käydä ostamassa.

Mä olen vakaasti ruvennut harkitseen sitä dobblerin hankintaa, ei tästä meinaan muuten mitään tule. Seuraavaan neuvolaankin on vielä aikaa melkein kolme viikkoa. Tai voishan sinne varmaan mennä aiemminkin kun vaan soittas :headwall: ! Mutta tietysti ei oo kyllä mitään syytä epäillä etteikö kaikki ois kunnossa, BLAAH......

No täällä kuitenkin poksuu Irene ja töpseli rv 15
 
Onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille ja Irenelle paranemisia flunssasta.

Mulla tuli perjantai aamuna tosi huono olo ja pyörtyä tupsahdinkin. Hetipäs hätä nosti päätään. Päänsärkyä on ollut koko viimeviikon iltapäivisin ja öisin niin kovaa jumputusta, ettei uni ole tullut vaikka on grammasen panadolinkin nielaissut. Soitin siis neuvolaan ja pyysivät käymään. Siinä sitten käytiin kaikki mahdolliset testit läpi, mutta mitään ei onneksi löytynyt. Verenpaine oli todella alhainen, joten voisi osaksi siitä johtua. Myös nesteitä täytyisi muistaa paljon juoda päivän aikana, koska siellä sisuksissa on nyt kaksi pussukkaa täynnä lapsivettä, joka uusiutuu useaan kertaan päivässä. Helpotti kuitenkin henkisesti käynti, kun täti ultrasi ja nähtiin, että pienokaiset oli kasvaneet hyvin ja polskuttelivat vinhasti kumpainenkin.

Masu on jo tuttavien ja työkavereiden sanoja lainaten; valtava! Kuinkahan sitä elellään loppuun saakka =) Ei saata enää lopussa naurattaa :| :LOL: Kohdun korkeinkohta on jo navan yläpuolella! Noh, onneksi ovat kasvaneet :heart: :heart:

Mukavaa viikonalkua ja helatorstaita kaikille sekä hyviä vointeja!
 
Pikainen hei taas kaikille, mukavaa että uusiakin onnistumisia ja ilonhetkiä on ilmoilla :heart: Hugsyn puolesta olen todella surullinen, pahin painajainen jokaiselle :'(

En enää muista kuka kyseli mitäkin kun on tullut niin paljon tekstiä ja kiire painaa vähän päälle taas, mutta laitan jotain..
Np ultra meni hyvin :heart: tyyppi oli nokosilla eikä suostunut kääntämään kylkeään ja sivukuvan saanti oli vaikeaa niin masun päältä kuin alakauttakin. Jotenkin lääkäri sen kuit löysi ja mittasi pikaiseen 0.9mm eli kaikki ok. Pituutta pää-perämitassa tyypillä päivälleen oikein, eli 50,4mm. Ihan oli vauvamaisia käsi- ja jalkaliikkeitä taas havaittavissa ja paikalla olleet tulevat äiti ja isä olivat onnesta soikeina... Mies osallistuu mielellään lääkärikäynteihin, onhan tätä showta yhdessä läpi käyty niin kauan.

Välillä on tunne ettei masussa mitään tapahdu, välillä pieniä kipuiluja joista ei oikein ota selvää. Pahoinvointi alkaa vähän helpottaa, vaikka hyökkääkin yllättäen jos unohdan syödä aamiaista. Masu alkaa kasvamaan, ja housut puristaa aina istuessa suoraan kohdun päältä..pakko aukoa vetskarit istuessa ja harkitsen jo mammavaatteiden hankintaa :D (jee, saa taas syyn shoppailla). Välillä tuntuu jotain aavemaista hipsutusta kohdun tienoilta...ehkä kuvittelen vain, koska ei sen vielä pitäisi tuntua. Tai ehkä liikkuu vaan pieni pieru jossain mutkassa :ashamed:

Onko muuten ketään muuta, jota hoitoruljanssin jälkeen ärsyttää yliromantisointi äitiydestä ja raskaudesta jne? mulla nousee karvat pystyyn kun joku alkaa lässyttämään yli-imelää siitä miten lapsosia vaan tupsahtelee toivottaessa ja sitten koko elämä on yhtä ruusuhörhelöä ja muumimaailmaa..... en ole vielä päässyt yli tuskasta ja pelosta :ashamed: Äitiyspolilla meinasin vetää (/vedin) herneen nenääni, kun hoitaja alkoi tarinoimaan kuinka hänkin säikähti ja pettyi kun ei tullutkaan HETI raskaaksi kolmatta yrittäessään. Tivahdin vastaan, että voi kun saisin edes yhden terveen lapsen ja itkukin taas tuli; eikö nuo osaa olla tyytyväisiä niistä saaduista lapsista kun pitää marista?! haluaisin mieluummin johonkin lapsettomuushoitopuolen äitiyspolille jos sellaisia olisi olemassa..

Bitter ja ihana vauvannäköinen kaveri 12+3
 

Yhteistyössä