Kymppilumitalven hoidoista plussanneet!

Hugsy voi ei! :hug: . Voimia teille jatkotutkimuksiin, pidetään kuitenkin vielä sormet ja varpaat ristissä että pienokaisella olisi kaikki hyvin.

Tytti tsemppiä tähän piinaavaan odotukseen. Ennen raskautumista en osannut edes kuvitella miten paljon huolia ja pelkoja liittyy tähänkin vaiheeseen. Ei sitä ole selvillä vesillä koskaan... Se on kuitenkin varmaa, että itse ei pysty vaikuttamaan asioiden kulkuun millään lailla. Eiköhän sinullakin kaikki ole ihan hyvin, itsellä helpotti kun pääsi varhaisultrassa näkemään sydämen sykkivän. Koita jaksella! :heart:

ON: Onneksi vatsakivut on helpottaneet levolla. Kiitos vastauksista, nyt ei tunnu niin pelottavalta kun muillakin on munikset ollu turvoksissa! Maanantaina on eka neuvola ja olisinkin kysynyt, että onko teillä ollut mies mukana ekalla käynnillä tai yleensäkään neuvolassa mukana?

Mukavaa vappua kaikille :)

Ovis 8+6 (huomenna poksuu vapun kunniaksi...)
 
Hugsylle :hug: ja paljon voimia teille molemmille!

tytti - meillä yksi tuulimuna takana ja nyt uusi raskaus, joka oli sen tm:n jälkeinen ylläri. Ylläri siksi, että mulla oli myös äärimmäisen paha kohtutulehdus alla ja hurja lääkitys. Ja HCG mullakin ollut koko ajan korkealla vaikka masussa vain yksi asukki.

Vappuja kaikille ja paremmalla ajalla sitten taas lisää!
Sannis & surprise 12+2 (tai 13+0)b
 
Kiitos lohduttavista sanoista. Eihän tähän pelkoon auta mikään, mutta sen kanssa nyt vain on opittava elämään. Toivon, että ultra viimeinen toisi meillekin hyviä uutisia.

Kaikille kovasti myötätuulia ja mukavaa vappua!
 
Heippa vaan kaikille, tutuille ja tuntemattomille :wave:

Ajattelin ensin, että vielä tässä vaiheessa en tänne uskaltaudu, mutta jospa kuitenkin heittäisin pelkoni romukoppaan ja nauttisin, ainakin toistaiseksi :) Ja kun ei kauheasti tee mieli vielä muille puhua..

Sannis, meillä kävi myös uskomaton surprise...

Eli hoitojen välissä todellisena ylläripyllärinä raskaus... 4. icsin puntio oli jo alustavasti sovittuna vkolle 21..ja procren pistetty 2 viikkoa sitten. kävin kyllä ultrassa ennen sitä, mutta mitäpä siellä nyt silloin olis vielä voinut näkyä.. Tuo procren nyt tietysti huolettaa enemmän kuin paljon. Tosin lääkäri oli sitä mieltä että sillä ei ole vaikutusta., et ei kannata murehtia. Tiän et menkat jonku verran voi myöhästyä tuon pistoksen jälkeen, enkä sen taki meinannut edes vielä testata. Yksi testi veskin kaapis kiusas kuitenki sen verran et oli pakko pissiä siihen :)

Meidän hoidot menneet siis ihan pyllylleen, hyvästä munissaaliista suuri osa on hedelmöittyny, mut sit yks ainokainen on 2-soluisena ruppasena selvinnyt siirtoon, viimesimmäs hoidos ei yksikään. Muut kuolleet ja olleet monitumaisia, ja fragmentoituneita jne...Lahjasolumahdollisuuttakin yksi lääkäri piti hyvänä ajatuksena.

Meillä on 12/07 syntynyt poika, joka ei ihan helposti tullut myöskään.

Mutta nyt tämä on niiiiin uskomatonta!!!!




 
katjuzka tervetuloa :flower:

hugsylle iiiso :hug: , voi toivotaan, että kuulutte siihen 15%!

jipsis, mulla kans ensimmäinen vauveli masussa ja itekki oon ollu ihan yllättynyt miten nyt jo tuntuu, mutta vissiin ku se istukka tosiaan takaseinämässä, niin ei oo mitään estettä niille potkuille.

Joopatijoo, enhän mä sitten eilen muistanu koko listaa ja tänään oon maannu koko päivän, hirveet kasvukivut taas pukkas ja säteilee reiteen :/ Nyt otin panadolin, että saa yön nukuttua. Toisaalta oon helpottunut noista juilinnoista ku hermoilin yks päivä ettei tää maha oo kasvanu viikossa yhtään. No kyllä se itseasiassa on, kun tarkemmin kattelee ja nyt ku noussu tuolta alhaalta niin alkaa leviämään sivuillekki :D Kohdun yläreuna on kohta melkeen navan kohdalla, hurjaa!
Nyt täytyy taas mennä pötkölleen ja alkaa kohta nukkumaankin. Onneksi nämä juilinnat ei kestä yleensä ku päivän.
Ai niin, hyvää vappua kaikille!!

Duffy ja Oula 16+0 *poksista poks*
 
tytti82 onnea!!!vihdoinkin teillä onnistui :) tervetuloa kaima joukkoon!!oon onnellinen sun puolesta :) nauti nyt siitä raskaudesta äläkä stressaa..stressihän on pahinta!!Nauti!!!Sä oot raskaana ja kyllä uskon että kaikki menee hyvin kun kaksi alkioo siirrettiin :) :heart:

hugsy koittakaa jaksaa toivottavasti kaikki kuitenkin kääntyy hyväksi vielä..

Ja HYVÄÄ VAPPUA!!!!

RP+villi-eikka 13+4
 
Firefox Mulla oli Oysissa alkuraskauden ultra, sen teki Martikaisen Hannu. Ekas lääkäri katsoi papereista miten hoito oli edennyt ja sitten ultrattiin.. mulla oli sillon rv 6+6, sydämen syke löytyi ja pikkuisen mitta vastasi viikkoja. Mitähän siinä olisi mennyt, ehkä jotain 15 min yhteensä. Sain mukaan 2 ultrakuvaa :)
Edellisessä raskaudessa sain myös neuvolakortin, mutta nyt en saanut.. en tiedä ovatko muuttaneet käytäntöä, vai eikö tää lääkäri hoksannut antaa sitä sitten minulle..

 
Tytti Et oo ainoa joka on pelännyt alkuraskaudessa. Mä ainaki olin ihan löysät housussa ja olin ihan sata varma, että pikkunen ei oo hengissä vaikkei siihen mitään syytä ollukaan. Siellä se pikkuinen kuitenkin oli ja sydämensykkeetkin löyty. Kai sitä vaan yrittää suojella itteensä. Pitää vaan yrittää löytää se ilo ja jättää pelko taakse.

Katjuzka Tervetuloa remmiin! Onnea! :heart:

Mä alan jo kohta oleen kurkkuani myöten täynnä tätä perhanan pahoinvointia. Kokoajan oksennus kurkussa ja sit oksennus ei kuitenkaan tuu. Mineen jaksa. Kokoajan väsyttää ja oksettaa. Tää on sellanen 24/7 krapula! :LOL:
 
Katjuzka hirmuisesti onnea :heart: :heart: Ihanaa kuulla, että ylläreitä sattuu :) Pidän peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki menee hyvin loppuun saakka! Ollaan lähes samoissa, kun meidän esikko syntyi tosiaan 07/07 :)

Ovis kyselit osallistuuko mies neuvolakäynteihin etc. Meillä ainakin isukki innoissaan mukana kaikessa mahdollisessa. Ajattelin, ettei samalla tavalla kiinnostaisi kuin esikon kanssa, mutta haluaa nytkin osallistua aina, kun vaan mahdollista.

AaVee tsemiä pahoinvoinin kanssa! Mullakin edelleen iltaisin tosi huono olo ja yököttää, onneksi aamuisin ei mitään. Pahin väsymys alkaa onneksi jo helpottamaan, sillä yökkö-olo ja kamala väsy on tosi tylsä yhdistelmä.

Duffy - toivottavasti tämä kasvuvaihe helpottaa pian ja kivut hellittävät.

(.) Vappu meni meilllä hyvin rauhallisesti ja nyt odottelen torstain lääkärineuvolaa. Jännittää kuuluuko masusta sykkeitä vai ei. Eilen olin tosin tuntevinani pientä muilintaa masussa, kun illalla makoilin sängyssä ja lueskelin kirjaa. Piti oikein kirja laskea käsistä ja kuullostella tarkemmin tuntemuksia. Toivottavasti tuntuma piti paikkansa ja torstaina saan asialle vielä vahvistuksen. Liikkeitä en osannut vielä odottaa, kun istukka on ylhäällä edessä. Huomasin, että Kirman nauvo auttaa eli kyljellään tuntuu paremmin :)
Ai niin, saatiin myös veriseerumin tulos ja se oli negatiivinen eli riskiluku oli 1:15000.

Aurinkoista alkanutta viikkoa kaikille!
Sannis & surprise 13+5 (kait)
 
No olipas tämäkin. Viime viikolla oli neuvola ja sieltä täti sanoi laittavansa mulle lähetteen np-ultraan. Lähetteet menee luonnollisestikin sähköisinä eli ovat käytännössä 'Lähetä' - painikkeen painamisen jälkeen kohde paikassaan. Soittelin sit tänään Äitiyspolille kun tarvi tietää milloin se aika on jotta saa laitettua työvuorotoiveen esimiehelle. No sinneppä ei kuitenkaan mitään lähetettä ollut tullutkaan. Onneksi sieltä kätilö sit antoi ajan reilun viikon päähän 17.5. jolloin on 11+6 menossa. Sanoi, että silloin vielä kerkeää. Ois varmaan jääny np-ultrat tekemättä jos en olis soitellu...
 
Duhaista päivää kaikille!

tyttiä unohdin viimeksi onnitella plussauksesta! Ihanaa kun pääsit tänne meidän joukkoon :flower: ja kuule mulla on välillä vieläki sellanen olo, että apua onkohan tuo toukka elossa enää. Kyllä sitä alkaa suhtautumaan sitten viikkojen edetessä varmemmin siihen raskauteen.

on: hirvee nuha tullu :/ Koko ajan aivastelen ja inhottava olo. Tänään oli onneksi vapaapäivä, mutta huomenna meen töihin, sovittiin neuvolan tätin kanssa, että soittelen jos ei pysty olemaan töissä.
Tänään oli tosiaan neuvola ja siellä oli tällasta:
Painoa on tullu lisää 800gr 4vkn aikana :D Eli 200gr/vk, saa kuulemma tulla enemmänki viikkoa kohden ku oon niin hoikka.
Vauvan syke oli 155, terkan piti ettiä aika kauan sykettä ku se meidän Oula liikku niin vilkkaasti ettei se saanu kiinni sitä. Hassusti kuulu potkut ku se toukka potki siihen dopplerin päähän :D
Hb oli vaan 107 :eek: Eli rautakuurille joudun :(
Siinäpä ne tärkeimmät. 6vkn päästä sitten seuraavan kerran. Kuulemma perhevalmennuslaput tulee piakkoin postissa.
Täytynee lähteä makoilemaan, että paranee joskus.

Duffy ja Oula 16+3
 
Heippa kaikille!

Katotaan nyt miten tällä kertaa käy..viimeks ku uskaltauduin kirjottelemaan tänne puolelle niin keskenhän se meni melkein heti. Nyt menossa 4+6 tai 5+0 ja ihan paniikissa olen ollut viikonlopun takia ku ei oo päässy mittaamaan hcg:tä. Tänään kävin ja 1624 oli eli ihan hyvä, mutta meen vielä huomenna uudestaa ni näkee nouseeko se. Lievää hysteriaa ilmoilla kun marraskuussa meni kesken 5+0.

Oon niin epäluuloinen enkä millään usko, että meille onni suotaisiin joskus :(

Henna ja toivottavasti joku 4+6 tai 5+0
 
katjuzka, Tytti82 ja heni Tervetuloa mukaan ja iiiiisot onnittelyt plussasta!! :flower: :flower: Kyllä epäilykset sintin olemassaolosta mullakin jatkuu, vaikka syke on nähty. Varmaan vasta kun maha rupeaa kasvamaan joskus kuukauden (?) :eek: päästä rupeaa itsekin uskomaan.

Mä olen ollut koivunuhassa vappuaatosta lähtien allergialääkkeistä (resepti lapsettomuusklinikan lääkäriltä, pitäisi olla turvallinen ottaa) huolimatta. Vitsi, kun ei pääse nauttimaan lämpiminstä kevätkeleistä, nyt olen kököttänyt sisällä kolme vuorokautta vappupäivän lyhyttä pihabile-ulkoilua lukuunottamatta... :( Lapsilla kanssa nenä vuotaa ja oltiin tänään kaikki siis kotona. Tylsää.. kaikki koivut pitäisi kaataa!!

Stigu 8+0 POKS!
 
Eilen käytiin naistenklinikalla istukkabiopsiassa. Lääkäri samalla ultrasi ja totesi että niskassa turvotus on sama kuin viime viikolla, mutta turvotusta ja nestettä oli nyt myös selässä, vatsassa ja keuhkoissa. Ennuste on kuulemma huono, koska todennäköisesti sikiön sydän ei kestä rasitusta jos turvotus tuosta vielä lisääntyy.
Alustavat tulokset saadaan tällä viikolla jo, mutta sitten harvinaisempien häiriöiden osalta vasta n. 4 viikon päästä. Ikävää tässä on myös se, että olemme varanneet matkan ulkomaille, jonne lähtö olisi kahden viikon päästä. Nyt toivon että saisin sitten sen keskeytyksen ennen sitä ja päästäisiin pois tuulettamaan ajatuksia ja keräämään voimia seuraavaan yritykseen. Kyllä tuntuu melko rankalta elämä tällä hetkellä. En haluaisi pitkittää tätä tilannetta enää yhtään.
 
Hugsy :'( :hug:
AaVee Mulla oli kans ekassa raskaudessa huonovointisuutta ilman oksentelua.. varsinkin ruokailun jälkeen etoi todella kovasti. Np-ultrasta: jopas on ollut touhua neuvolassa, onneksi sait kuitenkin äitiyspolilta ajan..
Heni Tervetuloa! Toivotaan, että tälläkertaa pikkuinen pysyy kyydissä, kaikki 40 viikkoa :)
Duffy Pikaista paranemista!
Katjuzka Onnittelut luomuylläristä :heart: Ihanaa :)

ON: Eilen oli eka neuvola, kaikki oli ok. Pissa puhdas ja hb:kin 130 (jota ihmettelin kovasti, kun oli se kauhea mahatautikin). Np-ultra on ylihuomenna eli rv 9+6. Seuraava neuvola on kesäkuun alussa ja se on lääkärineuvola.
Voi, odotan kuin kuuta nousevaa ylihuomista ultraa.. vähän kyllä pelottaa, että onko kaikki hyvin.. Housut on kyllä alkaneet puristamaan, piti kyhätä kuminauha viritelmä nappiin, ettei tartte vielä vaihtaa mammahousuihin.. yritän pitää tän vielä työkavereilta piilossa :)

Aurinkoista alkanutta toukokuuta toivottelee,

Nipsu + Muru 9+4
 
Tervetuloa Katjuzka ja Heni ja isot onnittelut plussista!! :heart: :heart:
Stigu minkä merkkistä allergialääkettä sulle määrättiin? Täällä toinen koivusta kärsivä. Ja tietysti talon ympärillä kasvaa oikein koivumetsä... :kieh: .
Aavee mulle kans alkais riittää tää pahoinvointi. Jos se vaikka rajottus johonkin muutamaan tuntiin, mut kun se on 24 h, paitsi yöllä ei kyllä oo yököttäny. Onneks ei oo tarvinnu oksentaa, mut toisaalta välillä tuntuu että tekis mieli vaan työntää sormet kurkkuun :| .
Nipsu onpa sulla aikasin np-ultra. Mulle sanottiin eilen neuvolassa että aikasintaan 2 viikon päästä. Mä kyllä haluisin kans aikasemmin päästä. Mikähän siinä on että näin vaihtelee käytännöt?

Eilen siis eka neuvola, 1,5 tuntia täyteltiin kaavakkeita. Hb oli 119 (norm. 130-140). Ei ainakaan vielä käsketty rautaa alottamaan. Voiskohan tää kauhee väsymys johtua myös hempparista? Paljon tuli luettavaa matkaan... :)

Hugsy voimia tulevaan :hug:

Ovis 9+3
 
Ovis Joo, minäkin ihmettelin neuvolassa tuota aikaista np-ultraa. Neuvolantäti tuumasi vaan, että se tehdään 9 - 11 +6 viikoilla (meniköhän se noin)... en tiedä sitten, et miksi nyt on noin aikaisin, kun muistelen että esikosta ultrattiin joskus 12 viikon tienoilla.. Hmm... No, sanoi se neuvolantäti, että jos näyttää, ettei saada mittaa otettua nyt, niin varataan uusi ultra aika. Ja sepä passaa hyvin minulle :)
 
tää on kyllä niin hermoja raastavaa kun ei voi olla varma mistään :|
Heni Onnittelut plussasta!! Aika samoissa mennään. Katoin tuota sun hcg-arvoa..ja vertaan tietty omaani kun mulla oli paljon pienempi. Perjantaina otettu, silloin rv5 (arviolta) ja Hcg 406...Ja sekin on kuulemma normaali!

Voi hitto tätä pelkoa ja jännitystä. Maanantaina ultra, jossa toivon mukaan varmistuisi että asukki on masuun muuttanut.

Voi Hugsy kuinka kurjia uutisia. Paljon paljon voimia ja uskoa tulevaan! :hug:
 
Hugsy :hug: ja voimia koitokseen...en osaa mitään edes sanoa...
Täällä olo muuten ihan ok, mitä nyt naama kukkii ja öisin saa pari kertaa ravata veskissä...ja aamuisin on niiiiin vaikeaa päästä ylös sängystä ja toi esikko pomppii jo seiskalta ino piukeena.... :$
Mä olen yksi niistä jotka omistavat tuo kotidopplerin , ostin esikkoa odottessa, pelasti silloin mun mielenterveyden monta kertaa....no nythän sitä on jo pitänyt tietty mennä testaileen....hirmu puolustus...kohtu eteenpäin kallistunut ja kyytiläisiä kaksi...no nyt olen ainakin kahteen kertaan ainakin yhdet äänet bongannut joten ainakin yksi siellä vielä porskuttaa....vaikea sanoa onko ne samat vai eri palleron äänet kun ei pitkään yhdessä kohtaan viihdytä ja samanlainen junan jyskytys se on....ja nopee ja äitiä rauhoittava.
Parisen viikkoa vielä np ultraan ja käyn taas jotain kirjoittaan kun kerkiän...
:wave: :wave: Pa-mi ja pallerot tasan 9
 
Sain tänää verikokeen tulokset ja nyt hcg oli 2118 eli melkeen 500 noussu 23h:ssa =)
Nyt päätin, että lopetan tän ressaamisen ja miettimisen..haluan nauttia tästä raskaudesta :heart:

katjuzka kyllä se sunki arvo hyvä on..on niin yksilöllistä miten se kehittyy.

Henna 5+0 tai 5+1
 

Yhteistyössä