Kympin hoidot

Helpotuksen huokaus täällä koettu :D Hoitaja soitti ja hcg-arvo on 576! Eli kuulemma tosi hyvä. Vuoto ei oo vaarallista, vaan joskus jos hormonit käy ylikierroksella, saattaa aiheuttaa vuotelua muun muassa. Normaalisti alkuraskauden ultra sitten rv7 paikkeilla, paitsi jos huolestuttaa, voi aiemminkin tulla. Ja tietty jos maha kipeytyy tosi paljon niin sitten kans.
 
Duffy upeaa!! :flower: Ei näköjään kannata luovuttaa ennen kuin viralliset testit on tehty!

Raitapaitainen, Hanuu ja Tähtisilmä79: miten te samoilla päivillä menijät? Onko mitään tuntemuksia tai uusia testituloksia? Mulla ei tunnu mitään missään, eikä vuoto ole alkanut, vaikka maanantaina kouristeli.
 
Alkaa jännittää, perjantaina siis siirto :x

Hoitsu sanoin klinikalta, että labrasta joku biologi varmaan soittelee jo huomenna sulatustilannetta. :x Olen ihan varma, että joudutaan sulattamaan enemmänkin kuin yksi olki. Siirrettävien määräkin on vähän auki. Ensisijaisesti siis yksi, mutta jos siirrettävää on kaksi, niin mitään ei roskiin laiteta. Meillä on vielä hassusti alkioita kahdesta eri hoidosta, eri vuosilta ja vieläpä alunperin eri klinikoilta :LOL: Kun Vl lopetti, niin meidänkin huurunenät siirrettiin samaan pakkaseen.

Mulla on siirrot olleet aina helppoja ja jotenkin olen tuudittaunut siihen luuloon, että helposti menevät. Mutta näköjään siihenkään ei voi luottaa.

Lugeja olen käyttänyt eilisestä lähtien 400 mg 2 kertaa päivässä. Illalla laitan ne just ennen nukkumaan menoa, mutta aamuisin ei kyllä ole mitään mahdollisuutta makoilla puolta tuntia. Eiköhän niistä lääkeaineet imetytyy aika nopeesti ja valuva osuus on jotain ihan muuta.

Ostin alunperin lääkkeitä negatiivisen (vai realistisen?) arvion mukaan niin, että jos siirtoon päästää, täytyy käydä ostamassa lisää. Ja luonnollisesti sitten taas jos plussaan, niin täytyy hakea.
 
~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************11.2.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

plasebo...............3.IVF......................pi..............tammikuu
Cris......................4. ICSI ..................pi..............tammi-Helmi
Joppu................................2. PAS..................................10.2.
RouvaPapunen....1. ICSI...................pi..............9.2......12.2..OVU
Maricce.................3.IVF.....................ly..............9.2......11.2.
Hoplop.................2. ICSI:n.1. PAS...lä.....................12.2..AVA Tre
Mansikkainen79...1.ICSI....................pi............vko 7-8.......FEL
leiska..................1. ICSI....................ly.............vko 8..........FEL
kolmisin.....................PAS..................lu.............vko 8...........
Toivorikas-72.......3. ICSI:n 1. PAS....lu.............vko 8..........NKL
Inia.......................2. IVF:n 2. PAS.....lu.............helmikuu.....
Nainen83............ 1. IVF:n 1. PAS......................helmikuu
nehma....................2. ICSI................ly..............vko 9
Isis.......................3.ICSI....................ly.............vko 9
Meg......................1. IVF...................pi..............vko 9..........
Nipsu74................2. IVF /ICSI...........pi.............vko 10........OYS
Ansku-82.............1. IVF.....................pi.............vko 10........OYS
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi.............vko 10.........NKL
Mimosah76..........1. IVF.....................ly.............vko 11.........FER
Katjuzka...............3. ICSI..................................vko 11.....AVATre
Myyrä2.................1. IVF:n 1.PAS.......................maaliskuu.....VL
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS......................maaliskuu.....
Nonna78...............2. IVF...................................maaliskuu....TYKS
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS......................maaliskuu
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS........lä............maaliskuu....FEL
Hanuu..................1.IVF:n 1.PAS.........lu............maaliskuu....NKL
Heni.....................2.ICSI:n 1.PAS......................maaliskuu.....
Heidh ..................2. ICSI...................pi.................
tytti-82..................................................................
Pirpana74............2. IVF.......................................................VL
Paiju
Nemi77
beelia...................1. IVF....................................toukokuu
Lumipuu................2.IVF

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä..........PP.........testipv

Linnia.............NKL..................:heart:................14................9.2. (+ testattu)
Kirma.....................................:heart::heart:...........14...............11.2. (+ testattu 9.2.)
Faith83..........FER..................:heart::heart:..........14...............
Stigu123................................:heart:................13...............12.2.
Tähtisilmä79...OYS..............:heart::heart:..............13.................
Raitapaitainen.GRA.................:heart:................13..............12.2.
Helmiina78.............................:heart:................8...............17.2.
Mandalay........OYS..................:heart:................8..............
Annabell-77.............................:heart:................8.............
berits.......................................:heart:................8............
kataka.....................................:heart:................7.............
Marjaane.................................:heart:................6.............
Äititär......................................:heart:................1.............

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Utua81..............25.1............357/18...2. ICSI:n 1.PAS.... :heart::heart:
SaaraX................2.2............171/14....2.IVF:n 3.PAS........:heart:
Alina79...............3.2.............513/15.......2.ICSI................ :heart:
Duffy..................4.2...............vt/10........2.ICSI..................:heart:
Sanasa..............4.2..............262/15......1.ICSI..................:heart:
Vadelmaunelma..4.2..............89/12......1.ICSI:n 1.PAS.....:heart:
Shenda...............8.2................................2.IVF...................:heart:
 
Ei sitten saatu hääpäivälahjaa... Ei auttanu mun mielikuvitusoireet saamaan tulosta aikaiseksi eli en ole raskaana :'( Tämä oli kyllä kova pettymys, vaikka toki tiedän faktat. Jotenkin sitä vaan latasi tähän niin kovat odotukset, varsinkin kun lähtökohdat oli niin hyvät. No nyt tiedän suhtautua tuleviin siirtoihin riittävän pessimistisesti, ettei pääse sit pettymään. Toivon, että vuoto alkais mahdollisimman pian. Sit vasta seuraavista kuukautisista voi ilmoittautua pas:iin. Haluavat tehdä sen mulle luonnolliseen kiertoon. Olis muuten ihan ok, mutta oon täysin varma siitä, että ovulaatio osuu väärille päiville ja menee pas sivu suun. Ja kun on yleensä säännöllinen kierto, niin siirtyy sit sopivasti useammalla kuukaudella eteenpäin ja ai niin sittenhän tulee jo kesätauko. Unohtamatta sitä, että eihän naikkarilta tosiaan aina löydy vapaita aikoja, minkä hoitaja muisti tänään empaattisesti myös kertoa heti negatiedon perään. Joo tiedän, mieli on hieman synkkä tällä hetkellä... Mutta nää on faktat, millä tahkotaan eteenpäin enkä just nyt pysty kovin paljon myönteisemmin ajattelemaan. Vaikka aion kyllä myös laittaa vaikka miehen kovistelemaan toivorikkaan tapaan, että päästään asiassa eteenpäin! Miten ihmeessä sitä jaksaa hoitaa tuota leikkaustoipilasta miestä, huolehtia tytärpuolesta ja vielä viikonloppuna kestitä yövierasta, kun olo tuntuu täysin tyhjältä ja itkulle ei tunnu tulevan loppua..? Ja se ens viikon Tallinnan "lohtu"matkakin on peruttu :( Menee siis 1. hääpäivä ja loma vähemmän hilpeissä merkeissä... No onneksi tiedän senkin, että kyllä täältä aina jollain konstilla noustaan!

Duffy Onneksi sinä olet saanut tänään parempia uutisia, onnea!

Vielä lisäys Lumipuulle: Pääsen tällä hetkellä todella hyvin kiinni sun tunteisiin, paljon halauksia :hug: Tosi kurjaa, ettei teille jäänyt pakkaseen mitään. Mä yritän löytää lohtua niistä meidän pakkaspikkuisista...
 
Jee juuri hetki sitten soitettiin että 7 solua on lähteny jakautumaan :heart: nyt vaan pitää jännätä että ne selviää perjantaihin,mutta huomenna siis vielä joudun soittamaan varmuuden vuoksi hoitajalle että kuinka on mennyt :) tuli hyvä mieli :) taidan lähteä ostamaan jotain hyväskää :)
 
Hanuu Iso :hug:
Duffy Hyvä, että selvisit säikähdyksellä ja uutiset oli hyviä. Nyt vaan oikein oikein paljon tarroija ja liimoja pikkuiselle. Ulos ei ole asiaa vielä piiitkään aikaan. :heart:
RouvaPapunen Hienoa, että solut on lähteny jakautumaan hyvin. Tsempit perjantaille ja siitä eteenpäin. :)
 
Hanuu: :hug: Joo, mä en ymmärrä sitä naistenklinikkaa, miksei ne oo laittanut enempää pareja sinne väestöliittoon että ehtisivät hoitaa omansa? Eikö se ole hoitotakuun rikkomista jos on jo jonottanut 6 kk ja sitten joutuu jonottamaan passia? Mullakin tehdään luonnolliseen kiertoon, eikö ne kuitenkin nykyään pysty paremmin sumplaamaan sitä siirtoa niin että on pidempi ikkuna?

RouvaPapunen: hyviä uutisia sulla
 
Duffy: ONNEA:) :heart:

Lumipuu & Hanuu :hug:

Helmiina78, Mandalay, Annabell-77, berits ja kataka: Miten teidän piinapäivät jaksaa? Miten pää kestää odottelun, entä onko oireita?

Mimmoisia oireita teillä raskautuneilla on siis ollut kiinnittymisestä tai siitä ihan alkuraskaudesta ennen testiä? Mulla oli aikoinaan muistaakseni ainoat oireet sellainen paikkojen pehmentyminen (vai liekö liittyy lääkkeisiin?). Joka tapauksessa nyt olisin ollut sellaista huomaavinani lugepalloja laittaessa. Sitten toinen (liekö kuvitteellinen) tunne on sellainen ajoittainen painontunne alavatsalla. Se alkoi vasta tänään. Eilen oikeastaan en tuntenut yhtään mitään ja silloin olin vielä ihan varma, että mönkään meni. Tänään on toivo nostanut päätään taas. Kamalaa tää kyllä on, epätoivon ja toivon vuorottelu ennen lopullista tuomiota/huumaa.
 
Jos nyt alkaisin taas palaamaan palstoille pienen tauon jälkeen :)

Onnea kaikille plussaneille :heart: Alkuvuosi on lähtenyt hyvin käyntiin monella ja plussia ropisee =)

Itellä olisi nyt sitten seuraavaksi edessä 2.ICSI:n 1.PAS
Marraskuun lopulla plussasin, mutta se meni kesken ja km seurauksena tuli kohtutulehdus joka levis vatsaonteloon..2 yötä sairaalassa ja kivut ihan tajuttoman kovat. Sain lähetteen laparoskopiaan ja siihen pääsin jo 22.1, joten sekin jo onneksi takana. Laparoskopiasta selvisi erittäin laaja endometrioosi, pesäkkeitä, kiinnikkeitä ja arpikudosta oli joka puolella. Kirurgin mukaan se saatiin hoidettua hyvin pois ja tulevaisuus pitäisi nyt sitten olla valoisampi, mutta vaikea uskoa kun koko viime syksy oli yhtä hullun myllyä.

Ensi kuussa olen vielä lähdössä 2,5 viikoksi lataamaan pattereita Thaimaaseen ja sen jälkeen sit alkaa taas koitos. B)
 
Hanuu: Voi että :hug: Paljon jaksamista Sinulle. Se on kyllä niin väärin jos pitää vielä jotain ylimääräistä odottaa jos ei pääsekkään heti passiin niin kuin toivorikas sanoi. Tässä ahdistuksessa ja stressissä ei kaipaa mitään ylimääräisiä odotteluita yhtään :/

Duffy: Paljon Onnea! Hieno juttu! :heart:

emily81: Ihana kuulla rohkaiseva tieto että näin alhasella arvollakin voisi päästä loppuun asti :)

Vadelmaunelma: Mulla oli eilen pp12 kun otettiin hcg, ja viikon päästä uudestaan mitataan se. Mut en kyllä uskalla jatkaa lugeja kun mulle sanottiin että ne pitää lopettaa ja tänäänkin soitin hoitajalle, et ku ne lopetettiin ni ei tästä varmaan mitään tuu mutta tuumas että kyllä se voi hyvinkin onnistua tää raskaus. Ja eilen toinen hoitaja sano et kyl täs vaiheessa jos tää on kunnon raskaus ni oma kroppa hoitaa arvot kohilleen :/ En nyt tiedä, mutta haluan kuitenkin luottaa lääkäriin ja uskoa että se on tehnyt oikean ratkaisun lugejen lopettamisen suhteen.

Äititär: Harmi että siirto oli kivulias. Onneksi kuitenkin saitte pienen kyytiläisen matkaan :heart: Etkö saanut mitään kipulääkettä vaikka oli niin hankala? Mullakin oli hankala siirto ja kun ei millään onnistunut ni sain mennä hetkeksi lepäämään ja antoivat rauhoittavaa ja kipulääkettä ja sit vielä puuduttivat ettei sattuisi ja sen jälkeen se menikin hyvin.

).( Soitin vielä tänään ja kyselin et paljonko saatiin pakkaseen kun en ole siitä saanut selvää vastausta. Mutta kyllä se niin oli että kolme alkiota on pakkasessa ja kaikki samassa maljassa/oljessa vai missä nyt ovatkaan...
 
Hanuu, voi surku :hug: noh mut täältä tullaan samaseen suohon perässä :snotty:
Tein eilen aamulla testin ja aivan puhdasta negaa näytti, joten punaista tulvaa odotellessa...toinen siirto yritetään heti sit seuraavaan kiertoon, mut sit on varmaan huilin paikka...toivottavasti stigu123 ja raitapaitainen plussaatte, pidän teille kovasti peukkuja :heart:
 
Linnia: En saanut mitään kipulääkettä tms. Kiellettiin kotonakin ottamasta kipulääkkeitä ainakin nyt parin ensimmäisen viikon aikana. Mahdolliseen seuraavaan siirtoon annettiin ohjeeksi ottaa ennakkoon 600 mg Buranaa...

Mietin tässä, ottaakko Luget ylä- vai alakautta? Lähinnä mietin, että onko siitä haittaa, et mulla on jokin mutka tuolla "reitillä"? Eli imeytyykö niistä lääkeaine elimistöön otti ne sitten kumpaa kautta tahansa?
 
Pikana vaan omaa napaa.. Tuli livettyä päätöksestä ja testattua äsken iltapissasta ja negahan sieltä napsahti. :/ No, toisaalta oikea testausaika on vasta perjantaiaamuna. Testi oli klinikalta saatu Onni-merkkinen eikä siinä lukenut onko se kymppi vai kaksvitonen.. Pidämme siis positiivista mieltä ja toivoa yllä perjantaihin asti. =)
 
Lumipuu, hanuu ja tähtisilmä, teille halaukset!
Täällä on niin paljon tekstiä tullut vuorokaudessa ettei millään kykene kommentoimaan kaikkia!
Duffylle paljon onnea hyvistä hcg-lukemista! :)
Vadelmaunelma, kiitos kysymästä, täällä voidaan jo paremmin. Ajatukset ovat suuntautuneet uuteen hoitoon eikä itkuakaan ole enää tullut moneen päivään. Kykenin tänään jopa tapaamaan hyvän ystäväni joka on raskaana vkolla 19, pari viikkoa pidemmällä kuin minä olisin nyt jos siis olisin vielä raskaana... :( Tapaaminen sujui ilman sen suurempia kateuden pistoksia ja epätoivoisia pettymyksen tunteita!
Hormonit ovat kai normalisoituneet, rinnat eivät ole enää kipeät ja olen saanut entisen energiani takaisin. Olin pari kuukautta ihan nuupallaan pahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa.
Edelleen tuhruttaa mutta kokoajan vuoto on vähenemään päin, onneksi!
Toivottavasti sinun raskautesi sujuu hyvin. Alkuraskauden ultran jälkeen on kuitenkin 90 prossan mahdollisuus että kaikki menee normaalisti, toivotaan parasta!! :heart:
Minä olin ikävästi siinä 10% joukossa jolla kaikki ei mennyt hyvin vaikka ar-ultrassa syke ja oikean kokoinen alkio löytyikin...
Meillä on kuitenkin siinä mielessä hyvä tilanne lähteä uuteen hoitoon toiveikkaalla mielellä kun viimeksi munasoluja saatiin 13, niistä 9 hedelmöittyi ja lähti jakautumaan.
Kolme siirtoa alkioista sitten saatiin. Viimeiset kaksi jotka siirrettiin eivät olleet huippulaatuisia vaan vähän ruppanoita mutta toinen tärppäsi. Lääkäri kyllä sanoi, että PAS:eissa alkioiden laatua ei kannata katsoa niin tarkkaan, niissä voi olla frakmentaatiota sulatuksen jälkeen ja sitten joka jakautumisella alkiot ikään kuin korjaavat itseään. Lääkärin mukaan kolmostasonkin alkiosta on syntynyt normaaleja vauvoja!! :)
Tsemppiä sinne ja toivotaan että pikkuinen on tarrannut kunnolla kiinni ja kaikki menee hyvin!!!
Äititär, onnea piinailuun!
Kaikille muillekin positiivista energiaa!!
:heart:
 
Kiitos ihanista onnitteluista, meikä täällä taas itku kurkussa lukee niitä :D :D

Voi Hanuu :hug: sinne. Tiedän tunteen todellakin. Me ladattiin eka hoitoon tosi paljon odotuksia ja toiveita ja se oli ihan hirveää ku tuliki nega ja mulla vielä alko kuukautiset lugejen läpi pp12. Toivottavasti pääsette passiin aikataulun mukasesti, eikä tuu mitään mutkia matkaan :)
 
:'( yön pimeinä tunteina iski nyt se suru ja masennus. Olin havahtunut hereille ja sit tajusin että kun nyt ei todellakaan tärpännyt, niin tätä menoa mahdollinen nyytti ei ehdi syntyä (jos koskaan) ennen 1,5v päässä olevaa 40v syntymäpäivää, joka on mulla ollut henkinen takaraja. Sitten syytän itseäni kun ei lähdetty kunnon hoitoihin ainakin puoli vuotta aiemmin, sillä ois voittanut aikaa... Näillä nyt mennään, mut selvästi mäkin olin ladannut ekaan IVF:ään liian korkeat odotukset.... Ja nyt pitää sit taas polttaa kallista aikaa eka menkkojen odotteluun ja sit se yksi lepokierto ilmeisesti ennen seuraavaa IVF:ää kun mitään ei mennyt pakkaseen.
 
Oi, paljon paljon onnea duffy!!! :heart:

Kiitos Vadelmaunelma kun kerroit sun hikikohtauksista :) Eli ihan normaalia tuo hikoilu siis voi olla.

Marjaane kyselit tämän hetkisistä oireista :) Rinnat on turvonneet ja kipeät. En uskalla pitää näitä minään sillä voiko ne piikitykset vielä tehdä noi oireet..? Pregnyl 5000 pistin 30.1..voiko se vielä antaa oireita? Lugeista mulla ei oo aikaisemmin tullu juurikaan rinnat kipeiks ja turvonneiks. Pientä pistelyä tuntuu välillä kohdussa, samoin munasarjoissa. Nämä oireet voi kyllä yhtä hyvin johtua punktiosta. Välillä tulee hetkellinen menkkajomotus (sellanen olo, että nyt just alkaa menkat) ja sit se loppuu kuin sormia näpsäyttämällä. Ihan hämärää...en ymmärrä. Sit mulle tulee sellasia horkkamaisia vilukohtaiksia, varsinkin iltaisin mutta myös päivällä. Enpä tiiä, onko harhaluuloja...Toivon ja oon itkenykin, että me vihdoin onnistuttais... :ashamed: Mites muiden piinailijoiden oireet?

Toivorikas
, korjaatko mun testipäiväksi 17.2? Huomasin että se on listalla väärin -kiitos :)
 
Helmiina: Mulla on kans noita vilunväristyksiä ja jotain vihlaisuja vasemmalla munasarjoissa. Oletan suurimman osan johtuvan Lugeista. Mutta mulla oli niitä vilunväristyksiä silloinkin kun olin raskaana.

Ja tosiaan sen negan testasin eilen mutta en siihen vielä täysin luota, tai siis halua luottaa. Kun pari vuotta sitten testasin plussan niin alkiot oli kolme päivää viljeltyjä, nyt oli vaan kahden päivän viljely. Silloin oli pp14 aamu, nyt pp12 ilta. Silloin oli kaksosraskaus alkanu, nyt ois vaan yks. Silloin testi oli Acon 10, eilisestä testistä en tiedä mikä se oli. Ja siltikin silloin oli tosi hailakan haamun näköinen se raskausviiva. Että toivoa on.. ;)

Mä ajattelin tänään pirautella julkiselle, että päästäänkö jonoon kun kaks vuotta ja kymmenen päivää sitten oltiin ensikäynnillä. Hoitoa ei silloin aloitettu kun mulla oli 4pv aiemmin aloitettu ivf Väestöliitossa, josta sitten raskauduin. Vai pitääkö käydä kuormittamassa perusterveydenhuoltoa ja hakemassa lähete hoitoihin..

Tänään on tasan kaksi vuotta siitä kun olin alkionsiirrossa ekan kerran. :heart: :heart:
 

Yhteistyössä