Kympin hoidot

Meg

Mua kiinnostais näin jo etukäteen noista lugeista, että sanoiko teille lääkärit että pitäis makoilla hetki kun on luget laitettu? (siis etteivät heti valu, vai voiko edes heti valuakkaan?) Entäs, jos sellaiset työvuorot että pakko laittaa töissä? Eikös niissä ole 12 tunnin väli? Siis jos kaksi kertaa päivässä? Onko ne nyt niin hankala laittaa ku kuvittelen? Sori, stressaan jo valmiiksi, toisaalta hyvä tietää jo etukäteen :headwall:

MUOKS: Miten tarkkoja olette ajan kanssa? Eli onko se joka päivä samaan aikaan sitten? Esim nenäsumutteen otan aika tarkasti samaan aikaan (tosin ei nyt esim 10 minuuttia suuntaan tai toiseen haittaa)
 
Meg: Mulle ei ainakaan annettu lugeista sen tarkempia ohjeita kuin 200 mg x 3 / vrk. En oo orjallisesti noudattanut mitään kellonaikoja. Ensimmäisen oon laittanu vähän heräämisen jälkeen, toisen jossain vaiheessa iltapäivää tai alkuiltaa riippuen monelta olen herännyt ja sitten viimeisen nukkumaan mennessä. Oon vaan siis sen päivän viimeisen lugen jälkeen mennyt makuulle nukkumaan. Eikä silti ole kyllä pahemmin mitään valunut... Ja siis olen laittanut kotona, töissä, juhlissa, oikeudenkäynnin tauolla yms. Muissa lääkkeissä olen kyllä noudattanut tarkasti kellonaikoja.
 
Taitaa riippua määristä se lugen valuminen. Mulla on 300 mg kaksi kertaa vuorokaudessa eli 3 niitä 100 mg:n kapseleita aamuin illoin. Niissä on jo sitä täyteainettakin niin paljon ettei voi millään imeytyä kaikki. Laitan nukkumaanmennessä ja ennen ku nousen ylös aamulla. Eli makoilen puoli tuntia ja sitte ylös. Päivällä väli on noin 15 tuntia, mutta ei se varmaan muutamasta tunnista oo kiinni.
 
Meg


Ohjeessa lukee kolme tablettia/2 kertaa päivässä.. Mutta en siis ole vielä reseptiä saanut joten en tiiä miten mulle sit määrätään.. Mut aattelin että ensimmäisen laitan ennen kuin herään niin ehtii vaikuttaa. Pitää sitten lääkäriltä kysyä tarkemmat ohjeet. Eikö alakkin se lääkitys hedelmöittymisen jälkeen, eli pp1? Mandalay: Jos mullakin on tuollain kuin sulla, niin laitatko siis kolme tablettia kerralla sinne,( siis tietenkin yksi kerrallaa :LOL: ) ? Eli 600 mg sitä lääkettä yhteensä?
 
~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************9.2.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

plasebo...............3.IVF......................pi..............tammikuu
Cris......................4. ICSI ..................pi..............tammi-Helmi
Äititär...................1.IVF:n 1.PAS...................................10.2...OYS
RouvaPapunen....1. ICSI...................pi..............9.2......12.2..OVU
Maricce.................3.IVF.....................ly..............9.2......11.2.
Joppu................................2. PAS......................vko 6
Hoplop.................2. ICSI:n.1. PAS...lä.....................12.2..AVA Tre
Mansikkainen79...1.ICSI....................pi............vko 7-8.......FEL
leiska..................1. ICSI....................ly.............vko 8..........FEL
kolmisin.....................PAS..................lu.............vko 8...........
Toivorikas-72.......3. ICSI:n 1. PAS....lu.............vko 8..........NKL
Inia.......................2. IVF:n 2. PAS.....lu.............helmikuu.....
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS......................helmikuu
Nainen83............ 1. IVF:n 1. PAS......................helmikuu
nehma....................2. ICSI................ly..............vko 9
Isis.......................3.ICSI....................ly.............vko 9
Meg......................1. IVF...................pi..............vko 9..........
Nipsu74................2. IVF /ICSI...........pi.............vko 10........OYS
Ansku-82.............1. IVF.....................pi.............vko 10........OYS
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi.............vko 10.........NKL
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS........lä............Maaliskuu....FEL
Mimosah76..........1. IVF.....................ly.............vko 11.........FER
Katjuzka...............3. ICSI..................................vko 11.....AVATre
Myyrä2.................1. IVF:n 1.PAS.......................maaliskuu.....VL
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS......................maaliskuu.....
Nonna78...............2. IVF...................................maaliskuu....TYKS
Heidh ..................2. ICSI...................pi.................
tytti-82..................................................................
Pirpana74............2. IVF.......................................................VL
Paiju
Nemi77
beelia...................1. IVF....................................toukokuu

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä..........PP.........testipv

Lumipuu.................................:heart:................13.................10.2.
Linnia.............NKL..................:heart:................12................9.2.
Kirma.....................................:heart::heart:...........12...............13.2. (+ testattu 9.2.)
Faith83..........FER..................:heart::heart:..........12...............
Hanuu............NKL..................:heart:................11...............10.2.
Stigu123................................:heart:................11...............12.2.
Tähtisilmä79...OYS..............:heart::heart:..............11.................
Raitapaitainen.GRA.................:heart:................11..............12.2.
Helmiina78.............................:heart:................6...............14.2.
Mandalay........OYS..................:heart:................6..............
Annabell-77.............................:heart:................6.............
berits.......................................:heart:................6............
kataka.....................................:heart:................5.............
Marjaane.................................:heart:................4.............

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Utua81..............25.1............357/18...2. ICSI:n 1.PAS.... :heart::heart:
SaaraX................2.2............171/14....2.IVF:n 3.PAS........:heart:
Alina79...............3.2.............513/15.......2.ICSI................ :heart:
Duffy..................4.2...............vt/10........2.ICSI..................:heart:
Sanasa..............4.2..............262/15......1.ICSI..................:heart:
Vadelmaunelma..4.2..............89/12......1.ICSI:n 1.PAS.....:heart:
Shenda...............8.2................................2.IVF...................:heart:


 
Meg Meillä on yk 14 menossa eli yk 15 alkaa kun menkat nyt tulee muutaman päivän päästä. Ei siis olla niin kauheen kauaa vielä yritetty (ku muihin vertaa) mut kun vika löytyi niin nopeasti niin lääkäri laitto meidät jo yk6 jälkeen tutkimuksiin -> hoitoihin.
Mulla on tullu Suprecurista heti ekojen päivien aikana oireita. Ensin meni maha sekaisin. Onneksi se palautui nopeesti normaaliksi. Sit mulla on niitä pirun kuumia aaltoja. Välillä sit taas palelee ihan sikana. Varsinki iltaisin ku meen nukkumaan palelee ihan kamalasti. Sit toi tunne puoli... Voin sanoo, et oon ku tuuliviiri. Välillä olo on ok ja kaikki näyttää tosi ruusuiselta. Yksikin väärä sana mieheltä niin piru on irti... Ja nyt oon huomannu sellasta alakuloisuutta ajoittain. Eilenkin olin pillahtaa itkuun ku ajattelin mitä tässä vielä joutuu "kärsimään" ennen kun ehkä mahdollisesti saa sen hartaasti toivotun lapsen. Luin tuolta Kiukkuketjusta jutun missä joku sano et lapsettomilla ei sit ois oikeutta saada lapsia kun ei kerta luonnollista kautta tuu. Aloin sit miettiin sitä ja taas oli itku herkässä.. Onneksi olen luonteeltani kuitenkin erittäin positiivinen ja realistinen joten tajuan tämän kaiken johtuvan vain noista hormooneista. Mulla onneksi on joka viikolle jotain spesiaali hommaa niin menee toi punktio viikon odottaminen vähän helpommin. :) Nyt on kyl pakko mennä tekeen töitä. Oon ollu täällä jo puolitoista tuntia ja yksi pikku juttu vasta tehtynä. 2+ sivut on niin paljo mielenkiintoisempia ku työt!

Onnea Plussanneille! :heart:
 
Shenda: onnea!! :heart: Mähän sanoin että se yks riittää :D Linnnialla jännät paikat, plussatuulia!!! RouvaPapunen ja Maricce: tsemppiä punktioon, toivotaan sitä hyvää saalista! Miten Alina ja Duffy ja Lumipuu ? Toivottavasti vuoto lakannut ja pikkuiset turvassa. Onko kukaan muu piinailija testaillut? Siellä on moni jo tosi pitkällä piinassa, ite en oo kaikilla kolmella kerralla päässyt kuin PP9 asti. ON: alkoi sitten vihdoinkin kuukautiset lauantaina, ei ne sitten montaa päivää edes myöhästyneet. Ihan normimenkoilta vaikuttaa, vuoto alkoi heti eikä tuhrutellut, kivut on taas helvetilliset jne. Toivottavasti se on hyvä merkki ja kiertoni on palautunut normaaliksi eli siis ovuloin. Eilen aloitin taas lempiharrastukseni eli yrityksen päästä läpi naikkarin puhelinaikana. No ei sit onnistunut eilen, tuskin tänäänkään. SE ON NIIN RAIVOSTUTTAVAA. :headwall: Multa siis menee tunti työaikaa kun sinne soitan minuutin välein ja yritän vielä ettei ketään kuule jos vaikka vastaus tulisi. :LOL: :LOL: :kieh: Siis tää listan päivittäminen on ihan eri asia, tää voittaa työt any time :wave: :p
 
Minä myös odotan jo malttamattomana Linnian testitulosta. Toivottavasti saat iloisen yllätyksen!

RouvaPapuselle ja Mariccelle toivon kivutonta ja muutenkin hyvin sujuvaa punktiota!

).( PP11, testi on jo niin lähellä, mutta vielä niin kaukana. Vielä pitäisi yhden päivän ajan pitää pää kasassa ja jaksaa toivoa parasta. Ei ole yhtään menkkaolo, mutta eipä toisaalta selainenkaan, että voisin "varmasti" sanoa olevani raskaana...
 
onnea plussanneille ja voimia negoille ja stemppiä piinailijoille!
yks etappi saavutettu, eli menkat alko ja huomenna voisin alottaa vihdoin puregonin =)
maanantaina eka ultra sitten.
edellisestä käynnistä klinikalla toimitin työnantajalle todistuksen ja mitä tää yliutelias ämmä muutakaan kun kiireesti selvittämään mikä tää tällänen felicitas-klinikka oikein on, sit se yritti kierrellen kysellä mistä on kyse, mut eiks noi oo just niin henk.kohtasii asioita mistä ei tilivelvoillinen pomolleen ole?? :kieh: :kieh: :kieh:
 
Minäkin huhuilen alinaa, duffya ja lumipuuta :wave:

toivorikas-72, onnittelut menkoista :) Sitäkin voi välillä juhlia!
Ja kyselit testailijoista...

).( Mä pyöritin kahta testiä aamupississä, kotitestin herkkää+marketin rfsu:ta. Molempiin tuli tummat viivat. Rfsu:n testiin sain silloin kemiallisesta tällä samalla päivällä vaan tooosi haaleen vaaleen hailun, että on nyt ainakin vähän enemmän hormonia elimistössä kun sillon.
Mun virallinen testipäivä on tosiaan vasta pp16, teen sillon cb:n digin (jos siis sinne asti päästään), mutta sain luvan lääkäriltä käydä veritestissä pp14, että saisin tuloksen ennen viikonloppua.

Oireilusta sen verran, että kohdussa on vaikka minkälaisia tuntemuksia, mulla ei yleensä ennen menkkoja tunnu mitään, että tämä on jo epänormaalia. Ällötys alkoi eilen ja suussa maistuu karseelle :x , onko tämä nyt sitten sitä raudan makua..en tiiä. Sitten on tämä JÄRKYTTÄVÄ turvotus!! Tuntuu pahenevan joka aamu. Napa on jo ihan ympäri ja hengittäminen raskasta. Soitin jo klinikalle tästä, mutta lääkäri sanoi sen vaan johtuvan hcg:n noususta. Mutta oon mä kaksi (+kemiallisen) kertaa ollut aikaisemmin jo raskaana, eikä millään kerralla ole ennen tämmöstä ollut :/
Ilmottelen jos tilanne muuttuu, tästä ei osaa iloita vielä yhtään :ashamed:
 
kirma: kuulostaa muuten todella lupaavalta!!! Tarratoppasaappaita koko tehtaallinen nyt sinne sulle että pikkuiset pysyy kiinni!!! Mahtavaa. Onneks olkoon :heart: :heart:. Laitan sulle tonne kuitenkin että + testattu, jooko? En siis siirrä vielä plussaneisiin.
 
kirmalle onnittelut plussasta :)

Jaahas, täälläkö on oikein huhuiltu mua :D Tänään kävin väestöliitolla verikokeessa, tuloksen saan huomenna iltapäivästä, jännittää!
Ruskeaa vuotoa on tullu tänään, mutta ei varsinaisesti verta. Vuotoa tulee yleensä vessassakäynnin yhteydessä paperiin ja tänään pönttöön valu pari tippaa. Pikkuhousunsuojaan taas ei oo tullu mitään, ainakaan tänään. Eikä kyllä tainnu eilenkään juurikaan tulla. Vuoto on kyllä ihan kunnon ruskeaa, mutta ei kauhean paksua. Välillä ajattelen, että on ihan normaalia, välillä taas että tää on kohdunulkoinen :/ Ei se auta ku oottaa ja kattoa mitä tapahtuu.
 
Ensinnäkin: Onnea Kirma ja Shenda-81! :flower: :flower: Tervetuloa plussapinoon odotusaikapuolelle!

Toivorikas: Älä ihmeessä käytä kortisonia ja miniasperiinia omin päin. Kortisonia käytetään kuulemma vain jos on osoitettu että sinulla alkiota ja sen proteiineja kohtaan vasta-aineita, uutta tutkimusta kuulemma. Kortisoni herkistää tulehduksille ja se ei kiinnittymistä paranna. Kortisonin käytön myötä on sikiöllä myös kohonnut suulakihalkioriski! Miniasperiinin käyttö voi olla haitaksi jos sinulla on verenhyytymishäiriö. Eli neuvottele ihmeessä lääkärin kanssa ennen kuin alat käyttämään. Itse käytin miniasperiinia koska minulla on sydänvika, ei hoitojen takia.

Duffy: kuulostaa kiinnittymisvuodolta! Pidän peukkuja että saat vastauksen mahdollisimman pian ja rauhan asiasta!
 
Kiitti tsempeistä :)

Ihana ku meikä on tätä asiaa kaikissa mahdollisissa pinoissa höpöttäny :D Mutta ku jotenki pitäny saada purkaa tätä pelkoa ja sitten ku saanu kaikkia rohkasevia vastauksia niin itestäki tuntuu, että onhan tässä vielä mahdollisuus.
 
Marjaane, Hanuu ja Raitapaitainen ja muut, kiitos tsemppauksesta! Täällä vielä odotellaan sitä kuuluisaa tätiä eli toivo toistaiseksi vielä elää. Eilen koko päivän sattui/kramppaili menkkamaisesti, mutta tänään ei oikeastaan yhtään mitään tuntemuksia. Edelleen aamulla näytti negaa herkkä, tosin halpis testitikku. Surffailin netistä kaikenlaisia keskusteluja negatesteistä, jotka muuttuneet plussiksi vasta kahden tai kolmannenkin viikon kohdalla normaalikierron menkkojen poisjäännistä. Toivo siis vielä lepattaa, jos mulla vaan hcg nousisi hitaasti...
 
Meg

Ansku: Sama täällä, välillä kuuma ja välillä kylmä :kieh: Itse en ole vielä ainakaan herkistynyt. (esim tästä lapsettomuudesta koska olen käynyt asian läpi moneen kertaan ja jutellut tästä ) Voi mä ootan sitä 0 ultraa, tietäis enemmän. Tosta sumutteesta, kyllä sinne jäi vähän ainetta mut sitä ei kannata käyttää ku ei välttämättä koko määrää mene.

Onko pakko käyä ultrassa kolme kertaa, onko sellaisia jotka on käynyt ns. 0 ultrassa ja sit siinä missä päätetään minä päivänä punktio on? Mulle ku tuli se suunnitelma, niin on 0 ultan ajankohta, sit yhdessä lukee että jos tarvitsee mennä niin on pvm. Eli mulla on vain kaksi pakollista ultra / lääkäri aikaa. Toivon siis ettei tarvis siinä yhdessä käyä ollenkaan. Pistättekö piikit aamulla/illalla? Pitää vissiin pistää suunnilleen samaan aikaan vai? (eli jos vaikka illalla, niin sit kaikki piikit iltasella pistää?) Pistättekö vielä sinä päivänä kun pregnyl pistetään?
 
Onnea Kirma! Kuullostaa tosi hyvältä! =) Mulla kun plussasin, oli ensimmäinen oire raudan maku suussa pari päivää ennen plussaa. Selvä plussa tuli pp13 ja pp 16 viivat tuli sekunnissa!
:heart:
Ihanaa kun täällä on plussauutisia, se luo toivoa itsellekin!
Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!
Täällä vielä vuodetaan vaikka keskenmenon jälkeisestä lääkkeellisestä tyhjennyksestä on jo kohta kaksi viikkoa... Loppuis jo vuoto niin pääsisi jälkitarkastukseen ja uuden hoidon suunnitteluun....
 
Onnea Kirmalle! :flower:

Täällä kärvistellään totaalisen kamalan flunssan kourissa :( Mitään raskauteen viittaavia oireita ei ole näkynyt. Päinvastaisia kyllä... :eek: Parina aamuna on ollut paineen tunnetta alavatsalla, ja tänään on vuoroin v***tanut ja vuoroin itkettänyt pikku vastoinkäymiset. Yleensä näin käy viikko ennen tädin tuloa, mutta voihan tietty olla että olen muuten vaan hermoheikko ;)
 
Heippa!!
Punktion saalis siis 11 "lasta" :)nyt jännätään että lähteekö jakautumaan, oon oikein tyytyväinen ja kivuttomasti meni eihän sitä huomannutkaan että se oli jo ohi...en oo särkylääkkeitäkään ottanut kuin yhden kappaleen automatkan ajaksi :)eikä enään tunnu yhtään missään :D siirto on siis perjantaina jos sinne asti siis yksikään selvii :)

Rouva papunen
 
Kirma: Onnea! :flower:

Sekavia tunteita. Aamulla siis kävin verikokeessa ja hoitaja soitti iltapäivällä et HCG oli vaan 34,9 :/ Olis kuulemma pitänyt olla täs vaiheessa sata. Luget piti lopettaa nyt heti :'( Tuskinpa tämä hyvin loppuu. Viikon päästä tiistaina uudelleen verikokeeseen. Tietääkö kukaan ketään jolla olis raskaus jatkunut normaalisti vaikka olis alhainen HCG???
 

Yhteistyössä