Kympin hoidot

Meg


Ansku: Joo, mustakin on tosi tyhmää että lääkäri ei määrännyt heti tarvittavan määrän sumutetta. (ja aluksi sitä luuli et kyllähän se riittää, mut eipä sitä ajatellut koko asiaa silloin) Mä käytän tota ekaa pulloa vielä tämän illan eli 11 päivää riitti se pullo. (pohjalle varmaan jää sitä ainetta, mut jos se ei sit riitäkkään, niin otan varman päälle) Ja pyydän sit ekassa ultrassa että kirjottaa lisää sitä sit. Meillä on aika lähekkäin tuo punktio ym.. Voidaan yhdessä jännätä sit =) Mitäs piikiksi sulle on määrätty? Mulle Fostimon nimistä, eipä ole sattunut silmään et kenellekkään ois määrätty sitä, ainakaan tällä palstalla. Miten te muut, ootteko stressailleet /miettinyt hoitoa paljon? Mä mietin aika paljon ja en viiti miestä kiusata koko ajan tällä jutulla, nii helpompaa ku tänne sit kirjottelee ja samassa tilanteessa on täällä kaikki niin ymmärtääkin sit paremmin.. Anskulta vielä kysyisin että onko tämä monesko hoito teillä? Voi se jossakin lukea täällä mut en jaksa nyt selata..
 
shenda81: Onnittelut! :flower: Toivottavasti veritesti tuo asiaan vielä varmuuden :)

Linnia: Pidetään nyt kuitenkin vielä toivoa yllä, että veritesti toisi kauan kaivatun tuloksen!

kataka: Ihan hyviä oireita joo, jos ovat todellisia... Yhtä lailla oon voinu vaan kuvitella ne.

).( Taas vaihteeks on epävarmempi olo. Oikein ärsyttää ja harmittaa, kun hetkeks jo erehdyin päivällä haaveilemaan. Loppuillasta on tullu vaimeita viiltelyitä kohdun alueella ja munasarjatkin vähän jomottelee. Tuli sellainen olo, että kaipa ne menkat sieltä taas alkaa niinkuin aina ennenkin. Tosin lohduttaudun vielä sillä, että ainakin Vadelmaunelmalla oli ollu menkkaoloja just PP9. Ja siis tässä touhussahan ilmeisesti mikä vaan voi viitata ihan mihin vaan, ei mitään logiikkaa. Yritän vielä kerätä toivon rippeitä. Sanoin miehelle, että tänään nukkumaan mennessä voisin toivoa herääväni vasta keskiviikkona aamulla. En taida juurikaan pystyä keskittymään töihin enää alkuviikosta...
 
Hienoa että plussia vain ropisee, onnittelut täältä :heart:

Ja neganneille oikein suuri :hug: kyllä tästä suosta viellä noustaan!

Itse olen saanut jonkin ihmeen sisäisen "rauhan" aikaiseksi viikonloppuna vaikkakin tiedän että tästä tulee nega (oireet on pettämättömät näin 30 vuoden kokemuksella). Eli ollaan jo yli 3 vuotta käytetty aikaa siihen että jos se nyt onnistuu niin siiretty kaikkia muita suunitelmia sen vuoksi eli nyt päätimmä unohtaa tämän jos ja jos ajattelun ja rueta toteuttamaan meidän muita suunnitelmia...Eli otamme koiranpennun tässä muutaman viikon kuluttua ja rupeamma suunnittelemaan häitä tämän vuoden loppuun, joten olen niin iloinen ja onnellinen näistä =) ja oikeesti se tuleva nega ei tällä viikolla enään ahdista yhtään kun tajusin että on tässä elämässä muitakin ilosia asioita :heart:

Alotin urheilutkin viime viikolla uudestaan (kyllähän viikon pystyin erossa olemaankin), kävin normisti salilla ja jäkisreeneissä, en vaan pystynyt enään niistäkään olemaan pois, joten ehkä sieltäkin taas uutta voimaa ja intoa saatiin...

Oikein paljon tsemppiä kaikille testaukseen, kyllä varmasti plussa puhuri jatkuu! Jännittävä viikko tiedossa kyllä monella :eek:
 
Ansku Meillä näyttäisi olevan sama hoitopaikka, liekkö myös sama lääkäri. :) Meillä oli ensimmäinen ivf loka-marraskuussa ja useaan otteeseen jouduin käymään apteekissa: lääkäri määräsi liian vähän Suprecuria ja piikitysvaiheessa lääkäri huomasi määränneensä liian vähän myös Gonal-F:ää, sitä jouduin hakemaan 2 kertaa lisää apteekista.. Noh, mut olipahan tekemistä, kun mietti riittääkö sumut ja piikit ja soitteli lääkärille + juoksi apteekissa. :LOL: :LOL:

(.) Lauantaiaamusta lähtien odotellut, että pääsisin soittamaan ivf-hoitajalle ja sopimaan huurunenien siirrosta.. Pakkasessa olisi huuruneniä 4:n siirtoon, mikäli ne nyt sit vaan selviää sulatuksesta..
 
Meg


Äititär: Mua kiinnostais tietää tuosta pakastus hommasta, tulevaa varten.. eli, mitä jää pakkaseen niin voiko ne siirtää ensin (ei tietenkään kaikkia kerralla) ja sit vasta tehdään lääkkeellinen IVF uudelleen? Kun kirjoitit tuossa että sulla on neljään siirtoon.. Miten sulla on tuo homma mennyt, ootko siinä tarvinnut lääkkeitä? Ja muutenkin miten etenee tuo? Kauan sulla oli taukoa tuossa IVF lääkkeellisessä? Mun lapussa oli että kahdet kuukautiset pitää tulla ennen kuin voi jatkaa hoitoa, mut mietin että voiko sitä noin vain jatkaa vai onko siinä joku jono? Tämmöisiä mietin jo, vaikka pitkä matka vielä on siihen, ja toiv.ei tartte siihen pakastus juttuun mennä ollenkaan..
 
~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************8.2.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

plasebo...............3.IVF......................pi..............tammikuu
Cris......................4. ICSI ..................pi..............tammi-Helmi
Äititär...................1.IVF:n 1.PAS...................................10.2...OYS
RouvaPapunen....1. ICSI...................pi..............9.2......12.2..OVU
Maricce.................3.IVF.....................ly..............9.2......11.2.
Joppu................................2. PAS......................vko 6
Hoplop.................2. ICSI:n.1. PAS...lä.....................12.2..AVA Tre
Mansikkainen79...1.ICSI....................pi............vko 7-8.......FEL
leiska..................1. ICSI....................ly.............vko 8..........FEL
kolmisin.....................PAS..................lu.............vko 8...........
Toivorikas-72.......3. ICSI:n 1. PAS....lu.............vko 8..........NKL
Inia.......................2. IVF:n 2. PAS.....lu.............helmikuu.....
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS......................helmikuu
Nainen83............ 1. IVF:n 1. PAS......................helmikuu
nehma....................2. ICSI................ly..............vko 9
Isis.......................3.ICSI....................ly.............vko 9
Meg......................1. IVF...................pi..............vko 9..........
Nipsu74................2. IVF /ICSI...........pi.............vko 10........OYS
Ansku-82.............1. IVF.....................pi.............vko 10........OYS
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi.............vko 10.........NKL
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS........lä............Maaliskuu....FEL
Mimosah76..........1. IVF.....................ly.............vko 11.........FER
Katjuzka...............3. ICSI..................................vko 11.....AVATre
Myyrä2.................1. IVF:n 1.PAS.......................maaliskuu.....VL
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS......................maaliskuu.....
Nonna78...............2. IVF...................................maaliskuu....TYKS
Heidh ..................2. ICSI...................pi.................
tytti-82..................................................................
Pirpana74............2. IVF.......................................................VL
Paiju
Nemi77
beelia...................1. IVF....................................toukokuu

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä..........PP.........testipv

Lumipuu.................................:heart:................12.................10.2.
Shenda..........FEL..................:heart:.................11................ (+testattu)
Linnia.............NKL..................:heart:................11................9.2.
Kirma.....................................:heart::heart:...........11...............13.2.
Faith83..........FER..................:heart::heart:..........11...............
Hanuu............NKL..................:heart:................10...............10.2.
Stigu123................................:heart:................10...............12.2.
Tähtisilmä79...OYS..............:heart::heart:..............10.................
Raitapaitainen.GRA.................:heart:................10..............12.2.
Helmiina78.............................:heart:................5...............14.2.
Mandalay........OYS..................:heart:................5..............
Annabell-77.............................:heart:................5.............
berits.......................................:heart:................5............
kataka.....................................:heart:................4.............
Marjaane.................................:heart:................3.............

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Utua81..............25.1............357/18...2. ICSI:n 1.PAS.... :heart::heart:
SaaraX................2.2............171/14....2.IVF:n 3.PAS........:heart:
Alina79...............3.2.............513/15.......2.ICSI................ :heart:
Duffy..................4.2...............vt/10........2.ICSI..................:heart:
Sanasa..............4.2..............262/15......1.ICSI..................:heart:
Vadelmaunelma..4.2..............89/12......1.ICSI:n 1.PAS.....:heart:


 
Täällä ollaan ihan apein mielin... :(

Viime yönä alkoi kuumat aallot ja nytkin koko ajan on hiki...Tämä ei taida tietää mitään hyvää? Menkkamaista jomotusta ja viilltelyä munasarjoissa on ollut koko viikonlopun. Vatsa ei enää ole turvoksissa, mutta tosiaan nämä kuumat aallot vaivaa. Onko kenelläkään tietoa, oliko se nyt sitten tässä? :(
 
Meg Soitin aamulla OYSiin ja sieltä sanoivat, että resepti uusitaan tarvittaessa (meikäläisen tilanteessa pakko) 0-ultrassa. 0-ultran jälkeen kuulemma puolittuu annos 1 sumu toiseen sieraimeen 4xpäivässä. Samalla kysäisin sikainfluenssa piikistä ja sen ottamisesta. Hoitaja suositteli ottamaan piikin ennen raskautta ja piti tätä ajankohtaa oikein otollisena sen ottamiselle. Meillä työnantaja tarjoaa kaikille työntekijöille ko. piikin ja otan sen sitten loppu viikosta. Mulle määrättiin kans toi Fostimon siihen piikitykseen. Mä en kans oo huomannu, et sitä olisi kovin monella käytössä. Meillä on tulossa eka IVF joten oon välistä aivan pihalla näitten juttujen kanssa. Ja sit ku mä vielä oon sellanen stressaaja... Mua ärsyttää nimittäin suunnattomasti jos mulla ei ole kaikkea mahdollista tietoja kaikesta tällasissa tärkeissä asioissa ja vielä enemmän mua ketuttaa ku mä en voi vaikuttaa ite lopputulokseen. Minkä sitä päälleen voi... Mutta Meg ei muutaku tsemppaillaan ja piinaillaan sit yhdessä. Sä oot viikkoo ennen mua menossa mut onhan siinä niitä yhteisiä päiviä piinailtavana. :)
Äititär Sullahan onkin tosi touhut alkanu ku viikko 6 pärähti käyntiin! Tsemppiä ja onnea tulevaan koitokseen! Mitä sä oot tykänny OYSin hoitoväestä? Mä en oo nähny niistä ihmisistä vielä ketään. Puhelimessa kyllä hoitajat kuulostavat oikein mukavilta. Ja oon kuullu, et se Laure lääkäri on aivan ihana. Kuka sun lääkäri on? Mä en ees tiiä kuka mun lääkäri tulee olemaan..
Fiia :hug:
Shenda Onnea! :heart:
 
Voi Fiia 69, tiedän miltä tuntuu. Mullakin sunnuntaina alkoi tiputtelemaan ja koko ajan voimistuu ja punaistuu. Klinikalta käskivät silti pistämään lugeja keskiviikkoon asti (pp14) ja sitten testaamaan, vaikka en kyllä usko että siitä mitään hyötyä on. (Merkkasin viimeksi noi testipäivät ihan väärin, piti olla veritesti 8.2 tai tikku 10.2.) Kirjoittele mitä sanovat sulle, jaksamista!
 
Meg: Meillä oli siis ensimmäinen ivf-hoito viime vuonna (loka-marraskuussa), siirrettiin kaksi alkiota, mutta kumpikaan ei kiinnittynyt. Meillä jäi pakkaseen alkioita mahdollisesti 4:n siirtoon, joten ensin käytämme ne ja vasta sitten suunnittelemme mahdollista toista ivf-hoitoa. Tää pas tehdään mulle ilman lääkkeitä eli luonolliseen kiertoon.
Tuoresiirron jälkeen piti tulla kahdet kuukautiset (mulla niitä tuli kolmet, koska tuoresiirron jälkeen alkanutta vuotoa ei laskettu kuukautisiksi), jotta elimistö pääsee palautumaan hormonirääkistä ja vasta sitten päästiin ultraan ja etsimään ovulaatiota. :)
Käytäntö on siis se, että tuoresiirron jälkeen tehdään pakastesiirto, mikäli on saatu saalista pakkaseen. :)
Pakastealkioiden siirtoon ei tarvitse jonottaa, siirto tehdään oman kuukautiskierron ja ovulaation mukaan. Lääkkeellisestä pas:sta en tiedä..

Ansku: Jep! Just aamulla soittelin hoitajalle, siirto on keskiviikkona, mikäli sulatuksessa ei nyt sit tapahdu mitään ikävää..
Tykkään tosi paljo henkilökunnasta, hoitajat on mukavia ja lääkäri on MAHTAVA! Mulla on siis lääkärinä juurikin Laure.

:flower:
 
Äititär: Meillä on melkeestä samanlainen aikataulu ja tulos tällä hetkellä =) Mekin oltiin Oyssissa lokakuussa IVF:ssä ja kaksi siirreettiin ja kumpikaan ei tarttunut...jäi myös alkioita neljään kertaan (joka oljessa kaksi alkiota) ja nyt eka pas takana ja mullakin pas luonnolliseen kiertoon ja se kaksi siirrettiin :heart: aika hauska miten samoin on meillä mennyt. Tykkään tosi paljon Oyssin henkilökunnasta, ei todellakaan mitään huonoa sanottavaa hoitajista eikä lääkäreistä...
 
Meg: Se sumutteen aloitus ja riittoisuus riippuu omasta kierrosta suhteessa hoidon aikatauluun. Suurin osa pärjää hyvin 2 pullolla. Siksi lääkäri ei varmaan kirjoitakaan 4 pulloa suoraan, jotta ei ostettaisi kalliita lääkkeitä turhaan kotiin vanhenemaan.
Helmiina: Täälläkin on jo apea olo. PMS-oireet alkoivat eilen ja menkkakivut niitä seurasivat. On aika ihme jos tästä positiivinen tulos tulee! Mulla ei ole kuumia aaltoja, mutta ei palelekaan. Tsemppiä! :hug:

Fiia: Mie oon pahoillani teidän puolesta! Voimia! :hug:
 
Moi kaikille!
Saisinkohan liittyä joukkoonne? Olen alusta asti seurannut keskusteluanne, mut nyt kun ensimmäinen suunnittelukäynti on tiedossa, kaipaisin juttuseuraa ja vertaistukea. Olemme siis mieheni kanssa ensikertalaisia hoidoissa ja IVF-hoitoon ollaan jonotettu viime vuoden lopusta. Multa poistettu molemmat johtimet (kohdunulkoisista raskauksista johtuen), joten muuta toivoa lapsen saamiseen ei ole kuin IVF-hoito. En siis varsinaisesti kuulu talvihoitoihin, koska suunnittelukäynti on vasta 22.3, mutta kympin onnistujiin haluaisin kovasti kuulua ;)
 
Kiitos toivorikas tsempistä :)
Mullakin Mandalay alkoi juuri eilen kovat menkkajomotukset, ihan kuin sullakin!! Nyt mua sit paleltaa, yöllisen ja aamuisen hikoilun jälkeen...mitähän vielä.
Mut on kyllä niin paha mieli, että tirahtihan tässä jo kyyneleet vaikka oonkin töissä :( Piti käydä vessassa pillittämässä...muutenkin on kyllä ollu niin paska päivä :'( Tsemppiä Mandalay sullekin!! Anteeksi tämä oman navan tuijottaminen..
 
Toivorikas juu eka hoito sit varmaan huhti-toukokuussa. En tiedä miten nopeesti siitä ensikäynnin jälkeen yleensä päästään tositoimiin!?? Kiva kun sain liittyä joukkoonne. Tuntuu, ettei lähipiirissä oo oikeen ketään kelle vois näistä asioista puhua eikä miestäkään viitti kuormittaa koko ajan...
Täällä olikin ollut varsinainen plussa-aalto, joten onnittelut siis plussanneille :flower: ja iso :hug: sitä tarvitseville.
 
Heippa!

Kuten moni muukin tätä palstaa taustaileva, luen teidän tarinoitanne joka päivä jo monen kuukauden ajan ja iloitsen ja suren kanssanne. Haluaisin liittyä joukkoonne. Olen 26v nainen Helsingistä. Olemme miehen kanssa yritetty lasta 05/08 alkaen, olemme selittämättömiä tapauksia. Olen syönyt teroja, clomeja, piikittänyt puregonia, on tehty kaksi inseminaatiota (nega), viime vuoden joulukuussa aloitettu IVF, saatu hyvin munasoluja, tuoresiirto tehty, nega. Nyt tammikuussa tehty lääkkeellinen PAS, siirretty kaksi 8-soluista alkiota, tänään on pp 11. Eilen testasin negan, ei ole mitään oireita. Olo on aika epätoivoinen. En ole koskaan nähnyt kahta viivaa testissä, en tiedä missä vika. Ärsyttää kun joka kerta lääkäri sanoo, että hänellä on "todella hyvät fiilikset tästä".

Olemme hoidossa Fertinovalla, onko kenelläkään kokemuksia Annikasta?
 
Jahas, saapa nähdä onko menossa kesken. Tänään vessassa käydessä tuli verta ja mahassa tunne niin ku menkat ois alkamassa :( Ei oo kovia kipuja, mutta kuitenki erilaisia, mitä nyt viime aikoina on ollu. Odottelen soittoa väestöliiton hoitajalta, jos pääsis vaikka hcg-määritykseen ja lääkärin tutkittavaksi tms.
Ahdistaa!!
 
Surullista,mitään ei voinut enää tehdä....kyllä mä sen tiesinkin...soittelin väestöliittoon ja käytämme sen ainoan alkion sieltä pakkasesta jossain vaiheessa..toivottavasti lumipuulla ja helmiinalla nyt tärppäisi....Voikaa hyvin...mä palaan asiaan jossain välissä,kun jatkamme matkaa,pitkää matkaa...haaveena saada lapsi!!!! <3
 

Yhteistyössä