Kympin hoidot

Vadelmaunelma Mä luulen olevani varma, vaikka tietty pieni toivonripe yrittää nostellä välillä päätään. Se kuitenkin sammuu aina vessassa käydessä, kun näkee verivuodon :'(
Ja luinkin just sun aiemman kirjotuksen noista sun kokemuksista, mut mulle valitettavasti laitettiin vaan yks alkio, joten senkään takia ei tunnu kovin toiveikkaalta, et tää ei merkkais mitään. Enkä mä oo jatkanu lugejakaan, kun sain ohjeet lopettaa piinaviikkojen jälkeen. :( Saa nyt nähdä mitä teen ens viikolla. Jos vuoto yhtäkkiä loppuu, niin ehkä sit käyn uudestaan labrassa, mut kyl tähän muuten on vaan tyytyminen.. Kiitos tsemppauksesta, sitä tarvitaan :)
 
Kataka Kiva kulla että en ole yksin tämän janon kanssa :D Ajattelin jo että liittyiskö se tuloillaan olevaan flunssaan, mutta ehkä sit kuitenkin punktioon... Kurkussa on aikamoinen kaktus jo. Toivottavasti ei haittaa kiinnittymisessä... :'(
Ja mulla ainakaan ei ole sellaisia vaatteita jotka peittäisi vatsan. NIIN iso se on. -Toivimimmaksi havaitsin huivin, jota pystyi sopivasti roikottamaan tuossa vatsan edessä, ja silti sain tuijotuksia mahaani... :D

Alina79 Täällä on peukut ylhäällä että olisi kuitenkin jotain vaaratonta vuotoa! Toisillahan sellaistakin on! :hug:
 
Alina 79 :hug:

Annabell
Tarkoititko, että haittaako lievät hyperin oireet kiinnittymistä? Mun käsityksen mukaan hyperin oireet ei ainakaan haittaa kiinnittymistä. Itse asiassa joidenkin mielestä saattavat jopa olla hyväksi kiinnittymisen kannalta. Luin aiheesta myös keskusteluja ja mulla itselläkin viimeksi oli lieviä hyperin oireita ja raskaus alkoi siitä=) Mulla ei kans ole sellaisia vaatteita, jotka peittäis mahan.

muoks. Tässä on linkki yhteen keskustelluun tuohon hyperiin ja raskautumiseen liittyen, jos haluat lukea =)
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/5/viestiketju/189071/_hyperstimulaatio_ja_raskauden_alkaminen
 
~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~

************7.2.2010.***********

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

plasebo...............3.IVF......................pi..............Tammikuu
Cris......................4. ICSI ..................pi..............Tammi-Helmi
RouvaPapunen....1. ICSI...................pi..............9.2......12.2..OVU
Maricce.................3.IVF.....................ly..............9.2......11.2.
Äititär...................1.IVF:n 1.PAS........................vko 6.........OYS
Joppu................................2. PAS......................vko 6
Hoplop.................2. ICSI:n.1. PAS...lä.....................12.2..AVA Tre
Mansikkainen79...1.ICSI....................pi............vko 7-8.......FEL
leiska..................1. ICSI....................ly.............vko 8..........FEL
kolmisin.....................PAS..................lu.............vko 8...........
Inia.......................2. IVF:n 2. PAS.....lu.............Helmikuu.....
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS......................Helmikuu
Nainen83............ 1. IVF:n 1. PAS......................Helmikuu
nehma....................2. ICSI................ly..............vko 9
Isis.......................3.ICSI....................ly.............vko 9
Toivorikas-72.......3. ICSI:n 1. PAS....lu.............vko 9..........NKL
Meg......................1. IVF...................pi..............vko 9..........
Nipsu74................2. IVF /ICSI...........pi.............vko 10........OYS
Ansku-82.............1. IVF.....................pi.............vko 10........OYS
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi.............vko 10.........NKL
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS........lä............Maaliskuu....FEL
Mimosah76..........1. IVF.....................ly.............vko 11.........FER
Katjuzka...............3. ICSI..................................vko 11.....AVATre
Myyrä2.................1. IVF:n 1.PAS.......................Maaliskuu.....VL
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS......................Maaliskuu.....
Nonna78...............2. IVF...................................Maaliskuu....TYKS
Heidh ..................2. ICSI...................pi.................
tytti-82..................................................................
Pirpana74............2. IVF.......................................................VL
Paiju
Nemi77

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä..........PP.........testipv

fiia 69....................................:heart:.................12...............12.2.
Lumipuu.................................:heart:................11.................12.2.
Shenda..........FEL..................:heart:.................10................
Linnia.............NKL..................:heart:................10................9.2.
Kirma.....................................:heart::heart:...........10...............13.2.
Hanuu............NKL..................:heart:................9...............10.2.
Stigu123................................:heart:................9...............12.2.
Tähtisilmä79...OYS..............:heart::heart:..............9.................
Raitapaitainen.GRA.................:heart:................9..............12.2.
Helmiina78.............................:heart:................4...............14.2.
Mandalay........OYS..................:heart:................4..............
Annabell-77.............................:heart:................4.............
berits.......................................:heart:................4............
kataka.....................................:heart:................3.............
Marjaane.................................:heart:................2.............

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Utua81..............25.1............357/18...2. ICSI:n 1.PAS.... :heart::heart:
SaaraX................2.2............171/14....2.IVF:n 3.PAS........:heart:
Alina79...............3.2.............513/15.......2.ICSI................ :heart:
Duffy..................4.2...............vt/10........2.ICSI..................:heart:
Sanasa..............4.2..............262/15......1.ICSI..................:heart:
Vadelmaunelma..4.2..............89/12......1.ICSI:n 1.PAS.....:heart:


 
Kataka Ei vaan lähinnä tarkoitin että haittaakohan flunssa alkion kiinnittymistä? Ainakaan en uskalla itseäni lääkitä normaaleilla flunssalääkkeillä... Mutta kiitos tuosta linkistä. Mielenkiintoista luettavaa!

Katselin noita ihmisten raskaustestipäiviä, samana päivänä punktiossa olleilla on aikaisempi testauspäivä?? Mulla se on 17.2 eli 2 viikkoa siirrosta.. hmm... Mistäköhän moiset erot johtuvat...? :whistle:
 
Annabell Luinpas huolimattomasti :ashamed: mut en usko, että tavallisesta flunssasta on mitään haittaa kiinnittymisen suhteen. Mulla muuten on virallinen raskaustestipäivä vasta 20.2 eli pp16. En kyllä aio odottaa sinne asti. Luulen, että osalla nuo testit tehdään verestä ja muutenkin tuntuu olevan paljon eroa testikäytännöissä.
 
Annabell Mulla oli myös flunssa tuloillaan siirron aikana ja huolestuin siitä. Otin sitten muutamana päivänä isot annokset vahvaa b-vitamiinia ja c-vitamiinia. Hävisi aluillaan oleva tauti näillä. Lisäksi join teetä reilusti hunajalla maustettuna.

No voi harmi, Alina :hug: Lämmin halaus ja voimia teille molemmille. Sulla oli kyllä niin hyvä tuo hcg-arvokin, että ainakin pieni on yrittänyt tarrata ihan kunnolla kiinni. Itseäni silloin ekassa ns. biokemiallisessa raskaudessa hieman helpotti asiaa se, että selvisi ainakin se, että tulen edes raskaaksi. Mutta eihän se tietenkään sitä surua vie ja asia pitää rauhassa surra, se on selvää se. Sulla oli kuitenkin siellä pieni ihmisalku, joten miksi sitä ei surisi? Siihen plussaan latautuu väistämättä niin suuria unelmia ja haaveita, joiden toivoisi tulevan totta.
 
Alina,voi hurja juttu!Toivotaan, että vuoto lakkaa!Sulla oli tosi vahvat HCG lukemat.Voisi kuvitella,että kiinnittyminen on ainakin ollut hyvällä tolalla.Voimia,tuo on varmasti hurjan raskasta ja toivotaan,että kaikki käy hyvin. :hug: Tosi on myös se,että vaikka yrittää pitää jäitä hatussa,niin kyllä ajatukset on jo pitkällä tulevaisuudessa ja tuntuu tosi pelottavalta,jos niistä joutuisi luopumaan.

Kataka,noista testikäytännöistä. Jos nyt olen oikein tulkinnut,niin moni klinikka tekee veritestin PP12,koska siinä pitäisi jo raskaus näkyä,vaikka kaikki kotitestit ei sitä näyttäisi. Sitten esim. Meidän klinikalla pyydettiin tekemään vain kotitesti ja se oli PP14. Toki monella on myös veritesti varattu samalle päivälle asian varmistamiseksi.Tuosta en vain ole päässyt ihan perille,että miksi eri klinikat haluavat tehdä veritestin eri päivinä? Ei ymmärrä.

Terkuin myöskin flunssan kourissa niiskutteleva Sanasa. :snotty:
 
Meg

Hei kaikille! Mahtuuko mukaan uusi? =) Olen lukenut kauan näitä palstoja, mut nyt päätin rekisteröityä B) Olen 27v. nainen ja mieheni on 32v. Meillä on kolmas hoito nyt meneillään. Viime vuonna ehti kaksi inssiä olla ja nyt sumuttelu vaiheessa tässä IVF:ssä. Punktio ois sitten (jos kaikki hyvin menee) viikolla 9.
 
Alina-79: Tuo voi hyvinkin olla sitä kiinnittymisvuotoa eli kun istukka kasvaa läpi limakalvon ja yhtyy verisuoniin niin helposti sieltä vuotoa tulee. Minullakin oli edellisen raskauden aikana viikolla 6 vuotoa ja kävin ultrassa tarkistuttamassa että kaikki on kunnossa. Käy tarkistuttamassa jos mieltäsi painaa.
 
Alina79: :hug:

Alkaa olla todella malttamaton olo. Nyt ymmärrän hyvin, miksi moni testailee jo ennen virallista testipäivää... Ja miksi mun mielikuvituksenkin pitää lisätä mun piinaa. Olin eilen yksissä kolmekymppisissä ja nenä tuntui taas tekevän tepposiaan. Dippilautanen oli pakko siirtää kahden metrin päähän musta, kun haisi niin pahalle ja ne avonaiset viinipullot vasta pahaa tekikin! Ja yöllä kotiin ajellessa tuli tosi etova olo, mikä kyllä johtuu varmasti siitä, etten ollut syönyt kunnolla päivällä. Toiveet siis jälleen nousussa, mutta järki yrittää käskeä pitämään matalaa profiilia... Testauksen suhteen olen taas vaihteeksi muuttanut mieltä. Ajan sittenkin sinne Helsinkiin asti. En halua ottaa riskiä, etten saisikaan tulosta keskiviikkona. Just nyt en kestä ajatella yhtään piinapäivää lisää :LOL: Kotitesteistä yritän kuitenkin edelleen pysyä erossa.
 
Meg

Montako annosta tulee suprecur nenäsumutteesta? aloitin 28.1 ja sumuttelen 4 krt/pvä kumpaakin sieraimeen? Aattelin että menisköhän vielä huominen tällä pullolla? Tuleeko teilläkin suuhun sitä ainetta?Onko normaalia? Ja tyhmä kysymys, miksi menkat pitää alkaa ennen kuin voi alkaa piikitteleen? (on kait siitä sanottu, mut ei kaikkea voi muistaa) Siis ei huolta, alkoi eilen onnekseni menkat, ku luin vaan täältä et pitää alkaa menkat ennen kuin voi aloittaa.. Ihanaa kun voi tänne kirjotella, ei viiti aina ukollekkaan valittaa :ashamed:
 
Hanuu Kuulostaa lupaavilta sun oireet =)

Tarvitsin teidän mielipiteitä tai kokemuksia. Nimittäin heräsin aamuyöstä 4 aikoihin vatsakipuihin, melko menkkamaisiin ja niitä kesti n. 15 min. Tänään on tullut vain
muutama lievä jomotus. Voisiko tuo olla kiinnittymiskipua? Mullahan on vasta kolmas piinapäivä ja neljä päivää siirrosta (siirto tehtiin aamulla). Kertokaa mielipiteitänne =)
 
Meg: Mulla ei ole ollut suprecuria vaan synarelaa, mutta kyseessä samaan tarkoitukseen suunniteltu lääke. On ihan normaalia, että sen maku valuu ja tuntuu suussa. Tuon pullon riittävyydestä on vaikea sanoa. Eikö siinä pakkausselosteessa ollut arviota, että kuinka moneen annokseen riittää? Parempi kuitenkin varata uusi pullo ajoissa etukäteen, niin ei tule ikäviä ylläreitä. Menkkojen täytyy alkaa ensin, jotta voidaan tehdä se 0 ultra, jossa nähdään onko munasarjat levossa. Vasta 0 ultran jälkeen voidaan sanoa, milloin piikittely aloitetaan. Pitkässä kaavassa niitä ei voi aloittaa ennen kuin lamautus on kunolla toteutunut. Samalla kun aloitetaan piikit, myös sumut puolittuvat ja irrotuspiikin jälkeen niitä ei oteta lainkaan. Lyhyessä kaavassa piikit käsittääkseni aloitetaan kp3-5 välillä?!?

Kataka En olisi huolissani. Mulla oli juuri yöllisiä alavatsakipuja, oikein häijyjä oli pp5-6, mutta myös aiemmin yöaikaan. Jos olisi silloin kysytty, että mitkä on tunnelmat, niin olisin veikannut punaisen eukon kaartavan pihaan saman tien. Ihan sellaiselta se tuntui.

Vadelmaunelma, joka aivan alkumetreillä rv 4+4
 
Meg
Vadelmaunelma: Päätin sitten että aloitan huomenna uuden sumute pullon, niin ei lopu kesken sitten se aine. Mulla on vasta 17.2 0 ultra niin sitten selviää kaikki jutut. Ootteko muuten hoitojen aikana värjännyt hiuksia? Mua huolettaa et kantsiiko värjätä.. Siksi mietin koska tässähän on paljon hormooneja ja miten se väri tarttuu hiuksiin tai epäonnistuu.. Tai hedelmöittymisen jälkeen uskaltaako värjätä.. Toki kysyn sitten lääkäriltä, mutta näin alustavasti kyselen..

Tuli mieleeni vielä sellainen juttu, että ketkä on nenäsumutetta käyttänyt 4krt/pvä kumpaakin sieraimeen, eli yhteensä 8 krt päivässä, niin ootteko tarvinnut kolme pulloa. Kun ostin ton sumute pullon nii siinä on kaksi, nii ei se taida millään riittää..
 
Kataka Kiinnittymiskivuilta tosiaan kuulostaa :)
Meg Hyvä kun otit esille tuon hiusten värjäämisen. Mulle ei meinaan tullut lainkaan mieleen etteikö voisi värjätä? Nimim. kampaaja aika varattuna maanantaille... Uskaltaako sinne nyt mennä?

Ja täällä ei kyllä ole mahassa minkäänlaisia tuntemuksia mistään kiinnittymisistä... :'( Mahtaako sitten mitään tapahtuakkaan? Lääkäri kyllä sanoi että mahd. kiinnittyminen voi tapahtua nyt viikonloppuna tai alkuviikosta. Pitää sen takia erityisen tarkasti seurata tuota painoa/turvotusta hyperin takia. Se kun voi kuulemma kunnolla iskeä kiinnittymisen takia... Mutta pelon sekaisin tuntein täällä ollaan, että jos kyytiläïnen ei pysykkään kyydissä... :'(
 
Meg Mulla on Suprecur käytössä ja noista ohjeista luin, että annostus 4xpäivässä molempiin sieraimiin on yht. 1,2mg riittää 1,5 viikkoa. Eli tällöin se yksi paketti (sis. 2 pulloa) riittää 3 viikoksi. Mut sitä mä oon jääny miettimään, et miksi ihmeessä sitä on kirjoitettu niin vähän (1 paketti=2 pulloa) ku mulla menee kolme viikkoa sumujen aloituksesta 0-ultraan ja kuitenkin hoito-ohjeissa sanotaan, et sumutetta käytetään koko hoidon ajan (piikityksen aikana puolittuu?) Ois nyt luullu, et ne kirjoittaisi oikean määrän lääkettä heti alkuunsa. No pitää seurata miten toi lääke tuosta nyt kuluu. Eka pullo on kuitenki jo aika pitkällä ja alotin sumut vasta keskiviikkona eli nyt on menossa 5 päivä vielä 17 päivää ekaan ultraan... Pitänee soittaa OYSiin ja kysyä tuosta. Mulla valuu sitä lääkettä joka sumulla kurkkuun. Mut oon huomannu, et jos pitää päätä eteenpäin kallistettuna ku suhautaa sen lääkkeen niin ei valu niin paljo. Mä tosin oon jo niin tottunut tuohon makuun (olen allergikko), et ei sitä edes oikein huomaa. :)

muoks.. Annabel Mun kaveri jolla on jo yksi lapsi toinen tulossa on ihan normaalisti värjännyt tukkaansa raskauden aikana ja terve lapsi syntyi eikä tässä uudessa tulokkaassakaan ole huomattu mitään "omituista". Mä ainakin aijon värjätä ihan niinku aina ennenki (joka 6-7 viikko juuret). Eiköhän ne nykyään ole sen verran turvallisia aineita.
 
Kataka: Toivotaan parasta! b :) d
Annabell: Mullekin kampaaja puhui paljon hormonien vaikutuksesta hiusvärin tarttumiseen. Mutta jotenkin ajattelen (järkiperäisesti) niin että hiuksethan on vanhaa kuonaa eli se mitä nyt hiukset reagoi johtuu menneiden aikojen hormoneista ym, eikä tämän päivän tilanteesta..? Tiedä häntä..
Mullakaan ei ole mitään kiinnittymistuntemuksia. Kevyttä menkkajomotusta on ollu tästä iltapäivästä lähtien, ku eilen rauhoittui turvottelu ja muniskivut. Eli reilu vuorokausi meni kohtalaisen normaalilla ololla. Nyt sitten alkoi jo pelkkä miehen näkeminenkin vituttaan ihan urakalla ja ummetuskin vaivaa. Eli selkeät pms-oireet on! Perse, mun kroppani ei antanu ees mahollisuutta alkiolle, joka on tänään (jos siis on hengissä ) 6 päivää vanha eli juuri sopivan ikäinen tarraamaan kiinni. Onko kellään muulla selkeitä pms-oireita ivf-tuoresiirrossa?
Meg: Mulla meni vajaa 2 pulloa, kun sumuttelin 15 päivää 8 annosta/päivä ja sitten 10 päivää 4 annosta/päivä.

Tsemppiä kaikille! Etenkin Alisalle ja Linnialle supertsempit!

-Toivonsa menettänyt Mandalay ja (luultavasti kyydistä tippunut) Armas-alkio pp 4
 
Ansku-82 Joo, juurikasvua mäkin olisin menossa värjäämään...

Tää on oikeastaan aika huvittavaa, kun mitä vaan tekeekin/tapahtuukin, AINA tulee mieleen että onko siitä haittaa kiinnittymiselle... :p Pitäisi varmaan relata vähäsen, tämmönen jatkuva pähkäily kaikista asioista ei voi olla hyväksi.. :eek:
 
Apua..
Tänään apteekin testi iltapissasta selvä haamu...täysin nähtävissä oleva viiva.CB;n digitaalinen testi "raskaana".
Arvatkaa pelottaako huominen veritesti...jos se onkin nega.

Oireina ei mitään..no paleltaa välillä ja mahassa alhaalla oikealla tosi paineen tuntu.
 
Onnea Shenda81! :flower: Samoilla piinapäivillä mennään ja mä testasin negan :/ Vielä koitan pitää uskoa yllä et se ihmeenkaupalla muuttuis vielä plussax...

Annabell77: Ihan totta kyl et ei pitäs kokoajan kytätä kaikkia oireita, hulluxhan täs tulee ku koittaa kokoajan kuulostella omaa kroppaa ni ei varmaan kroppakaan osaa olla rentona vastaanottamaan pientä kyytiläistä... Mulla ei kyl ainakaan oo ollut mitään tuntemuksia mistään kiinnitymisistä....

Mandalay: Kiitos tsempistä sitä tarvitaan nyt :heart:
 

Yhteistyössä