Kympin hoidot

Voi ei, tästä tuli ikävä piinaviikko. Tyyntyiköhän se plussatuuli nyt tällä herää. Duffy, Fiia, Lumipuu :hug: Mandalay, Helmiina sinnitelkää vielä, muutaman päivän tienoilla oireet näköjään voi olla mitä vaan.

Menin tänään päivällä tekemään taas testin pp10 ja negaa näytti. Heti sen jälkeen alkoi oikein kouristella siihen malliin mahaa, että vuoto alkaa hetkenä minä hyvänsä... Tänään olisi mulla normaalikierron alkupäivä (yleensä tosi säännöllinen), tai viimeistään huomenna, mutta hormonit varmaan sekoittaa rytmiä jonkun verran tai sit ei kun niin kouristaa.
Mekin ollaan selittämättömiä tällä erää ja kolme inseminaatio syksyllä takana. Jotenkin sitä piti ivf:ää jonain vauva-automaattina, mutta kyllä tässä jo harhaluulo on ehtinyt korjaantua... No jos vuoto alkaa niin uutta hoitoa putkeen maaliskuussa, ei muu auta.

Faith ja beelia tervetuloa!
 
:hug: neganneille ja niille joilla vuoto on alkanut.

Duffy Toivottavasti se on vain jotain epämääräistä vuotoa.

Mandalay ja Helmiina Ei kannata vielä heittää toivoa. Menkkamaiset jomotuksethan tuntuu olevan tyypillisiä oireitakin. Mulla oli ensimmäisen tuoresiirron jälkeen viikon ajan ennen testipäivää menkkamaista jomotusta ja plussan siitä sain.
 

Olen nyt päivät pitkät lukenut mahdollisista syistä selittämättömään lapsettomuuteen englanninkielisiltä sivuilta. Siellä on immunologinen yhteensopimattomuus, mahdollisia kromosomivirheitä alkioissa, piilossa oleva endo. Mietin vaan, missä vaiheessa kannattaa aloittaa tällaiset erikoisemmat tutkimukset kuten esim. perinnöllisyyden tutkiminen, alkiodiagnostiikka, kohduntähystys (en tiedä onko niin erikoinen, mutta ei enää perustutkimus, jos ei ole epäilyä) eli missä vaiheessa voi olettaa, ettei pelkän IVF:n jatkaminen ole järjevää enää?

Sitten ihmetyttää tutkimus, jonka mukaan suurin osa selittämättömistä tapauksista raskautuu 6v tarkastusjakson aikana muulla tavalla kuin hoitojen kautta. Eli jos on selittämätön, tuntuu että turhaan tekee näitä hoitoja, se ei korjaudu sillä.

Työt ei suju kun mielessä on vain yksi asia, joten aika menee surffaillessa.
 
Kiitos lohduttavista sanoista fiia, stigu ja kata -paransitte mieltäni!! :) Nuo viimeöiset kuumataallot vieläkin vaan painaa...

Toivottavasti Duffy sun vuoto on vaan ihan hetkellistä ja harmitonta!! :hug:

Tervetuloa faith ja beelia!! :wave:
 
Faith83 Mun käsityksen mukaan selittämättömillä on aivan yhtä hyvä mahdollisuudet tulla raskaaksi hoidoista kuin muillakin =) Me olemme myös selittämättömiä ja raskaus alkoi 1.ivf:n tuoresiirrosta ja kummankaan hoidon aikana ei ole selvinnyt mitään syytä. Tuolla tutkimuksella mun mielestä tarkoitetaan sitä, että selittämättömillä on mahdollisuus tulla myös luonnollisesti raskaaksi tuolla aika välillä.
 
Tervetuloa uusille!
Ikäviä maanantai uutisia täällä. :hug: kaikille sitä tarvitseville.
Toivottavasti onni vielä kääntyy, että saadaan iloisiakin uutisia taas väliin.
Kävin katsomassa voisinko muuttaa koko ketjun nimeä, mutta en löytänyt sellaista mahdollisuutta, joten luetaan tuo otsikko aina niin, että Kympin hoidot.(kympin naisille)
Pientä tuhrua ja primoja napaan. Siinä se arki menee ja täällä innolla surffailen kuulumisianne.
:wave: Isis
 
kataka, ok, ehkä en vielä heitä kirvestä kaivoon. :) Yritän koko ajan selittää mun kohdulle tämän tilanteen: sinulla on sisällä kaksi hienoa alkiota, olet saanut estrogeenia ja progesteronia, emäntäsi elää terveellistä elämää, mitä muuta haluat multa:):)?!
 
Helmiina: Kuule, mulla on ollut tässä hoitokierrossa menkkakipuja ja noita kuumia aaltoja, joita saattaa tulla edelleen. Välillä sitten taas tulee kylmä ja pitää kietoutua paksuun neuletakkiin ja sitten taas jo hikeä pukkaa. Töihin pukeudun kerroksittain, jotta näiden tuntemusten kanssa pärjää.

Voi Duffy! Toivottavasti ei ole sitä pahinta! Oliko tää sun mones hoito?

Meg: IVF ja ICSI -hoidoissa tavoitteena on tosiaan kypsyttää useampia munasolouja kerrallaan, jotka voidaan sitten hedelmöittää. Yleensä, jos kyseessä on ekat hoidot ja on vielä suht nuori, niin siirretään 1 alkio ja loput alkiot voidaan pakastaa. Meillä esimerkiksi tuli 11 munasolua, jotka kaikki olivat kypsiä ja 9 hedelmöittyi ja jatkoi kehitystä. Mulle siirrettiin 2, koska vaikka eka hoito, niin mulla paha endo ja alkiot eivät olleet ns. top -luokkaa, joten päädyttiin tähän. Pakastimeen meni 7 alkiota. Plussasin siis tuosta hoidosta ja alkoi tuplaraskaus, mutta keskeytynyt keskenemeno rv 10+4. Nyt olen plussannut lääkkeellisestä PAS -hoidosta, jossa jouduttiin sulattamaan 5 alkiota, sillä kolme niistä kuoli ja lopulta siirrettiin 2 alkiota, ei mitään laatu heppuja tosiaankaan ja nekin taantuivat aluksi. Pakastus- ja sulatusprosessissa voi siis käydä melkoinen kato ja meilläkin pakastimessa nyt 2 alkiota jäljellä. Nää hoidot on siinä mielessä rankkoja, että mikä tahansa vaihe voi mennä pieleen hyvistä "näkymistä" huolimatta. Toisaalta heikoltakin näyttävässä tilanteessa tikkuun saattaa lävähtää ne kaksi viivaa.

Oma vointi kohtalainen. Satunnaistä ällötystä ja kuvotusta, palelua ja hikoilua vuoron perään sekä väsymystä ja UMMETUSTA jo nyt! Tänään kävin jumpassa varovasti. Selkä tuli kipeäksi ja toivon sen johtuvaan siitä, eikä ennakoivan mitään katastrofia - kuten viimeksi....

t. Vadelmaunelma + hippuset rv 4+5
 
Isis, pieni juttuhan toi on, mutta eikö toimi jos meet siihen ekaan viestiisi, ja klikkaat "muokkaa"? Siitä viestistähän se otsikkokin tulee.

Jaksamista kaikille! :hug:

PS. täällä taas odotellaan, tuleeko ovis oikeaan aikaan
 
Kiitos tsempeistä naiset :)

Vadelmaunelma, tää on meidän 2ICSI ja yhteensä 3. alkionsiirto. On meillä onneksi pakastimsessa 4 alkiota vielä, mutta tämä oli se paras joka siirrettiin ja kun jo vähän ehti tottua ajatukseen, että on raskaana :/

Nyt ei oo verta sitten tullu. Eikä oikein tuhruakaan, paitsi pyyhkiessä. Clearbluen digitaalinen antaa edelleen vastaukseksi hedelmöittymisestä 1-2 viikkoa, tosin tein testin 1,5h rakossa olleesta pissasta. Kai tuo on tässä vaiheessa vielä normaali tulos. Ai niin, huomenna menen veritestiin, josta saa tuloksen keskiviikkona.
 
Voi kurjaa ja epäreilua, halaus teille Duffy, Fiia, Lumipuu ja Stigu! :hug: Toivottavasti vielä virallinen testi muuttaa Stigu sun tulosta negasta plussaksi! Ja muillakin - jos ei tällä kertaa onnistunut niin sitten seuraavalla täytyy jo olla teidän vuoro päästä plussapuhuriin!!!

Piinailijoille hirmuhermoja! Joku sanoi toivovansa voivan herätä parin päivän päästä suoraan. Mä voisin nukkua kans muutaman päivän yli:D Tää joku kolmas piinapäivä on jotenkin tosi rasittavan alkumetreillä tässä kokonaispiinassa. On vaan niin pirun pitkä aika odotella sitä vastausta.. Mitään, ei kerrassaan mitään tuntemuksia ole. Muistelisin, että onnistuneella siirrolla selvästi tunsin n. 3-5 pp:n tienoilla kiinnittymisen. Sellainen nakertava tunne tuolla alhaalla. Siitä ei voinut erehtyä! Sitä odotellessa siis nämä tunnit viime aikoina lipuu. Tosin jumppaan ajattelin silti lähteä. Muuten tulee vaan hulluksi kun tutkii ja tarkkailee liikaa itseään! Oletteko muuten muut uskaltaneet piinapäivien aikana käydä urheilemassa/uimassa jne? Vähän se aina mietityttää, mutta sit sitä ajattelee, että kovin olisi vähän lapsia maailmassa, jos kaikkien hedelmöittyneiden pitäisi maata päivät pitkät koivet katossa antaen pienelle solumöykylle parhaat toimintaedellytykset :p !

Ihanaa että onnistuneitakin on ollut! Ne antaa voimaa:)
 
Kellään tietoa :attn:
Pitäiskö mun huolestua tästä kauheasta turvotuksesta? Mä näytän ihan kun raskaus olis jo puolessa välissä menossa, napakin (!) on pullahtanut ympäri. Koko ajan on tämän takia tukala olo, mahallaan ei voi nukkua. Maha näyttää samalle heti sängyssä noustessa, ei laskeennu yön aikana niinku turvotus yleensä. Ja tuntuu, että tämä vaan pahenee päivä päivältä:/
Voiko zumenon (3x2mg/pv) aiheuttaa tämmöistä, siitä kun ei ole kokemusta. Nyt pp11.
 
Meg

Ansku: Minä olen samanlainen kuin sä, halua kaiken tietää hoidosta ja mäkin stressaan lähes kaikesta :headwall: Aluksi aattelin kun ekan kerran kuulin IVF:stä että en ikinä mene tähän hoitoon, tosi hankala, mut nyt kun on lukenut kaikkea mahdollisia lappuja ja netistä tietoa kerännyt niin ei tämä niin hankala ole, siis ymmärrän tämän hoidon toteuttamisen. Ensi viikolla tiedän sit enemmän kun se 0 ultra on.. Vähän jänskättää et onko kaikki niinku pitääkin :eek: Saako kysyä kuinka kauan te olette yrittäeet saada lasta? Meillä 3 ½ v. taitaa olla jo. Ja viime vuonna tehty kaksi inssiä. Niin ja piti kysyä onko sulla sumutteesta mitään oireita? Mulla ainakin kuumia aaltoja välillä ja sit välillä vituttaa :kieh: Mut kyllä tämän kestää.
 
Mut voi siirtää plussanneisiin eli plussa tuli =)

Pelottaa ihan sikana mutta onneksi edes tähän asti päästy,muu on luojan käsissä nyt.
Laskettuaika menis hassusti melkein samaan kuin esikonkin.

Paljon halauksia tarvitseville :hug:
 
Onnittelut täältäkin Shendalle :flower:

Osaiskohan joku vastailla sellaiseen kysymykseen, että miten monta ultraa on yleensä IVF-hoidossa ennen punktiota ja saako sen ajan (lähinnä julkisella puolella hoidossa olevat) itse valita esim niin ettei tarttis olla töistä pois?? Ei jaksais töissä selitellä ja keksiä tekosyitä...

On tosi kurjaa lukea muiden pettymyksistä :/ Sitä kun toivoisi kaikille sitä toivottua lopputulosta rankkojen hoitojen ja mahdollisesti jopa vuosien odotuksen jälkeen. Elämä ei vaan aina ole reilua, sen oon itsekin jo huomannut :( Mutta jaksetaan pitää silti toivoaa yllä :heart:
 
beelia Minulla oli molemmissa ivf -hoidoissa 3 ultraa ennen punktiota. Eka hoito oli julkisella ja tämä toinen maksusitoumuksella yksityisellä. Ekassa hoidossa ultra-aikoihin ei voinut paljon itse vaikuttaa ja jouduin olemaan pois töistä, mutta tässä toisessa en joutunut olemaan ultran takia pois töistä ollenkaan.
 
Tervetuloa uusille! :)

fiia 69: Iso :hug: Toivottavasti saisitte siitä viimeisestä pakkasalkiosta sitten joskus sen toivotun tuloksen.

Lumipuu: Voi kunpa olisi vain vaaratonta vuotoa!

Mandalay & Helmiina78: Pidetään vielä toivoa yllä. Mullahan oli myös PP5 kramppeja ja menkkaoloa...

Duffy: Pidän kovasti peukkuja, että olisi vain väärä hälytys! Oon verrannu näinä omina piinapäivinä oireita sun oireisiin ja iloinnut todella sun plussasta. Ja tietysti samalla elätellyt toiveita omasta...

stigu123: Jospa sulla jäis kuitenkin vuoto tulematta kouristuksista huolimatta =)

shenda81: Kiva kuulla, että sait vielä varmistuksen positiiviselle tulokselle :)

).( Eilen illalla vielä toivoin, että pääsisin eroon piinaavista ajatuksista ja itsensä tarkkailusta. No tänään sitten siirtyi ajatukset muualle, kun mies joutui tulehtuneen umpilisäkkeen takia leikkaukseen... Nyt vaan toivon, että on keskiviikon veritestin tulos sitten iloinen tai surullinen, saisin jakaa sen kotona yhdessä miehen kanssa. Toivottavasti siis kuntoutuu pian ja pääsee kotiin lepäämään! Nyt on kyllä jotenkin ihan ylikuormittunut olo :( Piristäisi kummasti se positiivinen tulos ylihuomenna... Varsinkin, kun nyt saattaa jäädä se Tallinnan reissukin väliin :( Tällä hetkellä en edes lähde arpomaan, kumpaan vaihtoehtoon tällä hetkellä itse kallistuisin. Olo ei ole juurikaan muuttunut, tosin vihlontaa ei ole tänään tuntunut kohdussa. Rinnat ehkä hieman nipisteli ja särki aamusta, nyt illalla on viluttanut. Että aika kattavasti on jo näitä mielikuvitusoireita ilmennyt :LOL:
 
kataka

Ei niin mitään oireita.Silloin n. pp4 oli kauhean krapulainen olo ja jumalaton paineen tuntu alamahassa ja jalat oli tosi levottomat.
Nyt iltaisin palelee ja lämmöt on noin 37 pintaan.
Tänään töissä otti välill hajut tosi pahasti nenään. niin ja sen huomasin että luget on oikesti mennyt jonnekkin.Tosi vähän on vuotanut ulos ja kuitenkin laitoin niitä päivässä sen 4kpl yhteensä.

Niin ja se ettei pms oireita ole tullut..mikään ei ole vituttanut ollenkaan =)

On sitä kyllä päästä pyörällä vileäkin että voiko tämä oikesti olla totta???No nautitaan nyt.
 
Suuret halaukset kaikille pettymyksiä kokeneille.. :hug:

Ja onnittelut plussalistaan päässeille!! :heart: :flower:

Stigu: Älä luovuta vielä!!

(.) Ei sitten niin mitään tuntemuksia suuntaan eikä toiseen.. Ehkä inasen seesteisempi olen kuin yleensä, jonkin verran palelee ja saan nukuttua hyvin. Niin, ja kurkku maistuu.. :D
Meillä testataan perjantaina vasta iltakuuden jälkeen. Äitini on täällä kolmeen asti ja mies pääsee töistä vasta myöhään. Ja halutaan siis testata kahden kesken. Esikoisesta testattiin kameran edessä, joten tämä saa nyt olla vähän yksityisempää touhua.
 
Shenda: Mulla sama juttu eli tuntuu, että Luget katoaa jonnekin! Mä laitan yhteensä 6kpl päivässä ja jotenkin muistelen, että viimeksi sitä Lugemössöä valui koko ajan ulos.. Tapaan kyllä laittaa aamuluget jo aamupissareissulla eli n. 6-8 aikaan ja meen sitte takas nukkumaan. Ehtivät hyvin sulaa ennen ylösnousua.
 
shenda81 & Raitapaitainen: Mä olin lukemieni juttujen perusteella kans luullu, että ne luget on oikeasti tosi sottaavia. Mutta enimmäkseen on kyllä pikkuhousunsuoja ollu ihan muodon vuoks, eipä oo pahemmin valunu... Toivottavasti enteilee hyvää :)
 

Yhteistyössä