Kympin hoidot

Linnia: voihan se olla vaikka myöhäinen kiinnittyminen, älä nyt vielä heitä sitä kuuluisaa kirvestä kaivoon! Mä olen ainakin lukenut että raskaus on jatkunut vaikka on ollut alhainen HCG. Tietty on myös päinvastaisia tarinoita. Onko sulla vuotoa?
 
Moikka moi kaikille =)

Terveisiä täältä sohvan pohjalta. Mihinkään ei pääse liikkumaan kun joka liike sattuu vatsaan. Punktio ei ihan sujunut niin kuin piti ja sattui ihan kamalasti :( Vasemmasta munasarjasta ei saatu yhtään munasolua, mutta onneksi oikeasta löytyi sitten 8. Onhan se kuitenkin parempi kun ei mitään. Nyt sitten odotellaan torstaita ja alkionsiirtoa jos alkiot selviää sinne asti...
 
Onnittelut Kirmalle plussasta :flower: Hieno juttu!

Teidän kirjoituksia lukiessa tulee todella malttamaton olo, kun vielä pitäis sitä IVF:n suunnittelukäyntiä odotella 4 vikkoa. Haluisin niin jo päästä tositoimiin :kieh: Toisaalta sitten kaikki se piina ja stressi mitä niinä viikkoina tuntee (mähän stressaan muutenkin ihan kaikesta ja paljon :ashamed: ) ei kyllä kauheesti taas houkuttele.
Leiska En ymmärrä sitä että työnantajan pitää väkisin selvittää sun poissaolojen syytä, ärsyttävää!!! Osaan kuvitella et mulla tulee käymään ihan samoin ja sit koko työyhteisö tietää asiasta :( Vitsit kun se lääkäri vois kirjoittaa todistukseen jonkun muun syyn...
Linnia älä vielä luovu toivosta!! Pidetään peukut pystyssä et kaikki olis kuitenkin niinku pitää :hug:
Tsemppiä toivotan vielä kaikille muillekin tasapuolisesti =)
T. Kärsimätön beelia
 
Linnia: Onpa inhottavaa, kun joudut epävarmuudessa odottamaan vielä viikon :( Toisaalta hyvä, että ainakin kiinnittymistä on yrittänyt tapahtua.

Kirma: Onnittelut :flower:

RouvaPapunen: Sullapa meni sitten mukavasti punktio ja vielä hyvä saaliskin :) Toivotaan, että tulee mahdollisimman monta alkiota!

Maricce: Kurjaa, että olet joutunut kärsimään vielä ylimääräistä kivuliaan punktion muodossa :( Onneksi niistä kahdeksastakin voi saada ihan hyvän määrän alkioita :)

).( Mies pääsi tänään pois sairaalasta, hyvä että on sit huomenna jakamassa mun kanssa iloja tai suruja. Vaikka harmittaakin, että jää nyt hääpäiväreissu tekemättä, olen silti onnellinen ettei tätä sattunut kahta viikkoa aiemmin. Silloin ois menny koko ivf-hoito puihin, kun olis osunu just punktio- ja siirtoviikolle! Nyt vaan vietetään 1. hääpäivä matalalla profiililla. Toivottavasti saadaan huomenna maailman paras hääpäivälahja jo vähän ennakkoon =)
 
onnea ja tsemiä plussille ja piinaajille!
maricce: mikä meni vikaa punktiossa että oli kivulias?harmi että koit sen kivuliaasti.
beelia: yritä sinnitellä viikot..vaikeeta se on :/
mulla siirtyy pas maaliskuulle,kun jälki tarkastus on tämän kuun lopussa vasta. ei kiva ku tää tyssäs tällein :ashamed: . ei oikein tiedä miten päin sitä olis ja ajatukset ei oikein meinaa välillä toimia...ja odottelu rassaa...inhoon odottamista :whistle:
 
Isot Onnittelut kaikille plussanneille, tsemppiä paljon piinailijoille ja :hug: kaikille sitä tarvitseville!!
Oma "nimi" vain nousee listalla, vaikka vieläkään ei edes km:n jälkeiset menkat ole alkanut.. Jälkitarkastuksessa kävin pari viikkoa sitten, ja kaikki näytti olevan kunnossa. Munikset vieläkin hieman turvoksissa marraskuun hoidoista (punktioitiin 58 rakkulaa), mutta muuten olin jo mm ovuloinutkin.. Tuskin kuitenkaan ehditään siirtoon helmikuussa, toivottavasti jo sitten maaliskuussa. Ekaan IVFn lähdettiin into piukeena, ja tulos olikin hyvä (solujen, alkioiden, huurunenien, ja toki sen raskautumisen), mutta nyt PASiin ei ole oikein uskoa..
Jos se siitä fiilis paranisi lähempänä..

-D
 
Linnia: Onko nyt niin, että sulta on mitattu hcg pp12 vai pp14?!? Jos on mitattu pp12, niin silloin pitäisi meidän klinikan mukaan arvo olla 50 ja ihmettelen siksi, miksi sulle on puhuttu, että 100!?!Voisitko saada keskustella hoitavan lääkärin kanssa. Sinuna jatkaisin lugeja ja menisin uuteen hcg -mittaukseen, jotta varmistuisin onko se nousussa vai ei.

Shenda ja Kirma!!!!!!!! Ihanaa, onnea, onnea! :flower: Olen tosi iloinen teidän puolesta. Kirma, sä oot niin jaksanut muakin tsempata noissa eri ketjuissa :)

Pirpana: Mulla vuoteli aika pitkään kans, vaikka siis kaavittiin :eek: Että todellakin mietin, mistä sitä verta oikein tulee! Toivottavasti vuoto loppuu pian ja pääsett jatkamaan hoitoja. Miten sä olet noin muuten jaksellut? Mä siis plussasin niillä rupualkioilla PAS -hoidossa, mutta pelkään nyt koko ajan, että tääkin menee ihan pieleen.

Vadelmaunelma rv 4+6
 
:flower: ja onnea kaikille plussanneille! Lämpöinen :hug: kaikille sitä tarvitseville!

(.) Tänään olisi ohjelmassa 1. pas. Kauhulla odotan, tuleeko puhelua, jossa kerrotaan ettei alkiot ole selvinneet sulatuksesta. :|

Minkä vahvuista ja millä annostuksella teille on Luget määrätty?

Tuoresiirrossa määrättiin Lugesteron 100 mg 3 kaps 2 kertaa päivässä...
 
~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************10.2.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

plasebo...............3.IVF......................pi..............tammikuu
Cris......................4. ICSI ..................pi..............tammi-Helmi
Joppu................................2. PAS..................................10.2.
RouvaPapunen....1. ICSI...................pi..............9.2......12.2..OVU
Maricce.................3.IVF.....................ly..............9.2......11.2.
Hoplop.................2. ICSI:n.1. PAS...lä.....................12.2..AVA Tre
Mansikkainen79...1.ICSI....................pi............vko 7-8.......FEL
leiska..................1. ICSI....................ly.............vko 8..........FEL
kolmisin.....................PAS..................lu.............vko 8...........
Toivorikas-72.......3. ICSI:n 1. PAS....lu.............vko 8..........NKL
Inia.......................2. IVF:n 2. PAS.....lu.............helmikuu.....
Nainen83............ 1. IVF:n 1. PAS......................helmikuu
nehma....................2. ICSI................ly..............vko 9
Isis.......................3.ICSI....................ly.............vko 9
Meg......................1. IVF...................pi..............vko 9..........
Nipsu74................2. IVF /ICSI...........pi.............vko 10........OYS
Ansku-82.............1. IVF.....................pi.............vko 10........OYS
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi.............vko 10.........NKL
Mimosah76..........1. IVF.....................ly.............vko 11.........FER
Katjuzka...............3. ICSI..................................vko 11.....AVATre
Myyrä2.................1. IVF:n 1.PAS.......................maaliskuu.....VL
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS......................maaliskuu.....
Nonna78...............2. IVF...................................maaliskuu....TYKS
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS......................maaliskuu
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS........lä............Maaliskuu....FEL
Heidh ..................2. ICSI...................pi.................
tytti-82..................................................................
Pirpana74............2. IVF.......................................................VL
Paiju
Nemi77
beelia...................1. IVF....................................toukokuu
Lumipuu................2.IVF

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä..........PP.........testipv

Linnia.............NKL..................:heart:................13................9.2.
Kirma.....................................:heart::heart:...........13...............13.2. (+ testattu 9.2.)
Faith83..........FER..................:heart::heart:..........13...............
Hanuu............NKL..................:heart:................12...............10.2.
Stigu123................................:heart:................12...............12.2.
Tähtisilmä79...OYS..............:heart::heart:..............12.................
Raitapaitainen.GRA.................:heart:................12..............12.2.
Helmiina78.............................:heart:................7...............14.2.
Mandalay........OYS..................:heart:................7..............
Annabell-77.............................:heart:................7.............
berits.......................................:heart:................7............
kataka.....................................:heart:................6.............
Marjaane.................................:heart:................5.............
Äititär......................................:heart:................0.............

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Utua81..............25.1............357/18...2. ICSI:n 1.PAS.... :heart::heart:
SaaraX................2.2............171/14....2.IVF:n 3.PAS........:heart:
Alina79...............3.2.............513/15.......2.ICSI................ :heart:
Duffy..................4.2...............vt/10........2.ICSI..................:heart:
Sanasa..............4.2..............262/15......1.ICSI..................:heart:
Vadelmaunelma..4.2..............89/12......1.ICSI:n 1.PAS.....:heart:
Shenda...............8.2................................2.IVF...................:heart:


 
Moi!olokin on jo normaali punktion jälkeen ei enää sitä pientä paineen tunnetta mahassa :)nyt vaan jänskätään lähteekö jakautumaan eka soitto tulee jo tänään :)kuinkahan sais ajan kulumaan :)
hanuu Toivotaan parasta :) ja meilläkin tulis 1-vuotis hääpäivälahja jos kaikki menis hyvin :)saatais itseasiassa varmaan tietääkin samana päivänä :heart:

Onnea kaikille plussanneille!en oo ehtinyt onnittelemaan kun kaikki pyörii nyt oman navan ympärillä :D :heart:

Rouva Papunen
 
Shendalle ja Kirmalle onnittelut! Linnialle lähetän pitkän pätkän pitkää pinnaa, pidän peukkuja että kaikki menisi hyvin. En voi edes kuvitella miten koville ottaa kaikilla teillä, jotka olette kokeneet pienen onnen ja sitten matto nykäistään jalkojen alta pois joko ihan alussa, saati sitten useammilla raskausviikoilla.

Meg kyselit lugeista ja ultrista. Olen ymmärtänyt että ultrien lukumäärä (ainakin yksityisellä ) riippuu ihan hoidon vasteesta. Esim itselläni oli vain 0 ja sitten lisäksi yksi vaikka aluksi ajateltiin kahta, kun reagoin nopeasti piikkeihin. Jos vaste on hitaampi, niin follikkelien kehittymistä pitää seurata vähän pidempään. Lugejen "apteekin perusohje" on että pitäisi olla makuullaan n. 30 min. Se on kyllä aikamoista säätämistä, ja itselläni kyllä sottasi aika lailla vaikka yritin olla jopa tunnin pitkällään. Annos oli 400 X2.

Plussa jää yhä meillä haaveeksi, ehkäpä kevään kuluessa voisi yrittää uudestaan, mitään kun ei jäänyt pakkaseen. Tämä oli meille vasta eka ICSI, että ehkä ei pitäisi ehkä olla näin masentunut kun aika harvallahan kai ensi yrittämällä tärppää. Voimia kaikille kanssarämpijöille, ei ole meidän matkaa tehty helpoksi.

 
Lumipuu: :hug: Tsemppiä teille. Ei se ole yhtään sen helpompaa vaikka on eka hoito. Meilläkään ei kahdessa ekassa saatu mitään pakkaseen, vasta kolmannessa neljä. Kuitenkin sanotaan että onnistumismahdollisuus on ihan yhtä hyvä 6 hoitokertaan asti. Eri asia kellä on rahaa niin moneen hoitoon jos on yksityisellä puolella, tai edes kolmeen jos kolme hoitoa ensin julkisella. Meillähän tulee vastaan myös mun ikä, täytän huhtikuussa 38 joten pelkään että pelaavat aikaa naikkarilla siten että voivat sanoa mun olevan liian vanha.
 
RouvaPapunen mahtava saalis! Maricce harmi että sattui. Mulla sattui se rakkulan puhkaiseminen, kun lääkäri tökkäsi niitä puhki. Onneksi ei ollut kuin 7 rakkulaa. Mutta ei lääkkeet kaikkea kipua vienyt pois, vaikka pää menikin ihan tokkuraan.

Lumipuu :hug: Mä en ollenkaan tiennyt, että lugejen laiton jälkeen kannattaisi makoilla. Illalla kyllä olen mennyt siitä heti nukkumaan, mutta aamulla jopa kävellyt töihin... Toivottavasti tehoavat.

toivorikas-72Onko 38 julkisella ikäraja? Täytin itse sen kesällä ja mentiin suosiolla yksityiselle, kun luulin ikärajan olevan 35. (No, oli muitakin syitä yksityiseen hoitoon.)
 
Meg


Lumipuu: Kiitos vastauksestasi. Kyllähän nuo asiat aikanaan selviää sitten, kysyn kyllä lääkäriltä sit tarkemmin. En käy yksityisellä, niin siks mietitytti ne ultrien lukumäärä, ei sillä, kyllä mulle ne kaksikin käy hyvin.. :)
 
Nyt on haettu kyytiläinen! :heart: 2 sulatettiin, joista toinen selviytyi eli yksi siirrettiin.
Kuvittelin siirron olevan jälleen nopea ja kivuton toimenpide (tuoresiirto oli tosi nopea ja kivuton), mutta tää siirto olikin kaikkea muuta kuin nopea ja kivuton. :(
2 kertaa meinasin jo heittää homman kesken, kun sattu niin pirusti! Normaalisti mulla on tosi korkea kipukynnys, mutta tää teki jo niin kipeetä, et taju meinas lähtee... Siirto kesti 50 minuuttia ja lääkäri joutui soittamaan toisen lääkärin paikalle, koska ei itse saanut siirtoa tehtyä... Selvisi, että tuolla "reitillä" on jotain mutkia, niin ensimmäinen lääkäri ei onnistunut. Tää toinen saikin sit siirron tehtyy parissa minuutissa (tää toinen on hoitanut mua jo aiemmin, poistanut kiinnikkeitä yms. Tätä ensimmäistä yrittäjää en ole koskaan aiemmin edes tavannut.)

Tällä hetkellä olen sillä mielin, et jos tää ei nyt sit tärppää, niin taidan pitää taukoa ennen seuraavaa siirtoa... On niin kipeä olo tuolla alhaalla, et istuminen ja käveleminen on lähes mahdotonta ja saimpa siteenkin laittaa paikalleen: verta tulee aika reippaasti. :(
Tää siirto ei ollut mikään helpoin ja nopein kokemus... :(

 
Äititär: me taas mennään ihan samalla kaavalla eli mulla kans siirto oli yhtä helvettiä ja ollaan samassa paikassa hoidossa...mullakin S-mutka tuolla alakerrassa ja eivät todellaan meinanneet onnistua, monesti joutuivat aloittamaan alusta etc...Pyörtyminen oli mullakin lähellä ja aivan tuskanhiki niskassa olin ja itkin. Mut jos vielä siirtoon joudutaan niin saan diapamit etc. lääkkeet, muuten kuulemma ei edes ruetakkaan enään tekemään...eli sama helvetti on mullakin takana ja toivotaan että meidän ei enään siihen tarvis mennä :hug:
Mäkin jouduin sidettä pitään ja perjantaina oli siirto niin vielä maanantainakin vähän rusehtavaa tuli ja olin todella kipeä monta päivää. Jaksuja sinne! :heart:
 
Äititär: onnittelut kyytiläisestä :heart:, olet nyt virallisesti piinailija :).

).( Eilen pääsin läpi naikkarille ja hoitsu ilmoitti että ei ole aikoja, pas siirtyy kuukaudella. Mun mies siis räjähti sille hoitsulle (vaikka eihän se sen vika ole) ja sanoi että olis syytä järjestyä kun viimeksikin tekosyyn nojalla siirtyi. Sitten pyysin soittoaikaa JA:lle mutta hän ei kuulemma ole enää siellä. Sain sitten soittoajan jollekin ihan oudolle lääkärille joka äsken mulle soittikin ja JEEEEEE saatiin aika tiistaille ja jos ovis löytyy niin siirtoon sitten viikolla 8 varmaankin. Teroitti että heillä siirretään aina vain yksi alkio paitsi todella poikkeustapauksissa. No, katotaan, jos molemmat selviävät sulatuksesta niin kyllä me ainakin pyydetään molempien siirtoa.

Hän sanoi myös että meidän ei tarvitse uudelleen jonottaa ICSIin vaan jos siis vielä hoito päätetään tehdä niin päästään siihen heti. Huh, mikä helpotus kun ajattelin että ehdin täyttää vaikka mitä vuosia ja kaikki kaatuu ikään....
 

Yhteistyössä