Kympin hoidot

~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************11.2.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

plasebo...............3.IVF......................pi..............tammikuu
Cris......................4. ICSI ..................pi..............tammi-Helmi
RouvaPapunen....1. ICSI...................pi..............9.2......12.2..OVU
Maricce.................3.IVF.....................ly..............9.2......11.2.
Hoplop.................2. ICSI:n.1. PAS...lä.....................12.2..AVA Tre
Mansikkainen79...1.ICSI....................pi............vko 7-8.......FEL
leiska..................1. ICSI....................ly.............vko 8..........FEL
kolmisin.....................PAS..................lu.............vko 8...........
Toivorikas-72.......3. ICSI:n 1. PAS....lu.............vko 8..........NKL
Inia.......................2. IVF:n 2.PAS.....lu.............helmikuu.....
Nainen83............ 1. IVF:n 1.PAS......................helmikuu
Faith83..............................2.PAS...............helmi-maaliskuu..FER
nehma....................2. ICSI................ly..............vko 9
Isis.......................3.ICSI....................ly.............vko 9
Meg......................1. IVF...................pi..............vko 9..........
Klivia.....................1. IVF:n 2.PAS.....lä..............vko 9..........
Nipsu74................2. IVF /ICSI...........pi.............vko 10........OYS
Ansku-82.............1. IVF.....................pi.............vko 10........OYS
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi.............vko 10.........NKL
Mimosah76..........1. IVF.....................ly.............vko 11.........FER
Katjuzka...............3. ICSI..................................vko 11.....AVATre
Myyrä2.................1. IVF:n 1.PAS.......................maaliskuu.....VL
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS......................maaliskuu.....
Nonna78...............2. IVF...................................maaliskuu....TYKS
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS......................maaliskuu
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS........lä............maaliskuu....FEL
Hanuu..................1.IVF:n 1.PAS.........lu............maaliskuu....NKL
Heni.....................2.ICSI:n 1.PAS......................maaliskuu.....
Heidh ..................2. ICSI...................pi.................
tytti-82..................................................................
Pirpana74............2. IVF.......................................................VL
Paiju
Nemi77
beelia...................1. IVF....................................toukokuu
Lumipuu................2.IVF

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä..........PP.........testipv

Linnia.............NKL..................:heart:................14................9.2. (+ testattu)
Kirma.....................................:heart::heart:...........14...............11.2. (+ testattu 9.2.)
Stigu123................................:heart:................13...............12.2.
Tähtisilmä79...OYS..............:heart::heart:..............13.................
Raitapaitainen.GRA.................:heart:................13..............12.2.
Helmiina78.............................:heart:................8...............17.2.
Mandalay........OYS..................:heart:................8..............
Annabell-77.............................:heart:................8.............
berits.......................................:heart:................8............
kataka.....................................:heart:................7.............
Marjaane.................................:heart:................6.............
Hopping..................................:heart:................3.............
Äititär......................................:heart:................1.............
Joppu......................................:heart:................0.............

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Utua81..............25.1............357/18...2. ICSI:n 1.PAS.... :heart::heart:
SaaraX................2.2............171/14....2.IVF:n 3.PAS........:heart:
Alina79...............3.2.............513/15.......2.ICSI................ :heart:
Duffy..................4.2...............vt/10........2.ICSI..................:heart:
Sanasa..............4.2..............262/15......1.ICSI..................:heart:
Vadelmaunelma..4.2..............89/12......1.ICSI:n 1.PAS.....:heart:
Shenda...............8.2................................2.IVF...................:heart:


 
Paljon paljon onnea kaikille plussanneille!! :flower: Ihanaa lukea teidän onnistumisista, antaa toivoa itsellekin.

Lämmin haluas negan saaneille ja uskoa tulevaan :hug: .

Itsellä on kierto puolessa välissä kohta ja seuraavassa kierrossa pääsen sitten vihdoin aloittamaan piikit. Menkkojen pitäisi alkaa 3.3 ja niitä nyt sitten odottelen kuin kuuta nousevaa.
 
Stigu123 :hug: älä anna periksi, mä täytän 41 ja vielä jatketaan,vaikka kyllä minäkin päätin,et jos ei jouluksi tärppää,niin annan olla. Pakkasessa on yksi alkio joka käytetään,kun tästä surusta selviää. :'(
 
Ihanaa kun toi plussapino tuosta kasvaa vaikka alku näyttikin tosi nihkeältä :heart:

Täytyy antaa tosi isot halit pettyneille :hug: ei sitä tiedä vaikka itse vielä tässä tippuu maanpinnalle vaikka alku näyttää hyvältä..loppu onkin sitten sattumankauppaa...

Olisin kysynyt sitä siirrosta että onko solut kuinka siirretty nelisoluisena vai sitten 8soluisena?itse sain vaikuttaa viljelyyn ja sanoin että haluan mahdollisimman pitkän..Jotenkin helppoa ollut meillä kun lääkäri on tosi paljon kuunnellut meidän omia toivomuksia :)

Rouva Papunen
 
Missä mun menkat luuraa? Onko teillä muilla pitkittyny kierto sumujen aikana? Enpä olis uskonu, et oikein toivon kuukautisten alkamista... :LOL: Tässähän alkaa aivan mielipuoleksi. :D No nyt voisivat vielä kerran tulla mutta sitten täti voi kuluttaa aikaansa jossain ihan muualla ku mun luona (tai kenenkään muunkaan tässä pinossa olevan).
 
Faith: :hug:. Onneksi teillä on vielä pakkasessa jotain. Monesko hoito teillä olikaan? Stigu: oletko siis testannut jo? Mäkin täytän huhtikuussa 38 ja 40 lähestyy.... Mulla ei muuten iällä ole niin väliä mutta julkiselle sillä on. Ja täyttäähän mun mies maanantaina jo 47, siitä vois olla outoa olla pienen vauvan isä viiskymppisenä. Tai sit ei, eihän se paljoo puhu.
 
Meg


Ansku: Paljon sulla on menkat myöhässä? Nehän pitää tulla ennen sitä 0 ultraa? (ja olen olettanut että sulla on aikaa siihen?) Mulla onneks tuli ajalleen menkat, niitäkin kyllä oottelin ja stressasin kovastikin. Kyllä ne sieltä alkaa. Tsemppiä
 
Ansku: minulla alkoi sillon aiemman sumuttelun aikana menkat muutaman päivän myöhässä.. Nytkin varmaan alkavat sen 3-4 päivää myöhässä.. Tosiaan, kuten Meg sanoi, eikös tässä ole vielä aikaa 0-ultraan. Pidetään peukkuja, että menkat alkaa piakkoin :)
 
Jos meille huomenaamulla napsahtaa totaalinega, niin seuraava hoito yksityisellä tehdään vasta kesäkuussa. Mä en nimittäin työharjoitteluni takia pysty käymään kevään aikana Helsingissä.. Aikataulut ei anna myöden..

Mutta mutta..
Soitin Taysiin. Päästään julkiselle ensikäynnille 11.3. =) *jes*
Tässä ehtii hyvin olla yksi kierto välissä ja siellä ehditään hyvällä säkällä käydä yks ivf kevään aikana. Taysissa käynti kuitenkin onnistuu kun olen samassa rakennuksessa työharjoittelussa. :p Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta!
 
Ikä: Täälläkin jo se neljänkympin raja on ohitettu...:( Ei tää yritys tästä helpotu ainakaan siis!

Helmiina: Pakko myöntää, että eilisten tuntemusten myötä olin melkein sitä mieltä, että nyt tärppäs, vaan oireiden totaalisen häviämisen myötä tänään on taas ihan sellainen tunne, että pieleen män. Voiko nämä oireet heilahdella näin voimakkaasti? Mulla siis oli eilen iltapäivällä alkanut n. 12 tunnin jomotus alavatsalla. Se kuuluisa painon tunne vatsassa. Ihan tuo eilinen tuntui musta samalta kuin aikoinaan onnistuneessa hoidossa. Ja nyt tänään ei MITÄÄN tuntemuksia.. Ei rinnat kipeet, ei painon tunnetta, ei vilunväristyksiäkään -ainakaan mitään selviä. Ihan kuin koko eilinen olisi ollut kuvitelmaa vaan.. Blääh:(

Sit siitä testistä muuten. Jopa 9. pp olen testaillut ja haamuplussan nähnyt tuolloin! Että mahdollista taitaisi olla jo sullakin näkyä tuo haalea haalea haamuplussa tai viimeistään sit huomenna?!
 
Marjaane älähän vielä hätäile. Oireet voi tulla uudestaan :) Mä pidän sulle hirmusesti peukkuja!! :) Mä en taida uskaltaa testata kuin vasta testipäivänä. Silloin kun mulla oli kohdunulkoinen, sain todella todella haalean tuloksen pp14. Kunnon plussa tuli vasta joskus pp20. Mistähän se muuten johtuu, että joillakin näkyy vasta todella myöhään et on raskaana..?
 
Heippa kaikille, vieläkö mahtuu mukaan? Kovasti olen ketjua lueskellut, en ole saanut vain kirjoitettua. Sen verran taustoistamme, meillä on ovulaation induktiolla alkunsa saanut ihana 3,5-vuotias poika. Hänen täytettyä vuoden päätimme heti jatkaa hoitoja. Mulla on PCO. Aikapian tulinkin raskaaksi, myös ovulaationinduktiolla, joka päättyi keskenmenoon rv12. Sen jälkeen mulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys, joka ei kuitenkaan täysin toiminut ja edessä oli vielä kaksi kaavintaa. Tuon jälkeen en ole enää raskaaksi tullut. Itse olen kovin miettinyt, että suht iiseillä hoidoilla on kaksi alkanutta raskautta, että on kaavinta ehkä tehnyt limakalvoon arpia koska kiinnittymisiä ei ole ollut.
2,5 vuoden hoitojen aikana on ollut 10 ovulaation induktiota, 4 inseminaatiota, 1 IVF (1alkion siirto) sekä 1PAS (2alkion siirto). 2 alkiota odottelee pakkasessa, nyt alkoi juuri uusi kierto. Nyt toivon, että alkiot selviytyy, ja muutaman viikon kuluttua saisin kyytiin helmen/-t. Hoidoissa ollaan alkuun oltu Väestöliitossa, mutta nyt julkisella puolella.
On kiva lukea kanssasisarien tuntemuksia =) Ihana ollut huomata etä plussia on tullut, onnea kaikille plussanneille sekä voimia kaikille hoitojen eri vaiheisiin.
 
Heippa kaikille, vieläkö mahtuu mukaan? Kovasti olen ketjua lueskellut, en ole saanut vain kirjoitettua. Sen verran taustoistamme, meillä on ovulaation induktiolla alkunsa saanut ihana 3,5-vuotias poika. Hänen täytettyä vuoden päätimme heti jatkaa hoitoja. Mulla on PCO. Aikapian tulinkin raskaaksi, myös ovulaationinduktiolla, joka päättyi keskenmenoon rv12. Sen jälkeen mulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys, joka ei kuitenkaan täysin toiminut ja edessä oli vielä kaksi kaavintaa. Tuon jälkeen en ole enää raskaaksi tullut. Itse olen kovin miettinyt, että suht iiseillä hoidoilla on kaksi alkanutta raskautta, että on kaavinta ehkä tehnyt limakalvoon arpia koska kiinnittymisiä ei ole ollut.
2,5 vuoden hoitojen aikana on ollut 10 ovulaation induktiota, 4 inseminaatiota, 1 IVF (1alkion siirto) sekä 1PAS (2alkion siirto). 2 alkiota odottelee pakkasessa, nyt alkoi juuri uusi kierto. Nyt toivon, että alkiot selviytyy, ja muutaman viikon kuluttua saisin kyytiin helmen/-t. Hoidoissa ollaan alkuun oltu Väestöliitossa, mutta nyt julkisella puolella.
On kiva lukea kanssasisarien tuntemuksia =) Ihana ollut huomata etä plussia on tullut, onnea kaikille plussanneille sekä voimia kaikille hoitojen eri vaiheisiin.
 
Joppu: onnittelut kyytiläisestä :heart: ja tervemenoa piinailijoihin =). Klivia: tervetuloa mukaan! Laitoin sulle nyt lääkkeellisen passin ja viikon 9 sinne, korjaile jos meni ihan metsään. Tänään ja huomenna piinailijoiden lista taas kasvaa, toivottavasti myös plussanneiden!

Voisikohan ne joista ei ole kuulunut mitään vähään aikaan niin siirtää listan loppuun, cris ja plasebo ovat olleet aika hiljaa, toivottavasti heillä se ihana syy siihen.
 
Helmiina ja Marjaane + muut piinailijat Pakko kirjoittaa myös mun "oireista". Vahvin toiveita herättävä oire oli pp3 yöllinen vatsakipu, jonka uskon olleen kiinnittymiskipua. Sen jälkeen kipuja ei ole ollut muuta kuin lievää menkkajomotusta silloin tällöin. Kohdun kohdalla on ollut nippailua/nakertelua ja erityisesti yhdessä kohdassa. Vatsalla on myös painon tunnetta välillä ja lugeja laittaessa kohdunnipukka on todella ylhäällä (tiedä sitten onko merkitystä). Lisäksi rintoja kivistää välillä kainalon puolelta. Nämä oireethan voi johtua lugeista, joten aikamoista piinaa tämä on :) Kirjoitelkaahan piinailijat omia oireitanne =)
 
Klivia : Tervetuloa joukkoomme!

Tänään vuoto on lisääntynyt kokoajan. Ei kuitenkaan vielä niin paljoa kuin kuukautisvuoto. Pakko oli ottaa panadoliakin että pystyin olemaan töissä loppupäivän, kun mahaan sattui niin paljon. Enpä oikein enää usko että tästä mitään tulee...
 
Saanko liittyä seuraan minäkin? :) Olen paljon lueskellut palstaa ja ketjua - vertaistukea kun kaipaa ihan kamalasti tässä piinatessa...

Taustasta sen verran, että meillä on "nuoruuden ihmeenä" 21-vuotiaana saatu pian 10-vuotias tytär, joka syntyi ihan luomuna. Kuusi viimeistä vuotta ollaan koitettu saada tytölle sisarusta aikaiseksi, mutta ei ota onnistuakseen. Tässä tutkimukset ovat osoittaneet, että miehellä sperma ei ole mitenkään laadukasta, joten se lienee meidän ongelma. Ehkä ongelmaa on myös kiinnittymisessä... Ikää on nyt minulla 30v ja miehellä vuoden enemmän.
Tampereen Ava-Klinikalla ollaan hoidossa. Kolme inseminaatiota luonnolliseen kiertoon on takana, yksi clomeilla paranneltu ja yksi IVF, joka johti raskauteen, mutta meni heti kesken viikolla 6 (käytännössä aikaisemmin, koska vuodin jo ennen testipäivää, mutta viikolla 6 tuli se viimeinen niitti kun hcg-arvo kiistatta osoitti, että pois on tullut). Silloin siirrettiin kaksi kolmosluokan alkiota.

Nyt kyydissä on ISCI:llä aikaansaatu top-alkio, 9-soluisena otettiin kyytiin tämän viikon maanantaina. Eli neljättä päivää nyt joku asustaa masussani. :heart: Pysyisipä siellä... :) Testipäivä on 22.2....

Ihana huomata, että ketjussa on plussanneita. Onnea teille ja tsemppiä kaikille hoitohin. :hug:
 
Kysymys

Eli mulla se hgg mitattiin pp11 ja olen sitten tässä tehnyt noita raskaustestejä lähinnä huvikseni ja joka kerta vahvempaa plussaa.Mutta nyt kun on pp14 ei apteekin omaan päiväpissassata tullutkaan niiiiin vahvaa plussaviivaa kuin aikaisemmin.
Eikö tyyliin tällä pp:llä pitäis olla tosi vahva plussaviiva?????

Siis plussa se testi on mutta ei niin yhtä vahva kuin kontrolliviiva.Nyt mua pelottaa :(

Hoitaja kumminkin sanoi että ihan hyvä arvo ja saan jatkaa lugeja jos haluun ja sain ekan ultran.
Pitäisköhän käydä mittauttaa tuo hgg vai uskoakko että kaikki ok???Ei kipuja ei vuotoa.
 
shenda apteekin oma on ihan p*ska testi, minä sain sillä kans aika hailun viivan tiistaina, jollon oli pp15/rv4+4 ja veritestin tulos oli tosiaan päälle 500! Niin ja clearblue näytti vahvaa plussaa jo pp10!
 
Terveisiä alkionsiirrosta =) Kyytiin saatiin kaksi TOP-alkoita :heart: :heart: Nyt kun siellä vain vielä kasvaisivat ja kiinnittyisivät =) Jatkoviljelyyn jäi 2 huononpaa alkiota, saa nähdä selviävätkö pakkaseen vain ei. Kahdeksasta alkiosta seitsemän oli kypsiä ja hedelmöittyi. Vain neljä lähti jakutumaan ja kuten aikaisemmin mainitsin 2 TOP-alkiota ja huononpaa.

Nyt sitten menee luget x3 ja laastarit tukena. Vieläkin olen tosi kipeä, särkylääkettä kuluu ja aika menee sohvannurkassa. Niistä syistä kyseli joku tuolla aikaisemmin... Minulla on paljon kiinnikkeitä ja ne aiheuttavat kohtuutonta kipua kuukautisten aikaan ja jopa 2 viikkoa sen jälkeen. Nyt sitten kun munasarjat olleet ihan "täynnä" niin se jotenkin vielä lisäsi kipuja jo ennen punktiotakin. Punktio oli vaikea kun munasarjat todella piilossa ja niitä jouduttiin hakemmalla hakemaan. Kauheaa painelua ja vetvaamista ja se sattui ihan sairaasti. Että sori vaan odotushuoneessa odottaneet jos kuulitte ne kauhunhuudot :LOL:

Toivorikas mut voi siirtää nyt piinailijoihin ja testi päivä 25.2 B) Saa nähdä jaksanko sinne asti odottaa... Niin ja alkiota oli 2, Minni & Onni :D

Kaikillle voimahalit :hug: ja onnea plussanneille :flower:
 

Yhteistyössä