Kympin hoidot

Shenda:"Yksittäisten kerta-annosten ennen munasolujen poimintaa IVF-hoidossa annettuina tai ovulaation aikaasaamiseksi munasolukypsytyskierrossa ei enää pitäisi näkyä 2 viikon kuluttua otettavassa raskaustestissä", sanoo Verkkolääkäri. Sullehan on laitettu tupla-annos, mutta silti luulisin että se on epätodennäköistä.
 
Shenda:Tämmösenkin infon vielä löysin vastauksena jonkun hoitolaisen kysymykseen verkkoklinikka.fi:ssä: "12 päivää alkon siirrosta otettu virtsan positiivinen raskaustesti on sangen luotettava, joten onneksi olkoon! Aikaisemmat plussat johtuvat siitä, että ennen punktiota otettu lääke (Profasi tai Pregnyl) sisältää hCG-hormonia,puoliintuu elimistössä hitaasti, ja näkyy positiivisena raskaustestinä vielä 10 päivän ajan. Asian varmistamiseksi kannattaa käydä vielä verikokeessa, joka sinulle on ilmeisesti jo hoitoyksikköösi ohjelmoitu."Halttunen, Mervi, LKT, Dosentti
Toivotaan parasta! :)
 
Pitikin mennä testailemaan....no maanantaina tiputaan ja korkeelta.
Mutta eihän tänään ole vasta kuin 9 päivää siirrosta....eli eihän mitään ole edes mahdollista näkyä kuin pregnylin vaikutuksesta vaikka 14 päivää on siitä kun pistin sen.

Eli maanantaiksi on mulla merkitty veritesti.
Nyt ärsyttää ihan sikana.
 
Shenda: Oon lukenut, että hormonin eritys vaihtelee raskauden alussa ja voi olla että testi näyttää negatiivista vaikka olisikin raskaana. Jos vaan maltat vielä päivän tai pari odottaa, niin tulos voi vielä muuttua. Älä heitä kirvestä vielä kaivoon!
 
Täällä usko nollassa, aamu jo meni itkiessä. Kuumat aallot, mun vihoviimenen painajainen, ne alko viimeyönä. Ja ne ei merkkaa mitään muuta kun sitä yhtä :'( Eka hoidossa alkoivat tasan viikko siirrosta, nyt sitten samaten.
Viime hoidossa ei ollut yöllisiä hikikohtauksia ollenkaan, kun hcg nousi. Että nyt ei sitten toivoa oo enää yhtään.
Mä en vaan käsitä, kun kuumat aallot johtuu estrogeenitason laskusta loppukierrossa, niin mähän syön sitä 6mg/pv pillereitten muodossa?! Sitähän se zumenon on :headwall:
 
Tulis nyt edes jotain oireita suuntaan tai toiseen.. Ei kipuile edes tissit Lugeista.. Ainut "oire" on hillitön kurkun himo! 7kpl on mennyt kahdessa vuorokaudessa... :p
Taidanpa jättää kirjoittamisen lyhyeen ja syödä tuon viimeisen puolikkaan.. B)
 
Juu, Plussanneille ja plussaaville tiedoksi, että tein tosiaankin pinon meille tuonne odotusaika puolelle... Tervetuloa sinne toivoakseni sankoin joukoin!

Plussasin 2. IVF:n 3. PASista, sen voisi korjata tuohon kohdalleni.

Meillä ultra viikolla 9, jännää!

t. Saara ja Huuru-Heikki rv 4+3 luulisin
 
kirma: Älä vie menetä toivoa! Duffykin taisi puhella samanlaisista kuumista oloista, ja plussaahan se testi näytti. Mulla on sitä paitsi semmonen ennakkoaavistus että sulla on nyt tuuria matkassa! ;)
Tsemppiä Raitikselle oireidenmetsästykseen! Ja SaaraX:lle mukavia odotusaikoja..

Mahaa nipistelee, pp 2, eli ei se varmaan mitään tarkota.
Hyvää viikonloppua!
 
Saara X: kiva että tuollaisen pinon pistit pystyyn! Toivottavasti täältä teitä seurataan sankoin joukoin!

Nyt on sitten mullakin kyytiläinen matkassa. Kolme olkea piti sulattaa, että yksi elävä saatiin poimittua. Sekin oli kärsinyt sulatuksessa ja tippunut prima-luokkaiseta 2-luokkaiseksi.

Mulla sattu tällä kertaa hiukan se siirto ja etenkin sen jälkeen oli yllättävän epämukava olo jossain tuolla sisuksissa. Laskin, että tämä on meille jo 11 siirto! Huh, aika konkari alan olla tässä minäkin... Ja kyllähän tuo jotenkin aika kalseaa meininkiä on. Mies työmatkalla, 4 valkotakkista naista häärää mun jalkovälissä. Homma suoritettu, housut jalkaan ja 500 euroa tiskille kiitos... No, maksaahan ne jotkut hupiseksistäkin samoja summia.. Miksei sitten vauvantekemisestä ilman seksiä?
:LOL:
 
Shenda81: Pregnyl puolittuu 33 tunnissa. 10000 yksikköä on siis siinä ja siinä, että näkyykö 14 päivää pistämisestä. Millä testillä testasit? Saattaa olla niinkin, että kympin testissä näkyy, mutta vähemmän herkissä ei näy. Tilanne selviää muutamassa päivässä. Tai huomenna aamulla, kun näet vahvistuuko vai heikkeneekö viiva ;)

Marjaanelle onnea kyytiläisestä :flower:
Tuo kolmen oljen sulatus saa mun paniikkini taivaisiin, kun olen saanut päähäni että mitään siirrettävää ei varmaan ole. Meillä siis on juuri tuo kolme olkea/4 alkiota pakkasessa. Joskus niin ajattelin, että niistä tulee tietysti se kolme siirtoa. Mutta kun päästäisiin nyt edes yhteen. :| Vaikka ei niillä siirtojen määrillä niin ole väliä. Riittää, että edes yhdestä plussaa B)
 
Ihan ensimmäiseksi halaukset :hug: pettyneille

Sitten onnittelut plussanneille :)
Mukavaa, että plussapuhuri on alkanut :)

Ansku: Joo, ei mulla sillo keskiviikkona alkanu sumuttelu, kyselin vaan hyvissä ajoin sumutteluista, että ehdin saada vastauksen ennen lauantaita, eli tätä päivää :)

Sitten omaa ).(
Eli tänään aloitin sumut, onnistuin pudottamaan pullon laattalattialle, mutta onneksi pullo ei särkynyt, kyllä sitten olisi lievästi sanottuna harmittanut. Säikähdyksellä pääsin siis. Nyt sitten sumuttelen 4 krt päivässä ja odottelen, tuleeko mitään oireita. Ultra on 24.2. ja sitäpä tässä sitten odottelemaan.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

-n-
 
Nipsu Mä aloitin jo tosiaan keskiviikkona sumuttelun mut mulla on kuitenki samana päivänä eka ultra ku sulla. Minkäköhän takia mulla on pidempi sumutteluaika? Vai oliko se niin, et sen sumuttelun kanssa oli sitä pelivaraa?

Nainen83 Iso :hug: toivottavasti PAS tuottaa sitten toivotun tuloksen. Onneksi pääset siihen jo niin nopealla aikataululla.

Mä oon aloittanut 1.1. päiväkirjan kirjoittamisen kun ajattelin et olis kiva sit "vanhana" lueskella minkälaisia tuntemuksia näitten hoitojen aikana on ollu. Nyt tietty vasta ku lääkehoidot alkoi ja itse punktio ja siirto on lähempänä on tullu kirjoitettua aktiivisemmin. Ootteko te muut pitäny päiväkirjaa?

Jaa kai sitä on lähdettävä TAAS lumitöihin... Tänään oon jo kerran noi lumet luonu. Sitä pian hautautuu kinoksiin jos niitä ei pukkaa pois. Mistä tätä lunta oikein riittää? :|
 
Heippa :)
Täällä ultrassa eilen käyty ja punktio siirtyi siis päivällä eli 9.2 lääkäri haluaa ottaa varman päälle ja minä myös :)kuitenkin tää yksityisessä oleminen maksaa.hyvältä kyllä muuten näytti :) siirto olis sit perjantaina 12 päivä :) nyt kyllä jännittää :)tänään viimeinen pistos ja sitten maanantai yönä pregnyl :)vähän hassusti mut meillä punktio vasta kello 15...

Onnea plussainneille hirmuisesti ja isot halit pettyneille!!tiedän miltä se tuntuu...sydäntä raastaa...:( mut ei anneta sen masentaa se vauvaa tulee silloin kun sitä ei odota :)

Rouva Papunen

 
Ansku-82: Mä oon kans kirjotelly päiväkirjaa nyt tämän ivf-hoidon ajalta. Harmittaa, kun en ole jo aiemmin tämän prosessin aikana kirjoitellut, sillä vuosien mittaan olisi kyllä ollut paljon tuntemuksia ja ajatuksia purettavana...

Päivät matelee, vaikka kauhea kiire ollut koko ajan. Vielä pitäis sitkeästi odottaa sitä keskiviikon veritestiä, kun kerran päätin, etten ennen testaa. Mulle ei edelleenkään oo tullut oikein mitään oireita noista lugeista. Tosin mielikuvitus on kehittänyt tarkemman haju- ja makuaistin, mutta uskon sen tosiaan olevan vain kuvittelua. Välillä on tosi luottavainen olo ja sit taas seuraavassa hetkessä ei usko ollenkaan raskautumisen mahdollisuuteen. Heti kun tulee vaimeitakin tuntemuksia tuonne kohdun seudulle, olen varma, että menkat tekee tuloaan. Ja toisaalta silti välillä juttelen kaikkea kaunista sille möykylle, jonka toivon kiinnittyneen tiukasti =) Kunhan saisin elätellä toivetta sinne testiin saakka!

Mukavaa viikonloppua kaikille ja meille ensi viikkoa odottaville toivon yhtä hyvää plussaviikkoa kuin tämä on ollut!
 
:hug: nainen83. Onneksi jos on pakkasessa jotain niin pääsee saman tien jo uudestaan yrittämään.

Mä olen tänään jotenkin tosi vihaisella tuulella, nousee kauhee huuto miehen edesottamuksista jos se tekee tai sanoo vähänkään hölmösti tai jättää vaatteet lojumaan pitkin lattioita/pöytiä tms... grrrr
Ja ahdistaa hulluna kaikki sotkut ja rojut komeroissa. Tekisi mieli heittää pihalle vaan kaikki outo roina (=lue miehen työkalut, maalipurkkeja, harrastusvälineitä, rättejä, vanhat tietokoneromppeet..) Oiskohan tää jotain alkavaa pesänrakennusviettiä?
 
Annabell Täällä sama juttu, että koko ajan janottaa ja sit saa hypätä wc:ssä. Mulla kans maha on iso pallo, mutta tänään on eka päivä kun käveleminen ja istuminen ei enää juurikaan satu. Just miehelle sanoin, että mitähän sitä laittais päälle töihin ettei maha herättäis huomiota :eek: Kyllä se olo tästä vähitellen meillä helpottaa ellei sitten tule takaisin raskautuessa. Toivotaan niin =)
 
Mä en nyt jaksa/pysty sen kummemmin selailla pinoa sen enempää, kerron vaan mun uusimman tilanteen.

Muutaman päivän sain plussasta iloita, mutta eilen kaveri viimeistää väsähti ja raskaus varmaankin meni kesken. Nyt siis vuotaa alapäästä ja sitä myötä myös yläpäästä. :'(
Maha tuntuu tyhjältä ja mieli on niin maassa kuin vaan voi olla. Mä yritin olla iloitsematta liikaa ja riski oli tietty tiedossa, mut se tuntuu silti vaan niin pahalta... nyt kaikki alkaa taas alusta...ilmoittelen sitte myöhemmin milloin, mut kyl tässä varmaan tovi menee..

Parempaa onnea muille.
 
Voi Alina :'( :hug: Oletko aivan varma? Tai siis...mietin sitä, että oliko sulla 1 vai 2 alkion siirto? Mullahan tuli tuoresiirrossa alkaneessa raskaudessa ihan hirveesti verta, niin kun ois hanasta laskenut. Ja silti löytyi se syke rv 6+3. Epäiltiin, että toinen alkio olisi tullut sitten pois, sillä ultrassa näkyi kuitenkin 2 raskaussäkkiä. Liittyykö vuotoihin kipua? Jos vuoto nyt loppuilee, niin suosittelen, että käyt mittauttamassa hcg:n. Mulla se siis oli silloin aivan hurjassa nousussa vuodosta huolimatta ja oli tuplaantunut normaalisti. Jatkuiko sulla muuten luget vielä plussan jälkeen? Kun mulla niitä käskettiin tuoresiirron ja nyt tämän onnistunene PAS:n jäljiltäkin jatkamaan rv 10 tienoille saakka, että ei ainakaan siitä jää kiinni.

Voimia sulle!

 

Yhteistyössä