KYMPIN HOIDOISTA PLUSSANNEET!

Moikka kaikki!!

Täällä kotiuduttu 38asteen helteestä sateiseen suomeen :D ihan tuntuu ilma kylmältä ja raikkaalta painostavan kuuman reissun jälkeen :) mahakin sai nyt vähän väriä ettei tarvitse kalkkunakimpaleena makoilla suomessa :)

onnittelut muuten ultrista :heart:

Tänään olisi sitten heti reissunjälkeinen punnitus heti aamusta!nyt kyllä pelottaa tuli sen verran herkuteltua ja nautittua :) no onneksi saa sen äippäpakkauksen tilaukseen :) täälläkin eikasta on tullut vielä villimpi kuin ennen hirveää monotusta äipän masuun kokoajan :)

palailen huomenissa tarkemmin :)

RP+eikka 23+1
 
yökukkuja ilmoittautuu...istuskelen koneella ja nyt tuntuu ihan oikeasti liikettä tuolla masussa :heart: viikko sitten epäilin tuntevani jotain, mutta nyt tuo on jo ihan selvää. eikä tuu uni silmään kun tätä pitää nyt ihmetellä =)
neuvolakäynnillä sykkeet 145 ja painoa tullut nyt 2kg tähän mennessä. mut siis lähtö oli jo 6kg enemmän kuin esikoisen aikaan :LOL:

maricce onnea tyttönäkymistä!! =) niin mäkin varmaan olisin seonnut jos ostoksille olisin tuon jälkeen päässyt. mitä maksoi ja mikä se paikka oli missä kävit?

ai niin , meidän 2,5v nimesi masuvauvan "jummijammiksi" :LOL:

joten katjuzka + jj14+5
 
Kiitos ku jaksoitte kirjotella noita vinkkejä!

mariccelle onnea tyttölupauksesta! Mulla meni kans vähän pää pyörälle ku kuultiin että poika mahassa ku oli alussa niin pitkään tyttöolo :D

Varmaan se sitteri mekin hankitaan, ku se on kätevä just ruokaa tehdessä, saa se vauveli siitä seurata mitä äiti tekee :D
Se hyppykiikku kuulostaa munki korvaan jotenki turhalta, en oikein nää sillä muuta virkaa ku lapsenvahtina toimiminen.
Tuo hoitotaso-homma täytyy nyt jotenki miettiä, mitä sen kans tekee. Meillä on nimittäin noita piironkeja kaksikin, mihin vois jotain erillistä tasoa ajatella.

Todennäkösesti me nyt ostetaan Brion yhdistelmät, pehmeällä kantokassilla. En nyt sitä mallia muista, enkä löytäny tuolta netistäkään sitä ku missään ei ollu sen kassin kanssa kuvaa. Kuulemma syksy/talvi-vauvoille ostetaan paljon just sillä pehmeällä kassilla.

kirma, minä kans oon aatellu että pienempi haalari täytyy hankkia, ku hukkuuhan se raukka siihen äitiyspakkauksen haalariin. Ja tosiaan siihen äitiyspakkauksen lootaan pitäs ne reunakangas-jutut hankkia. Saa nähdä ostanko valmiina ku en omista ompelukonetta ja muutenki oon ihan surkea käsitöissä :D
Sänky kun ostettiin, siinä tuli kaikki samassa paketissa, reunapehmusteet sun muut.
Potkareita oon yrittäny haalia kirppiksiltä ja kaupoista katella, mutta ei meinaa oikein löytyä sellasia, missä ois ne terät, tuntuu että nykyään valmistetaan sellasia haalarimallisia, missä jalkaterät auki, mutta oisko se sitten kysynnästä kiinni.

Eilen kävin hakemassa sitten lisää saikkua ja hyvä niin, yöllä nimittäin supisteli varmaan parin tunnin ajan suht säännöllisesti. Enpä sitten tajunnu unenpöpperössä kellottaa niitä :headwall: Tosin mietin, että johtukohan nesteenpuutteesta, mies toi mulle lasillisen vettä ennen ku lähti aamuvuoroon töihin, niin nehän rauhottu siitä sitten melkeen heti. Osasyynä voi olla sekin, että poljin pyörällä eilen terveyskeskukseen, matkaa varmaan just kilsa, mutta tietty jos se muutenki herkästi supistaa, niin ei välttis ois kannattanu. No ens viikolla neuvolalääkäri, niin sittenpä sen näkee, miltä tuolla näyttää.

Hei syksy-mammat! Ootteko saanu jo äitiyspakkauksen? Minä lähetin paperit palkkikseen, ku maksavat sen ekat 3kk palkkaa, niin eipä niitä ois tarvinnu sinne ollenkaan lähettää :headwall: Aiko lähettää takas mulle ne kelan paperit, mutta missähän lie pyörivät. Huomenna täytyy soittaa taas, että mikä siellä maksaa :kieh:

Duffy ja Oula 25+6
 
katjuzka Käytiin siellä Hämeen Lääkärikulmassa Hämeenlinnassa Henrik Rosendahlilla. Siis jos ultraa tarkoitit? Maksoi 162 e, siitä siis otettiin suoraan pois kelan vähennys ja hinnaksi jäi tuo. Ei minun mielestäni mitenkään paha hinta. Joka sentin arvoinen käynti oli.
 
Moi!
Rakenneultrasta kotiuduttu hyvillä mielin!! Kaverilla kaikki hyvin ja vastasi viikkoja! Sukupuolesta ei ottanut selvää millään, mutta eipä tuolla ole mitään väliä- ompahan ylläri sitten!=)
Tää helle on toisaalta ihanaa, mutta mun koivet ei oikein tykkää. Aivan kaamee turvotus, ei silti tuntuu että koko keho on ihan turvoksissa! Oikein kauhistuttaa maanantaina hypätä vaa´alle neuvolassa. Mulle on tullut painoa n. 7kg oman vaa´an mukaan, mitäs teille muille?? En oo pahemmin jaksanut tressata tosta painosta, kun en oo mikään herkuttelija. Lakritsi ja salmiakki on ainoot paheet, mutta tyydyn yleensä muutamaan namiin kerralla. Liikunta on kyllä jäänyt vähiin!! Se kyllä hävettää, ja paljon, mutta onneksi on tätä pihaa missä tulee häärättyä! Kaipa sitä sitten tulee vaunuiltua kunhan vaavi syntyy!
En ole uskaltanut aiemmin hankkia kaverille mitään, mutta kaipa sitä nyt voisi pikkuhiljaa jotain alkaa haalia kasaan. Meillä ei oikein ole ketään jolta sais vanhoja, joten kaikki pitää hankkia. Onneksi tulevat isovanhemmat ovat taatusti innokkaita hankkimaan tavaraa! =)
Vaunuja ollaan pohdittu paljonkin! Vaihtoehtoja vaan tuppaa olemaan ihan liikaa!!=)

Palailen taas ensiviikolla neuvolan jälkeen!!
Meriharakka ja Kaveri 21+3
 
Minäkin ajattelin kommentoida noita tarvikkeita. Hoitopöytää en ole käyttänyt koskaan. Viimeksi ostettiin sellainen koko makuhuoneen kalusto. johon se kuului ja jäi tarpeettomaksi.

Rintareppuja oli kaksin kappalein ja ei niitäkään tullut käytettyä. Ois pitänyt tietenkin miehen kantaa toista :). Sitteri täytyy olla. Kaikki edelliset ovat kyllä oppineet liikkumaan, vaikka niissä ovat välillä olleetkin. Mielenkiintoista oli, että toista kaksosista, sitä pienempää, piti käyttää fysioterapeutilla, kun ei kääntynyt mahalleen nelikuisena. Yritin korjata, että hänhän on vasta 3 kk.

Meillä oli pojilla leikkikehäkin. Aika tarpeellinen veijareille välillä, että sai jotain tehtyä ja olivat siellä turvassa kolhuilta.

Minulla on jälkivuoto kerralla ollut aika vähäistä, mutta on kestänyt pitkään eli noin 6 viikkoa.

Sain viimeksi sairaalasta lainaan sähköisen rintapumpun. Oli ihan kamala, Veti nännit monen sentin mittaisiksi. Ostin käsikäyttöisen ja hyvin pelitti, vaikka isorintainen olenkin.

Nyt päikkäreille.

Discovery 26+4
 
Hei pitkästä aikaa! :wave: Huh kun aika rientää, olen kyllä käynyt lukemassa, mutten ole saanut aikaiseksi kirjoittaa. Töissä on ollut kiirettä, olemme myös olleet paljon siirtolapuutarhamökillämme, ja viime viikon lomailin kotikulmilla mutta turistioppaana siskontytölle, joten eipä tullut täällä pyörittyä.

Annabell mulle on töissä tällä viikolla kommentoitu vatsan suuruutta, se on nimittäin ottanu oikein kasvuspurtin viime aikoina. Näinköhän sekin turpoaa helteellä? :LOL: Onnittelut 2. r-ultrasta ja pienestä pojasta! :heart:

Rouva Papunen salaperäinen eikka siellä :D No teillä on sitten säästössä ylläri synnärille :) Huh olipa teillä loma kuumassa, meikä ei ois jaksanu lainkaan.

Nipsu ihanaa kun ylimääräisessä ultrassa oli kaikki hyvin! Ja liikkeitäkin olet jo tuntenut :flower: Joko lomasi on alkanut ja olet päässyt arjen pyörityksestä lepäilemään?

nonnii onnittelut hyvistä rakenneultrakuulumisista! Joko sulla on ollut jo uusi ultra? Jännää varmistuuko tyttöolosi...

pa-mi huh verenvuotoa :( onneksi palleroisilla oli kaikki hyvin ja vuoto on nyt loppunut, mutta ikävää kun suppailut kiusaa. Joko kävit tarkistuskäynnillä?

Duffy täällä sanottiin synnytyssairaalan infotilaisuudessa että supistelut on hyvin yleisiä. Mä en kyl oo tuntenu niitä ku pari kertaa, mutta onpahan tehny sit niin kipeetä että on heti pitänyt käydä lepäämään. Onneksi kipu on sitten myös heti hellittänyt. Ilkeetä että sulla pisti jo saikulle, mutta toivottavasti helpottaa. Mä oisin ostanu sitterin jos ei sitä nyt oltais saamassa. Eihän se mikään "säilytyspaikka" ole tarkotus ollakaan, mutta luulen että tulee olemaan aika ajoin tarpeen. Mullakin oli tyttöolo heti alusta mutta ähäkutti, poika onkin tulossa :) Minäkään en meinaa löytää terällisiä potkareita, niitä haalarimallisia olis kyl vaikka kuinka. Yhden löysin alesta mut se on "isoa kokoa" 70 cm.

Maricce Onnittelut r-ultrakuulumisista, ihana "puoli kiloa iloa" :) Ja 4D-kokemuksenne on ollut aivan mahtava, onnittelut tyttölupauksesta! Mainio massu muuten sulla sen kuvan perusteella :) ja kivan näköset vaatteet!

Sannis onnittelut r-ultranäkymistä, jee sielläkin poika tulossa! Olin minäkin onnen itkun partaalla kun kuulin sydänultrassa poikalupauksen, vaikka niin tyttöolo olikin ollut. Samoin onnittelut neuvolakuulumisista! Oliko ZZ-Top vielä terässä? Joko lomailitte Italiassa?

katjuzka samoin sinne onnittelut ultranäkymistä! :flower: Ja "jummijammin" :D liikkeistä!

meriharakka hyvät r-ultrakuulumiset sielläkin, hienoa! :flower: Ja sukupuoleltaan salaperäinen masuasukki :D Mulla ei muuten ole ollut ylimääräisiä sydämentykytyksiä, joskus vaan hengästyttää tosi helposti. bittersweetille tossa alla kommentoin painonnousuani :/

Irene ei yhtään ihme että se jalkaterälöydös vei mielen matalaksi, mutta eiköhän sen saa korjatuksi suuremmitta hankaluuksitta. Toivon ainakin niin! :heart: Onneksi olet ollut jo paremmalla mielellä. Sukupuoliylläri sielläkin sitten tiedossa! :) Sf-mitasta mulla on nyt ollut "sekoilua", omalääkäri mittasi sen viikko sitten alakäyrälle 20 cm (24+0) ja tänään kätilö yli yläkäyrän 26 cm (25+0). Mut taidan ennemmin luottaa kätilön mittaukseen. Ja elefanttijaloista on täälläkin nyt kokemusta :/

bittersweet tosiaan ihania ne pikkuisen potkut eikös vaan? :) Ikävä tuo r-ultrakokemus! Meillä oli tosi ihana kätilö joka selitti melko tarkkaan mitä kuvaili ja tarkisteli, ja aikaa meni kai noin puoli tuntia. Painonnoususta: Mulle on nyt humahtanut parina viime viikkona niin että painan nyt noin +8 kg lähtöpainoon verrattuna. Omasta mielestä kamalan paljon, mutta mulle sanoi sekä omalääkäri että kätilö ettei ole huolestuttavaa (+12...+15 kg on OK kaiken kaikkiaan), ja kehottivat syömään usein ja pieniä annoksia. Olen ollu vähän liikaa makeiden perään, joten ne pikkuateriat pitää nyt olla enempi hedelmä- ja vihannespainotteisia. Luulisi hedelmien ym. terveellisen syönnin olevan OK sinunkin kohdalla!

kirma mä en ole vielä mitään varsinaisia löytöjä tehnyt, mutta nyt täällä on alennusmyynnit meneillään, ehkä käyn vielä kiertelemässä. Sormia syyhyttää kun en ole vielä mitään pakettia Suomesta saanut, ja yhtäkkiä tuntuu että aika rientää eikä vielä ole paljon mitään hankittuna. Kantoliinaa olen harkinnut, mutta ehkä pitäisi harkita sitä Manducaa? Niitä kietasumallisia bodyja toivon saavani, tai sit pitää ostaa. --Täälläkin masuasukki on villiintynyt aika lailla melskaamaan :D Ja vähintään kerran yössä joudun käymään vessassa. Miltä muuten hikka tuntuu ja milloin se pitäisi alkaa tuntemaan? Kuulostaa mahtavalta että olet jo päässyt lomailemaan mammaloman alkuun asti!

Voi Salvia mitä koettelemuksia oletkaan joutunut läpikäymään! Syvimmät pahoitteluni! Kuulostaa siltä että päädyitte teille sopivaan ratkaisuun lapsivesipunktion suhteen. Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin eikä hälyttäviä tuloksia löydy! :heart: Hankinnoista: Sitteri saadaan niin kuin Duffylle jo mainitsinkin, ja hoitopöytäkin jos saadaan tänne Suomesta jotenkin rahdattua. Jos ei niin ostetaan sellainen kaappi-/lipastomalli, niin voi käyttää säilytystilana sitten kun se ei enää hoitopöytänä mene. Rintapumpun aion jostain hankkia kun tarkoitus on että mies voi välillä hoitaa yösyötöt.

(.) Mies tunsi kädelleen liikkeet reilut 3 viikkoa sitten, oli aivan onnessaan. Ja yks yö heräsin kun hän hihitteli pitäen kättään massuni päällä kun juniori mylläsi täysillä minun vetäessä sikeitä. Viikko sitten oli omalääkäri ja tänään kätilökäynti (oma kätilö tosin lomalla). Molemmilla käynneillä pissa puhdas, sydänäänet OK, ja sf-mitasta kirjotinkin jo ylempänä. Verenpaine normaali viikko sitten 101/76 ja tänään 111/77. Kätilö kokeili myös vauvan asennon kohdussa. Turvotusta on alkanu olemaan jaloissa, etenkin vasen jalka oli pahana sunnuntaina. Ja ne yölliset krampit pariin otteeseen - AUTS!! :$ Seuraava etappi on sokerirasitus 21.7., sitten onkin Suomi-loma käsillä :) Loman jälkeen kätilökäynti, seuraava infotilaisuus synnytyssairaalalla, ja painoarvio synnytyssairaalalääkärin luona.

Helteitä riittää täälläkin, joten nautinnollista viikonloppua meille kaikille! Huh tästä taisi tulla melkoinen romaani... Ja vielä pitää laittaa pyykit kuivumaan ja hoidella tiskit alta pois. Onneksi huomenna on perjantai!!
Mullu 25+0 *POKS*
 
Helteistä päivää!

Ultrassa taas käyty! Piiperoiset voivat hyvin, tuplanneet painonsa kolmeenviikkoon. Nyt A 590 g ja B 650 g. Kaikki näytti olevan ok =) B on TYTTÖ ja A:sta ei taaskaan näkynyt kunnolla, mutta tämäkin lääkäri epäili tyttöä myös hänestä. Sydän syrjällään niin isillä kuin äidilläkin :heart: :heart: Mitään ihmeempää ei näkynyt. Ainoastaan B:llä voi olla istukkaan osaksi kiinnittynyt napanuora, joka voi aiheuttaa ravinnon huonompaa saantia, mutta nyt kasvanut paremminkin kuin A, joten ei ainakaan vielä huolta. Neljän viikon päähän sovittiin taas seurantaultra

Noista tavaroista mitä kannattaa tai ei kannata hankkia. Me saatiin esikolle tuttavaperheiltä kaikki mahdolliset vempeleet ja kaikkia käytettiin sen minkä käytettiin. Oli rintareppua, hyppykiikkua, kävelytuolia, sitteriä yms. Hyviä apuvälineitä ne ovat ja helpottavat arkea, kun kohtuus kaikessa pidetään. Nyt olen vähän samalla kannalla, että otetaan vastaan kaikki lainaksi, mitä vain saadaan. Kaksosten kanssa "lisäkädet" on varmasti tarpeen. Osteta ei mitään ylimääräistä ja kuitenkin ns. turhaa. Ilmankin kyllä pärjää. Itkari hankittiin esikolle ja siitä en luopuisi. Itsellä on rauhallisempi mieli, kun lapsi nukkuu ulkona. Käytettiin myös iltaisin, kun käytiin miehen kanssa kaksin pidemmästi saunassa lapsen nukkuessa makkarissa.

Nautinnollisia hellepäiviä :D

nonnii ja piiperoiset 23 + 2
 
Heps kaikille!!

Hienoja ultrakuulumisia kaikilla :) :heart:

Täällä kelan paperit laitettu vetämään ja nyt odotellaan äitiyspakkausta innolla :) rautakuurin jouduin aloittamaan alhaisen 103 hempan vuoksi :eek: mutta sanoinkin neuvolantädille että olo ei olis kyllä sellanen että heikottais :) myös sokerirasitus on elokuun alussa hirmuisen turvotuksen vuoksi joka puoli on turvonnut :D no eiköhän se tässä ala ehkä tasaantumaan :)
Käytiin ikeassakin torstaina ja mukaan kyllä sattui kaikenlaista vauvatavaraa :D hirveä ostosvimma!!pussilakanoita,puklurättejä,verhot,pinnasänky yms. paljon muuta :LOL: eikka vaan vie paljon rahaa ja vielä on ostettavaa :) ootte onnekkaita te jotka voitte edes jotain lainata mutta mun kavereilla on vauvabuumi tällähetkellä joko tänä vuonna syntynyt vauva tai sitten viime vuonna joten ei paljoa lainata :(
Kävin myös reiman tehtaanmyymälän alessa parkanossa jos olis sattunut löytymään pikkuiselle pienempi talvihaalari poistohintaan,mutta nyt kyllä jäi kauppaan :( vaikka kuinka oli poistossa tai alessa niin hinta jäi sen verran korkeaksi että jäi kauppaan..netistä kuitenkin oon löytänyt paljon halvemmalla :) mutta kyllä sieltä alestakin löytyi pari vaatekappaletta :) harmi kun olis tiennyt tuleeko tyttö niin olis mukaan sattunut kaikenlaista vaaleanpunaista mitä siellä oli tosi paljon :) sellaisia neutraaleja kummallekin sopivia värejä oli tosi vähän :(

Täällä taas nähty sekavia unia :D nyt oltiin synnyttämässä ja unohdettiin kertoa kaikille että meillä on vauva syntynyt :D mun äitikin tuli käymään ja istui olohuoneessa sitten yhtäkkiä sille kertomaan että ai niin joo mä oon jo muuten synnyttänyt viikko sitten :D sitten sitä syntymäpäivää pähkäiltiin aluksi se oli 26.6???sitten mä olin että ei voi olla kun marraskuus laskettuaika sitten muistin yhtäkkiä että niin joo se olikin 26.10 ja tyttö syntyi :D siinä unessa meidän tyttö oppi viikossa puhumaan ja kävelemään se oli oikea nero!! :LOL: kuukauden ikäisenä se oli jo 3-vuotiaan kokoinen :LOL: siis ei voi muuta kuin ihmetellä näitä unia mistä ne oikein tulee :D

Taidetaan tästä lähteä möksälle käymään kun tuli toi siskon koirakin hoitoon päiväksi saa meidän koiran kanssa vähän purkaa energiaa :)

RP&eikka 23+4
 
No niin. Loma on loppu ja huomenna pitää taas raahautua töihin... Aika siis aktivoitua taas kirjoittelussa. :) Eihän tässä onneksi ole töitä kuin 13 viikkoa ja sit pidän talviloman jonka jatkona alkaa äitiysloma.

Te ootte kirjotelleet niin paljon, etten lähde nyt kommentoimaan kenellekään erityisesti. Toivottelen vain onnea kaikille ultrassa käyneille ja muillekin jotka ovat hyviä uutisia saaneet. :)


Omaa napaa sen verran, että ensimmäiset liikkeet on tunnistettu 19+0 ja nyt niitä on tuntunut aika ajoin kun on vaan rauhoittunut vähän (esim. makoillut sohvalla). Rakenne ultra on 10 päivän kuluttua. :) Sitä siis odotellaan. Seuraavalla neuvola käynnillä saan sit ne Kela paperitkin niin voi laittaa äitiyspakkauksen hakemuksen vetämään. Rakenne ultran jälkeen alkaa armoton shoppailu vauvaa varten.

Meinaako teistä kukaan väsätä tulevalle Isälle Isyyspakkausta? Mä vähän ajattelin, et kehittelisin jotain pientä ja kivaa ihan vaan huvikseni ja miehelleni iloksi.

AaVee ja Baby 19+5 (kohta on puoli väli saavutettu)
 
Kummipojalle tuli tänään nimi Kaapo Sisu Veikko :heart: Poika oli hiestä märkä koko toimituksen ajan, kastemekko ihan rypyssä ja mun paita likomärkä. Poika päätti myös hieman naurattaa yleisöään ja päästi kamalan röyhtäisyn kesken toimituksen :LOL: Onneksi sain istua toimituksen ajan, sillä tämä kuumuus sai muutenkin vähäiset voimat hiipumaan... Vatsan kanssa kuumassa lapsi sylissä seisominen pitkän toimituksen ajan ei kyllä ole mun juttu enää.

Muuten olo ihan hyvä. Minni riehuu välillä todella paljon vatsassa ja taas välillä on hiljaisia päiviä niin ettei tunnu kuin muutama hassu muksaus päivässä. Milloin pitäisi jo tuntua säännöllisesti liikeet?

AaVee Minä ajattelin koota Isyyspaketin, tosin mietin että annan sen sitten vasta Isänpäivänä kun luultavasti Minnikin tulee silloin lähiaikoina maailmaan jos kaikki menee hyvin. Sisältöä en ole vielä kerennyt hirveästi miettimään.

Maricce ja Minni rv 23+5
 
Ohi mennessäni vaan nopsaa maricce, että jos en väärin muista niin rv28 eteenpäin liikkeitä pitäis tuntea suht säännöllisesti pitkin päivää. En sitten tosiaankaan ole varma muistanko viikot oikein.
Luin kans jostakin nyt hiljattain, että monella vauva on ollut hiljaisempi näin helteitten aikaan ja se voi johtua nestehukasta.
 
RouvaPapunen Täällä toinen rautakuurilainen. Mulla kans oli hemppa laskenu lähemmäs sataa ja aloittelin sit raudan syönnin. Harmi vain et, se vaikuttaa mun mahaan niin paljo.. Nyt sit vedän Vi-Sibliniä joka aamu ja se onneksi auttaa. :)

Nyt on pakko hehkuttaa.. Tänään tuli puoli väli täyteen ja sen kunniaksi poksun suuresti 20+0!! :heart:

AaVee :heart: Baby
 
Moi!
Voi että kun tätä hellettä piisaa!!! Ei sopis valittaa, mutku pohjoisen ihminen, ei vaan oo tottunut tälläseen tropiikkiin!!! :LOL:
Neuvolassa tuli käytyä eilen, kaikki oli hienosti, mitä nyt painoa oli tullut yli 800g viikko, mut turvotusta on kyllä senverran että ei ihan pidä paikkaansa, tai toivottavasti!!! :LOL:
Kaveri on kovin vilkasliikkeinen, eikä meinannu antaa kuunnella sydänääniä. Oon huomannu, että tiettyihin aikoihin kaveri liikkuu vilkkaasti ja potkut tuntuu, mut nukkuu kans paljon. Jollakin palstalla jo synnyttänyt sanoi, että vauva nukkuu samalla rytmillä, mitä oli kohdussakin hiljaa. Kaipa niillekkin muodostuu jo rytmi masussa.
Neuvolasta tuli taas vinopino prosyyriä, ja kelaan lähetettävän paprun sais täyttää. Tänään olisi tarkoitus mennä kysymään vakuutusta.
Olin eilen vähän kaupissa kiertelees, ja nyt vasta oon antanut itselleni luvan kattella vauvanvaatteita ja muuta tavaraa. Huomaa vaan että jotenkin ei vieläkään millään usko että se vaavi on tulossa MEILLE. Vauva tavaraa tutkii vieläkin vähän ulkopuolisena, ihan kuin kattelis niitä jonkun kaverin vaaville! Päänuppi on kumma kapistus!
Vaunuja oon alkanut oikeesti katteleen silläsilmällä. Tarkoitus on hankkia isopyöräiset, jotka kulkee hyvi kelillä kuin kelillä. Kaveri suositteli emmaljungan city crosseja, onko teillä kellään kokemusta niistä??? Ja mitä muut suosittelee?
Kesäterveisin Meriharakka+ kaveri 22+1
 
Helou!

Rva Papunen, täällä kans popsitaan rautaa, hemppa ollu nyt kahdesti 107 :/ Ja mulla onneksi tuo obsidan vaan tehostaa vatsan toimintaa :D

Aaveelle onnea puolivälin saavuttamisesta, se on sellanen ihanan maaginen raja :D
Ja juu, minäkin oon aatellu isyyspakkauksen hankkia/koota, en vaan oikein tiedä mitä sinne laittas....

Tänään käyty sokerirasituksessa ja neuvolalääkärissä ja jumankauta rd-diagnoosihan se sitten napsahti :kieh: Että mua pistelee!! En oo ees tajunnu, että mulla vois olla se, ku oon ikäni ollu tikku laiha, enkä syö sokeria juuri koskaan! Mutta ilmeisesti se ei oo noista kiinni..No äitipolille sitten ens viikolla ravitsemusneuvontaan sun muihin.
Lääkärineuvolassa sitten lääkäri läsäytti 3viikkoa lisää saikkua, olisin halunnu töihin, mutta eipä ole asiaa vissiin enää ollenkaan sinne kun vauva on tosi alhaalla ja vaarana on että poraa kohdunsuun auki, tämäki vielä...
Katottiin ultralla poikaa ja pikkunen painaa nyt 990gr :D Että ei ne sokerit ainakaan vielä oo siitä kasvattanu mitään jättiä :LOL: Oma painonnousu on onneksi ollu maltillinen, 7kg tullu lähtöpainoon lisää.
Edelleen supistelee ja nuo helteet näköjään lisää supistelua, onneksi kipeitä suppareita tulee harvakseltaan. Eipä paljon tee mieli liikkua missään ku on niin kuuma, enkä hirveesti saakkaan liikkua :/ No jospa tämä ketutus tästä ajan kanssa lievenisi. Eniten ottaa päähän tuo pirun rd :kieh:

Duffy ja Oula 26+4
 
Täällä rupesi huolestuttamaan niin tuo Minnin liikkumattomuus kolmena viime päivänä, että käytiin sitten TAYS:sissa tänään tarkastamassa että kaikki ok. No, kaikki OK B) Oli kasvanu käyrän mukaan, sydän sykki hyvällä sykkellä ja liikui vilkaasti ultran alla, en vain tuntenut niitä liikkeitä. Helle ja asento oli lääkärin mukaan ne suurimmat syyt miksi ei ole tullut montaa liikettä päivässä. Juu, myönnän olen se hysteerinen ensiodottaja :LOL:

Huh hellettä! Unet jää kyllä tosi vähiin näillä ilmoilla. Nauratti taas itseäni kun istuin ilkosen alasti meidän takapihalla neljän aikaan aamuyöstä ja luin kirjaa, kun joku naapuri ilmeisesti kapakasta kotiin tulossa ja käveli ihan pesasaidan vierestä... vähän jännitti, onneksi se pesasaita on tosi tiheä ja meidän piha "korkella", että sen olis ihan pitänyt tulla puskien läpi katselemaan jos olis aikonut nähdä meidän pihalle.

Maricce ja Minni rv 24+0 POOOOKS! :heart:
 
moi :)

aavee mulla kyllä vatsa toimii paremmin kuin koskaan :D ei tarvitse kun aamusta ottaa ja saa jo melkein mennä vessaan :D

duffy
mä yritin neuvolassa viime kerralla ettei mun tarvitse mennä siihen sokerirasitukseen mutta joudun koska kuulemma raskauden aikana munuaiset alkaa säätelemään sokeria eri tavalla...eli niin ymmärsin että se on jotenkin munuaisista riippuvaa :D

maricce mä just luin tuosta että vauvan liikkeitä ei välttämättä huomaa helteellä ja pitäs muistaa juoda sitä vettä :)

RP&eikka 24+0 POKSSS!!
 
Heippa taas pitkästä aikaa kaikille! :wave:

Täällä kärsitään töissä ja eikö juuri nyt sitten ilmastointi hajonnut :kieh:! Karmeaa olla; aamusta asti on jo hiki ja iltapäivällä ei enää ajatus kulje! Mä jo niin toivoisin kunnon ukkosta ja vesisadetta.

Meriharakalle ja nonniille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart:!

Millos Aaveen r-ultra on?

Voi Duffy, olipas inha tuo rd-diagnoosi :kieh:! Mun kanssa pitäs varata aika, jos sitten ensi viikoksi sen saisi. Ei kyllä yhtään huvita.

Meriharakalle piti kommentoida tuota vaunu asiaa. Kokemusta emmaljungista meillä ei ole, mutta olemme kallistumassa niiden puoleen. City crosseja katselimme mekin aluksi ja oli hyvät ja tukevat, mutta todennäköisesti päädymme ceroxeihin. Ovat muuten samanlaiset kuin crossit, mutta niissä on heittoaisa ja menivät kasaan laitettaessa hieman pienemmäksi kuin crossit. Mutta makuasioita nämäkin.

Liikkeistä: Olen huomannut Töpselistä, että näin helteillä päivät ovat liikkeiden suhteen hiljaisempia ja sitten nukkumaan mennessä ja aamulla herätessä on kunnon jumppatuokiot :D! Eilen illallakin sängyssä katselin, kun massu oli välillä ihan vinossa, hauskan näköistä.

Maricce, pitäsköhän itsekin kokeilla tuota pihalla alasti istumista, kuullosti meinaan hauskalta ja ihanan viilealtä. Meillä on sisällä nyt niin kuuma, että lakanakin liimautuu selkään kiinni, ei kiva.

Synnytyksestä: Onko teillä muilla esikoisen odottajilla käynyt jo mielessä tuleva synnytys?
Mut välillä valtaa sellanen pakokauhun omainen tunne, että jollain tuo vaaveli on tuolta puskettava pihalle :headwall:! Ja jotenkin kun tuntuu, että Tays tykkää tuosta imukuppi synnytyksestä niin sekin jauhaa tuolla takaraivossa. Täytyy varmaan lähempänä H-hetkeä jutella neuvolatädin kanssa asiasta. Mutta kaippa nämä ajatukset ovat ihan normaaleja.

(.) Me lähdetään viikonloppuna asuntoautolla reissuun Itä-Suomeen. Kummipoika pääsee ripille sunnuntaina ja siellä pitäisi siis olla. Kauhistutti vaan, kun sunnuntaiksikin näytti Mikkeliin +32 astetta. Noh, kai sitä jotenkin jaksaa. Koiruli viedään koirahoitolaan, kun ei sitä tälläsellä kelillä viitsi autossa istuttaa. Reppana on ihan nuutunut.

Kai se on jatkettava töitä vielä kun ajatus kulkee :LOL:!

Irene ja Töpseli rv 24+2 :eek:
 
Irene Mulla on tasan viikon päästä eli 21.7. rakenne ultra. Kyllä sitä odotellaan kovasti. Mieskin eilen kyseli, et eikö se jo oo...

Enpä olis uskonu, mut kyllä on ihanaa ku sataa! Ilma puhdistuu ja raikastuu. Ja mikä parasta ilma viilenee ainakin hetkellisesti. :)

Irene kyseli tuosta synnyttämisestä. Mulla ei oo mitään kauhua tai pelkoa synnytystä kohtaan. Oikeestaan odotan sitä tosi paljon. Sehän nyt on sanomattakin selvää, et ei se mikään kivuton tapahtuma oo. Mut lääkkeillä ja miehen ja henkilökunnan tuella varmasti menee ihan ok koko homma.

AaVee ja Baby 20+1
 
Irene, no on tullut mieleen vaikka mitä uhkakuvia synnytyksestä, varsinki nyt ku tää rd varmistu. Mietin, että joudun synnyttämään jonku jättivauvan alakautta ja repeän kahtia ja sitten se vauva joutuu jonnekki lasten teholle tippaan. Ärsyttää ku nyt en sitten voi synnyttää Oulaskankaalla, joka ois ollu tosi pieni ja ihana paikka, mutta heillä ei oo mitään lasten tehon välineitä ja jos vauvalla ois sokereissa häikkää, niin lähetettäs ambulanssilla yliopistolliseen, eli ei taideta ottaa sitä riskiä.
 
oih ihanaa hetkellisesti edes satoi :D ilma raikastui heti :)

irene synnytystä oon miettinyt kans,mutta ei se jännitä mua oikeastaan...kipeetä se ottaa sitä ei kuulemma voi välttää...enemmän mua jännittää/pelottaa kuinka pissaaminen onnistuu synnytyksen jälkeen se että kuinka paikkoja kirvelee :LOL: tai entä kakkaaminen :D on mulla kans ongelmat :LOL:

meriharakka mun kaveri ainakin kehui noita emmaljungan citycrosseja sillä on nyt ne jo toisella lapsella ja on ollut tosi tyytyväinen...

jaahas jos ottais pienet päikkärit nukuin tosi huonosti :)

RP&eikka 24+1
 
RvaPapunen, niin siis se munuais-juttu menee minun tietääkseni niin, että munuaiset voi raskausaikana päästää sokeria virtsaan, joka näkyy sitten siinä liuskatestissä ja siitä sitten laittavat rasitustestiin, mutta se ei tarkota vielä että olis rd. Rd itsessään tulee siitä ku istukkahormoni estää haiman toimintaa niin, että insuliinia ei erity tarpeeksi :/ Minä tonttu oon luullu, että rd tulee huonoista elintavoista ja oon ihmetelly, että ku syön melko terveellisesti, mutta eipä se siitä oo kiinni.
 
Hellettä vaan kaikille!!
Ei ole jaksanut edes konetta aukaista...nyt hiukan ukkonen jytisee, toivoaan sadetta...alkaa olla tää olo jo niin muhkea ja sitten siihen tää kuumuus.....
Lepäillyt olen ja tarkastuksessa viime viikolla sain jopa luvan liikuskella hiukan, mutta seksi ja urheilu kielletty :LOL: ai tässä helteessä, ei pahemmin tee mieli, omakin iho liimautuu kii.....
Pallerot oli okein hyvin kasvaneet a oli n. 220g ja b 240 g. Ja puolitoista viikkoa vielä rakenne uä:hän. Dopplerilla kuuntelen päivittäin ja tossa navan yläpuolella tykkäävät asustella...toisen liikkeet tuntuvat paremmin kuin toisen.
Hankinnoista....hoitopöytä on jo esikolta ja tykkään sitä vieläkin ajoittain käyttää. Toinen kaukalo hommattiin jo, samanlainen kuin esikon ja tarkoitus olisi ostaa tuplille vaunut joista saa travel systemin, todettu ton esikon kohdalla niin hyväksi että samalla linjalla jatketaan.
Nyt kinttuja ilmaan nosteleen, nilkat alkaa taas muistuttaa norsun jalkoja. :eek:

Pa-mi ja pallerot 19+1
 

Yhteistyössä