En malta olla kommentoimatta tuohon tarvikekeskusteluun...
Meillä hoitopöytä oli ihan ehdoton, luovuttiin siitä vasta kun muru täytti 2v. Se ei pysynyt missään muualla paikallaan vaipanvauhdossa kun siinä, ties, että homma kestää vaan sen hetken ja sitten pois. Että mun mielipide on, että jos jonkunlainen lipasto pitää vauvan vaatteille hankkia, niin miksei suoraa sitten hoitotasollista.
Nyt ostettiin ikesta laatikosto ja mies meinaa rakentaa siihen jonkulaisen tason päälle, tulee halvemmaks.
Sitteri on meillä hankintalistalla. Musta oli tosi kätevä vauvan syöttämisessä, sillon kun se ei vielä syöttötuolissa pysy ja sylissä yhdellä kädellä on hankalaa. Ja sitten voi nostaa sitterissä vaikka pöydälle seuraamaan kun ite häärää siinä jotakin, tai jotkuthan istuttaa vauvaa siinä sen aikaa kun ite käy suihkussa. Ihan kun toiset tuossa kirjottikin, niin ei siitä mitään haittaa pienelle ole jos sillon tällön pikkuhetkiä siinä köllii. Saatetaanhan sitä pikkusta istuttaa kaukalossakin automatkoilla useemman tunnin.
Rintapumpun perään kuulutan myös minä. Mulla oli (tai on kait vieläkin..) suihkutissit, maitoa roiskuu ja tulee PALJON. Että pieni meinaa läkähtyä. Ja ylituotantoa on sitten ihan pakko päästä lypsämään pois.
Mutta tästähän ei etukäteen tiedä, pumppu voi olla turhakin hankinta jos ei sitten imetäkään. Tai jos sitä ei osta, niin se tarve voi tulla ihan heti kun maito kunnolla nousee eikä pikkunen suu sitten saakaan imuotetta maidosta turvonneesta tissistä. Meillä sillon oli tissihuutoa, kun nälkä oli hirvee, mulla ei pumppua ollut ja piti vaan oottaa sen aikaa, että päällimmäiset maidot suihkuaa pihalle, sitten sai vauva tissitä otteen. Nyt ostan Aventin käsikäyttösen, se on ollut joskus sillon kaverilta lainassa ja tykkäsin kovasti.
Itkuhälytin on ehdoton jos nukuttaa vauvaa pihalla. Tähän käy kans semmonen radiopuhelin, paitsi jos asuu kovin maalla ja metsän lähellä, niin hirvimiehet voi sitten syksyllä huudella sinne samoile taajuuksille omia löpinöitään..
Meidän vauvat syntyy syksykylmään niin haalari kait se on ostettava, se mammalootan on niin valtavaa kokoa, että pikkunen hukkuu siihen. Ja liian iso haalari on älyttömän vaikea saada mahtumaan kaukaloon. Mä meinasin haalarin lisäksi ostaa vielä kaukalopussin, menee sitten automatkoilla ilaman sen enempiä toppakerroksia.
Joku villapuku sinne haalarin alle lisäksi kans, varsinkin jos nukkuu siellä pihalla.
Sitten amme tietenkin ja petivaatteet sänkyyn (tai laatikkoon) niin muuten laatikkoon mulla on hakusessa reunapehmusteet, näppärä surauttaa ite, mutta mä olen aika surkea ompelussa. Ja on aika kolkkoa nukuttaa vauvaa pelkässä lootassa.
Pinnasängyssä meillä ei pehmusteita ollut, tai kokeiltiin vähä aikaa, mutta tutti meni aina hukkaan niitten alle, sitä sitten yöllä haettiin taskulampun kanssa. Oli parempi ilman.
Vaatteista sen verran, että musta käteviä oli just bodyt+puoli- tai kokopotkarit. Ja varsinkin vastasyntyneellä ne semmoset kietasumalliset bodyt, ettei tarvii pujotella sitä rempulapäätä kaula-aukosta. Mieskin tykkäs niistä, valkkas aina semmosen jos piti vaihtaa. Ja ihan vastasyntyneelle on musta kivoja kans semmoset bodyt missä saa hihan käännettyä tumpuks käden päälle, semmonen taitaakin olla äitiyspakkauksessa, mutta mitähän kokoa lie. Kun pikkuvauvalla pitää niitä tumppuja käyttä pari ekaa viikoa ettei raavi itteään, niin ne ei kyllä pysy kun huitoo niin paljon. Mä käytin sukkia
Ja puklukoneita kun saattavat olla niin harsoja kuluu!!
Huh..taidan antaa tämän aiheen nyt olla..tulee älytön lista...Ja en kyllä ite jaksa alkaa tuota lukemaan ja tarkistamaan, toivottavasti on ihan ymmärrettävää tekstiä!
salvia, voi peukkuja nyt vaan teille sinne tulosten odotteluun. Tosi rauhalliselta kuulostat siihen nähden mitä olette joutuneet kokemaan. Taidat olla melko sitkeetä tekoa!
irene80, no niin, hyvä hyvä!! Eikun onnellista odotusta tästä eteenpäin! Mulla kans istukan takia ultra rv30, että ihan kiva päästä vielä siinä vaiheessa. Jos vaikka painoarviota sais.
Mulla on nuo kelan paperit ollu jo ikuisuuden tuolla, nyt tänään täytin, pitäis vielä postiin asti saada. Esikolta tässävaiheessa mulla oli jo laatikko kotiin saatuna :ashamed:
bittersweet, niin jäi täälläkin 4d haaveeksi. Uskon kyllä, että pakkohan se sinun ultraajasi oli olla sen verran pätevä, että tiesi mitä teki. Nyt sitten tenttaat neuvolassa ens kerralla vähän lisätietoja, jos olisi epikriisi ehtinyt silloin sinne.
pa-mille rentoa loikoilua! Toivottavasti paikat pysyvät suljettuina.
duffy, minä kans kävin aina kokeilemaas töissä oloa, sitten vaihtelin vuoroja, että sain useemman vapaapäivän rankan iltavuoron perään. Että oman voinnin mukaan!
(.) Maha kasvaa, ei kummempaa!
kirma+muru 25+3