KYMPIN HOIDOISTA PLUSSANNEET!

CIAO!!

ensin omaa napaa:
Tänä aamuna tai oikeastaan puoleenpäivään asti mulla särki tosi kovaa kylkeä!!ajattelin että oonko nukkunut huonosti ja lähdin koiran kanssa lenkille että lonkat ja kylki saa liikuntaa,mutta lenkki oli yhtä tuskaa!!!siis jatkuvaa kipua tuolla ylhäällä kyljessä joka säteili selkään..panadolikaan ei auttanut ja itkukin tuli koska en tiennyt kuinka päin olisin ollut.onneksi kipu lievitti ja lohdutukseksi lähdettiin ostoksille :)
Täällä siis käytiin ostamassa tänään vaunut :) brion happy yhdistelmät ja kaupanpäälle tuli se puuhamatto :) oli koiran kanssa pientä säätöä :LOL: pelkäs niin kovaa että oli jo kiertäny vaunut narulla kaks kertaa ennen kun päästiin sisälle :LOL: raukka!!täytyypä treenata :)

nonnii onnittelut tytöistä :) toivotaan että on molemmat :) päivitin jo etusivulle kaksi punaista sydäntä,mutta muutetaan jos ilmenee jotain muuta :)

pa-mi hyvä että kuitenkin kaikki hyvin :heart:

maricce täällä myös esiintyy unettomuutta..en meinaa saada unta ja sitten nukun tosi levottomasti ja heräilen monta kertaa yöllä....mä olen yrittänyt lukea kirjaa tai sitten tehnyt ristikoita että silmät väsyis,mutta ei sekään auta :(

Hyvää viikonloppua!

RP&eikka 20+3
 
Maricce Toivottavasti pahaolo laantuu. Mun anoppi kertoi oksentaneensa viimeisen kerran synnytyspöydällä. Sillä siis kesti pahoinvointi koko raskauden... Toivottavasti sulle ei käy niin.

tuohon unettomuuteen en osaa kyllä ottaa kantaa. Mä oon tainnu viedä teidän unet.. Tänäänki nukahdin istualleen sohvalle klo 17 ja siirryin sit jossain vaiheessa sänkyyn ja heräsin päikkäreiltä puoli 8... Onneksi on loma niin saa levätä oikein urakalla..

AaVee ja Baby 16+3
 
Irenelle myöhästyneet hääpäiväonnittelut! Olipas kiva ylläri sun mieheltä! Saas nähdä yllätetäänkö meillä enää 7v. hääpäivän kunniaksi, ehkä sitten kolmen vuoden päästä :)

Mariccelle voimia pahoinvoinnin kanssa. Hyvä ystäväni kärsi pahoinvoinnista aina raskauden loppuun saakka, joten toivotaan, ettei sinulle käy niin.

Onnittelut myös hyvistä ultrakuulumisista kaikille :flower:

pa-mi lepoa, lepoa, lepoa. Toivottavasti vuotoja ei enää tulisi ja säikyttelisi.

(.) Tänään oli rakenneultra ja pikkuisella kaikki hyvin. On kasvanut viikkoihin nähden oikein hyvin ja sopusuhtaisesti. Painoa oli 358g. Kaikki rakenteet kunnossa ja elimet etc. siellä missä pitääkin. Surprise ei myöskään ujostellut näyttää, mitä jalkojen välistä löytyy ja niinhän se äiteen epäilys vahvistui - poika tulossa :heart: Itkuhan siinä meinasi päästä.

Ihanaa viikonloppua kaikille sekä lomaa niille, joilla se on jo alkanut!
S&S 20+0
 
Kyllä mä oon teille niin kateellinen kun saatte tietää kumpi on tulossa :) meidän siveellinen neiti/poika ei kyllä yrittäny avatakaan haarojaan :D toiseksi ei saatu edes 4d ultraan enään aikaa kun kaikki lääkärit on lomalla silloin kun itsekin on :LOL: just mun säkää :) no täytyy sitten vaan ostella kaikkea neutraalia :) pääasia kuitenkin oli että kaikki on hyvin :)

vaunuja pitää käydä hipelöimässä ja liikuttelemassa vähän väliä :D

sannikselle ja katjuzkalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :)

RP&eikka 20+4
 
Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista :heart:

pa-mi toivottavasti vuoto loppuu ja kaikki menee hyvin :hug:

ON: oikeastaan juuri mitään oireita ei ole, ihan hyvä olo :heart: Masu on kasvanut ja luulenpa, että nyt muutamana päivänä olen tuntenut pikkuisen liikkeitäkin :heart: Pieniä napautuksia samassa kohdassa :)
Esikosta tunsin liikkeet 18+ viikolla, eli nyt vähän aiemmin :)

Mukavaa kesäpäivänseisaus -päivää kaikille, niin se päivä alkaa sitten lyhenemään, mutta onneksi kesää on vielä jäljellä :)

Nipsu + muru 16+3 :heart:
 
Huokaisee syvään ja hartaasti. Eilen alkoi näkyä loppumisen merkkejä ja eilisen jälkeen ei ole punaista näkynyt :) Molempien sydänäänet voimakkaina kuuluneet joka kerta ja toisen liikkeet voimistuneet.
Silti kokoajan pelko persauksissa....mutta uskaltaa jo hengähtää.
Pa-mi j apallerot 15+6
 
2. rakenneultrassa käyty, ja kyllä se kuulkaa tytöt niin on että pieni poika meille on tulossa, siitä ei ollut epäilystäkään :) :heart: Sen sijaan kovin hän koitteli kasvojaan peitellä käsillään, mutta hetkeksi siirsi pois, ja kurkkasi suoraan kameraan, ja saatiin ihana 4 D kasvokuva :) :heart: Ihan oli iskän nenä :) Painoakin oli jo 580 g, ja vastasi viikkoja 23 eli erittäin hyvin kasvanut :) Kaikki oli muutenkin loistavasti, joten jatkan leijumista täällä ja palailen myöhemmin.. :)

Annabell ja skorppari 22+0 *poks*
 
Heissan!
Onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista!! Itsellä ultra vasta 8.7, joten tässä joutuu vielä hetken piinaileen. Onneksi vaavi potkiskelee aika paljon, varsinkin istuessa. Eli nytkin tuntuu pieniä kumahduksia navan alla!!=)
Kysymys: onko teillä kellään sydämmessä ylimääräisiä lyöntejä?? Mulla toki niitä on aina ollut, mutta nyt parin viikon aikana lisääntyneet hurjasti, lauvantaina meno sydämmessä oli aika hurjaa, eikä ne lakanneet lainkaan sama sunnuntaina. Tänään töissä niitä oli koko päivän, mutta onneksi ei koko aikaa. Olo mulla silti ihan hyvä, vaikka eivät ne ihan mukaviltakaan tunnu.
Meriharakka ja huomenna poksuu 19+0
 
Heippa eiks irenellä ollut tänään ultra???!!tuu kertomaan jo kuulumisia :D jännityksellä odotan :)

pa-mi sun pitää ottaa nyt varovaisesti :)

ONNEKSI täällä alkaa eikka painamaan näköjään vatsalaukkuun :D tein normaalin annoksen ruokaa mutta muutama haarukallinen vaan mahtui ja olin ihan ähkynä!koirahan nyt siitä tykkäs kun sai sitten loput :D sillä oli onnenpäivä :)toisaalta ihan hyvä ettei ruokaa mahdu samaan tahtiin,kun maistuukin ruoka niin hyvältä :p

Se olis pian juhannus ja loma alkaa!!!ihanaa!!!suunnataan kyllä äkkilähdöllä jonnekin etelään jos huonot kelit jatkuu :)

RP&eikka 20+6
 
RP voi kun mäkin osaisin lopettaa ajoissa syömisen... Vedän vanhaan malliin vaikkei mahtuiskaan ja sitten oon kipeenä koko illan :( Jos sitä vaiks vielä oppis :)
Lomaan vielä tämä ja ensi viikko, sitten päästään lähes heti loman alkuun reissuamaan.

pa-mi kiva kuulla, että helpottaa. Nyt vaan maltat ottaa rauhallisesti.

Annabell onnittelut pienestä pojasta :heart:

meriharakka mullakin joskus äityy sydän lyömään hurjaa tahtia epätahtiin, mutta menee yleensä hetkessä ohi. Useimmiten tulee ja menee, etten ehdi siihen juurikaan huomiota kiinnittää. Kannattee vaikka neuvolassa kysäistä.

Katjuzka onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :flower:

(.) ei ihmeitä, potkuja ja potkuja, välillä sentään lepoa :D
Toivotan kaikille aurinkoista juhannusta jo tässä vaiheessa :wave:

Sannis & surprise 20+3
 
No niin r-ultra on nyt sitten takana, ei mitään korjaamatonta, mutta pikkuisen jalkaterät oli pikkuisen kääntyneet sisäänpäin. Taysista tulee kutsu uuteen ultraan jossa vielä tarkastavat asian. Ultran tehnyt kätilö ei oikein nähnyt Töpselin jalkoja kunnolla vaan se meni semmoseks arpomiseks, jäi vähän huono fiilis.

Mutta tärkeintä oli, että kaikki muuten oli kunnossa ja terve lapsi tulossa. Jäi vaan mieli matalaksi tuon reissun jälkeen.


Irene ja Töpseli 21+1
 
Tulin toivottelemaan hyvää jussia ihan kaikille :)
Irene80: jos se olisi vaan ominaisuus, niinkuin pikkuisen söötit hörökorvat tai nöpönenä joka tekee itsestä itsen näköisen :) koeta olla hätäilemättä
RouvaPapunen: Mulla täyttyy maha kanssa aivan hirmu nopeasti, vaikkei se jatkuvaa puputtamista estäkään, niin ainakin valtavien ruoka-annosten ahtamisen. Näytän raskaana olevalta oikeastaan vain ruokailujen jälkeen.. Ja etelän loma olisi ihanan ihana itse kullekin!
Meriharakka: ylimääräisistä lyönneistä en tiedä, mutta välistä sydän hakkaa niin kiivaasti levossa että meinaa säikähtää. Ihan raskauden alussa, kun en edes vielä siitä tiennyt, pelkäsin saavani sydänkohtauksen keskellä yötä ja melkein jo ajatin itseni sairaalaan! kaveri epäili sen olevan raskausoire, mutta enhän uskonut..
Annabell-77: Onnittelut ihanasta pojasta :)
pa-mi:lle tsemppiä ja kärsivällisyyttä...tietäähän sen mitä on kun kaikki sanelee ympärillä että koita lakata hermoilemasta :hug:

ON: Juuri kun luulee että pahoinvointi helpottaa, niin... Tänään alkoi kananmunakuvotus, ja jouduin kaivamaan salaatista yökkäillen kaikki munanpalat pois. Erittäin positiivista kuitenkin, että pystyn jo syömään salaatteja ja hedelmiä entiseen malliin! Mieli on hyvä, paljon parempi ja luottavaisempi kuin tähän asti. Ehkäpä juuri siksi, että potkuja tuntuu lähes joka päivä, on tuntunut jo monta viikkoa, vaan eihän niistä alkuun voinut tietää varmasti mitä ovat (etenkin kun neuvolassakin sanoivat ettei niitä voi tuntea vielä 15 vkolla ensisynnyttäjä )..nyt olen kyllä todennut että ovat ihan samoja hipsauksia kuin jo pitkän aikaa, kovempina vaan :D ja jopa kädelle asti tuntui eilisiltana!

Bitter ja pikkuinen potkukone 19+4
 
irene80, onko tuo jalkaterien mahdollinen virheasento sitten kuin paha juttu, kertoiko ultraaja tarkemmin? Miten pian pääsette uusintakäynnille?
Onhan se selvää, että juttu vaivaa ja pyörii koko ajan mielessä. Tietenkin sitä haluaa oman kultansa täydellisenä. Ulkopuolisena kuitenkin voi sanoa, että onneksi ei kuulosta kovin vakavalle. Tärkeintä on, että aivot, sydän, selkäranka, elimet ovat kunnossa ja senhän kyllä tiedät.
Parempaa mieltä sinulle :)

bittersweet
, nuo potkutukset on kyllä semmonen pelastus! Mitä vilkkaampaa masussa -sen parempi mieli äipällä :D Paitsi yöllä olis kiva saada nukutuks...
Minä ainakin tunsin esikosta ekat liikkeet rv14, että on se ihan mahdollista.

meriharakka, jep, jep..täällä sydän muljuaa myös! Ei tosin noin kovasti kun sinulla kuulostaa. "Kohtaus" saattaa minulla kestää jonkun aikaa, että ehdin huolestua, mutta on mennyt aina sillä sitten ohitse. Näitä oli ennenkin, mutta nyt kun mietin, niin enempi on nyt ollut kun 'normaalitilassa'. Olis kyllä kiva saada faktatietoa asiasta!

annabell, katjuzka, sannis, teille ultraonnittelut ja pa-mille halaus :hug: hiukan huolettomammasta elämästä!

rouvaPapunen ja nipsu74, onnellista odotusta!

Joku kyseli nukkumisesta tuolla ed. sivulla. Minä olen nukkunut alun jälkeen paremmin kun normaalisti. Vuorotyössä unet on vähän mitä sattuu, mutta nyt tosiaan on ollut helpompaa. Tai vaikka olisinkin nukkunut huonommin/herännyt jo liian aikasin, niin ihan pirteälle tuntuu. Tämä on sitten vissiin se energinen keskiraskaus :D
Hätätapauksiin mulla on lääke, jota olen satunnaisesti käyttänyt jo useemman vuoden nukkumisongelmiin. Se on oikeesti masennuslääke, jonka haittavaikutuksena on väsymys. Kysyin siitä np-ultrassa ja lääkäri sanoi sen olevan yleisesti käytetty masennuslääke jatkuvaan käyttöön myös raskauden aikana. Eli sitä vois käyttää nytkin. Mutta kahtena iltana olen sitä vaan tarvinnut, ennen aikaseen aamuvuoroon menoa.

Asia erikseen on sitten unettomuus jota tuo mahamyllääjä aiheuttaa :heart: :heart:

Onkos kukaan tehnyt viimeaikoina mitään löytöjä pikkuiselle? Mä meinaan tilata kantorepun -manduca merkkisen. Väristä vaan on vielä vääntöä. Aattelin, että kun muru on kesällä sen ikänen, että haluaa jo nähdä ympärilleen ja sylistähän näkee paremmin kun rattaista. Meidän vanha reppu on jo aikasa elänyt, nyt sitten hommataan priima!
Mammalootan pehmusteita olen kans netistä ettinyt ja sitten ajateltiin miehen kanssa, kun talvivauvaa odotellaan, että olis kätevä semmonen lämpöpussi kaukaloon. Ei tarviis pikkupakkasilla pukea kauheita turjakkeita päälle. On nimittäin aika hankalaa saada pikkunen mahdutettua paksun haalarin kanssa kaukalon vöihin, varsinkin pikkumatkoilla ottaa pähän. Ne on vissiin sen verran paksujakin, ettei alle tarviis kun kevythaalarin.
Tästä tulikin mieleeni, että on muuten meidän hankittava sitten se oikee haalarikin, se mammalootan haalari kun on valtavaa kokoa! Tais mahtua meidän murulle helposti vielä yli vuoden ikäisenäkin.
Sitten mun listalla olis vielä imetystyyny. Rintapumppuakaan en omista, mutta sen olen jo varannut mun kaverilta.
Oliskos kellään hyvää nettilinkkiä noihin vauvakrääsiin? Kivaa putiikkia jossa hinta kohdillaan. Tai mistä olette/aiotte jotakin tilata?

kirma 23+3
 
Hei vaan!!

täällä on täys pesän rakennus meneillään hirveä suunnittelu :D ja kyttään netistä kaikkea :)
Kirma mä oon katsonut vaunula.fi sivuilta sieltä löytyy jotain ja sitten vauvamaailma/villenkello joku sellainen kannattaa googlettaa :) myös ikeassa on ihan kivoja juttuja :) babystylessä on jotain halpaa sieltä voi tehdä löytöjä,mutta pussilakanoiden hinta hirvittää ja ne pinniksen reunapehmusteiden =)
mä oon kans ajatellut uutta haalaria kun äippäpakkauksen haalarin koko on kyllä hieman isohkoa ja luulen että meidän pikku kaveri siihen hukkuu :)jos ei sitten tee jotain mm-ennätystä pituuskasvussa :LOL:

Bitterimulla kans sama juttu että kun oon syönyt niin silloin oon raskaana olevan näkönen :)mieskin sanoo jos meen ruuan jälkeen hieman makoilemaan,että siellä se rakas vaimo on vattan vieressä lepäämässä :)

Irene mä oon vähän kuullut huonoa kaverilta noista ultraajista tays:issa varsinkin tässä kevään aikana.kaverilla oli ollut joku uusi ultraaja joka ei ollut osannut sanoa yhtään mitään ja sitten kuitenkin oli sanonut että kaikki hyvin.illalla sama ultraaja soittanut ja sanonut kaverille varanneensa uuden ajan ultraan eikä sanonut syytä!!kaverihan oli siitä ihan paniikissa että mitä siellä sitten oli näkynyt!!niin sitten kaveri oli soittanut lääkärille että miksihän mun pitää uuteen ultraan??niin ei se lääkärikään oikein osannut vastata??ihmeellistä touhua...no terve lapsi kuitenkin syntyi :)kyllä uskon kuitenkin että teilläkin on kaikki hyvin :) hei muuten ei sukupuolta näkynyt???
toivottavasti ei ollut sekavaa :)

RP&eikka 21+0

 
hei vaan, taas pikana liikkeellä. poitsu odottelee puuroaan ;) ja äitee koneella...
kirma oli tekemässä hankintoja..meillä oli esikolla jo tuo manduca ja tykkäsin kyllä kovasti, kantoliina jäi käyttämättä. tuo meni jo ihan pienelläkin..muutamat etelänreissut on poikaa siinä kuskattu, mikä parasta mullakaan tuo kantaminen ei tunnu selässä laisinkaan, vaikka poitsu veteli siinä parin tunnin päikkäreitäkin reissulla lähemmäs 10 kiloisena. kaukalolämpöpussi oli myös huippukätevä ja meillä jäikin talvihaalari pariin käyttökertaan silloin ekana talvena.
irene toivotaan että ei mitään suurempia merkkaa! voihan olla vain tosiaan näkymässäkin vikaa ja ensi kerralla jalkaterät on jo suorassa. ja jos vaikka olisikin esim lonkkaluksaatio, niin hoitona tulis olemaan lastahoito joitain viikkoja. hankaloittaa toki hieman vauvan hoitoa, mutta ei mitään vakavaa kuitenkaan.
 
Tervehdys pitkästä aikaa :wave: ! Pahoittelen, että nyt tulee vain omaa napaa, aika kovilla ollaan oltu viime viikot, järkytyksestä järkytykseen menty. Ensin kuoli hyvä ystäväni täysin yllättäen, vähän yli 40 v, jäi leski ja pieni lapsi, ilm. sydän petti. Sen verran kova shokki, että kävin yksityisellä ylimääräisessä ultrassa, kun kaikki oireet ja pahoinvoinnit hävisi saman tien. Pienellä oli kaikki hyvin, ilmeisesti järkytys vei oireet, koska palasivat pikkuhiljaa. Sitten toinen ystäväni jäi auton alle ja häneltä ilmeisesti joudutaan amputoimaan jalka, onneksi elää vielä. Sitten olikin nt-ultran aika, turvotus 0,9 ja kaikki hyvin, kovasti liikkuvainen oli. No sitten keskityin hautajaisten järjestämiseen ja kaikkien kasassa pitämiseen kun tulikin taas järkytys. Jäimme veriseerumitesteistä riskiryhmään vaikka niskaturvotus oli ok ja nyt suositellaan lapsivesitutkimusta ja siinä taas on se keskenmenoriskikin. Huh, pää hajoo. Onko kellään omakohtaisia kokemuksia tuosta lapsivesitutkimuksesta? Tai onko kellekään muulle käynyt niin että nt ok mutta veriseula hälyyttää?

Voikaa hyvin! Luen tarkemmin kuulumisianne sitten taas kun oma pää kykenee jotain vastaanottamaan...

Salvia 12+5
 
voi salvia sulla ollut rankkaa. paljon jaksamista :hug:
mulla ei omakohtaista kokemusta ole, mutta kahdella ystävälläni on muutaman vuoden sisällä veriseerumitesti näyttänyt "hälyttävältä", ultra ollut ok. molemmat kävivät lapsivesitutkimuksessa, kun sitä suositeltiin ja kaikki oli sen mukaan kuitenkin kunnossa. molemmat lapset terveitä tapauksia ;) nyt iältään 1,5v ja 2,5v lapset.
 
Irene toivottavasti saatte uuden ultra-ajan pian ja ultraaja osaa hommansa, jaksuja :hug:

Salvialle myös kovasti jaksuja ja tsemiä! Kyllä nyt on koeteltu jo ihan tarpeeksi. Itselläni ei myöskään ole tuosta veriseerumin hälystä sen enempää tietoa, mutta kannattanee jutella tarkkaan vielä lääkärin kanssa. Rakenneultrassahan tilannetta voitaneen myös jollain tasolla seurata mm. onko muualla turvotusta jne. Ymmärrän kyllä, ettei sinne saakka välttämättä jaksa odottaa. Voimia!

S&S 20+4

*MUOKS* Me ei olla tehty suprikselle vielä mitään hankintoja, kun esikolta on lähes kaikki tallessa ja toinen poika tulossa. Kantoliinaa käytettiin todella ahkerasti 2vkon iästä alkaen aina 1v. saakka ja molemmille sopi tosi hyvin. Onhan siinä oma sitomisensa, mutta siihenkin tottui tosi nopsaan. Pieniä talvipukujakin löytyy, kun esikolla äp-pakkauksen talvihaalari meni vielä 2v. Ehkä nyt sitten Italiasta lomaillessa jotain pientä kivaa tarttuu mukaan :)
 
salvia, meillä esikosta hälytti seula. Sillon ei np-ultrassa käyty ollenkaan, että en tiedä olisiko turvotusta ollut. Saitko riskiluvun? Pystyyhän siitäkin vissiin jotakin päättelemään.
Meillä oli 1:230, että aika pieni. Tämän takia en halunnut punktiota ollenkaan, kun laskeskelin, että on suurempi riski saada punktiossa keskenmeno kuin että vauvalla olisi häikkää.
Sinulla pikkusella turvotusta ei ole ja sehän on loistojuttu! On sitten oma henkilökohtainen ja erittäin tärkeä päätös haluaako punktioon. Meillä silloin mies olisi punktion ottanut ja pelkäsi kovasti, että minä sitten murehdion koko loppuraskauden pienen vointia. Mutta saatiin polin puolelle rakenneultra ja siinä sitten kaikki näytti olevan ihan mallillaan ja loppuraskauskin sujui hyvin. Ja kympin vauva syntyi.
Minä olen myös kuullut paljon noita juttuja, että seula hälyttää, suurella luvullakin, ja sitten vauvalla ei olekaan mitään hätää, on terve syntyessään.
Sinulla on ollut ihan hirveästi surua ja murhetta, toivottavasti tämä ressi nyt päättyy iloisesti :hug:

katjuzka, kiva kun kerroit kokemuksia! Meillä oli esikolla käytössä Baby Björnin reppu ja mä en voinu kantaa sillä ollenkaan, selkä jumitti samantien. Eikä minusta ollut muutenkaan hyvä ihan pikkuselle. Että hyvä kuulla positiivisia kokemuksia tuosta manducasta!

rouvaPapunen, kiitti linkkivinkeistä! Ikeasta mä ostin jo pari kuukautta sitten harsopaketin, ne kuviolliset harsot oli ihania! Esikko oli hirvee puklumasiina, harsoja kulu läjä päivässä. Nyt varaudutaan samaan :)
 
Tässä teille ihmeteltävää :D Minä ja minun vatsa! :snotty:

http://www.aijaa.com/v.php?i=6361467.jpg

Aina olen ollut pullukka, mutta ennen sentäs tissit oli paljon "edempänä" kuin vatsa! En muuten saa enää kämmeniä lattiaankaan vaikka ennen ei ollut mitään ongelmia. Kuinkakohan iso musta oikeen tulee???
Tällä hetkellä on sellainen viha/rakkaus suhde tuohon vatsaan ja sen kasvuun. Toisaalta ihanaa kun vatsa kasvaa ja voi ylpeänä todeta että siellä on meidän vauva. toisaalta taas ahdistaa kun kroppa turpoaa, vaikka koko ikänsä on taistellut ettei olisi isoa vatsaa!
Painoa ei ole vieläkään oikeastaan tullut paljon, ollaan vielä 6 kg päässä lähtöpainosta. Siis miinuksella vielä.

Maricce ja Onni/Minni rv 21+1
 
hei vaan yökukkuja täällä taas hereillä :)

ensiksi täytyy kommentoida tuota mariccen mahaa :) sehän on upee!!täälläkin alkaa pikkuhiljaa pullottamaan ainakin iltaisin =)

voi salvia kylläpäs sua on nyt koeteltu!!toivottavasti kuitenkin on vauvalla kaikki hyvin ja pääset nauttimaan raskaudesta :)

lonkat pakkaa olla jumissa istumatyö kun on...sohvalta tai pehmoiselta noustessa meinaa vetää alaselkä niin jumiin että pitää hetken aikaa hieman venytellä :)

laitanpas nyt korvatulpat korviin ja alan nukkumaan ;)kun toi ukkeli joskus lopettais ton kuorsauksen |O

RP&eikka 21+2
 
kirma tuosta manducasta vielä...mäkään en jaksanu ollenkaan kantaa baby björnin repulla, otii selkään pirusti.. tuo manduca on ihan eri tyylinen, ja siinä tulee se tuki lantiolta ja selkä jää sen vuoksi vähemmälle rasitukselle. ja vauva on ehdottomasti siellä "tuetussa" asennossa eikä roiku selän varassa jalat suorana..toimi ihan jokapäiväisessä käytöss kotiaskareitakin hoidellessa. ainut miinus, että aluksi sen pukeminen oli vähän hankalaa yksin,mutta siihen keksii kikat ja sit onki kätevä.
 
Ihan vaan omaa napaa tällä(kin) kertaa..

Näköjään ne raskaushormonit jyllää täysillä täälläkin... Taustaa: meidän esikko ei ole tällä viikolla ollut halukas lähtemään hoitoon, hoitopaikka vaihtunut (kesälomien ja ryhmiksen remontin vuoksi) toiseen. Hoidossa paljon enemmän lapsia (päiväkoti) kuin ryhmiksessä ja sen vuoksi välillä melkoista vilinää. Poika on jäänyt joka aamu tän viikon aikana itkemään (mitä ei ole tehnyt kuin aivan pienenä vasta hoitoon totutellessa).. Ja tänä aamuna jäi sydäntä särkevästi itkemään minun perääni.. Käytävältä kuului vaan että "äiti ota syliin" -pyyntö ennenkuin ulko-ovi sulkeutui :'( Ikkunasta näin vielä surkeana itkevän pojan hoitotädin sylissä..

Kyllä tuli paha mieli itselle ja autoon kun pääsin, purskahdin itsekin itkuun.. Kiva oli mennä töihin silmät punaisena... :ashamed:
Tosi rankkoja sekä pojalle että minulle nämä aamut.. Onneksi loma alkaa pian ja päästään levähtämään työstä/ hoidosta... :headwall:

Palailen myöhemmin, toivottavasti jo paremmilla fiiliksillä.

Aurinkoista Juhannusta kaikille! :flower: :heart:

Nipsu + muru 16+6 :heart:
 
Salvia Otan osaa suruusi ystäväsi poismenon johdosta! Sinulla on ollut todella rankat ajat! Kaverilla hälytti sekä niskapoimu turvotus, että veriseula. Kävi punktiossa, kaikki meni hienosti ja terve lapsi syntyi!! Minua varoitettiin gynen toimesta, että hoidot saavat helposti juuri veriseulan hälyttämään, vaikka mitään vikaa ei olisikaan. Hoitojen hormoonit ilmeisesti pysyvät elimistössä pitkään! Joten pidän peukkuja että kaikki on ihan hyvin!!
Maricce sulla oli oikeen ihana masu!!!
Itsellä extralyönnit ovat rauhoittuneet, enään muljahdukset eivät ole yhtämittaisia, vaan niitä on tasasesti pitkin päivää. Toivotaan että lomalla olo rauhoittaa sydämmen!!
Tänään alkoi loma, jota olen kyllä odottanut!! Ja tuntuu, että jokainen lomapäivä on ansaittu, on ollut jotenkin rankka tää kevät!!
Nyt toivotan teille jokaiselle oikein mukavaa JUSSIA ja aurinkoista kesää! Tulen seuraavaksi kertomaan rakenneultra kuulumisia!!
Meriharakka 19+3
 

Yhteistyössä