KYMPIN HOIDOISTA PLUSSANNEET!

Onnea Kirmalle ja nonniille ja muillekki!!

Mekin asutaan maalla, mutta sairaalaan ei ole ku vartin matka.. En ole tosin vielä ajatellut mitenkään synnytystä, koska uskon että kehitän muuten itelleni siitä mörön..
Koitan vain ajatella että kyllä se sieltä ulos tulee, koska niin on luonnossa tapana, keinolla jos toisella. Supistuksia koitan, sit kun se aika koittaa niin, ajatella niin että paikat aukee ja vauva tulee alaspäin ja kaikki on mahdollisimman luonnollista eikä sitä voi/kannata estellä. Loppujen lopuksi sen sitten näkee miten menee..

Viime torstaina kun olin päivällä käyny ostamassa autoon vauvalle kaukaloa, kangaskaupassa ja apteekissa sekä prismassa ostamassa kaikkea tarviketta jo valmiiksi (vaipat ja pesuaineet yms) illalla oli olo että on lyllertäny päivällä sen kolmisen tuntia ja muutamia supistuksiakin sitä oli päivän aikana tullu ( ei kipeitä vaan harjoitussuppareiden laisia).
Vessassa käydessä tuli tuhrua, niin kuin olis menkat ollu alkamassa, sai siteen ettiä äkkiä housuun..

Ensin oli ajatus että se ei sitten tässäkään kierrossa onnistunu, toinen ajatus olis että se meni kesken ja kolmanteen ajatukseen ehti jo järkikin mukaan että nytkö tämä jo rupeaa syntymään!!
Sitten varovasti miehelle vinkkasin et meinaa vähän vuotaa, ja se oli jo pakkaamassa autoa sairaalalle päin ja vaihtamassa vaatteita että sinne ehditään varmasti ennen kuin se syntyy. . Piti vähän toppuutella ettei se nyt tule, ei supistele sillei yms.. SOitin kuitenkin varmuuden vuoksi synnärille kun on kuitenkin vasta rv34 menossa, mutta mietittiin sen kätilön kanssa että jos vuoto pahenee tai supistukset alkaa ni sitten vasta sinne. Ja jos ottais vielä jatkossa vähän rauhallisemmin ni sit pian ei haittaa vaikka syntyiskin. Todennäköisesti paikat jo valmistautuu pikku hiljaa synnytykseen kuulema..

Seuraavana päivänä pakkasin jo vauvalle sairaalakassiin vaatteet yms, pesin viimeisetkin vaatteet ja kestovaipat. Rupes tajuamaan että sehän voi oikeasti syntyä pian.. Omia tavaroitakin laitoin jo valmiiksi mutta vaatteet vielä on pakkaamatta kun niitä tarvitaan vielä muutenkin käytössä (lista on jo kuitenkin valmiina jotta tietää mitä pakata kun se hetki koittaa). Mies olis aivan toivoton pakkaamaan noita tavaroita ni parempi että olen tehnyt sen etukäteen tai ainakin valmistellut asian..

Miehen kanssa mietittiin että toisaalta sain syntyä sillei etukäteen ja varoittelematta niin ei ehdi niin ajatella sitä (mieskin on muka oikein kova metsämies yms, mutta kun sairaalaan pitää mennä ja on verta ja kaikkea ni saa nähdä saattaa mies olla lisähapen tarpeessa synnytyksessä eikä vapinaltaan tai pyörrytykseltään pysty napanuoraa leikkaamaan yms..). No jos sen pari viikkoa ottais rauhallisesti ja sitten lähtis shoppailemaan ni eiköhän se sieltä maailmaan ala tulla.. :)

Torstaina olis neuvola ja sen jälkeen ne onkin sitten viikoittain (tällä hetkellä tuntuu hyvin liioiteltuilta), marraskuun alus olis sitten lääkärineuvola. Kiva olis jo tosin tietää onko paikat jo aukeamassa tuolla alhaalla että olisko tulossa jo etuajassa... Mulla ei tuo maha omasta mielestäni edes hirmu iso ole (vaikkakin on se yli 100 cm ympärysmitaltaan ja sf- mitta menee ylärajalla) mutta onhan se kömpelöä nousta sohvalta ja muuttaa asentoa sängyssä yms..
Olis jo kiva saada nyssäkkä syliin..
T:Rusina ja "vauva" 34+1..
 
AaVee onnittelut tuoreelle tädille :flower:

Ovis kiva kuulla, että siellä supisteluista huolimatta voidaan hyvin ja viikot alkavat olla paremmalla puolella. Paljon tsemiä viimeisille metreille!

Rusina85 sinnekin paljon jaksuja ja tsemiä! Toivottavasti pienokainen jaksaa vielä kasvaa kohdun suojissa, eikä synny liian aikaisin. Viikkojahan sullakin on jo kivasti kasassa.

(.) Esikoinen antoi eilen vanhemmilleen vapaaillan jäämällä mummilaan yökylään. Olipas ihana käydä saunassa ihan rauhassa ilman, että siinä koko ajan joku touhottaa. Nukuin aamulla hyvillä mielin aina ysiin asti, eikä vessassakaan tarvinnut käydä kuin pari kertaa. Makaaminen alkaa vaan painamaan ikävästi tuonne lonkkiin ja asentoa joutuu vaihtamaan jo aika tiheään. Nyt vähän lounasta ja pientä lepoa ennen kuin esikko kotiutuu :)
Aurinkoista tiistaita!
S&S 37+4
 
Kiva kuulla, että olet ovis päässyt suppareista huolimatta jo turvallisille viikoille :heart:! Saas nähdä kauanko menee, kunnes saat nyytin syliin.

(.) Minä alan olla jo kanssa ihan finito tän mahan kanssa, olo on kuin puupökkelöllä :D! Ahistaa....:headwall: Ulos ei pääse, kun mikään takki ei enää mahdu kiinni ja muutenkin olo on ihan vali vali.....:LOL: Bongasin toissailtana muuten selkäsupparin ja se ei todellakaan ollut mitenkään kivan tuntuinen :kieh:, toivottavasti ei toistu.

Noh, kai se ois lähdettävä kauppaan, että saa ukkelille syötävää.

Irene ja Töpseli rv 38+1
 
Ihan pikainen poksuminen vain kun anoppi kolkuttelee kohta ovella. Lähdetään yhdessä katsomaan eilen syntynyttä vauvaa. :) Tulen lukemaan myöhemmin oikein ajan kanssa teidän kirjoitukset.

Jotenka POKS 34+0!

AaVee ja pikku L
 
(.) Neuvolassa käyty taasen. Hieman on lähtenyt paineet nousuun 132/82, (alapaine on ollut 60-70 jotain tähän asti) häpyluu turkasen kipeä, ja vauva melko varmasti kiinnittynyt ( kätilöllä oli sijaisena tavallinen terveydenhoitaja, joka ei ihan 100% varma ollut) että josko nää nyt sitten jotain enteilis? :popcorn: Hope so.... :)

Kovin pikkuinen touhuaa masussa... Tänäänkin aamulla 5:ltä oli kiva potkia kylkiluita, myllertää, ja sitten nikotella :D meijän pieni :) :heart: Nytkin hän tuolla myllää jotain :D

Miltä muuten teillä muilla tuntuu supparit? Onko kellään ollut supistuksen aikana kipua sisäreidessä? Täällä on päivittäin tullut semmoisia suppareita, että nimenomaan oikeassa reidessä viiltää ikävästi. Mietityttää että liittyykö se oikeasti meneillään olevaan supistukseen, vai onko se joku muu kipu joka sattumalta tulee supistuksen aikana?

Annabell ja skorppari 39+1
 
hohhoijaa!!|O
mä oon siis nukkunut koko päivän |O no mitä nyt koiran kanssa käynyt lenkillä :) taitaa univelat olla pian kuitattu ja varmaan valvon ens yön :( viime yönä supisteli hieman tuntui jopa reisissä...tänään lenkillä tulikin sitten selkäsuppari jonka jälkeen het alkasi väsyttämään..taitaa mun elimistö kerätä voimia...

sannis täällä myös on lonkat kovilla..asentoa saa etsiä ja mieskin nauraa että kuorsaan:LOL:

rusina pidä nyt vielä jalat ristissä :)

irene mulla sama tilanne:LOL: takki ei todellakaan mene kiinni niin oon joutunut ottamaan miehen fleecetakin käyttöön :rolleyes: onhan se iso mutta en osta enää mitään takkia :)

annabellsullakin paineet koholla jee!hyvältä vaikuttaa :)

täytyy tästä lähteä kauppaan kans hakemaan ruokaa paremmalle puoliskolle |O

RP&mötikkä rv38poks!
 
Kiitos kaikille onnitteluista:)
Pantalaimonkin eksynyt surffailemaan näille sivuille;)
Täällä alkaa pahin maidonnousukipu tisseissä helpottaa, jälkivuotoa vielä riittää. Eipä ollut ikävä tuota, melkeen vuosi ilman vuotoja, nyt ne taas sitten alkaa!
Vauva on niin ihana, en malta olla yhtään erossa siitä. Rakastuin siihen kyllä ihan heti:heart:

Paineista, mulle neuvolassa sanottiin kans, että verenpaineet nousee loppua kohti. Mutta toisinkin voi olla, mulla oli vielä synnytyspäivänä ihan samat lukemat kun siihenkin asti oli ollut. Että ei välttämättä merkkaa mitään.

Supistuksista, mulla eivät siis pahentuneet ollenkaan. Pelkkiä harjotuskovettumisia, melko tunnottomia oli vaan. Vasta kun ne vedet meni muuttuivat turkasen koviks.
Selkäpoltot alkoi sitten autossa yhtä aikaa ponnistustunteen kanssa.

Mulla jäi mahaa hirveä ikävä. En ehtinyt vielä tuskastua oloon ollenkaan. Sairaalassa "tunsin" vielä kun vauva potkii massussa:whistle:

vadelmaunelma, voi kun sulla menis nyt kaikki hyvin loppuun asti! Muistan kyllä tosi selvästi minkälaista tuskaa se alku oli, päivästä toiseen. Mulla pahimmat pelot helpotti rakenneultrassa, mutta vasta rv30+ pysty alkaa nauttimaan olosta. Peukkuja sulle!

Muru rääkyy, täytyy mennä. seurailen kyllä tiiviisti teitä, jaksamista kaikille kaverit!
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut kirmalle ja noniille :flower:
kirmalla kyllä hurjan kuulonen synnytyskertomus! Mä olisin kyllä ollu ihan paniikissa vastaavasa tilanteessa :D Onneksi kaikki meni hyvin ja hyvä puolihan tuossa on se, että ainaki tultiin vauhdilla maailaa, ei kestäny mitään 18:a tuntia niin ku mulla :D

Annabellille osanotot :(

Tänneppä ei kummempia, Oulalla meinaa olla masuvaivoja iltasin ja välillä päivisin. Pieree ja röyhtäilee miehekkäästi :D ja huutaa välillä, mutta sepä taitaa kuulua asiaan :)
Ai niin! Mullehan iski sitten kohtutulehdus :/ Ja siis noi antibiootit varmaan aiheuttaa Oulalle vatsanväänteitä. Jospa se masukin rauhottus kuurin päätyttä. Oon antanu maitohappobakteeria, saapa nähä millon se alkaa vaikuttamaan vai alkaako ollenkaan.

Duffy ja Oula 16vrk
 
Tsau! Piti taas tulla kurkkimaan tänne tuolta kympin hoidoista :wave:
Onko kellään ollut pp1-pp4 aika koviakin menkkakipuja ja sitten pp5 poissa totaalisesti?
Kivut tuntuivat alavatsalla, selkä oli ihan tulessa ja jopa jalat särkivät nukkumaan mennessä!
Kiitti taas
-Mollis-
 
Täällä edelleenkin yhtenä kappaleena... Ei tuu juniori kehotuksista huolimatta ulos 20.10.2010!

AaVee hienoa kun sulla on hemppa nyt hyvissä lukemissa! Ja hurjan vähän tullu sulla painoa lisää - ei todellakaan mitään syytä huoleen. Onnittelut eilisistä poksuista ja samoin onnea tuoreelle tädille!

katjuzka ei todellakaan ihme että nyt on suunniteltu sektio tulossa! Voi kamala sulla on ollu ihan hengenlähtö lähellä :| Kiitos kun jaoit kokemuksesi, ei ole varmastikaan helppoa ajatella sitä mutta toisaalta on hyvä saada kerrottua siitä, on se niin karmea kokemus ollut että ei sitä ole hyvä sisälläänkään pitää.

Rouva Papunen mäkin kuulema kuorsaan mutta nukun kyl yöllä niin sikeästi etten siihen herää, vessareissulle vaan tai vettä hörppimään. Juniorikin saa myllertää ihan rauhassa, jos olen nukahtanut niin ei se muljuaminen hetkauta. Pariin otteeseen on kyllä nukahtaminen häiriintynyt kun massussa on alkanut villi myllerrys juuri nukkumaan käydessä. Mies on sitten pitänyt puhuttelun vauvalle ja se on auttanut :D Näinköhän sä olet sitten jo huomenissa tositoimissa :) mä tuun sitten jouluun mennessä perässä :D

Sannis täällä ei ole limasta mitään tietoa, eikä enää esimaidostakaan, ja muutenkin tuntuu siltä että ei tässä pariin viikkoon lähdetä mihinkään synnytystä ajatellen. Me ollaan kyllä ihan valmiita juniorin tuloon! Isot onnittelut ystäväperheellesi, adoptio on pitkä prosessi ja on todella ihanaa kun se sitten on onnellisesti ohi.

Annabell syvä osanotto miehesi mummon poismenon johdosta! Matka on tosiaan pitkä, joten ihan järkevältä miehesi päätös kuulostaa, vaikka varmasti vaikea olikin. Mun tekis mieli saada edes pieni osa sun energiasta, ainahan täällä kotona laitettavaa riittää, mut makoilu on pääasiallinen puuhani nykyään... :ashamed: Supparit mulla on tuntunu ristiselässä ja alavatsassa toistaiseksi, mutta ei reisissä. Mut ne vähät supparit mitä on ollu on kyllä laantunu aika pian.

jipsis kiva kuulla susta! Taitaa meillä vielä nyyttiä syliin odottavilla päivä päivältä kärsimättömyys kasvaa, valmiita oltais nyytin vastaanottamiseen!!

Irene voi kun olisinkin jo tositoimissa mutta kun ei niin ei... Yks syystakki mulla sentään on mikä vielä menee, mutta mulla ei ole erityisemmin puhtia ulkoiluun!

Vadelmaunelma minunkin mielestä kuulostaa kohdun kasvukivuilta. Tältä palstalta sain hyvän vinkin käydä jalat koukussa pötköttämään ja juoda jotain makeaa, esim. lasillisen mehua. Se auttoi minulla, koska kivut olivat välillä aika kovia vaikka vaan yhtä odotan!

Ovis koita vaan jaksaa lepäillä, vaikka aika innokkaalta pienokaisesi vaikuttaa ulostulon suhteen! Saiskohan sitä tartutettua jotenkin tännekin... Joo ja nettikaupathan ne ei shoppailua estä, ei lainkaan :D

rusina mäkin yritän ajatella että kivut kuuluu sitten asiaan ja on ihan luonnollisia, mutta epäilen kyllä oman kipukynnyksen olevan aika matalalla, niin helposti on tullu harjotussuppareista vedet silmiin ja hengitysharjoitusten tarve. Koitan kyllä selvitä mahdollisimman vähällä kivunlievityksellä, mutta tositilanteessa voi kyllä mieli muuttua! No lista on valmiina mitä kivunlievitystä kuvittelisin tarvitsevani, ja epiduraali on mukana vaan jos tarvis vaatii.

kirma voi kun ihana kuulla susta ja että kaikki tuntuu menevän suurelta osin hyvin! Mä oon niin utelias näkemään juniorin ja tutustumaan häneen, mutta tunne ei taida olla molemminpuolinen :D

Samoin Duffy kiva kuulla susta mutta voi ei, kohtutulehdus! Toivottavasti paranee pian, ja maitohappobakteerit tehoaa pienelle.

Mollamaija oliko sulla tuoresiirto? Kun punktion jälkeen voi vielä olla moisia tuntemuksia. Mulla oli PAS ja taisin tuntea kiinnittymiskipua, mutta muuten meni toimenpidekin aika kivuitta. Mulla on mutka kohdunkaulassa joten niiden katetrien kanssa oli jo insseissä taistelemista.

(.) Kärsivällisyys vähenee odotellessa... Päivittäin on kyllä ollu kivuliaita suppareita, mutta aina ne on laantunu. Ja vessareissuille tuppaa olemaan kiire, mutta muuten ei muutosta aikaisempaan. Maanantaina sentään kykenin ostoksille ja sain viimeset tarvikkeet juniorille, loppuja ehtii myöhemminkin. Samoin kävin sovittamassa isompia imetysliivejä ja tarjouksesta löytyikin tarpeeksi reilua kokoa olevat (90E!! normaalisti 85B), samoin imetyspaidan ostin ku oli alennuksessa.
Huomenna olis kätilöllä käynti ja sillon varmaan puhutaan kuinka paljon yliaikaiseksi annetaan mennä ennen kuin käynnistys tulee kyseeseen. Huoh... Tulis jo...

Mullu 39+6 huomenna olis LA!
 
Ihanaa kuulla Kirma, että siellä kaikki sujuu mallikkaasti! Voin uskoa, että pienokainen on vienyt koko perheen mennessään :)

Duffy voi ei, kohtutulehdus pitkän synnytyksen päätteeksi ei kuullosta kivalta. Itse jouduin silloin sen tuulimunan jälkeisen kohtutulehduksen jälkeen olemaan viikon totaalisessa levossa, kun jopa kävely katsottiin silloin rasitukseksi.
Toivottavasti Oulan masuvaivat helpottavat maitohappobakteerin myötä! Ihania vauvantuoksuisia hetkiä sinne!

AaVee veikö pieni mies tädin sydämen mennessään? Oli varmaan ihana käydä katsomassa pienokaista ja ajatella, että kohta on omakin jo sylissä :)

Annabell täällä myös tuntuu supparit aika ajoin reisissä. Tuntuu mulla samalta kuin menkkojenkin aikaan eli selässä ja nivusissa & reisissä.

Mullu mietinkin eilen, että joko olisi siellä toive pitänyt paikkansa ja vauva syntynyt, päivä olisi kyllä ollut hieno :)
Meillä mies on aika ajoin siirtynyt suosiolla sohvalle nukkumaan, kun sekä minä että koira kuorsaamme kilpaa :D Toivon mukaan itselläni helpottaa, jahka tämän mahan saa enempi normaaliin tilaan.

(.) Aamulla oli neuvola ja siellä kaikki hyvin: RR 124/82, pissa puhdas, sf 34, painossa ei muutosta, supriksen sykkeet 155. Hemoglobiini oli muutama viikko sitten vielä 127, joten sitä ei nyt ole seurattukaan.
Eilen iltapäivällä alkoi alavatsalla hirmuinen paineen tunne ja häpyyn sattui ja vihloi. Meinasin jo soittaa isovanhemmat hoitamaan poikaa, mutta hammasta purren hain esikon hoidosta ja yhdessä odoteltiin sitten isin kotiutumista. Onneksi päätti juuri eilen tulla ajoissa kotiin. Vihlontaa ja paineen tunnetta kesti koko illan ja yöllä ekan vessareissun yhteydessä piti ottaa happea oikein kunnolla. Sattui niin mahaan kuin selkäänkin. Ihan kuin joku olisi selästä vedellyt oikein kunnolla, meinasi olla vaikeaa istua pytyllä. Aamuun mennessä oli tuntemukset menneet ohi ja nyt olo on kohtalainen. Voin siis tehdä normaalin viikkosiivouksen :LOL:

Jaksuja kaikille!
Sannis & surprise 37+6, huomenna poksuu ja viimeiset (toivottavasti) kaksi viikkoa ovat edessä.
 
ei tainnut pitää mun uni paikkansa tässä synnytys asiassa :LOL: ei sitten mitään tuntemuksia tänään :D harjoitussupistuksia kyllä tuli illalla ihan kivaan tahtiin mutta missä ne kipeät on :D jos sitten vaikka viikonloppuna sais lähtö koittaa :)

RP&mötikkä 38+2
 
Sannis juu eipä menny päivämäärän suhteen niinku haaveiltiin... Ja sain tänään imuroituakin, eikä se aiheuttanu niin minkäänlaisia suppareita!

RPkin vielä "jakaantumattomana" näinköhän sitten viikonloppuna?

Mikäköhän tiltalitin tilanne on?

(.) Kävin tänään viimeistä kertaa kätilön pakeilla ja kiva kun mies sai järjesteltyä työasiansa niin että pääsi mukaan! Pissa puhdas, eikä turvotusta. Painoa ei kysytty mutta aamulla vaa'alla käydessä se ei ollu noussu edellisestä kerrasta, ihan hyvä. Verenpaine 127/91, alapaine alkaa olemaan normaalin ylärajoilla. Sf-mitta 36, painoarvio 3700 g, sydänäänet hyvät (nyt arvioi pulssiksi 150-155, vauva oli hereillä ja potki anturiin). Juniorilla oli muuten aivan mielettömän villit jumppahetket kätilöltä lähtiessä, painoi niin alas kuin ylöskin - ei taida tykätä noista tsekkailuista! Sain kehotuksen soittaa huomenaamulla synnytyssairaalalle yliaikaiskontrollia varten, ja että varaisin sen ensi viikon perjantaille (41+1 vaikka suositellaan 41+3, mutta ei kuulema tarvitse odotella sitten maanantaihin asti - voin vaikka käyttää verenpainetta tekosyynä aiemman ajan saadakseni).

Tosiaankin päivä ilman suppareita, ja juniori myllää villisti yksiössään. Jaksuja kaikille!

Mullu 40+0 POKS
 
Mullu ei auttanut imurointi täälläkään, eikä kaupassa käynti, eikä ruuan tekeminen, eikä eikä eikä... Ritariakin olen ehtinyt täällä leikkimään... aaarrggghhh! Turhaan mä kuitenkin täällä valittelen, kun huomenna tulee vasta 38 täyteen. Jotenkin sitä vaan odottaa, että tulis jo. Ei varmaan muutoin, mutta kun esikoinen syntyi 38+3 niin mieli on malttamaton :ashamed:

Jaksuja, jaksuja ja poksuja :)
 
Moikka!

mullu mä en edes herää siihen kun mötikkä potkii mutta jotenkin niin vaikee saada unta...mut hei viime yön nukuin kuin tukki ja ilman vessakäyntejä!!

aaveeolitko ylpeä täti??

sannis täällä myös mieli malttamaton :)ei jaksais millään odottaa että kumpiko siellä masussa mua kiusaa :)

Täällä harjoitussupistuksia vaan tulee edelleen mutta ei niitä kipeitä... :( masentavaa :D en usko että kaverinkaan veikkaus pitää paikkansa eli 24.päivä :D mulla on täällä sellainen veikkauslista :D

RP&mötikkä 38+3
 
Mullu, taisit olla sitten ensimmäinen lasketunajan ylittäjä :D! Sää katkaisit nyt hyvän putken, kun kaikki muut on tulleet ennenaikaisina :LOL:!

Ai, RP se vaan yrittää päästä synnyttämään :LOL:? Harjoittele sinä siellä kotona vaan, vuoros on vasta mun jälkeen kuitenkin ja mä synnytän vasta isänpäivänä :kieh:!

(.) Väsyttää.... Keskiviikkona oli neuvola ja täti oli sitä mieltä, että pää ei enää hirveästi heilu, jippii.... Vaikka eihän sekään mitään kerro. Painoa oli tullut taas ja pissa yhellä plussalla, seuraava käynti ois sitten ens viikolla. Yöllä on tullut muutamat menkkajuilinnat, mutta muuten ei sitten niin yhtään mitään. On muuten jännä juttu, kun päivällä oikein toivoo, että synnytys alkas, mutta sitten kun yöllä yksikseen asioita miettii niin iskee paniikki :D!


Irene ja Töpseli rv 38+4
 
Täällä kärsitty eilen painon tunteesta, harjoitus supistuksista, muutamista kipeistä reisiin suuntautuvista supistuksista, jäätävästä häpyluu kivusta ja siitä että piti vaappua eteenpäin haara-asennossa. Pisteenä iin päällä, nukkumaan mennessä alkoi wc ralli 1/2 h välein 3 h ajan, ja sen jäkeen 1,5 h välein... :kieh: Melkein jo rukoilin että syntyis jo, mutta ei syntynyt... :(

Edelleen on semmonen "haara-asento" olo.

Mutta näyttää siltä että kovaa vauhtia yliajalle mennään... :rolleyes:

Annabell ja skorppari 39+4
 
Sannis mä oon yrittäny tänään "riehua", en oo ees päikkäreitä ottanut, mut ei tunnu auttavan : / Onnittelut tämänpäiväisistä poksuista, voi hyvinkin olla että pikkuisesi pian syntyy!

Rouva Papunen hienoa kun sait nukuttua niin hyvin! Nyt oletkin sit kerännyt voimia viikonlopun synnytystä varten ;) Siskontyttöni on vihjaillu heillä olevan vedonlyöntilistan, hmm saa nähdä kuka osuu lähimmäs.

Irene jaahas niinpä onkin mulle tullut tuo kyseenalainen kunnia! Ei sen kyllä niin pitäny mennä...

Annabell jos noi sun tuntemukset jatkuu niin et välttämättä mene yliajalle...

Soitin tänään synnytyssairaalalle ja sain ajan yliaikaistarkastukseen ensi perjantaille. Piti kyllä ruikuttaa verenpaineesta jotta eivät olis antaneet aikaa sitä seuraavalle maanantaille. Siellä sitten käyrille ja mahdollisen käynnistyksen suunnitteluun, jollei tämä nyt päätä syntyä sitä ennen. Nyt yritetään satsata tähän viikonloppuun...

Mullu 40+1... and still counting...
 
Duffy: Harmi juttu tuo kohtutulehdus, toivottavasti helpottaa jo. Itsellä iski sama vaiva km:n seurauksena, mutta onneksi talttui aika nopsasti. Meille muuten suositeltiin neuvolasta Cuplaton-tippoja vauvelin masuvaivoihin, en sitten tiedä, voisiko auttaa myös antibioottien aiheuttamiin vatsanpuruihin?

Kuorsaamisesta: Täälläkin mies on raportoinut kuorsaamisesta :D Lisäksi työkaveri kertoi, että hänkin alkoi kuorsaamaan raskausaikana ja on kuulemma jatkunut siitä asti :eek:

Kirma: Voin kuvitella, että olette ihan lääpällänne pikkuiseen :heart:. Mullakaan ei ole ollut kuin kivuttomia harjoitussuppareita eikä muutenkaan ole näkynyt limatulppia tai muita erityisempiä merkkejä, joten oli lohdullista kuulla kokemuksiasi, ettei niitä välttämättä olekaan ennen varsinaisia tositoimia.

Mullu: Juu, aika kuumeilua tämä odottelu, täälläkin laskettu aika lähestyy kovaa vauhtia...Mutta sun alavatsassa ja selässä tuntuvat supparithan vaikuttavat aikas lupaavilta, josko ne kypsyttelisivät kohdun kaulaa? Mullakin muuten hävisi pari päivää sitten esimaidot melkein kokonaan ja olo on kaikenkaikkiaan "liian helppo", vaikka täälläkin käytössä kaikki kolme ässällä alkavaa kotikonstia ;) Hieno juttu, että pääsette nyt jo tarkempaan seurantaan - itsellä lääkäri ensi tiistaina ellei siihen mennessä ala tapahtua. mutta kuulemma joissain sairaaloissa eivät ota yliaikaisseurantaan ennen kuin la:sta on +2 viikkoa.

Eilisessä neuvolassa otettiin vaavin sydänkäyrää, joka näytti hyvältä, samoin sykkeet. Verenpaineet 107/51, pissa puhdas, sf 36 cm ja painoarvio 3400 g. Muuten siis olo varsin oireeton, joten taitaa täälläkin mennä la rikki.

Jaksuja kaikille kolotusten, kipeiden suppareiden ja vessarallin kanssa tuskasteleville ja myös oikein mukavaa viikonloppua ihan jokaiselle!

jipsis 39+5
 
:attn: Tänään olis neuvolan mukaan SE päivä... eli 40+0... Vaikka se OIKEASTI laskettuna onkin vasta huomenna... Mutta hiljaiselta näyttää joka tapauksessa... Että kyllä tässä yliaikaiseksi ollaan menossa... Sitten olen sortunut vielä suklaan syöpöteltyä, että varman tässä yli 4 kg pikku jötikkä saadaan ulos pukata, varsinkin kun hänen pitäisi nyt olla se about 3,9 kg... :D huomenna kuitenkin neuvola, niin pitänee kinuta taas paino-arviota :D

Mitenkäs RouvaPapunen? Vielä kotona? Entäs Mullu?:D Irenekin kovaa vauhtia lähestyy laskettua aikaa... Tuntemuksia? :)

Annabell ja skorppari ( virallinen skorpioni aika muuten alkoi tänään ;)) 39+6
 
Viimeksi muokattu:
täällä ollaan jakaantumattomana annabell :wave: eilen tuli tosi pistäviä vihlaisuja illalla kohdunsuulle...päivälläkin tuli niin paha että meinasi mennä jalat alta :D ajattelin illalla että nytkö,mutta mentiin miehen kanssa saunaan ja ne loppui :LOL: eli se siitä sitten :) ei pitänyt kaverinkaan päivämäärä paikkansa heh!huomenna olis siskon veikkaus ja seuraava onkin miehen joka on 30. päivä :) silloin olis miehen äidin synttäritkin ja täyttää vielä 50 vuotta joten saa nähdä saako anoppi synttärilahjan :)

RP&mötikkä 38+5 (tiistaina viimeinen poks!toivottavasti)
 
Täällä ollaan myös yhdessä kasassa, juuri kotiuduin muksumessuilta :wave:! Olotila alkaa olla aika tukala. Olen huomannut, että päivän "riehumisilla" ei saa aikaiseksi muuta kuin huonot yöunet itselle (jalkoja särkee ja kolottaa). Mulla ei omasta mielestäni kyllä ole ollut suppareitakaan, mitä nyt yöllä niitä inhottavia menkkajomotuksia :kieh:! Että yli mennään ja heittämällä täälläkin annabell.

Tää on kyllä nyt jo niin nähty, että alkais jo riittää. Lisäksi Töpselin liikkeet on niin voimakkaita, että nekään ei tunnu enää mitenkään kivoilta. Tuntuu, että kyljet halkee ihan justiinsa. Sauna ei auta, seksi ei auta, joten kai se on ruvettava siivoamaan :LOL:!

Irene ja Töpseli rv 38+6
 

Yhteistyössä