KYMPIN HOIDOISTA PLUSSANNEET!

Onnittelut Discoverylle ja Duffylle pienokaisista =)

Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena, vaikka juoksutti se eilen taas päivän synnärillä. Tänään oli sitten äitipolilla sektioajan varaaminen ja perjantaina eli rv 37 + 2 lapsoset sitten syntyy leikkauksella, jos siis eivät päätä ennen sitä itse leikkausaikaansa :) Painoarviot olivat A 3,3 kg ja B 3 kg. Vaikka arviot menisivätkin hieman pieleen, ihan hyvän kokoiset piiperoiset ovat kaksosiksi näillä viikoilla tuloillaan :) Mitään keuhkojen kypsyyskokeita ei enää näillä viikoilla tehdä, vaikka viimeksi siitä oli toisen lääkärin kanssa puhetta. Toivottavasti eivät enää lisähappeakaan sitten tarvitse. Olo on ollut melkoisen kurja, kun vatsa painaa niin kauheasti. Eilen sain kahdelta eri kätilöltä ja kahdelta eri lääkäriltä kuulla, etteivät näin isoa ja tämän mallista vatsaa ole uransa aikana nähnyt. Lääkäri kommentoi, että voi tyttö rukka...Ei naurattanut minua :( Isoja masuja ovat kyllä isoimmilla ihmisillä kuulemma nähneet, muttei näin pienellä tällaista suippeloa rantapalloa. Itsestäkin kyllä tuntuu, että tämä putoaa kohta lattialle. Omaa alapäätä, ei edes karvoitusta, näy peilinkään kautta. Istuminen on erittäin vaikeaa, kun maha valahtaa jalkojen väliin ja tuoli painaa sitä ylöspäin kasaan. Iho on lähes rikki alavatsalta, että silleen.....täytyy yrittää rasvailla kovasti, ettei rikkoontuisi ennen perjantaina. Riskinä sitten tulehtuminen, kun alavatsa aukaistaan lapsosia varten :( No mutta, toivottavasti kaikki menee kaikin puolin ok. Vähän alkaa jo jännittämään.

Voimia teille kaikille tulevaan koitokseen ja sen jälkeiseen elämään. Katsellaan, koska pääsen kirjoittelemaan seuraavan kerran ja koska sitten kotiudun nyyttien kanssa. Voihan se olla, että ensi viikko menee sairaalassa, riippuen kohdun palautumisesta, lapsien hyvinvoinnista ja tietenkin monesta muustakin seikasta.

nonnii ja piiperoiset rv 36 + 5
 
Viimeksi muokattu:
Irene Halit, täysiaikaisuudesta =) Täältä tullaan huomenna perässä JIPIII! Nyt ehkä voisi ruveta pikku hiljaa yrittelemään kaikenlaisia kotikonsteja käynnitymiseen...
Ja minulle lääkäri tänään juuri sanoi, että kohdunsuun/kaulan tilanne ei kerro mitään siitä milloin synnytys käynnistyy. Vaikka kuinka ajoissa olisi auki voi mennä yliajalle ja vaikka kuinka olisi kiinni voi synnytys käynnistyä vaikka samana iltana. Itsekkin olin vielä ihan kiinni, kohdunkaulaa jäljellä 2 cm, mutta pehmennyt oli paikat.

Discovery
Onnea myös pikkunyytistä :heart: Onneksi kaikki kuitenkin päättyi parhainpäin!

Kirma Voi hitsit olet jo NIIIIN pitkällä, toivottavasti lähtö tulee pikapuoliin! Nyt vain ensin siivousta, saunaa ja lopuksi hieman sitä kolmatta ässää :D Samaa reseptiä Mullulle :)

( . ) Itse olin tänään synnytystapa-arviossa ja kokoarviossa. Minnillä kokoa 3,1 kg eli ihan täysin keskikäyrillä mennään ja pelkoa jättivauvasta ei kuulema ole:) Kohdunkaulaa siis jäljellä 2 cm, paikat kiinni mutta pehmenneet. Minnin pää on jo kuulema tosi alhalla, käyrät ok, liikeet ok, verenpaine 97/65 :O, sokereita seurataan nyt tiiviisti viikko kun ovat heitelleet. Muuta vaaraa ei kuulema enää ei ole kuin tuo istukan toimita (joka nyt oli hyvä ja virtaukset hyvät). Eli jos sokerit eivät parane (tarkempi ruokavalio) niin sitten menen vielä kontrolliin, muuten odotellaan vain normi synnytystä. Lääkäri oli mies, mutta aivan ihana ja tuntui ymmärtävän näitä naistenvaivoja. Sain myös reseptin panacodiin, että ei olis ihan niin tuskaa tämä oleminen. Ja kyllähän se auttoi, paljon mukavammin on tämä päivä mennyt, olen saanut tehtyä kaikenlaista kotona :)

Maricce ja Minni rv 36+6
 
Meinasin Nonnii sua jo eilen huhuilla, että oletko jo tositoimissa, mutta et sitten ihan vielä. No kyllä piiperoiset ovat jo ainakin hyvän kokoisia ja perjantaina jo täysiaikaisiakin. Uskon, että he ovat jo täysin kehittyneitä ja valmiina maailmaan :heart:! Tukala olotilasi helpottaa sitten parin päivän päästä. No on kyllä ihme kommentteja hoitohenkilöstöltä ja varmaan pisti vihaksi kommentoinnit mahasta ja sen muodosta. Mua pistää välillä vihaks muutenkin ihmisten ihmettelyt mahasta ja siitä montako asukkia siellä mahtaa olla, kun on niin iso :kieh:!

Mariccelle onnittelut tämänpäiväisestä eli täysiaikainen olet sinäkin :heart:! Ja Minnihän on ihan sopusuhtaisen kokoinen. Katottiinko sulla lantion tilavuutta tuossa synnytystapa-arviossa vai katsottiinko vain kohdunsuun tilanne? Joko muuten olet päättänyt synnytätkö Taysissa vai Vammalassa.

Muistini mukaan taitaa RP:kin olla tänään täysiaikainen, joten onnittelut sinnekin :heart:!


(.) Ei kummoista, ulkona on kylmää ja jäistä, joten tänään ollaan sisätiloissa ja pestään pyykkiä.


Irene ja Töpseli rv 37+1
 
Moi!!
Mielettömästi onnea Duffylle ja Discoverylle pienokaisista!! Nonnii taitaakin olla seuraava???

(.)Tänään käyty neuvolalääkärillä. Kaveri on kuulemma kunnon kokonen?? en tiedä mitä painona tarkoitti, toivottavasti ei nyt mitään jättiläistä tulisi. Kohdunsuu oli napakka, ja noin 2cm pitkä. Turvotusta +++ ja paineet alkaneet pikkuisen nousta. Sainkin mittarin mukaan, että voi niitä kotona seurailla. Turvotus on levinnyt kasvoihin ja kädet on puutuneet öisin ja päivällä tavarat putoilee käsistä, iskiassärky pitää öisin hereillä, eikä oikein mikään asento ole hyvä. Painokin oli noussut yli kilon viimekäynnistä. Onneksi viikkoja alkaa olla kasassa jo hyvin, jos tässä vielä saa raskausmyrkytyksenkin kaupanpäälle. Sokerit on pysyneet normaaleina koko ajan, onneksi!!!
Mä alan oleen jo aika väsynyt tähän turpeuteen, kankeuteen, vaivoihin, närästykseen, huonoon oloon jne jne...., mä vaan odotan että sais kaverin syliin ja alkais oleen taas normaaleissa mitoissa, pystyis liikkumaan ja pääsis kunnon lenkille, sais sukat jalkaan ähisemättä, pääsis sohvalta ylös ilman vinssuria, ja mikä ihana jälleennäkeminen varpaitten ja pipmskarvojen kanssa!!!:LOL: Anteeksi tää kaamea valitusvirsi, mä oon hyvinkin kiitollinen tästä masukista, mutta kaikki tää muu onkin ollut yhtä.........., kaipa tää taas tästä, jokseenkin sitä vaan kokee että kroppa pettää mut joka kurvissa, eikä mikään tunnu sujuvan "normaalisti"! Mä oon kyllä niin kade niille kaikille jotka ovat nauttineet raskaudestaan, mulla on huono omatunto siittäkin, että mä en vaan ole pystynyt nauttimaan tästä yhtään. ANTEEKSI OMANAPAISUUS JA VALITUS!!! nyt meen ottaan pienet päikkärit, josko olis parempi mieli herätessä!
 
Moikka!

pitkästä aikaa :) ei oo millään jaksanut kirjottaa kun on ollut hieman univaikeuksia :(

tänään siis poksuu!!jihuu!!täysaikainen mötskä mahassa :) kiitos onnitteluista irene sulle myös takaisin onnittelut!maricelle myös!
nonni sulla käy aika vähiin :) ihan jännittää sun puolesta :)

Tänään aamusta oli siis sokereiden vuoksi se painoarvio ja normaalipainoinen olis kuulemma tulossa :) laskettuna aikana painoa olis arvion mukaan n.3,5kg huoh onneksi ei ihan nelikiloista :) mut hei tällä tulevalla mammalla oli kohdunkaula lyhentynyt 3centistä 2cm!!!ja aukikin oli jo yhdelle sormelle jihuu!!ihanaa että tuolla jotain edes tapahtuu :D eihän se kyllä merkkaa mitään koska se vauva on tulossa mutta silti tuli hyvä mieli :D nyt vaan odotellaan :)

olen kyllä irenen kanssa samoilla linjoilla että sisällä tämä päivä paitsi pakollinen lenkki koiran kanssa...tuolla on niin kalsa ilma...ja tuulee!!aamusta tuli hieman rakeita ja räntää...hmmm mietin tässä että pitäskö etsiä jokin sairaalakassi mitä vois pikkuhiljaa pakkailla :) eiii...en taida vielä mun säkällä paikat menee uudestaan kiinni :D

RP&täyskasvuinen mötikkä rv37!!POKS!
 
Duffylle ja Dicoverylle PALJON, PALJON ONNEA prinssin ja prinsessan johdosta :heart::heart:

AaVeelle hyvää viimeistä työpäivää, lomaa sekä alkavaa mammista!

Seuraavia uutisia odotellen, täällä ei niin mitään... Alavatsalle oli tullut muutama raskausarpi, joita ei ekassa raskaudessa tullut ollenkaan. Sf-mitta on ollut pienempi, mutta maha muutoin isompi - alan jo olemaan ihan kypsä...
Jaksuja kaikille ja lisää kommentteja/kuulumisia, kun tämä mamma taas astetta paremmalla tuulella.

Sannis & surprise 36+4
 
APUA! täällä on havaittu tänä aamuna sitkeää limaa missä vähän verta....ei kai se nyt vielä tuu??taitaa limatulppa irtoilla.....pikkusen kyllä supisteli eilen että saattaa olla sen aiheuttamaa....nooh nyt alkas jänskättää vaikka eihän tuollakaan vissiin mitään merkitystä ole kuin että synnytys lähenee...

RP&mötikkä 37+1
 
Älä kuule luulekaan RP, että voit tollein vaan ruveta etuileen :D! Hus pois tuollaiset tuntemukset, säähän alat puhuun ihan höpöjä. Ei vaan ihan tosissaan, saattaahan se olla limatulppaa, mutta ei välttämättä enteile vielä alkavaa synnytystä, saattaa mennä vielä hyvinkin pitkään :p!


Irene ja Töpseli 37+2
 
RP, en mäkään ole vielä sairaalakassia pakannut, tänään just tilasin vasta imetysliivitkin :D. Eihän tässä mikään kiire ole. Kaikkee pientä sälää puuttuu muutenkin vielä, joten ei tässä nyt vielä jouda synnyttämään.

Mulle on muuten nyt tullut mahaan ensimmäiset raskausarvet :headwall:, en sitten säästynyt niiltäkään. Ikävä huijaus, kun näinkin pitkälle pääsin ilman :kieh:!

Ihana muuten toi meriharakan valitusvirsi :heart:! Ihan samat fiilikset täälläkin.

Kotiutumisvaatteista: Mitä otatte itsellenne kotiutumisvaatteiksi? Mä rupesin miettiin, että pitääköhän kuitenkin tulla äippähousuilla kotiin, tuskin omat vaatteet ihan heti kuitenkaan päälle mahtuu. On mulla kanssa ongelmia :D!
 
ireneMun pitäs kans hommata ne liivit!ja kans puuttuu kaikenlaista pientä...pitäs tehdä oikein lista että muistais jotain aina kaupasta ostaa :) kotiutumisvaatteina ajattelin jotain rentoa vaatetta...ja kuitenkin aika löysää...eihän sitä tiedä vaikka sektioon joutuiskin niin tuntuis aika ikävältä varmaan jos housut hankais siihen leikkaushaavaan...elikkäs mammahousut ja vähän siistimpi paita :) vauvallekin pitäis miettiä jotain kivaa :)
 
Rouva Papunen Et sä vielä saa synnyttää :D Mä haluun ensin! :D
Nonniille Tsemppiä sektioon! :) Sulla on pikkuiset pian jo sylissä! :)

Täällä oli sitten muutamalle muullekkin kohtalontoverille tullut viime hetken raskausarpia... :( Kuten itselläkin nuo pari pientä... Mutta jos tässä vielä pitkään mahaa kasvatellaan, voipi olla että lisää tulee kuin sieniä sateella...

Neuvolassa käyty taas... Kaik hyvin, ja pitkä hoikka poika kuulemma tulossa. Yli 50 cm. :):heart: Mun lantio on kuulemma niin hyvän mallinen, että poju mahtuu tunkemaan pieniä jalkojaan pitkälle kylkeen.. Ja se on kyllä huomattu! :D Mikään ei puhu synnytyksen käynnistymisen puolesta. Rinnoistakaan kun ei ole mitään herunut, niin ei kuulemma erity oksitosiinia. Eli nyt pitää kuulemma hiplata rintoja :D ja harrastaa seksiä :D Että näillä eväillä ;) Häpyliitos kipuja sentään on edelleen, ja nyt sf-mittaa otettaessa tuntui epämiellyttävältä tuolta liitoksen läheltä painelu. Et jos sentään jotain...

Mutta että tuntuu kovin siltä kuin mentäisiin kohti käynnistystä...

Annabell ja skorppari 38+2
 
Pikaisesti neuvolakuulumisia (anteeksi omanapaisuus):
Arvot kunnossa, painoa tullut vähän lisää - samoin turvotusta. Supriksen pää on jo ihan alhaalla eli häpyluun ja pään väliin ei jää enää rakoa. Huomasin kyllä, kun vessassa saa nyt laukata aika tiheään.
Eilen tuli kirkasta limaa, erilaista kuin valkovuoto eli ennakoinee jotain. Selkäsuppareita tulee nyt myös lähes päivittäin, jopa makuulla, mutta eivät ole kivuliaita.

Eilen oli super huono päivä, tuntuu kuin maha olisi valahtanut yht'äkkiä jalkojen väliin : / Oli ekaa kertaa todella hankala ja vaikee olla. Tänään huomattavasti parempi päivä ja maltoin jopa nukkua muutaman tunnin päikät.

Aurinkoista keskiviikkoa & jaksuja viime metreille! Perässä tullaan :)
S&S 36+5
 
RP, täältä myös ehdoton EI, sä et saa etuilla;)
Mullahan sitä paksua limaa on tullut jo viikon, välillä myös väriä matkassa. Just neuvolassa tänään th sanoi, että limatulppaa juu. Mutta siis kauan sitä on jo vuotanut ja täällä ollaan.

nipsu, kiva kuulla sinultakin kuulumisia! Ja onneks saikku jatkuu jos kerran supistaa.
Jäikö sulta mitään kammoa tai pelkoa synnytyksestä jos on ollut hankala?

irene, mulla oli viimeks varattuna omiksi kotiintulovaatteikis vanhat farkut+mammahousut -tulin mammoissa, maha kun oli älytön pullataikinarömppä. Sitten oli jakku takiksi, sillon oli ihana kevät, -se ei mahtunut tissien kohdalta päälle.
Nyt oon pakannut löysän puseron+mukavat housut.

nonnii, sinulle kyllä täysi kunnioitus ja kumarrus, loppuun asti sait pikkuset kannettua ja vielä noin hyvän kokoisiksi! Onnea synnytykseen!

sannis, mulla tuntu just samalle, kun vauva valahti tuonne syvälle! Ja pissillä saa tosiaankin ravata, mistä lie johtuu, että varsinkin makuulla se hätä tuntuu herkemmin.

(.) Neuvolassa tänään ja kaikki ok. Painoa on tullut kahden viikon aikana vaan 300g, th meinas, että kertoo siitä että lähtö on lähellä kun ruoka ei maita. Oon kyllä omasta mielestä syönyt aika samallalailla, mutta ehken tämän pömpän kantaminen sitten vastaavasti kuluttaakin enemmän.
Sf oli tullut 2cm alaspäin eikä vauvan päätä enää saanut kiinni. Maha oli muutenkin tosi kiinteä pallo, th ei kunnolla erottanut sielä vauvan muotoja ollenkaan.
Mutta eipä muuta kun odottelua.
Valkovuotokin on nyt muuttunut takasin juoksevammaksi, että ehken se tulppa on nyt kokonaan irti. Erilaisia vihlontoja ja jomotuksia on tullut kans.
Annabell antoi uutta tietoa, mä en tiennyt tissien hiplailusta! Ihanko neuvolassa kerrottiin? Minultakaan ei noista rinnoista ole mitään vielä tullut, mutta ei ollut esikoltakaan. Silti maito nousi normaalisti ja salissa jo tuli ne ekat tipat ternimaitoa.
Mutta taidanpa laittaa miehen illalla hommiin, tissihierontaa kiitos;)

Vieläköhän mullu on maisemissa kokonaisena?

kirma&muru 39+4 (esikoinen syntyi 39+3)
 
voi kirma sullahan on LA ihan käsillä!kylläpä aika kuluu nopeeta...en mä usko että se nyt tuolta pullahtaa ulos ennen sun murua :) oon kuullut kans tuosta tissihieronnasta,mutta mun ei tarvitse sitäkään tehdä kun esimaitoa kyllä tulee ja varsinkin saunan jälkeen joten pane mies hieromaan saunassa :D

annabell kyllä mä ajattelin etuilla ja kiilata teidät kaikki nyt :D ei kai kuitenkin menee sen kaks viikkoa yli :D sen vuoksi en pakkaakaan mitään kassia valmiiksi muuten vauva ei tuu ikinä :)

sannis hyvältä vaikuttaa limat :) eiköhän me pian saada se palkinto sieltä syliin :) kiilaa säkin muiden edelle :D

RP
 
Irene En tiedä miten se lantio tutkitaan, mutta siis kokeili painelemalla (sattui muuten ihan mielettömästi!) ja sanoi että lantio tuntuu aivan normaalille ja se siitä. Olisiko sitä pitänyt tutkia vielä jotenkin muuten?
En ole päättänyt sitä synnytyspaikkaa vielä, en vain osaa tai uskalla tehdä päätöstä. Toisin loppujen lopuksi olen aika "pelkuri" ja haluan että kaikki apu on lähellä, niin ehkä se sitten on se TAYS sittenkin :-/ Ei houkuta ei, mutta en tiedä antaisinko itselleni ikinä anteeksi jos jotain sattuisi Minnille ja oltaisiin Vammalassa ja apu tulisi liian myöhään...
Kaikki kyselee, että pelottaako ja jännittääkö synnytys. Ei jännitä eikä pelota, ainoa mun pelko on se etten saa tätä lasta elävänä ulos täältä vatsasta. Kivuista ja muista jutuista viis.

RouvaPapunen Voi hitsit :D Kyllä jännittää sun puolesta. Luultavasti se on sitä limatulppaa. Kateellinen olen! Täällä ei mitään merkkiä ole lähetyvästä synnytyksestä paitsi supistuksia, mutta niitä nyt on ollut jo niin pitkään ja eivät ole kuitenkaan tehneet mitään tuolla kohdunsuulla|O
Ja onnittelut myös takaisin päin eilisestä täysiaikaisuudesta:flower:

meriharakka
Tuo valitusvirsi olisi voinut ihan hyvin olla suoraan mun näppäimistöltä!:hug:

nonnii Sinulla ei ole enää montaa päivää jäljellä! Onnea sektioon, pian saat kääröt kainaloon!:heart:

Siis OMG! Mä olen kyllä pakannut sairaalakassin ja Minnille kotiutumisvaatteet, mutta itselle en ole pakannut mitään kotiutumisvaatteita. Ei tullut ollenkaan mieleenkään, että itsekkin tarvitsisin jotkut vaatteet millä tulla kotiin:LOL: No, ehkä mä korjaan asian huomenna...

Maricce ja Minni rv 27+1
 
Täällä ollaan edelleen pötsi pömpöttäen, väsymys jatkuu, eikä pahemmin merkkejä h-hetken lähestymisestä...

Mutta nonnii hienoa että olet jaksanut sinnitellä pikkuiset täysiaikaiseksi! Perjantaina olo on varmasti ihan erilainen kun olet saanut pienokaiset maailmaan. Tsemppiä ja onnea!! :heart: :heart:

Salvia mä taidan mennä ihan kauppaan sovittamaan imetysliivejä, tää herranjestas koko on sellai etten arvaa netistä ostaa, enkä oo erityisen halpoja edes löytänytkään. Kunhan oikean koon löytää niin sit voi lisää tilailla netistä. Mulla muuten aina tuppaa olemaan pulssi korkea lenkkeillessä, vaikka verenpaineet on hyvät. Mun pulssia ei oo nyt raskausaikana mitattu laisinkaan.

kirma näillä unilla mä oon varmaan erityisen levännyt h-hetkeen mennessä... Yöt nukun hyvin ja sitten lisäksi vielä päivän mittaan. Nyt on menneet kauniit syysilmat lähes täysin ohi! Mutta vauvalle alkaa olemaan kaikki valmiina, joten otan levon kannalta. Mä kyllä kans tykkään leipomisesta ja olis ihana puuhailla kaikenlaista, mutta veto pois -olo on niin voimakas että vaaka-asento houkuttelee eniten. Kyllä sulla varmaan kohta lähtö tulee, ans kattoo vaan.

Maricce kiva kun anoppilan reissu meni hyvin! Mä sain vaipparoskiksen yhden lastentarvikeliikkeen tervetulopaketissa, joten sitä ei tarvinnu erikseen ostaa. Vauvan hoitotarvikkeita puuttuu vielä vähän, mutta enköhän mä ne vielä ehdi ostamaan. Kiva kun sulla oli niin hyvä käynti synnytystapa- ja kokoarviossa! Mä annan vaan ajan kulua, paitsi että 19.10. illalla saatan alottaa rapuissa treenauksen, jospa se saisi juniorin ulos 20.10.2010 :D

AaVee mun sf-mitta on menny näissä lukemissa: 30+0: 28, 32+5: 31, 35+0: 32, 38+0:34 aina keskikäyrän paikkeilla kun kätilö on mitannut. Omalääkärin mittaukset huiteli yläkäyrällä. Onnittelut äippäloman alkamisesta! :flower:

Irene mä olen ottanut rautalisän iltaisin, vähintään 2 tuntia illallisen jälkeen. Lähinnä sen takia että juon yleensä maitoa iltaruuan lisukkeeksi, ni odotan siksi sen 2 tuntia. En tiennytkään että pitäisi ottaa tyhjään mahaan? -- Onnittelut täysiaikaisuudesta! :) Kotiutumisvaatteiksi varasin löysät housut, toivon että ne menee. Muuten saa mies pyrähtää kotosalla hakemassa jotkut toiset.

Discovery kävinkin lokakuisista kurkkimassa synnytyskertomuksesi, tosi ikävää että jouduit ponnistelemaan niin kauan turhaan. Tärkeintä on että sait prinsessan turvallisesti syliisi! Onnittelut vielä kerran!! :flower: :heart:

katjuzka onnittelut poikalupauksesta! Edellinen synnytyskokemuksesi on tosiaan tainnut olla hirmuinen, joten suunniteltuun sektioon vaan - vai oletko käynyt pelkopolilla ja ehkä muuttanut mielesi?

Nipsu reilusti vaan saikulla oloa, jospa supistelut pysyisivät poissa.

meriharakka anteeksi mutta mua pisti naurattamaan sun "valitusvirsi", kun niin moni niistä vaivoista pätee täälläkin. Ja kuitenkaan mulla ei ole kiirettä luopua tästä pömpöstä, kun tuntuu että niin vähillä vaivoilla olen selvinnyt. Ja h-hetki ja ensimmäinen aika vauvan kanssa pelottaa ja jännittää... huh. Mietin sitäkin, että tämän jälkeen en enää raskaana tule olemaan, joten otetaan "ilo irti" nyt tästä loppuajastakin, oli se kuinka vaivalloinen tahansa.

Rouva Papunen meinaatko tosiaan tehdä varaslähdön? :D Mutta mikä ettei, kun sielläkin nyt täysiaikaisuus koitti - onnittelut!! :flower:

Annabell hyvät neuvolakuulumiset! Jaaha oliskohan mulla nyt sitä oksitosiinia vähän ainakin erittynyt ku esimaito on bongattu (läikkä rintsikoissa tässä eräänä päivänä)?

Sannis kyllä kuulostaa että sielläkin loppuodotus lähenee - vauhdilla?

Vauvakyselyistä: Onko teitä "rääkätty" jokojoko kyselyillä? Ne tuntuu tihentyneen tänne suuntaan viime aikoina. Viime viikolla siskontyttöni jo mesessä kyseli kuinka potra poika tuli - öö menin hämilleni että mitäs juoruja nyt onkaan suvun kesken liikkeellä... No jotkut vaan oli muistellu että lokakuussa tulee, niin heti kun kuu vaihtui taisivat luulla pojan syntyneen!

(.) Ei siis muuta kummoista kuin väsymystä vaan. Raskausarvilta olen edelleen säästynyt, ja esimaito on bongattu. Pitkiä kävelylenkkejä en uskalla (enkä jaksa) enää tehdä, mutta pari päivää sitten oli aivan ihana kävelyreissu, säät on suosineet ja puiden värikkäät lehdet tekevät maisemista tosi kauniita! Sairaalakassi on pakattu, vielä vähän puuttuu papereita. Vauvan kotiutumisvaatteetkin on valkattu ja pakattu, tosin peiton ja pari muuta juttua aion vielä silittää. Veto on pois, mutta aion edelleenkin löhöillä ilman omantunnontuskia. Nyt pitäisi jaksaa valvoa puolilleöin ja hakea mies junalta, hän on illanvietossa ja kävelee huonosti kun reväytti maanantaina sulkkisharkoissa vasemman pohjelihaksensa. Paljoa ei saadakaan kotona aikaiseksi kun hän on rampa ja minä kömpelö valas.

Jaksuja kaikille!
Mullu 38+6 - jee huomenna poksuu! :)
 
Sori tosi oma napainen postaus tällä kertaa..

Eiliset neuvola kuulumiset: paino: +300g/vko (raskauden alusta nousu yht. 5,5kg), turvotus - , verenpaine: 118/68, hb: 121 (jee!!), sf: 29 (mystisesti kasvanut kahdessa viikossa n. 3cm uskoiskohan?), tarjonta: RT, sykkeet: 138-160, liikkeet: ++

Olin kyl tosi onnellinen ku toi HB oli vihdoin noussu mun perustasolle ja huojentavaa oli myös se, et terkka sano kaiken painon tulleen vaan vauvasta ja muusta raskaudesta johtuvista asioista. Minä kun olen "stressannut" painoni kanssa (bmi ennen raskauta 23 eli normaali) jotenkin on tullut kevyttä identiteettikriisiä tuon painon kanssa vaikka ihan syyttä.

AaVee ja pikku L 33+2
 
Seuraavia vauvauutisia jännittyneenä odotellen!!! tsemppiä h-hetkeen, nonniiko seuraavaksi...jos ei muut ala etuilla ;)

Mullu sektio on luvattu jo ekan synnytyksen jälkeen, ja mahdollisesti sitä jopa suositellaan ainakin jos taas yli nelikiloiselta lapsi näyttäis. Ekalla kertaa tiedossa oli yli 4kg poikaa, ja kolmen eri lääkärin toimesta epäiltiin mahtuuko, kun sen verran lantion rakenteita epäiltiin ahtaaksi..

No, mahtuihan se vauva lopulta imukupin avulla,tosin pinteessä oli jonkun aikaa vauvaparkakin, ja repesin niin kunnolla kuin olla voi, ja lisäksi repesi iso verisuoni joka sitten vuoti lähes koko verimäärän musta pihalle, hengenlähtö oli tosi lähellä
( tapasin jopa vuotta aiemmin edesmenneen mummuni, joka esteli ja sanoi ettei vielä...), onneksi saivat korvaavaa verta ajoissa tippumaan. Jopa kohdunpoisto oli ollut suunnitelmissa, kun eivät tienneet mistä vuotaa..Viime tingassa kuitenkin vuotokohta loytyi emättimen pohjukassa sijainneesta arteria suonesta ja saatiin vuoto loppumaan. Jos olisivat kohdun poistaneet, olisi henki lähteny kuitenki, sit olis ollu jo myöhäistä. Luojan kiitos niin ei käynyt. En halua sitä kokemusta toista kertaa.

Puudutuskin meni alunperin väärään paikkaan ja supparit tuntui illasta aamuun jolloin lopulta
puudutuksen paikkaa vaihdettiin..tätä yritin sanoa sille inholle kätilölle silloin koko yön, mut meinas vaan että oon ensisynnyttäjä, etten ite tiiä eikä kuunnellu ollenkaa....no ehti lopulta puudutus auttaa pariksi tunniksi, jolloin sit alkoikin vasta paikat aueta ja jotain tapahtua.

Sori, oli vaan pakko saada tää nyt pihalle...Asia alkaa olla mielessä mitä lähemmäs h-hetkeä mennään..tähän saakka oon vähän niinku halunnu unohtaa nuo kauhunhetket. Onneksi tälläisiä tapauksia käy enää nykyään tosi tosi,tosi harvoin.
Joten suunniteltu sektio tuntuu siis turvallisemmalta vaihtoehdolta ;) tuo alapääkin repeäis uudestaan varmaan niin pahoin, et tuskin siitä enää kalua saatais sen jälkeen :D
 
mullusiis mä oon nyt viikon nukkunut epäsäännöllisesti/vähemmän säännöllisesti nyt alkaa hymy hyytymään :headwall: nukahdan kyllä ihan ok,mutta hemmetti sitten heräilen siihen kun kuorsahdan tai sitten pisuttaa :D eli tiedän miltä susta tuntuu :) mut oonneksi on tuo lepäily sallittua :) ja on tullut jo kyselyitä joko on syntynyt valitettavasti :D

aavee olipas sulla kasvanut masu :) niin se mullakin yhtäkkiä teki :)

katjuzka olipas sulla hurja synnytyskertomus ymmärrän kyllä että sektion saat ja haluat :) mut tsemppiä kuitenkin sektioon :)

nonnii jokos siellä lasketaan tunteja??tsemppiä ja onnittelut etukäteen huomiseen sektioon :):heart: huomenna saat muruset syliin ja sulle tulee kevyt olo :)

RP&mötikkä 37+2
 
Katjuzka aika huisi kertomus ja kokemus sulla takana, hui! En yhtään ihmettele, että suunniteltu sektio rauhoittaa mieltä. Paljon tsemiä ja jaksuja! :hug:

RP niin ihanaa kuin oiskin etuilla, niin pelkään että täällä mennään sitten kuitenkin yliajalle, plaahh! Sanoin miehelleni tänään aamulla, että nyt on sitten uhrauduttava yhteisen hyvän eteen ja annettava mammalle vähän oksitosiinia kehoon. Vannoi, ettei ole edes uhrautumista :LOL:

Maricella alkaa olla hienosti kaikki kasassa. Mäkin tuossa äsken pakkasin kassin ihan vaan varuiksi odottelemaan.

Mullu onnittelut poksuista! Ei täällä limasta huolimatta taideta edetä niin vauhdilla kuin toivoisi. Th käski kuitenkin varautumaan nopeaan lähtöön, kun esikoinen syntyi 38+3 ja salissa ehdittiin olla vain se 3,5h. Paljon jaksuja loppumetreille ja lepoa :)

(.) Aamulla pesin vaunujen päälliset, eilen laitoin vauvan sängyn valmiiksi ja tänään olen kaivellut kaapista pieniä vaatteita jo valmiiksi saataville. Samalla pakkasin sairaalakassin valmiiksi, sen mitä nyt ekana mieleen tuli sinne laittaa.
Levot ovat tänään jääneet minimiin vaikka yönkin nukuin tosi huonosti. Kunnon asentoa ei tunnu löytyvän ja napero painaa virtsarakkoon. Nyt pitää lähteä hakemaan esikoinen kotiin ja illalla mennä takaisin p-kodille vanhempainiltaan. Onneksi ukki lupasi tulla pojan kanssa leikkimään.

Halit teille kaikille!
S&S 36+6 - huomenna ois sitten 37 poks ja rv38 saa alkaa, jiihaa!
 
Katjuzka Hui minkälaisia kokemuksia sulla! :x, onneksi pääset tuommoisen kokemuksen jälkeen nyt sektioon... :)

Kirmako se kyseli tissienhieronnasta? :D Ihan neuvolasta näin neuvottiin! Toki myös kannustettiin harrastamaan seksiä, ja että olisi hyvä jos "mies ylettyisi kohdunsuulle asti" :ashamed: hih. Tunsin itteni pikkutytöksi kun korvat punasena kuuntelin :D

Täällä saatiin kurjia uutisia: Miehen mummo kuoli tänään, ja hautajaiset tiedossa 500 km päässä, eli parin päivän reissu väkisinkin. Itse en missään tapauksessa uskalla enää sinne lähteä, mutta miehen kannalta tilanne on hankala...Mummo kuitenkin ollut tärkeä, joten hautajaisetkin olisi, mutta mitäs jos meidän pieni päättää tulla juuri silloin maailmaan? erittäin suuri riski että jäisi synnytys näkemättä, vaikka heti lähtisikin kotiin ajamaan :( Voi kurjuuden kurjuus, ja mummo parka, ei voi muuta sanoa :(

Annabell ja skorppari 38+3
 
Annabell osanottoni teidän perheelle ja erityisesti miehellesi! Olette kyllä aikamoisen päätöksen edessä, mennä vai jäädä. Toivottavasti saatte päätöksen tehtyä ja molemmille siitä hyvän mielen, halit!

Sain eilen illalla ihan mahtavan puhelun, parhaan pitkästä aikaa. Hyvät ystäväni olivat eilen saaneet tietää olevansa onnelliset 9kk tyttövauvan adoptiovanhemmat. Olivat meidän kanssa samaan aikaan hoidoissa silloin esikoisen aikaan todella huonoilla ennusteilla. Useiden epäonnisten hoitojen jälkeen päättivät siirtyä adoptiojonoon niin Suomessa kuin ystävättäreni omassa kotimaassa. Nyt ovat siis sitten saaneet vauvan kotiin - IHANAA! Voitte vaan uskoa, kuinka kyyneeleet valuivat ja itkusta ei meinannut tulla loppua.

Viikonloppuja toivotellen,
Sannis & surprise rv37+0 *poks*
 

Yhteistyössä