KYMPIN HOIDOISTA PLUSSANNEET!

IreneMeillä tosiaan täällä on ohjeena, että jos osataan varmaksi määrittää, että vauvan pää on kiinnittynyt lantioon, ei vaaraa niin ole, vaikka vedet menisivätkin, paitsi ei lasta tietenkään päivätolkulla voi pitää vedettömässä tilassakaan. Jos pää ei ole kiinnittynyt ja paikat aukeaa, on vaarana, että napanuora luiskahtaa ensin kanavaan ja vauva vasta perässä, jolloin napanuora jää kuristuksiin, eikä happi vauvalle kulje. Siksi ohjeena kaikille on liikkumattomuus ja ambulanssi jos vedet menee.

Annabell: ainahan on parempi, mitä pidempään vauvat kohdussa ovat. Mitä lähemmäksi laskettua päivää päästään sen parempi. Keuhkot vauvoilla kehittyvät viimeisenä ja enimmillään viimeisen kuukauden aikana. Kaksoset lisäksi ovat yleensä hieman pienempiä kuin yksöset, vaikka meidän tapauksessamme ei näin olekkaan. Näillä viikoilla keuhkot eivät ole vielä yleisesti kaikilla vauvoilla kypsät, joten lisähappea ainakin tarviisi ja mahdollisesti tehohoitoakin. Tätähän ei kukaan lapselleen toivo, eikä lääkäritkään halua riskeerata mitään, jos sen voi välttää jollakin lailla. Tottakai lapset saisivat syntyä, jos syntymään alkaisivat ja olisivat raivotarjonnassa. Ei silloin esteltäisi, mutta meidän vauvat ovat perätilassa ja lantioni ei anna periksi synnyttää niitä niin, joten leikkaus on ainoa vaihtoehto. Aiemmin kerroinkin, että laki ja lääketieteelliset seikat määrittelee tietyt asiat "huvikseen" leikkauksille, eli kun ei ole mitään lääketieteellistä syytä siihen, joten viimeiseen saakka täytyy estellä, jotta päästäisiin turvallisimmille viikoille eli nykyään ainakin täällä on niin, että rv 38 syntynyttä lasta pidetään täysiaikaisena ja lähemmäs sitä tietenkin pyritään. En itse toivoisi lapselleni missään nimessä kuukauden tehohoitoa, huh, jos se jotenkin olisi vältettävissä. Toki kaikki voisi mennä hyvinkin jo näillä viikoilla, muttei yhteiskuntakaan halua ottaa riskejä sen suhteen, kuten ei tietenkään mekään. Haluamme lapsillemme mahdollisimman turvallisen maailmaan tulon, jos siihen on mahdollisuus. Tokihan he leikkaavat heti, jos estelyt eivät auta ja vauvat päättävät maailmaan tulla. Näin meitä on asiassa viisaammat valistaneet, joten siihen kai on uskominen ja tyytyminen :)

Meillä on valitettavasti kahdessa tuttavaperheessä lapset, toisessa syntynyt rv 32 ja toisessa rv 34, joilla ei niin ruusuinen alku ollut juuri noiden keuhkojen suhteen, vaikkakin nyt näyttäisi kuitenkin ihan hyvältä. Kuitenkin seurannassa ovat olleet molemmat ensimmäisen vuoden, eikä sekään herkkua ole ollut.

terveisin
nonnii ja piiperoiset rv 35 + 4
 
Viimeksi muokattu:
moi!
Duffy upeeta, mahtavaa, mä jotenkin aavistelin että sä oot kohta ÄITI!!!! Täällä hengessä mukana ja perässä tullaan!!:)
Ovis, hyvä että lääkkeet auttoi supistuksiin, nyt otat rauhallisesti ja nautiskelet sohvan ihanuudesta!! Se vaan ei sillon houkuttele yhtään, kun käsketään maata, mutta sillon kun olis hommia yllinkyllin sohva suorastaan viettelee!!
Nonnii, komeen kokosia sinun lapsesi, mutta totta on että mitä pidemmälle pääsee sen parempi, vaikka itseä ahdistais kuinka.
RouvaPapunen, mulla alkoi esimaitoa tulla jo puolestavälistä, varsinkin yöllä, toisinaan tulee enemmän ja toisinaan vähemmän, petari on sängyssä mennyttä, mutta aattelin, että ostetaan uusi, sitten kun toi lapsivesikin sinne tulee!!!:LOL:
Vanhenin taas vuodella tossa eilen ja tuli leivottua ja touhuttua koko päivä, kun sukulaiset änkes kaffeelle, jalat olleetkin sitten kuin kaksi tukkia, niin turvoksissa ovat, että kegät alkaa oleen haastavat jalkaan laitettavat!! Mahakin on uskomattoman iso!!! Viikolla kun lähin lenkille, ja oli aika kylmä, ei omista takeista mennyt yksikään lähellekkään kiinni, mutta onneksi miehen kaapista löytyi sopiva!!! No lenkkeilyt alkaa oleen lenkkeilty, mulla on aika jäätävät lonkkakivut, varsinkin oikea lonkka kiukkuilee joten yöunet kärsii pahasti, kun selälläkin nukkuminen alkaa ahdistaan!!
Huomenna poksuu 34!!!
Hauskaa viikon alkua kaikille!! Meriharakka
 
Nonnii No jotain kertomasi tapaista olinkin ajatellut. :) hyvähän se on että mahdollisimman pitkään kasvavat masussa :) Kaverin vauva oli raivotarjonnassa ja tiedettiin mahtuvan alakautta. Silti ihmetyttää että miten sai syntyä jo viikolla 33 ettei edes yritetty enää estää? Tosi paljon eri käytäntöjä...No, onneksi hän ei tehohoitoa tarvinnut, hengitti omin avuin jne. mutta toki se oli kurjaa kun joutui niinkin pitkään sairaalassa olemaan... :( Mulle taas sanottiin neuvolassa jo pari viikkoa sitten että vauva saa nyt tulla jos on tullakseen ( viikkoja 34) Mutta tietysti kaksoisraskaus on eri asia... Toivottavasti jaksat itse vielä kahta aarrettasi kannella, eikä olosi ole mahdottoman raskas :) Pidetään peukkuja että he vielä muutaman viikon malttaisivat masussa majailla! :):heart:
 
Viimeksi muokattu:
APUA, duffy on tositoimissa!!!! Kannattipa tulla tarkistamaan onko täällä uutisia kellään! Hitsin vitsit kun jännittää:D

Mulle on ohjeena, että jos vedet menee niin pitäs sillon jo istua autossa matkalla sairaalaan. Esikosta kun ehdittiin olla sairaalassa vaan 4h ja syntyi, sillon puhkastiin kalvot, että nyt jos poksahtaa niin voi tulla hoppu!

(.) ei uutta. Muru on tippunut ihan kokonaan tuonne jalkojen väliin, kantapäätkin tuntuu pyörivän 10cm matalemmalla kun ennen. Ja istuessa maha rötköttää tuossa sylissä. Satunnaiset supistelut on vähän tuntuvampia kuin ennen, mutta kipeitä ei ole nyt ollut yhtään.
Että oottelut, oottelua|O

kirma&muru 38+1
 
Meriharakka Synttärionnittelut!

RP Mulla on kans tullu sitä "esimaitoa" jo puolessa välissä. Mut sillon sitä tuli ihan tippa per rinta.

Omaan napaan ei mitään uutta. Huomenna poksutaan ja jännityksellä odotellaan miehen veljen perheen lisääntymistä kun LA on tulevana torstaina. :)

AaVee ja L 31+6
 
Duffylle onnittelut jo ennakkoon, eiköhän siellä ole pienokainen jo sylissä ja äidin hellässä hoivassa, IHANAA! Meillä esikko syntyi samoilla viikoilla eli vedet meni 38+2 ja poitsu syntyi seuraavana päivänä.

lapsiveden menosta Olin esikoista odottaessani Fiskarsissa markkinoilla ja mies Ruukissa pelaamassa golfia, kun lapsivedet menivät. Silloin ajelin rauhallisin mielin golf-kentälle ja vasta sieltä soitin sairaalaan. Kysyivät onko vauva raivotarjonnassa ja kun sanoin olevan, niin kehoittivat tulemaan näytille. Suppareita mulla ei vielä tullut eikä ollut kipuja, niin ajettiin miehen kanssa vielä reilun tunnin matka kotiin tuomaan koira ja hakemaan sairaalakassi. Samalla kävin suihkussa ja vaihdoin puhtaat vaatteet päälle. Yksi yö seurannassa ja seuraavana päivänä poitsu sitten tosiaan syntyi. Salissa ehdittiin olla 3,5 tuntia, joten nyt th oli sitä mieltä, että kakkosesta heti laitokselle, kun vedet menevät :)

Kirma eiköhän sullakin ala pian olemaan tosi toimet edessä, niin lupaavalta kuullostaa masun "valahtaminen".

Maricce jaksuja sulle kovasti! Mulla ei tunteet ole heitelleet ihan mahdottomia, mutta kiukustun herkemmin kuin yleensä. Herkkyys tuli ja jäi esikoiselta jo :) Halit sinne!

Ovis kovasti jaksuja ja lepoa nyt niiden suppareiden kanssa. Toivottavasti lepo auttaa ja pieni viihtyy vielä siellä masussa hetken aikaa.

Annabell kyseli hammashoidoista - itse käyn 3 vuoden välein hammaslääkärillä ja vuoden välein suuhygienistillä. Huhtikuussa kävin edellisen kerran ja kaikki oli silloin kunnossa. Oon muutenkin ehkä vähän hysteerinen hampaiden hoitaja hammaslankoineen, ksylitoleineen jne.

nonnii ihana kuulla, että piiperoiset ovat kasvaneet noin hyvin ja viihtyvät vielä hyvin kohdun lämmössä. Meillä myös tuo 38 vkoa lasketaan täysiaikaiseksi, joten tsemiä viime metreille :)

Meriharakalle ONNITTELUT :flower:

AaVee hyvä, että sait apuja sen ikävän tokaisun jälkeen ja mieli on jo parempi. Eiköhän siellä pikku L jaksele oikein hyvin!

(.) Supris potkii ja möyrii urakalla eli ei ole liikkeistä ainakaan epäselvyyksiä täällä, niin ja hikkailee myös. Perjantaina oli neuvola ja siellä kaikki hyvin. Hemppa 127, RR 124/80, pissa puhdas ja painoa sopivasti, supriksen sykkeet 150 ja RT.
Torstaina onkin sitten neuvolalääkäri, joka ilmeisesti tarkistaa paikat ja antaa jonkinlaisen painoarvion. Ultraa meillä ei nlassa ole, joten käsituntumalla mennään :D
Lauantaina kävin Ikeassa pikku ostoksilla ja hain suprikselle samaisen pienen rottinkisängyn siskoni kellarista, jossa esikoinenkin nukkui. Nyt vielä laittelen sänkyyn patjan ja muut tykötarpeet valmiiksi. Viimeksi laitoin vasta laitokselta tullessa, kun kuvittelin aikaa vielä olevan. Nyt vähän etukenossa siis!

Aurinkoista ja ihanaa viikon alkua kaikille!
Sannis & surprise 35+3

*MUOKS* Näin muuten ekan kerran unta, että vauva syntyi. Syystä tai toisesta syntyi sektiolla ja olikin tyttö. Kyllä sitä ihmeteltiin miehen kanssa unessa, että kuinka voi olla mahdollista kahden ultran jälkeen, että menee noin pieleen :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
eih vieläkään päivitettävää!!! :D sais pikkuhiljaa lisääntyneet kirjotella mua niin jännittää :)

ens tiistaina olis sitten se painoarvio äippäpolilla joten saa nähdä kuinka iso mötikkä sieltä on tulossa :D mulla on niin sellainen tunne että käynnistetään mitä en kyllä haluis :(

RP&mötikkä rv36POKS!
 
Neuvolassa käyty ja eipä ollut mitään uutta havaittavissa... :) Paino tosin oli laskenut -600g, mikä herätti pienoista huolta neuvolan tädissä, että "et kai ole laihduttanut"? Joten ajattelin sitten ihan vaan sen "kunniaksi" leipoa suklaakääre torttua, niin ei ens viikolla tarvii miettiä moista :D

Skorppari ei ole vielä halukas tulemaan maailmaan, meinasi että ensi viikolla neuvolaan normaalisti... Mutta onneksi tilanteen pitäisi vatsassa olla kuitenkin hyvä, joten tässä sitä vaan sitten odotellaan! :)

Annabell ja skorppari 37+1
 
Eipäs täälläkään mitään uutta. Tulin vain lueskelemaan teidän uutisianne, muttei oikein kellään tunnu nyt mitään tapahtuvan :) Jospa kohta ryskää sitten urakalla :) Limatulppa on minulta irtoillut muutaman päivän ajan, ei siitä voi erehtyä tai luulla miksikään muuksi, joten kypsymistä tapahtuu koko ajan.

Hieman on itkuinen päivä ollut. Kolme vuotta sitten syntyi pikkuruinen poikamme, joka ei tätä maailmaa ehtinyt kokemaan. Jenni Vartiaisen missä muruseni on, on itkettänyt urakalla tänä päivänä. Ei kai pitäisi tuollaisia tänään kuunnella, vaikka lohduttaahan se, kun saa pahaa oloaan itketyksi pois.

Hyviä vointeja!

nonnii ja piiperoiset rv 35 + 6
 
Kuvia lastenhuoneen tapetista ois nyt sit tässä:





Nyt mulla on vaan ongelma, että miten mä ton huoneen sisustan, kun se on tuollainen pitkän mallinen. Oisko ideoita?

Ja tässä poksumisen kunniaksi, masukuvaa rv 36:



Aika alhaallahan tuo jo näyttää olevan, ainakin omasta mielestä.

Nonniille jaksuja, toivottavasti ihanasta biisistä oli apua :heart:!

Huomenna olis taas neuvolapäivä ja viimeinen verikoe vasta-aineiden varalle. Saas nähdä onko paino noussu.

Discovery oli saanut pikkuisen tytön kotiin, onnittelut siitä :heart:! Kävin urkkimassa.

Duffyn uutisia täälläkin odotellaan.


Irene ja Töpseli rv 36+2


MUOKS. Onko teille muilla kipeytyneet rinnat kaarituellisista liiveistä? Mulla tuli tämmönen outo ongelma, tosin vaan toiseen rintaan, että kun pitää liivejä koko päivän niin rinta on illalla ihan kosketusarka. Painaisko se kaarituki jotenkin tonne maitotiehyeeseen? No onneks kotona ollessa voi olla ilman rintaliivejä, kun en ole vielä saanut aikaseks niitä imetysliivejäkään ostaa. Ajattelin tilata Carriwellin liivit ja topin, kun moni on niitä niin kehunut ja ovat aika edukkaatkin.
 
Viimeksi muokattu:
irene80, näytät hyvälle:) Ja tapetti on tosi ihanan näkönen! Sisustajan vikaa ei ole, että täältä et apua saa.
Mä olen kans huomannut, ettei liika tiukkia rintsikoita voi käyttää, alkavat ahistaa. Mä olenkin sitten siirtynyt vanhoihin imetysliiveihin, ne on sopivia just nyt elikkäs eivät kyllä mahu sitten kun maito on nuossut.
Ja huom sitten kaikille, jos käyttää tiukkoja liivejä imetyksen alussa, saa sillä aikaseks NIIN kipeitä pahkuroita ettei tosikaan! Liivien ei alussa saa puristaa yhtään.
Mä kans tilasin noita carriwelejä, varmaan samat kuin irenekin.

Ja olen katellut näitä:

Bravado Body Silk Seamless -imetysliivit (linkkiä en saanut nettikauppaan toimimaan)
tilaan sitten kun näkee mimmoset pallot noista tulee.

nonnii, hui, siellä alkaa tapahtua! Ja toimintaa riittää tuplien synnytyksessä tuplamäärän, että reilusti onnea matkaan sulle!
Ja halaus sinulle surullisesta vuosipäivästä:hug:

sannis[/B], oli mielenkiintoista lukea sun ekasta synnytyksestä! Ja jännä sitten kuulla meneekö nyt samalla kaavalla.

discoverylle ONNEA!!

(.) Neuvolassa kaikki ok, melkein samat lukemat joka sarakkeeseen kun viikko sitten. Paitsi sf:n sai nousemaan sentillä, mutta muru kyllä just sillon pyllisteli tuossa korkealla.
Päätä ei enää löytynyt, tai saanut siitä kiinni samallalilla kun aikasemmin, että oikeessa olin tuntemusteni kanssa, tuonne syvälle se on painunut.
Tänään sitten on ollut aika tukala olo, jonku verran kiristänyt ja nippaillut. Viimeyönä onneks nukuin juhlallisen hyvin! Päivällä kaupassa oli pakko käyä vessassa ja pareriin jäi ruskeeta limaa. Tämmöstä ei ole vielä ollut. Että kyllä tässä loppua kohti ollaan menossa. En vielä kyllä kauheesti innostu tuosta, jatketaan oottelua;)

kirma&muru 38+4
 
Viimeksi muokattu:
kirma Minkä kokoiset carriwelit sie tilasit? Oon kanssa tilaamassa sellaset, mut ei ole yhtään aavistusta pitäskö ottaa M vai L koko. Nykyset liivit on 75D, et pitäskö ottaa L ? Jännät paikat alkaa olla siullakin käsillä! Onnea tulevaan synnytykseen! :hug:
 
nonna78, mulla nyt c-kupin tissit ja M-kokoset carriwellit tilasin. Tutkin sitä taulukkoa ja sen mukaan tässä olis vielä "kasvun varaa" noihinkin. Ja ovat tosiaan nytkin ihan sopivan tuntuset ja kivat.
Sinuna kyllä ottasin ne L-kokoiset. Ainakin sitten alussa ovat varmasti sopivat, kun imetys tasantuu pienenee rinnatkin sitten vähäsen.
Kiitos sinulle toivotuksista!
 
Onnea discoverylle tytöstä!!

ireneihanaa toi tapetti laita ihmeessä sänky ainakin sitä vasten :) noita kaarituellisia liivejä mä en ole pystynyt pitämään ollenkaan kun maha lähtee tissien alapuolelta ja oon muutenkin aika rintava joten tuli kyllä aika aikaisessa vaiheessa ahtikset :)isompia liivejä kyllä pitäisi hakea jos sattuu tulemaan yllätyslähtö :) toivossa on hyvä elää ;)

nonnii
:hug: pian sulla on kaksi ihanaa toivottua murua sylissä :)

annabell mut eiks joillain tipu paino ennen synnytystä?joten sullakin taitaa jotain pian tapahtua ;)

RP&mötikkä 36+1
 
Uutisia täälläkin odotellaan... No ainakin Discoverylle onnittelut tytöstä! :flower::heart:

nonnii voimahalit :hug: surullinen vuosipäivä on sinulla ollut! Ja kertomasi herätti taas minun pelkoni pintaan. Täytyy vaan takoa toivoa itseensä että kyllä kaikki hyvin menee. Sun piiperoiset on kyllä hyvän kokosia, voit olla luottavaisin mielin että teillä menee varmasti kaikki hyvin! :heart: :heart:

Rouva Papunen jos sä syöt nötköttiä minunki eestä ni sit sitä kyllä kuluu! :D Mä syön muuten päivittäin jogurttia myslin kera, voi olla että se on pitäny mun vatsan toiminnassa. Milloin sulla on painoarvio, joko olet saanut päivän tietoosi? Täällä ei oo ollu mitään havaintoa esimaidosta, mua epäilyttää tuleeko imetys täällä onnistumaan lainkaan.

Meriharakka Myöhästyneet synttärionnittelut! Hyvä muuten kun sait saikkua loppuajaksi! Tiedän tunteen kun kohtu on tosi ylhäällä, sekös vasta ahdistaa, ja on mullekin aiheuttanut närästystä ja yökkäilyä, vaikkei kyllä läheskään siinä määrin kuin sulle. Toivottavasti olo on jo helpottanut.

tiltalitti "hanuri tulessa polttoja" :LOL:

Annabell Mulla on paino pysyny samana parilla viime tarkastuksella, huomenna pitää muistaa kammeta ittensä vaa'alle ennen kätilökäyntiä, ku oon aina oman vaa'an mukaan ilmottanu painon. Hammaslääkäristä: mä olen käynyt säännöllisesti puolivuotistarkastuksissa, niihin saa täällä kyllä aina ajan, kun täällä hammaslääkärit on yksityisiä. Mulle ei kyllä ole mainittu mitään karieksen ja ientulehduksen vaaroista! Joten varmasti ihan OK päätös että menet sitten vasta synnytyksen jälkeen tarkistuttamaan tilanteen. Mulla olis vasta joskus maaliskuussa aika mennä seuraavan kerran (en vielä arvannu varata sitä, kun täytyy sit sopia miehen aikataulujen kaa).

Salvia onnittelut hyvistä sokrurasituksen tuloksista!! :flower:

Lumipuu onnittelut tuplanäkymistä! Mulla oli ultra 7+0 PASsin jäljiltä ja koko vastasi 8+0. Siitä alettiin tukilääkityksen alasajo viikolle 10+0. Näin siis Tanskassa julkisella.

AaVee hyvä kun se lapsivesiasia selvisi! Mulle painoarvioultrassa vaan mainittiin, että lapsivettä näyttää olevan riittävästi. Ja sehän oli jo elokuussa. Meillä taitaa olla sama "vaiva" hemarin kanssa, ei mullakaan mitään huippulukemia ole ollut vaikka olen vuosikausia ottanut rautalisää ohjeiden mukaan. Paitsi yhden kerran, kun oltiin Nepalissa vaeltamassa - jätin rautalisät pois sille reissulle ja kotiin tultua oli "korkean paikan leiri" tehnyt tehtävänsä, veriprosentti oli hyvissä lukemissa!

rusina kiva kuulla susta! Huh oletpa jaksanut puuhailla!

Sannis mä olin kans varannu "pintaremonttia" heti äippäloman alkuun, jalkahoito (AIVAN IHANA!) ja sit hammaslääkärille kaluston tarkistukseen. Sain hammaslääkäriltäni kehuja, eikä verenvuoto ikenistä onneksi ole vaivannut, vaikka hän siitä kesäkuun alussa varoittelikin että se voi loppuraskaudesta olla aika pahanakin. Hyvät neuvolakuulumiset sulla, tulehan sitten kertomaan huomisen neuvolalääkärin kommentit.

kirma toihan kuulostaakin hyvältä tuo pikku kuohuviinipullo, mainitsin asiasta miehelleni. Tää kun tulee olemaan meidän ainukainen, ja taival ollut niin kivinen, niin onhan "maaliinpääsyä" juhlistettava - kunhan nyt vaan edelleen menisi kaikki niin kuin toivotaan.

Maricce ymmärrän hyvin tunteesi, mullakin pelot kummittelee takaraivossa, vaikka onneksi yöunet on olleet rauhallisia. Ja pikkuisen päivittäiset liikkeet rauhoittaa mielialaa tosi hyvin. Miten jaksoit anoppilan reissun? Me ei lähdetä enää minnekään pitkille reissuille, ja ihan hyvä niin, koska nyt on alkanut tulemaan kipeitä suppareita. Haluan olla lähellä kotia ja synnytyssairaalaa!

Ovis jaksuja lepäilyyn ja vauvan massussa pitelyyn vielä useamman viikon ajan!

Irene kivan näköinen huone, samoin kuin massusi! Ei kai se auta kuin laittaa mittaillen huonekalujen kanssa mitä sinne mahtuisi ilman että tuntuu kuin käytävälle tulisi. Sisustajan lahjoja mulla on niin naftisti etten arvaa enempää pohtia. Mä en ole kaarituellisia liivejä käyttänyt enää aikoihin. Tilasin netistä odotusliivejä ja ne menis imetysliiveinäkin, paitsi että en usko että menevät. Jotkut tuntuu jo liian pieniltä. Yritän malttaa uusien liivien ostamista siihen kun maitoa on noussut, sairaalakassiin pakkasin parit suurimmista.

(.) Päivät tuntuu kuluvan siivillä vaikken kovin kummosia per päivä puuhastelekaan. Viime viikon maanantaina terveyshoitaja kävi ekalla kotikäynnillä ja viihtyi pitkän tovin kahvikupin äärellä jutustellen, mieskin oli kotona silloin. Tiistaina kävin jalkahoidossa AAAAHHHH ja keskiviikkona hammaslääkärillä. Toissapäivänä kävin omalääkärillä näyttämässä niskassa olevaa luomea joka todella kipeytyi ja punotti viime viikolla, mutta nyt se oli rauhoittunut, eikä sille kuulema tarvitse tehdä mitään. Synnytyksen jälkeen voin poistattaa jos haluan. Harmittelin kun en muistanut pyytää mittaamaan veriprosenttia, sitä kun ei ole pahemmin tarkisteltu! Tänään kävin entisellä työpaikalla visiitillä, ja bussissa kotimatkalla alkoi tulla "sukkapuikkovihlaisuja" joita en ole aiemmin tuntenut. Toissapäivänä supisti vauvan vaatteiden silittämisen jälkeen niin että vedet tulivat silmiin, meni kylläkin ohi sohvalla maaten ja hengitysharjoituksia tehden, mutta paniikki ehti iskeä että "en mä vielä ole valmis synnyttämään!". Tavarat alkaa kyllä olemaan paikallaan, ja sairaalakassiakin olen alkanut pakkaamaan. Mutta tässähän voi mennä vielä melkein kuukausi ennen juniorin pullahtamista maailmaan. Huomenna kätilölle, jännää mitä siellä sanotaan (tuskin mitään erikoista, rutiinitarkastus vaan).

Hyvät olot kaikille - on muuten mainittu ihania biisejä, onneksi ne voi nähdä YouTubesta! Mut minä kasvattelen täällä hevirokkaria ;)

Mullu 37+6
 
mullu ens tiistaina olis jännät paikat joten saa nähdä kuinka iso kaveri siellä on :) mies sanoo että kaksi viikkoa niin se tulee pihalle käynnistyksellä kun painaa jo niin paljon :D itse en kyllä usko,mutta viimeistään laskettuna-aikana kyllä tulee :D
 
Kirma aikas lupaavalta kuullostaa tuo ruskea lima, eiköhän se jo jotain ennakoi :)

Discoverylle ONNEA, ONNEA, ONNEA pienestä prinsessasta. Toivottavasti pian saadaan lukea kuulumisia tarkemmin! Eiköhän Duffyllakin ole meille jo kerrottavaa :)

Oiskohan nonnii ja Kirma sitten seuraavana listalla, huisin jännää!

Irene kauniilta näyttää tuo tapetti seinällä ja ihana massu sulla! Musta on ihana sisustaa, mutta useimmiten pyörittelen huonekaluja paikasta toiseen ennen kuin olen tyytyväinen. Usein ne tuntuvat loksahtavan hyvin paikoilleen ja alkuperäisen suunnitelman mukaan :) Olen RP:n kanssa samoilla linjoilla, että sänky tapettia vasten, niin kaunis se on.

Mullu jalkahoito teki tosiaan NIIN hyvää, ettei tosikaan. Sain siihen loppuun vielä sellaisen ihanan viilentävän jalkakääreen, joka hävitti kaiken turvotuksen. Ihana fiilis!

(.) Tänään oli nlalääkäri ja kaikki kunnossa. Sf-mitta sama kuin viime viikolla eli 32, RR 113/77, paino +/- 0, supriksen syke 150. Pienokainen on jo laskeutunut hyvin tuonne alas, vähän vielä pystyy liikuttamaan päätään. Lääkäri sanoi, että parisen viikkoa menee ja sitten saattaa alkaa tapahtumaan. Painoarvioksi antoi 3,3-3,5kg, jos menee täysiaikaiseksi eli ei mitään suuren suurta vauvaa olisi tulossa. Tilaa lantiossa on hyvin ja sen uskoinkin, kun esikoinen syntyi kädet rinnan päällä (aurasi tiensä ulos). Kaulaa oli edelleen 3cm jäljellä, mutta sanoi avautumisen alkavan nopeammin kakkosen kohdalla ja kehoitti hakeutumaan synnärille ajoissa :)

Aurinkoista torstaita ja tulevaa viikonloppua!
Sannis & surprise 35+6, huomenna taas poksutaan!
 
Neuvola kuulumisia (36+3):
Pissa: puhdas
Hemppa: 108 :O (125)
Paino: 650 gr/vko (kaiken kaikkiaan nyt tullu 12 kg :rolleyes:)
Verenpaine: 125/78
Sf-mitta: 32,5 (30)
Syke: 128-144
Liikkeet: ++
Tarjonta: RT, pää todella alhaalla

No nyt tuli sitten rautakehotus, joten kai se on apteekkiin lampsittava. Ja karkkilakkokin alko tällä mammalla tänään :D, painonnousu sais loppua just nyt. Ahistaa.... Töpseli on kuulemma sopusuhtaisen kokoinen vauveli eikä vaikuta mitenkään ylisuurelta, onneks. Ens viikolla olis sitten viimeinen neuvolalääkäri.

Juu, kyllä se sisustus sitten varmaan hoituu, kun rupee tavaraa pistään paikalleen ja vähän aika katselee ja mittailee.

Juu, Aavee tuolta lapsettomuus-puolelta vakoilin Discoveryn kuulumiset.

RP, sulla tais olla viime viikolla synttärit, jos luin oikein. Joten myöhästyneet onnittelut täältä :heart:!

(.) Maanantaina oltiin neuvolan tarjoamalla synnytysluennolla ja eipä siellä mitään ihmeellistä. Katseltiin synnytysvideota ja tuumasinkin neuvolassa, että mäkin haluan tv-kamerat synnytykseen, kun näyttää juuri niillä synnyttäjillä kaikki aina niin helpolta, liian helpolta :LOL:!

Irene ja Töpseli rv 36+3
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kanssa mennyt ohi Discoveryn maaliin pääsy..... Paljon onnea pikku-prinsessan johdosta! Aivan mahtavaa! :hug::flower: =)

Mitenkä Duffy? Varmaan hällä kanssa nyytti rinnoilla jo?


Nonna ja sukeltajat 19+3
 
RP mä jo naureskelin kätilölle tänään että pitäisköhän saada käynnistys jo ennen laskettua aikaa kun kaveri on niin hyvän kokonen. Paitsi että suppareista kätilö sanoi että "ei hän nyt vielä sais tulla". Hmmm...

Sannis joo jalkahoito oli aivan ihana kokemus, olen tyytyväinen että kävin siellä! Hyvät neuvolakuulumiset sulla, hienoa!

Irene mun pitäis varmaan kans vähentää makean syöntiä, kävin tänä aamuna vaa'alla ja järkytyin... Mut kätilö ei ollu kyllä vaakani lukemista moksiskaan. Täälläkin muuten näytettiin viimeisessä infotilaisuudessa video synnytyksestä ja helposti näytti muksu pullahtavan ulos...

Kätilökäynnin 38+0 kuulumisia:
Pissa puhdas
Paino 75 kg
Verenpaine 124/85 (ja kuulema ihan OK)
Ei turvotusta
Sf-mitta 34, keskikäyrällä mennään
Painoarvio 3200 g
Sydänäänet hyvät
Kommenttina oli kirjoittanut kivuliaista suppareista, ja "eloisa lapsi". Uusi aika laskettuna aikana 21.10.!
Uimahallissa saa kuulema vielä käydä, kiva juttu, mutta saunomista pitää varoa.

Mulla häiriintyi iltapäivän nokoset kun sijainen soitti kahdesti työasioista. Sain jelpattua mutta kyllä tuli tunne että eipä kiinnosta työasiat näinä aikoina pätkääkään!

Edelleen Discoveryn ja Duffyn kuulumisia odotellen - ja hyvän voinnin toivotukset kaikille
Mullu 38+0 POKS
 

Yhteistyössä