KYMPIN HOIDOISTA PLUSSANNEET!

Täällä pisut ja käsi taas herättivät. Ei taida päästä käynnistykseen. Lokakuisista oli viikkoa edelläkin oleva pantu vielä kotiin Taysista. Hänelläkin sektio takana ja jo exhaustio vaivaa. Sektio rajoittaa käynnistystä. Ilmeisesti tippa tulee kysymykseen. Ei sais olla liian rajukaan. Mulla kyllä tuo rd:kin, vaikka viime painoarviossa 35+3 vauva oli kaikkea muuta kuin makrosominen (sellaistakin välillä höpötettiin) arviolta vain 2600 g. No perussairautena astma. Rannekanavaoireyhtymä on helvetillinen. Nukkunut en ole yhtään yötä kokonaan 29 viikon jälkeen. Turvotus on saanut aikaan tinnituksen, joka vaivasi vuosikausia sitten. Ja ikää on paljon, niin että jospa jo sen puolesta säälisivät muoria. Kohdunsuu ei ole varmaan riittävän kypsä. Yläpää kyllä liiankin :LOL:

Discovery 38+3
 
Annabell Mun pelastus jo ennen raskautta on ollu Vi-Siblin S ummetuksessa. Syön sitä säännöllisesti ½-1 mitallista joka aamu ja sitten n. pari litraa vettä per päivä. Ja johan toimii maha. :)

Discovery Kylläpäs sulla on vaivoja. Koita jaksaa. Ei sulla enää paljoo ole jäljellä. Tsemppiä.

Lumipuu Mä lopetin Luget aika nopeesti plussauksen jälkeen. Rv 5+ jotain. Mietin sillon itekin et miks niin aikasin mut lääkäri vaan totes, et mun tapauksessa tarvetta ei ole enemmälle käytölle. Ja hyvinhän tässä on raskaus sujunut. :)

ON:
Viime yö meni valvoessa. En oikein itsekään tiedä miksi valvoin. Maha oli jotenki outo.. sellanen kova ei kuitenkaan supistanu. Veikkaan, et illan grillillä käynti aiheutti ongelmia.. Katotaan tänä yönä miten käy kun ei oo mikään herkuttelu ilta. :)

Soittelin sinne äippäpolille tänään vielä itsekin ja sen kätilö sai mut kyllä vakuuttuneeksi siitä, että kaikki on ok. Se sano, saan tulla ilman muuta tarkistettavaksi jos haluan mutta osasi selittää sen niin hyvin mistä "piukea kohtu" johtuu ja kertoi tarkasti mitkä on oireet jos on vähän lapsivettä. Mulla ei yksikään oire osunut niin rauhotuin sit tän asian kanssa. Mulla on kuitenki kohta se synnytystapa ultrakin niin siellä asia tarkistetaan sitten.

Pikku L on vetänyt taas jumppaa koko aamun. :) Ihanan tuntuista. Kivempaa istua töissä kun mahassa joku ilmoittelee itsestään. Tän päivän jälkeen on muuten enää 9 työpäivää! Wuhuu! :cool:

AaVee ja pikku L 31+1
 
Moi kaikille!
Olen todella huono surffailemaan netissä ja näin ollen myös huono käymään täällä. Mutta onnea kaikille joita voi onnitella ja jännäillään kaikki tuota loppua..

ON: rautaa en ole vielä tarvinnu, perjantaina on neuvola joten sitten tietää lisää. Verenpaineet pysyny ok ja kaikki muukin kunnossa. Vauva oli maanantaina melkein 1900g ja poikittain, mutta ei näillä viikoilla vielä haittaa (31+1).. Istukan laita tulee lähelle kohdunsuuta, mutta alatiesynnytys pitäisi onnistua.
Olen ollut tällä viikolla saikulla ja sitä on kirjoitettu aina äippälomaan asti; selkä ni kipee välillä töis ja siellä myös suht kivuliaita supistuksia (paikat kii ja supus kuitenki vielä). Ihan kiva en olis jaksanutkaan siellä kunnolla henkisesti (ei ole mulle mielityöpaikka/sellainen missä viitsisi kovin pitkään käydä), olen kuitenkin luvannut mennä takaisin sitten joskus (pakkohan se on laskut maksaa)..

Olen kotona koittanu tehdä kaikkee mahdollista vielä kun voi: joka nurkka on maalattu ja vauvan vaatteita pyörii koneessa jo valmiiksi. Ja kun vielä jaksaa, eikä mahakaan vielä hurjasti tiellä ole..
Auton kaukalo tarkoitus ostaa parin viikon sisään.. No joo taidan mennä nostamaan pyykit ja maalaamaan eteisen listat toivottavasti viimeistä kertaa (jos alkaa kaikki peittyä)..
 
*NOSTO*

Discoverylle paljon tsemppiä! Toivottavasti nyytti on jo sylissä tai ainakin kovaa vauhtia tulossa!

Rusina tsemiä myös kotosalle, onneksi jaksat vielä noin hyvin puuhastella selän kivuista ja suppailuista huolimatta! Onneksi töissä ehtii vielä olla monen monituista vuotta, joten nauti :)

Ummetuksesta - ei mulla siihen mitään poppakontia ole, mutta itselleni on auttanut joka aamuinen kaurapuuro + mehukeitto, min. 2l vettä päivässä + muu juominen, hedelmät ja kuidut. Vatsa on pysynyt tehokkaana koko rasjauden ajan, välillä ollut havaittavissa lievää ylitoimintaa. Joten siis tsemppiä kovien masujen kanssa!

(.) Tänään on vihdoin koittanut se vihon viimeinen työpäivä, jippii!!! Aamulla edes pääkaupunkiseudun ruuhkat eivät jaksaneet harmittaa, hymyilytti vain - eipähän tarvitse enää kehällä aamuisin jonotella.
Huomiselle on heti varattu hieronta, vähän hemmottelua alkuun ja ensi viikolla sitten vielä jalkahoitoon.

Ihanan aurinkoista syyspäivää kaikille!
Sannis & surprise 34+6
 
discovery, huh, saas nähä kuin sun käy! Rasittavia nämä loppuajan hankaluudet, sinulla vielä lisäksi ylimääräistäkin. Peukkuja viimesiin päiviin!

Mikähän siellä on duffylla tilanne, onkohan lähtö tullut kun ei edellisen supisteluyön jälkeen ole kuulumisia, iik!!
Tää on nyt sitten tätä aikaa, että heti jos jostakin ei ole vähään aikaan kuulunut mitään niin sitten mietityttää täällä että jokohan...

sannis, onnea lomailun alkamisesta! Nyt sitten "pääset" laittamaan kotia kuntoon;)

irene, en ole projektia aloittanut. Sauna+siivous on ollut normaalisti koko ajan ja seksi ei kiinnosta, että eipähän tässä odottelua kummempaa. Tosin hääräilyä ja jalkojen päällä oloa olen tietoisesti lisännyt, nekun aikasemmin teki supisteluja.
Mulla muuten on koko tän ajan alapaine ollut tuon 70-80 ja hyväks on th kehunut.

AaVee, kylläpähän heitti sulle ärsyttävän kommentin! Hieno homma että kuitenkin sait varmuutta asiaan, ei tarvitse näin loppuajasta huolehtia sitten turhaan. Mullakaan ei mitään tietoa vesiasiaan olis ollut.

(.) Kyllä mä tuonne lasketun ajan kieppeille pääsen, ei tämä aiemmin synny. Esikko tosiaan tuli 39+4. Siihen olen asennoitunut nytkin.
Eilen neuvolassa kaikki oli ok. Th sano, että maha on vielä aikas korkealla, sf ei ollut viikossa muuttunut mihinkään suuntaan. No onneks ei ollut kasvanut ainakaan.
Olo on hyvä, vähän semmosen saamattoman laiska eikä hääräily huvittais, mutta olen koittanut kuitenkin joka päivä tehä jotakin hyödyllistä.
Mies kävi ostamassa alkosta pikkusen kuohuviinipullon, voidaan sitten synnytyksen jälkeen poksauttaa murun malja! Esikosta meillä ei ollut, nyt tuntuu, että ollaan tuo kyllä tämän kaiken jälkeen ansaittu.

Mulla ummetus on ihan kauheaa vaikka levolacia otankin joka aamu. Ja kuituja en vois edes syödä tätä enempää, puuroa+leipää+kotimaisia omppuja kun menee joka päivä. Inhottaa ajatus, että osastolle mennessä sitten pitää tehä suolentyhjennys, jos tässä kunnossa sinne joudun, tavaraa tuolla kun luulis olevan! Esikosta kylläkin siinä vaiheessa, kun synnytyssupistelut alko, niin kurasin itteni tyhjäks ja vältyin sitten huuhtelulta. Toivottavasti nytkin niin.

Voikaahan mammat paksusti:wave:

kirma&muru 37+5

Ai niin ja lumipuu onnea kovasti sinulle!
Mulla luget oli käytössä ekaan ultraan asti rv6 ja siitä sitten pikkuhiljaa piti vähentää. Se on pelottavaa lopettaa ne, mutta onhan se sitten toisaalta ihanaakin olla ilman niitä. Ja koita luottaa, että oma keho se nyt toimii!
 
Viimeksi muokattu:
Lumipuu Mä käytin lugeja jonnekkin viikolle 9 saakka vähitellen vähentäen. Lääkärin mukaan olis voinut lopettaa jo viikolle 5, mutta vinguin niitä itelleni lisää,ja jatkettiin tonne asti. :)

Sannis-75:lle olen kade toimivasta vatsasta! :) Tosin, nyt kun ostin kotiin levolaccia, niin vatsa on toiminnut paremmin jo itsestään, enkä siis ole sitä vielä ottanut...

Discovery Taitaa olla jo tositoimissa, tai vauva sylissä? :) Tosi kurjilta kuulostivat kaikki vaivat, mutta eiköhän ne synnytyksen jälkeen helppaa :)

Keskiviikon neuvolassa oli paino "räjähtänyt"... viikossa tullut 1,2 kg, eikä näkyvää turvotusta edes ole, ja olen syönyt samalla lailla kuin ennenkin? Outoa... Kauhulla odotan ensi viikon punnitusta... Terkkari arvioi Skorpparin olevan nyt 3 kg, joten saas nähdä millainen jötikkä sieltä putkahtaa aikanaan... :whistle:

Mutta sitten taas sarjassamme tärkeä gallup kysymys teille kaikille!! :) Mites teidän hampaat? Oletteko kiltisti käynyt hammaslääkärissä jo alkuraskaudessa? Itse olen ollut jonossa kunnalliselle koko raskauden ajan... Mutta ei paljon ole tietoa puolen vuoden hoitotakuusta... :( Tänään kävin päivystyksessä laittamassa uuden paikan kun vanha oli osittain irti, ja sanoivat ettei enää kannata tulla ennen synnytystä, ja laittoivat joulukuulle ajan, että "voidaan sitten ottaa röntgenkuvatkin".. : / Sattumalta olin kuitenkin jo varannut ensi tiistaille yksityiseltä ajan, että katotaan läpi ja paikataan paikattavat, mutta nyt tuli mieleen että kandeeko sinne sitten mennä enää ennen synnytystä? Mutta mitäs sitten jos suussa piileekin karies ja joku tulehdus? miten se vaikuttaa synnytykseen? Suurin syy kaiketi siihen että hammaslääkärissä pitäisi käydä on se ettei ientulehdus aiheuttaisi ennenaikaista synnytystä... No, se vaarahan on jo ohi, mutta entäs sitten jos edessä on vaikka hätäsektio, ja suussa tulehdus? Auttakee! Stressiä pukkaa ( taas tästäkin) :headwall:

Annabell ja skorppari 36+3
 
Kiitos mammalomaonnitteluista! Kyllä kotona oleilusta on tullut nautittua ihan täysillä. Ja nythän se on alkanut ainakin Rouva Papusella, Sanniksella ja tiltalitilla, yes!

Irene mullakin on ollut väsypäiviä niin että sohva ja päikkärit on maistuneet, mutta kyllä tässä kuitenkin alkaa valmistelut olla niin hyvällä mallilla että paniikkia kaiken valmiiksi saamiseen ei enää onneksi ole. Nyt sais Juniori vaikka tullakin, kyllä alkuun päästään näillä valmisteluilla. Huoneensa seinät on muuten vihreät, aika lähellä sitä teidän tapetin sävyä. Täällä ei muuten oo kertaakaan mitattu vauvan sykettä, korvakuulolta vaan sanottu että hyvältä vaikuttaa?!

Rouva Papunen arvaa vaan rupesiko mulla tekemään mieli nötköttiä aaah - ja sitähän ei täältä saa! Täällä muuten on juniorin potkut alkanu olemaan todella kivuliaita, ja ei voi yhtään sanoa että pikkuinen olis mitenkään rauhallinen tapaus! Eilen monotti joka kerta kun mies vaihtoi kanavaa jalkapallomatsia seuratakseen, ja hiljeni kun kanava vaihtui johonkin muuhun. Samoin ollaan huomattu että poliittiset väittelyt aktivoi juniorin - huh mitähän se tarkottaa... Hengenahdistusta on täälläkin, oottelen että pikkuinen laskeutuis (vaikka se sit käy entistä pahemmin rakon päälle)...

Salvia mulla oli melkoista höykytystä töissä ihan viimeseen päivään asti, no se teki tietysti liukumasaldolle hyvää kun sitä oli joutunut hyväksikäyttämään kaikkien lääkäri- ja kätilökäyntien takia. Jäi koneella istumiset kotona kun työt vei mehut, mut kyllä tää nyt tästä. Kunhan vaan selkä ei vihottelis niin että jaksais koneella istua. Huh kun sua on säikytetty sen istukkavuodon takia, onneksi vauvalla oli kaikki hyvin! Nyt vaan lepoa ja rauhallista oloa!! Kuulostaa siltä että nyt alkaa äitisi asioiden hoitaminen sujumaan helpommin, toivon ainakin niin. Mä muuten napsin rautaa 81 mg päivässä, aamulla 27 mg raskausmonivitamiinitabletissa, ja illalla loput hitaasti liukenevissa rautatableteissa. Mulla on aina ollut huono hemari, ja täällä suositeltiin lisärautaa oliko se jo 10. rv:sta alkaen. Sokkona on kyllä tullut noita syötyä, kun ei pitkään aikaan oo tarkistettu veriprosenttia. Oon vaan pistäny popsien kun ei oo haittavaikutuksiakaan tuntunut olevan : /

Vadelmaunelma onnea tuplaodotukseen! Seuranta on niin hyvää että kyllä kaikki varmasti menee hyvin, ja niinkuin nonnii ja muut ovat maininneet, niin kyllä kroppa venyy kummasti. Tosin vaivatonta se ei tulle olemaan, mutta toivon mukaan kaiken arvoista!

Ovis hyvä kun sait jäädä saikulle loppuajaksi, toivottavasti pääset vielä kuitenkin shoppailemaan loppuja tarvikkeita. Ja onhan noita nettikauppoja, tai laitat miehen asialle :) Täällä mennään ihan kertiksillä, kestoja kun ei täällä oikein "harrasteta", niitä vois olla vaikee löytää. Ja pakko myöntää että meidän asuntoon ei kaivata yhtään ylimäärästä pyykkirumbaa, vaikka nyt kuivausrumpu onkin. Mut se on lasitetulla parvekkeella, ja jos tulee kylmä talvi, niin sitä ei saa alle +5 asteen lämpötilassa käyttää :(

nonnii voimia ja jaksuja rantapallon kanssa! On kyllä huojentavaa että vauvoilla on kaikki hyvin. Toivottavasti jaksat tulla päivittämään huomisen kontrollin kuulumisia.

AaVee kyl maar sulla on siro massu! Eihän sulla vaan tuu syötyä/juotua maitotuotteita lisäraudan ottamisen yhteydessä? Kun oon kuullu kalkin estävän raudan imeytymistä. Pari tuntia pitäis olla väliä raudan ja maitotuotteiden ottamisessa. Muuten hyvät neuvolakuulumiset sulla!

Sannis onneksi maksa- ja sappiarvot olivat kunnossa, mutta kummallista tuo kutina! Se on ollut mulla tosi vähäistä ja ihan perusrasvalla olen pärjännyt. Toivottavasti helpottaa pian! Ihanat yllärijuhlat oli järjestetty sulle! :)

kirma mä kyllä mietin täällä että millon sulle se lähtö tosissaan tulee...

pa-mi mulla vaan tää yksönen mutta tuntuu että hää painaa sekä ylhäällä että alhaalla. Pikkuhousunsuojia kuluu kun välillä lirahtaa valkovuotoa ja välillä pisua :ashamed:

Duffy mikäs tuli kokoarvioinnista tulokseksi, oliko lättyjen (NAM!) paikka?

Verenpaineista mulla oli viimeks kätilökäynnillä rv 35+0 114/83 ja kuulema ihan OK, vaikka ekaa kertaa oli alapaine yli 80.

Ummetuksesta mulla on kyllä vatsa toiminu aika moitteettomasti, mutta peräpukamia on silti tullu. Sori kuvaus mutta mulla taitaa olla aikamoinen rypäle siellä suunnalla eikä salva tunnu auttavan riittävästi :/ :ashamed:

No nyt pitää lähteä hakemaan siippa kaupungilta bilettämästä, joten toiste lisää!

t. Mullu 37+0 POKS
 
Annabell Mä kävin hammaslääkärissä kiltisti jo kesällä. Viime kertaisesta h-lääkäri käynnistä kun oli kerennyt kulua n. 2 vuotta! Mä käyn aina yksityisellä kun en jaksa odotella puolta vuotta sitä aikaa hammaslääkäriin. Yksityinen on ehkä vähän kalliimpi mut hei tuleepahan ainakin aika nopeesti.

Mullu Mä otan raudan aina tuoremehu lasillisen kanssa enkä syö mitään kalsium pitoista samaan aikaan enkä lähi tunteihin. Mulla on normaalistikin matala hb. Just ja just 120. Mut eihän ne neuvolan tätit sitä ota huomioon kun tuntuvat olevan niin "kirja-tarkkoja"...

Nyt elellään sit jänniä aikoja kun miehen veljen perheeseen odotellaan vauvaa tulevaksi ensi viikolla (LA 7.10.2010) ja meilläkin on totiset paikat sit ensi kuussa. Mahtavaa! :)

AaVee & pikku L 31+3
 
Moikka kaikille :wave:

Discovery
Ai hitsi sullahan on ihan H-hetket käsillä, ellei jo ohikin=) Kumpa olis jo itsekkin tuossa vaiheessa!

Lumipuu Minulla meni luget viikolle 9+ ja sitten vähennettiin hiljalleen.

( . ) Täällä ollaan oltu viikko vilkaan 3 v pikkuveljen vahtina kun isä ja äitinsä oli hieman lomalla Lapissa. HUH HUH sanon minä. Kun ei enää taivu, askel ei lennä ja puoli istuva kylkia asento ainoa missä ei niin kauheesti enää satu, niin kyllä oli aika raskas viikko! Veli kun on tottunut, että minä leikin ja rellestän sen kanssa aina. Istun lattialla ja leikin legoilla, olen sen kanssa hiekkalaatikolla ja ajan kilpaa autoilla, juoksen, härrään ja nostelen, niin nyt on kyllä niin ettei enää pysty. Kysyi sitten surullisena minulta, että " Miksi sinä lepäät aina vaan?" Melkein tuli itku kun toinen oli niin surullinen kun en voinut enää leikkiä niin kuin ennen :'(

En ymmärrä kun sisko hyppi vielä hyppynarua rv 38 niin mä olen ollut jo monta viikkoa niin kipeä, että pelkkä lähikaupassa (autolla) 5 minuutin reissu on melkein itkun takana. Ja kun sitä painoakaan ei ole tullut, ollaan edelleen -2 kg lähtöpainosta, niin miten ihmeessä voi tuntua niin raskaalta ja tuntuu ettei kroppa kestä enää päivääkään!

Tosin ei tuo henkinenkään puoli ole enää niin vahva. Joka yö nään unia miten Minni vain yksinkertaisesti kuolee mun vatsaan ja kuukaan ei auta minua! Mä pelkään niin paljon, ettei tää onni voi olla totta, että meille oikeasti tulee vauva. Päivisin saan kyllä ajatukset pois noista huonoista jutuista, mut öisin sit alitajunnasta nousee nuo pelot esiin. Se on hirveää herätä siihen pelkoon ja epätoivoon!

Onpa mulla nyt huonoja fiiliksiä joka jutusta... Itku on tosi herkässä. Mut onhan niitä hyviäkin hetkiä. Läheisyyttä sitä kaipaa tässä tilassa triplasti ja kaikista ihaninta touhua onkin sitten aamuisin ja iltaisin kun makoillaan miehen kanssa sängyllä hereillä yhdessä ja tunnustellaan Minnin liikkeitä:heart: Oman kullan kainalossa murheet unohtuu ja mussu riehuu mahassa niin paremmin ei voisi asiat olla =)

Neuvolassa olin eilen ja kaikki ok. Pissa puhdas paineet alemmat kuin ensimmäisellä käynnillä :O. Sykkeet ok, raivotarjonnassa, mun paino ok, ei paljon turvotuksia, sf-mitta huitelee 40 cm:ssä (ihan just loppuu taulukko :D). Toisin sitten pillahdin itkuun kun puhuttiin jaksamisesta ja noista mun peloista. Terkka kertoi neuvolapsykologin mahdollisuudesta jos tuntuu kovin pahalta. Täytyy miettiä. Nuhaa ja kurkkukipua myös pukkaa, muttei onneksi kuumetta. Toivotaan että menee tällä ohi.

Tänään olisi lähtö Anoppilaan viikonlopuksi. Edessä 3 tunnin matka autossa, ei kiva. Ja tietty sunnuntaina sama takaisin. No, mutta ei me sitten päästä taas vähään aikaan joten kyllä se nyt on lähdettävä. Ajattelin kyllä varmuuden vuoksi ottaa sairaalakassin mukaan, kun noita kipeitä supistuksiakin tulee jo joka päivä. Tuskin tämä täältä tulee ennen laskettua, mutta toivossa on hyvä elää :D Tosin saisi vielä muutaman viikon kypsyä, että keuhkotkin on varmasti kunnossa, kun tuo RD hidastaa niiden kypsymistä.

Tähän loppuun liitän mun tän hetkisen poruutusbiisin :-D Tätä kuuntelen melkein päivittäin ja oon niin surullinen, tämä on niin helmi! Minulla liityy niin paljon omakohtaista tähän...
[video=youtube;jhBRyP96RCY]http://www.youtube.com/watch?v=jhBRyP96RCY[/video]

Valaan ja afrikannorsun risteytys Maricce ja Minni rv 35+3
 
Taas oltiin pari yötä sairaalassa kun supistukset jäi päälle. Onneksi piikki auttoi nopeasti, vaikka siitä tuleekin inhottavia sivuvaikutuksia kuten sydämentykytystä. Lisäksi todettiin että kohdunsuu on pehmentynyt ja sormelle auki, joten antoivat myös kortisonipiikit vahvistamaan vauvan keuhkoja siltä varalta että päättää syntyä lähiaikoina: /. Vähän pelottaa tää tilanne, olis hyvä päästä vielä vähän pidemmälle. En haluis olla tän pinon eka synnyttäjä...
Nyt vaan tiukka vuodelepo ja 2 viikon päästä äippäpolilla kontrolli. Painoarvio oli nyt 1700g ja vauvalla kaikki ultrassa hyvin.
Kyljellään on hankala kirjotella joten ei tällä kertaa enempää kun tsemppiä kaikille, varsinkin "oikeasti" synnytystä odottaville:wave:

Ovis 30+6
 
Heippa!

Taitaa olla aika monelle tuo kylkiasento paras tässä vaiheessa :D itse olen huomannut saman ja kun istuu hetken paikoilla mulla ainakin painaa kohtu tosi kovaa keuhkoihin ja jalat turpoo välittömästi....

ovis jalat ristiin!!!:)

mullu syön sunkin edestä nötköttiä :D ja täälläkin odotellaan laskeutumista tuntuu että olis ehkä vähän voinutkin kun ollut niin helpottava olo masussa...mutta potkut alkaa ottamaan jo kipeetä enkä iltaisin saa nukahdettua kun vauva monottaa tosi terävästi mahaan ja pökkii päällä mua rakkoon :Dpissareissuja tulee kyllä monta jo öisin...

discoverylla taitaa olla pikkuinen jo sylissä?

maricce täällä myös tunteet pinnassa...itkettää mitä pienemätkin asiat ja hermoja kiristää...läheisyyden kaipuu on kova mies kun on arjet muualla suomessa töissä,mutta onneksi ensi viikosta lähtien kulkee kotoa töissä :)ihanaa!

rusina
kiva kuulla sustakin!!

Hyvää äippälomaa vaan kaikille jotka sen on jo aloittanut :) nyt on alkanut se kiduttavin odotus ja kuten sanontakin menee odottavan aika on tosi pitkä!!!!ainakin mulla tuntuu siltä...en oikein tiedä mitä tässä keksis tekemistä..no jotain pientä ostettavaa kyllä vielä on mutta se on päivän reissu :) levättyä ainakin tulee se on varmaa :) niin ja sairaalakassinkin vois vaikka pakata valmiiksi vaikka tuskin se sieltä ennen laskettua-aikaa tulee :)

ps..onkos irene jo tapetoinut?

RP&mötikkä 35+3
 
Terveiset ultrasta!

Vauvat kasvaneet taas paljon ja se tuntuukin. A;n painoarvio oli n. 3 kg ja B:n n. 2,7 kg. Isoja mukeloita jo :) :) Kohdunsuu auki 2 cm, kanavaa jäljellä n. 1 cm ja täysin pehmeä, jihuu! Jotain siis on tapahtunut kahdessa viikossa. Jos synnytys käynnistyy luonnostaan, tehdään sektio heti ja jos ei mitään nyt tapahdu, niin 11.10 menen punktioon, jossa tarkistetaan lasten keuhkojen kehitys. Jos keuhkot jo kehittyneet, sektio tehdään suunnitellusti sillä viikolla :) Ei siis enää kauaa jokatapauksessa kantamista :)

Lääkäri teki sisätutkimuksen ja lantion tutkimuksen, eikä lantioni ole paras mahdollinen tai siis tarpeeksi tilava alateitse perätilassa synnytykselle, joten eipä tarvitse sitten sitäkään miettiä. Sektioon vain on valmistauduttava. Hieman jänskättää! Sisätutkimuksen jälkeen ottivat sydänkäyrää lapsilta tai siis sykettä ja minulta supistuskäyrää. Alkoikin niin napakasti supistella, että piti jäädä sitten neljäksi tunniksi seurantaan, ennen kuin rauhoittuivat ja pääsin kotiin. Toivoin jo, että olisi nyt alkanut kunnolla avautumaan, niin olisivat joutuneet sektion tekemään.

Eipäs sitten muuta kuin hyviä vointeja kaikille ja mukavaa viikonloppua!

nonnii ja piiperoiset rv 35 + 2
 
kirma, täällä vielä :wave:

mullu, kyllä, lättyillä herkuteltiin eilen :D :D

Eilen siis oli äitipoli-käynti ja pikkusen painoarvio on 3100gr, eli ei todellakaan ole sokeri-vauva jee! Kaula oli lyhentyny yhteen senttiin ja sormelle on auki paikat. Lääkärin sormeen tarttui myös vähän verta, joka oli kuulemma hyvä asia, osoittaa että kypsyminen on käynnissä :)
Ei oo tullu supistuksia samaan tahtiin ku maanantaina, mutta yksittäisi kipeitä kyllä. Taidan huomenna lähteä kävelylle, ku tuntuvat että jos jotain tehny, niin sen jälkeen sitten yölläki supistellu :D
Kaikenkaikkiaan oli tosi positiivinen käynti, tosi ihana lääkäri oli ja ultras Oulaa varmaan puoli tuntia :D Verenpaine ei ole hälyttävän korkea, kotimittauksia edelleen jatketaan ja jos alkaa alapaine huitelemaan sadan pintaan, niin sitten yhteyttä äitipolille. Ja tosiaan eilen sitten tehtiin illalla myöhään lättyjä ja söin niitä hillolla ja kermavaahdolla muutaman hyvällä omallatunnolla heh :D
Vauva ei kuulemma mitenkään enää voi kasvaa miksikään jätiksi, mutta tietenki jatkan rd-dieetillä loppuun asti, koska ne sokereiden heilahtelut vaikuttaa myös vauvan sokereihin.

Nyt tässä sitten vaan ootellaan, että millon tulee laitokselle lähtö. Kyllä meinaa kuulkaas jännittää ja pelottaa!
Ai niin, mulle on tullu loppurasakuden pahoinvointia :/ Välillä tulee sellasia pahoinvoinnin aaltoja, just niin ku alussaki. Ja syönnin päälle meinaa alkaa öklöttään. Luin netistä, että kohdunsuun kypsyminen voi tehdä tuota huonoa oloa, toivottavasti niin :)

Duffy ja Oula 38+0 *pooooks*
 
Sellasta tulin ilmineeraamaan, että täällä on menny vedet reilu puoli tuntia sitten :D
Kuulu poks vaan ja sitten sitä alko lirisemään. Ei supistele mitenkään pahasti, että jos tässä vielä pari tuntia kärvistelis, ennen ku lähtään sairaalaan.
Tulen sitten ilmottelemaan viimestään ku kotiudutaan, ku en ehtiny hankkia läppäriä sairaalaan mukaan. Imetysliivitki puuttuu, no näillä mennään mitä on :D
JÄNNITTÄÄ!!!!

Duffy ja kohta sylissä oleva Oula 38+2
 
IHANAA DUFFY!!! :heart:=) Täällä jännityksellä odotellaan kuulumisia ja synnytyskertomusta. Nyt vain paljon voimia synnytykseen ja toivottavasti Oula tulee kohtuu helposti maailmaan :)

Minä täällä valvoskelen muuten vaan. Taas tuli herättyä neljän aikaan, ehkä mä taas kohta saan unen päästä kiinni.

Maricce ja Minni rv 35+5
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Duffylle! Mä en kyllä olisi jäänyt vesien menon jälkeen mitään odottelemaan, mutta mullahan ei olekkaan vauvat kiinnittyneet, kun ovat perätilassa. Mut muutenkin täällä ohjeet et heti vaan synnärille jos noin käy ja jos ei vielä kiinnittynyt, ambulanssilla. Liikkua ei saa missään nimessä: vaarana on, että napanuora soljahtaa kanavaan.

Täällä vietetty eilinenilta ja yö synnärillä. Supistuksia alkoi tulemaan niin tiheeseen tahtiin ja jo jotkut tosi kipeitäkin, joten sielläpäs sitten seurailivat. Sain suoneen ja tablettina supistuksen estoa. Aamulla tilanne oli niin rauhallinen jo, että vaihtoehtoina lääkäri tarjosi kotiseurantaa tai osastoseurantaa ja toki valitsin kodin :) kun ei pakko ollut sairaalaankaan jäädä. Takaisin sitten jos jatkuu. Kohdun suu oli nyt auennut niin että auki 3-4 cm, mutta kanavaa jäljellä edelleen, joten nohätä :) Veristä, limasta vuotoa on ollut, joka enteilee sitä kypsymistä. Hyvä niin! Vauvat oli tosi virkeitä, eivätkä tykänneet ollenkaan antureista. Vauvoilla ei siis mitään hätää. Nyt taas odotellaan.

Jaksuja kaikille ja toivotaan, että Duffyllä kohta jo nyytti kainalossa turvallisesti.

nonnii ja piiperoiset rv 35 + 4
 
Duffy Aivan uskomatonta, että eka meistä jo synnyttää! Onnea ja tsemppiä synnytykseen. Tulehan sitten kertomaan tunnelmia ja tuntemuksia (jotka varmasti sanoin kuvaamattomat). Onnea oikein paljon! :heart:
 
Voi hurja Duffy nyt alkoi sitten tässä pinossa tositoimet!! Onnea ja tsemppiä pikkuisen maailmaantuloon! :heart:

nonnii hidasta ja rauhallista paikkojen kypsyttelyä toivon sinne!

Mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa kaikille!
t. Mullu 37+3 (juniorin huone meni uudelleenjärjesteltäväx jotta hoitopöydän ja häkkisängyn ohi pääsisi, joten ei kun jatkamaan hommia...)
 
Mitä mun uneni tiesikään :D toivottavasti discoverylla on kaikki hyvin :)sais jo tulla kertomaan ilouutisia :) ja ihan unen järjestyksen mukaan duffy toinen :) mussa on kyllä vähän noidan vikaa aina välillä ;) mutta yleensä kohdistuu kuolemiin ,mutta ihanaa tietää että jotain hyvääkin enneunista on välillä :D tsemppiä duffy!!!!niin hauskaa vielä sekin että oon herännyt viime yönä varttia vailla 5 aamusta elikkäs silloin kun duffylla olis mennyt vedet :)hassua :)

RP
 
Oih, Duffy on päässyt tositoimiin :heart:! Oikein paljon jaksamista sinne ja saattaahan se pikkuinen olla jo maailmassa tähän aikaan.

Se onkin kirman vuoro sitten seuraavaksi.

Tota mäkin nonnii olen miettinyt, että miten pitää toimia kun vedet menee. Monet sanoo, että heti pitää soittaa ambulanssi ja toisilla tuntuu, että ei ole mikään kiire. Noh, täytyypä kysästä neuvolatätiltä ens viikolla asiasta.

RP, tapetit on päässy jo seinille. Tartteekin ottaa huomenna kuva niin näette, että miltä näyttää. Tänään en enää jaksa tonne yläkertaan raahautua :LOL:! Mun pitäs kanssa käydä hommaamassa se Vartiaisen levy, sillä on muitakin hyviä biisejä.

Täällä edelleen mittailtua paineita, mutta en ole ollut huolissaan, kun niin monelle teistä on sanottu, että alapaine 70 - 80 on hyvä. On noi ohjeistukset sitten vaan ihmeellisiä.

Irene ja Töpseli rv 35+6 (ja huomenna POKSUUU....)
 
Duffy Jeee, ihanaa! Mahtaakohan sulla olla jo nyytti sylissä? :)
Nonnii Mulle on jäänyt vähän epäselväksi miksi sun pikkuiset eivät saa vielä syntyä? Mun kaveri synnytti viikolla 33, ja kaikki meni hyvin :) 3 viikkoa joutui vauva olemaan sairaalassa että paino nousi ( syntymäpaino 2 kg) ja että oppi tissille, mutta muuten kaikki pelitti hyvin :) Sun vauvathan on jo hyvänkokoisia :) Onko heidän kauhkot sitten jotenkin vielä kehittymättömät? :)

Irenelle Olen kade tapetoinnista :D Meillä tehdään kans remonttia, ja vasta 4 liuskaa on seinällä, ja revittävääkin on... Huoh... Tämä ei tosin ole lastenhuone, se sentään on kunnossa, huh :)

Täällä ei mitään muutoksia juurikaan... Pikkuinen tunkee päällään ja saa aikaiseksi "mukavia" häpyliitoskipuja... Toivon että hän nyt sitten olis edes kiinnittynyt jo... :D Suppareita (kipeitä) ei ole näkynyt :( Mahassa alkaa pikkuhiljaa olla pieniä raskausarven alkuja... Näin pitkälle sitä sitten selvittiin ilman... Toivottavasti eivät mene ihan kamalan pahaksi...

Ja hammaslääkärin peruutin ensi viikolta. Soitin uudelleen ja kysyin että kannattaako tulla, ja hammaslääkäri vastasi ympäripyöreästi että jos haluan ni voidaan katsoa niitä. Totesin, että mitäs niitä sitten "katsomaan" vaan menen sitten synnytyksen jälkeen kunnolla hoidattamaan mitä tarpeen on! :)

Annabell ja skorppari 36+6
 
Viimeksi muokattu:
irene kivaa odotan innolla kuvia :)

hei onkos keneltäkään muulta tullut esimaitoa??bongasin aamuyöllä kun kävin pisulla kuivuneet esimaidot nänneissä jihuu!!eikös se tarkoita että synnytys lähenee?toivottavasti :) luin että maidontuotanto ei välttämättä kuitenkaan ole taattu...

RP
 
RouvaPapunen Täällä ei ole tietoakaan mistään maidoista :( Toivottavasti "tuotantolaitokset" käynnistyvät kuitenkin sitten synnytyksen yhteydessä... :) Mutta saat kyllä onnitella itseäsi kun nyt jo on merkkejä maidosta, luulisi sitä sitten ainakin piisaavan jatkossakin :)
 

Yhteistyössä