KYMPIN HOIDOISTA PLUSSANNEET!

Heippa!
täältä tulee nyt totaalinen väsymysavautuminen....siis mä olen niin väsynyt|O oon nyt viikon taas nukkunut hemmetin huonosti...yhden yön nukuin ihan ok,mutta taas tuli viime yö nukuttua huonosti...mä oon niin valmis synnyttämään jo :kieh: mulla on silmätkin ihan kun kiinalaisella kun en oo herännyt koko päivään ja itkuakin on tullut tihrustettua tuskin näen eteeni :D...mä oon niin täynnä tätä raskautta henkisesti ja kirjaimellisesti joten otan kyllä nyt kaikki keinot käyttöön välittömästi....:D

RP&mötikkä 37+4
 
Kulta on kainalossa:heart::heart:
3280g 49cm, tyttö ja paljon mustaa tukkaa!
Syntyi 39+4 klo:23.42. Saman päivän puolella kun tänne edellisen viestin kirjotin.

Ja uskokaahan pois, mä pynnäsin sen tienvarteen ambulanssiin. Mitään niin pelottavaa mä en ole koskaan tehny, siinä tunti ittensä kyllä NIIN avuttomaks.
Illalla menin normaalisti nukkumaan, tuli yks vähän tuntuvampi supistus ja samalla kuulu tosi kova paukaus. Arvasin, että ne kalvot puhkes. Sitten kohta alko vettäkin tihkumaan. Samalla hetkellä alko supistukset, kovina ja säännöllisinä parin min välein.
Mä soitin sairaalaan, että mitä tehään, käskivät tarkkailla ja oottaa vielä. Mies jo pakkas autoa paniikki päällä, se on pelänny koko ajan tuota vesien menoa, että sillon ollaan jo myöhässä. Lähettiin sitten ihan heti.
Parin kymmenen minuutin päästä mä olin jo tosi tuskissani, supistukset alko polttamaan selkää ja istuminen turvavöissä oli mahdotonta, roikuin siinä apukahvassa.
Sanoin miehelle, että joko mulla pitää päästä kuralle tai sitten tää alkaa jo työnnättää ja mies soitti ambulanssin, se lähti ajamaan meitä vastaan.
Mua pelottii aivan hirveesti, koitin olla työntämättä, mutta se on ihan mahotonta. Aina supistuksen aikana tunsi kuin vauva tulee alemmas, oli jo olo, että mä istun sen linttaan. Huusin vaan siinä, olin tosi tuskissani. Mies ajo 140:ä paniikissa.
Eka ambulanssi vielä ajo meidän ohi, miehen piti soittaa hätänumeroon uudestaan ja käski pysäyttää auton. Kun se viimen tuli siihen levikkeelle, mä makasin meidän auton penkillä ja keskityin vaan siihen, ettei vauva syntyis vielä. Mies raahans mut ambulanssiin, täti kokeili mun jalkojen välistä, että pää tuntuu jo. Mä karjasin että vetäkää housut pois, se syntyy nyt, työnsin kerran ja muru oli siinä.
Se sai 9/10 pistettä. Oltiin n.40 km kotoa, 120km sairaalasta ja aikaa oli menny tasan tunti kalvojen puhkeamisesta.
Tuntu käsittämättömälle, että se oli mun vauva minkä ne anto mulle rinnalle lämpimään.

Sittenpä se kiirus loppu siihen. Me voitiin molemmat hyvin, mulle pantiin tippa varulta, murun lämpöä ja hengitysääniä tarkkailtiin koko ajan. Mies ajo omalla autolla meidän perässä.
Sairaalassa mut tikattiin, pari pientä pinnallista repeämää, ja murulle tehtiin normaalit toimenpiteet. Sitten osastolle, aamuyöllä kolmen aikaan.
Kaikki on hyvin vieläkin, eilen päästiin kotia. Maito on noussut, muru imee hyvin, syö ja nukkuu vaan:heart:
Me ollaan ihan rakastuneita tuohon kaikki, mä haluaisin koko ajan pitää sitä vaan lähellä. Varmaan, kun alitajunnassa on tunne, että menettäminen saatto olla niin lähellä. On monta asiaa mitkä olis saattanut mennä pieleen.
Kesti melko kauan saada pää mukaan tähän, sanoinkin hoitajalle joka otti mut osastolla vastaan, että 6 tuntia sitten mä luin vielä sängyssä kirjaa valmiina nukkumaan! Ja nyt olin kulta kainalossa sairaalan sängyllä.
Mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Perhe ja kaverit on olleet järkyttyneitä, tämä on meidän kaikkien paikkakuntalaisten pahin pelko, synnyttää välille.
Jos vielä, toivottavasti, kun tulen raskaaksi, synnytys käynnistetään tai mä pääsen osastolle jo hyvissä ajoin. Ei kiitos enää toiste tämmöstä.
Vieläkään tästä ei kyllä mitään vitsiä irtoa, oli se sen verran järkyttävä tilanne. Mutta palkinto maaliman ihanin!

kirma&muru pian 3vrk
 
Paljon Onnea Kirma!!!! HUIHUIIII.....Olipas vauhdikas synnytys, aika hurjaa menoa ollut. Onni että kaikki meni hyvin eikä muita apuja tarvittu!! Omasta kokemuksesta kun tiedän että toisinkin se voi mennä. Mutta sitä älä sä siellä nyt mieti, vaan nauti siitä että tuo kokemus on onnellisesti ohi! Ja nopeasti ;) Mahtavaa että kaikki hyvin siellä! Onnea vielä pienestä tyttösestä :heart::heart:
 
Hei vaan kaikki! Huonoa omatuntoa potien olen seuraillut sivusta kuulumisianne, mutta nyt kyllä lupaan tehdä parannuksen. Onnistuin pariin otteeseen hävittämään viestini, joten kommentoin nyt todella pikaisesti keskittyen on:an ja perehdyn paremmalla ajalla tähän "uuteen" systeemiin.

Ihan ensiksi sylintäydeltä onnea pikkuisista Discovery, Duffy ja Kirma, ihanaa! Huh sentään mikä jännitysnäytelmä Kirmalla, mutta ihana palkinto odotti koettelemuksen päätteeksi :)

Täälläkin ollaan vielä yhtenä kappaleena eikä mitään erityisempiä merkkejä ole ollut. Harjoitussupparit on olleet parina päivänä napakampia ja alhaalla on alkanut tuntua enemmän painetta, mutta ei todellakaan tunnut siltä, että oltaisiin vielä lähdössä yhtään mihinkään. Lääkärintarkastuksessa rv35+1 kohdunkaula ei ollut lyhentynyt lainkaan, pientä kypsymistä näkyi kaulan sisäpinnalla ja lääkärin arvion mukaan menisi lähelle laskettua aikaa tai vähän yli. Saas nyt sitten nähdä, kovin olisi nyytti jo tervetullut :heart:.
 
Annabell osanottoni teidän perheelle ja erityisesti miehellesi :hug:! On aika vaikea päätös teillä hautajaisten suhteen, aikasta kaukana kuitenkin ovat.

Siis, Kirma on päässyt salakavalasti synnyttämään :D! Oikein paljon onnea pikku murusesta ja onneksi kaikki päättyi lopulta hyvin :heart:! Synnytys taisi mennä sitten ihan luomuna, mutta oli se nopeakin. HUH HUH....

Maricce, en tiedä miten se lantio virallisessa tutkimuksessa mitataan, mutta olen kuullut, että se tuntuu epämiellyttävältä. Joten kyllä se varmaan on sinulle tehty. Itsellenihän ei mitään tutkimuksia tehdä ja Töpselin koostakaan ei ole tietoa, joten pikkuhiljaa alkaa lähenevä synnytys jänskättämään.

Voi, RP :heart:! Sinä taidat olla ihan rättipoikki väsynyt. Minä olen saanut onneksi ihan hyvin nukuttua, vessakäyntejä lukuunottamatta. Nukutko päiväunia? Ne helpottaa oloa pikkasen, ainakin minulla.

Onkos se sitten seuraavaksi Mullun vuoro kertoa vauvauutiset? Täällä odotellaan....


Irene ja Töpseli rv 37+6
 
Wow! Kirma johan oli nopea ja jännityksen täyteinen synnytys. Onnea! :heart:

Kirman synnytyskertous oli niin mukaansa tempaava, et unohdin kenelle piti kommentoida.

Annabell Osanotto myös täältä. Toivottavasti mies pääsee hautajaisiin ja teidän vauva sen verran jaksaisi odotella, että mies pääsee takaisin kotiin.

Kenenkäs kaveri se olikaan saanut adoptiolapsen? Nyt en muista.. :ashamed: Varmasti on ollut tunteikas hetki kun kaveri on kertonut uutiset ja kaverin perheelle mahtava juttu. :)

Omaan napaan ei kummempaa. Kuumeisesti odotellaan, et miehen veljen perheeseen tulisi se vauva. Pikkuinen on jo reilun viikon yliajalla. :) No tulee sit ku tulee. Mihin tässä on kiire valmiissa maailmassa. :)

AaVee ja pikku L 33+5
 
Omanapaista sepustusta vaan tällä kertaa...

Kiitokset kaikille osanotoista... Päätettiin ( tai mies päätti) että jos meidän pieni ei ole maailmassa kun hautajaiset on, niin jättää hautajaiset väliin. Sitä ollaan siinä kohtaa jo sen verran yliajalla, että riski missata oman lapsen syntymä olisi liian suuri :(

Muuten elämä menee täällä uomissaan. Olo on kutakuinkin mainio. Parempi itse asiassa kuin mitä 8:lla kk:lla oli!!! :) Sen takia innoistuin liikaakin rehkimään ulkona. Seurauksena kuin tiikeri olisi raadellut masun! :( Ei vissiin kestä iho enää semmosta kuormitusta mitä rehkiessä tulee :( Tiedän että olen turhamainen ku suren tälläistä, mutta harmittaa vaan kun näin myöhäisessä vaiheessa niitä tulee. Vauvahan voisi hyvin olla jo maailmassa... Miehen mukaan niitä pitäisi vaan kantaa ylpeydellä, mutta jotenkaan en ihan siihen pysty kun surettaa :( Onneksi vauva jumppailee masussa ahkerasti niin tulee hieman parempi mieli! :)

Identiteetti kriisissä painiva Annabell ja skorppari 38+6
 
Piiperoiset syntyneet 15.10

Nopeasti täältä osastolta. Perjantaina siis syntyi aamusta meille kaksi suloista pientä tyttöä sektiolla. Neiti A 2775 g ja Neiti B 2950g. Kaikki on hyvin ja sektio meni suunnitellusti. Tänään jo elämäkin alkaa luistaa, kun sektiokivut alkavat olla takanapäin ja liikkeelle on päässyt todenteolla.

terveisin nonnii ja piiperoiset
 
Voi hurja Kirma miten nopea synnytys, onneksi kaikki meni hyvin ja sait ihanan tyttömurusen onnellisesti syliisi!

Samoin nonnii ISOT onnittelut pikkuprinsessoista, hienoa että olet jo toipunut niin hyvin!

Kommentoin lisää toiste... Täällä kyl varmaan mennään marraskuun puolelle, juniori myllertää innoissaan yksiössään, suppareita ei ole ollut useampaan päivään, ja tämänpäiväinen kävelylenkkikin meni ihan hyvissä merkeissä. Mutta siis alan kyllä olemaan väsynyt tähän isoon mahaan ja kömpelyyteeni...

Mullu 39+3
 
Kirma WOW! Onnittelut pienen prinsessan johdosta! Sä oot kyllä ollut super nopee ja hienoa, että teillä kokemuksesta huolimatta kaikki hyvin. Ihania vauvantuoksuisia hetkiä kotosalle!

nonnii sinne tuplaonnittelut pienistä prinsessoista! Kiva kuulla, että siellä meni kaikki suunnitelmien mukaan ja olet jo päässyt liikkeelle.

RP jaksuja sinne! Mä niin tiedän ton tunteen, alan myös olemaan ihan kypsä vaikka aikaahan tässä vielä on. Kauheinta on, jos tämä tosiaan vielä menee yliajalle, huh!

Annabell hienoa, että saitte päätöksen tehtyä. Synnytys on teilläkin kuitenkin jo niin lähellä ja onhan se totta, että esikoisen syntymä on ainutlaatuinen kokemus niin äidille kuin isällekin. Halit!

(.) Olo välillä mitä tukalin, sitten taas helpottaa. Eilen rakensin hiekkiksellä ritarilinnaa esikoisen kanssa, haravoin takapihaa ja siirtelin multasäkkejä. Illalla tiesi touhunneensa, samoin yöllä. Nukkumisesta ei meinannut tulla mitään, mutta onneksi tänään päivällä sai nukkua pienet päikät. Selkää juilii aika ajoin tai sitten mulla on vilkas mielikuvitus :D

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille ja uusia uutisia odotellessa!
Sannis & surprise rv37+2
 
onnea nonnii!!!!!tytöt ovat varmasti ihania :):heart:

irene ja sannis kyllä täällä päikkäreitä on ollut pakko ottaa..muuten ei kyllä tulis mistään mitään :)

huomenna taas neuvola :rolleyes: toivottavasti olis se viimeinen kerta :) mutta ei mun säkällä ole :D

RP
 
kirmalle, vanhalle palstakamulle,lämpimät onnittelut pikku murusen syntymän johdosta! :flower: :heart: Aika hurjan nopea synnytys oli, mutta onneksi kaikki sujui hyvin ja teillä on elämä päässyt hienosti alkuun! Ihanaa vauva-aikaa koko perheelle! :)
 
Onpa Kirmalla ollut melkoinen synnytyskokemus! Huh! Onneksi kaikki hyvin ja nyt sulla on ihana nyyti siellä kotona :) Onneksi olkoon!

Onnittelut myös Discoverylle, Duffylle ja Nonniille! :flower:

Ja sitten hei vaivaan teitä taas hieman: Eli kävin viime viikolla täällä Helsingissä Bruno Cacciatorella "uskonpalautusultrassa" rv 9+4 ja molemilla vauvoilla oli kaikki oikein hyvin :) Toinen sätki jo vilkkaasti ja kuunneltiin kajareiden kautta molempien sykkeet ja katottiin jopa 4d-kuvaa. Mutta nyt on taas tullut ihan hirveät pelkotilat. Johtuu ehkä siitä, että vuosi sitten rv 10+4 todettiin keskeytynyt km ja tänään on rv 10+3...Eli nyt vaivana ovat melkoiset alavatsakivut, jomottaa, kivistää ja toisinaan on repäisykipuja, jos esim. kääntyy sängyssä liian nopeaan. Huolettaa nuo alavatsakivut, että kasvaako kohtu vai onko menossa kesken. :| Tietääkö kukaan, että kasvaako kohtu nopeammin tuplaraskauksissa vai onko tää muutenkin ihan normaalia? :confused:

t. Vadelmaunelma & tiitiäiset rv 10+3
 
Vadelmunelma eiköhän tuo liene ihan normaalia kohdun kasvuun liittyvää kipua varsinkin kun siellä pesässä kaksi murusta majailee. Itselläni vain tuo yksi tulossa ja alkuun oli todella paljon kipuja. Luulin keskenmenoksi, kun pohjilla oli se yksi epäonninen tuulimuna ja paha kohtutulehdus. Ei ollut uskoa parempaan. Paljon uskoa ja voimia sinne sekä onnellista odotusta, halit!

Ilot ne on kullakin - viime yönä herui esimaitoa ihan huolella, aamulla oli kristallit pitkin rintakehää ja rintoja, me so happy! Viittaa siis siihen, että oksitosiinia on kehossa :) Aurinkoisen päivän kunniaksi aion vielä käydä mukavalla kävelylenkillä, josko supris ymmärtäisi valua vielä vähän alemmas.

Aurinkoista maanantaita!
S&S 37+3
 
heippa!

ensiksi vadelmaunelmalle kommenttia...kyllä noi niin kasvukivuilta kuulostaa että älä ressaa :) ja tottakai se kohtu kasvaa nopeammin tuplien kanssa :) eiks se niin ole että kun äidillä on kaikki hyvin niin on vauvankin hyvä olla :)

annabell hyvä kun asia ratkesi..oli varmasti vaikea päätös..

jaahas jos sitten taas vaihteeksi omaa napaa :D alkaa jo ärsyttämään :D nooh neuvolakäynti ihan ok...turvotusta oli ja on ja kaikki muutenkin ok vauva alhaalla ja niin ymmärsin että kiinnittynyt..ainut että verenpaine on koholla normaalisti alipaine siinä 70 luokkaa nyt oli 90 elikkäs enteilee kyllä hyvää :) oon jostain lukenut että kun synnytys lähenee verenpainekin kohoaa jee!toivottavasti mun uni pitää paikkansa ja torstaina syntyy :)

RP&mötikkä 37+6
 
Onnittelut Kirmalle ja Nonniille pikku-prinsessoista!!:flower:. Oli kyllä Kirmalla tosi vauhdikas synnytys, mutta hienoa että kaikki sujui kuitenkin ja vauva ja äiti voivat hyvin. Pelottava ajatus kyllä tuo keskellä yötä pimeällä tienposkessa synnytys, kun itsekin maalla asutaan mutta onneksi sairaalaan on lyhyempi matka...

Annabell osanotto täältäkin ja toivotaan että ajoitukset menee sillä tavalla kohdilleen kun on parasta kaikkien kannalta. Noista raskausarvista vielä että mullakin ilmaantu vasta pari viikkoa sitten ja kyllä toisaalta harmittaa kun on kaikenmaailman rasvoilla joka päivä hölvänny. Onneks ne on tuolla kummun alla etten näe niitä kun peilistä;)

RP:lle halaus ja jaksamista viime hetken odotteluun, myös muille loppusuoralla oleville :hug:. 7

Täällä makoillaan vielä tämä viikko ja sitten kuulemma ei enää estellä synnytystä kun rv 34 täyttyy lauantaina. Kipeitä supistuksia edelleen päivittäin on joten en usko että joulukuulle tässä mennään, mutta mistäs sitä tietää. Vauvalla onneks kaikki hyvin, painoarvio reilu 2kg tällä hetkellä, torstaina taas äitipoli ja tarkempia tietoja. Aika käy välillä pitkäksi ja olisi ihana päästä vaikka kauppaan joskus... Olen kyllä paikannut sitten tuon puutteen nettishoppailulla, että kalliiksi tulee tämä vuodelepokin:D.

Lisää synnytyskertomuksia odotellen,
Ovis 33+2
 
nonnii Onnea pikkuprinsessoista! Hienoa, että kaikki meni hyvin ja kivutkin alkavat jo helpottamaan.

Vadelmaunelma Mun mielestä kuulostaa kans ihan vain kasvukivuilta. Mulla ainaki oli noita repäisykipuja ja paineen tunnetta alavatsalla alkuraskaudesta. Ootas vaan ku masu on iso ja yrität kääntyä.. Huh huh ja varsinki jos on vielä ihan kamala vessahätä! :)

Huomenna poksutaan taas! Meidän suvulla oli hieno aamu tänään ku miehen veljen perheeseen syntyi poikavauva! :) Huomenna mennään sitten katsomaan pientä.

AaVee ja pikku L 33+6
 

Yhteistyössä