Kuvailkaa synnytyskipuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sama edessä!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meen äiti sanoi mulle joskus että synnytyskivut on 1000xkuukautiskivut. Äippä tapansa mukaan liioitteli B) .

Tekee se kipeää, mutta jokainen supistus vie eteenpäin. Kyllä ne kestää kun ei muuta voi :D.

Kaikki synnytykset ovat erilaisia. Toisilla kivuliaampia kuin toisilla! Nykyään on hyvä kivunhoito siellä. Itsellä eka synnytys oli melko kivuton, toinen vähän kivuliaampi. Molemmista sain onneksi epiduraalin, jota pidettiin yllä loppuun asti. Tsemppiä synnytykseen!

se kipu on aaltoilevaa eli alkaa lievänä ja sit voimistuu ja sit taas lievenee. se on niin kamalaa se kipu et ei pysty hengittään kunnolla ja kyyneleet tulee silmiin mut ain supistuksen jälkeen olo oli tosi hyvä. ponnistusvaihe oli kamala ku sattu niin paljon et ei olis millään pystyny ponnnistaan. mut ihmeellisesti sen vaan kestää. ei se kipu onneksi tunnu kuin silloin ku sul on supistus ja kun lapsi on maailmassa niin olo on aivan ihana.

kysymys teille eli onks teille tehny kuin kipeetä se kun kätilö painaa mahaa synnytyksen jälkeen tarkistaekseen et kohtu supistuu kunnolla??
mulla meinaan se on sattunu yhtä paljon kuin kunnon supistus ja se on yx pelko mun seuraavassa synnytyksessä, jos sellainen tulee!

Kovat menkkakivut moninkertaisina. Pään ulos tulemisen jälkeen loppu ponnistamisesta ei enää ollut niiiin kivuliasta kuin se pään ulos työntäminen mutta sattui sekin.

Ja sen kestää ajattelemalla silloin kun tuntuu että kuolee siihen paikkaan; "Huomenna tämä on jo ohitse.." ja että kipu loppuu kun vauvan on ponnistanut ulos :)

mä sanoisin että voimakasta kuukautiskipua + kakatus ilman että kakka tulee:D

ja monesti paperilla/kerrottuna kovempi juttu kuin synnytyssalissa. Onhan se tietysti raju kokemus, eikä siinä välttämättä heti taivaat aukene kun lapsi on syntynyt, mutta kun on jaksanu olla 9kk raskaana erilaisine kremppoineen, synnytys on siihen verrattuna tosi lyhyt tuska, vaikka pitkä synnytys olisikin.

Minullakin takana vain sektiot. Mielenkiintoista lukea nämä jutut. Itselläni oli vaikeuksia synnytyksessä. En tiedä mitä on kipu, sillä itse koin äärettömän kovaa tuskaa koko kropassa, paloin tulessa päästä varpaisiin, kunnes hätäsektion nukutus vei tajun lopullisesti.

Synnytyssupistukset on vähän samanlaiset kuin oikein kovat menkkakivut potenssin 10. Todella kovat, ajatukset on vaan siinä supistuksessa, että selviät sen loppuun. Sit kun saa puudutteen helpottamaan, niin se kivuton (tai kivuttomampi ) hetki on taivaallinen.

Olen kokenu synnytystuskiin verrattavissa olevan kipukokemuksen. Se oli kohdun ulkoisen raskauden aikaan, vasen munajohdin repesi, ja jouduin kiireellisenä laparoskopiaan. Ja siihen kipuun ei saanu puudutusta :(

ensin oksensin tunnin putkeen, sitten tuntui kuin paskantaisi jalkapalloa. hampaita purin niin kovaan yhteen että lohkesi poskihammas,tuskaa oli, mutta sen arvoista. toinen tulossa, kauhulla odotan synnytystä.onneksi vielä aikaa.

Avautumiskivut (ilman kivunlievitystä ) oli kuin mahataudissa pientä vatsan kipristelyä, näillä mentiin 8 cm auki. Ponnistuskivuista en osaa sanoa, kun mentiin kiireelliseen sektioon ennen sitä sydänäänten laskun vuoksi.

No yksilöllistähän tämä, mutta mun (yksi ja ainoa) synnytykseni oli kyllä noin 100 kertaa kivuttomampi kuin mitä olin kuvitellut. Siis siihen malliin, että hyvä ettei tullut lapsonen rappukäytävään...luulin aika pitkään että ovat vaan jotakin harjoitussupistuksia. Se supistus tuntui samalta kuin joskus autolla alamäkeen laskiessa tai viikinkikeinussa kun mahasta "sieppaa", paljon hitaammin vain. Se "kipu" (ennemminkin tukala olo, sellainen ähistävä tunne) tuli sen sieppauksen lopuksi, mutta ilmeisesti homma oli jo siinä kohtaa aika pitkällä. Ei ollut menkkakipumainen - menkkakivut mulla oli kyllä tuntuvat, repi reisissä asti. Tämä kipu ei ollut läheskään niin veemäistä. Ja se tuli ja meni aaltoillen, ja jos hengitys osui oikein kohdalleen, se kipumainen tunne hävisi kokonaan.

Ennemmin siinä oli sellainen urheilusuoritusmainen "kipu" kuin kipu-kipu, jos tätä nyt yhtään ymmärtää. Eli kuten joku sanoikin että tavallaan koskee mutta ei koske :).

Yhteistyössä