Kuopus JOUTUI pph:lle *ärsyyntyneen äidin vuodatusta* kaipaan POSITIIVISIA kokemuksia!

niin ja tosiaan se piti vielä sanomani, että jos ulkopuolisena kuulet ap jonkun pph:n juttelevan hoitolastensa vanhempien asioista toiselle pph:lle, eikö sun kannattais valittaa asiasta päivähoitotoimistoon? vastuullinen ihminen tekee niin, koska pph rikkoo vaitiolovelvollisuutta eikä ehkä edes tajua kuinka väärin käyttää ammattiaan.

Aina täällä on juttuja siitä kuinka joku kuuli ja joku näki ja sitä ja tätä ja tuota, miksi ihmeessä te ette puutu vääryyksiin vaan kävelette ohi ja annatte asian olla?
 
Mun lapsen eka hoitopaikka oli pph ja onneksi oli. Hoito oli kodinomaista ja tunnelma lämmin. Parempaa paikkaa ei olisi voinut olla! Tämän jälkeen kokemusta isosta ryhmiksestä, joka ei toiminut läheskään niin hyvin. Tällä viikolla olisi tarkoitus aloittaa ensimmäinen päiväkoti, mutta tiedän 100% varmasti, että mikään ei päihitä pph:n hoitoa :heart: Ollaan tämän hoidotädin kanssa nykyään ystäviä ja sekä me, että lapsemme tapaavat vapaa-ajalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja neiti Dina:
niin ja tosiaan se piti vielä sanomani, että jos ulkopuolisena kuulet ap jonkun pph:n juttelevan hoitolastensa vanhempien asioista toiselle pph:lle, eikö sun kannattais valittaa asiasta päivähoitotoimistoon? vastuullinen ihminen tekee niin, koska pph rikkoo vaitiolovelvollisuutta eikä ehkä edes tajua kuinka väärin käyttää ammattiaan.

Aina täällä on juttuja siitä kuinka joku kuuli ja joku näki ja sitä ja tätä ja tuota, miksi ihmeessä te ette puutu vääryyksiin vaan kävelette ohi ja annatte asian olla?
Mä kuules ihan soitin kaupungin päivähoitovastuuhenkilölle. En mä ole ihminen joka pitää turpansa kiinni kun ulos ovesta astuu ja vingu nimettömänä keskustelupalstoilla. Multa kuuluu ja tarvittaessa kovaa.
En kyllä tiedä menikö asia eteenpäin, sitä en enää ruvennut soittelemaan ja kyselemään, mua vaan kiitettiin yhteydenotosta.

Ja varmaan mulla on asennevamma, mutta miten voi olla avoimin mielin ja positiivisena, kun vastaan on tullut pelkkiä *just niitä*.

Tänäänhän se selviää, kun henk.koht näen hoitajan ja paikan jossa lastani hoidetaan. Jotenkin ei vaan kovin loistava kuvaa anna, kun jo puhelimessa, ennenkuin mun lapseni on edes hoitoa aloittanut ja lapsia ollut siellä hoidossa kolme, mulle kerrotaan, että on ollut todella raskas viikko...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timangi-:
Tänäänhän se selviää, kun henk.koht näen hoitajan ja paikan jossa lastani hoidetaan. Jotenkin ei vaan kovin loistava kuvaa anna, kun jo puhelimessa, ennenkuin mun lapseni on edes hoitoa aloittanut ja lapsia ollut siellä hoidossa kolme, mulle kerrotaan, että on ollut todella raskas viikko...
Ainahan se on, kun uudet lapset tulevat ehkä ensimmäistä kertaa hoitoon. Uutta ja vierasta kaikille. En ihmettele yhtään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timangi-:
Tänäänhän se selviää, kun henk.koht näen hoitajan ja paikan jossa lastani hoidetaan. Jotenkin ei vaan kovin loistava kuvaa anna, kun jo puhelimessa, ennenkuin mun lapseni on edes hoitoa aloittanut ja lapsia ollut siellä hoidossa kolme, mulle kerrotaan, että on ollut todella raskas viikko...
Ainahan se on, kun uudet lapset tulevat ehkä ensimmäistä kertaa hoitoon. Uutta ja vierasta kaikille. En ihmettele yhtään.
Kuulemani mukaan tuo 3v on ollut siellä hoidossa viime kesästä, 2v alkuvuodesta ja tämä nyt 1v aloittanut toukokuussa.
Olihan hoitajalla tuossa 3vkon kesäloma, että ensimmäinen viikkohan se oli, silti..
 
pph:n omakehu
Omasta mielestäni olen hyvä hoitaja, tiedä sitten muiden mielipiteitä...

Omat lapseni ovat 2v ja ½v, hoitolapsi on myös 2. Eli yksi paikka on auki, mutta niin sen ajattelin toistaiseksi pitääkin.

Meille saa hoitolapsi tulla harjoittelemaan milloin vain ja tietysti äitikin. Ruokalistat, päivärytmit ja retkisuunnitelmat annan jo hyvissä ajoin, koska ajattelen sen helpoittavan lapsen äidin mieltä. Pidämme hoitolapsen kanssa kuvallista päiväkirjaa (vanhempia varten) ja joka viikko teemme jotain jännää, muuten elämme ihan tavallista arkea. Siis esim menemme tatamille painimaan, olemme aarteenetsintää tms. Meillä on leikkikeittiö ja automatto, oma piha ja 100m päässä puisto ja talvisin luistelujää ja pulkkamäki.

Minä oikeasti tykkään olla lasten kanssa ja leikkiä, minulla on lehmän hermot ja koti on lapsia varten tehty. Vanhemmille keitän kahvit milloin vain, jos haluavat juttusille tulla. Jos ei kelpaa, niin ei voi mitään, mutta valituksia ei kyllä ole tullut.
 
pph
Alkuperäinen kirjoittaja neiti Dina:
niin ja tosiaan se piti vielä sanomani, että jos ulkopuolisena kuulet ap jonkun pph:n juttelevan hoitolastensa vanhempien asioista toiselle pph:lle, eikö sun kannattais valittaa asiasta päivähoitotoimistoon? vastuullinen ihminen tekee niin, koska pph rikkoo vaitiolovelvollisuutta eikä ehkä edes tajua kuinka väärin käyttää ammattiaan.

Aina täällä on juttuja siitä kuinka joku kuuli ja joku näki ja sitä ja tätä ja tuota, miksi ihmeessä te ette puutu vääryyksiin vaan kävelette ohi ja annatte asian olla?
Pph:t saavat keskustella toisten pph:n kesken lasten asioista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Alkuperäinen kirjoittaja neiti Dina:
niin ja tosiaan se piti vielä sanomani, että jos ulkopuolisena kuulet ap jonkun pph:n juttelevan hoitolastensa vanhempien asioista toiselle pph:lle, eikö sun kannattais valittaa asiasta päivähoitotoimistoon? vastuullinen ihminen tekee niin, koska pph rikkoo vaitiolovelvollisuutta eikä ehkä edes tajua kuinka väärin käyttää ammattiaan.

Aina täällä on juttuja siitä kuinka joku kuuli ja joku näki ja sitä ja tätä ja tuota, miksi ihmeessä te ette puutu vääryyksiin vaan kävelette ohi ja annatte asian olla?
Pph:t saavat keskustella toisten pph:n kesken lasten asioista.
Näin munkin käsittääkseni, samoin kun päiväkotien työntekijät. Mut muiden korviin ne ei sais mennä ja se riski on aina kun puistossa tms paikassa juttelee.
 
pph
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Alkuperäinen kirjoittaja neiti Dina:
niin ja tosiaan se piti vielä sanomani, että jos ulkopuolisena kuulet ap jonkun pph:n juttelevan hoitolastensa vanhempien asioista toiselle pph:lle, eikö sun kannattais valittaa asiasta päivähoitotoimistoon? vastuullinen ihminen tekee niin, koska pph rikkoo vaitiolovelvollisuutta eikä ehkä edes tajua kuinka väärin käyttää ammattiaan.

Aina täällä on juttuja siitä kuinka joku kuuli ja joku näki ja sitä ja tätä ja tuota, miksi ihmeessä te ette puutu vääryyksiin vaan kävelette ohi ja annatte asian olla?
Pph:t saavat keskustella toisten pph:n kesken lasten asioista.
Näin munkin käsittääkseni, samoin kun päiväkotien työntekijät. Mut muiden korviin ne ei sais mennä ja se riski on aina kun puistossa tms paikassa juttelee.
Joo, toi on totta että silloin kun puistossa on muitakin, niin silloin niitä juttuja ei saa jutella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja neiti Dina:
niin ja tosiaan se piti vielä sanomani, että jos ulkopuolisena kuulet ap jonkun pph:n juttelevan hoitolastensa vanhempien asioista toiselle pph:lle, eikö sun kannattais valittaa asiasta päivähoitotoimistoon? vastuullinen ihminen tekee niin, koska pph rikkoo vaitiolovelvollisuutta eikä ehkä edes tajua kuinka väärin käyttää ammattiaan.

Aina täällä on juttuja siitä kuinka joku kuuli ja joku näki ja sitä ja tätä ja tuota, miksi ihmeessä te ette puutu vääryyksiin vaan kävelette ohi ja annatte asian olla?
Mä en ainakaan jaksa. Kyllä työtään 20-30 v tehnyt pph tietää, mitä se saisi tehdä ja mitä ei.

Omat lapset ei oo hoidossa siellä, joten en jaksa vaivautua soittelemaan yhtään mihinkään.

Sen verran oon sanonut sille pph:lle, että mua ei kiinnosta hänen hoitolastensa diagnoosit tai hoitolapsen äidin miesasiat.
 
kahden äiti
Voin kertoa ettei se päiväkoti aina ole parempi paikka.
Itse olin harjoitellussa pk:ssa jossai ei ollut ohjattua leikkiä lapsille,hoitajat juorus keskenään,lapset leikki keskenään ilman että niitä kukaan vahti,Ei askareltu. Kaikki päivät oli samanlaisia.
Kyllä siinä usein pyörittelin päätäni kun itse olin se joka oli lasten kanssa ja muut oli keskenään juoruamassa.
Silloin olin todella kiitollinen ettei omat lapseni olleet tuossa päiväkodissa,vaan sellaisessa missä sentään lasten kanssa touhutaan kaikkea ja lapset saavat osallistua toimintoihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timangi-:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Pitäiskö sun hoitaa lapsesi ihan itse? Ei taida tästä maailmasta löytä tarpeeksi pätevää hoitajaa sun herrantertullesi.
Ei varmasti löydykään B) :attn:
Oletko sinä kenties katkera 1veen äiti, joka jättää itkevän lapsensa vieraalle päiväksi? Poissa silmistä, poissa mielestä? :whistle: ::kyllähän se pärjää, maailma on julma paikka, oppikoot nuorena::
Mulla oli sympatioita sua kohtaan tasan tähän kommenttiin asti.
 
Mari
Vaan onhan se ihan taivahan tosi asia, että ei tuossa yhtälössä paljon huomiota isommille heru. Ei kukaan pysty 1v ja uhmaavan 2v kanssa toimimaan niin, että aikaa jää reilusti vielä ruoanlaitoille ja näille kilteille 3 vuotiaille vaan valitettavasti täti luultavasti toivoo ja luottaa siihen et "isot" tytöt on hiljaa ja leikkii keskenään. Ja eipä tuossa yhtälössä paljon virikkeitä isommille ehdi miettiä, hyvä et selviää päivästä edes jotenkin seuraavaan.

Ei ollenkaan hyvä homma tytärtäsi ajatellen :(
 
!
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Täytyy sanoo etten ikinä laittaisi omaani pph:lle. Kuullut vain ja ainoastaan huonoa. Ei voi mitään :( Vaikka onhan niitä hyviäkin tätejä varmasti jossain.
Nimittäin pk:ssa on sentään useampi täti, jotka valvovat toistensa toimia, ettei lapsia kohdella huonosti.
 
Ooo
Poika pph:lla viime vuoden ja tänään aloitettiin taas. Ihana täti joka aamu eteisessä vastassa, kiltti, mukava, asiaansa vihkiytynyt/omistautunut, tekee tajuttoman hyvää ruokaa, pitää lapset hyvällä tahdolla järjestyksessä, ihana piha jossa leikkiä, kaikin puolin olen ollut järjettömän tyytyväinen! Jutellaan paljon kun vien tai haen, rehellistä palautetta päivästä. Ei neuvo pyytämättä, pyydettäessä sanoo oman mielipiteensä. En osaisi parempaa paikkaa toivoa ;)
 
3
Alkuperäinen kirjoittaja kahden äiti:
Voin kertoa ettei se päiväkoti aina ole parempi paikka.
Itse olin harjoitellussa pk:ssa jossai ei ollut ohjattua leikkiä lapsille,hoitajat juorus keskenään,lapset leikki keskenään ilman että niitä kukaan vahti,Ei askareltu. Kaikki päivät oli samanlaisia.
Kyllä siinä usein pyörittelin päätäni kun itse olin se joka oli lasten kanssa ja muut oli keskenään juoruamassa.
Silloin olin todella kiitollinen ettei omat lapseni olleet tuossa päiväkodissa,vaan sellaisessa missä sentään lasten kanssa touhutaan kaikkea ja lapset saavat osallistua toimintoihin.
Mikset puuttunu asiaan???? Olisit itse voinut kehitellä jotain yhteisleikkejä ja pyytää vaikka muutkin tädit mukaan. Tuppisuuna onkin hyvä olla.
 
opiskelijaäiti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Mä kyllä olen miettinyt että jättäisin opintoni vuodeksi tauolle ja olsin kotona kunnes lapsi 3v tosin en tiedä saisiko silloinkaan paikkaa päiväkotiin.
mä tein juuri näin.. opsikelin vain sen verran että pystyin hoitamaan lasta kotona. nyt täyttää 3v ja lähtee päiväkotiin ensimmäistä kertaa. Olen tyytyväinen päätökseen ja toivon, että lapsi sopeutuu hoitoon hyvin, on onneksi jo ikää enemmän kuin vuosi sitten-
 
Ooo
Ja jos itse olisitte töissä lasten kanssa, ette puhuisi toisten aikuisten kanssa? Heti leimataan, että juorutaan ringissä akkojen kesken. Joskus varmaan keskustellaan ihan niistä hoitolapsista, jopa asiallisesti? Toisin kuin äidit puhuvat hoitotädeistä...
Meidän pph tosin ei kulje minnekään puistoihin kun on matkaa ja omassa pihassa se "leikki-kenttä". Mutta soisin hänen vaikeassa tilanteessa edes soittavan kollegalleen.
 
ei koskaan pph:lle
Yksi järkky kokemus ja lukuisia nähtyjä kun kävellään kauppaan kaksi rattaissa ja kaksi vierellä kipittäen. Takas kaupasta ja ruoanlaittoon. Ulkona leikkimistä ei lainkaan.
 
Itsellä vain omakohtainen kokemus pph:sta ja sekin on jo yli 20 vuoden takaa :D

Mutta mun pph täti oli aivan mahtava täti :heart: Hän on ollut hoitoajoista saakka enempi mummo muiden mummojen joukossa kun vaan joku täti kenellä olin hoidossa. Ja hoitomummo on ollut mun elämässä aina tähän päivään saakka, ihana ihminen =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Täytyy sanoo etten ikinä laittaisi omaani pph:lle. Kuullut vain ja ainoastaan huonoa. Ei voi mitään :( Vaikka onhan niitä hyviäkin tätejä varmasti jossain.
Nimittäin pk:ssa on sentään useampi täti, jotka valvovat toistensa toimia, ettei lapsia kohdella huonosti.
Ei se oo mikään tae että monta tätiä. Itse en kaikkiin tapaamini päiväkoteihin lastani antaisi. Jotkut ryhmätkin on tympeitä koko ilmapiiriltään. Nykyään se on melkein lottovoitto jos saa lapselleen mieluisan tarhapaikan tai pph:n.
 

Yhteistyössä