Kuntosali ihmiset! salilla käynti raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaus"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"harmaus"

Vieras
Tarviiko alkuraskaudessa ottaa mitenkään huomioon mitä tuolla salilla tekee? voiko tehä ihan normisti kaikkea? Entäs sitten myöhemmin?
Voiko esim tehä prässiä, maasta nostoo, kyykkäystä miten pitkään?

Raskaus ei ole sairaus :) Liikuntaa voi harrastaa omien tuntemusten mukaan. Sellaisia lajeja kannattaa välttää, missä on vaara saada isku vatsaan, kuten ratsastus (putoaminen) ja laskettelu(kaatuminen) tai vaikkapa penkkipunnerrus isoilla painoilla.

Mä käyn body pumpissa, spinningissa, juoksemassa ja välillä salilla. Viikkoja 15 ja se torjuu just sitä väsymystä ja huonoa oloa tosi hyvin. Kannattaa kysyä sieltä salilta niiltä ohjaajilta neuvoja millä jonkin liikkeen voi korvata. Liikuntaa ei missään nimessä kannata lopettaa sillä (teko)syyllä että on raskaana.

No mä ainakin yritän jaksaa :) (tai no eihän se raskaus ihan varma oo mutta aattelin nyt kysyä ku vois olla mahis)
Hmm, eli mun kannattaa siis kysyä jostain ihan muualta näitä juttuja, vai tietääkö joku oikeesti? :)

Ohjaajilta kun kysyy ne voi näyttää sulle ne liikkeet ja ehdottaa myös vaihtoehtoisia liikkeitä. Mä kysyin omalta ja ne sano et vattsalihaksia voi tehdä, mutta ei kannata tehdä loppuun asti, selin makuulla tehtäviä liikkeitä tulisi välttää, mutta onneksi on vaihtoehtoja tähänkin. Oman kunnon ja tuntemuksien mukaan on hyvä neuvo, jota noudatan.

mä kävin zumbailemassa alkuraskaudesta tonne viikolle 24-25,sit ei enää tuntunut hyvältä,joten laitoin jäsenyyden jäihin huhtikuun lopulle..aika ajoin tekisi mieli lähtee kunnon hikitreeneihin,mutta minkäs teet :snotty:
mutta tosiaan,kyllä sitä liikuntaa saa ( ja pitää ) harrastaa raskauden aikanakin,oman kunnon ja voinnin mukaan :) kannattaa kuitenkin välttää ns kiertoliikkeitä alkuraskaudessa..googlesta löytyy varmasti paljon tietoa myös

Oman voinnin ja jaksamisen mukaan saa tehdä mikä hyvältä tuntuu salilla. Ja tosiaan ei hirveästi kannata repiä mut jos esim harrastanut salia jo paljon aiemmin ennen raskautta,ei sitä ole syytä lopettaa. Eli omaa kehoa kuunnellen.

[QUOTE="vieras";25250892]Pienillä painoilla voi kyllä tehdä niitä mitä yleensäkin, en revittelemään lähtisi kovilla painoilla.[/QUOTE]

Ja höpö höpö. Raskaanakin voi treenata kovaa. Ei todellakaan tarvitse millään parin kilon käsipainoilla "treenata". Ja tämä on ihan lääkärin suusta kuultu.

No kyllä oma keho sen kertoo ja urheilleena kehon signaalit osaa varmasti tulkita. Onnittelut, jos sinulle sattuu sellainen raskaus, että pystyt kaikkea tekemään ja loppuun asti.
Itsellä loppui rankemmat salitreenit alkuraskauden jälkeen, kun selkä meni niin huonoon kuntoon, että joka treenin jälkeen se oli täysin lukossa ja kävelemäänkään pääsin enää kuin vaappuva ankka. Raskausajan issias...
Spinning loppui alkumetreille, kun koko keho joutui sokkiin.
Nyt olen sitten käynyt jumpissa, jota olisin ennen pitänyt turhana löysäilynä. Iloinen kuitenkin, että edes jonkinlaisesti pystyy liikkumaan.

Yhteistyössä