Alkuraskaus ja salilla käynti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pyyter-2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pyyter-2

Jäsen
24.07.2007
267
0
16
Kysyisin semmosta vaan, että miten on tuon salilla käymisen aika alkuraskaudessa ja koko raskauden ajan?! Oon käyny pikkukakkosen jälkeen säännöllisesti noin 5 kk salilla pari kertaa viikossa ja nyt on käynnissä perusvoimajakso. Pikkukakkosen odotuksen aikaan en käynyt ollenkaan mikä minua nyt jälkeen päin harmittaa.

Alotin salilla käymisen ensimmäisen jälkeen yläkropan ongelmien takia ja ilman sitä olisin todella huonossa kunnossa. Niskat kipeät, tuntuu että pyörtyy, kun lapaluiden väli jumettuu ym. Toisin sanoen pidän salilla käymisestä ja siihen olen jäänyt henkisesti ja fyysisesti koukkuun :D Ja aattlinkin että kävisin tässä kolmannessa raskaudessa ainakin yhen kerran viikossa salilla ja vähän kevyemmin.

Onkos siitä mitä haittaa?! Entäs vatsalihasliikkeet? Voiko niitä tehä turvallisin mielin?

Itse olen käynyt body pumpissa ja salilla yhteensä n. 3krt viikossa ja koska edellisissä raskauksissa loetin jumapt heti raskaustestiin ja painoa tuli 15kg molemmilla kerroilla, päätin että tässä raskaudessa jatkan reenaamista ihan normaalisti mutta hieman kevyemmällä vastuksella. Nyt on ollut tosin yli kuukauden tauko johtue alkuraskauden pahoinvoinnista ja väsymyksestä. Nyt on 11 rv täynnä ja ainakin pahoinvointi helpottanut joten ajattelin tänään lähtä pumppiin. Sehän on vaan hyvä jos reenaa koko raskauden ajan niin raskaus, synnytys ja synnytksestä toipuminen tapahtuu nopeammin, kunhan pitää vaan huolen ettei sykeet kohoa anaerobiselle tasolle ettei sikiön hapensaanti vaarannu.

En oikein osaa sano noihin vatsalihaksiin mitään, itsestä vatsojen teko tuntuu hieman oudolta joten taidan jättää ne väliin tai sitten teen ihan pieniä liikkeitä todella varovaisesti.

Mutta tsemppiä sinulle reeneihin, hyvä jos jaksat käydä salilla ja ihan hyvin voit käydä edelleen sen 2krt/viikko.

Vatsalihaksia ei saa tehdä enää sitten kun ne ei tunnu hyvälle, pieniä kevyitä pitoja voi tehdä, mutta ei missään nimessä kovaa treeniä! Kysyin nimittäin asiaa kuntokeskuksen personal trainerilta kun mietin ihan sama asiaa :)

Käviin salilla, pumpissa ja jumpissa rv 39 asti. Vikan kerran 2 päivää ennen poikani syntymää. Eli sinne vaan, tietty huippusykkeitä vältellen. Mutta eihän ne salilla niin nouse.

En tiedä, oliko vaikutusta asiaan, mutta synnytys sujui tosi helposti ja kevyesti.

Kyllä mäkin oon salilla käynyt ihan oman jaksamisen mukaan koko tähän astisen raskauden ajan. Ohjatuille tunneille en oo menny kun en jaksais varmaan spinnin tahdissa mukana mutta salilla käyn kun saa omaan tahtiin tehdä treenin.

Mulla noi vatsalihakset on alkaneet nyt (rv22) tuntumaan pahoilta mutta luin just jostakin et pilates-tyyppiset vatsat olisi hyväksi ja ajattelinkin siirtyä niihin.

Yhteistyössä