Raskaana Alanyaan, Turkkiin. Kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raskaana Turkkiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raskaana Turkkiin

Vieras
Hei!

Olemme mieheni kanssa menossa Alanyaan parin viikon päästä. Olen tuolloin raskausviikolla 17.

Tuleeko teille mieleen mitään mitä tulisi raskaana olevan naisen ottaa huomioon Turkissa?

Miten ihmiset suhtautuvat, vai suhtautuvatko mitenkään?

Mitä ruokia suosittelisitte, etten söisi? Matkustelen melko paljon, ja mahavaivoja toistaiseksi olen saanut vain Egyptissä. Silloin en kyllä kiinnittänytkään mihinkään mitään huomiota, vaan söin ja join kaikkea mahdollista. :)

Meillä on varattuna viiden tähden hotelli All Inclusiven kera. Siellä varmaan uskaltaa syödä miettimättä?

En yleensä tällaisia edes kysele, koska en pidä Suomea mitenkään erityisen ylivoimaisena maana muihin verrattuna, mutta nyt haluan olla erityisen tarkkana tulevan vauvan takia.

Kiitos etukäteen!

Sinua tuijotetaan kuin kummajaista, sillä turkkilaiset naiset eivät ole milloinkaan raskaana.

Onpa joillekin vaikea pysyä asiallisella linjalla. No, melko tyypillistä moinen käytöstapojen puuttuminen monille suomalaisille valitettavasti on.

Ihan vain tiedoksesi, joissain maissa, varsinkin muslimimaissa ei katsota hyvällä sitä, että raskaana oleva nainen kulkee julkisilla paikoilla.

Turkki ei ole kovin kiihkomielinen muslimimaa. Atatürk maallisti sen poliittisista syistä ja uskontoa tuskin edes huomaa katukuvassa. Uskonnollinen poliisi loistaa poissaolollaan ja alkoholia nautitaan yleisesti. Ruoka on aika mielenkiinnotonta turistikohteissa, mutta luulisin sen olevan melko turvallista. Meidän poppoollemme ei ainakaan tullut ripulia viimeksi Marmariksessa.

Olisin hyvin varovainen buffeteissa. Lämpimien ruokien tulee todella olla lämpimiä ja kylmien kylmiä. Välttäisin majoneesiruokia ja pilkottuja vihanneksia ja hedelmiä. Välttäisin myös maitotuotteita, jos ei varmuudella tietoa, onko pastöroitu sekä jääkuutiota (tehdään kraanaveteen).Menisin syömään heti kun buffet alkaa. Lihan ja kalan pitää olla kypsää läpikotaisin. Lisäksi neuvolan suositukset.

Juuri kävin Alaniassa ja raskaana ollaan. Ei siellä suhtauduttu mitenkään erikoisesti raskauteen. Kerran vain miestäni onniteltiin siitä miten hyvä mies on kun on saanu naisen raskaaksi :D

Söin aikalailla miettimättä koko loman. Eli välttelin vain niitä ruokia mitä suomessakin vältän. Eikä mitään vaivoja tullut. Jääpalat olivat ainoa mitä en uskaltanu juomiini ottaa kun kuulemma tehdään ihan hanaveteen.

Olin itse viime kevään Turkissa lomalla rv 30-31, ei minkäänlaisia ongelmia ollut. Lukuun ottamatta Antalyan lentokentän yli innokasta virkailijaa, joka ei olisi lennolle päästänyt ... Terve järki mukaan, ja katsoo mitä suuhun menee. Meillä oli all inclucive hotelli ja lähes kaikkea söin. Ainut mitä neuvottiin välttämään oli meressä uiminen.

Yhteistyössä