Kun sanotaan,ettei kenellekkään anneta painavampaa taakkaa minkä jaksaa kantaa niin...

"iii"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25842927:
saahan sitä sanoa, uskovaisten höpötystä. tuo ei pidä paikkaansa
Mun mielestä tuo on hyvä sanonta, vaikka en edes ole mikään uskovainen. Mielestäni se on hyvin lohduttava, kun tuntuu että kaikki kaatuu niskaan, eikä millään jaksaisi enää. Silloin on hyvä luoda uskoa sanomalla, että vaikka kuinka vaikeaa olisi, niin ei kellekään anneta enemmän kun jaksaa kantaa.

Ja tottahan se on. Vaikka välillä tuntuisi siltä, että ei millään yksinkertaisesti jaksa, niin jotenkin sitä sitten aina rämpii eteenpäin.
 
Se ukko ei oo mua koskaan elämän aikana auttanu,joten toi on turhaa...




[QUOTE="äiti";25866976]laita kädet ristiin ja sano Jumalalle et nyt mitta täynnä en jaksa enään. Ota ja kanna ja laske sylistäsi pois vasta kun voimani riittävät.[/QUOTE]
 
luojalle
onneksi urheilen ja syön terveellisesti, enkä ole ylipainoinen. kaikkeni teen ettei tuu mitään sairauksia, mutta paljon voimia niille joilla on on ne sittten itseaiheitettuja tai ei.
 
Jos joku osaisi auttaa.... :ashamed:




Alkuperäinen kirjoittaja samperin puusilmä;25866936:
Sain sitten ei niin mukavaa postia...
Te-toimisto sitten lähetti mulle kaksi työtarjousta,soitin että en voi hakea paikkoja koska menen leikkaukseen enkä siitä eteenpäin n.6vkon ole työkykyinen.
No haluavat siitä sairaslomatodistuksen.
Kyselin,että miten käy nyt peruspäivärahahakemusken kanssa niin te-toimisto ei muuta omaa lausuntoaan leikkauksen takia(eli olivat laittaneet myönteisen lausunnon)mutta on kuulemma kelasta kiinni maksavatko...
Jos siis muutenkaan päivärahaa myöntäisivät kun siinä on muutama mutta muutenkin...

Siis miten paljon ne jaksaa ihmistä kiusata....:stick:
Osaisiko kukaan ketoa mihin mä ottaisin yhteyttä,kuka mua vois auttaa näissä asioissa?
Eikö jokaisella ihmisellä ole kuitenkin oikeus perus toimeentuloon...
 
ei nähdä
Alkuperäinen kirjoittaja samperin puusilmä;25867015:
Se ukko ei oo mua koskaan elämän aikana auttanu,joten toi on turhaa...
Ja taas joku joka ei ole mistään kiitollinen eikä "ikinä mitään" elämässä saanu. Näköjään olet kuitenkin oppinut kirjoittamaan, sekin on lahja eikä mikään itsestään selvyys.
 
Kirjoittamisen taidosta voi kiittää opettajia.
Lapsistani kiitän mieheni ja minun hedelmällisyyttä ja onnea.
Jos jumala ois oikeesti olemassa niin enpä usko,että monillakaan ihmisillä olisi niin vaikeaa...
Sinähän et voi tietää mitä muuta ikävää olen elämässäni kokenut..




Alkuperäinen kirjoittaja ei nähdä;25867702:
Ja taas joku joka ei ole mistään kiitollinen eikä "ikinä mitään" elämässä saanu. Näköjään olet kuitenkin oppinut kirjoittamaan, sekin on lahja eikä mikään itsestään selvyys.
 
"Vieras"
Kyllä kannattaisi käydä vaikka juttelemassa sossussa.
Josko vaikka harkinnanvaraista tt-tukea myöntäisivät pahimpaan ahdinkoon.
Tsemppiä!!
Suosittelen ylläolevaa. Itse sain pitkään jatkuneiden kipujen jälkeen munasarjasyöpädiagnoosin ja siinähän oot - hauskinta oli ku pääsin seurakunnan kautta semmoseen ruokabussiin.
Muuten kiva mut jos ei pysty ees käveleen ni mites kannat mitään jauhopusseja.. Kysyi kyllä hermoa.

Sossu sit lopulta auttoi vähän.
Tsemppiä, ymmärrän vitutuksesi.
 
"essi"
[QUOTE="iii";25866977]Mun mielestä tuo on hyvä sanonta, vaikka en edes ole mikään uskovainen. Mielestäni se on hyvin lohduttava, kun tuntuu että kaikki kaatuu niskaan, eikä millään jaksaisi enää. Silloin on hyvä luoda uskoa sanomalla, että vaikka kuinka vaikeaa olisi, niin ei kellekään anneta enemmän kun jaksaa kantaa.

Ja tottahan se on. Vaikka välillä tuntuisi siltä, että ei millään yksinkertaisesti jaksa, niin jotenkin sitä sitten aina rämpii eteenpäin.[/QUOTE]

No sulla ei taida olla tuttavapiirissä itsemurhan tehneitä? Lienet kuitenkin varmaan tietoinen, että niitäkin tehdään. Joten se siitä rämpimisestä.

Ja ap, on se niin väärin, että kun muutenkin on voimaton, niin lisäksi täytyy tapella toimeentulosta.
 
"iii"
[QUOTE="essi";25869172]No sulla ei taida olla tuttavapiirissä itsemurhan tehneitä? Lienet kuitenkin varmaan tietoinen, että niitäkin tehdään. Joten se siitä rämpimisestä.

Ja ap, on se niin väärin, että kun muutenkin on voimaton, niin lisäksi täytyy tapella toimeentulosta.[/QUOTE]

No jos on itsemurhan tehnyt, niin silloin lienee sitten liikaa annettu, tai vaihtoehtoisesti kukaan ei ole osannu lohduttaa ja luoda uskoa sanomalla, että ei sitä kellekään liikaa kuormaa anneta.

Ja ne jotka eivät itsemurhaa ole tehneet, vaan jaksavat vielä valittaa ja joka asiasta ruikuttaa, niin selkeästi heille ei ole liikaa annettu, eli sanonta pitänee paikkansa useimpien kohdalla.
 
Valittaa ja JOKA asiasta ruikuttaa..hohhoi....




[QUOTE="iii";25869215]No jos on itsemurhan tehnyt, niin silloin lienee sitten liikaa annettu, tai vaihtoehtoisesti kukaan ei ole osannu lohduttaa ja luoda uskoa sanomalla, että ei sitä kellekään liikaa kuormaa anneta.

Ja ne jotka eivät itsemurhaa ole tehneet, vaan jaksavat vielä valittaa ja joka asiasta ruikuttaa, niin selkeästi heille ei ole liikaa annettu, eli sanonta pitänee paikkansa useimpien kohdalla.[/QUOTE]
 
JONSERED Karhunkantaja
Kirkon diakonia työ pystyy toimimaan yleensä nopeammin. Sieltä voi saada esim. maksusitoumuksen kauppaan, että voi perustarpeita (ruokaa ja hygieniatuotteita) ostaa akuutissa hädässä.

Kelan ja te-toimiston kanssa vääntäminen vie aikaa ja sekin aika pitäisi pysyä ruuassa ja hengissä. Voimia taisteluun!
 
pohjantähdenalla
Itseäni työkkäri rankaisi 5kk karenssilla,kun sairastuin,enkä saanut suoritettua ammattitutkintoa loppuun saakka,jäi 12viikkoa työssäoppimista suorittamatta. Sitten hain kurssille,jossa mulle oltaisiin etitty soveltuva ala,no tuli hylky päätös ja työkkäri mulle ilmoitti,ettei siksi valinneet mua koska olin 3 kuulla raskaana.

Ja nyt karenssin jatkuminen edessä, pitäisi vain mennä taas fysiatrialle että tutkisivat uudelleen nuo olkapäät,kun niissä selkeesti on inpingement oireistoa,pahentuneet parissa vuodessa.

Mutta toivottavasti asiat järjestyisivät sulla parhain päin, soita sosiaalitoimeen aikaa jos päätös kielteinen,saatte sieltä rahaa elämiseen. :hug:
 
Aika harva tavallinen työläinen pystyy elättämään perheensä omilla tuloillaan.
Ja toinen murhe on juuri se,että mieheltäni loppui myös työt 2 vkoa sitten,tosin hänellä on tmi mikä vaikeuttaa mm.mahdollisesti minun henk.koht.rahajuttuja.
Asunto on perheellemme sopiva ja ok hintainen.




[QUOTE="äiti";25871827]Miksi miehesi ei voisi elättää koko perhettä?on tällä muitakin joilla tulot 0€. Jos asunto liian kallis niin sitten vaihto pienempään ja halvempaan.[/QUOTE]
 
Ei kuulosta herkulta tuokaan...
Itellä varmaan samantyyppinen ruljanssi edessä.
Mä niin vihaan tätä tilannetta kun ei itse ole tätä aiheuttanut eikä tähän tilanteeseen halunnut!
Ja kun on aina omillaan pärjännyt.....



Alkuperäinen kirjoittaja pohjantähdenalla;25871772:
Itseäni työkkäri rankaisi 5kk karenssilla,kun sairastuin,enkä saanut suoritettua ammattitutkintoa loppuun saakka,jäi 12viikkoa työssäoppimista suorittamatta. Sitten hain kurssille,jossa mulle oltaisiin etitty soveltuva ala,no tuli hylky päätös ja työkkäri mulle ilmoitti,ettei siksi valinneet mua koska olin 3 kuulla raskaana.

Ja nyt karenssin jatkuminen edessä, pitäisi vain mennä taas fysiatrialle että tutkisivat uudelleen nuo olkapäät,kun niissä selkeesti on inpingement oireistoa,pahentuneet parissa vuodessa.

Mutta toivottavasti asiat järjestyisivät sulla parhain päin, soita sosiaalitoimeen aikaa jos päätös kielteinen,saatte sieltä rahaa elämiseen. :hug:
 

Yhteistyössä