Täällä on keskusteltu useammassakin ketjussa kumppanien (etenkin miesten) haluttomuudesta, anteeksi vaan miehet, jotka kärsivät samasta naisensa kanssa, mutta ehkä meille naisille todellakin vain on käsittämättömämpää, ettei mies halua. Ainakin itselleni ongelma on uusi- aikaisempia parisuhteita takana 5 ja useampia lyhytaikaisempia viritelmiä ja nyt sitten ensimmäinen avioliitto ja ensimmäinen suhde, jossa olen joutunut törmäämään tähän haluttomuusongelmaan. Kuten ap:lläkin, aluksi seksiä oli riittävästi, mutta toisin kuin AP:llä, oli se pienen alkukankeuden jälkeen aivan mahtavaa n. vuoden, mutta viimeiset kuukaudet seksin määrä on ollut koko ajan vähenemään päin. Nyt on menossa pisin breikki, 6 viikkoa ja tuntuu, ettei loppua näy. Aluksi yritin jutella asiasta, mutta tilanne meni siitä vain enemmän solmuun, joten sitten siirryin lähentely/viettely-yrityksiin=suoraan toimintaan, mutta kun sekään ei auttanut, olemme jo kolmisen viikkoa olleet kuin kämppikset, sillä toisin kuin eräillä onnekkailla, meillä ei ole edes muuta hellyyttä/viereen käpertymistä/suukottelua, pikaista (minun aloitteestani tulevasta) hyvänyönsuukkoa lukuunottamatta.
Minusta on mielenkiintoista, että jotkut tuomitsevat täysin pettämisen, jos seksi parisuhteesta on käytännöllisesti katsoen loppu. En ole itse kertaakaan pettänyt kumppaneitani, mutten olekaan ollut näin omituisessa tilanteessa ennen. Toisin sanoen, en vieläkään menisi kovin helpolla pettämään, mutta nyt ymmärrän, miltä niistä miehistä/naisista tuntuu, jotka rakastavat ja himoitsevat kumppaniaan ja saavat vastineeksi vain nihkeyttä ja torjuntaa. Toki torjujalla varmasti on todella paha olo itselläänkin, mutta ei kai kukaan voi olettaa, että kokonaan elää seksitöntä elämää loppuelämänsä? Toki ero on aina vaihtoehto, mutta onhan sitä kuitenkin muitakin syitä, jotka pitävät yhdessä, taloudellisten sitoumusten lisäksi, esim. syvä ystävyys ja yhteiset lapset...
Itse yritän sinnitellä ja toivoa, että kyseessä olisi vain joku haluttomuus""vaihe"", ainakin näin saattaisi olla, rationaalisesti ajateltuna, sillä miehellä on varsinainen stressiputki päällä töissä, puhumattakaan rahahuolista. Joten yritän olla sortumatta, mikä minussa on vikana/onkohan hänellä joku toinen- aatoksiin. Jos tilanne ei laukea (kiva mielleyhtymä...), varaan vaikka ajan terapeutille! Tsemppiä kaikille kohtalontovereille!