Alkuperäinen kirjoittaja eräs versio;11301889:
Jos ei itse pysty hyvään ja kestävään parisuhteeseen niin voihan sitä aina jäädä roikkumaan tunnetasolla mahdottomaan objektiin ja sääliä itseään kun kävi niin huono säkä että väärään mieheen rakastui. Ei tartte ap:n kanssa olla välttämättä näin, mutta tiedän että me ihmiset ollaan hyviä petkuttamaan itseämme, siis muutkin kuin wiltsu. Ja laiskoja tekemään töitä itsemme kanssa. On helpompaa idealisoida itsensä kuin aloittaa itsetuntemuksen raskas ja vaivalloinen tie. Kun tarpeeksi jumittuu niin ei tartte omia rajoitteitaan miettiä. "Mä en voi rakastua keneenkään muuhun..." Mulla kyllä pieni varoituskello soi kun ap:n tekstiä luen, ei ole ihan normaalia että noin jää mieheen kiinni. Vaikuttaa myös siltä, että ap idealisoi miehen, miehen joka petti.....ja kun idealisoi niin kukaan ei tietenkään pysty lyömään laudalta fantasiahahmoa.
Kiitos Wiltsut ja muut vinkeistä!
En muuten _missään_ nimessä yrittäisi salasuhteeseen hänen kanssaan, minulla on sentään ylpeyteni, enkä todellakaan haluaisi sotkeutua hänen parisuhde-elämäänsä. En edes halua kohdata häntä sillä tiedän kyllä tasan tarkkaan että jos hän olisi minut todella halunnu, näin ei olisi käynytkään. Saatan haluta hänen lastaan, mutta tuollaiseen draamaan mulla ei olisi voimia tai edes halukkuutta ryhtyä. Aivan varmasti vain itse kärsisin ja nöyryyttäisin itseni.
Ja ylläoleva viesti on kai totta, ei kai tämä olekaan tervettä jumiutua johonkin ihmiseen. En minä sentään stalkkeri kuitenkaan ole
Se oli vain niin järkyttävän suuri kolahdus itsetunnolleni, etten "riittänyt" hänelle, että jäin kaipaamaan jotakin häneltä, ja varmaan se että itse olen vielä sinkku kun hänellä on jo perhe vain masentaa minua entisestään, koska vertailen tilanteitamme.
Mutta on siinä sellainenkin pointti, että vaikka ei olisi varsinaisesti edelleen rakastunut eksäänsä tms, niin jos on tottunut tiettyyn ns tasoon miehessä, ja on joskus kultakimpaleen saanut hetkeksi omakseen, niin vastaavia on kuitenkin harvassa ja joutuu pettymään. Sama kuin olisi asunut hulppeassa upeassa asunnossa, ja sitten pitäisi muuttaa pieneen kulahtaneeseen kämppään, koska muuhun ei itsellä ole varaa.
Eli paitsi että olisin ns kiinni eksässäni, pointti onse, että rimani on korkealla. Hän on sellainen mies että ei hän kestä silmänräpäystäkään sinkkuna kun joku upea nainen jo hänet saa pauloihinsa. En siis ole ainut joka miestä haikailee.
Tiedän että tämä kuulostaa naurettavalta, mutta esim edellisen suhteenyritykseni kanssa esim turhauduin hänen kylöjessään, ei siinä ollut niin mukava olla kun hän ei ole pitkä ja atleettinen kuin eksäni, hänen juttunsa ovat tylsiä, aivotuksensa sai mut haukottelemaan jne...
Ehkä en vain sitten ole löytänyt sitä ns oikeaa vielä, mutta alkaa tässä jo paniikki iskemään, kohta olen neljäkymmentä ja samassa jamassa. Enkä halua esim lasta "keneltä tahansa"!