Kertoa vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ristitulessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ristitulessa

Vieras
Olen tavannut hyvän miehen parin vuoden sinkkuuden jälkeen. Suhteemme häilyy tapailun ja seurustelun rajamailla. Mies on kaikinpuolin hyvä, turvallisen tuntuinen ja luotettava. Sellainen, jonka vierellä minun ei tarvitse tuntea epävarmuutta, ja joka saa parhaat puoleni esiin. Hän on sellainen mies, jonka kanssa voisin myös suunnitella tulevaisuutta. Ongelma on exäni. Olen pitänyt häneen eromme jälkeen yhteyksiä enemmän tai vähemmän. Joskus hän oli paras ystäväni, ei enää. Nykyään hän roikkuu minussa kuin takiainen. Soittelee melkein joka ilta. Useimmiten en edes vastaa. Pahinta tässä on kuitenkin se, että minusta on tullut hänelle pakkomielle. Hän sanoo, että en pääse hänestä eroon mitenkään. Hän uhkailee ja sanoo että ei hyväksy minulla muita miehiä, ja että hän tappaa jos näkee minut jonkun kanssa. Hän itse melkein ryhtyi seurustelemaan, jota itsekin toivoin, mutta ei sitten kuitenkaan. Olen yrittänyt selittää hänelle, että hänellä ei ole enää minuun mitään valtaa, mutta olen hänelle pakkomielle. Nyt en tiedä, pitäisikö tilanteesta kertoa tälle tapailemalleni miehelle. Haluaisin ehkä, mutta toisaalta, miksi sotkea hänet tähän kuvioon. Ehkä hän on jo huomannut, että en ole aina oma itseni. Toisaalta haluaisin hoitaa homman yksin, saada exän ymmärtämään, että meistä ei koskaan tule enää mitään ja hän ei voi hallita minua. Kaikessa hiljaisuudessa. Ja tahdon tarkentaa vielä, että minulla ei ole minkänlaisia intressejä eksääni kohtaan, ei minkäänlaisia. Olen vain välillä hyvin ahdistunut hänen käyttäytymisestään, siitä, että hän uhkailee ja olen hänelle pakkomielle. Mitä teen?

sano uudelle ystävällesi totuus, koska sinun tulee olemaan erittäin raskasta elää salaisuuden kanssa ja uusi ystäväsi voi käsittää asiat aivan väärin, nimittäin jos salailet ongelmaasi.

se sama pelle, joka samalla tyylillä täällä provoilee erilaisia kauhutarinoita muista ihmisistä ja itse on lostavassa vedossa ja täydellinen onnistuneen elämänsä kanssa? Tämä on nyt sadas samalla tyylillä kirjoitettu tarina.

Alkuperäinen kirjoittaja oletko:
se sama pelle, joka samalla tyylillä täällä provoilee erilaisia kauhutarinoita muista ihmisistä ja itse on lostavassa vedossa ja täydellinen onnistuneen elämänsä kanssa? Tämä on nyt sadas samalla tyylillä kirjoitettu tarina.

????? en ole, kirjoitan ensimmäistä kertaa tänne, kun en muutakaan keksinyt. Enkä ole loistavassa vedossa, ei sinnepäinkään. Vaikuttaako siltä? :)

Niin, kuluttavaahan tämä on. Siksi haluaisinkin kertoa. Toisaalta haluaisin kaikessa rauhassa katkaista välit exääni, enkä haluaisi sotkea nykyistä tähän kuvioon, koska en tiedä olisiko siitä mitään hyötyä. Jos ajattelen asiaa päinvastoin, niin en tiedä haluaisinko tietää. Olen kuitenkin täysin vilpittömästi liikenteessä, eikä tarkoituksena ole kuin päästä exästä eroon, mahdollisimman kivuttomasti ja nätisti.

ei se onnistu nätisti, varaudu siihen, että hän aloittaa puhelinterrorin, kun saa tietää uudesta ystävästäsi. Joudut ehkä käyttämään koviakin keinoja häntä vastaan. Ei ole muuta mahdollisuutta kuin kertoa uudelle ystävällesi ja alat suhtautumaan ex:si kohtaan kuin mielenvikaiseen suhtaudutaan, eli yrität olla välittämättä ja et saa vastailla puheluihin tai viesteihin, toivottavasti hän sitten lopettaa.

Tämä oli nyt yliampuvaa, mutta täysin mahdollista.

no sitten voit vapaasti jatkaa pähkäilyäsi. Tuo pelle vaan kirjoittaa samalla tyylillä ja aina exsä tai nyxä on roisto ja hän uhri, jota pitäisi myötäillä. Kyllästyttää.

Ole siis hyvä ... arena on sinun.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja lopeta jo:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
ei se onnistu nätisti, varaudu siihen, että hän aloittaa puhelinterrorin, kun saa tietää uudesta ystävästäsi. Joudut ehkä käyttämään koviakin keinoja häntä vastaan. Ei ole muuta mahdollisuutta kuin kertoa uudelle ystävällesi ja alat suhtautumaan ex:si kohtaan kuin mielenvikaiseen suhtaudutaan, eli yrität olla välittämättä ja et saa vastailla puheluihin tai viesteihin, toivottavasti hän sitten lopettaa.

Tämä oli nyt yliampuvaa, mutta täysin mahdollista.

[viesti moderoitu]

[viesti moderoitu]

joo kannattaa mennä nukkumaan mielummin kuin näitä samalla kaavalla kirjoitettuja tarinoita seurata. Tai sitten Suomi on pullollaan samoja tarinoita ja hulluja nyxiä ja exiä ... ja heidän ex-uhreja.

Nappi otsaan ja menoks.

Olen itse siinä tilanteessa, että exä ei soisi minun jatkavan elämääni. Kerro nykyiselle, hän voi törmätä asiaan kuitenkin..parempi että tietää. Itse tosin pelkään välillä, että tuo exän suhtautuminen karkoittaa muita miehiä luotani, jos näin on, eivät he ole miehiä ollenkaan.. Joku mies on minulle todennut, exä on sinun oma ongelmasi, tiedänpä ainakin, etten heiltä tukea tule saamaan. Jos exä on todella vaarallinen, on oikeus ja kohtuus, että seurustelukumppanisi tietävät. Voi että olen toivonut, että exä löytäisi uuden, ja voisi jättää minut rauhaan.. turha toivo.. Siitä luuserista ei ole parisuhteeseen. Helpompaa on vaatia minua täyttämään tarpeensa ja pysymään loppuikäni hänen käytettävissään, vaikka itse on eron halunnut.

Yhteistyössä